-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
AMD Power
titán
Biztos velem van a baj de nekem ez nagyon tetszik.
-
válasz
FerNandor
#18094
üzenetére
FerNandor: Nyisd ki a jobb ajtot, szedd fel a muanyag szegelyt, es nyomd be a kezed a kuszob es a szivacs koze, es akkor le tudsz nyulni a femig. Nezd meg, hogy all-e a viz. 2 perc ezt megcsinalni.
nekem az a barna gumiszivacs vagy mi, az tök száraz
De melyik barna szivacs? Ami a kesztyutarto mogott van, vagy ami a kozepkonzol oldalban? -
FerNandor
őstag
válasz
SocketA
#18091
üzenetére
nekem, legalábbis én csak ezt látom, ott vizes a padlóban a kis tárolórekesznek az alja (ami kb 5cm mélyen van), ha megnyomkodom, akkor úgy viselkedik, mint egy szivacs, amikor vizes (mert az is) így cupp-cupp. nem tocsog a vízben, de át van vizesedve. na majd ki lesz pakolva, akkor meglátom, hogy mi van..

ETrade nem szagoltad meg a folyadékot?
-
válasz
FerNandor
#18089
üzenetére
FerNandor: Igen! Nekem valoszinuleg az tortent, hogy eldugult a szellozonel levo esoviz elvezetonek a lefolyoja (ez biztos, mivel tobbszor hallotuk eso es havazas utan, hogy lotyog a viz a kocsi elejeben), es annyira megallt a viz, hogy elerte a szellozo beomlojenek a szintjet, ahol - ha jol ereztem - szinten van egy a szigeteles, es az azott at, szepen lefolyt a viz a padloig, ami a latso labterig egyben van, igy mindent elaztatott.
Bal oldalra azert nem jut, mert ott van a kardanalagut, es szellozonyilas pedig nem kozepen van, hanem kisse jobbra.Neked akkor mi/hol vizes?!
-
tresh
veterán
Valaki legyen oly kedves mondjon egy m1 ph 2 gyári gumi méretet ha jól emlékszek 185/65 R14..
mert most lenne lemez felnivel (14")+ 1 szezonos conti gumikkal ilyen méretbe de az a bajom hogy m1 ph1 re 185/60 R14 lenne a jó (mert ez a váltója) és így akkor a gumik kilőve :S -
FerNandor
őstag
válasz
SocketA
#18082
üzenetére
köszi, na de várjál a szellözö beömlön folyik be a víz?? na de miért? azért mert eldugul a lefolyó és feltelik az a rész is vagy mi?
nekem az a barna gumiszivacs vagy mi, az tök száraz. söt, kicsit felhajtottam a szönyeget és ott minden száraz, a pollenszürö is száraz.. na ma mégse tudok menni a szerelöhöz.
-
válasz
FerNandor
#18079
üzenetére
FerNandor: Szivesen. Szolj, ha tudok segiteni. En holnap rakom ossze sztem. Neked a tuzfalnal mennyire van elazva? (az a barna boritasu resz a kesztyutarto mogott).
