-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Na_Ta
csendes tag
Sziasztok!
Eddig csak olvasgattam a fórumot /lévén két Reanult a családban/, de most támadt egy kis gond.
Az alany, egy Sceinc I. 1.4 16V. 2001-es.
Pár napja nem indul, pörgeti az önindító a motort, de semmi. aztán a 3-4 próbálkozásra mégis beindul.
Először arra gyanakodtam, hogy az alacsonyan lévő benzinszint miatt mégsem kap üa-t - még nem világít a tnakolásra figyelmeztető, de a mutató eléggé lent van - feltankoltam félig, de ma reggel ismét nem indult.
Lehet összefüggésben van a nagy meleggel, nem tudom, mer télen-tavasszal nem csinálta.
Észre vettem még valamit, de ez lehet régebb óta van, hogy tankoláskor fullra benyomott pisztollyal nem tudok tölteni, mert kikapcsol, mintha már tele lenne, vagy felhabzana annyira, pedig még alig van benne.Előre is köszi a segítséget.
NT
-
Na_Ta
csendes tag
Üdv!
Egy műanyag benzintartály - fűkasza - /hajszál/repedését kellene betapasztanom, valamilyen benzin és olajálló cuccal.Tudtok ilyet esetleg?
Autósboltban vettem, pirosat, papírja szerint bírnia kellett volna, de mégsem, amikor kívülről rákerült a keverék, ledobta. Köszi a segítséget.NT
-
Na_Ta
csendes tag
válasz AthlonXP #38774 üzenetére
Üdv!
Nekem is az FHP volt a gond, Scenic 2002 1.4 16V. Én befényképeztem telefonnal és azzal mentem az autósboltba, így már megfelelőt tudták rendelni.
Kicserélés kicsit gumikezeket igényel, de sikerült nekem is megcsinálni.Benzinszűrő csere is kilátásba volt, azt még nem csináltam meg emelő hiányában, /ami azóta lett, csak idő nem/.
A gyári emelővel próbálkoztam és nem ellenőriztem az állapotát.
Tekerem-tekerem, egyszercsak fémes pattanás, az autó lejjebb süllyed. Ennek fele sem tréfa, kivettem, az emelőt és látom, hogy az ollót tartó fogaskerék/léc/ tisztára elnyalva és átugrott. Még jó, hogy senki sem volt az autó alatt. Lehet, hogy a sokévi téli-nyári gumicsere tette tönkre /idén vettük és amikor cseréltem nyárira akkor semmi gond nem volt/.NT
-
Na_Ta
csendes tag
Ugyanezek a tünetek, /Scenic 2002/, azzal a különbséggel, hogy nekem nincs radar, hanem ha rükibe rakom, akkor is gyorsan villogtatja, a hátsó lámpát megnéztem, elvileg minden ok. Mivel teljes műanyag, a test is kábelen érkezik, na annak a végét még nem néztem meg. Jó lenne egy kapcs rajz, vagy valami, hogy mégis hol kezdjem szétbontani a kárpitot, a csomagtérben még vagy az utastérben...előbb-utóbb csak meg lesz
NT
-
Na_Ta
csendes tag
Sziasztok!
Tönkre ment a balos ablakemelő a Scenic I-ünkben. Szétszedtem és eléggé szerteszét ment, a bowdenvégi műanyag eltört, elhajlott a bowdenház vége és a bowden össze-vissza gyűrődve feltekeredett a hajtás tengelyére.
Azt szeretném kérdezni, hogy elegendő-e ezt a készletet megvennem vagy inkább komplett emelőszerkezetet mindenestül, ami kb duplaannyiba kerül, vagy inkább bontottat keressek.
Előre is köszönöm.NT
-
Na_Ta
csendes tag
Üdv, megint Scenic I. !
A csomagtér zár mellékelt képén láthatóak a fül végeken fehér műanyag bigyók.
Ha jól gondolom, ezek tartják a fület megfelelő pozícióban. Már nagyon elkoptak, elrepedtek ezért nem tartják, így a fül elmozdul és nem csukódik be az ajtó. Ideiglenesen papírfecnivel pozícióban tudom tartani a lecsukásig, de ha kiesik akkor nem csukódik és beszorul a fül, amit gyengébb kezek nem tudnak kiszabadítani.
