-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
FRENK1988
veterán
Sziasztok.
Kissé eltuntem de újra itt vagyok.
Érdeklődök hogy Sceniccel 1.6 16v mik a tapasztalatok? 2002es evjaratban. Bővült a csaladom így fater visszakapta az MII-t én pedig egy Sceniccel szemezgetnek. Konkrétan ezzel:[link]
Szerintetek? -
a8l
aktív tag
válasz
Shamat #52093 üzenetére
A szenzor képe szerint csak 1 csavar tartja amit a v6 hoz írnak.
Tehát akkor a lényeg hogy hátul keressem a légszűrő és a fojtószelepház közötti szívócső alatt valahol.
Látni lehet a cső kiszedése nélkül is?
Most beálltam vele, majd ha lehűlt akkor nézem tovább, kikapom a csövet is.
Ma sikerült a bal hátsó kerékkel beletoltani egy árokba, jó kis beton széle volt és elég mély. De szerencsére ki tudtam mászni belőle káresemény nélkül, pont a futóműtartóra ült fel. Megemeltem az emelőjével, aláraktam egy bútorlapot a keréknek(ami persze eltört) és padló gáz, leugrattam az emelőről, pont sikerülttalajt fognia a keréknek. De jó hogy ezzel voltam és nem a másik autóval.Rendeltem egy hella márkájú szenzort a unixból. 4700ft kedvezménnyel.
-
speedydb23
senior tag
válasz
speedydb23 #52071 üzenetére
Hétfőn irány a szervíz, elég nagy a valószínűsége annak, hogy az eső elvezető el van dugulva... Remélem valóban csak ennyiről lesz szó, és újabb sok sok hiba mentes km jöhet a Megane-al.
-
Shamat
aktív tag
válasz
diablo1984 #52092 üzenetére
Igen, viszont helyzetileg nagyjából rendben van.
Kicsit jobbra és hátrébb van, de ha leszereli az ember azt a levegő csövet, akkor már jól látható.
-
Shamat
aktív tag
Még nem cseréltem, csak megtisztítottam, és továbbra is csinálja ezt a nem indulás dolgot. Bár hetente csak egyszer-kétszer játssza már csak el. Olyat viszont még sosem csinált, hogy indulás után leállt volna... Jövő hónapban cserélem, majd jelzek, hogy megoldódott-e a dolog.
Amit eTrade linkelt képet, az jól mutatja a helyét. Már ha egyáltalán én jót szereltem ki.Ha jól emlékszem a légszűrő csövet kellett lekötni, onnan nagy nehezen már hozzá férni. Két tízes csavart kell kiszedni belőle, utána meg cibálni kifelé ezerrel. Az enyémen legalábbis rendesen bele volt szorulva.
-
Na_Ta
csendes tag
Fluence 1.6 16v-n cseréltem én is, "vaktában" cseréltem, kitapogatva, a telefonnal készített képek alapján, pedig annak nem is annyira telített a motortere.
Kíváncsi lennék egy ilyen cserét hogyan oldana meg a márkaszervíz - teljes lebontás, vagy ök is nőgyógyászkodnának kicsit, valami véznább kezű szerelővel. -
a8l
aktív tag
válasz
diablo1984 #52083 üzenetére
-
a8l
aktív tag
válasz
diablo1984 #52081 üzenetére
Keresném én, de nagyon tele van, semmit nem látni. Vizes dolgok, talán vízpumpa vagy vmi vízcsőelosztó meg termosztát stb vannak útban. Be lehet nyúlni mögé, ha meglenne a pontos hely akkor ott addig keresném kameráznám amig meg nem találom, de csak úgy nem akarom megbontani ott az egész kócerájt.
Lassan meg kell oldani mert egyszer csak meg fog állni, vagy nem indul valahol máshol amikor épp nem itthon van. Lag szerelőmet felgívtam neki is v6 van de v6 -nál még nem találkozott ilyen problémával és fingja sincs hol található ezen a motoron ez a szenzor. TDC szenzor a neve külföldön, meg próbáltam crankshaft position sensor-ra is keresni de sehol semmi. Van ilyen rajta az biztos mert kapni lehet hozzá. -
a8l
aktív tag
válasz
eTrade #52077 üzenetére
Köszi, ezt én is megtaláltam, de nem sokra megyek vele. Tehát 3.0v6 automata laguna 2 motorján hol van ez a szenzor?
