-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
rob210
Topikgazda
válasz
belaazallat
#98893
üzenetére
Erről beszélek, elfolyik a foncsor mindegyikben.
-
rob210
Topikgazda
válasz
MasterMark
#98891
üzenetére
u.a. 0.1 szívó/0.2 kipufogó
de itt is van 4 féle motorkód.
-
MasterMark
titán
válasz
rob210
#98888
üzenetére
Igen, előtte este kivittem a garázsba aztán másnap csináltam, teljesen hideg volt.
Ez a motorkód, jó kell legyen. Valószínűleg más oka van akkor, hogy kicsit máshogy jár.Egyenletesen jár, nem rángat amúgy. Sőt megszűnt az a jelenség amit az utángyári lamdaszondának tulajdonítottam, hogy félmelegen fulladozik alapjáraton.
Köszi.

D7F-hez is tudsz mondani értékeket? Ahhoz is legalább 2 félét találtam már.

-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz
belaazallat
#98882
üzenetére
Belső tükör bontottan sincs.
Nekem többek között ezért lett a kamerás tükör felrakva. -
rob210
Topikgazda
válasz
MasterMark
#98881
üzenetére
Hát ez a gyári érték.
Ha jól be van állítva és a motorkód stimmel akkor annak jónak kell lennie.
(Gondolom hideg motornál csináltad)
Ha túl szoros lett, akkor 100-200km kb. és check enginet fog villogtatni.
Meg rángatni fog. -
Nagya21
addikt
válasz
MasterMark
#98886
üzenetére
Há' jovanna, jovanna, de .......
Üdv Nagya -
válasz
belaazallat
#98882
üzenetére
Szia!
-Bal oldali bajuszkapcsoloban lehet a pocok nem ugrik vissza, esetleg surlodik. Ket T20-as torxxal (ha jol melkeszem) es kijon a kormenyvedo muanyag betet. Azutan meg ki lehet szedni a kapcsolot es meg lehet nezni.-en ilyen bolhakat Aliexpressrol vettem.
https://de.aliexpress.com/item/1005002878162137.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.546.402c5c5fSXxtWI&gatewayAdapt=glo2deu
vagy
https://de.aliexpress.com/item/1005003732751866.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.547.402c5c5fSXxtWI&gatewayAdapt=glo2deu
Eleg jol birjak-elvileg lehet kapni ujat is. Magyaroszagon en megkerdeznem a Renaultot direktbe, de ebayen rengeteg hasznalt van.
-
belaazallat
addikt
Üdv!
3-as Clio (2009 1,2 Tce) Ha a kormányt balra tekerem olyan, mintha a kormányban valami kis műanyag elkezdene mozogni/gurulni. Csak balra tekeréskor.
A kerékjárati ívekhez elsőnél műanyag bolhákat, illetve hátul azok, amik olyan csavar szerűek, be lehet szerezni újonnan, vagy inkább csak bontottan?
Valamint belső visszapillantó tükröt csak bontottan lehet szerezni?
Köszi! -
MasterMark
titán
válasz
rob210
#98829
üzenetére
Beállítottam 0,10 / 0,20-ra, előtte alámértem és olyan 0,25 / 0,35 körül volt.
Most kicsit jobban rázva jár alapjáraton. Tisztítva lett a kartergáz visszavezető is, szóval nem tudom van-e probléma, vagy most kell egy kis idő még neki, hogy megszokja.
Tapasztalatod alapján ha túl szoros lenne, annak mi lenne a tünete? Köszi.

-
Aki anno olvasta: Ugy nez ki megvan a K7m gyujtas kimaradas panaszkodas oka hideg inditasnal. ECU reset es E10-es benzin mellozese. Ugy nez ki sok E10 hasznalat sok vizet kotott meg? 100-as benzint kapott az auto, es azota nem panaszkodik hidegben. Fogyasztas is visszaallt normalra. Szelepekre ra lett elvileg nezve (nem voltam ott).