Lehet ilyen bigyókat szerezni valahol, vagy ez márkaszervízes alkatrészrendelés?[ Szerkesztve ]
NT
-
Na_Ta
csendes tag
Sziasztok!
Adott egy 2001-es Scenic 260'000 kmmel. Nyilván a kormányzás könnyűsége-nehézsége nem olyan mint új korában (gyári méretű kerekekkel) és valószínű új korában sem volt olyan könnyű, mint - amihez tudom hasonlítani - egy 2011 Fluence esetén. Mivel nem mi tettük bele mind a 260-at (kb 15-öt) és alánézések alapján fő futó-, kormánymű részek nem voltak cserélve, vagy nagyon régen.
Kérdés, hogy lehet-e érdemben könnyíteni a kormányzáson bizonyos részek felújításával/cseréjével, melyik ami leginkább hozna a konyhára, figyelembe véve az árat is valamilyen szinten, bár jelen pillanatban még nem tudom, szánnék-e rá és mennyit.
Ezt amolyan gondolkodósnak szántam, de ha van konkrét tapasztalatotok, hogy pl. szervóolaj cserével jobb lett, de alig észrevehetően, vagy felújított kormányművel jelentősen könnyebb lett, de horror ára volt, szívesen veszem, előre is köszönöm.NT
-
Na_Ta
csendes tag
Igen sejtettem, hogy valami ilyesmi van a Fluence-ban. Igazából mindkettőt hajtom, a Scenic a feleségemé, a Fluence meg közös.
Amikor vettük - 2015 január - találtam szervóolaj flakont a csomagtérben meg olajos volt a szivattyú környéke is. letörölgettem, utántöltöttem, nem produkált észrevehető fogyást, de az egyik csatlakozónál kicsit ereszthet, mert megjelent egy kis olaj. Februárban műszaki előtt mondták, hogy így folyik, meg úgy folyik a kormánymű, cserélni kell, de nem két fillér és még akkor is "csak" felújított. Azóta is figyelem a fogyást, de nem kell utántölteni, nem látszik jelentős fogyás.
Köszönöm a választ és az ábrát.NT
-
Na_Ta
csendes tag
Sziasztok!
Scenic I-esben a váltó gomb lejött arról a műanyagról, ami a rúd végén van, elrepedt a gombban lévő műanyag betét.
Bár nem láttam alatta semmit, amit eltakarna és ha visszaragasztom, akkor nem tudnám lebontani.
Odaragaszthatom bűntetlenül, vagy inkább nézzek valami cseredarab után?
Volt már hogy leesett menet közben és eléggé veszélyes szitu is lehet, ha túlságosan meglepődik valaki.NT
-
Na_Ta
csendes tag
-
Na_Ta
csendes tag
Sziasztok!
Még júniusban volt egy itáliai kiruccanásunk a Fluence-szal.
Hazafelé hosszabb autópálya menet közben hátulról ütemes nyűszögés, nyikorgás hallatszott.
Megálláskor megtapintottam a kerekeket, felnit, de nem volt túlmelegedés.
Aztán hazaértünk vele és a hang azóta sem jelentkezik, bár csak rövidebb távokon megyek 10-20km, max 100-110-el.
Mi lehetett? Csapágy már a végét járja, de csak nagy tempónál, hosszabb időn keresztül jön elő?Más, Scenic ment, sokat kellett volna rákölteni, nem volt kímélve előttünk sem, de 1,5 évig jól szolgált.
Hyundai i10 lett helyette leginkább városi és város közeli használatra.NT
-
Na_Ta
csendes tag
Sziasztok!
Ma reggel indítanám a Fluence-t (1.6 benzin), már majdnem elindult be is röffent, de egyből leállt. Semmi baj, mondom, máskor is volt már ilyen, újra. Ekkor Egine Faliure Hazard piros felirat és nem indul, de forgatja. A nagy minuszokban nem volt gond az indítással, meg utána sem, szombaton simán beindult, amikor odébb kellett álnom vele. Benzin van elég, fagyálló van benne, ősszel mértem meg, akkor még jó volt, hígítva nem lett, olaj van benne megfelelő mennyiség.
Még egyáltalán nem tudtam ránézni, belenézni, mert menni kellett melózni.Tudom ez így elég nagy homály, de mit nézzek meg, mire számíthatok.
Rá tudok nézni a vezérlésre így motortérből, hogy rendben van-e?NT
-
Na_Ta
csendes tag
Üdv!
Következő a helyzet, indításnál ugyanaz, viszont ha ráadom a gyújtást, a motortérben a motoros pillangószelep folyamatos sípoló hangot ad ki. Valami mozgás van benne, mert ha leveszem és újra ráadom, akkor mocorgást hallok belőle.
Alighanem diag lesz ebből, illetve megpróbálok belenézni abba a csőszkaszba.NT
-
Na_Ta
csendes tag
Üdv Mindenkinek!
Érdeklődnék, hogy vezérműtengely jeladóból melyik lenne jobb minőség:
[link]
A FACET-re volt itt korábban panasz, azon kívül esetleg?Köszönöm előre is.
NT
-
Na_Ta
csendes tag
-
Na_Ta
csendes tag
Üdv Mindenkinek!
Már réginek mondható sztori 2011 Fluence 1.6/16V benzin, kb 89e km-rel.
Előzmény után, diagra került "hobbi diag" - nem Canclip, hibaüzenetek:
DTC0136 Áramlás irányú oxigén szenzor - szakadt
DTC1525 Tempomat kapcsoló változtatható sebesshatár állító egységgel; elfogadhatatlan értékek - létező
DTC0564 Menetszabályozó/sebesség korlátozó működés - szakadt
0301F8 Unknown fault code
0313F8 Unknown fault code
DTC0340 Vezérmű tengely érzékelő - szakadt
DTC0130 Ellenáramlás irányú oxigén szenzor - szakadt
Ezek duplán:
135113 Unknown fault code
135213 Unknown fault codeEzek után én, mint alulképzett pék , kicseréltem a vez.tengely poz. jeladót, mert úgy okoskodtunk,
hogy emiatt mindent letilt, ezért ez a sok hiba. Átnéztem az összes biztit a motorérben, minden ok.
Benzin szivattyú működik (hang alapján).
Autó nem indul úgyan úgy.
Felhívtam egy szerelőt vázoltam az előzményeket, mit cseréltem, azt mondta, akkor rá sem teszi a diagot, ki se jön, keressek egy autóvillamosságist, mert valószínűleg kábelköteg valahol megszakadt, összerohadt.Eljött megint a diagos (másik diaggal) kollégám, próbálunk indítani nem megy, benzin eljut az injektor szétosztóig - a szivattú is szállít. Vezérlés nem szakadt el, nincs rendellenes hangja hogy átugrott volna.
Eltűnt a piros figyelmeztetés a fed. comp.-ból és másik diag semmilyen hibaüzenetet nem jelez, csak az autó nem indul.Ezt követőn, ez pénteken volt, szombaton délután már hasítottam az utakat.
Ha van kedvetek, tippeljetek, mi volt a hiba (nem magától javult meg)?
Holnap délelőtt megírom.NT
-
Na_Ta
csendes tag
válasz orosziem81 #49749 üzenetére
Üdv!
Elnézést, már délután van...
Ember és állat állapotában nem esett kár , leszámítva az alkaromon pár karcolást, nyomódást.(#49750) rob210: Nem testkábel.
(#49751) Wiz Khalifa: Nem az akksi.
A hiba a főtengely poíció jeladója volt. Kicseréltem és másodikra már majdnem, de harmadik indításra beindult, simán járt.
Így utólag az a furcsa, hogy a volt Scenicünknél is volt ez a jeladó csere, de ott voltak "titokzatos" nem indul, de aztán mégis jelenségek (meg az 14 éves volt ~250k km-rel), itt nem.
Így a javítás, a két érzékelő össz 25-be volt VDO veztengely + Doria főtengely jeladó.
A kiesett két hónap alatt szerencsénkre a család másik hűséges autója segített ki: Hyundai i10, kicsit szűkebben, de rendületlenül.[ Szerkesztve ]
NT
-
Na_Ta
csendes tag
válasz roseane2004 #50685 üzenetére
Üdv!
Nem lehet, hogy simán nem jól rakták fel, nem húzták meg, most "építették össze" az autódba ha jól rémlik?
Ha csak simán lötyög akkor is csöröpöl. Bár nem vagyok Renault guru, külön csapágya talán nincs, csak a főtengelyre van rátéve. Ha sokat ment így akkor lehet szétverte kicsit magát és akkor új tárcsa.
Ja hogy ez ilyen gumis rezgéscsillapítós? Reméljük ő volt a gyengébb nem a főtengely vége.
A valóságban van közte és a vezérmű szíj között valami pajzs? Nehogy beleverjen aztán elállítsa...[ Szerkesztve ]
NT
-
Na_Ta
csendes tag
-
Na_Ta
csendes tag
Fluence 1.6 16v-n cseréltem én is, "vaktában" cseréltem, kitapogatva, a telefonnal készített képek alapján, pedig annak nem is annyira telített a motortere.
Kíváncsi lennék egy ilyen cserét hogyan oldana meg a márkaszervíz - teljes lebontás, vagy ök is nőgyógyászkodnának kicsit, valami véznább kezű szerelővel.NT
-
Na_Ta
csendes tag
Üdv!
Sikeresen végrehajtottam a Fluence-n egy pollenszűrő, olaj, olajszűrő cserét, mielőtt egy hosszabb, 2 napos kiruccanást tettünk .
Ez alapján csináltam a pollenszűrő cserét.
Fogyaztás: 90,6 liter benzin 1230km-re (kb 200km egyéb út, többi autópálya), 7,36 l/100km.
Tempó 130-138km/h pályán tempomattal, óra szerint, lakott területen kívül 90-100km/h. 5 személy, + kevés csomag.NT
-
Na_Ta
csendes tag
válasz rob210 #52806 üzenetére
Lehet nevetni fogtok, de ha 16V, akkor lehet felső holtpont jeladó, 8V-nél nem tudom van-e ilyen gond.
Nekem ugyan 1.6 16V a fluence, de teleszórta a hibával a komp.-ot, tempomat, oxigénszenzor és vez. tengely jeladó hibával, piros figyelmeztetés hogy károsodhat a motor, stb. és után indításkor darálósabb is volt a hangja. Én is azt hittem vezérlés szakadás/átugrás.Ja, és miután kitöröltük a hibákat és még a régi holtpont jeladóval indítottuk, semmi hibát nem írt a computerbe.
[ Szerkesztve ]
NT
-
Na_Ta
csendes tag
válasz forceberg #53650 üzenetére
Július 14-én rendeltem FilterABC-ből, zárjegyes volt.
ELF EVOLUTION 900 SXR 5W40 5 Liter
A 4 literes képén nincs zárjegy.
[ Szerkesztve ]
NT
-
Na_Ta
csendes tag
Üdv!
Valaki meg tudná mondani, mennyi a Fluence 2011 16.16V
hátsó féknyereg csavarok meghúzási nyomatéka (nemtudom hányas nagyméretű TORX)?
Hamarosan fékbetét csere, remélem meg tudom oldani - a csavarokat is
Három hónapja volt műszakin, de átment, most meg már fémen van és nem mentem 1000 km-et se.Előre is köszönöm.
NT
-
Na_Ta
csendes tag
Üdv!
Rob Fórumtárs hathatós távsegítségével kicseréltem a hatsó fékbetéteket a Fluence-on.
Működik rendben a kézi és a normál fék is rendesen.Renault feliratos TRW betét volt benne, TRW-re cseréltem.
Köszönöm a segítséget!
NT
-
Na_Ta
csendes tag
válasz xuldar #57082 üzenetére
Üdv!
Bár az enyém 2011-es, de igazából nagy típushibája nincs.
Főtengely pozíció jeladó lehet probléma, ha egyszer csak, vagy néha néha nem indul (látszólag egyéb ok nélkül).
Okoskerekes vezérlés cserélni kell azt is, (nekem is csereérett a vezérléssel együtt).
Ami lehet még termosztátház tömítés probléma, de az lehet csak korábbi Meganoknál volt.Nekem ami rosszalkodik, az a gyerekzár. néha elkezd kattogni, mintha ki-be kapcsolgatnám, aztán bekapcsolom kikapcsolom, elmúlik, kis idő múlva megint kezdi. Most meg már a szevíz lámpát is kigyújtotta, hogy ellenőrizzem a gyerekzárat. Pedig működik.
Lehet ezért adták el olyan korán, mert idegesítő ahogy kattog és mivel random hiba, szervíz sem tudott vele mit kezdeni.Rob majd kiegészíti egyéb csacskaságokkal.