Azóta ezt keresem a neten mindenhol, de semmit nem találtam. Kép lenne az igazi, mert nem túl szellős a váltó oldalán a motor oldala, leginkább semmit nem látni, tele van minden szarral. -
meroly
veterán
Ma reggel szerencsésen kifolyt egy majdnem fél doboz energiaital (cukormentes) a pohártartóba. Clio II.
Ugye ott meg a hamutál alatt van az ODB csatlakozó is, mire beértem vele melóba már átszivárgott kevés vagy a résen bement. Hamutál gyorsan ki, pohártartó lepattint és megtörölgettem, felitattam, de pár csepp ment csak át.Esetleg számítsak rá hogy valami fontos ott elázott?
-
eTrade
tag
-
a8l
aktív tag
válasz
Shamat #50575 üzenetére
Ez a nem indulás megoldódott neked? Felső holtpont jeladó volt?
Nekem is van egy ilyen Lageszom v6(2001-es) és eddig nagy ritkán előfordult hogy nem indult, 2.-ra igen, néha leállt indulás után nem sokkal. Mostanában viszont romlott a helyzet. Tegnap pl egész nap nem indult be, kint hagytam a napon. Este meg elsőre indult, semmi hibaüzi, semmi lámpa nem világít.Nem tudjátok pontosan hol találom ezt a felső holtpont jeladót?
Kivenném, megpucolnám, meg vennék is bele egy újat. -
BLUE TORNADO
senior tag
Használja vagy használta már valaki ezt a SPURI nevű adalékanyagot? Mi a véleménye róla? Jó/rossz véleményekre kíváncsi vagyok
-
kisninja
őstag
Kb mennyi lehet megane 1 classicba klíma hűtő ? Kezd meglenni hova vész a gáz 1 év alatt
-
speedydb23
senior tag
Meg van az első gondom a Megane-al, bár nem hiszem, hogy ez típus hiba lenne.
Konkrétan ma lemostam magasnyomású mosóban, és arra lettem figyelmes, hogy a pedáloktól ömlik a víz a lábamra... Ez annyira talán nem normális jelenség...
Most két dologra tudok gondolni, az egyik, az első szélvédő tömítettsége lehet, mert cserélve volt a szélvédő, vagy a szellőző rácsba ment be a magasnyomású víz, és ott befolyt a szellőztető rendszerbe, de ez elég banális hiba lenne a Renault részéről, ha megtörténhet.
Mondjuk az, hogy a ventillátor felől elég érdekes szörcsögő hang jön, az azt támasztaná alá részemről, hogy a szellőzőbe jutott a víz...
Na ez most annyira nem tetszik, mert így konkrétan a műszerfalamban áll a víz, ami tudjuk, hogy nem feltétlen az a hely ahova víznek kellene jutnia.
Nem kevés vízről beszélek, most áll a víz a taposó alatt a szőnyegben, és gondolom a padlólemeznél is...
Holnap megpróbálom a cégnél kiszárítani a parkolóban, nyitott ajtókkal, de ez csak részmegoldás, mert a hiba továbbra is meglesz, tehát ötleteket szeretnék kérni, hogy merre induljak.
-
Cane
őstag
válasz
BLUE TORNADO #52052 üzenetére
Az attól függ melyik fele.
-
BLUE TORNADO
senior tag
válasz
diablo1984 #52068 üzenetére
-
diablo1984
veterán
válasz
BLUE TORNADO #52067 üzenetére
feszessége legyen olyan, hogy a leghosszabb szabadon lévő szakaszon a szíjat el tudd fordítani 90 fokkal. Nem fogóval és erőből, hanem "viszonylag" könnyedén, de nem kalácsot kell fonni belőle!
-
BLUE TORNADO
senior tag
válasz
rob210 #52064 üzenetére
A generátornak külön van szíja. Az most lett kedden cserélve a vezérműszíjjal együtt, mert hideg indításkor csúszott és már idegesített. Akkor csak le a régit, vissza az újat görgővel és kész. Azt hittem, hogy itt is kell variálni. Apropó. A szíjnak milyen feszesnek kell lennie? Dayco szettben láttam 11-12 e Forintért szíjat és görgőt.
-
diablo1984
veterán
-
rob210
Topikgazda
válasz
diablo1984 #52062 üzenetére
Nem kell fűzni nincs hova ék egyszerű
-
rob210
Topikgazda
válasz
BLUE TORNADO #52061 üzenetére
Leveszed a szíjat felrakod az újat ennyi.
A generátorral feszítős vagy már van benne feszítő görgő?
Mert ilyen is olyan is volt. -
diablo1984
veterán
válasz
BLUE TORNADO #52061 üzenetére
Akár ki is tudod, azon nem számít a nap-hold együtt állás, csaj jól fűzd vissza a szíjat! Èrdemes hideg motornál, mert veszettül tud ègetni a meleg motor, a vezèrlès cserekor is èpp ezèrt csinálják hidegen, semmi másèrt!
-
BLUE TORNADO
senior tag
A hosszbordás szíj cseréjénél mire kell odafigyelni leginkább? Mert a vezérlésnél ugye hideg motor, a szíjon lévő jelzések, stb. Ezen mik azok, amikre nagyon oda kellene figyelni, vagy én is ki tudom cserélni gond nélkül? Megane 1 1.4 Energy
-
-
SG3rg0
őstag
Sziasztok!
2002-es Renault Thaliámnak kellenének a gyári felni adatai!
Tud valaki segíteni ebben?
Átmérő, ET szám, osztókör, ?Van nekem is adatom ezekről csak egyeztetném veletek!
-
rob210
Topikgazda
válasz
SPeti1984 #52054 üzenetére
Rángatás és nehézkes indulás, minden renault motorra jellemző ami hanyag, hozzánemértő gazdáé volt.
Rángatás, már részben megkaptad a választ, másik fele a különböző trafók előszeretettel történő beépítése, de az is a gyújtásra vezethetö vissza.
Nehézkes indulás fhp jeladó.Amúgy pedig egy nagyon jó kis motor papis vezetéshez nem is kell jobb.
Fogyasztása is elfogadható, a szervíz igénye alacsony.
Szerethető konstrukció, havernak már 312ezer van benne hibamentesen. -
SPeti1984
senior tag
Az 1.4 16V 98le-s megane II motorokra mennyire jellemző a rángatás és a nehézkes indulás? Gondoltam megkérdezem mire számíthat az ember hosszú távon, mert olvasgattam ilyen hibákat renault motoroknál. Ilyen esetben a gyertya szokott leni a ludas vagy micsoda?
-
Tom5
addikt
Sziasztok!
Egy éve vezérlés cserénél mondták, hogy a generátor "továbbító görgö" (ez egyenlő a szabadonfutóval?!) hamarosan cserés. Kérdésem, ennek a cseréje mennyire bonyolult. Már úgy értve h hamarosan olajcsere és akkor megejtetném a szerelőmmel. Mennyire kell ez esetben bontaniuk.
-
BLUE TORNADO
senior tag
Mi az igaz abból, hogy félmeztelenül nem lehet vezetni?
-
válasz
Oposzumtoszó #52050 üzenetére
Miért, mik a tünetek?
-
Sziasztok!
Injektor tisztító adalékokról mi a véleményetek? 1.5 DCI motort kínálnék meg vele.
-
R5TL
csendes tag
válasz
Gabesz87 #52047 üzenetére
"Digitális csomag: Használja ki az autós használatra kifejlesztett alkalmazásokban rejlő lehetőségeket: E-mail, R-LINK Tweet, Időjárás, Kiadások… A Digitális csomaggal bármikor hozzáférhet az R-LINK Store kínálatához, ahonnan újabb alkalmazásokat tölthet le."
A discovery pack pedig egy 12 hónapos ingyenes próba az online szolgáltatások kipróbálására új autó vásárlása esetén.
A digi csomag meghosszabbítható (sok pénzért) ha tovább akarod használni. Gondolom,most lesz 1 éves az autód.
Az enyém is, két hét múlva. -
Gabesz87
veterán
Pár nappal ezelőtt láttam az üzenetet az R-Link-en, hogy 15 nap múlva lejár a Discovery pack, meg valami Digital Pack előfizetésem. Ezekről tudja valaki, hogy micsodák?
-
rob210
Topikgazda
válasz
CriticalHit #52044 üzenetére
Nincs multimétered? Ha nincs nem tudsz kölcsönkérni?
Kölcsön aksi?
Nincs egy haver rokon senki akinek az aksiját egy indítás erejéig be lehetne rakni? -
Tosee
őstag
válasz
CriticalHit #52044 üzenetére
Múlt hónapban cseréltem akkumulátort, az előző megadta magát! Nálam minden fogyasztó működött, viszont a motort nem volt képes beindítani! Indításra csak kattogás volt... Bebikáztuk, és a legközelebbi helyen vettem egy másik akkumulátort!
-
CriticalHit
addikt
-
diablo1984
veterán
válasz
balazs1022 #52042 üzenetére
Nem akarom a topic ázsióját rontani, de a clio2-től jobb a grande punto!
-
balazs1022
őstag
válasz
diablo1984 #52041 üzenetére
Jtd szoba sem johetett (pedig nem irjak rossznak). Nagyon jo vegre megint benyát tankolni (már a benzingőz illata is üdítő :
) Kb teljesetmeny ugyanaz mint a clio. Diesel 65hp vs benzin 77hp) Varosban 6.2 liter, orszaguton 5.6 liter. Eddig nagyon élem. Nagyon jol osszerakott kis auto.
Egyebkent egy benzines Clio 2-nek is orultem vna, de ugy nem erte volna meg a váltás. -
diablo1984
veterán
válasz
balazs1022 #52040 üzenetére
Nyugtass meg, hogy benzines?!
-
balazs1022
őstag
válasz
diablo1984 #52039 üzenetére
Jaja. Hal istennek sikerult a váltás. Olaszba nyomom most mar. Egy fekete Grande Punto lett helyette.
-
diablo1984
veterán
válasz
balazs1022 #52038 üzenetére
Csak sikerült eladni az olajevő szörnyet? Mi lett helyette?
-
baluka6
aktív tag
válasz
CriticalHit #52034 üzenetére
Eléggé aksi gyanús. Nekem is volt ilyen, amikor rajta hagytam a világítást és lemerült az akku. Szerintem vagy cseréld ki, esetleg próbáljátok meg bebikázni (lehetőleg egy 10-15 percet töltsétek az akksit a másik autóról), de lehetőségekhez mérten akkut kéne cserélni. Akkor a jelenlegi zárlata is kiküszöbölhető.
-
rob210
Topikgazda
válasz
CriticalHit #52034 üzenetére
Ne haragudj én erre már nem tudok mit mondani, de ha sikeresen kinyírod az elektronikát, ne szar franciázz majd.
Ha segítséget kapsz miért nem fogadod meg? -
diablo1984
veterán
válasz
CriticalHit #52034 üzenetére
indul már a kocsi? próbáltátok bikázni, vagy már napok óta a kattanásokat hallgatjátok?
-
CriticalHit
addikt
Ma:
Gyújtás ráadásakor - de nem indításkor, akkor csak egyetlen kattanás van - ütemes, másodpercenkénti tick, tick, tick hallatszik az akku melleti részről. Nem a motorfelöli oldalon. -
PHenis
senior tag
válasz
CriticalHit #52031 üzenetére
Mértél már aksifeszt terhelés alatt? Mondjuk felkapcsolt fényszórókkal.
-
rob210
Topikgazda
válasz
CriticalHit #52031 üzenetére
Na ezek után viszont akár az is lehet hogy valóban a kábelköteggel lesz a baj.
De én továbbra is az aksi mellett voksolnék.
Mert az önellenőrzés során ha nincs elég feszkó akkor a gép szépen sorban elkezdi dobálni a hibákat. -
CriticalHit
addikt
A mai indítási kísérletemnél ABS CHECK hibaüzenetet kaptam a kijelzőn. Ez új. Viszont továbbra is csak egy kattanás. Az ablakemelőket és az ablaktörlőket gond nélkül képes mozgatni. Az indításgátló piros visszajelzője az indítási kísérletnél folyamatosan világít, ami a leírás szerint akár hiba is lehet.
-
BLUE TORNADO
senior tag
válasz
frankstork #52029 üzenetére
Sajnos az utóbbi pár napban nem jutott ki a nyugalomból
-
frankstork
aktív tag
válasz
BLUE TORNADO #52027 üzenetére
Nem szabad kapkodni, folyamatos figyelemmel kísérve, nem lesz baj. Jó fényviszonyok kellenek, meg nyugalom.
-
BLUE TORNADO
senior tag
válasz
kisgyerek85 #52024 üzenetére
Köszi a tippet, én is kipróbálom.
-
rsf
senior tag
válasz
BLUE TORNADO #52023 üzenetére
Szilikon sprayvel pár hétig szép, de legalább gyorsan át lehet fújni. Vagy van még a hőlégfújós kezelés erről van sok videó a yt-on..
-
kisgyerek85
senior tag
válasz
BLUE TORNADO #52023 üzenetére
Szia! En is erre kerestem megoldast, de annyival kiegeszitve,hogy en tavaly lekentem a muanyag elemeket glicerines vizzel. Hat ezzel jo nagy pofont adtam a dolognak,mert iszonyat ronda lett. Iden vettem egy ilyen muanyag apolot, nem sajnaltam tole...es csodak csodajara nagyon szep lett. Komolyan. Auchanba 2000ft volt az ara ha jol emlekszem.
http://autofejlesztes.hu/mobile_product_info.php?products_id=15709 -
BLUE TORNADO
senior tag
A műanyag lökhárítóim eléggé bemattultak (fekete). Mivel lehetne vagy inkább mivel lenne érdemes lefesteni, hogy tartósan rajta maradjon? Egyenlőre még nincs sajnos garázsom, így sokat kinnt áll az ég alatt. Egyik ismerősöm Corsáján fújtuk a vacak Very Super fújós festékkel. Akkor jól is nézett ki, de 2 nap múlva elkezdett peregni. Valami ötletetek erre?
-
mycso
Topikgazda
válasz
CriticalHit #51985 üzenetére
Szia pár éve ugyan ez a jelenség állt fenn nálam is, (ugyan így 1.5dci@106) az önindító halálozott el.
-
rob210
Topikgazda
válasz
CriticalHit #52020 üzenetére
Cellazárlat esetén igen.
Ezért mondtam, hogy hogyan próbáld ki. -
feco6512
tag
válasz
LamerGyuri #52017 üzenetére
Köszi😀
-
BLUE TORNADO
senior tag
válasz
rob210 #52003 üzenetére
Akor én kérek elnézést a félreinformálásról
Én ma vittem szerelőhöz
Az enyém valamikor nagyon össze lehetett törve. Ennek hogyan tudnék utánajárni, hogy pontosan hogyan történ a baleset, esetleg képeket honnan tudnék szerezni a sérült állapotáról? Vagy ez macerás dolog lenne?
-
feco6512
tag
Sziaztok esetleg nem tudja valaki hol lehet kapni az első lökháritó alá azt a koptató müanyagot/vagy gumi nem tudom mi az anyaga/.Clio II-esre kellene!
-
rsf
senior tag
válasz
sesztakbence #52006 üzenetére
Én nem javasolnám.
A 2005-ös 1.5 dci clióm könyvében benne volt, hogy 30-as végű olajat nem szabad bele rakni!
Volt már erről itt vita, de mint sokan, én sem támogatom az olaj meleg oldali viszkozításának a változtatását.
Rakj bele jobb 5W40-es olajat mondjuk egy ENEOS sustinát! Mondjuk én végig mobillal jártam..
Ja ez csak az én véleményem!
Üdv. -
BLUE TORNADO
senior tag
A bal első ajtón az ablakemelő kapcsoló felvált a helyéről. Valahogy vissza lehet ezt tenni? Visszapattintani nem lehet, mert ahogy elnéztem, az előző tulaj már mókányolta elég szépen
-
diablo1984
veterán
válasz
sesztakbence #52006 üzenetére
igen, van értelme.
-
frankstork
aktív tag
Tükörállító joysticket kell vennem. Erre gondoltam.
-
sesztakbence
tag
Üdv!
Valószínűleg napokon belül gazdája leszek egy Scenic II 1.5 dci-nek. Olajcserét megejteném rajta rögtön, plusz hajtókarcsapágy cserét is, plusz összes szűrő. Van értelme az Elf Evolution 900 SXR 5W40 helyett Elf Evolution Full-Tec 5W30-at tenni bele? Utóbbi elvileg újabb szabványnak felel meg, és full szintetikus. Vélemény?
-
rob210
Topikgazda
válasz
BLUE TORNADO #52001 üzenetére
Rosszul tudod, 90 ezer.
-
válasz
BLUE TORNADO #51993 üzenetére
Vagy akár legjobb esetben csak lelazult a nagyáramú tápkábel az önindítóról.
Új hozzászólás Aktív témák
- Házimozi és Hifi kábelezés!
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Milyen légkondit a lakásba?
- EA Sports WRC '23
- Milyen okostelefont vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- BMW topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Yettel topik
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Intel Core 2 Quad Q9550 2.83GHz LGA775 Processzor
- Xiaomi Redmi Note 13 Pro+ 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG 27GR95UM - 27" MiniLED - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 1000
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest