-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
molnarpeter #98438 üzenetére
Ne adj ötleteket, mert a végén megcsinálja ezt!
E jel, minden okés vele!
Durva amúgy, hogy ezt én fényképeztem, ez valós volt! -
angyalpc2
aktív tag
válasz
Nagya21 #98424 üzenetére
1.0 L H4Dt ECO-G 100 I3 12V
Ez szívócsöves, bármilyen furcsa is. Láncos szívócsöves turbós. Ha jól látom még a kipufogó is a blokkon belül van össze húzva. (gyorsabb melegedés vagy a 3 henger működés miatt, wartburg hang)
A meganeba szereltek egy 1.0 3 hengeres 115Le verziót H5Dt na az már közvetlen -
rob210
Topikgazda
Felejtsd el.
Vagy eladod és veszel egy gyárilag xenonost, vagy elátkozod a napot amikor kigondoltad a dolgot.
Ott ugye nem elég a lámpa meg szintező, ott lökős is más, mert benne van a mosó, anélkül pedig bukik és ezt még a rendőrök is vadásszák. Valamint komfort modul csere, meg beállítgatás, feltanítás.
Tényleg óvva intelek tőle!
Egy srác megcsinálta , de hetet kölykedzett meg beleőszült. -
mycso
Topikgazda
válasz
rob210 #98427 üzenetére
Mégane 2 halogénbe mennyire cumi xenont szerelni?
Van valami doksi, ahol megtalálhatók, hogy hova illeszkednek a szintezők, áram milyen lábáról jön le a vezérlőnek?
Természetesen gyári, eredeti xenon lámpa, szintezővel, trafóval, mosóval, kábelköteggel, mindennel együtt kompletten.És mégegy dolog, ha bárki belebotlana mégane 2 fl RS első lökhárítóba, ne tartsa magában. Amikor nem kellett, hetente kerültek fel eladó darabok mindenféle csoportokba, most meg sehol semmi.
-
-
Tolatoradar update: Grand Modusban nem lehet diagolni az egyseget. A tolatoradar egyseg a bal hatso karpit moge van eldugva, es csak aramot kap rukvercben, ami kikapcsolhato az ESP gomb mellett. Tegnap szetszedtem a lokharitot hatul, es kimertem az osszes szenzort. Oltol 10 cm-re tartva mindegyik 2.32 Ohm korul mozgott a ket szelso csatlakozoto merve, kiveve a rosszat, ami neha kilo vagy mega Ohm tartomanyt csipte el (orosz modszerrel egyszer mukjodesre birtam, azaz jol foldhoz vagtam
, akkor jo volt par percig ) . Amikor anelkul adtam gyujtast, par masodpercig pittyogott is a cucc, aztan sipolt folyamatosan. Csere berendelve. Remelem tudtam valami hasznosat adni masoknak is.
-
Nagya21
addikt
Igen a kokszosodás, meg a befecskendező élettartalma, különlegessége, cserélhetősége az ami a szívócső befecskendezés mellett szól nálam.....
A mostani 1.2 új tce motor is közvetlen befecskendezős, csak gáznál vált szívócső befecskendezésre, ez még khmmm elfogadható szerintem, mert keveset megy benzinnel.
Üdv Nagya -
t.imi
addikt
Még tippelni sem merek, a K9K836 motorral sem vagyok tisztában
Mondjuk egy 140 pacis gázos motor nyolcas fogyasztással jó móka lehet. Mínusz a fentebb említett kokszosodás.
20x éve volt gázos motorom, az akkori 15-40 olaj sem volt túlzottan fekete 8e km városi használat után. -
Szevam
senior tag
Sziasztok!
Renault (Grand) Espace esetében eddigi tudomásom szerint a 2.0 dCi motor ajánlott. Ezt jól tudom? Ebből 150-es vagy 173-as LE ajánlott, esetleg mind kettő? Kérdésem, hogy benzines fronton turbós 2.0 mennyire kell kerülni?
