-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
benvolio
őstag
Grat!
Én több mint másfél éve vettem, km.jeladót kellett egyedül cserélnem benne! Ez az egyetlen autó aminek porszáraz a motorja és a váltója, nálam egy olaj folt sincs rajta! Aki eddig látta csodálkozik is rajta! Hogy biztos legyek benne a vezérmű szíjat, görgőt, vízpumpát azért cseréltem valamint a fékbetéteket, dobot, tárcsát, olajat, szűrőket /de ez minden kocsinál kötelező/. Egyenlőre ennyi, én nem bántam meg pedig 10ből 9en azt mondták francia autót ne vegyek. De hát a kocsi választ sofört ezt már tudjuk egy filmből , mert mikor mi is az asszonnyal elmentünk egy próba körre utána csak annyi volt, hogy EZ KELL. Kényelmes tágas csak elég lomha szerintem.
Azt a mosómotort nekem is meg kell nézni, mert pár napja nem megy.
Üdv!Szerk.:a fékdobot nem cseréltem, elnézést, csak a tárcsát és a betéteket
[ Szerkesztve ]
-
Josi
aktív tag
Az ablakmosó motor javításához egy kis infó:
Ablakmoso-motor-javitasaA fórumon való irogatáshoz nem kell tagdíj.
Egyébként a megane klub nem hivatalos fórumát itt találod:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9015399
De szerintem ennyit kibir az ember. (jó esetben 3 évre 2000 ft)
A kártya mellé különböző kedvezmények is járnak.
Simán többszörösét visszahozza a befizetésnek.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
gabx76
senior tag
Néha nem hiszem el, mit meg nem engednek maguknak a kereskedők...
Mégis mit gondolt, hogy nem fogod használni a kocsit?! Vagy abban reménykedett, hogy úgysem fogsz reklamálni?!Tavaly még abban reménykedtem, hogy a válság kiírtja a férgesét, de úgy tűnik, hogy jobbára csak a csalók maradtak meg. Amíg keresgéltem nekem is néha olyasmiket hazudtak a szemembe, hogy elképesztő:
- "Áááá, sosem volt törve!" (biztosítóban utánanézve hátsó része gyakorlatilag át lett építve)
- "Ha lejjebb viszem még 20e-rel, ráfizetek." ( egy kb. 300e-rel felárazott kocsinál, mindezt úgy, hogy az enyémet a piaci ár 80%-ért akarta beszámítani)
- " Nagyon vigyáztak rá, alig volt használva" (Sportkipufogó, km.óra visszapörgetve)
- Telefonban: " Hogyne lenne sérülésmentes!" (Csak egy jégeső Dunántúli dombsággá változtatta a burkolatot)
stb.Igazából csak reménykedni tudok, hogy az enyémnél nem jön elő valami komolyabb csúfság. (Eddig annyi derült ki, hogy a jobboldali hangszóró kezdi megadni magát, illetve az egyik trafó gyengélkedett, de azokat egyből cseréltem gyertyával együtt)
Sajnálom, hogy így jártál, és csak bátran borítsd rájuk az asztalt, lehetőleg jó nagy balhét csapva, hogy a környékbeli vevőjelöltek kilométeres távolságba meneküljenek onnan!
-
Az enyémben (2006) hang alapján ez a motor is már belül van a műszerfal alatt.
Motortér felől, szerintem nem igazán közelíthető meg.Nekem a ventilátorra is az tmondták szervizekben, hogy itt bontani kell az egész műszerfalat, meg miegymást így több napig fog tartani és jósok tízezres lesz csak a szerelési díj.
Végül is egy szerelési útmutató segítségével sikerült megoldani (így másodjára már lehet 2-3-4 óra alatt menne). Valahol itt kell lennie ennek a szellőzés kinti/benti állító motornak is a ventilátor közelében.
Nálam, amik fínomságosak voltak az pl: a pedálsor/utastér merevítés kiszserelése illetve maga a ventilátor kiszedése a házából na azzal is eltököltem egy darabig.
Ez volt a ventibe beleállva: [link]
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Jah, valami szigetelés, hasonló a nikecell-hez, csak masszívabb-keményebb.
Nekem a pollenszűrőm is szopatós, le kell kapni a kesztyűtartót...
A tiédbe ha szemben állsz az autóval, akkor jobb oldalt az ablak alatt van, asszem 4db torx fogja a dobozka tetejét, utána simán cserélhető.
Fateromék 2000-es megane kombijában ott van, gondolom az előtte lévőkben is. Ennél a meganeII-nél bonyolítottak túl mindent...