[ Szerkesztve ]
NT
-
Na_Ta
csendes tag
válasz rob210 #57090 üzenetére
Amit tudok, annak nagy részét ennek a fórumnak köszönhetem.
A gerekzárra ránézek, mert nem rémlik, hogy lenne ott valami ilyesmi.
Amikor vettük akkor is be volt kapcsolva, a kereskedő nem tudta hol kell kikapcsolni,
azon a tájékon nem találtuk.
A sofőrajtón van a kapcsoló, ami a hátsó ablaklehúzást is meggátolja.NT
-
Na_Ta
csendes tag
válasz rob210 #59118 üzenetére
Fluence olajcserénél ugyanígy voltam én is, ez a kilincsfajta négyszöge még nem is olyan erős kicsi erővel eltekeredett. Találtam régebbi szoc. kilincset, ránézésre keményebb, de azt is simán eltekertem. Aztán egy megfelelő imbuszkulcsot megflexeltem és úgy engedett. Állatmód meg volt húzva, ahogy az olajszűrő is,
szerviz csinálta...NT
-
Na_Ta
csendes tag
válasz szabonagyur #68571 üzenetére
2011-es forg. helyezésű Fluence-om van 1.6-os. 4000-4500-as fordulat körül pályázom, a 4000 az 134 a tempomat szerint.
Régebben nem pályáztam gyakran, de az utóbbi időben havi 2-3 alkalom van, így azt mondom, hogy már zavar pályatempónál, jobb lenne ha kisebb lenne a zaj.
Igazából nem rendszeres pályázásra való, tapasztalatom nincs Megane-okkal, de feltételezem, hogy csendesebbek azonos körülmények között.NT
-
Na_Ta
csendes tag
-
Na_Ta
csendes tag
Nem követem a híreket, csak azt látom, hogy renault.hu-n
Nincs se Talisman, se Espace.
Azt látom, hogy nem nagyon akarják a nagyobb limuzin, kombi verziókat a gyártók, de ennyire?
Az Espace meg már SUV-ként jelent meg utóljára, így akkor kilövik a "Koleos" ellenfeleként?
Nekem bejött a legutóbbi Espace is.
Vagy csak új verziók jönnek/facelift lesz?NT
-
Na_Ta
csendes tag
válasz rob210 #74253 üzenetére
Értem én, én sem állok jelenleg úgy hogy egyáltalán bármilyen szalonautót ki tudnék gurítani (nemhogy Talisman/Espace szintű autót), meg azt is, hogy nem tárolhatnak minden "útszéli" kereskedésben, mindenféle modellt.
De legalább megnézhetném a honlapon, hogy milyen verziók vannak, még ha oda is biggyeszti, hogy csak rendelésre, külföldről, vagy ilyesmi, ha már nem akarja odaírni, hogy ide nem szállít.
Végül is Google/Chrome lefordítja a franciát elég jól, Renault "Új Terület" az új Espace.NT
-
Na_Ta
csendes tag
Üdv,
2011 Fluence K4M 848 az alany, kb. 135000 km.
tavasszal szeretnék egy nagy karbantartást végrehajtani, ehhez szeretném összeszedni a szükséges tevékenységeket, anyagokat és szerszámokat valamilyen formában, akár fórum összefoglalóba is.
Amit szeretnék:
-vezérmű szíj és kacsolódó cuccok ("okoskerék", szolenoid, egyebek) cseréje,
-folyadékok és kapcsolódó cuccok (szűrők, egyebek) cseréje,
-hosszbordás szíj és kapcsolódó cuccok cseréje.
A gyertyákat most nem írom ide, mert azt lehet előbb cserélem már.
Az egyebek alatt a tömítéseket, alátéteket, ilyesmi apró dolgokat értek.
Mi van még olyan dolog, amit érdemes megcsinálni, ha már nekiállok, pl. termosztát ház tömítés...
Az anyag listában szeretném feltüntetni pl. a tömítő anyagokat is, amivel van tapasztalat, ajánlott.
Szerszámok tekintetében a "normál" szerszámok mellett a listába tenném, pl vezérlés rögzítő, okoskerék lehúzó, kanyar paszta kinyomó , ilyesmi, amivel szintén van tapasztalat, vagy ajánlott.
A segítséget előre is köszönöm, remélem más számára is hasznos lesz.NT
Új hozzászólás Aktív témák
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest