-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz
belaazallat
#98097
üzenetére
Szelephézag nem jó!
-
Leszedtem, a csőhöz elég nehéz hozzáférni, úgyhogy hagytam. A cső elég vastag, és nem érezni benne semmit, ahogy nyomogattam. Viszont felmerült bennem, hogy ahonnan a szivárgást éreztem, az jóval feljebb van, mint a kondenzátor, ez a szivacs a képen. Viszont ha ez vizes, akkor a filter rekeszből is folynia kellene. Arra gondoltam, hogy a klímacső nincs szigetelve, és arról a kondenzátum lecsöpög. Nem sok, de idővel telíti a szivacsot. Ez lehetséges?
YT videó részlet:

-
belaazallat
addikt
Nem szeret engem ez a "Rönó", vagy megint kiderül, hogy valamit elszúrt a szerelő, kb 15 másodpercig villogott a chek engine. Holnap ki lesz olvasva.
Adaptálásra 26-ára kaptam időpontot. -
-
-
rob210
Topikgazda
válasz
MasterMark
#98091
üzenetére
Nem m3 nál a klíma kifolyó lesz a ludas.
Weiss:
Igen a vezető oldalon leveszed a közép box borítást.
Ott van a gumicső amit át kell fújni, vagy egy hosszú műanyag gyorskötegelőt átdugni rajta. De hosszú kell.
-
válasz
MasterMark
#98091
üzenetére
Biztos nem az. Egyrészt most nem esett, másrészt múltkor miután kikapcsoltuk a klímát kevesebb lett a víz.
-
Helló, M3/2-nél mi lehet a probléma, ha az anyósülésnél néha vizes a szőnyeg, ill. a szivacs ami pollenszűrő környékén van, vizes. Gondolom a klímából jön, de látom, hogy csöpög a klímakifolyóból a kocsi alatt is. Mennyi kondenzvizet kell generálnia a klímának, létezik részleges dugulás? Van valami egyszerű módja az otthoni tisztításnak?
-
rob210
Topikgazda
válasz
belaazallat
#98088
üzenetére
Diaggal.
-
rob210
Topikgazda
válasz
belaazallat
#98086
üzenetére
Fojtószelep adaptálás volt?
-
belaazallat
addikt
válasz
rob210
#98072
üzenetére
Megvolt a műszeres diagnosztika. Kompresszió minden hengerben 10 bar. Élőadatos műszeres vizsgálaton, sem égéskimaradás, sem eltolt vezérlésre utó jelek nem tapasztalhatóak. Szerelő nem volt rest felhívta a helyi Renaultos ismerősét és elmesélte a történetet, tüneteket. Arra jutottak, hengerfej le lett szedve, de nem lett gépműhelybe küldve. Én személyesen láttam leszedve a hengerfejet.
Meg volt az olajcsere, mentem vele a városban, több rövid távon, mikor haza értem, minha kevésbé remegett volna, kevésbé ingadozik az alapjárat is. Motul 5W30-at tettek bele. -
Gergello
addikt
1.5 dcinél megvolt az egr csere hibakód miatt.
Zárásra mentem elhozni ez már hiba.
2 utcát megyek lomha gázpedál reakció késik
Kiérek táblán kívülre talpalom, rögtön motor és villáskulcs jel.Most jön az hogy a fél autót ki kell cserélni ? Vagy csak s szerelőt?
-
mycso
Topikgazda
Csak úgy
-
Benir8
senior tag
K4M812 1.6 16V
Dús az üzemanyag keverék üzemmelegen?
Fals levegőt meg kell találnom, evap szelep ellenőrzés.
Általában mi ment tönkre ennél a motornál? Üzemanyag befecskendező?
-
-
rob210
Topikgazda
válasz
belaazallat
#98075
üzenetére
Meg lehet csinálni, mert ha lent volt a hengerfej azt kötelező cserélni.
A kompresszió mérés meg sokmindent elárul, de szerintem nem ott lesz a baj. -
Nagya21
addikt
Üdv Mindenkinek!
