-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz diablo1984 #35017 üzenetére
És mégis milyen autóhoz keresed?
Laguna I de mi benzin diesel kombi ferdehátú?
Némi adatot még írj.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz diablo1984 #35017 üzenetére
Egyébként szervó nyomás jeladó a neve ilyen egyszerűen ha ez az amire te gondolsz.
Renault power
-
#42667776
törölt tag
válasz diablo1984 #35017 üzenetére
Üdv!
Én sem találtam amikor kerestem, csak bontottat, elvileg meg is van valahol, mert nem azzal volt a gond. Ha megtalálom ingyen elvihető tőlem, vagy posta. Viszont van bontós ismerős ha nem találnám meg, neki szerintem van. Milyen motor van benne és mi a hibajelenség? -
rob210
Topikgazda
-
#42667776
törölt tag
válasz diablo1984 #35031 üzenetére
Az enyémbe sebességfüggő a rásegítés és az elment benne, csak a normál rásegítés volt álló helyzetben. Erre a jeladóra gondoltam első körben, de végül a sebesség jeladó volt a rossz.
-
válasz diablo1984 #35031 üzenetére
Ez nem 106lovas (5-ös váltó van benne a váltókar-gomb alapján). És nem is 2007-es, bár ha még az óracsoportról csinált volna egy képet, akkor még tutibb lenne.
Lehet valami kereskedésben állt és 2007-ben helyezték először forgalomba.(#35026) Ck.: megtörtént
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
#42667776
törölt tag
válasz diablo1984 #35034 üzenetére
Holnap ha otthon leszek megkeresem és jelzem mire jutottam.
-
válasz diablo1984 #35036 üzenetére
6-os váltó csak a 106lovas alatt van. És a 6-osban a rüki az felhúzós, na ebben nem felhúzós, hanem az 5gangos gombja van az autóban.
De egyébként mind1 is, valami simlisség van ebben a hirdetésben az biztos.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz diablo1984 #35040 üzenetére
Egyébként milyen összeget és mikor szánnál autóvásárlásra???
Index-en az egyik barcikai tagnak van egy bordó szedán m2-je, asszem 2007-es, 86lovas 1.5dci, teljesen rendben van, szinte újszerű, minden törődést megkapott és ő tervezi az eladását. pl. ez jó vétel, viszont ez nyilván millió felett van árban.
Egyébként meg okosat nem tudok mondani, mert alapjában ha törődve volt vele, akkor az 1.5dci egy szétrúghatatlan motor, ami megy is és keveset eszik (már-már meseszerű, de így van). Viszont, ha nemtörődöm volt az első gazdája, akkor rálehet egy kisebb vagyont is költeni....
Bár egy hozzáértő renault-szerelő, diaggal elég sok mindent meg tud állapítani.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
#42667776
törölt tag
válasz diablo1984 #35057 üzenetére
Szép darab és ritka ez a szín!
-
rob210
Topikgazda
válasz diablo1984 #35057 üzenetére
Jók ezek a lagunák a renault ezzel tette e a névjegyét a II-es széria már nem örvendett ilyen sikernek, mint az egyes.
Renault power
-
Ck.
addikt
válasz diablo1984 #35040 üzenetére
Megane II 1.6 16V vvt Grandtour, kérdezz nyugodtan, bár még elég friss a házasság.
De pont két dízel szívás miatt vettem ezúttal ismét benzinest. -
FRENK1988
veterán
válasz diablo1984 #35064 üzenetére
Hát én még nem láttam rozsdás Megane-t. De amúgyis talán 12ev atrozsdasodasi garancia. Ami még nem telt le
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
#42667776
törölt tag
válasz diablo1984 #35060 üzenetére
Sokat suvickoltam (kb 5x políroztam át az egészet) ö volt a gyakorló autó mire megtaláltam a megfelelő anyagokat, technikát illetve a Megane-t 2x. Garázs az nekem sincs itthon így a szabad ég alatt parkol, de most már megvan a megfelelő védelem rá. Sajnos a lakkhibával nem lehet mit kezdeni, a Fiat nekem is olyan, azon meg lehetett csiszolni, meg durvább beavatkozásokat próbálgatni.... mióta megvan az lett a tesztautó.
FRENK1988 Valóban nem vagyunk közel egymáshoz, talán ha valami oknál fogva erre jársz Pest környékén.....
-
-
Ck.
addikt
válasz diablo1984 #35063 üzenetére
Elektromos hiba nincs. Fogyasztás még most alakul, 3 hete van meg lassan, átlag 6.5-8 liter között alakul, jelenleg ingázásra használom autópályán, ahol 0-120-ra gyorsítok és haladok 1 km-en át, aztán körforgalom, majd 0-120 ismét, 1 km, körforgalom. Így megyek heti 5x, plusz egy kis város, és így vagyok most olyan 8-8.5 liter körül, kigyorsításkor pörgetve a motort. Szerintem nem rossz.
Az egész autó egyébként nagyon baba. Baromi kényelmes elől-hátul és nagyon kézreáll minden. Rengeteg rekesz mindenhol, a kanapé minden szögben állítható, gerinctámasz és egy halom kényelmi extra található benne. Automata fényszóró, esőérzékelő, kártyás indítás, tanksapka nélküli tank, klíma, stb. Egyedül a tempomatot hiányolom belőle, ha eldől hogy benzines marad és nem megyek vissza dízelre, akkor szerintem bele is rakatom utólag.
Motorikusan egyébként nagyon kellemes, csöndes, alapjáraton nem hallani, hogy jár, jó a karakterisztikája, már 2000 körül is szépen húz, de 3-4 ezer körül mégjobban kezd feléledni. Nem egy versenyautó ezzel a motorral, de egész kellemesen mozgatja a kasztnit ez a változó szelepvezérléses erőforrás. A váltó szintén rengeteget fejlődött az előző generációhoz képest, rövid úton jár és pontosan kapcsolható, a kar nem táncol gázadáskor és elvételkor, mint az elődje, itt meg sem moccan.
Egy dolog igényel némi megszokást, az pedig az elektromos gázpedál, ill. a kuplung, ami gyárilag fentebb fog az átlagnál.Nehéz vele megtanulni szépen, smooth-an elindulni, kell hozzá némi gyakorlás. Pár kollégám rögtön elvérzett, amikor ki akarták próbálni.
A kormány vajpuha, szinte a gondolatommal el tudom tekerni, nagyon kényelmes, a sebességgel pedig arányosan változik a rásegítés mértéke is. A fékek szintén jól harapnak. A futómű baba és remekül csillapít.Egyszóval, nagyon meg vagyok Vele elégedve (na jó, ez mégsem egy szó.) Ebben az árkategóriában szerintem abszolút befutó, nincs igazi konkurenciája.
Vehettem volna 6-8 évvel idősebb bmw-t ugyanennyiért vagy drágábban is, de nem a szervizben akarok törzsvendég lenni, hanem egy megbízható és kényelmes autóban élvezni az utat.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz diablo1984 #35117 üzenetére
2006-os és 134 ezer mérföld van benne...cirka 214 ezer km.
-
Ck.
addikt
válasz diablo1984 #35119 üzenetére
Kék lesz az. Hát akkor van időd, tényleg nem kell elkapkodni.
FerNandor:
Gratula az új gépsárkányhoz! Most, hogy minden jóra fordult, elmesélnéd a Lagunás kálváriád picit részletesebben? Nem igen vagyok képben a történtekkel, tényleg érdekelne.[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz diablo1984 #35128 üzenetére
kidobtam a verdából és meglett a levegőerősség, sőt a ventilátor is csendesült! ráfért a csere, már körülötte valami biológiai lebomlás ment végbe, humusz volt mindenhol!
egyenlőre kidobtam belőle, majd jövő héten veszek egyet bele, addig nem fúlunk bele a porba!
-
rob210
Topikgazda
válasz diablo1984 #35129 üzenetére
Még szerencséd, hogy nem kezdett el szétmállani.
Ha felkapott volna darabokat belőlle és megszorul a motor nem lettél volna boldog.Renault power
-
FRENK1988
veterán
-
rob210
Topikgazda
válasz diablo1984 #35131 üzenetére
A vékony szivacsnak a szűrő előtt kéne lennie a durvább koszok szűrésére.
Ráadásul az hajdanán össze volt ragasztva a szűrővel.
Én még eddig csak olyat láttam.Renault power
-
diablo1984
veterán
válasz diablo1984 #35139 üzenetére
a videón sem előtte, sem utána nem látok ilyen vékony szivacs firmet, sebaj, vagy az új szűrőkor max kidobom a fenébe!
-
#42667776
törölt tag
válasz diablo1984 #35139 üzenetére
Nem való bele semmilyen szivacs, azt is dobd ki amíg nem szed össze belőle egy darabot a ventilátor.
-
FRENK1988
veterán
válasz diablo1984 #35148 üzenetére
Ilyen töltőm van hozzá. Jó lesz hozzá?
[ Szerkesztve ]
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
FRENK1988
veterán
-
Amarth
aktív tag
-
#10726912
törölt tag
válasz diablo1984 #35187 üzenetére
A részleges törést sosem fogod meghallani, ellenben remekül ledugítja a kipufogót. És az a ritkább, hogy az egész össze szakad, általában a motor felőli oldala megég, elkezd szétmállani apró darabkákra, és betömíti a kis lyukakat a korommal együtt. Teljes dugulás nem valószínű a kipuf.gáz nyomása miatt, de akár felére is csökkenhet az átjárható rész.
-
#10726912
törölt tag
válasz diablo1984 #35189 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy nem rogyhat úgy össze, hanem zt próbáltam elmondani, hogy képes úgy pusztulni a katalizátor,hogy nem veszed észre, ledugul saját magától és persze a koromtól, aztán megy a hiba keresés. Láthatatlan hiba.
-
Hugo85
aktív tag
válasz diablo1984 #35249 üzenetére
Természetesen rajtad áll mit teszel az autóddal, de nem hiába tanácsolja mindenki a gyáriakkal egyetemben, hogy menet közben melegítsd a kocsid.
Menet közben mondjuk a turbó kap kenést rendesen (tudod az olajnyomás jóval magasabb fordulaton mint alapjáraton), főleg hogy hidegen jó sűrű az olaj, így aztán van bőven olajnyomás. Maga a turbó pedig igen gyorsan bemelegszik tekintve hogy azonnal kapja a több száz fokos kipufogógázt. A motor melegszik lassan a vízzel együtt (mert egy nagy darab vas nagy hőtehetetlenséggel+sok liter vízzel) az olaj meg még annál is lassabban éri el az üzemi hőfokot, ez jól megfigyelhető ha van olajhőmérő a kocsidban.Itt nem az Euro 4-5-60.000-ről van szó (főleg nem dízeleknél amik ugye nyomják a PM10-et), hanem arról, hogy feleslegesen pöfög az autó állóhelyzetben, amikor mehetnél is közben vele és sokkal gyorsabban melegedne, ami a motornak is jót tesz mert nem annyira szeret hidegen járni.
Lehet az 1.5 dci üzemmelegre melegszik alapjáraton (mondjuk hány fokos külső hőmérsékletnél?) de sokan panaszkodnak modern kis dízelekre, hogy városban 15 km után sem kezd el fűteni, alapjáraton ketyegve meg hűl. -
Hugo85
aktív tag
válasz diablo1984 #35254 üzenetére
Írtam egy hosszú hozzászólást, de kitöröltem, úgysem foglak tudni meggyőzni és egyébként nem is akarlak, tényleg azt teszel a kocsiddal, amit szeretnél, amíg nem az én ablakom alatt pöfög 10 percet feleslegesen.
De azért ajánlom figyelmedbe ezeket illetve az autód kezelési útmutatóját:
[link]
[link]
[link]
[link]
[link] -
dhgm
tag
válasz diablo1984 #35249 üzenetére
Nagy Taps!!!! Ugyanis a dízelnek kell az előmelegítés és pont, mondhat aki amit akar. Abban nem csapodik ki a henger falára a gázolaj és nem higítja a motorolajat.
Aztután meg a TC másik cikkében főszerelők véleményeit engedték egymásnak, ne tudjátok meg milyen egyetértés volt közöttük melegítés fronton... semmilyen egyik ezt mondta másik azt...[ Szerkesztve ]
1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
dhgm
tag
válasz diablo1984 #35254 üzenetére
Maradjunk annyiban, hogy a Renault kisdízel hideg hűtővízzel is melegíti az utasteret.
1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
#42667776
törölt tag
válasz diablo1984 #35334 üzenetére
A termosztátház, ha szemben állsz a jobb oldalon hf. mellett találod, két vastagabb vízcső és vagy két-három vékonyabb van rákötve. Három csavarral van összefogatva de finoman a szétszedéssel, mert a házban könnyen megforog a belesütött, vagy ragasztott anya. Ha középen áll a skálán a mutatód az jó, (a legtöbb lagunában 8v fel sem megy a fél állásig) feljebb csak nyáron araszoláskor, dugóban fog menni amíg be nem kapcsol a ventilátor.
-
Ck.
addikt
válasz diablo1984 #35355 üzenetére
Igen, azt leszámítva, hogy az övé dizli, enyém meg benya. Általában ha ugyanabból a modellből kiadnak egy ráncfellvarrott típust, akkor nem csak külső jegyekben módosítanak, hanem jellemzően az elődből vmi komoly gyári hibát is korrigálnak. Arra vagyok kíváncsi, hogy Megane2-ben mi volt ez a szarvas hiba, amiért kijöttek egy facelifttel. Annak külön örülnék, hogy ha kivételes esetben csak külső kozmetikázás történt.
mycso:
Csak annyi érdekelne, hogy mi a különbség a ph1 és ph2 Megane között.[ Szerkesztve ]
-
#42667776
törölt tag
válasz diablo1984 #35365 üzenetére
Bontósoknál érdeklődj!
-
#42667776
törölt tag
válasz diablo1984 #35376 üzenetére
Küldtem egy számot nála érdeklődj!
-
#42667776
törölt tag
válasz diablo1984 #35391 üzenetére
Nem kell kivenni! Bal oldalon a pedálok felől lehet kiszedni, a fűtéscsövet egy csavar fogja össze ha alulról felnézel meglátod. A két műanyagcső egybe van építve és a csatlakozásnál középen van a csavarja 20-as torx kell hozzá. A radiátort három csavar tartja a helyén ezeket kiszedve oldalra a pedálok felé ki kell húzni a radiátort. A csőcsatlakozásnál gumi O gyűrűk vannak azokra figyelni kell kiszedésnél, nehogy elszakadjanak.
Valami nejlont érdemes a szőnyegre beteríteni, mert valamennyi hűtőfolyadék kifolyhat, mivel nem tudod leüríteni. -
dhgm
tag
-
#42667776
törölt tag
válasz diablo1984 #35395 üzenetére
Kiszerelés elsőre talán 20 perc max, vissza már gyorsabb. A gyors csatit az általában elég nehéz szétszedni, sokszor letörik a fül is ami rögzíti, ha nem muszáj nem kell piszkálni.... Az előző lagumnál átcsesztek egy bontott gólyalábbal renaultos szerelő Érden csili- vili műhely a családi ház alatt még a leálló is csempézve, benne a renault embléma kirakva. Gondoltam jó helyen járok aztán kiderült, hogy egy sz@rházi! Ezek után kezdtem magam szerelgetni az autót, aztán laguna klubos bontós ismerősnél volt szerencsém egy párat bontani is. Persze ettől még nem lettem szerelő, de amit tudok megoldok!
-
#42667776
törölt tag
válasz diablo1984 #35407 üzenetére
"gondolom a fűtőventi házat is szét kell szedni, meg a vezérlő panelt is kiszedni?" Nem kell! A középboksz mögött van a radiátor így néz ki! link a csöveket és a csövek felőli borítást látod ha a pedáloknál benézel. A bekarikázott részeken vannak a csavarok, ha kiszedted őket, egyszerűen oldalra ki kell húzni.
-
AthlonXP
őstag
válasz diablo1984 #35423 üzenetére
(#35425) rob210
(#35427) kisninjaKöszönöm a segítséget!
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz diablo1984 #35515 üzenetére
148 000km után ilyen a kuplung pedál? Vagy mind városban volt, vagy 2x annyi az a mennyi.
-
abicska
csendes tag
válasz diablo1984 #35534 üzenetére
Laikusként kérdezek első autó, most lett meg nemrég, még izgulok rajta, hogy mi lehet ez.
Ha a toronycsapágy, az "jó" hiba és könnyen javítható, ugye? -
abicska
csendes tag
válasz diablo1984 #35537 üzenetére
Köszönöm, hogy válaszoltál, igyekszem elvinni akkor valakihez.
-
senior tag
válasz diablo1984 #35593 üzenetére
merre felé jársz?
mert sok felé járok......
Hajdúböszörmény az nincs közel....
[ Szerkesztve ]
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
senior tag
válasz diablo1984 #35595 üzenetére
Mosonmagyaróvár,Győr, Tata meg oldható...
A többi privát,ha érdekel....mókold rá egy képre
[ Szerkesztve ]
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
#42667776
törölt tag
válasz diablo1984 #35595 üzenetére
Laguna I-nek ET 50 a gyári érték, nekem az előzőn volt fenn ET43 felni, 185/60 14R gumival jól mutatott a szélesebb nyomtáv. Szerintem ET40-ig simán jó akkor 1-1 cm-el lesz kijjebb oldalanként.
-
dhgm
tag
válasz diablo1984 #35650 üzenetére
Kereskedőtől vettem 65.000 km-el volt meghirdetve amikor megnéztem majdnem 70.000 volt benne( óra szerint) Lease Planos kocsi volt. Szóval ki tudja mennyi volt benne mikor megvettem... Irtam emailt Renalt Hungariának az utolsó szervizelés kapcsán. Az autót 2010 augusztusban vettem az RH válasza alapján utolsó szervizen vásárlás előtt 2010 májusban volt 40,000 km.nél.
Szóval nem tudom valós kilométerrel vettem-e meg. 3.5 év alatt ment bele 40.000 km, utána 2 hónap alatt meg 20.000.
Most óra szerint 114.938 km van benne, aztán, hogy ténylegesen mennyi ?
Egyébként imádom fogyasztása minimális megbízható, ha kell tudja szedni is a talpait.
Hajtókar csapágy hangját - már, ha rossz - lehet hallani alapjáraton is.
Szerintem megfelelő olajjal, szűrővel és természetesen nem 20.000 km csereperiódussal, hanem 10.000 km-kéntivel ez kiküszöbölhető.
Meg a többi amit már dízel hidegindítás kapcsán korábban kiveséztünk.
[ Szerkesztve ]
1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
válasz diablo1984 #35652 üzenetére
Na de ez az, hogy bár sokan szidják a dci-t (nyilván azok, akik életükben még nem is láttak, nem hogy használtak vagy szereltek ilyen motort) és megmerem kockáztatni főleg a kisköbcentisek esetében, hogy az egyik legjobb HA nem a legjobb diesel motor.
Ez az egyetlen és egyedüli tipikus hibája, ami egyébként inkább az erősebbekre jellemző (100le <), de nyilván nem árt az óvatosság, hogy a hajtókar csapágy "gyenge" és 200k km körül megadhatja magát.
Más gyakra előforduló hibáról nem tudok!
Az, hogy józsinak a népítéleten széthullott a turbó, mert egy 400-ról visszapörgetett sz@rt vett és rúgja neki hidegen is és 40k km-enként cserél olajat, természetesen tescosra az nem infó. Mint ahogy az sem, hogy az üa. rendszer megadta magát a soha nem cserélt go. szűrő és a vasutaspista gázolaja miatt.Tehát tényleg nincs általánosítható motorikus probléma a hk. csapágyon kívül. Amire szintén nem mondanám, hogy húde nagy gond, hiszen használt vásárlás után az első olajcserével egybeköthetjük ezt a komoly 20.000ft-os akciót (csapágyak, tömítés, pucolás, munkadíj).
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Új hozzászólás Aktív témák
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!
- ArenaRacer Craftsman Gamer szék
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000