Dízel vonalon van-e olyan, amivel még érdemes lenne foglalkozni, vagy csak a 2.0 dCi jó? -
kisgyerek85
senior tag
válasz
molnarpeter #98409 üzenetére
Hát ez jó kérdés. Nála láttam videóban ahol konkrétan látni a repedést [link]
Csináltam egy pár képet. A felső részen vastagabb volt az olajpára, 2 napja letörültem ronggyal amikor kiszedtem a maf szenzort. Mondjuk ha tömítés, akkor egész biztos, hogy itt a fölső csatlakozási pont és azt én is ki tudom cserélni. Vegyek bele egy új tömítést első körben, aztán ha újradobja a hibát akkor jöhet a cső cseréje? Azt szépen látni, hogy a csatlakozási pont melletti alkatrészek is olajpárásak. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
kisgyerek85 #98403 üzenetére
Esetleg fújd be szappanos vízzel, hátha buborék megmutatja a szivárgás helyét. Tuti nem csak tömítés hiba?
-
kisgyerek85
senior tag
válasz
Sunnam #98404 üzenetére
Ez nem az enyémbe való (K9K 628-ba kell nekem) az itt is már [35e forint]
-
t.imi
addikt
Lesz cseppfolyós gázos motor. Euro 6e [link]
-
Sunnam
tag
válasz
kisgyerek85 #98403 üzenetére
Ha esetleg az utángyártott lesz a nyerő, meglehet hogy [ez] is jó lenne.
-
kisgyerek85
senior tag
Maf szenzor fejlemények.
Kiszedtem, jól kifújtam, de továbbra is bedobja a hibát.(P0101) Fel voltam rá készülve, mivel az intercooler csőnél látok olajpárákat. Youtuben láttam videókat ahol konkrétan látszódik, hogy hol van megrepedve a cső. Nálam nem látni, valószínűleg a belső felé van és ezért nem látom.
Ebből érdemes megvenni a gyárit vagy jó az új utángyártott is?
[56e forint] , [32e forintl](az mit jelent, hogy SPV?)
Gondolom az új cső nem tartalmaz új tömítést, ezért azt is kell venni?
Ebből melyiket kell megvenni? [link] vagy [link]
Holnap beszélek szerelővel, hogy Ő az anyagot mennyiért tudná beszerezni hozzá. -
tycon
tag
válasz
MasterMark #98397 üzenetére
Már elnézést, de ide ki kellene tenni a 18-as karikát. Ilyen román pottyantósba belefotózni gusztustalan. A széplelkek meg csokisütiznek.
-
Nagya21
addikt
válasz
MasterMark #98397 üzenetére
Hali!
Hát nemtom a 23 éves thaliámban még a gyári fűtőradiátor....., mentségre legyen mondva, hogy csak gyári renault fagyállót használtam, de azt most megszünt..... le kell cserélni a komplett fagyállót, átmosni, majd ujra feltölteni az új trutyival......
Üdv Nagya -
gabor9991
addikt
válasz
MasterMark #98397 üzenetére
Pár másodpercig azt néztem hogy ez valamilyen csokis süti lehet?
-
MasterMark
titán
Hát itt is minden jó volt...
A clióban emiatt kellett cserélni. A twingóban meg eresztett ott meg azért.
Érdekes a twingóban szerintem még a gyári réz fűtőradiátor volt, az utángyártott az alu és fele olyan vastag.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
rob210 #98357 üzenetére
Ha már fűkasza itt és szelephézag ott... 4ütemű Subaru motoros Makita gép, hidegen rövid ideig működik, ahogy melegszik már alapjárat sincs és leáll - hát a szelephézag kb 3-szorosa volt az előírt maximumnak, talán több is
Beállítottam, kiput kikormoltam, meg is javult. (Pici motor, 0.13-0.17 mm szelephézag, zseniális gázlengés alapú olajzás ami fejjel lefelé is működik, nagyon aranyos jószág.)
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
MasterMark #98371 üzenetére
A száraz perselyes motoroknál is muszáj fúrni, nem nagyon lehet kipréselni. Csak a régi nedves perselyesnél olyan egyszerű.
-
rob210
Topikgazda
válasz
belaazallat #98388 üzenetére
Kedd este leteszed nála?
Mert szerdán csak akkor fog szelepet állítani, ha egész este áll a kocsi.
Meleg motornál ugyanis nem lehet szelepet állítani!
-
rob210
Topikgazda
válasz
belaazallat #98385 üzenetére
Szarok a szelep besllítások ne ragozzuk tovább
-
MasterMark
titán
válasz
belaazallat #98385 üzenetére
Ez remegés nem az olajcsere miatt volt, hanem a gyújtáskimaradás miatt.
-
belaazallat
addikt
válasz
rob210 #98384 üzenetére
Akkor csak kamuból bemondta, hogy megcsinálta. gyári szoftvere tuti nincs.
Random felvillanó chek engine lámpám van.
Gyári diaggal kiolvasva Renault servizben:
DF361 1-4 Gyújtótekercs köre
DF362 2-3 Gyujtótekercs köre
DF436 Égéskihagyások észlelése
DF061 Egés kihagyás a 3. hengerben
DF091 Jármű sebesség információNem az olajcsere miatt remeg, hanem olajcsere előtt annyira remegett, hogy az egész autó rázkódott, annyira, hogy a kormánynak kb 1cm-es kilengései voltak. Olajcsere után minimális, ahogy ingadozik az alapjárat úgy rángat, de csak kicsit.
-
rob210
Topikgazda
válasz
belaazallat #98382 üzenetére
Szia.
Látatlanban nem lehet tudni mit csinált mit nem.
De eleve az a kérdés , hogy van neki clipje?
Mert ezeken csak gyári diaggal lehet adaptációt csinálni.
Az olajcsere miatt remegni nem remeghetett, de azt kutya kötelessége lett volna megcsinálni.
Szerintem ott egyértelműen a hézagokkal lesz a baj.
Check injection, check emission, vagy random villogó checklámpád nincs?
Mert ha ilyen égéskimaradásaid vannak az egyértelműen hibát is kéne, hogy dobjon.
Sajnos ezt át kéne nézni, hogy mit szúrt el ami így neten keresztül nem megy.
-
rob210
Topikgazda
válasz
zsola400 #98381 üzenetére
Így igaz az első betűtől az utolsóig.
Gyári diag monitorozza a problémás szenzort valószínű a csatlakozásával lesz gond.
Legalábbis az esetek 90%ban azzal van a baj.
Szóval vagy leveszed a csatikat átnézed kontaktspray és reménykedsz, vagy diag és a problémás darabot javítod cseréled. -
belaazallat
addikt
Rob210
A folytószelep adaptálást el lehet szúrni? Miután "felújította" a szelepfedelet a kokánymester, állítólag végzett adaptálást, mert iszonyatosan remegett az autó, de nem hozott eredményt. Ugye olajcsere után(mivel hengerfej levétel után nem cserélt olajat, így nekem kellett) jelentősen csökkent a motor rázkódása. Befolyásolhatta ez az adaptálás eredményét, hogy vizes olaj volt a motorban?
Köszi! -
zsola400
senior tag
válasz
Sirus86 #98378 üzenetére
Ha gyári a tolató radar és egy szenzort lehuzol akkor letiltja a többit is, nem fog működni (ha utólagos a radar akkor ez a módszer működhet). Diaggal kellene megnézni, beírja a hibás szenzort vagy egyéb hibát, de lehet kábelköteg hiba is ahhoz viszont a köteget ki kell fűzni és végig nézni, hogy hol sérült.
-
válasz
Mezga Aladár #98377 üzenetére
Koszi a tippet!
-
troll81
addikt
válasz
MasterMark #98371 üzenetére
Igen nekem az a fő profil. 2521 -22 ccm3.benzin. a gyári motor 2 -5 féle módon orvosolható pénztárca függvényében.
-
troll81
addikt
-
troll81
addikt
válasz
MasterMark #98368 üzenetére
Hát mindent meg lehet oldani ha saját példán indulok el.
Hasonló repedt hüvely javítás [kép] bevált működika gyári el repedt helyett.
-
troll81
addikt
válasz
MasterMark #98364 üzenetére
2003 Twingo c06 58ps kézi váltóval.
Nem tudom mi ez vagy hol mi írja. Jelenleg 5-40 van benne.
Meg keresem ha tudom hol kell keressem a kódot -
troll81
addikt
Sziasztok.
2014 06 ban volt vezérlés csere a Twingon ez van a szerviz könyvben... létezik H elmegy ennyi időt? Illetve 186 ezer van benne 92 ezernél volt papíron
20-30 ezres olaj csere periódus volt nála.
És 10-40 olaj volt bele öntve...
Ez normális vagy ki bírta eddig engedjem el? -
rob210
Topikgazda
válasz
MasterMark #98359 üzenetére
Ha cserélsz akkor is ilyen lesz
-
rob210
Topikgazda
Ezt meg kell osszam veletek itt az élő példa.
Erről pofázok mindig!
Hol a hiba?
2-3 párszor már leírtam, de akinek ugye ilyen autója van az mindig azt írja, semmi baja, tök jó. Hát nem az.
Továbbra is jelzem ne vegyetek láncos 1.2 tce motoros semmit! Fűkaszát se -
Jaded
őstag
válasz
rob210 #98344 üzenetére
190/115. Nem jó, de nem is tragikus
A Megane-nal csak az a bajom, hogy alacsony es nekem ki-beszállni nem túl jó, egyébként jó a mérete. A Clio nekem ennél kisebbnek tűnik, de nyilván nyomorogni abban sem kell.
Fateromnak Q5 van, az pl nekem már szinte nagy. Ezt a BMW-t hagyjuk is, ormótlan egy dög (és csúnya is). -
rob210
Topikgazda
válasz
belaazallat #98352 üzenetére
Az mondjuk simán okozhat ilyet, de könyörgöm az milyen szerelő, aki nem állítja be a hézagokat egy ilyen motornál???
-
belaazallat
addikt
válasz
MasterMark #98350 üzenetére
Csak szabaduljak meg tőle!
Azt is felajánlotta, hogy megveszi vételáron az autót, amin már le lett cserélve, vezérlés olajak, szűrők, zsír új 4 évszakos gumin. Az utóbbi ajánlata, hogy állja a másik szervízben végzett javítást x összegig még értelmezhető alternatíva.
Szerk:
Somogy megye Kaposvár. Beszéltem egy szervizzel, elvileg beleférhet, bontás, gépműhely, összerakás. De akkor csak tényleg ennyi!
Most jut eszébe nem állított szelephézagokat, szerinte tuti az okozza az égéskimaradásokat.....
-
rob210
Topikgazda
válasz
belaazallat #98349 üzenetére
Magyarán elismerte, hogy elsz@rta a kocsidat. Ennyi.
Ezután a polgári peres eljárás van hátra.
Bár van olyan ahol beleférhet ebbe a keretbe.
Merre vagy te tájegységileg? -
MasterMark
titán
válasz
belaazallat #98349 üzenetére
LOL
-
belaazallat
addikt
Rob210
Szereló azt az ajánlatot tette, hogy 300000Ft-ig állja másnál a javítást. Ha csak síkolást, szelepbecsiszolást kell csinálni, akkor beleférhet? Elmerjem fogadni?
-
Kerdes, most tehnikai: Grand Modus hatso tolato radar neha sipol par masodpercig, aztan nem megy. Szenzorok kipcolva. Aztan egyszer csak megy. Hol kellene megnezni a dolgot? Kontakt hibara gondolok Koszonom!
-
rob210
Topikgazda
Nekünk a clio grandtour, mi abba 4 felnőtt (17éves fiúk már nem gyerekek) simán elfértünk.
De megállapítottam már párszor, hogy a grandtour clio nagyobb mint a megane hatchback. Beltérben legalábbis 4 személyel ahol a keskenyebb kasztni nem hátràny kényelmesebb mind láb mind fejtér tekintetében. Pont azért lett ez a clió és nem a megane.
A grandtour megane meg már megint felesleges lett volna nekem.
Szóval az én igényeimnek ez pont jó.
-
den89
tag
Nem a kis kocsi (pl Clio) vs nagy kocsi (pl Megane - bár nagynak manapság nem nevezném) volt itt a lényeg. Nálunk pont ez a két autó van amúgy. Asszonynak Clio (ezzel viszi a 2 gyereket reggelente, stb, és elférnek, nincs benne halálfélelmük, mert kisautó, nem kérte még, hogy egy SUV-ot vegyünk ezért)
Családinak pedig a Megane. Clioval voltunk tavaly nyaralni négyen (2 felnőtt, 2 kisgyerek). A legszükségesebbek befértek, igaz még a hátsó ülésen és a gyerekek lábánál is cuccok voltak. Ráadásul tavaly még hordozóban volt mögöttem a kisgyerek, egy kicsit előrébb voltam kénytelen ülni a sofőr ülésben, mint ami a kényelmes lett volna. Hát azért 2x400 km-en nem volt maximálisan kényelmes.
De idén a Megane-ba is annyit pakoltunk, ami befért. Amennyivel nagyobb, annyival több cuccot is vittünk.
Azért nagyobb gyerekekkel vagy 4 felnőttek hosszabb útra nem lenne túl kényelmes a Clio.
Egyébként én is azon az állásponton vagyok, hogy anyataxinak vagy pl. egy cicababának a városba rohangálni teljesen felesleges és értelmetlen egy nagy SUV.
Nem is egy Renault Captur-ral, Suzuki SX4-el, vagy Toyota CH-R-el van itt a gond. Hanem az ekkora dögökkel, amit rob is felhozott példának. Főleg, ha értelmetlen. Az ekkora autó már a presztízsről is szól, én úgy gondolom. -
Jaded
őstag
válasz
rob210 #98340 üzenetére
Én is egy bizonyos határon billegek: a Megane nekem nagy. Azért, hogy elmegyünk vele egy évben egyszer nyaralni, meg néha ide-oda 3-an, azért feleslegesen nagy. 90%-ban egyedül használom. De mivel nem vagyok kis darab, én nem biztos, hogy el tudnám magam képzelni egy Clioban (bocs). Nem "kivagyiságból", de akkor már inkább egy Captur/Symbioz/Arkana. Vagy Austral. Vagy Rafale
(de az is 1.2 hibrid??
)
Teljesen elég lenne a Megane mérete következőnek is, de nincs. Én pedig a Renault vonatról nem szeretnék leszállni, meg vagyok velük elégedve. Meg hallgatni is jó, hogy "nem tudsz normális autót venni?"
-
belaazallat
addikt
Hölgyeknek, akiknek nyűg a parkolás(tud parkolni, csak nem szeret szűkhelyre beállni nagyautóval) városba ideális a kis autó. 4 is elfértünk a Clioba, amíg működött.
Sok autót vezettem hosszabban saját Volvo V40 kombi, 1 évig Passat B5, céges Fiat Fioríno, Másik cég, VW Caddy, Mercedes Vito, Renault Express.
Mindegyik másban, máshogyan jó. Ha a Clioba bele lehetne faragni a Volvo ülését az lenne a legjobb. Szóval csak azt akartam leírni, hogy szerencsére nem vagyunk egyformák, mindenkinek más a preferenciája, és ez így van jól! -
rob210
Topikgazda
Hidd el azért én elég sokmindent kellett már, hogy vezessek.
Nem ülnék át a clióból egy nagyobba, csak azért, hogy nagyobba üljek.
Lehet igénytelenségnek nevezni, vagy spúrságnak én szvsz nem vennék nagyobbat. Minek?
1 embert ez a kocsi is tökéletesen elvisz.
Hozzáteszem tavaly 4 emberrel az olasz nyaralásra is jó volt.
-
mycso
Topikgazda
Kis autó, nagy autó.
Azzal egyet értek, hogy 2 embernek vagy egy 1 gyerekes családnak bőven elégséges a mégane, sőt akár a Clio méret is.
Viszont egy mérettel fentebb egy teljesen más világ nyílik meg.Nálam ezt az érzést a Laguna 3 hozta el, még a mégane 4 is, hiába sokkal fiatalabb, csak egy játékauto mellette.
Ki kell próbálni, nem az " egyszer vezettem a haver autóját" dologra gondolok, hanem hetekig, hónapokig. Utána garantálom, hogy az emberek 90%-a nem fog akarni kisebb kategóriában ülni.Bár én nem Pesten, csak egy megyeszékhelyen élek, soha semmilyen problémám nem akadt sem közlekedés, sem parkolás közben, ami miatt kisebb autó kellett volna.