Kérdezném a hozzáértőket:
Adott egy Dacia logan MaCiVé 1.2 16v 72Le motorral, namost mivel a karbantartási lap nem van, ezért érdekelne a belevaló olaj, mennyiség, acea minősítés, váltó olaj mennyiség, tipus, minősítés, gyújtógyertya tipus, száma.
Légszürő, olajszürő tipus, száma.
Ha valaki ezeket elárulná, azt megköszönném.
Üdv Nagya -
norbert1998
nagyúr
Kivettük a lefújószelepet, hát sajna a polikarbonát sem bírta azt a hőt, el is deformálódott, el is repedt. Mikor megláttam, reménykedtem, hogy javulást érek el. Végülis értem, de nem ott, ahol vártam.
Kiderült ugyanis, hogy nincs MAF, csak MAP, ezért holt mindegy neki, mennyit enged a levegőrendszer a kocsin, pontosan ugyanúgy 10 litert eszik 130 tempomattal
Cserébe viszont a lefalazó szettet raktam be, így egyáltalán nincs BOV, se internal se external, ezért úgy érzem, a teljesítmény viszont érezhetően jobb lett. Sajnos nincs before-after turbónyomás értékem, csak hátsó felem érezteti velem ezt
(F4RT)
-
Jo ujra itt, remelem PH-s sracoknak is lesz nemi vakacio.
Kerdes: K7M Kangoom ma dobott egy uj hibat: katalizator hatasok elegtelen, gyujtas kimaradas. Injektorok voltak cserelve, szivosor is nemreg (15 ezer kilometerrel ezelott). Erdemes lenne lamda szondat merni? Auto amugy megy, fogyasztas nem valtozott es csak hidegben csinalja. (Nemetorszagban negyedik napja megy a futes estenkent, hideg van)
-
rob210
Topikgazda
Újra itt 🤣
Hosszú nyári szabadság volt a phnak. Tekintsük annak.belaazallat:
Ott szerintem más gond lesz. Az alacsony alapjárat nem gond, 650nek kell lennie. A rázkódás már más kérdés. Sajnos ez ilyen szinten távgyógyításban már nem fog menni. Rá kéne tenni diagot menni vele pár kört és kiderül mizu.
Ha valóban nem zárnak jól a szelepek akkor nem menne az autó. Én inkább arra gyanakszom, hogy rosszul rakta fel a vezérlést.
Ez annak a tünete szokott lenni. De tényleg csak tipp. -
belaazallat
addikt
Rob210
Úgy néz ki Mekk Elek "szerelte" az autómat.
Előzmény: 2009-es Clio 1,2 TCe használtan vettem, szétfoszlott hoszbordás szíjjal. Kicserélte a vezérlést kompletten, valamint a hosszbordás szíjat. Cserekor nem tűnt fel neki, hogy a 7 pks szíj lelóg a 6 pks szíjhoz való klímakompresszorrol. ezért a kompresszor megint megette a hosszbordás szíjat, aminek darabja beakadt a vezérlésbe és beállt a motor.
Visszakaptam az autót állítógag cserélte a szelepeket, szelepszár szimeringeket, hengerfej csavarokat, tömítéseket és ennyi. Az autó alapjáraton rázkodik, nagyon leesik a fordulat.
Másik szerelő szerint nem cserélt olajat, lehet összefolyt a víz és olaj és/vagy nem cserélt szelepeket. Ettől lehet a rángás. Vagy ha cserélt is nincsennek becsiszolva. Jövő hét hétfőn néznek rajta kompressziót.
Ha cserélt szelepeket és nincsenek becsiszolva mit kell csinálni? Tönkre mehet-e addig valami?
Ha nem cserélt szzelepeket akkor mi az eljárási rend? Köszi! -
válasz
norbert1998
#98067
üzenetére
Ozongeneratorom evek ota ilyen van, nem veszes dolog beszerezni, ha budos valami, esetleg gyerek vegett fejtetu problema, vagy beteg idoszakban szoba fertotlenitiesere hasznaljuk. Ez a model a stabil, a szurke es kek nem annyira.