Mert neked sem 1.4-es benzined van. Nekem olyan van, es mashol van a legszuro hazam, igy nekem ott semmi nincs, es jol latszik. Neked meg pont oda van teve. A legszurohaz mogott van
(#18080) MMA87: FoGGGGalmam sincs, mirol beszelsz
En nem irtam ilyet! Sztem osszekeversz valakivel.
En csak azt mondta, hogy jobb kuplunggal inditani, mert akkor nem kell az oninditonak hajtani a valto egyik tengelyet.
Megane II -te pedig ket fele kepen lehet inditani, ahogy a fed.komp. is irja:
- Kuplung be + START
- Fek be + STARTDe en nem mondtam semmi hosszan nyomast
Ha hosszan nyomod az a gyujtast adja ra... -
_NCT
addikt
-
FerNandor
őstag
válasz
SocketA
#18073
üzenetére
szuper a kép, így érthetö az egész, hogy hogy vannak a szivacsok.
köszi, meg a leírást is. amit tudtam, már lebontottam, kesztyütartó meg ilyenek, délután megyek a szerelöhöz, megcsináljuk a csövet meg kiszedjük az ülést, a többit már meg tudom csinálni holnap.nekem sincs az akksin a takarólemez, de nekem nem lehet ott semmit, mindjárt keresek egy képet a motortérröl.
-
válasz
wertigo1984
#18076
üzenetére
Tiszetelt wertigo1984!
Vannak olyan kocsik, mint peldaul a nehanyunk altal eloszeretettel hasznalt Renault Megane II, ahol gombos inditas van, ez a kocsi azt keri, hogy inditaskor vagy a kuplung vagy a fek legyen benyomva. Nyilvan, ez azert kell neki, hogyha a kocsi rainditozik, akkor ha veletlenul sebessegben van a kocsi, ne indulhasson el.
Viszont a Megane-t is el lehet ugy indtani, hogy uresben van, es CSAK a feket nyomod, hiszen igy nem fog elindulni.A kerdesedre valaszolva viszont minden (kezivaltos) kocsinal erdemes lehet kinyomott kuplunggal inditani, mivel ebben az esetben az oninditonak eggyel kevesebb alkatreszt kell megforgatni, igy pl. gyengult akksival is konyebben indul a kocsi, illetve az oninditonak sem kell annyit erolkodnie.
Szerk: Hogy ertsd: a valtoban ket tengely van. Az egyik a kuplunggal a motorhoz csatlakozik, a masik a kerekekhez (a difin at). Ha a kuplunk nincs benyomva, akkor ez a tengely is forog. Ha ba van nyomva, akkor ezt nem forgatja a motor (vagyis inditaskor az oninditonak kell ezt is megforgatnia)
-
giigz
veterán
válasz
wertigo1984
#18076
üzenetére
Én üresben kuplung nélkül indítom, de én is kezdő vagyok, majd kiderül mindjárt mi a magyarázata...
-
wertigo1984
őstag
Melyen tisztelt Renault gazdik!

Elore is elnezest kerek ha butasagot kerdezek. 2008 ota van jogsim, azota rendszeresen vezetek a fovarosban is es videken is, nem mondom hogy huu de nagy rutinom van, de volt reszem helyzetekben amit sikeresen vettem. Nekem ugy mondta anno az oktatom, hogy amikor elindulok akkor ures jaratba rakom az autot, beinditom. Kolegak mondjak, hogy ugy kell hogy kuplung benyomva tart, uresbe rak es indit. Volt alkalmam jobbnal jobb vendeg autokat kiprobalni, es azoknal is ugy indultam, hogy ures majd indit, de nem nyom a kuplung. Ket hete egy Subaru Impreza-t akartam volna a garazsba allitani, de csak ugy indult, ha nyomtam a kuplungot, es nem volt automata.
Kerdesem lenne hogy melyik a helyes? Ha uresben nyomom a kuplungot es ugy inditok, vagy nem szukseges azt nyomni?
-
MMA87: Neked 1.6-osod van, igy Neked a legszurohaz ott van elotte, mig nekem a motor es az akksi kozott van, igy en egybol ralatok.
Te ennyi tudsz csinalni, hogy a legszurohaz mogott benyulsz, es megfogod ezt a gumicsovet, hogy nedves-e (ez az en kerdesem), meg kicsit nyomkodd meg, hogy van-e benne valami trutyi.
Az esoelvezetott meg ugy tudod ellenorizni, hogy belevilagitas a racson at lampaval, es latod, hogy all-e benne a viz vagy sem. Meg ha megmozditod a kocsit, akkor hallatszik, hogy lotyog benne a viz. -
válasz
FerNandor
#18071
üzenetére
FerNandor: Nekem nincsenek bent a muanyag takarok, sem a motoron, sem az akksin. Illetve nekem 1.4-es motorom van, nekem a legszurohaz a motor es az akksi kozott van, igy tehat NEM bonottam semmit, ugy van minden, ahogy a kepen latszik.
De google kepek alapjan ugy latom, hogy a nagyobb motoroknal ott van elotte a legszuro haz...Belso lebontasa:
1. Oldallec felszedese
2. Legzsak kapcsolo leszedese
3. Kesztyutarto kiszedese
4. Legkondi (kozepkonzol) oldalabol kiveszed azt a kis muanyag takarot
5. A karpit legvegen (a labter felso resze) van kozepen egy fekete gumi, azt huzd le, az fogja a karpitot. Mostmar fel tudod hajtani a karpitot. Ha nincs bent az ules, akkor hajtsd fel, ameddig csak tudod.
6. Szedd ki a szellozes muanyag csoveit (3 reszbol all)
7. Nyulj ala a nagy szivacsnak, es probald meg atemelve a kuszobon, kifele huzni a kocsibol. A labter resznel hungarocellel erositve van, es nem tudod csak ugy felemelni, mivel bal oldala kicsit becsuszik a kozepkonzol ala. MEG NE EMELD KI!!! Hiszen a keret fogja ossze a szivacsot es a karpitot!
8. A kuszobnel nyulj ala a szivacsnak, es 6 helyen nyomd ossze a kis tuskeket, ami fogja a tarolorekesz muanyag keretet, amihez a fedel kapcsolodik,illetve huzd le a ket csatlakozot, ami a rekesznel van (elotte erdemes megjelelolni, hogy melyiket hova kell dugni, es megkarcoltam csavarhuzoval az egyiket). Mostmar kiveheted a muanyag keretet.
9. Mostmar kiveheted a szivacsot.Most csak egy telefonos kepem van, jobb minoseget majd este tudok kuldeni.
(#18072) MMA87: Ez nem belul van, hanem a motorterben! Az akksi mogott! Mutassak kepet, hol keresd?
-
FerNandor
őstag
válasz
SocketA
#18069
üzenetére
én a jobboldaliból nem látok így semmit. te bontottál hozzá? nekem ott van a légszüröház meg minden. viszont áll alefolyóban a víz, mert öntöttem rá vizet és látszik, ahogy nem folyik le, áll a víz, már a kicsi lyuk szájánál van, ahol folyik le az esövíz. úgyhogy délután megyek szerelöhöz. meg akkor kivesszük az anyósülést, a többit én megcsinálom majd. Te hogy tudtad kivenni a jobboldali szivacsot? az anyós részen a szivacs nincs egyben a vezetöoldallal? lebontottad a müanyagokat utána a szönyeget csak felhajtottad? mert gondolom az egyben van az autóban, az egész.
-
válasz
Laraxior
#18062
üzenetére
Laraxior O csak munkabajarasra hasznalja. Viszont akarmelyikunk vezet a javitast es a buntetest kozosen fizetjuk, szoval van joga "sirni"

De amugy ez tenyleg tipikus, hogy ha kanyar elott visszavaltok, hogy legyen fordultat, akkor jon a "miert gyorsitasz" kerdes
Fiuk-lanyok!
Meg mindig esik ez a vacak eso, es meg mindig nem valaszoltatok erre a kerdesre. Ha van idotok, legyetek szivesek es lessetek ra, fel perc az egesz! Koszike
-
Laraxior
titán
válasz
SocketA
#18059
üzenetére
Te vezetsz, vagy ő? Ha Te akkor te választod meg a tempót, ha sír ha nem. Azért hagyod ellustulni a szekeret, mert oldalt ordít az asszony, mert 100-al vered neki valahol, csak éppen nem 5ösben, hanem 3-asban... istenem, a nők 70%-a visít ha kicsit vagányabban vezet valaki.

-
eTrade
tag
18042-re valami ötlet, vagy esetleg tipp?

-
-
mycso
Topikgazda
Amit linkeltem neked priviben oldalt, ott vannak lökhárító alkatrészek is (rácsok, díszlecek)
Egyébként már vettél lökhárítót???
Közben megvan a különbség, hagyom is ezt az egész xenonos szarakodás...

a lámpa bevizsgálási jelölésében a HCR betűk szerepelnek, ami arra utal, hogy a tompított és távfényt is halogén fényforrás szolgáltatja. Vagyis erre van méretezve. Ha xenonra (gázkisüléses) lenne, akkor DCR betűjele lenne.
És még egy gond. A xenon fényforrások a sugárzás egy részét UV-sugarak formájában szolgáltatják, ez az arány 14 %. A halogénre méretezett lámpák műanyag buráit nem látják el UV-védelemmel, ezért beszürkülnek, elöregszenek.
-
mycso
Topikgazda
válasz
Reaper04
#18036
üzenetére
Nagyon köszi.

Közben meglestem én is, így semmi olyat nem látok rajta, ami arra utalna, hogy ebbe ne lehetne xenont rakni.
Majd még egyszer egy ph2-es gyári xenonos lámpát néznék meg élőben. Bár netes képek alapján, semmi különbség nincs.A fenti az enyém, a lenti a tiéd...
(#18039) just: köszi neked is, tehát akkor amit linkeltél a szerint, ott van ebben is a trafó helye, magyarán tényleg nincs különbség a halogén és a xenon lámpa között ph2 m2 esetén.
Már csak találnom kellene olyan bontót, ahol megtudom venni a gyári lámpamosó fejet, vagy valami boltot, ahol után gyártottat árulnak.
-
FerNandor
őstag
válasz
Laraxior
#18046
üzenetére
meg a jutubon néztem olyan autós videót, mint a tied, valami 0-180kmh-sat vagy nem tudom és tiltásig, a piros utolsó vonaláig pörgette (ugyanúgy automata). Aztán a hsz-ekben irták, hogy addig nem szabad meg ilyenek, aztán erre írta valaki, hogy ez a motor elpörög 7ezret, a piros csak azért van, mert ? nem emlékszem már. most nem tudom, hogy ebböl mi igaz..

na itt is van: [link]
hsz: "this car is expected to reach 7200, the red lines are only there in order to limit consumption... Have you ever driven it?"
-
_NCT
addikt
-
eTrade
tag
Sziasztok!
Tegnapi nap észrevettem egy folyadékfoltot a kocsi orra alatt.
Feltöltöttem egy képet ahol bekarikáztam hogy hova "vizelt" a kicsike: A foltSima kasznis vízelvezetés, vagy netán a hűtőfolyadéka valahol ereszt?

(Ez nem az én kocsim, csak most nem vagyok kocsi közelben hogy lefényképezzem)
-
válasz
FerNandor
#18033
üzenetére
FerNandor: En kivettem a kesztyutartot is (ehhez elsonek az oldalso szegelyt kell kivenni, es a legzsak kikapcsolo panelt a kesztyutarto oldalabol), hogy kitakaritsam a pollenszurot, illetve mogotte van egy barna, szivacsos szigetelo anyag, azt felhajtottam, hogy tudjon szaradni, hiszen ez nagyon el van azva, mert itt jott be a viz.
Utana jobb elso ules ki, karpitot lehuzod, muanyag szellozocsoveket kiveszed, aztan elkezded megemelni a jobb elso nagy szivacsot, ami az elso ules labterenel van, alanyulsz es 6 helyen kipattintod az also tarolorekesz muanyag keretet. Arrol lehuzod a ket csatlakozot.A hatso labternel levo szivacs eseteben viszont egybe van a ket oldal. Nekem 3 ajtosom van, nekem van egy kis sinem a biztonsagi ov tartonak, az is fogja (bar ezt atvagtam, ettol meg ki tudtam volna venni). Szoval en ezt nem vettem ki.
De sztem a tobbi valtozatnak is egy reszbol all, vagyis ahhoz ki kell szedni a masik ulest is, es a kozepkonzolt.Elsonek kezd ott, hogy nyulj be a kesztyutarto moge, meg a kuszobnel pattintsd ki a boritast, es nyulj le a femhez, nezd meg, hogy all-e a viz. Bar ha az also taroloban viz van, akkor tuti, hogy Neked is vizben all a kocsi jobb oldala (a kardanalagut miatt jobb oldalra folyik, ami egeszen a hatsoulesig sik, igy tehat odaig all a viz). Nekem pl most a legvizesebb a jobb hatso ules labterenel.
tresh: En is mar olyan vagyok, mint MMA87: Egy kover gazfroccsnel csak a szervizszamlakat latom magam elott
.... vagy a bunteteseket 
-
just
aktív tag
válasz
Reaper04
#18036
üzenetére
Soha nem néztem még meg hogy hogy van felfogatva a kis műanyag a lökhárítóra, meg hogy mekkora lyuk van alatta a lökhárítón. Most fogom cserélni a lököst újabbra és azon nincs kialakítva a mosó, szóval majd át kell rakni rá, fúrni vagy nem tudom...

mycso: Ő hasonló dolgot valósított meg mint amit Te szeretnél.
-
Laraxior
titán
válasz
SocketA
#18028
üzenetére
Én sosem tolom tiltásig, mindig visszaengedem a gázt, hogy felváltson, amúgysem használom manualban, elég jól meg van írva az automata, szépen váltogat, nem is engedi addig pörgetni, maximum olyan 6500rpm-ig megy.
De ennek a Lagunának gondolom nem véletlenül világít a MIL lámpája...
-
válasz
FerNandor
#18022
üzenetére
En sem vettem komolyan, elveztuk, hogy valahol lotyog a viz...
Takaritsd ki minel elobb, es a belteret is nezd meg. Ha nagyon vizes, szereld ki Te is! Nekem Vasarnap ota szet van szedve a kocsi, az elso szivacsot fent szaritom radiatornal, reggel lett elfogadhato allapotban.
A hatso szivacsot nem szedtem ki, mert a jobb es bal oldal egyben van, es ahhoz a vezetoulest is ki kene venni, stb stb.
Palackokkal megemeltem a szivacsot, futest nyomatom ra a kocsival. Ma reggel neztem, meg mindig vizes. Igy talan Csutortokre kiszarad, es osszerakhatom a kocsit.
Ha nem szeded szet, sosem szarad ki normalisan...Szolj, ha tudok segiteni!
-
Laraxior
titán
Hát, ez a kézben tartva a telefont, közbe vezetni, az utat figyelni, meg a videot is, hogy normálisan rögzítsen nem valami nyerő, mozog mint az atom mind a 18 másodperc... úgyhogy megvárom amíg a barátnőm visszajön, ő lesz a videokezelő

-
válasz
FerNandor
#18019
üzenetére
FerNandor: Huuu... ha vizes a tarolorekesz, akkor Rad is az var, mint amivel most en szopok: szet kell szedni a belsejet. Fent szaritom a radiatornal a szivacsot...
Neked Electronic Fault uzenetet nem dobott meg?Kerdesedre valaszolva, ket megoldas letezik:
1. Leszeded a hovedot a kocsi aljarol, es a ket elso kerek mogott lesz egy-egy vastag gumicso, oda nyulj fel valamivel, es takaritsd ki. Vigyazz, mert ha egyszer kidugul, akkor jonni fog belole a trutyi!
2. (En igy csinaltam). A szelvedo ket oldalan van egy-egy kb. 15 centis kis takarolemez, azokat kipattintod, csak par patent fogja, semmi csavar.
Utana pedig 2-2 muanyag pantent fogja a ket szelen az egesz muanyag szellozot, ami a szelvedo elott helyezkedik el.
Az elsoket le is torheted, mivel a sarhanyon alulrol anyacsavart ra lehet majd tenni. Ha ezeket leszedted, annyira mar fel lehet nyitni az egesz muagyan "racsot", hogy ki tudd takaritani a vizelvezetot, meg a lefolyokat.Esetleg kezdetnek van egy olyan egyszeru megoldas, hogy az elozoleg linkelt kepen van a fekete gumicso (az a bal oldali lefolyo), azt megnyomkodod kezzel jol, hatha kikopi magabol a trutyit, es megtisztul.
Az esoviz elvezeto felso reszeben, a szembol bal oldali ablaktorlo kar alatt van egy nagy fekete lyuk, itt szivja be a levegot.
Ehhez persze le kell szedned a muanyag boritas, amihez pedig a ket ablaktorlot kell leszedned (nem ez nem sikerult... MIERT?! nem tudom lehuzni...)
Viszont kezzel benyultam a "beomlo" utan az a szivacsos barna szigetes ereztem, ami a belso tuzfalnal is van a kocsiba, ez nekem jol el is azott....
Nem ertek hozza, hogy a nyilas utan mi van, de sztem itt sokmindent nem lehet szigetelni.... szerintem... -
FerNandor
őstag
válasz
SocketA
#18018
üzenetére
hali, hogy takarítottátok ki az esöelvezetöt végül? mit bontottatok meg hozzá?
tegnap voltam porszívózni és az anyósoldalon a padlóban a kis tárolórekesznek az alja (filc, alatta szivacs)nekem is vizes. Ha megnyomkodom akkor igazán.Majd megnézem, amit mondasz, de légyszi írd le, hogyan takarítottátok ki a lefolyót. Meg azt is jó lenne tudni, hogy hol tud befolyni... adnék neki sziloplasztot is, ha hozzáférhetö lenne..
-
tresh
veterán
ha üzemképes a moci egy 80-100K megérne [link]

-
FRENK1988
veterán
-
rob210
Topikgazda
Ez kisipari utángyártott.
Azaz típus azonos csak nem nagyüzemben csinálják.
De már megrendeltem mert ez 6.000.- be fáj.
Max tényleg kicserélem 2 évente.
Egy bilincs kell még levágom a mostanit kap egy kis hőálló tömítő pasztát rádogom ezt megszorítom és 2 évig minimum levan a gond.Bár jártam már úgy olcsó alkatrésszel, hogy tartósabb volt mint a gyári.
Remélem most is úgy lesz
-
rob210
Topikgazda
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Chieftec-Prohardver nyereményjáték
- Gigabyte alaplap topik
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Amit látnod kell 80’ – 90’ évek, egész estét betöltő mozi filmjei.
- Robotporszívók
- Iqos cigaretta
- Kés topik
- Automata kávégépek
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- A Retro Games feltámaszt egy legendát
- További aktív témák...
- Azonnali készpénzes Intel i5 i7 i9 8xxx 9xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad Ultra Docking Station (40AJ)
- MacBook Pro 13, 14, 15, 16, MacBook Air M1, M2 M3 M4 bill magyarosítás lézerrel / sapkacserével
- Asus Zenbook 14 Laptop UX3402Z i7
- Samsung Galaxy A53 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest

. kesztyütartó mögött is száraz, meg a pollenszürö alatti részen is, legalábbis a felsö réteg. tehát a szönyeg is mindenhol száraz.


Még összevárom a maradék cuccot, aztán egyben az egészet. Elütni biztos el fog, de legalább akkor két színből álljon az autó, ne 10ből 


![[link] [link]](http://img203.imageshack.us/img203/2712/20130410145428.jpg)


![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Ne mondd, hogy ennyit nem er meg Neked az en lelki nyugalmam!




