-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
dhgm
tag
Hát most már éppen eleg becsmérlő íeást olvastam a R-től.
Kedves Mindenki!
R19-el kezdtem a Renautozást. 11 év után adtam el. A feleségem megsíratta én megkönnyeztem. A kocsi 16 éves volt eladáskor, hát egy ai 5 éves néz úgy ki mint az nézett. Eladás oka az volt, hogy valamelyik nagytudású szerelő kerékcsapágy cserekor féltengely kinyomásánál a felfüggesztés bekötési pontjaiot baszta kikötni valszínű szébarmolta a difiben a dolgokat 100 fölött nem igazán volt szép zaja... A váltócsere az autó értékében állt volna meg. 16 éves autóra meg az ember nem szívesen költ ekkora összeget.
Egyébként tankolás, olajcsere és ment. Legnagyobb baja az volt, hogy egy jólirányzott alsó mosásánál sikerült mind a generátort, mind az önindítót elbarmolni. ( Gt csapágycsere és csúszógyűrú felújítás 3000 ft, önindító generál 2000 Ft,) ezenkívül 2 első csapágy csere ugyanazon az oldalon 10.000 km-en belül. Nem a kocsi hibája volt, hanem a bolti eladóé, aki azt mondta, hogy csak be kell rakni a helyére, nem kell zsírozni, hát kellett, mert a második csapággyal 80.000 km után sem volt baj, mondjuk az kapott zsírt.
... a mai napig bánom, hogy eladtam...
2010 augusztus 'hirhedt" 1,,5 dci ( 86 LE )... megláttam és beleszerettem...
foglaló fizetés után néhány nappal forgalomba helyezés vásárlás előtti átvizsgálás a motor beindításából állt, másra nem terjedt ki annyira bíztam a típusban ( lehet nevetni). Itthon próbáltam ki rajta mindent, természetesen hiba nélkül működött és működik azóta is. ( klíma 4 elektromos ablak, ésd a többi M2 nyalánkság)
Vásárlás után fékbetétcsere történt minden keréknél tárcsa maradt, azóta is az. Motorolaj csere 10.000 km+ olajszűrő. gázolajszűrő .30000 km-ként. EGR szelep tisztítás higitóban félévente. Tankolás csakis OMV alpesi dizel télen nyáron.Hibái: akkucsere vásárlás után két hónappal akkor 4 éves volt a kicsike.
bal tompított kiégett
jobb tompított kiégett
rendszámtábla világítás kiégett, ekkor bizti csere a motortérben mert zárlatot csináltam. Nem kívánom senkinek ( akku ki, motorvezérlő elektronika ki, akku tartóvas ki utána hozzáférhető
Kímatöltés idén tavasszal tehát 7,5 évig bírta a gyári... nincs mit mondani. A klímatöltő mester is szidta mert csak egy kivezetése van a csönek nem kettő mint a svábnak, dehát megvan enn is az előnye, kevesebb helyen tud szivárogni
Vezérléscsere még nem volt nálam 120,000 km van benne 160000 nél írják, de lassan rászánom magam mielőtt baj lesz...Fogyasztás nagy átlag az elmúlt 4 év és 70.000 km tekintetében 4,8 l/100 km... magáért beszél.
Város 70 zázalék igaz nem Bp. de itt is tud egy kis eső vagy műszakzárás gondot okozni.Városon kivül 90 betartva 3,2 ( vicc) robogó fogyaszt ennyit.
Ha kérdés van nyugadtan tegyétek fel.
1,5 dci-nél a lényeg a jó üzemanyag, időben olajcsere, időben gázolajszűrő csere. Megzavarás után ill. induláskor ici pici motorjáratás.Gázolaj bef. rendszerrel még nem volt hiba, remélem nem is lesz.
Ők megtanultak autót csinálni, nekünk meg kéne tanulni használni.
A jó sváb autó is beszarik ha rá sem b.sznak.Még marad vagy 10 évig, addigra nagykorú lesz.
Bocshhh ha hosszú voltam.
1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
dhgm
tag
Dehogynem létezik az 1.5 dci és az 1.6 is hogyne létezne.
Ne a teljesítményt nézd, hanem a nyomatékot. 1.5 dci-ről tudok adatokat Az enyém 86 paci 200 NM nyomaték. A nyomatéka akkora mint egy 2000 köbcenti benzinesé, ez mindent elmond, fogyasztásnam meg fele. Kollágámnak 1,6 benzinese van és ámuldozik mikor beül hozzám, hogy az 1.5 dci milyen könnyedén lazán viszi az autót. Gondold meg...
1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
dhgm
tag
válasz Adonimus #33544 üzenetére
Továbbá: a futómű minden egyes kátyút eléggé hallat, szóval mindent hallok belőle. Ha 5 személy ül a kocsiban nagyon lent van az autó hátulja. Az olaj nem folyik belőlük, rugóznak, teszik a dolgukat egyébként.
Erre tudnátok valamit ajánlani?A torziós rugód eltört. ( első meganenak R19 az alja úgy tudom), a lengőkart le kell venni a torziós rúd végéről és egy két foggal lejjebb állítva visszatenni.
Kuplungot cseréljem amíg semmi baja nincsen vagy megvárhatom ameddig már érződik, hogy kopott és csúszik? Mert jelenleg semmi gondja nincsen azt leszámítva, hogy kicsit nyikorog a bovden amikor benyomom. Nem csúszik, nem recseg a váltó de a szerelő kívülről azt mondta nemsok van már neki hátra. Erről mi a véleményetek?
Bowden kuplung oldalon ki, WD40 be. Csodát tesz, ha nem tuúl kemény és nem csúszik hozzá ne nyúljon senki...
1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
dhgm
tag
válasz g.gergo #33575 üzenetére
Szerintem nincs baj vele, ha nyomaték 1500-nál jön meg akkor ne várd, hogy 500-tól meginduljon. Benzinest is meg kell forgatni ha hirtelen akarsz egy kereszteződésből kigyorsítani. Én is jártam így az 1.5 dci-vel kereszteződés elindulás alapjárat felett kicsivel, utána kövér gáz és semmi csak füst, fordulat 1500 felett megindul... ez szerintem ilyen. Ki kell ismerni, aztán nincsenek meglepetések.
Ők csak fulladoznak. a Ford Ranger 2,5 tcdi 140 lóval és kitudja mennyi nyomatékkal fenti módszerrel egyszerűen lefullad. Az nem fulladozik, az megáll...
Jó lehet az az 1.6 dci gratula hozzá, következő vágyam
[ Szerkesztve ]
1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
dhgm
tag
válasz rob210 #33583 üzenetére
A nép akarata mondta OV histzen mi lettünk megválasztva...
A barom nép, még mindig nem látja... aztán Gigánkéti 150 Ft-ra még ráhúzzák a 27 százalék Áfát is.
Hogy a nyűves fene rágja szét a feneketlen belüket ami azt a rohadt sok adót felemészti...Kell ugye még repülőtér és szálloda is csutra, kertem alá.
1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
dhgm
tag
válasz Sly189 #33149 üzenetére
FM transzmitter Kínából miért nem jó erre?
Nem kell kábelekkel bajlódni és szerinte a legolcsóbb...
Nálam szivargyújtóba dugva, lejátszik usb-ről, vagy sd kártyáról.A rádiót beállítod a transzmitteren beállított hullámsávra és megy. Itthon kb 3000 Ft onnan megvolt vagy 600 Ft-ból.
1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
dhgm
tag
Hahó!
Alkudj belőle és vedd meg...
ennyiért robogót nem kapsz...
12 évig volt ilyen autóm, mai is bánom, hogy eladtam.
Csak tankolni kell és a kopó alkatrészelet cserélni, hálából kimegy a világból...
Legnagyobb hibája ebben a korban a hátsó torziós rugó törése, toronycsapágy elöl, ez miatt első rugótörés...
Hütő szivárgása,
Másra nem nagyon emlékszem
Többi típushoz képest jó fogyasztás...1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
dhgm
tag
(#33602) dhgm: az fm transzmitterek hangminősége kegyetlenül sz@r és instabil is az átvitel (sokminden bele tud zavarni). Az igaz, hogy olcsó meg nincs kábel, de nekem pl. iszonyat vol a hangja.
Nem vagyok nagyigényű, nekem stabilan megy azóta is. Van rajta külön equalizer... Szerintem nem rosszabb minőségű a hangja mint a gyári fejegység cd-je..
Arany megfizethető középút, a legegyszerűbb megoldás.1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
-
dhgm
tag
Sikeres műszaki vizsga letudva. 4 év gondtalan használat után semmi plusz ráfordítás, és egyéb felkészítés... szar fostalicska francia...
kopp,kopp ilyen maradjon.1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
-
dhgm
tag
válasz -=Tiger=- #33910 üzenetére
Az új autóra van garancia... erre meg nincs sok pénz a 1.5 misi,,, annyiért meg nem bontószökenyévt kell venni. Amit írtam az tapaszalat több kollégámnak volt 2.2 dci-je. Nem dícsérték.
Én az 1.5dci-t úgy vettem meg ki sem próbáltam. Azóta sem bántam meg, soha nem hagyott cserben mellé világbajnok fogyasztása van. Harmadszor vittem úgy műszakira, hogy hozzá sem nyúltam a kicsikéhez.
Az jó pont, hogy sokat ír az eladó autóról, dehát mesélni én is tudok.
Én nem vezetek excell táblát, az autót kopó alkatrészeit én javítom, úgyhogy szerviz számlám sincs.
Az motorolajat magam cserélem nem 20, hanem 10.000 km-ként, Szervízkönyvet meg a kocsi vásárlásakor kidobtam a kukába, mert kb semmit nem jelent.
Ha valami kis zörgés van rajta azonnal keresem a hiba okát és javítom.És természetesen nem kannából tankolok. Ez sem biztosíték tudom, de jó eséllyel jobb minőségű az omv alpesi dízel mint a kamion tankjából ki tudja milyen tisztaságú kannába lefejtett.
Az autóvásárlásról annak kell dönteni aki meg akarja venni. A kolléga tanácsot kért, mi pedig leírtuk a véleményt. Ennyi. Ez nem lehurrogás csak vélemény.. vagy megfogadja vagy nem .
Nekem is azt mondták annó ne vegyek ilyen szart mert csak megbánom. 4. éve hűségesen szolgál, igaz meg is kapja ami jár neki. Én sem hallgattam senkire. Tetszett a típus 12 éve mikor megjelent azt mondtam egyszer lesz ilyenem. Lett, nem bántam meg kopp, kopp.
Amennyit üzemanyagban eddig megtakarított belefér lassan 3 nagynyomású rendszer felújítás.
2,2 dci nem fog ennyit megtakarítani... a 2.0 dci és az 1.9 dci sem mégha problémamentes akkor sem.
1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
dhgm
tag
válasz -=Tiger=- #33921 üzenetére
Nézd meg az intercooler silikon csövet vagy vedd le magát a coolert . És ha majd látsz benne néhány deci motorolajat akkor gondolkozz el, hogy egészségese-e a fütyölés...
106 LE 1,5 dci tényleg szépen énekel ( Mármint a turbó) ő tényleg ilyen gyárilag.
1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
dhgm
tag
válasz -=Tiger=- #33948 üzenetére
Az enyém 1.5 dci ahhoz képest. Az fimonan fütyül bizonyos fordulatszám felett, nem folyamatosan hallani mint a linkeltet...
Akkor hallgasd meg ezt ez is kb ilyen szar , mondjuk nem Renault.http://www.youtube.com/watch?v=1SLf3CxkaB8
[ Szerkesztve ]
1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
dhgm
tag
válasz feco6512 #34037 üzenetére
1.4 energy már az r19-ben is muzsikált. A világból kimegy, ha időben megkapja amit kér. 11 évig volt ilyen autóm. Soha, soha nem hagyott cserben.
Ha a motor a kérdés, meg kell kérdezni az olajcsere időpontját, utána ki kell húzni a nívópálcát. Én 10.000 ként cseréltem a motorolajat és a csereperiódus végén sem volt fekete az olaj. Ugyan nem volt aranysárga, m
int betöltéskor, de még barna sem, nemhogy fekete. És 200.000 + km volt a mociban
Ugyhogy, ha rendesen volt cserélve a megtett km-t megnézve fekete olajat nem szabad benne találnod, mégha 20 éves is a kocsi...[ Szerkesztve ]
1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
-
dhgm
tag
válasz rob210 #34365 üzenetére
Az 1.6-os benzinest lehet körbeautózod, az 1,5 dci-t nem igen hiszem mégha Lagunában is van.
1.6 benzinnek mennyi a nyomatéka, jó ha van 160 NM 1.5 dci - ( Lagunában ) 240 NM...Jó az az 1.5 dci a Lagunába, mennyivel nehezebb a Laguna mint a Megane? Tán 100 kg-val...
[ Szerkesztve ]
1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
dhgm
tag
válasz g.gergo #34370 üzenetére
A hajtókar csapágy csere azt a motort nem érinti, amiben időben van cserélve a motorolaj ( nem gyári előítrás szerint)
M2-nél vezettékl be ezt a hosszú csereperiódust amit kicsit elméreteztek ( benzin 30.000 km, diesel 30.000 km, később rájöttek, hogy a dieselnek túl sok a 30.000 levitték 20.000-re, de az is sokkkkkk)
Dieselnél nem 20.000 km-ként kell benne motorolajat cserélni... Naná, hogy elkopik...
Anno a dieselekben 5000 km-ként, a benzinesben 10.000 km-ként cseréltünk motorolajat. Az volt az előírás, más világ volt, nem arra mentek a gyárak, hogy gyorsan szarrá menjen minden mint most.Nem hinném, hogy ugyanaz a 4 liter mennyiségű motorolaj manapság 4-szer annyi lebegő fémrészecskével elbír, mint húsz éve. A motorok ugyanúgy kopnak ( ha nem jobban ) mint akkor ( teljesítményük jóval nagyobb). Hosszú csereperiódus ide-vagy oda ... parasztvakítás...
Nem mindegy a motornak, hogy mocskos fémrészekkel teli olajat kap, vagy artánylag tisztát...
A technológia a kezükben van, tudnának igen jó és igen tartós autókat készíteni, de ez sajnos nem céljuk.
Mert mi mozgatja a világot előre, az hogy vásárolunk, vásárolunk....
R19-ben 10.000 ként cseréltem. Olajcserétől oaljcseréig nem volt ideje sem a motorolajnak feketének lenni.
Nézd meg a márkaszervízek milyen színű olajat engednek le a motorból mindent elmond...
Ja mert jobb a lebegőrész megkötésük, mint a régi olajnak, hülyeség...
Szerintem, ha megnézné valaki a benzines főtengelycsapágyat gyári olajcsere periodussal szervizelve látna még csodákat...
[ Szerkesztve ]
1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
dhgm
tag
160 kg üres súly difi azt kiröhögi az 1.5 dci...
1,9 dci-t még nem láttam 340 NM nyomatékkal az már inkább 2,0, azért azzal ne az 1.5 dci-t, hanem az 1.6 dci-t hasonlítsd...
az már g. gergő Renault Grand Scénic III 1.6 dCi Bose / Thalia 1.5 dCi kartárs autójának motorja
[ Szerkesztve ]
1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
dhgm
tag
válasz rob210 #34611 üzenetére
MII nem ilyen okos kiégett izzó kijelző nincs... leghalábbis az enyémben. Lehet ez is felszereltségfüggő? MIII-at nem ismerem...
Annó vonóhorgot tettem rá arra is azt mondták kell hozzá kiegészítő elektronika, (+ 20.000 ) mert a CAN BUS túlterhelést érzékel. Hát az sem kellett...
[ Szerkesztve ]
1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
dhgm
tag
válasz rob210 #34616 üzenetére
A Can Bus rendszer??? Józan paraszt ésszel nekem csak olyan van... ha bekötöm a hátsó lámpákhoz a vonóhorog aljzat vezetékeit az hogyan maradhat ki a Can bus rendszerből, ha ugye a rendszer a kiégett izzót is jelzi? Megjegyzem M II PH 2 ( azaz faceliftes) az enyém... kiégett izzót nem jelez vissza, túlterhelést nem jelez vissza... akkor mi van nem can bus rendszer van benne? Szerintem az. Mégha nem is jelzi... Utastérben mind a hét belső világítás ledes a két rendszámtábla megvilágítás ledes, a két első helyzetjező ledes. Ha jól számolom itt azért van 11 db led fogyasztó. Ha a rendszer annyira érzékeny volna a csökkent fogyasztásra - ahogy Ti írjátok- azért azt a 11 ledet észrevenné...
Olyasmiről megy a vita amihez sem gyakorlati sem pedig elmétei tapasztalatotok nincs...
Ebből http://www.duett.hu/canbus.php aztán meg, ha kiolvassa valaki, hogy a visszajelez a rendszer a roszz izzóra vagy a túlterhelésre annak fizetek egy sör. Túlterhelésre ott van a biztosítéktábla Can bus ide vagy oda...
[ Szerkesztve ]
1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
dhgm
tag
válasz gkawka #34638 üzenetére
Ugyan mondja már meg valaki M2 kapcsán látott-e már a műszerfalon izzó kiégés visszajelzőt
Ebben a fáljban ugyan nem találom hogyan is nézhet ki
http://www.renault-local.hu/pdf/kezelesi-utasitasok/megane2_ph2.pdf1.50 oldaltól magyarzázza a műszerfali piktogramokat...
[ Szerkesztve ]
1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Poco X6 Pro - ötös alá
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Asztalos klub
- Nintendo Switch
- Játékosbarát frissítést kapott az ASUS ROG Ally
- Garmin Forerunner 55 - bemelegítő kör
- További aktív témák...