-
rob210
Topikgazda
válasz
grizlisandor
#98066
üzenetére
Igen ezt mindig elfelejtem, ezt az új autó fetisizmust.
-
norbert1998
nagyúr
Ha már klíma. Idén megint elszállt a klímám.
Tavalyelőtt is elszállt, töltötték, nyomáspróba negatív eredménnyel ekkor. Pár hónap múlva elment, újra teszt, negatív eredménnyel, de egy pici luk a hűtőn azért volt. Hűtőcsere, töltés.
Idén, másfél év múlva újra elment a gáz, nyomáspróba negatív eredménnyel, majd töltés.Mondta a kolléga, hogy a kompresszorom már azért nincs épp a helyzet magaslatán, és hogy menet közben tud akár szivárogni az is, még ha statikus autóval nincs is szivárgás. Jó eséllyel kompresszor csere, ami egy Mégane + F4Rt kombón igazi öröm lesz
Mindezt amúgy a srác úgy csinálta, hogy van 5 töltő/ellenőrző gépe, egyedül dolgozik, amíg lement a mélyvákuum 20 perce a kcosimon, felemelt egy G astrát, kivette a kompresszorát, kicserélte rajta a kuplungtekercset, visszarakta, bekötötte és már ment a nyomáspróba. Haslemez fel-le, autó fel-le engedés is megvolt ebben a 20 percben. Töltés és járt is ki a kocsival. Mintha lenne benne rutinja, mintha a jó autószerelő klímás megfelelőjéhez jutottam volna
Kértem ózonos tisztítást is, mert büdike volt a járgány, összesen 32 pénzt kért.
-
válasz
rob210
#98059
üzenetére
Csak az baj, hogy 10+ éves autókban találod meg ezt a motort.
-
belaazallat
addikt
Üdv!
Holnap megjön a klímakompresszor a 2009-es Clio, 1,2 TCe.
R134a gázból 505–565g kell bele, PAG 46 PAO 68 vagy PAG ISO 46 125–145ml olaj? Köszi!
-
-
Nos, nincsen szerencsénk. Ma el akarták lopni, vagy ki akarták rámolni a Grand Modust egy parkolóban Németországban. Szerintem a tolvajnak nem volt elég ideje, és ezert abbahagyta a feszegetést. A kérdésem az lenne, hogy ki mit javasol, mit extra védelem lopás ellen? Én a távirányítós riasztóban nem hiszek, én a fizikai védelem híve vagyok. Tud esetleg valaki erre ötleteket? Én a riasztós kormányzárra gondoltam, de más kivitelezés is érdekelne. A poén az, hogy a parkolóban ez volt a legkisebb értékű autó.

Köszönöm a tippeket! -
válasz
kisgyerek85
#98060
üzenetére
Kapcsoltasd ki diaggal az a semmirevaló xart, azt jó bele a sima aksi!
-
kisgyerek85
senior tag
válasz
rob210
#98058
üzenetére
Tehát azért adta meg magát,mert a Varta aksi sem start stoppos volt? Ettől függetlenül a start stop aktív volt amíg az volt benne. Jelenleg start stop inaktív. Vagy csak azért,mert nincs visszadugva a csatlakozó? Ha így van,akkor szeretnék tanulni az esetből és odahaza generátor felújítás biztosan veszek kompatibilis akkut bele.
-
rob210
Topikgazda
válasz
kisgyerek85
#98054
üzenetére
Töltés vezérlés.
Az inteligens töltés vezérlés így kuka.
Van aki mindig így jár. Mert nem veszi meg a start stop kompatibilis aksit. -
kisgyerek85
senior tag
válasz
Jimmy8
#98055
üzenetére
Erre azt tudom mondani,hogy még mindig jobb mintha tréler vinne le az autópályáról 200+€ ért, ahogy olvasom az ilyen kommenteket is fb-on. 242€ volt a számla vége.
Egyedül az nem tetszik,hogy nem start stopos aksi ment bele, de sajna volt egy kis nyelvi akadály is.
Max otthon felrakom használt piacra és majd veszek bele rendes belevalót.
Amúgy nem hiába volt a félszem a generátor. Ha jól emlékszem kérdeztem itt is a topicban erről. 2016-os és 274e km van benne. Megelőzni úgy lehet ha az ember amikor úgy érzi kiveteti és felújítatja. Kopasz (Becsületesnepper) mondta az egyik videójában,hogy Ő amivel ingazik Nétemorszám Magyarország között annak a kocsinak generátor önindító kiszed és felújítat. -
Jimmy8
senior tag
válasz
kisgyerek85
#98038
üzenetére
#98054kisgyerek85 Kitartás, sajnos tudom milyen érzés...

-
kisgyerek85
senior tag
válasz
kisgyerek85
#98038
üzenetére
Meg jártam. Azt mondta a srác,hogy amint hazaérek a generátor felújítás következik. Mutatta a gépen az elő adatot, elment a túlfesz szabályozó. 15 volt felett is tölt. Ezért lehúzott egy kábelt, hogy így menjek majd haza vele, ekkor szép egyenletes a töltési vonal. (Mi pontosan ez a csatlakozó?) Meg bele lett rakva egy új akkumulátor is. 4 éves biztosan volt a Varta aksi,mert azzal vettem az autót.
-
rob210
Topikgazda
-
A komplexitasuk. Cserebe dragabb oket javitani, meg rohadnak joval hamarabb is. Nezzel szet a VW forumon (Sogornom megkert,hogy vegyek neki kint nemetben egy 7 szemelyes Caddyt). Hat elment a kedvem a VW csoporttol. Hiaba fogyasztanak jol, ha ramegy a gatyad a szervizre. Ugyanezt mondjak a kollegak is. Szoval vagy jol fogyaszt es szivsz gar utan, vagy rosszabbul, de meg tudod javitani/javitattni.
-
mycso
Topikgazda
7 sebességes.
Ezaz, ami már régóta foglalkoztat, hogy a németek miért tudnak olyan benzin és diesel motorokat gyártani, ami hasonló teljesítménnyel jóval szerényebb fogyasztással üzemeltethető.
pl.:
2.0dci vs. 2.0tdi
1.8/2.0tce vs. 2.0tsiA németek jó 1,5 - 2 literrel kevesebbet esznek.
-
-
Hat, a Grand Modus 1.2 D4F Turboval, nekunk mostansag 6.2 - 6.5 atlagot nyom E10 benzin+Luqi Molly benzin adalekkal, ami kb valos is (szombaton tankoltam meg, stimmelt a komputer adataival). Ebben benne van Autobahn (130-160 kozott), nagyvaros es kulvaros is, es Alpokra fel-le. 88KM/h atlagsebseggel. En nagyon elegedett vagyok vele, es meg megy is. Amit Rob irt sokszor: nagyon meg tudsz vele lepni autosokat.
-
mycso
Topikgazda
válasz
forceberg
#98043
üzenetére
Mostanában sok a város (vannak 11 literes tankolási átlagaim is), egyébként pályán ez a 8l körüli a reális. És igazából amit észrevettem, itt már mindegy, hogy 130 vagy 170, nagyjából hasonló lesz a fogyasztás.
Olyan 100-110-ig mutat emberi számokat.
A vegyes összátlagom 9l felett áll picivel (45.000km átlaga). -
mycso
Topikgazda
Múlthéten volt egy nyugodt utam Romániában (falu-főút kombó), nyugdíjas tempóban, átlagfogyi 6,8l/100km.
Majd beérve Magyarországra és pályán haza, ez "feljavult" a szokásos 8,2l/100km-re.
1.8tce talisman -
Gabady
aktív tag
Sziasztok!
Az alábbi hiba mitől fordulhat elő és hogyan orvosolható?
lag2ph2
[kép] -
Benir8
senior tag
[Youtube videófelvétel]
Renault Megane II 1.6
Hideg indításkor van hangja, pár perc múlva elmúlik.
