-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz #10726912 #33368 üzenetére
Látom honosított a verda
Na most a karburátoron kéne kezdeni állítani, mert az elerőtlenedés azért van, mert sok benzint kap.
Ezekbe a típusokba sima 2 pólusú gyertya való, de szíved rajta mit teszel bele.
Nekem a 16V-s kocsimban is 2 pólusú denso van.Minden esetre a karbit levenném a helyedbe kitakarítanám és a légszűrőt is cserélném.
A gyertyákat meg szépen megszikráztatnám egyesével, hogy gyújtás problémát kizárjam rögtön.
Biztos, hogy a befecskendezéssel lesz egyébként baj, de minden eshetőséget ki kell zárni.Nem egy bonyolult motor, hamar ki lehet szűrni a hibákat rajta.
Sok baleset mentest.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz #10726912 #33478 üzenetére
Ha szembe állsz a motortérrel akkor a légszűrő ház alatt van az injektor hozzád közelebb eső felén.
Le kell venni 3 torx csavar tartja.
3 érintkezős ezeken tudod kitesztelni ha adsz rá plusz mínuszt hogy kitol-e és visszahúz-e rendesen.
Ez tulajdonképpen egy kis motor ami a fojtószelepet állítja ezzel szabályozva a benzin levegő keverék bejutását az égéstérbe.Ha a lambdaszonda rossz értékeket küld az ECU nak akkor az össze vissza szabályozza az alapjárati motort és elkezd össze vissza rángatni.
Én ezért is gyanakszom inkább arra, hogy rosszul lett bekötve a lambdaszonda vagy nem a megfelelő típust vetted.Illetve az lehet még a hiba, hogy az ECU vészmódba tette magát.
Érdemes lenne az egyik estére levenni az aksiról hogy törlődjön minden beállítás.
Utána kétszer háromszor ráindítasz mész vele egy kicsit és betanulja az új értékeket.Szerencsédre ez még egy nagyon egyszerű kis szerkezet.
Ha ez nem oldja meg, marad a rossz lambda vagy a fasl levegő.
Ennek ellenére az alapjáratit nézd meg, mert azt 2 perc kitesztelni.Most pedig megyek aludni mert holnap meló
Renault power
-
giigz
veterán
válasz #10726912 #33482 üzenetére
Most figyelj: Amikor alapjarati baja volt a kocsimnak, egy idoben en is gyanakodtam a lambdaszondara, ezert en is lehuztam, es lam nem tortent semmi, ugyanolyan volt minden, ezert el is konyveltem, hogy megvan a hiba, lambdaszonda. Aztan elmentem a szerelohoz, radugta gepre, es kiderult, hogy az egvilagon semmi baja a szondanak, tokeletesen mukodik, azota is. Ja igen, en ha szondat kellene venni, biztos nem univerzalisat vettem volna, hanem a tipusnak megfelelot.
Az alapjarati motor ha nem lenne jo szerintem tobb lenne az alapjarat, legalabbis nekem tobb volt, mindenesetre mint irtam is, szivosort kompletten vedd le ha tudod, ha nem szerelo, es injektort tisztogasd meg, tomiteseket nezd meg, szivosor tomitest is, alapjarati motort szinten, hogy mukodik e. Gyujtast raadod, kezzel betolod a kis pockot, gazt felhuzod majd elengeded, es ha jo az alapjarati motor, akkor pozicioba fog allni. Tipushiba meg a szivocso nyomas szenzor hibaja, azt is nezd meg. Egyebkent nem tudom gepre lehet-e dugni a kocsid, de az nagyban megkonnyitene a muveletet.
A hutovel pedig egy jo hutoshoz menj, megcsinalja a lyukat, atmossa a rendszert, ellenorzi a nyomast, ventillatort, hogombat ellenorzi, feltolti fagyalloval es sok ideig nem lesz gond a hutovel. Minden mas megoldas csak takolas, es rossz lehet utana a npyomas, stb. tehat ez egy jo hutos feladata.
Ja igen bonuszkent a pillangoszelep potmeter is lehet rossz. -
rob210
Topikgazda
-
giigz
veterán
-
rob210
Topikgazda
válasz #10726912 #33524 üzenetére
Megnézed hogy neked melyik gyújtás elosztó kell?
Mert nekem van otthon egy hibátlan használt szettem, elosztófedél összes kábellal, de az a 8V s megane-on volt ami konkrétan ugyan ez a motor mint a tied, de két féle elosztófedél volt hozzá.
A posta áráért elküldöm neked én már úgy se fogom használni soha.
Csak legyen azonos.Renault power
-
giigz
veterán
válasz #10726912 #33808 üzenetére
Flexibilis? Na ugye hogy nem
Egyebkent nem tudom milyen meret kell neki, de a Bosoko flexibikis lapatja 1k/db ar korul mozog, olyat erdemes venni, van akinek sokaig jo. A Bosch lapatja is kijon 8k korul ha jol emlekszem, bar most meretet nem tudok mondani, de ennyiert szokott lenni emlekeim szerint, es az nagyon jo. Nekem is Bosch van, kb. 1 eve, de tokeletes.
Mondjuk en nem is vagyok az reggeltol estig ablaktorlos, akkor torlom ha tenyleg kell, jegre vigyazok, porra vigyazok. 1 ev alatt 3 L szelvedomost hasznaltam el, es megis mindig tiszta az ablak. Az elozo Focus-on 7 eves volt a gyari lapat amikor eladtuk, es meg jol torolt Persze hasznaltunk gumiapolot is
-
tresh
addikt
-
gabx76
senior tag
válasz #10726912 #34759 üzenetére
Köszönöm a részletes információkat!
A motor cseppet sem erőtlen, csak túlzott gázreakciót produkál, illetve alapjárat ingadozó, menet közben, megálláskor lefullad. Alapjárati motor - elvileg - nincs az M2-ben.
A kontakt hibának holnap utánajárok, tudom, hogy a WD-40 nem igazán erre való, csak ez volt kéznél, és először a elektromos fojzószelep-tisztítással próbálkoztam, a többi mellékszál volt csak.
A jeladó hibáját is kizárnám, mert indulási gondjaim nincsenek. A gép pöccre indul, csak sz@rul megy.Mint írtam, ma délután szétszedtem-összeraktam, utána közvetlenül jó volt, jártam a köröket a környéken egy ideig, még le is álltam dumálni a szomszéddal, miközben járt a motor.
Pár óra múlva lementem és azonnal jelentkezett a hiba.
Így állok most, holnap kontakt-hibákat próbálok keresni, aztán inkább Karácsonyozom. -
tresh
addikt
válasz #10726912 #34746 üzenetére
Nem a valeoval van bajom az audimba is van jó pár alkatrész ami az hanem a sagem-mel mert az pl a gyujtotrafonal a valeo csak atcimkezte es mivel a sagem szar igy az is..ill a meganeba a gyari új valeo vizpumpa meghalt 2k utan...így en már kicsit szkeptikus vagyok a márkával szembe..
Boldog karácsonyt es kellemes ünnepeket kívánok mindenkinek !
-
Skizz
addikt
válasz #10726912 #34947 üzenetére
Igazából nagy tér egy kombiban jólesne, csak ez volt a kínálatban, gondoltam rákérdezek. De a megane amúgy is szimpibb, azt lehet megnézem, mást nem igen. De így az utsó képet nézve, az is vagy nyomott, vagy furcsán esik rá a fény... ezért nem szivesen autóznék 1+1 órát, hogy törött legyen.
rob: változó, de 350-400 fölé nem szivesen mennék.
-
kisninja
őstag
válasz #10726912 #34974 üzenetére
Én is termosztáttal küzdök de tavaszig leszarom. Előző túl magas hőfokon nyitott már (szorult), a mostani meg nyit zár nyit zár. Ha megyek hosszútávon közép és alatta ingázik. Tuti az új termosztát lesz mert látszik mikor nyit akkro leesik a hőfok majd elkezd ingázni.
powered by: ®MAJORMÜVEK®
-
Amarth
aktív tag
válasz #10726912 #34974 üzenetére
Termosztát nyit,érzem amikor megindul a meleg víz a csőben.
Igazából azért kérdem,mert egy 1.2-es motortól kicsit soknak tartom a kb 10l/100-as fogyasztást.Lambda is okés,meg lett mérve.A fűtéssel viszont szenvedek.
(az ECU-t hogy lehet resetelni?[ Szerkesztve ]
Porfestés Szegeden, rövid határidővel!
-
Amarth
aktív tag
válasz #10726912 #35157 üzenetére
Köszi a választ.
Ami még eszembe jutott,hogy az egész kipuff rendszer nem rég lett lecseréve(kb. 3K km van benne),a gyújtáskábelek is ugyanekkor.
Elosztófedelet megvizsgáltam,az oxid réteget eltávolítottam belülről,repedést nem találtam a fedélen.Szikra ott van tuti,mert véletlenbe sikerült egyszer menet közben lerántani az egyik pipát,ütött is rendesen
Az alapjárati moci valszeg megy,mert nincs alapjárat ingadozásom(illetve ebbe fordszám szabályzós motor van).Többnyire városban használom a kocsit(futárkodom),de előtte is volt ilyen magas fogyasztási gondom.
Keresek majd vkit aki ránéz.Porfestés Szegeden, rövid határidővel!
-
Amarth
aktív tag
válasz #10726912 #35175 üzenetére
Mielött megvettem,az előző tulajdonosa cserélte le kb 1 hónappal előbb,sajna nem tudom mennyi volt,de az egész le lett cserélve.Nemtom milyen volt a szerelő,mert a lambda se volt benne rendesen.Lehúzommajd a szondát,aztán meglátom mi változik.
[ Szerkesztve ]
Porfestés Szegeden, rövid határidővel!
-
diablo1984
veterán
válasz #10726912 #35188 üzenetére
sógoromék thaliajában összerogyott az egész, úgy csörgött mint egy kígyó, katlizátor levesz, kiráz, visszarak és már csendben is volt minden! később persze cserélték, de utána a lamdaszondákat dobálta hibára......
végül a 4. használt szonda után feladták és nézegették a csekkendzsint, műszaki előtt közvetlen egy kép erejéig törölték az agyát és nem jött vissza a kód! rejtély, előtte 10-20km múlva visszajött mindig.....
-
Amarth
aktív tag
-
feco6512
tag
válasz #10726912 #35207 üzenetére
Sziaztok a kérdésem a következő lenne:1.2 központi inj. motor mi van akkor ha ezt a csavart nem lehet ugy tekerni hogy elérje az al.járati motort mert akkor már megszorul a pillangó szelep vagy valami hiányzik innen nekem?nem tudnál képet feltenni hogy ez csak egy sima csavar?
-
feco6512
tag
válasz #10726912 #35226 üzenetére
Köszi megpróbálom.Másik kérdés cseréltem első gátlokat mindegyik rugó végéből le van törve igy nem tudom mekkora kellene mert 2 méret van belőle.ráadásul azóta +3fok lett a kerék dölésem egyformán mindegyik felén és ezeken nem lehet állitani dölés szöget legalábbis azt mondták ahol beállitattam a kerék összetartást.