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
benvolio
őstag
Alufelni után nagyon sokat jártam. Több hely is van itt ahol árulnak használtat, de ezek ugyanolyan gerinctelen népség mint az autókereskedők. Volt olyan, hogy szemmel láthatóan át volt festve, mire én kérdezem, miért lett ez átfestve, erre a kereskedő aki ugye szaki ebben a témában, "szerintem ez nincs átfestve, most hozták". Folytatás, egy hét múlva ugyanott, ugyanaz a felni /a hül.e nem emlékezet rám/ ugyanazt kérdeztem, mire "én festettem át, mert kopott volt már, de nincs semmi baja". Aztán később megtudtam, hogy javarészt törött, javított felniket árulnak, olyat meg nem akartam. Aztán a neten az expresszen találtam ezt egy tulajtól. A Heco szélterelőt azt üzletbe vettem.
Szerk: Javítót festéket/lakkot a Renault szervizbe lehet színkód alapján rendelni, két kis körömlakk nagyságú van egy dobozba az egyik a színe, a másik lakk. Azt nekem is kellett az apróbb sérülésekre, festék lepattogzódásokra.
[ Szerkesztve ]
-
gabx76
senior tag
Én is kicseréltem, annyira nem fontos a kormányról való vezérlés. Mondjuk az én fejegységem BT-s is egyben, még az előző kocsiból szedtem ki. Kár lett volna a polcon porosodnia.
mycso Az update list a későbbi széria, előtte tuner list volt. A kettő nem kompatibilis egymással sajnos (kijelző, cd-tár, vezérlő)
[ Szerkesztve ]
-
Szplöttyy
senior tag
-
Szplöttyy
senior tag
-
Szplöttyy
senior tag
Smoke & Torque
-
Fateréknak 1.6 16v megane, lassan 140e km, eddig a kötelező dolgokon kívül nem volt a motorhoz nyúlva (olaj, szíjak, gyertyák, szűrők).
Illetve egyik barátomnak 1.4 16v megane 200e km körül jár, arról sem tudok, hogy lett volna vele baj...
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
benvolio
őstag
Ma volt időm és életre keltettem az ablakmosó motort. Kiszerelés után a végső megoldás az volt, hogy a csavarhúzó nyelével ütögettem a motor házát, mert amúgy semmi sem segített rajta. Most már megint megy ahogy kell. Kivéve azt, hogy az "elosztó részből" /vagy hogy hívják/, spriccolás alatt a nyomás során ott is jön valahol belőle a mosófolyadék. De szerintem ez ilyen is volt, mert az mindig is feltűnt, hogy pár használat után, után kellett tölteni. Egyelőre nem tudom, hogy hol ereszt, mert meguntam és egyedül nem is igazán lehetett rájönni. Egyenlőre marad a sűrűbb után töltés. De az ablakot így is jól lemossa.
-
benvolio
őstag
Nem volt kéznél csak két 15cm hosszú vezeték, én azzal próbáltam ki az akksiról a motort. Vízbe merítősdire nem volt lehetőségem. Ha egyszer netán megint szétszedem, azon gondolkoztam, hogy az összetételnél ill. az elosztót kívülről, szaniter szilikonnal átkennem és száradás után vissza. De egyenlőre így marad mert így is jó csak többet "fogyaszt".
-
Grafiqs
őstag
Így is van. Valóban oda kell figyelni nagyon a gumira. 5 év után pedig tényleg érdemes cserélni is.
Én most vettem új téli gumikat. Falken Eurowinter HS 439-es lett a nyerô. Ár-érték arányban verhetetlen. Jó kis közép kategóriás gumi. A nyáriakat zsákoltam és ment a garázsba.
G
És még mindig nem fogja, vagy nem akarja felfogni. Hihetetlen. A Föld tényleg a Naprendszer elmegyógyintézete lenne?! by Bon3ss
-
tomcsi23
veterán
Bizony, nem szoktam erre járni, bocsi a többiektől.
Glicerint a gyógyszertárban szoktam venni, 2 kezelésre elég ez a fél lityi. A leszedett gumi/felni mosása, ellenőrzés, idegen anyagok eltávolítása, majd leglicerinezem a gumit. Aztán be a helyére a következő időszakig.
Ahogy nézem, hamarosan megint meg kell ejteni, igencsak lehűlt a levegő.
A téli még bőven jó (kb 10ekm van benne, amúgy Conti), de a nyári már csereérett lesz jövőre (jó kis költség )....de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
gabx76
senior tag
Ilyenkor kicsit irigyellek benneteket ott a fővárosban. Itt sajnos nem ilyen árak vannak. ráadásul a 2 helyi bontó, ahol jártam nem is tartott Renault-hoz semmit szinte.
Grafiqs: Itt szimpatikus a választék, de sajnos ez is pesten van. Mire ideér + jópárezer Ft és akkor még fel sem rakták a gumit a felnire.
-
benvolio
őstag
Én is mindent magam szeretek csinálni kivéve ami meghaladja a képességeimet. Olaj cserével én úgy jártam, hogy nem tudtam kicsavarni az olaj leeresztő csavart. Már célszerszámot is flexeltem hozzá, de minden elcsavarodott kivéve a csavar. Muszáj voltam felmenni a szerelőhöz aki aztán kicsavarta. Ebből tanulva amúgy már úgy mentem fel, hogy vettem új leeresztő csavart amit sima kulccsal ki lehet csavarni, illetve tömítő gyűrűt alá. A tömítő gyűrűt azt ne felejts el újat venni /kétféle van belőle/!
-
benvolio
őstag
Már vártam, erről beszéltem, én is így jártam. Ha van ismerős szerelőd elég ha nála meglazítod /annyiért csak nem kér pénzt /, utána meg otthon megy simán akár egy kilinccsel is. Felesleges ehhez külön venni. Az új az úgyis normális. /de a kilinccsel ne is próbálkozz amíg nincs meglazítva, mert elcsavarodik./
-
Grafiqs
őstag
Én is így jártam. Mert a barom állatja légkulcsal húzta meg. Amikor cserére vittem, csak légkulcsal tudta leszedni. Adtam neki friss csavart meg tömítést, és úgy kellett rászolnom, hogy ne légkulcsal húzza meg...
G
És még mindig nem fogja, vagy nem akarja felfogni. Hihetetlen. A Föld tényleg a Naprendszer elmegyógyintézete lenne?! by Bon3ss
-
biker
nagyúr
[selfmod... sorry...]
a leömlő körbetört, és Y-ban elágazva, nem javítható.
a vízgomba + hőfok érzékelő mellé kellett egy fedél, mert elrepedt, és gondolom nem isten teremtette bele, hanem belerakta a szerelő, és ő is pénzért dolgozik.
a vez.szíj+vízpumpa készlet cserével együtt mennyi? vagy ez is belemegy magától?
ja, ehhez kellett feszítő is.gyertyasor szerintem 4db gyertyát jelent.
fhp 12 volt, igen, +5k a csere, km jeladó is hasonló árban
féktárcsa elvileg 16k/db, betétek 4db 12k ha jól tudom
akkuból 2x tettek bele 14 ezres szart, minddel 2 hét után baj volt, most egy 24ezres van benne, ezzel legalább nincs gond. jöttek a gondok rendesen, itt vergődtem, akkucsere után 3-4 nap állás után alig indult a kocsi, már generátort cseréltünk, meg töltő elektronikát, aztán akut, aztán bemérettem az akkukat, meg a generátort, és kijött, mind2 "új" fasza akku szar, 600A indító helyett jó ha 450-et tud 1 hetesen, a generátor meg 80A helyett 95A-t tud, töltés 100%, így visszakerült, akku is a gazdának, ezzel érdekes, semmi gond soha.
[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
KrAt
veterán
Nem az időt, a szakértelmet kell megfizetni Te (és, én is) könnyen beszélünk, mert ha vmi elromlik, megcsináljuk. Értünk hozzá. Viszont amihez meg biker ért, lehet, hogy mi néznénk úgy, hogy "miatökömrőlbeszél???" Szal sztem helytelen anyagárból nézni, és ha vki nem ért hozzá, akkor lenézni
Ezért vannak a szerelők, jók, rosszak, hogy megcsinálják. Én jártam már többféle szerelőnél, kezdve a sarki kis autósmestertől a nagy Opel márkaszervizig, és mindenhol volt jó, és rossz. Apu Astráját is márkaszervizbe hordjuk, holott 11 éves, nade éééés? Lehet mondani, hogy mekkora idióták vagyunk. Igen, de ott kapunk a minőségi munkára garit, odavittük a kocsit reggel, délután szóltak, hogy helló, gyertek a kocsiért, készvan. Micsoda? Dehát ki kellett cserélni a fél elejét.. (vezérlés, szimmering, toronycsapágy, stbstb..) Csak nekiugrott pár szerelő, és megcsinálták. Aztán szóltak, hogy itt meg itt ez és ez a baj, a fényszóró nem jól világít, állítottak rajta, ezaz ígymegúgy.. Igen, lehet, hogy ott hagytunk párezerrel többet munkadíjra, de nincs az, hogy szar maradt..
Mert én jártam úgy, hogy kopogott picit hidrotőkésen a Kadettom. Elvittük a szaki szerelőhöz (ez pár éve volt, akkor még nem én szereltem), sarki szerelő, hogy miez.. Aztmondja hidrotőke. Ok, mi legyen? kell 8 tőke, 8 himba, de akkor már cseréljünk tengelyt is, tömítés, olaj, stbstb.. Ok, menjen.. Pár nap múlva kész (mert ugye ha jön protekciós autó, az előremegy) és mennyi? 70k.. Hetvenezer???? Nembaj, ha jólett, akkor megéri.. Beindítottam, majdnem elsírtam magam.. Hogy a... Azt mondja a szaki, mégse ez a baj, vmi más kopog, de mostmár legalább 3x-os hanggal.. Tehát jobb nem lett, sőt, de azért -70k..
Ellenben sok kis hibát megcsinált vicces pénzekért.. Megérte, tökjó volt..Szal mindennek van pozitív és negatív oldala, nem minden szerelő automatikusan köcsög
[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
kicsit ideges voltam tegnap, de úgy látom a selfmod ellenére is átment amit írtam, elnézést.
sajnos ha már tudod, mi a baj, persze, 5 perc, de amikor azt tudod, hogy néha nem indul, de ha elindul, akkor jó, akkor ki kell deríteni a hibát.
egy órát ott álltak rajta, computer, miegymás, nem drága az 5k érte.és igen, utcán pokróccal magam alatt nem fekszek kocsi alá. inkább elviszem.
vezérműszíjat se cserélek, mert kicsit drága a szelep készlet, ha elb..om.
fékbetétet régen cseréltem, meg tárcsát a C15-ön, mert az akkori főnök, aki adta az autót, az nem vitte sehova, de ekkor a napi munka az volt, cseréljük ki. kicseréltük.ha ma nekiállok ezt csinálni, akkor az aznapi munkámat nem végzi el senki.
én inkább ilyeneket javítok
ebből a sorból kijön úgy 6db új scenic
de hiába értek ehhze, ha ahhoz meg nem, meg értek a preciziós bicikli váltókhoz és racsnikhoz is, ez vanja, igen, jeladóhoz nem tudok lehajolni, mert műtötték a gerincemet, hajolva nem tudok szerelni, csak egyenesen, pl guggolva, térdelve, állva
peace
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
benvolio
őstag
Nyugi nekem is volt hasonló hsz-m, és azutáni válaszból értettem meg, hogy valakinek tényleg szükséges pl. akár egy gyertya cserére szervizbe menni. Igy persze, hogy annyi amennyi a fenntartási költsége a kocsijának pláne ha rásózzák a drágább alkatrészeket. De ez akkor bármely típusnál fennáll.
Más: A kopó alkatrészek kötelező cseréje nem hiba, csak az ami azon túl jelentkezik. Onnantól számít az, hogy mennyi a költsége a javításoknak /anyag, munkadíj/ és vehetjük alapul ahhoz, hogy ez sok vagy kevés, valamint a hiba jellegét, hogy most "mennyire sz@r" a kocsi. Valamint csak úgy viszem szerelőhöz ha végig láthatom mit csinál. Pl. egy olaj cserét se bíznék látatlanba senkire /hallottam már ezt azt/, de hálistennek ez is megy nekem. -
biker
nagyúr
azt hiszem, a külső csuklónál bontotta, mert akkor fért hozzá, különben beakadt a generátor.
de hogy miért nem húzta csak ki, ez jó kérdés...Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Köszi, gondoltam a hangjából, hogy valami csapágy féleség csak passzoltam, hogy hol és melyik...lehet valamikor elszaladok a szerelőmhöz.
Ékszíjtárcsa van, mint írtam csak gyári és horror áron. (nyáron amikor cseréltetni akartam, 2-t rendelt a fridcar és 5-öt a bárdi --> egyik sem volt jó, ez után mondták, hogy csak gyári van....).
Pesten találtam egyet, ami elvileg jó az enyémhez, csak ott is az eladó azt mondta, hogy vigyem fel az enyémet, hogy tutira menjünk --> na itt kezdődnek a problémák...majd egyszer ha járok pesten akkor felkeresem.
Aszondják az enyémre, hogy a belső részén a gumi kezd elválni és ha leválik teljesen akkor össze-vissza fog ott ütni mindent, pl klímacsövet szétveri ilyenek...
(nagyon sok kilóméter van már benne...)
Közben megvan, Vele beszéltem telefonon, azt mondta van neki többféle is, ami ott a képem van az enyém kopp ugyan ez, csak látatlanba azért mégsem veszek semmit...A ventilátornál ezt a fajta megoldást meglesem, hátha csak valami kontakt --> egyébként nyáron jól működött, amióta bejött ez az őszi idő azóta ilyen vicces...
mod: dovitt: még hangja nincsen, annyira még nem ment szét, de azt nem is nagyon akarnám megvárni..
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Ebit
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban