-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
mdav88
aktív tag
válasz
mdav88
#82098
üzenetére
Beléptem a királyok csarnokába!

A 2. tábla volt a tesztalany, és feltűnt hogy a ppm csati lábazata elég korrodált, kiszedtem, takarít, visszaforraszt és láss csodát az autó megy.1-es és 3as tábla továbbra sem, ott nem kapcsol kraftot pumpára, és biztos hogy a táblák lelki sérültek, de sajnos az elektronikai ismereteim korlátozottak, így csak a józan paraszti észre hagyatkozva tudok tovább kutatni.
Köszi a segítséget, volt benne hasznos ötlet

-
mdav88
aktív tag
válasz
rob210
#82081
üzenetére
Hát, a helyzet az, hogy a relé jó, a vezérlőből megkapja a jelet és át is kell kapcsoljon. Viszont a PPM2es barna csati(azt hiszem) 5. pinje vezérelné a pumpát, viszont azzal nem sikerült eredményt elérnem.
Ha ezt a kábelt megkínálom az akku pozitív sarujáról, akkor a pumpa dolgozik. Vagyis 12 voltot kéne ide kapcsolnia, de ezt nem teszi meg. Nyomozok tovább, mert ez nagyon rejtélyes számomra

-
harry
veterán
válasz
rob210
#82096
üzenetére
Ja hogy az az egesz. Gondolom kene hozza akkor uj tomites (szivosorra + szelepre), fojtoszelep tisztito spray, es ha jol lattam e-torx csavar rogziti az egeszet.
Mennyire gond ha ezt hagyom igy? Mondjuk akar csak ~augusztusig (4-5k km)? Emiatt lehet magasabb olajfogyasztas? Mas hibat okozhat?
-
harry
veterán
válasz
rob210
#82093
üzenetére
Koszi! Marmint az egesz szivosort + pillangoszelepet leszedni, es alatta van? Mint pl. itt a videoban: link A szelep es gyertyak kozott arra a fura alu valamire gondolsz? link
Gombinyó: koszi, foleg M3-t nezek, es ott is inkabb a megbizhatosag a fontos, csak gondoltam ranezek milyenek az izmosabbak. Ugy latom 2.0-bol is van par 179, 190LE verzio, de foleg a 220as: link
-
Gombinyó
őstag
-
harry
veterán
Meg egy kerdes: Megane3-nal beszeltuk, hogy a 'legmegbizhatobb' motor a jo oreg szivo 1.6 (K4M + 6-os valto).
Hogyan folytatodna a sor? 1.4TCe (H4Jt vagy H4J)? Esetleg 2.0 motorbol a szivo (M4R) vagy a TCe (F4RT)?Illetve ha mar itt vagyunk, Megane4-nel 1.6SCe vagy 1.3 TCe160 (H5Ht)?
Esetleg kizaro ok barmelyiknel van?
(Wiki-rol neztem a motorokat, nem tudom mennyire pontos). -
harry
veterán
Neztem a Totalcar uj S-mercis videojat, nem semmi
Aztan visszatertem a valosagba es megcsinaltam a Megane1-en az olajcseret. Pont jokor, tegnap villant fel a szerviz lampa az alacsony szint miatt.rob, ket kerdesem lenne
- jol ertettem, a rezgyurus tomitesu olajleeresztot csak 30Nm-re eleg meghuzni? Eleg kevesnek erzodott / egesz 'kilog' a csavarfej es latszik a rezgyuru is. Igaz nem ereszt...
- a legszurot mikor kivettem, azt neztem hogy mogotte a muanyag haz kicsit mintha olajos lenne: link Ez mitol lehet / mennyire problemas? -
-
C0lumb0
csendes újonc
Szép estét kívánok mindenkinek!
2013-as Renault Fluence multimédiás egységén (Rlink ha jól tudom) szeretném a térképet frissíteni illetve magát a rendszert amennyiben arra is elérhető frissítés. Ehhez szeretnék segítséget kérni, hogyan tehetem ezt meg? Letöltöttem a számítógépre a Tom Tom Home alkalmazást és az Rlink toolboxot. Ha jól olvastam akkor ezen alkalmazások közül lehet valamelyikkel ezt kivitelezni? Tudnátok küldeni ehhez kapcsolódó leírást, korábbi hozzászólást (próbáltam a keresőt használni nem sok sikerrel) küldeni? Előre is nagyon szépen köszönöm a segítséget! -
Ganz-[HUN]
addikt
csövi
Lag 2 Ph1-ben az ajtó nyitását, csukását érzékelő mikrokapcsoló a zárban hol van? mennyire kell szétszedni hogy hozzá férjek? Nem érzékeli a vezető oldali ajtó nyitást. Ami nagyon remek dolog, mert nem szól hogy villany leó meg ilyenek
hogy néz ki ez az alkatrész? Ahogy az angol fórumokat olvasom, mélyen bele van építve a mechanikába, franciásan megoldva
-
rob210
Topikgazda
válasz
Somatom
#82067
üzenetére
De legalább van humorod

Amikor elkészül utána én is jót mosolygok a dolgon, de miközben 3 csuklóval metoldott hajtószárral, neodímium mágneses fejjel, akarom visszatenni a 10 es anyát, egy tükör és egy iárnyfény segítségével, olyankor nem a mosoly szokott kiülni az arcomra.
-
kisgyerek85
senior tag
válasz
kisgyerek85
#82063
üzenetére
Vácon a Lidlbe volt mèg vagy 10db. Esetleg ha valakit mèg èrdekelè.
-
válasz
kisgyerek85
#82058
üzenetére
Én is vettem ilyet, aztán azóta fel sem raktam a kocsira.
Érzésre élőben is jó cuccnak tűnik.
[link] -
DJGABI
addikt
válasz
DJGABI
#80941
üzenetére
Rá egy hétre sikerült egy erőteljesebb kihúzatás után check engine-t előcsalni a kis Twingo-ból
Még csak nem is mondanám hogy nyeleztem, meleg motorral egy 4-5000-ig kihúzattam, már az nem tetszett neki. Utána alapjáraton bakkecskézett, egyenetlenül járt, gázadásra fulladt. Utána másfél hétben volt minden: lambda-szonda, szelep, hengerfej hibára gyanakvás, most épp motorvezérlő csere... Hibakód alapján valami gyújtás kimaradást írt, de gyertyák újak. Remek autókát sikerült választani. Bicikli árban ti inkább ne vegyetek autót.Azóta 2 hét alatt sikerült kinyomozni, motorvezérlő + kábelköteg csere után azóta tökéletesen működik. Valószínűleg központi zár is azért nem ment, a régi elektronikán is forrasztgatás nyomok voltak. Most már legalább lehet távolról is zárni.
Ja és hát utána mondta, "motorbakokat is cserélni kéne"... Mióta ki vannak cserélve egész halk az autó. Nem egy Clio, de tök elviselhető nagyobb tempónál is. Kormány még picit fura, ahhoz képest hogy nem szervós túlzottan is könnyen jár, illetve mostanában az egyest picit nehezen veszi.
Azóta Pestről szerezve lett rá 13-as gyári felni + gumiszett, az alufelni mondjuk vagányabb, majd ha elkopik ami most rajta van téli gumi szerintem azzal lesz nyáron használva.
-
espi38
őstag
válasz
kisgyerek85
#82058
üzenetére
Most akartam az enyémet is hirdetni-hasonló van nekem is
-
kisgyerek85
senior tag
válasz
Mezga Aladár
#82057
üzenetére
Sziasztok!
Mai tegnapi naptól kaptahó tetőcsomagtartó a Lidl-be. Ajánlott termék? Minden máshol ahol nézem 30e alatt nem úsznám meg a tetőcsomagtartót.
[link]szerk: Aladár nem neked szántam a választ, csak félrenyomtam.
-
Mezga Aladár
veterán
válasz
Mezga Aladár
#81978
üzenetére
Megtörtént a tanult értékek törlése, de még mindig visszaesik a fordulat kb 700-ra.
Valakinek valami ötlet? -
espi38
őstag
válasz
LamerGyuri
#82055
üzenetére
Szia!
Köszönöm, hogy válaszoltál
Az enyém 2811 500 30R
és egy bontó azt mondta ez jó bele 2811 561 65R.
Ha nem jó bele akkor melyik fejegységgel tudnám helyettesíteni, segítő válaszod előre is köszönöm
-
espi38
őstag
Sziasztok!
1 hete tulajdonosa lettem egy 2010 es 1.4 tce Renault Grand Scenicnek😃
Azzal a kérdéssel fordulok hozzátok, hogy le szeretném cserélni a gyári fejegységet egy szintén gyári bluetooth képes fejegységre.
Mindenki mást mond, hogy be lehet tenni de más azt mondja, hogy nem fog működni mert nem kompatibilis.
Mi igaz ebből melyik állítás a valós?
Más fejre nem szeretném lecserelni, de ha nem megy igy a csere akkor marad egy JVC vagy...
Segítő válaszokat előre is köszönöm
-
válasz
Ganz-[HUN]
#82051
üzenetére
Wd40 nekem bevált.
+ meleg motornál sikerült.
A tisztítás érdekes, jó lenne, de én inkább hagytam, minthogy bepotyogjon ez-az a hengerekbe. -
harry
veterán
válasz
Ganz-[HUN]
#82043
üzenetére
Dobd fel google photos ba, aztan csinalsz roluk egy megoszthato linket, egyszeru is es a nagy meret (felbontas) is megmaradt.
-
mdav88
aktív tag
válasz
rob210
#82046
üzenetére
Az 1. és a 3. táblával a jelenség, hogy teker, de nem indul be.
A 2. tábla eddig működött, és amikor cseréltem anno, azonnal indult. (aztán volt egy pin letörés, de azt átforrasztottam, megoldódott). Ezzel a hiba az volt, mintha az indítómotor biztosítéka kiment volna: rákapcsolta a gyújtást, de az indítómotort nem tolta rá, ha nyomogattam a start gombot, akkor a check airbag felirat jött fel egy pillanatra. Egyik pillanatról a másikra jött elő a probléma, nem haldoklott. A 3. tábla bekérése előtt visszatettem az 1.est, és azzal indítózott, de nem indult, így a tábla hibájára tudtam következtetni.Testpontokkal nem hinném hogy baj lenne, ha akkupozitív+pumpacsati kapcsolatot létesítek, azonnal elkezd dolgozni.
-
mdav88
aktív tag
Nem érkezett reakció, de azért tapasztalat megosztás és ötletszerzés céljából leírom.
Scenic 2 ominózus biztosítéktábla história.
Tavaly kicseréltem a biztitáblát, mert csak indítózott, nem kapcsolta rá a delejt az üzemanyag pumpára. A bontott tábla szarul nézett ki de műkdött. Aztán nem.(nem csinált semmit, úgy nézett ki mint aki csendben próbál indítózni, de nem tette) A bontós volt olyan rendes, hogy küldött egy másik biztosíték táblát (egy év távlatából! innen is respect érte), de az új tábla ugyanazt produkálja, mint a legelső, csak indítózik de a pumpára nem ad kraftot.A pumpa jó, a vezetékelés jó, direkt pozitívot adva neki a csatlakozón hallani, hogy dolgozik.
Itt állok 3 biztosítéktáblával, és egy be nem röffenő Röncsivel, és nem sikerül megfejtenem a megoldást. Ügyes vagyok, tudok forrasztani, még a böszme fekete reléket is sikerült kimozdítanom a komfortzónájukból, de a relék látszólag jól működnek, legalábbis a kapcsolásig eljutnak.
B kérdés, vezetőülés alatti mini fuseboxban van egy relé, az mit csinál? Szar volt, kicseréltem, de nem lett jobb

Köszi előre is!
-
rob210
Topikgazda
válasz
Ganz-[HUN]
#82043
üzenetére
csökkentsd le a méretét

-
Ganz-[HUN]
addikt
válasz
LamerGyuri
#82041
üzenetére
PH-ra meg nem tudok feltölteni 9 megás képet
-
rob210
Topikgazda
válasz
LamerGyuri
#82041
üzenetére
-
-
dugo_
veterán
válasz
LamerGyuri
#82038
üzenetére
Mert facebookról van linkelve. Valószínűleg globálisan tiltod valamivel, mert közvetlen .jpg linknek meg kéne nyílnia.
-
válasz
LamerGyuri
#82034
üzenetére
Pedig ott van a kapcsoló darabjaira szedve

-
Benir8
senior tag
Érdekes. Van értelme utólag felszerelni 1.6 16V motorra? Gumibak cikkszáma 8200103263.
Ehhez kell még egy vas lapot gyártani? -
LamerGyuri
senior tag
válasz
Ganz-[HUN]
#82030
üzenetére
Nem látszik a képből semmi
-
válasz
Ganz-[HUN]
#82032
üzenetére
Lehet, hogy abból úgy egy hét áztatás lesz, mire megindulnak. Kizárólag nyomatékkulcsal szabad kifelé is tekerni!
-
Ganz-[HUN]
addikt
Hali. Lag 2 2002/ph1, F9Q750-Ben van utoizzitas? Szakadt mind a 4 izzító gyertyám. Héten csere lesz, kérdés lesz e értelme neki.
-
Ganz-[HUN]
addikt
Laguna 2 kontakthibás kártya olvasó javítása info/dok jelleggel (t*köm kivolt már tőle):
Pofon egyszerű. Mikrokapcsolókat kell csak szétszedni/szétpattintani egy szike pengével, majd a kapcsoló belsejét üveg szálas tollal (levegővétetllel vigyázni, és sűrítaett levegővel szélnek háttal lefújni, és nem venni közben levegőt meg utána egy darabig, és/vagy maszk), alternatíva: kis méretű műszerész lapos csavarhúzó.
Előtte-utána kép, és egy kapcsoló bele szétszedve, sorba téve.

-
Ganz-[HUN]
addikt
Látom bekerült az összefoglalóba a masinám. Köszönöm szépen!

-
rob210
Topikgazda
válasz
janos1988
#82020
üzenetére
Az 500 az vagy 750 vagy ha valóban 500 az régen rossz.
Ha egyes megane, mert 2002 ben már volt kettes, akkor fojtószelep tisztításra rámennék a helyedben elég gyorsan.
Illetve azért emeli meg a fordulatot, mert elővezérelt, azaz érzékeli, hogy terhelni fogod ezért előre emeli a fordulatot.
HA 2 megane akkor megint csak gáz, mert ott elektromos a szervó, akkor elektromos baj van a kocsival ami 2eseknél rendszerint a biztosítéktábla.
A hörgés bármi lehet, akár egyenetlen gyújtás is ami az alacsony alapjáratra vezethető vissza.
Kuplung felengedés koppanás, kivannak a motortartó bakok, ezt borítékolom.
A víz pedig a klíma kondenzvíz lesz ha 2 es megane.
Befelé szivárgó esővíz, ha egyes megane.
Mind a kettőnél elvezető tisztítás a megoldás. (Vagy klíma vagy esővíz elvezető.) -
angyalpc2
aktív tag
válasz
Somatom
#82024
üzenetére
Én is tapasztalatból írtam
A D7F-nek mélyre megy a pipája a blokkba. A gyertya mellett a pipa műanyagján keresztül a blokkra kihúzott, időnként főleg gyorsításkor, kb a gyertya érintkeznek magasságában, bevilágítani alig lehet oda...
A műanyagon egy légypiszok méretű kis pötty volt, az életben észre nem vettem volna egyébként, ha nem látom a szikrát este.
Valahogy befolyt a víz vagy a nedvesség, korrodálta a gyertyának érintkezőjét is, egyébként is eldobós volt már. 85+e volt már benne. (szar fos franciaEyquem Spark Plug RFC 58 LZP..jah nem
, ment is vissza ugyan ez a típus) -
Hoorus
őstag
Sziasztok
Tudnátok ajánlani Pesten egy korrekt szerelőt, aki rendbe tudná szedni a Megane-om gyújtás problémáját? Lehetőleg minél közelebb a Fogarasi úti Tescohoz.. Elég gyász közlekedni vele gyújtáskimaradással... :/
Köszönöm
-
lsebestyen
addikt
válasz
janos1988
#82020
üzenetére
1.: azért mert a szervó hidraulikus, a szervót szíj hajtja
2.: passz, nem a generátornak van hangja esetleg? De az is lehet, hogy kifúj valóban a kipufogó és azt hallod.
3.: kipufogó szokott lógni középtájt M1-nél, flexicsövet, kipufogótartókat kéne csekkolni. Nem fúj ki?
4.: nincsen fagyálló szaga? Fűtőradiátor is ereszthet, de az is lehet, hogy annyira tele van retekkel a szélvédőnél, a levélrács alatt, hogy átbukik már a víz. Levélrács alatt ki kell takarítani, mert frankó elektromos galibákat is okozhat. -
janos1988
addikt
Renault Megane 2002 1.4 16v
- Miért változik a fordulatszám alapjáraton, (~500) egy helyben akkor, amikor forgatom a kormányt vagy nyomkodom a fékpedált? Kb. ~750-850 környékére megy fel, aztán ha abbahagyom akkor vissza ~500 körülire.
- Szintén alapjáraton, egy helyben hallani, ahogy ciklikusan, mintha hörögne 1-1,5 mp-re a motor 2-2,5 mp-ként. Ez mitől lehet?
- Menet közben, ha váltok és felengedem a kuplungot, egy tompa (mély?) koppanás hallatszik (valahol az autó közepénél, de lehet rosszul határolom be a helyét). Ez mitől lehet?
- A pirossal behatárolt területen mitől lehet a gumiszőnyeg alatt víz? (a kép csak illusztráció)

Köszi előre is a válaszokat!

-
gabee576
csendes tag
Szia! kecskeméti vagyok, a városban lévő Fomont szervízben volt le kérdezve, ide tartozik az autó, folyamatosan kapta az élő írt szervizeket, de pontos olaj típust nem mondtak. Amikor át vettem, az akkori és első gazda az utolsó szervizelt már nem a márka szervízben végeztette el, így most nem tudom mi van benne.!
-
gabee576
csendes tag
Sziasztok! Szeretném meg kérdezni, hogy Megane II 2.0Dci M9R-be melyik olajat célszerű bele tölteni? Az autóban kereken 300e Km van, meg bontva soha nem volt a motorja, olajat el hanyagolható mértékben fogyasztja. Köszönöm előre is!
-
-
Hoorus
őstag
Sziasztok
Megane II, 1,4 benzin.
Erősen rángat, megtorpan. Gyújtótrafó probléma lehet? A hibakód tárolóban nincs semmi.
-
atosan
veterán
Sziasztok,
Megane 1/2 kombi, K4M A7. Féltengely csuklót cseréltetnék mindkét oldalon. Szlovákiába szoktam hordani ismerős szerelőhöz. Azt mondja 101 euró per darab. Én ahogy néztem a webshopokat, 10-15 ezer forinttól vannak. Nem gond ha én viszem az alkatrészt, ezért kérnék cikkszámot, nehogy rosszat rendeljek. -
angyalpc2
aktív tag
válasz
janos1988
#82006
üzenetére
Hát 2002 óta illene már lecserélni
magas labda volt
Viccet félre téve szerintem minden motorban 10e-15e
Tökmindegy hogy dízel benzin új vagy régi.
Számít, hogy milyen terepen használja az ember. Sok autópálya esetleg 15-re tolható, vagy ha LPG-vel használja az ember.
De ha város, dugó sok kigyorsítás, akkor inkább a 10ekm a csere. Ugyanis sokkal jobban koszolódik, ég az olaj...romlik a kenési tulajdonság.
Váltó olaj csere se ördögtől való (meg fék, szervó olaj).https://www.autoguminet.hu/valtomeret-kalkulator
De szerintem ez Felni függőGyáriak:
5.5Jx14 ET36 175/65R14 és 175/70R14
6Jx15 ET43 185/55HR15 185/60HR15
6.5Jx16 ET43 195/50VR16Nagyobb keréknél nagyobb a súly, vékonyabb oldal perem, az meg jobban üt rázkódik.
Ez okozhat kerékcsapágy gondokat később. De ha most nincs baja... -
janos1988
addikt
2002-es Megane 1.4 16v-ben mennyi km után érdemes olajat cserélni?
Illetve, ha egy felnin van egy 185/60 r14-es gumi, akkor arra jó lesz a gyári előírt 175/65 r14 és a 175/70 r14 méret?
És az okozhat hosszabb távon gondo(oka)t, ha 195/60 r15-ös gumik voltak használva a kocsin?
-
Nordik
őstag
válasz
rob210
#81999
üzenetére
Érdekes egyébként, hogy autópályára ennyit ír. Mondjuk oda nem számít annyira ha egy kicsit keményebb.
Ha neten rá keresek ott minimumnak 2.2 ill 2bart ír, maximumnak 2.4 ill 2.2bar. Szóval amit te mondasz az valóban jó lehet. Csak érdekesnek találtam a két kézikönyv közti különbséget. Nemtudom melyik hitelesebb.Egyebkent látszatra és érzetre a 2.2 előre tényleg egy kicsit kevés. Bár tény komfortosabb.
Új hozzászólás Aktív témák
- LEGO klub
- Ingatlanos topic!
- Robotporszívók
- Elkészült az SMIC 5 nm-es node-ja, de a kínaiaknak haszna nincs rajta
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Call of Duty: Black Ops 7
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Fapados Biostar alaplap érkezett
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- A Retro Games feltámaszt egy legendát
- További aktív témák...
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop P robotporszívó
- Dyson Supersonic Origin (Fekete/Nikkel)
- SZUPER Akcióban Új Bontatlan Dyson V15 Origin 3 év gyártói garanciával Azonnal Átvehető
- Egyedi Cube Stereo Hybrid 160 E-Mountain Bike (Jó Állapotban)
- Eladó refurbished Dyson V15 detect Absolute porszívó 12 hó garanciával és számlával
- Apple iPhone 13 Mini 128GB,Újszerű,Adatkabel,12 hónap garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 256GB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3360
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ultra 9 285K 64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Asus ROG G531GV Gamer notebook - i7 9750H 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 6GB WIN11
- DELL PowerEdge R640 rack szerver - 2xGold 6138 (20c/40t, 2.0/3.7GHz), 64GB RAM,4x1G, H730 1GB, áfás
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest



világa ez nekem.
hogy néz ki ez az alkatrész? Ahogy az angol fórumokat olvasom, mélyen bele van építve a mechanikába, franciásan megoldva
így szerintem már érted, de ha nem is érted.

hol?
mycso