A suv-ok létjogosultságát még énis emésztgetem, nem vagyok oda értük, bár van 1-2 kivétel, amit elfogadnék. -
szebe
addikt
válasz
troll81 #98335 üzenetére
Ekkora futásnál gondolom munkaeszköz volt a kocsi, tehát ott a tulajnak érdeke, hogy minden rendben legyen, nem csak össze van tákolva hogy jójazhe.
Ismerőséknél a flotta kocsijai éves 100k körül mennek, havi olajcsere, generátor fogyóeszköz, stb. 3 évnél ők se nagyon tartják tovább, mert onnantól tényleg bármi lehet, ha meg nem megy a kocsi, nincs kész a meló, nincs bevétel.
-
Tomi0703
addikt
Sziasztok!
Taxi 1.5 dci (110 le) 3/3 2015-os Meganet bevallalnatok? 450k km-t futott ora szerint, hatso fekek cseresek, kormany fekezesre raz leiras alapjan. Kepek alapjan egyben van, nem is puritan felszereltsegu (rlinkes navi). 3 karesemeny volt vele jszp alapjan. 450.000 ft az ara. Ennyit tudok. Nyilvan meg kellene nezni de most messze vagyok meg. Mernetek?
Meg ha 1 misit ra is kene locsolni, akkor se jarunk arban annyira veszes szinten szerintem. -
troll81
addikt
válasz
Nagya21 #98331 üzenetére
Zurizallsas..én is egy szegény melós vagyok.
Magam javitok mindent.
Nem jó kedvem ből léptem le 10 X éve.onnan a kis hazánkból.az arany közép út nekem egy smax az amiben él vagyok vagyunk benzines 2.5 litert.mert mindenre is jó volt a parkolás macerás.de mivelhogy hülye paraszt gyerek vagyok nem azzal megyek 6 km dolgozni és az asszony sem.erte van most a kék csoda Twingo.
Szeretnénk én otthon mindent is ami menne ha újra vállalkozás menne..
Itt melós vagyok nem vagyok boldog de a család.dal sokat tudok lenni.minden megszokás kérdése -
Nagya21
addikt
válasz
troll81 #98329 üzenetére
Hali!
Nos mivel én csak egy egységsugaru szegény magyar melos vagyok, nem engedhetem meg magamnak az Zurizálást(mindenre külön autó) ezért igyekeztem megtalálni az arany középutat, lett egy Dacia Logan Mcv, 1,0Tce lpg.
Sok fér bele (alap 570L csomagtartó), olcsón üzemel 7-8l LPG, emiatt viszonylag környezetbarát is.
Üdv Nagya -
válasz
forceberg #98328 üzenetére
En nem igy latom, pl Munchen mellett ahol elek, eleg nagyszamu kis vagy kisebb kompakt auto van. (Csak a kicsi utcankban a kis autok: Lupo, Fiesta, UP!, Modus, Polo, Golf, Q1, Smart a nagy kocsik kozul a mi Kangoonk, Merci kombik, BMW 2-es, 5-os, es egy Duster, Logan MCV es egy Audi Q5 van, Mustang es Renault Trafic) Szoval az arany olyan fifti-fifit. Egyszeruen azert, mert nem fernek el az emberek, es ezt nem lehet megvaltoztatni.Ahogy Robi is irta. Pl a Modus is azert kellett nekunk, hogy München kornyeken tudjunk parkolni a nejemmel es sokkal agilisabbak vagyunk dugoban, mint a nagy monstrumok. Szerintem ez a SUV orulet akkor fog veget erni,ha az EU-s politikusok meret, sulyra es teljesitmenyre fogjak adni a kvotat. Kell meg par ev es szerintem bekovetkezik, mint ahogy Parizsban is igy van mar.
-
troll81
addikt
válasz
rob210 #98327 üzenetére
Jelenleg a csapatszállító 9-10 között mozog.bemzin.eszem ágában sincs le cserélni, használom arra amire való valójában.
Beülök itt Ausztriaban táncolok majd Nyíregyházan ki szállok mert ezek erre valók.
Az embereket nem tudod meg győzni hogy hülyén használnak dolgokat.
A Twingo tökéletes téli rövidtávú autó ennyi.
Amire való arra használja az ember és a környezet tudatosság egyből értelmét nyeri.szerintem -
válasz
rob210 #98327 üzenetére
Nem tudsz rendet rakni a fejekben. Ez a hajóágyú már rég elszabadult.