Olajnyomás felépüléskor van hangja vagy ez már vezérlésben van valamelyik alkatrész?
Eddig nem volt ilyen hang, csak pár hete.
Féléve lettek cserélve a vezérlés szett. -
Jimmy8
senior tag
válasz
rob210
#97982
üzenetére
Köszi ez nagyon nem jó hír... .Most ott tartunk, hogy itt vagyunk Zalakaroson egy szállason vasarnapig( eddig elhozott az autó visszafelé), de most már olyan száraz csapágy hangja van, hogy szerintem rövidesen széthullik a kuplungja a klímának. Most keresünk egy szerelöt a környeken, aki esetleg vállalná, hogy rárakja egy klima nélkülinek a hosszbordás szíjat, azzal haza tudnánk menni ( és akar felar ellenében hétvégen is dolgozik). Úgy tudom volt ilyen megane 2 1.6 benzin 112 LE-s K4M812 faceliftes, amiben nem volt klíma. No annak a szíja kellene.. Jól tudom?
Az is kérdés, hogy lesz a szíj megrendelve így hétvégén..
B Megoldás: szíj levág, és töltés nélkül jönnénk. Mennyit mehet el az auto egy 60 ah-s akkuval. Toltes nelkül egy inditással? 80-100km? Nekem 200km kellene..
C : megvárom míg szethullik a klimakuplung, addig megyek vele, de gondolom itt az is benne van, hogy a hosszbordas szíj rossz helyre megy és ugrik a vezérlés ( es a motor is)?
Egyébként hany bordas szíj kellhet ra? -
válasz
belaazallat
#98015
üzenetére
Szamla volt a dolgorol? Ha nem,akkor no ugyved. Ha volt szamla, akkor lehet.
-
rob210
Topikgazda
válasz
belaazallat
#98016
üzenetére
Igen ez az. Már csak arra figyelj, hogy klímáshoz vidd el a még dobozban levő kompresszort és úgy vidd a szerelőhöz, hogy fel van olajozva!!!
-
belaazallat
addikt
válasz
rob210
#98014
üzenetére
Értem köszi!
Szerelővel beszéltem, hogy új klíma kompresszort kérek a kocsira, ragaszkodni akart a 6pk-s szíj használatához.
Kezdek félni mit fog még összekókányolni?!
Másik, ami kezdi kiverni a biztosítékot, "Megoldjuk okosba, hogy ne kelljen neked sokat fizetni!"
Fontolom, hogy ügyvéddel menjek-e vissza hozzá.... -
rob210
Topikgazda
válasz
belaazallat
#98013
üzenetére
Ha el tudod , miért ne?
Csak legyen ledugózva kiszereléskor!! -
rob210
Topikgazda
válasz
belaazallat
#98011
üzenetére
Értem magyarán egy jó minőségű szíj volt , hogy eddig bírta!
-
rob210
Topikgazda
válasz
belaazallat
#98009
üzenetére
Hoho. Na az viszont a szerelő költsége lesz, hiszen ő cserélte a szetteket. Hú látom ez a hét másnak is rázósra sikeredik.
-
rob210
Topikgazda
válasz
belaazallat
#98003
üzenetére
Akkor azt az eladó szerelője k@rta el de nagyon.
Ezeken sanden kompresszor van, de nem felcserélhető az 1.2 16v 75le szívóé ami 6pks, (borda) az 1.2 16v 101/103le turbós 7pks (borda) kompresszorával. Pontosan ezért amit most tapasztalsz.Más kérdés, hogy a jelenlegi szerelőnek , főleg , ha bordalevállást tapasztalt illett volna megnéznie alaposan, hogy mi okozhatta. Akkor egyből kiderül mizu. Szól és megbeszélitek mi legyen.
Így ez a hosszbordás az ő költsége, viszont a kompresszor csere továbbra se őt terheli.
Vagy felrak egy 6 pks szíjat, de az sose lesz 100% mert lesz pici keresztbefutása és kb.2 évente megeszi a szíjat.Szóval jelen esetben a szakszerűtlen és olcsón megoldjuk javítás áldozata vagy.
Egy nrf kompresszort kell beszerezned jelenleg 97ezer forint és egy gáz le gáz fel töltés előtt állsz.
Utána mehet fel a 7pk-s szíj és jó lesz.
-
belaazallat
addikt
válasz
MasterMark
#98006
üzenetére
Én köszönöm a türelmet és a segítőszándékot!
-
MasterMark
titán
válasz
belaazallat
#98005
üzenetére
Oké így már értem, köszi.

-
belaazallat
addikt
válasz
MasterMark
#98004
üzenetére
Valószínű, mert az idegtől már én sem tudom mit beszélek, pedig írásban összeszedettebben komunikálok.
Pontosabb megfogalmazás:
Szerelő, mikor kicserélte a vezérlést mondta, hogy megtalálta az előző hosszbordásszíj maradványait a vezérlésben, ami elmondása szerint elvolt ugorva egy fokot emiatt.Vagy nem erre gondolsz?
Bocs, de fél 10 óta 4 ember, két autó mozgásának logisztikáját kell leszerveznem idegállapotban. -
MasterMark
titán
válasz
belaazallat
#98003
üzenetére
A vezérműszíj meg a hosszbordás szíj az két külön dolog amúgy. Néha mintha kevernéd.
-
belaazallat
addikt
válasz
rob210
#98001
üzenetére
Update: Előző tulajnál cserelve volt a klímakompresszor, bosh. A rajta lévő szíjtárcsa eggyel kisebb, mint a többi elemen, így mindig tönkre megy a szij. Az is megér egy misét, hogy erről tudott-e az eladó, mert ugye mar ugy vettük meg, hogy a vezérlesben az előző szíj darabok bent voltak.
Holnap kapom meg a szakvéleményt. Kiállítoja szerint a szerelőnek egyből kellett volna latni, amint felrakja a szíjat. Tanu előtt elismerte a szerelő nem nézte meg, milyen szíj kell rá, meg hogy nem ellenőrizte minden rendben van-e. -
MasterMark
titán
válasz
rob210
#98001
üzenetére
Hosszbordás szíjnál viszont alapesetben elég csak a szíjat cserélni.
Esetleg a feszítőgörgőt, meg ha van akkor a többi vezetőgörgőt szokták cserélni, de ezeket csak akkor kell ha már hallani, hogy csapágyas, vagy a feszítés nem megfelelő.szerk.: Nem neked mondom, csak kiegészítés.
-
rob210
Topikgazda
válasz
belaazallat
#97999
üzenetére
Attól függ mit kértél és mit fizettél.
Ha teljes cserét kértél ki kell cserélnie.
Ha szíjat akkor már nem egyértelmű.
Ha a számlán szett szerepel megint egyértelmű.
Szóval ezt ti tudjátok mit, hogy beszéltetek meg.
Nálam csak szíj csere nincs! Mint ahogy vízpumpa nélkül vezérlés csere sincs!
Új hozzászólás Aktív témák
- Dyson Supersonic Origin (Fekete/Nikkel)
- Nespresso AEROCCINO XL Fekete tejhabosító, nagyobb kapacítású
- Egyedi Cube Stereo Hybrid 160 E-Mountain Bike (Jó Állapotban)
- IKEA GRUPPSPEL gamer forgószék, Gunnared fekete/szürke színben újszerű, garancia 2027 őszig
- Olcsóbb! Új, felbontott Bosch GWX 17-125 PSB 1700 W X-lock prof. sarokcsiszoló flex - 1,5 év gari!
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B550M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD MSI SuprimX RTX 3070Ti 8GB Zalman Z1 PLUS 750W
- Eladó Samsung Galaxy S21 FE 5G 6/128GB / 12 hó jótállás
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch SE/Apple Watch SE 2 (2022)
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro 256GB Space Black -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3235
- 2025.12.04 - Frissített Lenovo Gamer árlista (RTX 5090 / 4090 / 5080 / 4080 / 5070Ti / 4070 / 5060)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi






![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)