-
válasz
shifty!
#98852
üzenetére
Lehet keson irok, de meg erdemes lehet a Kangoo II vonalat is megnezni. 1.6 benzin, 1.5 dci-bol (AdBlue elotti)mind olcson fenntarthato. Nekem 2009-es van 271 ezer km-rel. Rob is latta mar. Most kap uj muszakit. Eddig sosem hagyott az uton, igaz kapott torodest. Labter hatul is paredes, es 800+ liter cuccot elviszel vele. Igaz, nem sztradak bajnoka. Nekem most szombaton nyomott le 8.7 literrel Magyarorszag-Nemet kozott az 1.6 8V, 4 biciklis kerekpar tartoval, egy kerepkpart szallitva. A nagy elonye a Kangoonak az,hogy rovid, kb. mint egy Clio GrandTour, es relative konnyebben lehet parkolni vele varosban a rovidsege vegett.Izzocsere elol 2 perc, hozzaferheto szinte minden, nem kell nagyon bontani. Csak gondolkodas vegett irom
-
kenguru99
senior tag
-
válasz
rob210
#98872
üzenetére
A szíjat azért megnézném, a M2-nél nekem az nyikorgott x 10 évvel ezelőtt

Próbára, megnézni szoktak ajánlani szappanozást meg talán hintőport is
A szabadonfutó hogy esik szét? Vagy a megszorulásra gondolsz, azaz nem fut szabadon többé? Az nekem látható volt a szíj rezonált futásán.
-
rob210
Topikgazda
válasz
Nordik
#98868
üzenetére
Ha valami szól a hajtásban azt nem lehet félvállról venni.
Azt próbáld ki, hogy a klíma, ha megy akkor szól nem szól.
Ha szabadonfutó és szétesik, akkor jobb esetben hazajutsz, rosszabb esetben felgyűri a vezérlés a segédszíjat és 470ezres kár.
Nem riogatni akarlak, csak nemrég volt nálam egy ilyen, menet közben eldobta a szabadonfutót, a motorháztetőn lett egy horpadás, a motorban meg 16 új szelep egy jó vezérléssel.
(110es tempó a nulláson) -
Nordik
őstag
válasz
rob210
#98860
üzenetére
Igazából folyamatosan cicereg, nyikorog. Hidegen kicsit erosebb aztán melegen elhalkul alig hallani. Amit még észrevettem és ez melegen is megvan, ha esetleg úgy indulok el, hogy leesik a fordulat akkor jobban hallani. De gyanítom szabadonfuto lesz. Foglalkozzak ezzel sürgősen vagy ráér?
-
rob210
Topikgazda
válasz
adrian14
#98862
üzenetére
Az komoly költség lesz!
Már a megvétele, mert az rs az sokkal magasabbra van árazva mint az utcai clio.
Cserébe az rs az bitang nagyon.
A futóműve teljesen más , nem olcsó, de olyat ad amit más clio futómű nem tud!
Igazi kis élményautó.
A motor kiforrott, sok hibája nincsen. -
mycso
Topikgazda
válasz
Benir8
#98861
üzenetére
Nekem még a gyári volt benne, asszem 360 vagy 340 ezer km-el adtam el az autót, abból közel 100 ezret az ültető rugókkal futott.
Meglepően jól bírta.Csak érdekességként: a lagunán valahol 210 ezer körül cseréltem első gátlókat, a talisman-nál meg 90 ezernél. Nem tűnik jó trendnek.
-
adrian14
tag
Sziasztok!
III-as clio mennyire ajánlott? Van valami nagyobb típushibája? Két literes motorral nézem. Facebookon nem találtam róla sok mindent a clios csoportban. -
Benir8
senior tag
#98858molnarpeter
Igazából cserélni, mert nincs jó állapotban a jelenlegi 50 ezer km-s Monroe lengécsillapító, úgy mondanám kopog, mert a kemény rugó túl erősen feszít gyorsan egyeletlen útakon.
Elvileg a Monroe lágyabb, ezért gondoltam a KYB Excel-G jobb változatot, nem mennék feljebb túlzásban keménységben, csak ne kopogjon.(Futómű az rendben van, fel van újítva)
Mit értesz gyári gátló? Nálam is a tizen valahány éves Renault gyári volt 5 évvel ezelőtt, utána került fel a Monroe. -
Nordik
őstag
M2 1.6nal mi szokott meghalni a hosszbordasszij mentén? Hidegen jobban, melegen már alig hallani nyekergo hangot, mintha a szij csuszna de lehet valamelyik gorgo. Csereljek szijat vagy akar feszitot? Esetleg generátor csapagy?
Mar vagy 1 éve ilyen, rosszabb nem lett viszont nem igazán foglalkoztam vele.
-
mycso
Topikgazda
válasz
Benir8
#98855
üzenetére
Szia, mi a cél?
Ezt a 30-35mm-et még "elbírják" a gyári gátlók, persze ha valami komolyabb futóműépítés a cél, akkor lehet cserélgetni.
Annó, jó 5 évig használtam megane 2 grandtourt -35mm FK rugóval, gyári gátlóval. Nem volt bajom vele.
Ha garázsbeállóm nem lenne ilyen meredek, már biztosan megültett volna énis a cc-t, de akkor felakadnék. -
Benir8
senior tag
Renault Megane II 1.6 Grandtour
Fent van 4 db 30mm-es Eibach ültető rugó, tisztában vagyok vele, hogy mivel jár és hogy hozzávaló sport lengéscsillapítóra van szükség, hogy összhangban működjön, de maradok a gyárihoz való lengécsillapító, legkeményebb fajtát keresem.
Melyik gyártónak van?
Amit kinéztem az a KYB Excel-G keményített, erősített fajta jó lehet?
5 éves Monroe első és 2 éves KYB hátsó lengéscsillapító van., elsőn rossz, egyeletlen úthibáknál kopanást csinál. -
rob210
Topikgazda
válasz
shifty!
#98852
üzenetére
Akkor főleg a clio
A vezérlése olcsóbb egyszerűbb.
Nekem ha taposom eszik most a hidegekbe 6.9et és ebben néha van haladós 150is.
Dinamikusabb a turbó miatt sokkal mint a 101le megane a súlya kisebb a teljesítménye nagyobb a nyomatékgörbéje összehasonlíthatatlan.
4 embernek nem is kell nagyobb kocsi szerintem.
Annyi, hogy ebből 2012 az utolsó évjárat!!!
Utána 4es clió van abból tilos az 1.2 tce!!! -
shifty!
senior tag
válasz
rob210
#98851
üzenetére
Neki néztük, igen.
Annyival olcsóbb a fenntartása a Clionak, mint a Megane-nak? Mert azt értem hogy A.D. újonnan másik kategória volt, de ha mostanság kell hozzá alkatrész, úgy sejtem a hasonló kor miatt a diffi nem nagy - gondolom én.
Fogyasztásban mekkora a különbség, mondjuk Dyno ~7L-es Megane-os fogyijához képest neked?
A kombi meg neki lehet hogy indokolatlan, 3 max 4-en ülnek be egyidőben, ahhoz a Megane mérete is elég, a nagy csomagtér hasznos, de nem must have jelen esetben. -
shifty!
senior tag
Köszi a részletest neked is, Robinak is!
M2-ből lenne váltás, és annak bőven elég a mérete, viszont az öreg M2 minden tekintetben megöregedett. Szeretnék egy megbízhatóbb, kicsit modernebb darabot, meglátom találok-e szívó benzinest '12 után, bár ahogy nézem a hahut, erre picurka esély van, cserébe ez amit linkeltem nem néz ki innen egy lelakott darabnak.
-
válasz
norbert1998
#98824
üzenetére
Hát az nem tudom mennyire megvalósítható, max ha én veszek egyet magamnak.
Ismeretségi körömben senkinek nincs ilyen vagy ehhez hasonló járgánya, nem Renault-os senki.
Egyébként ma bedobtuk szerelőhöz a kocsit csak egy szimpla átnézetésre, kormányösszekötőt kell rajta cserélni, más hibát nem találtak.
-
Nordik
őstag
Logó tetőkárpitot mivel a legegyszerűbb és legesztetikusabb rögzíteni?
-
szebe
addikt
Nekem 7,5 körül alakul a fogyasztás, de döntő többségében városban és autópályán van használva, szóval ez inkább felfele mozdítja.
Lábtér tényleg nagy a kombiban, 18x centimmel magam mögé beülve parádés a helykínálat, bár az is igaz hogy én kicsit "konzervatív" üléspoziban vezetek, nem kifeküdve. -
Dyno
veterán
válasz
shifty!
#98837
üzenetére
Nem valami agyon extrázott darab.....de legalább tempomat van.
Első ülések alatt a kis tárolóba ne legyen nedvesség meg ne legyen bent büdös pállot szag.
Hátsó fékekre nézzrá mennyire kopottak a tárcsák mert nem olcsó a csere.
Amúgy igen ez nem okoskerekes. De én már vissza tekintve inkább a 6sebességes 110le-s okoskerekeset vettem volna, sajnos azon se túl hosszú a váltó hiába 6 sebességes, de biztos, hogy élhetőbb pályán és legalább egy fél literrel kevesebbet eszik. [Nekem ennyi volt a fogyasztás, de a 7 alatti értékek ilyen 100 alatt tempomat és nagyon óvatos közlekedéssel jöttek össze.]Amúgy ilyenem volt most adtuk el(így most már csak egy dízel m3-som van), 350ezer km(290-nel vettem) volt benne, megbízható olcsón fentartható( én belenyúltam) hengerfej csere kellett, valszeg valaki rossz hűtővizet rakott bele korábban.
Emellett nem volt olajfogyasztás 10-15ezer alatt talán 1-2deci fogyott és hozzá kell tenni, hogy az első 200ezer kilométerét céges autóként használták, kétlem, hogy 10ezrenként cserélték az olajat.Amit nagyon gondolj végig, hogy elég-e a hátsó lábtér, nekem a dízel az kombi és ég és föld a különbség hely kínálatban.
Látom ez nem digit klímás, de nézd meg, hogy rendesen állítja minden írányba a levegő utját a szellőzőrendszer.
Illetve nekem még a meglátásom és amit itt a topikból is sikerült már levonnom minnél késöbbi gyártás annál jobb(kivétel a fejtámla azt valamiért elhagyták ráncfelvarráskor, pedig imádom a Renault hajtógatható fejtámláját
), szóval ha a kereted engedi én mindenképpen 2012 utánit néznék. -
rob210
Topikgazda
válasz
shifty!
#98837
üzenetére
Hát ez ne egy munkás autó, ebbe beülsz nyáron a melegbe egy kék farmerben és megfogja a kárpitot.
Tapasztalat, sokat láttam már. Ezekben általában üléshuzat van, de akkor meg minek a világos kárpit 😂Amúgy nincs Velül sok baj, kiforrott 1es megane motor 107le - ről 101le- re fojtva a környezetvédelem nevében.
-
shifty!
senior tag
Sziasztok,
Valaki esetleg nézte ezt a darabot?
[link]
Jövő hét elején lenne időm elmenni személyesen megnézni, ha valaki járt ennél és tudja hogy nem érdemes akkor szóljon
Szokásos átnézésen kívül miket érdemes ennél a típusnál?
Jól sejtem hogy ez nem "okoskerekes" vezérléses?
-
rob210
Topikgazda
válasz
belaazallat
#98833
üzenetére
M3 gt 2.0 dci
-
rob210
Topikgazda
Ilyet is ritkán látni.
Konkrétan már megégtek a csapágygolyók.
-
rob210
Topikgazda
válasz
MasterMark
#98828
üzenetére
Hívd fel a profi4 -et
Szelephézag:
-
MasterMark
titán
D4F702-höz mi a jó szelephézag? Legalább ötfélét találni mindenfelé.

#98780 t.imi: Köszi, de annyira rendelgetni nem akarnék emiatt.
#98781 molnarpeter: Hát igen az jó lenne, de nem tudom a méretét. Mindenesetre most majd megmérem, ha nem túl nagy esetleg még lehet a készletemben is. De nem akarom szétborítva hagyni az autót emiatt.
-
mycso
Topikgazda
Sziasztok, a jómúltkor valaki linkelt nekem egy képet megane 2 gyári alufelnikről.
Viszont nemtalálom, lehet a szerverleállásos időszakban volt.
Megtenné, akinek megvan, hogy mégegyszer bedobja? -
norbert1998
nagyúr
válasz
Kalacskepu
#98804
üzenetére
Majd egyszer csüccsenj be egy hergelt tCe-be
Mai napig meglep néha, hogy megindul
Csak kéne egy sperres RS váltó
-
tycon
tag
Nálam azt írja, ha nem kettő vezetékes a féklámpakapcsoló, hanem több érintkezős, akkor tempomatos. És nálam a féklámpa kapcsoló érintkezőjénél megsült a műanyagba sajtolt érintkező és a másik érintkezőt se kapcsolta, mert a kapcsolórúd korábban megállt. Aztán hogy a tied nem Lagunaként hogy van, azt tudja akinek ilyen kocsival már volt baja. Én csak mint általános Renaultosként gondolom, nem csinálnak összvissza minden típusba mást. Hacsak nem azért, máshol nem vált be az első gyártás.
-
mexel
veterán
válasz
forceberg
#98820
üzenetére
Sajna csak szemrevételezés, mert nem otthon vagyok és itt nincs műszer. De jó idő volt, ráértem
Majd nekifutok mégegyszer, nem nagy dolog kiszedni. Lehet kerítek itt egy multimétert és ma megnézem kapcsol-e.
Zsola400: nem volt olyan hibakód ami ezt okozná. Élőben ezt nem néztem még, de megteszem ha ráérős napom lesz -
rob210
Topikgazda
Senkit ne érjen utol az idei tökünk 😂
-
tycon
tag
Ugyan más típusnál, de nálam a Laguna 2-nél a hátramenet kapcsoló volt ludas. Nem tudta hogy sebességben van Mert ugye nincs sebességben, hátramenetben van, valamilyen előremenetben van, 3 állású. Aztán olyan is volt, hogy a fékpedál kapcsoló volt besülve, megolvadva. A disznó nincs relézve, és a 2x21 Watt megolvasztja folyamatos fékpedálnyomásnál. Ezek mind tiltják a tempomat működést. De hát az Laguna volt.
-
mexel
veterán
válasz
rob210
#98813
üzenetére
Persze. Az önbeállót kihúztam, és hagytam hogy a pedál állítsa be. A fékpedálét is megnéztem. Mind szétszedhető is, de nem tudtam kimérni. Pedig ezek kellhetnek limiterhez és tempomathoz. Talán diaggal be kellene állítanom kuplung felső holtpontot vagy vami hasonlót majd de az sincs itt
-
rob210
Topikgazda
A pedált benyomtad és úgy vetted ki raktad vissza?
Mert a benyom fordít kivesz azt arra írtam, hogy a pedált be kell nyomni ki és visszarakáskor.
A kis nyomólap ugyanis önbeálló, ha túlságosan benyomódik. (Szemmel nem látható) Akkor ki kell venni szétkapni a kapcsolót reteszt kiakasztani és a nyomó rudat kihúzni teljesen, hogy újra pozícióba tudjon állni.Egyszer jártam már így, a tulaj azzal játszott, hogy felhúzta lábfejjel a kuplungpedált ez elég is volt ahhoz, hogy a kapcsoló elállítódjon.
4szer hozta vissza mire erre fényderült, el is kergettem a pics@ba. Nálam mindig jó volt ő meg m@snap jelezte, minden alkalommal, hogy megint nem megy.

-
mexel
veterán
Nem nyert. Mindkettő kapcsoló plusz a jeladó is szétkapva, semmi. Na most nem tudom merre kutassak tempomat és limiter ügyben
-
mexel
veterán
Szétszedtem de tiszta, nem tűnik semmi bibisnek
-
mexel
veterán
A kapcsolókon kívül az oldalán az a folyamatos jeledó is könynen kijöhet? Azt is szétkapnám. Mondjuk jó hogy így álltam neki hogy semmi műszer nincs nálam hogy rámérjek legalánbb műxik e

-
mexel
veterán
válasz
rob210
#98808
üzenetére
Közben alsót kivettem, csak el kell fordítani, felsőt nézem. nem megy a limiter és a tzempomat és néha a diagon láttam hogy pedálkapcsoló hiba. De a kettő kapcsolón kívül van még egy szenzor is ami végéi kíséria pedál útját, az is szétkapható ha jól látom
Szerk: felős is megvolt, mindkettőt szétszedtem, kis csiszz az érintkezőn belül is.
-
rob210
Topikgazda
2db van melyiket?
De egyébként bajonet záras, benyom elfordít kivesz.
De be kell jógázni a pedálhoz, meg világítani. -
mexel
veterán
Talán van itt valaki: laguna 3-ból a kuplung pedál kapcsolót mennyire macera kiszedni? Mennyit kell lebontani a burkolatból alul?
-
válasz
norbert1998
#98800
üzenetére
Nekem nagy álom az RS Clio, majd egyszer talán lesz rá keretem, addig jó az 1.2 ideges.
Amúgy a Coupe végül meg lett véve, igaz én még nem próbáltam csak a hátsó ülésen ülve tudtam élvezni, de az is elég volt. Csak kamilláztam hogyan gyorsul, ugye nem ehhez vagyok hozzászokva illetve 100+ lovas autókban se nagyon ültem.
-
rob210
Topikgazda
válasz
norbert1998
#98802
üzenetére
Jahahogyúgyértetted. 🤣🤣
Ez azért van mert a clio 💪😂
-
rob210
Topikgazda
válasz
norbert1998
#98800
üzenetére
What?
Új hozzászólás Aktív témák
- Anime filmek és sorozatok
- A nagy Szóda, Szódakészítés topic - legyen egy kis fröccs is! :-)
- Windows 11
- Milyen robotporszívót vegyek karácsonyra? (2025)
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Milyen házat vegyek?
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Nikon DSLR topik
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- További aktív témák...
- Mazzer Mestre/Super Jolly K30 késekkel!
- Netatmo Presence okos kültéri kamera / 12 hó jótállás
- 2x YEELIGHT Cube Smart Lamp cube spor + base
- Koenig One Touch Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- !!AKCIÓ!! Vadonatúj, bontatlan iScooter iX6 elektromos roller, 1 év gari 45 km/h, 1000 watt
- Samsung Galaxy A23 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- 146 - 147 - 166 - 167 - 168 - 169 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4090
- Önerő nélkül is elvihető! Részletfizetés. 27 % Áfás számlával Dell Alienware QD-OLED gamer monitor
- Samsung Galaxy Z Flip7 Zsebbe csukható stílus, 120 Hz élmény 12/512 GB Használt, karcmentes
- Xiaomi 15 / 12/256GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

) Magyar piacra nem került belőle.


(110es tempó a nulláson)
Egy úttal kézzel is meg tudod pörgetni a csapágyakat.
az se piskóta.

:
Mai napig meglep néha, hogy megindul