Addig jó a kisebb és keskenyebb autó, amíg nincs baj.
Ne is legyen!
A környezetvédelem csak egy mellébeszélés!
Két környezetvédő akció van:
1. a meg nem tett km-ek
2. a le nem gyártott új autók
Na ez egyik sem fekszik a gazdasági tényezőknek... -
rob210
Topikgazda
Akkor én is állást foglalok a témában, ha már ebből téma lett.
Pont egy hete jártam így, dugó egy baleset miatt.
Előttem a nagy dögök nem fértek el.
Én meg kerültem egyet elmentem mellettük és ahol beszűkült az út simán elmentem.Meg is fogalmazódott bennem, hogy besz@ptátok gyerekek.
Ugyan ez a szitu a parkoló helyekkel is.
Kiálltam egy számomra kényelmes parkoló helyről és ott röhögtem az audison, mert nem fért be a Q5-el.A másik , hogy ezek a nagy környezetvédelmi előírások, pont sz@rt se érnek.
Én 6.5el eljárok, ha nagyon nyomom neki.
Ezekkel a nagy dög hibridekkel 7-10liter között járnak!
Akkor melyik is a szennyezőbb?
Az emberek fejében kéne rendet tenni, mert a baj ott van, nem is kicsi!!! -
válasz
Sirus86 #98324 üzenetére
Hasonló generációkban gondolkodj, özönvíz előtti OT-ekkel kár példálózni.
Volt anno teszt a Smart-ról is, hiába brutál erős önmagához képest a vázszerkezet, ha a nagy lassulás miatt a bennülőknek leszakadnak a belső szervei.#98325 den89 : Ezzel nem tudsz mit csinálni. Én is rühellem a suv-divatot, de ezt sikerült a cégeknek kibulizni, valahogy rá kellett venniük az embereket az egyre több haszonnal eladható járművekre.
-
den89
tag
válasz
forceberg #98323 üzenetére
Igen, és épp ezért vesz most már 3 emberből 2 SUV-ot/Crossovert, mert a biztonság... meg mert egyre több a forgalomban a nagy autó, és hát ahhoz, hogy biztonságban érezze magát, neki is ekkora kell.
Egyébként nem mindenféle téren biztonságosabb, pl. labilisabb, könnyebben felborulhat, vészhelyzetben nehezebben manőverezhetőek (de kinek gond ez, ha nagy autó révén úgy is felökleli a kisebbet, igaz?). Nagyobb tömeg hosszabb fékúttal is jár(hat). Nyilván a gyártók is rátesznek egy lapáttal, ha már Renault topicban vagyunk.. konkrétan a Rönó palettáján a 10-11 személyautóból 8 (!) db SUV/Crossover vagy hívhatjuk bárminek.
A vicc az, hogy ezeknek az autóknak elég nagy részét anyataxinak veszik a városba, mert a 30-50 km/h sebességnél biztos kijön az előnye a 2-2,5 tonnás dög nagy autónak.
Aláírom előnye is van, főleg 50+ -os embereknek. Általában ha megkérdezel egy SUV tulajt, hogy miért, ezt a választ kapod, hogy biztonságosnak érzi, könnyebb beszállni, na és itt kb ki is fújt. Meg hát azért mégis jópofa dolog lenézni a többi autóra, hogy nagyobb, erősebb vagyok náluk (na meg azért ugye a presztízs is). -
Jaded
őstag
válasz
vzsryl #98317 üzenetére
Igen, ez az Arkana egyik baja, hogy túl nagy a bódé ahhoz a padlólemezhez. Symbiozt nem is láttam még élőben, Captur pl nem igazán rossz ha mellette állsz, de az nekem túl "női" autó, értelmetlen motorokkal.
A Megane 4 is CMF-C/D volt, gondolom felszereltségben meg kialakításban érthette, hogy felette van. -
szebe
addikt
válasz
atosan #98311 üzenetére
Nekem sikerült belefutnom abba a kivételbe, amikor tényleg csak bele kellett ülni a kocsiba, és hajtani. Kellően közeli ismerősé volt a kocsi, tudtam hogy rendben volt.
Na a Meganet nem ilyentől vettem, ott vétel után ment minden (vezérlés vízpumpával, hosszbordás feszítőkkel, gyertyák, minden folyadék, fékek)
-
rob210
Topikgazda
válasz
kisgyerek85 #98310 üzenetére
Gyári előírás a 6 év vagy maximum 120ezer kilométer megtétele, ami előbb bekövetkezik, azaz túl van hordva már így is.
-
atosan
veterán
válasz
kisgyerek85 #98312 üzenetére
Nekem a szerelőm is 5 évet vagy 80 ezret mond az 1,6-ra. Néha azt sem várom meg. Ez gondolom függ a minőségtől is. Gyári a jobb, de 9 év az sok szerintem.
-
atosan
veterán
válasz
kisgyerek85 #98310 üzenetére
Szia,
Tudtommal nem csak a kilóméter számít. 100 km vagy x év (ezt majd a szakik pontosítják, de a 9 évet sokallom). Amelyiket hamarább eléri. Én pályafutásom során négyszer vettem autót, mind használt. Nem érdekelt mit mondott a tulaj, mi volt beleírva a szerviz könybe, azonnal vezérlés cserével kezdtem. Na meg olaj, szűrők, stb. -
kisgyerek85
senior tag
Sziasztok! Apósom ma vett egy 2016 évjáratú clio 4 1,2 benzin autót 76e km-rel. Még gyári a vezérlése. Eladó srác mondta neki,hogy 100e km-ig ő biztosan nem cserelélné ki.
Nyomós érv amit Apósnak tudok mondani,hogy vigye el és cseréltesse ki most? -
rob210
Topikgazda
válasz
belaazallat #98305 üzenetére
Erre most mit mondjak
Semennyire. -
troll81
addikt
-
rob210
Topikgazda
válasz
belaazallat #98303 üzenetére
Elviszed egy szerelőhöz aki valóban szerelő nem próbálkozó.
Megcsinálja az autót a próbálkozó úr pedig kifizeti a szerelőnek amit kér.
Ez ennyire egyszerű!
Odavittél egy működő autót és visszakaptál egy üzemképtelen vasat.
Ez ennyi.A felújított hengerfej, legalábbis amit én beépítek az így néz ki. Ez pont egy d4f784 101le
Minden más csak kókányolás.
-
belaazallat
addikt
Üdv!
rob210 kérlek adj tanácsot!
Voltam szervizbe, diagra rakták a Clio-t (1,2 TCe) égéskimaradás minden hengerben. (DF361, DF362, DF436, DF436,DF061,DF091) Folyik az olaj a hengerfej alól. Szerviz azt javasolja, hogy hengerfej le, sikoltatni. Majd ezek után megnézni, hogy megmaradnak-e a hibáim, a rángató alapjárat és az égéskimaradás.
Ugye a szerelő nem síkolta be a hengerfejet és a szelepek se lettek valószínűleg becsiszolva, csak a szelepeket, szelep szár szimeringeket, csavarokat és tömítéseket cserélt miután összeakadt a hibája miatt a vezérlés.
Se pénzem, se időm se energiám ezzel most foglalkozni, kezdődik a szeptember, iskolakezdés, két gyereket kell a város két végébe logisztikázni.A szerelőben sem bízom már semennyire. Ha máshoz viszem, nagyon drága lesz.Mit lehet ebben a helyzetben tenni? Köszi!
Új hozzászólás Aktív témák
- Specialized Sirrus X 3.0 EQ - Új, egyszer kipróbált
- Romet Rambler 27.5
- KARCHER Akkumulátoros magasnyomású, vízfelszívős mosó kiegészítőkkel
- Eladó ienyrid m4 pro s+max kiváló állapotban riasztoval plusz ledel !!!!!!!
- iScooter i9 elektromos roller, ÚJ (0km-es) 2025. évi modell, 30km/h maximális sebesség, 350W
- Utolsó 1 darab - Sennheiser MOMENTUM 4 fejhallgatók
- Lian Li HydroShift LCD 360R/TL AIO vízhűtés eladó!
- Eladó iPhone 12 mini 64GB bevizsgált, hibátlan készülék
- BESZÁMÍTÁS! 6TB Western Digital WD RED SATA HDD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! 860W Fractal Design ION+ Platinum tápegység garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest