-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
baluka6
aktív tag
Sziasztok!
Napokban lettem Megane II tulaj, egy 2004-es 1.6 Limusine lett a választott, mindösze 60.000 KM-el. (első tulaj, szervízkönyvz, garantált kilométer)
Alapvető szervízt most megcsinálom rajta (olaj, szűrők), de mivel gyertya nem volt cserélve, gondoltam azt is kap újat. Milyen márkát javsoltok?
Szervízkönyv szerint 2010-ben, 43.000 km-nél volt vezérlés cserélve az autóban, ezt még tavaszig ráér cserélnem?
Még egy olyan gondom lenne, hogy ha reggel, hidegen beindítom, leesik a fordulat 500 körülire és lefulladna az autó.Pici gázadásra mindjárt észhez tér és nincs semmi gond. Néha a hidegindítást valami kerregő hang kíséri...ezek alapján lehetséges, hogy az okoskerék is csereérett lesz a vezérléssel?Köszi előre is.
-
baluka6
aktív tag
& diablo1984 : Köszönöm a válaszokat.
Vezérlés szerintem tavaszig várat és akkor az okoskereket is cseréltetem. Úgy indultam, hogy 5 évre kell autó, ez nálam kb 100 ezer km-t jelent, szóval szeretném rendbe tenni.
Hülye kérdés, de hosszbordás szíj van külön az autóban? Mert ugye van amelyikben a vezérlésben benne van a vízpumpa, generátor, klímakompresszor, máshol pedig külön-külön vannak.Egyébként pár szó a kocsiról: Autentiq plus felszereltség, fekete szín, fekete-bézs belső. Egy 2004-es 1.3-as Fiestát váltott, teljesen más kategória a kettő...
-
baluka6
aktív tag
válasz baluka6 #40156 üzenetére
Nos, összes szűrőt, olajat és a gyertyát megvettem, a héten cserélem.
Viszont most este nem akart indulni az autó, zörgött vmi a motorban, valamint leesett az alapjárat, gázzal tudtam csak tartani. Kellett neki 15-20 mp mire beállt. Gyújtógyertya mennyire befolyásolhatja? Vagy tuti okoskerék?
Köszi -
baluka6
aktív tag
Sziasztok!
Olyan problémám lenne, hogy Megane 2 limusinon nem nyílik a csomiajtó. Belepakoltam, de 10 perc múlva már nem nyílt.
Van valami ötlet, hogy merre induljak hibát keresni?
Köszi -
baluka6
aktív tag
válasz rob210 #40866 üzenetére
Köszi mindenkinek a segítséget!
Magában a motrot hol találom a csomagtérben, a zárszekezetben? Ha mozgatom, vagy megtöröm a kábelt az átvezető gumiban, akkor nyílik. Lehet, hogy megpróbálom áthidalni azt 30 centis szakaszt új kábelekkel, hát ha akkor jó lesz.
Vagy tuti a központizár motorja?Köszi
-
baluka6
aktív tag
válasz diablo1984 #40881 üzenetére
Átvezetékeltem és jó lett.
Köszi a segítséget mindenkinek -
baluka6
aktív tag
Sziasztok
Megane 2 ph1-be milyen H7 izzőt ajánlanátok? Most vettem bele Osram Silverstar 2.0-t a gyári helyére, de ugyan úgy sz@rt se látni vele... A Nightbreaker állítóleg túl meleg lehet a Renault lámpáiba és színezi a foncsort, tehát valami köztes megoldás kéne. Ötlet?
A másik kérdésem pedig, hogy tavaszra kell vennem nyári gumit és akkor már szeretnék alu felnit is. 17" alufelni mennyire rontja az autó komfortját? Vagy inkább maradjak a 16"-nál?
Köszi
-
baluka6
aktív tag
válasz rob210 #41265 üzenetére
Na megnézettem a lámpákat, égők jók, lámpa nincs mattulva, foncsor nem sérült.
Annyit tudtam meg Renault szervízes ismerőstől, hogy egy kalap sz@r a 2-es Megane ph1-nek a lámpája gyárilag.
Szóval marad majd a Ge 120-as izzója, aztán kiderül, hogy ér-e valamit.17-es felniről valakinek véleménye? Magyar utakra mennyire komfortos?
-
baluka6
aktív tag
válasz SaNyEe #44134 üzenetére
Szia,
én novemberben vettem egy 2004-t, de elég sokat jártam utána, mire meg lett.
1.6 benzin mellett döntöttem, mivel az 1.4-t keveselltem a saját vezetési stílusomhoz. Szerintem kimondottan nagy buktatója nincs, vétel után mindenképp vezérlés kell cseréltetni és "okoskereket" is. Utóbbi ~ 50 ezer forint környékén van, de tud galibát okozni bőven, ha elromlik. Ezen kívül ugyan az igaz rá, mint minden más használt autóra...Esetleg nézegess a jófogáson, van amit nem tesznek fel a hahu-ra, csak oda.
-
baluka6
aktív tag
Hello
2-es Megane limusinba tettünk Bilstein lengéscsillapítót ismerősnek, szerinte is kicsit keményebb lett.
Az hozzá tartozik, hogy 10-20% alatti lengéscsillapítónál minden keményebb, szóval attól függ, hogy mihez viszonyítasz.
Ha anyagilag belefér, én Kayaba-t ajánlanám, Monroe régen jó volt, mostanában nem tudom, Sachs-ból toronycsapágy és szilent készlet volt most a kezem közöt t(igaz Ford-hoz való), de minőségérzetre 500 ft-t nem ért... -
baluka6
aktív tag
válasz SG3rg0 #47309 üzenetére
Én 1 éve vettem Megane 2 limuzint, 1.6 benzin motorral.
Próbáltam az 1.4-t, ha csak városba mész vagy 5 ajtóst veszel, akkor jó, de kombi vagy limuzin kivitelhez szerintem kevés. Azért kevés, mert az 1.6 is hamar "kiautózható". 4 személy+csomagok még hazsnálható, de már ésszel kell előzni... Szóval ha benzin, akkor szeirntem 1.6 vagy 2.0. -
baluka6
aktív tag
válasz SG3rg0 #47317 üzenetére
Nekem a Megane átlagfogyija 4000 km-re levetítve 6,7 liter. Ebbe van nyári klímás pályázás, meg minden nap ezzel járok a vonathoz, ami kb 1 km oda és ugyan ennyi vissza.
Egyébként élhető az 1.4-es motor és kevesebb a hibaforrás, mint az 1.6-ban (nincs okos kerék, nem jellemző a gyújtótrafó hiba), csak tényleg érezhetően gyengébb.Az Octavia szerintem nem nagyobb egyébként (picivel hosszabb, de a Megane annyival szélesebb), viszont komfortban a Skoda nagyon le van maradva...
-
baluka6
aktív tag
válasz Wiz Khalifa #47658 üzenetére
Hello,
Szerintem 700ért dízelből értelmeset nemhogy 2005 évjárattól, de úgy egyáltalán nem lehet kapni.
Ebből a keretből, ha nagy mázlid van, talán kifogsz egy 2es Megane-t, 250-300 ezer km-el az órájába. Ha lehet, 1.4 motorral nézz. Az 1.6 dinamikusabb, ellenben nyűgösebb (vezérlésmódosító kerék, gyújtótrafók).
Az 1.4 igazából elég egyszerű és megbízható motor, A-ból B-be eljutni tök jó, az 5 ajtós kaszniba talán még dinamikusnak is nevezhető. -
baluka6
aktív tag
válasz Wiz Khalifa #47669 üzenetére
Leginkább hivatalos renault prgorammal olvasható ki a valós km. Esetleg megér egy kört a KEKKH rendszere is.
sowi: okos kereket vagy vezérléssel cserélnek, vagy ha hangja van. Legolcsóbb webshop-ból 45-50 ezer körül beszerezhető, bárdiban és társaiban azért drágább tétel.
Én annyit tudok még az 1.6-ról (nekem is az van), hogy ez hisztisebb a gyújtótrafókra, mint az 1.4, valamint Renault szerelő ismerősöm szerint, előfordul szíjszakadás az 1.6-nál. Állítólag a vízpumpa szorul meg és attól lehet. Ez általában a nem gyári pumpáknál van, a Renault nem tud rá okot, hogy miért..
-
baluka6
aktív tag
válasz hari69 #48215 üzenetére
Nem akarok marha okos lenni, de ezt a dízel-benzin fogyasztást sosem fogom megérteni.
A munkámból kifolyólag (flottamenedzser) elég sok autó fogyasztására rálátok és nyilván is tartjuk. Nagy méretű autóknál (értsd: S-max, 5008, grand scenic) előnyös a dízel, de nem minden esetben.
Pl: 2.0 Hdi Peugeot 5008 90% városban 8-8,5 litert eszik, Ugyan ez az autó 1.6 turbóbenzin motorral, 80% városban 10-et fogyaszt. A dízel valamivel dinamikusabb.
Hosszú távon Skoda Octaviák futnak, 1.6 tdi 105 lovas motorral, 5,2 átlaggal jönnek ki. Ezzel szemben a Grand Scenic 1.2 Tce szintén hosszú távon 8-t eszik és ugye nagyobb mint az Octavia.Saját autóimon is azt tapasztalom, hogy egy valóban jó benzines és dízel között, kb 2 liter a fogyasztásbeli különbség. Ami mondjuk hosszú távú használat során tuti, hogy megtérül. Viszont ha nem új autót veszel, ha nem használtat, akkor a dízelnél minden km ajándék, mert sokszor mielőtt behozná az árat, beszarik valami benne.
Egyébként 150.000 km-ig a dízelek általában megbízhatóbbak és strapabíróbbak mint a benzinesek. Utána szoktak a zsebbe nyúlós dolgok elő jönni.
-
baluka6
aktív tag
válasz pècsimunkás #48280 üzenetére
Akkor inkább vegyél Octavia-t szerintem, mondjuk 1.6 crtdi-t. Nem erőgép a 105 lóval, de 5 liter körül eljársz vele, nem zörög a belseje és megbízható.
-
baluka6
aktív tag
válasz rob210 #48282 üzenetére
Nem emlékszem, hogy ilyet kértél volna tőlem. De ha ennyire szívügyed és utoljára kéred, akkor inkább hanyagolom a topicot, mert ezek szerint itt nincs szabad vélemény nyilvánítás...
Ja, és Renaultom van, nem vagyok ellene, csupán van amikor nem racionális döntés,de látom ezen van aki nem lát túl. -
baluka6
aktív tag
-
baluka6
aktív tag
válasz diablo1984 #48426 üzenetére
Azt tudom, hogy nem volt 6-os váltó, de nem is a fokozatok "mennyisége" a lényeg. Pl 1.6 benzin ugyan annyit forog 5ös váltóval, mint 6-sal.
-
baluka6
aktív tag
válasz salieri. #49178 üzenetére
Az vezetőülés állapota kicsit aggasztó. 150.000km alatt nem lenne szabad ilyen rongyosra kopnia é kilyukadni. A kormány állapota ezeknél nem mérvadó, mivel a lehető leggagyibb habosított anyagból van, így képes 80.000 km alatt szétmállni.
Ha a közeledben van meg lehet nézni, de szerintem egy állapotfelmérésre érdemes elvinni a valós km miatt.
Különben nagy buktató nincs a típusban, hideg motorral ha jól indul, nem csörög-zörög menet közben akkor jó lesz. -
baluka6
aktív tag
válasz salieri. #49702 üzenetére
Mi lenne a felhasználás jellege?
Ez a 2.0 DCI motor talán a legmegbízhatóbb a Renault kínálatában, de ugye van benne 250.000km és nem tudod, hogy előtted hogyan használták. Minden használt dízel nagy rizikó...
Ha nem mész túl sokat egy évben, vagy sok a rövidtáv, akkor én inkább a benzinest támogatnám. -
baluka6
aktív tag
válasz salieri. #49713 üzenetére
Szerintem maradj 1.6 benzinél, valamivel kevesebbet eszik mint a 2.0, de még lehet vele dinamikusan közlekedni.
Pl ez is jó autónak tűnik: [link]
Benne van az alvázszám, le lehet kérdezni. M.o.-n belül viszont szerintem megéri autózni akár 2-300km egy kocsi miatt, mivel nincs akkora kínálat.
Nekem is 1.6 van, csak facelift előtti, ha kérdésed van, akkor írj és segítek, ha tudok. -
baluka6
aktív tag
válasz salieri. #49935 üzenetére
Szia
Szerintem érdemes elvinni Renault szervizbe és kb 20 ezer forintért átnézetni még vásárlás előtt.
Külön kell jelezni a szerviznek, hogy térjenek a km óra állás hitelességére.Képek alapján: A hátsó lökhárító bal sarka lóg az illesztésnél, a sebváltó gombról lekopott a festés, ennyi km alatt nem lenne szabad. A kesztyűtartó nekem elég viseletesnek tűnik.
-
baluka6
aktív tag
válasz roseane2004 #50028 üzenetére
Mondjuk a 6os váltó nem jelenti azt, hogy hosszabbak a fokoztaok, lsd: 2es Scenic.
1.6 benzin ugyan annyit forog 130nál 5ös váltóval, mint 6sal.. -
baluka6
aktív tag
válasz Wiz Khalifa #50080 üzenetére
Haverom bont egy 2005 Clio 5 ajtóst. 86 ezer km van az autóban, megnézetem, hátha van hővédő lemez, ha érdekel?
-
baluka6
aktív tag
válasz roseane2004 #50356 üzenetére
Szia,
Megane/scenic esetében 2005től (facelift) volt Update list fejegység, ez tudja az AUX-ot.
Az ez előtti autókban pedig Tuner list-es volt, ez nem tud aux-ot. Oda-vissza nem kompatibilisek egymással.A legegyszerűbb, ha a Tuner list fejegységhez veszel egy Yatour digitális ketyerét. ami azt tudja, hogy a cd-tár helyére csatlakoztatva, kvázi cd tár ként kezeli a magnó és lesz usb valamint aux kimeneted.
-
baluka6
aktív tag
válasz orosziem81 #50381 üzenetére
Szia
Mycso kolléga megválaszolta a kérdésed. -
baluka6
aktív tag
Sziasztok
Budapesten, vagy Vác irányába nem tudtok esetleg egy jó futóművest? Valami kopog az autó elejében (Megane 2). Eddig külső kormány összekötők lettek cserélve, kicsit halkabb lett. A hiba az, hogy kormánytekeréskor elég erős "nyiszorgó" hangja van, mint ha egy szilent nyekeregne, valamint ha egy nagyobb úthibát elkapok, fémes ütődés hallatszik bal előröl.. Szerintem a trapézban a gömbfej, de attól kormányzáskor nem lenne hangja, ezért talán lehet kormánymű is... Meg kellene nézetnem valakivel, hogy még is mit cseréljek ki.Köszi
-
baluka6
aktív tag
2008as Octavia-ban is INA a gyári vízpumpa és görgők, sőt az összes 1.9 Pd tdi VW-ben.
Ebből is látható, hogy rengeteg cég csak csomagol. És amikor sz@rozzák a francia autót, de nem tudod elmagyarázni a jó képességűnek, hogy a mai világban nincs se "ehte" német, se francia se japán autó, mivel a benne lévő alkatrészeket a világ minden táján gyártják és rengeteg autómárkában ugyan azok vannak.. Az ilyen emberektől falra tudok mászni...