-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabor9991
addikt
válasz
diablo1984
#97195
üzenetére
Olyan helyen szervizelve ahol egy vezérműszíj készlet plusz egy szélvédő és az apróságok cseréjéért elkérnek 500-at, az olaja+fékfolyadék cseréjéért 100-at, ott sosem lesz okos dolog megtartani egy régi autót, mert itt ezen mindig lesz valami amit javítani kell és ilyen összegekből egy komolyabb autó fenntartása is kijön.
Szerintem. -
válasz
diablo1984
#97197
üzenetére
Azért is írtam így: Nem is biztos, hogy birkák
Ennek a kifejtése, hogy én két részre venném a dolgot.
1. Értenének hozzá, de lehúzósak, hisz a teli árban számolt alkatrésszel is már átbaxxák az embert + a szerelés ára.
2. Ami képeket Robi is szokott néha bemutatni a kendácsművekről... -
rob210
Topikgazda
válasz
diablo1984
#97197
üzenetére
Hát ehhez még okoskerék sem kell.
Egy srác most cserélt motort egy egyes meganeban, mert fogalma nem volt mit csinál. De szerintem ezt a másik motort is haza fogja vágni.
Egyszerűen nem értem az embereket.
Arra hivatkozva állt neki, hogy a szerelő elrakta meg lehúzta.
Hát most jó lett neki nagyon 🤣 -
válasz
diablo1984
#97195
üzenetére
"meg amit találtak"
Nem is biztos, hogy birkák, úgy 2006-ben még lehettt volna ezt mondani, de ma már a CR dízel egy nyitott könyv. Csak lehúzzák a jónépet a g€cibe... -
diablo1984
veterán
válasz
Zoli bácsi
#97193
üzenetére
Én nem adnám el, amit ráköltöttél, már azt sem biztos, hogy megkapnád érte.
Használd, kis fogyasztású autó, de sokan birkák a szereléséhez és akkor repül rá a vagyon a felesleges cserék miatt.... -
vzsryl
nagyúr
válasz
Zoli bácsi
#97193
üzenetére
Én qrv@élet, hogy megtartanám!
-
Zoli bácsi
őstag
Üdv! Dilemmában vagyok, esélyes hogy hirtelen felindulásból eladom, aztán megbánom. Az is lehet, hogy megtartom, és nagyon megbánom...
Hátha tudtok okosságot.
Röviden a történet, megörököltem apám egytulajos, 1,5DCI 2005-ös Thaliáját, 99 ezer kilóméterrel. Mielőtt meghalt fater, előtte volt műszakis, és vezérlést cseréltek, szélvédőt (repedt volt), meg amit találtak, közel 500e. ft ment rá.
Megörököltem, kicseréltettem olajat, fékolajat, szűrőket...megint ráugrott egy százas. Aztán ami miatt bajban voltam vele, igazából az én hibám, a másolt kulcs immobiliser chipjét nem mindig érzékelte az autó, sokszor nem indult (szervizben mindig indult), kellett egy kis idő, mire rájött a szerviz mi a baj. Indított, csak el nem indult. Na, utána jött a hibakód lámpa, EGR szelep, kiütötték, hogy hajtsam, de mindig visszajött. Tegnap hoztam haza szervizből, kipucolták az EGR szelepet, összerakták, megint hibakód. Állítólag nem nagyon volt koszos. Kicserélték, kapott új EGR szelepet, meg az izzitó gyertyákat is, állítólag ott is valami jelzés volt, nem értek hozzá. Megint egy százas ráugrott.
Számolgatok, tavaly augusztus óta kb 700ezer ment rá a kocsira (Új aksi is került bele, az egy negyvenes volt). és mentem vele talán 500km-t.
Ha eladom, talán megkapom ami ráugrott.
Ha nem adom el, előjöhet több típushiba, amiről olvastam (Magasnyomású szivattyú, porlasztók, főtengelycsapágyak..).
Már lefotózgattam, hogy hirtelen felindulásból meghirdetem....
Mit gondoltok, szabaduljak tőle, vagy hajtsam?
Lemostam a motort, olajbeöntő környéke tiszta olajsár volt, kompresszorral kifújkáltam a vizet, pár óra múlva pöccre indult, hibakód nincs, ketyeg szépen. Megvan a motortakaró lap, csak levettem a mosáshoz.
-
V.Stryker
nagyúr
Sziasztok,
Van egy első generációs 1.4 benzines Logan. Az a tünet, hogy csk 2 pöcök megy fel a vízhőfoknál. Ekkor OBD szerint 85 fokos a víz. Ha álló helyzetbe jár akkor felmegy 95re a vízhőfok és akkor jelenik meg mind a 4 pöcök.
Termosztát kétszer volt cserélve. Nem oldotta meg. Van ötlet, hogy mi lehet a kínja?
Nekem úgy rémlik, hogy a 85 fok lenne a normál hőfok nem?
-
válasz
molnarpeter
#97190
üzenetére
Köszi mindkettőtöknek, Kauffertől szoktam amúgy is rendelni, el is feledkeztem róla

-
válasz
molnarpeter
#97184
üzenetére
Ez ezek szerint jó lehet? Májusban műszaki úgyhogy gyorsan kell valamit szerezzzek.

-
kcsa
veterán
válasz
Piftuka
#97185
üzenetére
A hidrogénes autók (jellemzően) nem robbanómotorok pont az elég gyatra hatékonyság miatt, hanem üzemanyagcellásak, így több járulékos előnnyel: magasabb hatékonyság, villanymotorok (és ezek minden mechanikus egyszerűsége, fedélzeti áramellátás is egyszerűbb kevesebb mechanikus alkatrésszel, stb. stb.).
Biztos hogy jó lenne, de vannak egyéb izgalmas kérdések ott is: honnan lesz ennyi (elképesztően sok) zöld áram hidrogéntermeléshez? A tartály és a magas nyomással járó problémákat ki se fejtettem én sem - már amennyire értem egyáltalán a témát

-
szebe
addikt
válasz
Piftuka
#97185
üzenetére
A hidrogént cseppfolyósítani, és tárolni kell ahhoz, hogy belső égésűben használhasd (robbanni inkább ne robbanjon
). Az meg elég sok energia.A hibridek (főképp a Toyota-félék) nagyjából a leggazdaságosabbak azok számára, akik egy közlekedőedénnyel el akarnak jutni A-ból B-be.
Az elektromossal sincs baj, amíg nem kizárólagosan és kötelezően akarják ráerőltetni az emberre. Ha tudja valaki otthon tölteni (és van rá tőke), akkor városi/agglós közlekedésre jó egyébként. -
Piftuka
veterán
válasz
rob210
#97180
üzenetére
Az, hogy zömmel városban használjuk, természetesen nem jelenti azt, hogy csak ott.
Időnként megyünk az autóval vidékre, hosszabb útra is, és persze akár városban, akár ilyenkor előfordul, hogy akár 3-4 embert, és rengeteg pakkot kell az autónak vinnie. És az sem árt, ha főútvonalon, autópályán egy szükséges előzéshez ilyenkor is van benne erő. Szükség van tehát a kényelmes beltérre, a nagy rakodó részre, és a dinamikus, erős motorra.
Ne értsd félre... nem szórjuk a pénzt, de a fogyasztás mindig sokadik szempont volt nekünk - többek között - a kényelem, biztonság, minőség, megbízhatóság, felszereltség, praktikum, motorerő mögött.
Persze egyértelmű, hogy egy nagy benzinmotor átlagfogyasztása bőven 10 liter feletti. Aki olyan motorral szerelt autót vásárol, ennek tudatában kell tennie.
Az USA-val egyébként nem szívesen példálózom, mert a világ legálszentebb társadalmának tartom, de pont ezen a téren (autók üzemeltetése) valóban a - náluk előszeretettel felemlegetett - szabadság jellemzi.
Náluk gyakorlatilag bármilyen rozsdás roncsot vezethetsz (ezt nem tartom jónak), illetve elviheted egy arra szakosodott műhelybe, hogy teljesen felújítsa, tuningolja, olyan motort tegyen bele számodra, ami csak Neked tetszik, és aztán egy egyszerű adminisztráció után használhatod az autódat. Ez jó dolog.
Itt Európában, és kis hazánkban a vonatkozó szabályozás ennek szöges ellentéte...
(A villanyosítási, és hibrid projekt pedig szvsz az emberiség egyik hatalmas vakvágánya. Hiszem, hogy a hidrogénmeghajtású robbanómotor kell jelentse a "zöld" jövőt. Ám ez már egy másik történet....) -
Jimmy8
senior tag
Igaz, hogy nem Renault szervíz, de ez adhat támpontot a lehetőségeidről:
[link]
A linken szereplő szöveg az utókornak:
"Gyári fényezés esetén 2 év garancia jár a nem megfelelő fényezésekre (pl.: hámlás, felhólyagzás). Javított fényezés esetén egy kormányrendelet fél évet ír elő, de a magas szintű technológia és anyag felhasználás miatt 1 év garanciát biztosítunk az általunk elvégzett munkákra." -
mycso
Topikgazda
Sziasztok, 2023 decemberében beletolattak az autóm hátuljába, nem volt nagy sérülés, némi horzsolás a hátsó lökhárítón.
Márkaszervizben telibe fényezték a lökhárítót.Erre ma ezt látom. Gondolom ez majd megindul mégjobban, aztán az egész lökhárítóról lejön a lakk. Ilyenkor mivan? Vigyem vissza így másfél év után? Úgy érzem egy fényezésnek azért nem ennyit kellene bírnia.
-
rob210
Topikgazda
válasz
Piftuka
#97176
üzenetére
Én csak azt nem értem minek ekkora motor egy városi szaladgálósba? Én a kis 1.2t vel komoly meglepetéseket okozok néha a sok hülyének.
Egy 3000es benzinhez MOL részvényt is vegyél, mert nem fog megállni 10liter alatt.Ehhez a handmade dologhoz csak egy storyt tudnék hozzáfűzni. Egyszer egy amerikai autó találkozón volt kint egy 5.7es hemi oda volt kirakva az ablakba egy papír a paraméterekkel. Az nekem nagyon beégett amikor beszélgettem is a tulajjal, hogy 14 től a végtelenig van a fogyasztása!!! 🤣
Mi meg itt európában fossuk a villanyosítási projektet.
-
-
Piftuka
veterán
Az, hogy zömmel városi használatra nem ideális, mert kormolódik.
Persze jobban belegondolva ezek az újabb, kokszolódó benzines turbó motorok sem feltétlenül jobbak ilyen szempontból.
Szóval már-már kacérkodunk a gondolattal, hogy életünkben először dízel autót vásárolunk.
Tény és való, hogy a dízel motor nagyon kiszélesítené a lehetőségek tárházát. Adott típuson belül is sokkal több a találat a Használtautó oldalán, és egyáltalán más márkák egyes típusai is szóba jöhetnek.
Renault-Nissan-Dacia vonalon melyek a megbízható, könnyű üzembentartású, erős (~150 LE+) dízelmotorok?
-
norbert1998
nagyúr
Egyelőre még nem tudom, mi lesz. Lekvárkuplung már a garázsban, jó lenne az RS nyomólap, RS DMF és RS kinyomó - már ha ezek bármelyike is eltér a sima 2.0 tCe-től.
(Rob?)
Ha már leszedem, akkor poliflex lila stabrúd szilent, meg egy újabb simogatás a kopogó kormányműnek - belső összekötőnek. Valami kopog, de nem csak az, és ez tuti.
-
Piftuka
veterán
válasz
rob210
#97168
üzenetére
Köszi az újabb info-kat mindenkinek!
Kár, mert egyébként formára, felszereltségre és méretre még jónak is tűnik az autó. Ám ebben az esetben nyilván nem fogunk kockáztatni a megvásárlásával.
Ha az USA-ban élnénk, bevinném egy tuning műhelybe, aztán beletetetnék egy jó kis "handmade", amcsi manufaktúra által készített 2-3 ezer köbcentis benzinmotort...
-
tycon
tag
válasz
norbert1998
#97171
üzenetére
Nekem a laguna II-nál az volt. 260 ezernél. LUK csere, Kauffer. Kinyomócsapágy maradt. Olyan 180 ezer cakpakk.
-
norbert1998
nagyúr
Ha nincs benyomva a kuplung, és simogatom a gázpedált,e gy enyhe zörgés hallható a váltó felől, ha ilyen 1000-1400 között finoman váltogatom a fordulatszámot. Benyomott kuplungnál nincs ilyen. Ez kettőstömegű, igaz?
Más tünetet nem tapasztalok még. Tegnap Kakucsringen elég jól bírt az elvileg csúcsó kuplungom 50 kört, egyetlen csúszás nélkül
Lehet, hogy az a lekvár még kicsit várat magára. Amíg a DMF teljesen meg nem kotlik mondjuk. -
rob210
Topikgazda
Kezdődik a szezon 🤣🤣🤣
-
angyalpc2
aktív tag
válasz
ParmaBoy
#97163
üzenetére
Ez már a 2017-es módosított...
Szerintem ez már nem nem annyira vészes. Nem azt mondtam, hogy jó, csak hogy jobb
Vagy ez is rettegős, mikor lesz gyűrű hibás vagy szelep töréses? (a láncot nem is mondom az alap) Egyébként a szelep törés is valószínűleg a koksztól van, fenn akad a szelep nem zár és kiég. Ha rendszeresen dióznák(50ekm), lehet elő se fordulna.
Egyébként egy ekkora bódé mint a Kadjar mennyivel fogyaszt többet mint egy sima Megane 4 vagy Clio4 ugyan ezzel az 1.2 TCE motorral? -
ParmaBoy
aktív tag
válasz
norbert1998
#97164
üzenetére
Nincs masik.
-
norbert1998
nagyúr
Elhagytam az indexemet a tükörből
-
Jimmy8
senior tag
Kicsit más. Megvettem a Purflux EP210-et a megane-ba, és ma cseréltem ki.
Persze hogy kínai gyártást kaptam
. Alig bírtam visszaszenvedni a helyére annyira szoros volt. Ilyen.
Na a következő biztos lötyögni fog a helyén...
Amit kivettem BOSCH-t, az rendesen tele volt szutyival (a bemeneti oldal felöl kiöntöttem a benzint, és rendesen fekete jött ki). 80ekm
. Ami gond, hogy utána belefújtam a bemeneti oldalon, és kimeneti oldalon is fekete szutyi jött ki. Létezik olyan hogy átszakadt a papírszűrő benne? -
Piftuka
veterán
Elfelejtettem írni, hogy még ez is a "látószögünkbe" került:
[Renault Kadjar 1.2 TCe Energy Intense]
Ez is ugyanúgy a messziről kerülendő 1.2-es turbómotor, mint a 116 LE-s korábbi társai? -
Piftuka
veterán
válasz
Jimmy8
#97143
üzenetére
"Hát ma elmerültem a hazai használtautó vásárlás pöcegödrében

Elmentem megnézni a Lagunát (2012 utániak közül ez a középső ársávban mozgott, tehát nem az alsó polcról szemezgettem). Gratulálok a kereskedőnek, mert fotózni azt tud
."
Mi is hasonló tapasztalatot szereztünk.
Például egy még vizes, frissen mosott, borús időben fotózott, a fotókon szép, metal bordónak látszó, "hibátlan" fényezés, a helyszínen a rendkívül kifakult, matt, már-már rózsaszínbe hajló - valódi - arcát mutatta.
Ráadásul leeső tükörbúrával, szanaszét repedt, már ragacsossá változott ajtógumitömítésekkel, egyik oldalon már elhagyott tetősín tartó papuccsal, és hasonló esztétikai hiányosságokkal.
Volt egy 2010-es Renault Espace is, ami elég korrekt autó külcsín, és forma szempontjából is. (Persze a franciák és az olaszok ehhez mindig értettek.)
Sajnos 2.0 dCi motor volt benne, így nem is nagyon merültünk el a megtekintésében.
Van még pár másik, amit szeretnénk megtekinteni. -
Milyen cikkszámon lehet megtalálni a Mégane 2 Grandtour-on a rendszámtábla világítás kábelét? Teljesen el van oxidálódva a csatlakozó, kábel megtörve, de hiába keresem nem találom sehol azt, ami nekem kell. Illetve a csomagtartó átvezetőt is cserélnem kell, abban a hátsó szélvédőfűtés egyik kábele van elszakadva és a rendszámtábla világítás pozitív szálja szintén, plusz a nyitáskor is van még egy rányitás úgyhogy meg is van törve még egy kábel legalább. Azt legalább egyszerűbb megtalálni.
-
rob210
Topikgazda
válasz
Jimmy8
#97150
üzenetére
Szerintem egy megane 3/3 azaz 2014/2015 ös példány egy 1.5 dcivel nagyon jó kocsi.
A 2.0dci és az 1.6dci szinte ugyan az a motor, a vezcsere 400e körül mozog (anyag+munka)
Ha megane 3ban van az 1.6dci ott ki kell venni a motort.
Ha lagunában a 2.0 dci ott nem. Szélesebb nagyobb a laguna tehát jobban szerelhető.
De, ha kell a hely a lagunát is veheted 1.5dci-vel.
Nem rally autó, de azért normálisan húzza maga után azt a kasztnit is.
Az 1.5 vezcseréje sokkal olcsóbb értsd úgy, hogy 130e munkával együtt. -
norbert1998
nagyúr
válasz
Jimmy8
#97150
üzenetére
1. Alapvetően nincs neki tudtommal, de be tud csörrenni egy idő után. Akkor egy lyan kétszáz pénz acseréje mindenestől elvileg.
2. Az 1.6 dCi a 2.0 kistesoja, dee állitolag egy picivel kevésbé megbizható.
3. Az 1.5 dCi illyen 2010 utáni évjáratokban, adblue nélkül szinte megbizhatóségi bajnok a franciáknál. Ha egy picit számit azért a menetdinamika, akkor azért inkább a nagyobbak felé mennék, de ha abszoút nem érdekel, az 1.5 is tökéletes választás lesz. Ezek vannak annyira jó motorok, hogy a gazda többet számit az elmúlt években, mint a konkrét tipus. -
Piftuka
veterán
válasz
Sirus86
#97129
üzenetére
"Sajnos szinte minden jo motor kihullott a piacrol mar. Mert ami jo, azt nem adjak el, vagy ha eladjak, akkor nagyon draga."
Így van sajnos!
"Amig a Saab nem rohad, miert nem tartod meg es ujitatod fel?"
Sok éven át így volt. Megkapott mindent mindig, amire szüksége volt. Soha nem spóroltunk semmin. Most februárban volt az aktuális műszakija, előtte még egy vadonatúj gyári kuplungszett, és váltókulissza is került beszerelésre, a motor is kapott némi felújítást.
Alig telt el 1 hónap azóta, és most két másik probléma jött elő, ráadásul még a rozsda is megjelent, amivel foglalkozni kell.
Egyszerűen olyan sokat futott, és annyira régi, hogy most ha ez is kijavításra kerül, két hónap múlva jöhet más.
Ennyire régi autóknál ott van az esély, hogy nem csak a "szokásos" kopó alkatrészek hibásodnak meg időről-időre. (Igaz, ha mondjuk egy légkondit kicseréltetsz, akkor azért az várhatóan újabb tengernyi kilométerig jó lesz. Pl. közel 300.000 km után ebben is még az eredeti van.)
Azért nem mondtunk még le teljesen róla. Meghallgatjuk a szervizesünk véleményét, aztán ha úgy adódik, akkor "projekt/hobbi" autóként megtartjuk.
Viszont addig is, ill. attól függetlenül is, szükség van egy a fentebb említett másik autóra. -
rob210
Topikgazda
Tavaszi szezonnyitó 😋
-
Gombinyó
őstag
Sziasztok!
Faternak nézek valami papa autót, megbízható technika kellene nem túl nagy pénzzért, így jött képbe a késői Fluence. Azt látom, hogy a 110 lovas K4M hajtja, viszont 5ös a manuális váltó, nem az a 6os van mellé csomagolva, mint a Meganehoz. Mennyire jó így ez az öszvér? Mintha a Meganehoz annyira nem lenne ajánlott az 5ös váltó.
Futómű mi van alatta? Megane vagy Clio? Valahol olvastam, hogy billegős.
Egyszerűbb szívóbenzines autó kellene neki, Meganeból meg ritka az 1.6 vagy rohadt drága. Fluenceből jóval nagyobb a merítés. -
kisgyerek85
senior tag
válasz
MasterMark
#97148
üzenetére
Voltam a szerelőnél, (itt van helyben) mondta jól érezted, nem megy a turbo. Majd valamikor lerakom a kocsit nála. Ő is azt mondta,hogy nincs köze a motormosáshoz. Remélem csak kisebb dolog lesz és nem a turbot kell felújítatni.
-
Jimmy8
senior tag
Visszaolvastam, de néhány eldöntendő kérdés még lenne (dieselben nem vagyok otthon
):
1. A Laguna3 ban lévő 2.0dci motorhoz van előírt vezérműlánc csere periódus? Amit (remélhetőleg) tudok majd vennni, azokban (óra szerint
) 2-300ekm lesz. Ha cserélni kell, milyen költséggel számoljak? Valóban kik kell venni hozzá a motort?
2. B terv egy Megane3 1.6dci motorral. A kérdéseim itt is hasonlóak , mint a fentiek
3. 1.6dci (130LE) vagy 1.5dci(110LE) ha van választási lehetőségem? Küldföldi utakra használnánk, így a megbízhatóság fontos. -
kisgyerek85
senior tag
válasz
MasterMark
#97148
üzenetére
Igen, mert mosás után 25km-t utazott az autóval a műhelyébe.
-
MasterMark
titán
válasz
kisgyerek85
#97147
üzenetére
Mosás után be lett rendesen melegítve, hogy mindenhonnan elpárologjon a víz tutira?
Amúgy nagy gondot tényleg nem okozhat miután megszáradt teljesen.
-
kisgyerek85
senior tag
válasz
molnarpeter
#97146
üzenetére
Lepadlóztam többször is,nem úgy gyorsul ahogy régebben. Elforgattam 4000 fölé és csak akkor váltottam. Sok hiba visszajelzés ebben a kocsiban nincsen. Szinte nem is jelzett hibát soha.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
kisgyerek85
#97142
üzenetére
Semmi hibajelzés? Hosszú szabad úton próbáld meg esetleg ~1500 körül lepadlózni és kiforgatni, végig lenyomva tartva a pedált, hátha akkor bedobja. Turbó csöveket, vákuum csöveket lehetne megnézni, illetve magát a labdát a turbón, nehogy pl víz legyen benne, de ez már lehet túlzás... (Ha kiírna valamit, kiolvasást tudok felajánlani esetleg.)
-
diablo1984
veterán
válasz
Jimmy8
#97143
üzenetére
Hát nem egyszerű, sosem volt az. Én focus mk3 kombi benzinest kerestem, de jót, jó áron nem találtam, majd mikor nyaralni mentünk, akkor rászűrtem a kombi, benzines, kis kilóméteres autókra, akkor raktak fel Vácon(Debrecen mellett lakom) egy Megane 3as kombit, útban nyaralni megnéztük, volt hibája, de nem vészes, 120ezer sem volt benne, leelőlegeztem, nyaralás utáni héten felvonatoztam és elhoztam. Azóta csak a vezérléscsere "komplikáció" volt, ami szerelő hiba lehetett, így mire csendes lett a vezérkés, 4kiló fölöttbe fájt, pár apróságot kellett rá venni(kalaptartó-hiányzozt, balos tükör-törött tükörház miatt), olajcserék 10ezrenként és ennyi. 2. műszakit vette csont nélkül, indul, megy, megáll, tökéletes. Majd hamarosan megkapja előre az új komplett féket+fékfolyadékot, és remélhetőleg a következő 2,5év is ilyen probléma mentes lesz!
Ami a lényeg, szét kell nézni más típusok között is és adott esetben a drágább egyedek lehet megérik a felárat(az én megane 3asom is a felső árszegmensből volt, ami a focusok között a 2x ennyit futottak alja lett volna)
-
Jimmy8
senior tag
Hát ma elmerültem a hazai használtautó vásárlás pöcegödrében

Elmentem megnézni a Lagunát (2012 utániak közül ez a középső ársávban mozgott, tehát nem az alsó polcról szemezgettem). Gratulálok a kereskedőnek, mert fotózni azt tud
.
Már az autó megközelítésekor láttam a bajlós jeleket. Az alufelni kerékcsavarok olyan szinten rozsdásak voltak, hogy már messziről "kiszúrtam" (nem felületi rozsda, hanem amit a roncstelepről szedtek össze, miután ázott 5 éven keresztül). Felnikről vastagon válik a lakkréteg. A féktárcsák (nem csak a felületük) elől-hátul vastagon rozsdásak (tizenéves Meganom gyári tárcsája ezerszer szebb volt, mikor cseréltem). Féknyergek szintúgy vastagon rozsdásak.
Beültem (belső állapot szo-szo), és motort is indíttattam (legyen viszonyításom később
), de egyértelmű volt, hogy ezt biztos nem hozom el. Motortér felnyitáskor láttam, hogy hiányzik a motorfedő műanyag, majd pár perc járás után picinyke kis füstjelek jöttek valahonnan lentebbről
.
Kiszálláskor azért még megláttam a szélvédő közepén egy méretes kőfelverődést is
.
Naszóval csak így elsőre: teljes fékfelújítás, + felni-felnicsavar és gumi + szélvédőcsere + ami még lenne, ha jobban átvizsgálnánk (motor miatt vittem volna átvizsgálásra is).
Ha ez az ársáv közepe, milyen lehet a legolcsóbb? Temészetesen nem újat vártam, de az otthoni ennél öregebb autóimnál sokkal rosszabb állapotban volt már a futómű része is.
A kereskedő rendes volt, mert szerintem látta, hogy ebből már nem lesz üzlet, de válaszolt a kéréseimre. Az viszont felmerült bennem, hogy egy ilyen autót kinek fognak eladni? Vagy mindig van veréb? Persze az autó jön-megy, fékekről a betét egy részen majd leszedi a rozsdát(síma már sosem lesz), műszaki is biztosan lesz rá valahogy , és magát a karosszéria alját sem láttam vészesnek, amennyire aláláttam ( lengőkarokra nem láttam rá sajna)
De majd jön egy ember, aki kisigényű, akinek semmi sem számít, akinek minden mindegy...
Kezdésnek jó volt, de látom, hogy hosszú út lesz mire megtalálom azt az autót amire érdemes költeni (mert költeni kell mindre abban biztos vagyok). -
kisgyerek85
senior tag
Clio 2 1,9dti 59kw. Nemrégiben egy szerelőnél járt, aki cserélt rajta résolajcsövet, mert gázolaj szag volt. Annyira olajos volt a motor, hogy javasolta mossam le nagynyomásúval. Én mondtam, hogy ettől félek. Végül ő mosta le. Kérdeztem tőle, hogy nem tud bajt okozni? Mondta,hogy diesel motoroknál nem fél tőle. Konkrét hibám nincsen, de olyan mintha nem lenne olyan a nyomatékom mint előtte (turbo nem menne)
3.-ba gázpedál padló, parton fölfelé ki szokott lőni, most meg vártam, hogy gyorsuljon már végre, hogy 4.be tudja kapcsolni. Lehet összefüggés a mosás és e között? -
rob210
Topikgazda
válasz
Piftuka
#97136
üzenetére
Ne legyen made in pakisztán ez a legfontosabb!
Azon, hogy mi hol készül nagyon sok múlik.
Márkán belül is tudok olyat mutatni mondani ami kritikán aluli.
Pl. kayaba Ha maláj be se szerelem!!! amúgy prémium gyártó.
Sok esetben az a baj, hogy itt bindzsisztánban az olcsót keresi mindenki, még ha az drágább is lesz.
-
rob210
Topikgazda
válasz
Piftuka
#97135
üzenetére
Én meg ki merem jelenteni, hogy ez nagyon messze van a valóságtól.
A Saab egy fanatizmust igényel.
Bátyámnak volt 2 is egyik sem fogott meg.
Sem a formavilág, sem a "kényelem" sem a menetdinamika.
Az meg, hogy elporlad mindegyik egy rideg tény, már pedig arra az autóra kimondani, azt, hogy a valaha gyártott legjobb autó, hát izé, na........
Értem én, hogy szereted, de a megnyilvánulásod, nem realisztikus.
Akinek egy márka bejön megszereti, az azt nyomja, azt isteníti, nincs is ezzel baj, csak túlzó kijelentéseket ne tegyünk.
Főleg egy renault topikba ne
-
diablo1984
veterán
válasz
diablo1984
#97132
üzenetére
Olyan jól sikerült az előzetes, hogy csont nélkül leműszakizott az autó, mikor rákérdeztem, hogy láttak-e valamit amit lassan javítani kell, azt mondták, hogy semmit, tökéletes minden.
-
norbert1998
nagyúr
válasz
Piftuka
#97136
üzenetére
Úgy látom, a fék vásárlás is lassan amolyan "hitkérdés", és lutri lett,
Ugyaaaan, a legszebb féket kell venni, ami kapható, és mivel csak a Rotinger csinál ilyet, ezért azt kell venni, nem mást
Amúgy nem rossz tárcsa, kékülni azért tud az is, de nálam az első 2 évben szép egyenletesen kopott, utána viszont más méretű új jött a helyére, az meg a fészerben várja az új tulajt
-
Piftuka
veterán
válasz
diablo1984
#97120
üzenetére
"Trw-t korábban szídta Rob, hogy hajlamos hullámosodni. Na olyan véletlenül sem kell."
Ebben az a "szép", hogy a Honda Accord csoportban az újabb Zimmermann tárcsákat szidják, ugyanazért.
Többeknek rövid időn belül cserélnie kellett.
Állítólag 2-3 éve még jókat gyártottak, az utóbbi 1-2 évben rosszabb lett a minőség. (Egyébként a Brembo kapcsán is ez az általános vélekedés.)
Nekem a korábbi szervizem Brembo tárcsa és betét szettet tett előre az Accord-omba (156 LE), hátra az új szervizem - a fentebb említett okok miatt - a TRW egyik legkeményebb ötvözetű tárcsáját (mea culpa, a pontos típusra nem emlékszem), egy puha Bosch betéttel. Egyelőre ez így jó összhangban van.
Előtte gyári tárcsák és Textar betétek voltak fent. Egyenletesen kopott, nem volt zajos, nem is nagyon porolt, viszont a fékerőt keveseltem. (Tudni kell, hogy a gyári Accord fékek legendásan alulméretezettek, mert a Japán, városi, nem gyors közlekedésre tervezte őket a gyártó.)
A korábbi, ennél jóval gyengébb, Seat családi autónkon elől Textar tárcsák és betétek voltak, azon jól teljesítettek.
Úgy látom, a fék vásárlás is lassan amolyan "hitkérdés", és lutri lett, mint manapság sajnos szinte minden árucikk, amit egy multinacionális nagyvállalat gyárt a "fogyasztói társadalom" jegyében...
Választasz egy neked árban és reputációban szimpatikus szettet, aztán majd pár ezer km után kiderül, hogy szerencséd volt, vagy sem...
-
Piftuka
veterán
válasz
zeon.hu
#97110
üzenetére
"A Saab 9-5-öm hiányzik a legjobban."
Maximálisan megértelek.
Amíg nem ültem Saab-ban, én sem gondoltam, hogy ennyire jó autó.
Ki merem jelenteni, hogy a régebbi 9.5 szériák a valaha gyártott legjobb személyautók közé tartoznak. (Aztán sajnos a General Motors tönkretette az egészet!) -
szebe
addikt
válasz
Sirus86
#97129
üzenetére
Az a baj ezzel a 3-400 ezres futással, hogy fogalmunk sincs, hogy valójában mekkora a futásteljesítmény mögöttük.
Simán lehet, hogy a jobb (/kevésbé problémásabb) darabok ekkora futást bírnak megfelelő karbantartással, csak mire ideér, addigra tolat pár kört az egyenlítő mentén.
Másrészről meg aki új autót vesz, elenyésző százelékban tartja meg addig, hogy akár csak mondjuk ~200-at belepörgessen. -
t.imi
addikt
válasz
MasterMark
#97126
üzenetére
Igen, ez a kettő így nyomja, ha eleget vásárolsz ott, van 44%-od. Legalábbis 6 éve még így ment. Mezei userként kapsz tízet.
Ezért nem fogadnak el saját beszerzésű cuccot a legtöbb szerződött szervizben, így buknák az anyagktg felét mint nettó haszon. -
diablo1984
veterán
válasz
rob210
#97123
üzenetére
Szükség törvényt bont, azért az új cuccokkal a csomagtartóban leadtam az autót műszaki előzetesre, holnap kicserélek mindent az első fékben és a fékfolyadékot is. Remélem az előzetesen nem találnak mást, fék az így is beton van alatta, de az akusztikai kopásjelző, hát szól elől....
-
válasz
Piftuka
#97109
üzenetére
Sajnos szinte minden jo motor kihullott a piacrol mar. Mert ami jo, azt nem adjak el, vagy ha eladjak, akkor nagyon draga. Vagy ha jo a motor, akkor a kocsi kicsi. Itt a forumban sokan javasoljak a 1.33 TCE motort, esetleg meg a japan vonal, ott is a Toyota hibrid. Esetleg Mazda Skyactive (nagy fogasztas, erzekeny szerviz), Vagy Kia 1.5 GDI szivo(azan majd zabalni fogja az olajat majd). Esetleg Suzuki vonal fapados erzessel. Vagy szinten Volvo D5 vonal (szinten oregek mar). Eskudni mernek ra, hogy az uj autok kozul a Toyota 1.8 hibrid kivetelevel egyik sem fog neked elmenni 3-400 ezer KM-t Ha meg sportosat akarsz, akkor nem ezek a te vonalaid. VW-t nem javaslom, a nemetben szivnak vele a kollegak, dragak is, zabalnak is. (1.5 TSI nekem a 2022-es Sharannal 11-15 liter volt). Kiveve 2.0 TDI, abban meg szivhatsz az Adblueval, mint a Renulatnal, meg masnal is. Ford/FIAT/Opel/par Toyota/Alfa szinten a csodalotas Stellanti szemetekkel szinten kerulendo. Szerelom berbe adta a teruletet, es tele van stellantis csirke olnak valo darabokkal. Amig a Saab nem rohad, miert nem tartod meg es ujitatod fel? Sokat jarok Goteborgba, sok Sved kollegam van, es rengetegen megtartottak oket, akik nem EV-ben vagy hibridben ulnek azota. Vagy a Renault motor vonal, amiket fentebb is irtak. V6-V8, szivo motor kora sajnos lealdozoban van a pornepnek

-
rob210
Topikgazda
válasz
MasterMark
#97126
üzenetére
Hát ez se teljesen igaz.
A bárdinál valami furcsa árazás van.
Néha teli áron olcsóbb pár termék mint máshol, ez kedvezménnyel sokkal olcsóbb mint bárhol máshol.
De a termékek 90%-a túlárazott és még kedvezménnyel is drágább mint máshol weben. Vagy más forgalmazónál.
-
rob210
Topikgazda
válasz
diablo1984
#97117
üzenetére
A bardiban nem veszünk semmit!!
Csak, ha fegyvert szorítanak a fejünkhöz. -
t.imi
addikt
válasz
diablo1984
#97120
üzenetére
Ha van kedvezményed, az más. s.o.sben meg nincs sok varia. Betét is 39?? nem szívbajos a banda.
-
norbert1998
nagyúr
-
diablo1984
veterán
-
t.imi
addikt
válasz
diablo1984
#97117
üzenetére
Zimmermann tárcsa Bárdinál 38800, kauffer 17400...
2. éve nyúzom Zimmermann betéttel, nem csikorog, nem nyikorog. -
Jimmy8
senior tag
válasz
diablo1984
#97117
üzenetére
trw tárcsa és trw betét esetleg?
-
kisgyerek85
senior tag
válasz
diablo1984
#97111
üzenetére
Egy ismerősöm 6 hónapig járta úgy az országot egy céges dobozossal, hogy le volt járva a műszakija. Nem kapott sehonnan értesítést
ő maga vette észre egyszer amikor megnézte, hogy mikor kellene vizsgára vinnie. -
rob210
Topikgazda
válasz
diablo1984
#97111
üzenetére
Hart prémium line
Zimmermann
Ate
Delphi -
diablo1984
veterán
A megane 3asunkon lekopott az első betét, van válla a tárcsának, lehet elbírna egy új betétet, de nem eladásra szánom az autót(az asszony jár vele dolgozni), így valszeg új tárcsa és betétet fog kapni, főleg, hogy 10 napja lejárt róla a műszaki, a nejem meg úgy járt vele... Remélen nem jön majd bünti, minden nap 2x jár véda alatt...
Tehát a kérdésem Rob, feléd és a többi tapasztaltabb fórumtárshoz: textar tárcsa és betét még minőséget képvisel, értem ez alatt, hogy nem hullámosodik meg a tárcsa, nem porlik el a betét? Vagy tudtok valami kombót ajánlani, ami jó, nem sípolós, stb? -
Piftuka
veterán
válasz
norbert1998
#97108
üzenetére
Köszi az újabb info-kat mindenkinek! (A "Prince" motort el is felejtettem... jogos! Köszi!
)
"Sajna ha erős motoros kombit, szedánt szeretnél, elég szűk a lista a 2010-es évek közepén, ami vehető."
Sajnos így van! Erre utaltam én is fentebb.
A Saab természetesen benzines; 2.3-as, turbós, erős, kényelmes, gyors, "full extrás" nagy szedán. Nem az én autóm, hanem a nővéremé. (Igaz, én is vezettem sokat.) Nehéz elengedni, de az autó kora miatt a fenntartása már nem rentábilis; amit most megint rá kellene költeni, azt inkább egy másik, újabb használt autóra fordítaná.
A Lexus vonalat valamelyest ismerem. (Nekem egyébként a japán vonalról egy 8. gen Honda Accord-om van.) A nővérem számára - mindent figyelembe véve - nem az a járható út.
Az 1.6-os motorral szerelt Grand Scenic pedig úgy jött képbe, hogy az itteni ajánlások, és az elvárt paraméterek alapján szűrtem a hirdetéseket. A megbízhatósága nagyon jól hangzik, és bár nyilván messze elmarad erőben, dinamizmusban a 9.5-ös Saab-tól, a többi tulajdonsága miatt akár még befutó is lehet.
Ha rákerestek a Használtautó.hu oldalán, láthatjátok, hogy sajnos nem nagy a választék Espace és Grand Scenic vonalon azon autókból, amelyek a várt paramétereknek (benzin motor, 2010 utáni gyártás, megbízhatóság, ár) megfelelnek.
Bár csak minden második hirdetésből 3.500 ccm-es, V6-os motorral szerelt példányok tekintenének vissza ránk...!
-
norbert1998
nagyúr
válasz
Piftuka
#97103
üzenetére
Az 1.6 nagyon jó motor. Egyedül, ahogy írták, az okoskerék cseréje lehet drágább, amit illik minden vezérléssel együtt kicserélni. Az azért jó pár tízezer forintos alkatrész önmagában is. Van 2.0 szívómotor is, tudtommal az is jól sikerült e Renault-nál, de szintén kevés autóba pakolták. Az 1.2 és 1.4 tCe az, ami nem sikerült jól, míg az 1.3, 1.8 és 2.0 már sokkal jobb. A 2.0 T gyakorlatilag "kategóriáját" meghazudtolóan jó - értsd, sportos turbómotor, amiktől háát nem éppen a hosszú életet várja a tulaj, és tudja. Nagyon sok tartalék is van benne, aprópénzből tudsz magadnak 240 lovas scenicet összerakni akár.
Viszont ha a 3.5-est linkelted, akkor nem értem, hogy kerülhet képbe az 1.6, mert az 1.6 nagyon lomha ahhoz képest. Sajna ha erős motoros kombit, szedánt szeretnél, elég szűk a lista a 2010-es évek közepén, ami vehető. A németeknél és az olaszoknál akad azért 1-1 jó választás, például az 1.75/1.8 TB kifejezetten szeretett motornak számít. Tőlük jött jó eséllyel a Saab-od motorja is, főleg, ha 1.9 dízel. Az a duplaturbós verzió?
Ha szedán is jó, akkor esetleg Lexus IS szériát, esetleg GS szériát nézd meg. Legendásan tartósak, főleg szívóbenzinnel. Bár a 250 V6 szívó eléggé gyengus a 180 tCe Mégane-hoz képest is, főleg nyomatékban.
-
rob210
Topikgazda
válasz
Piftuka
#97103
üzenetére
Ennek a scenicnek (motornak) típushibája?
mesélj kérlek?Ennek a motornak egy baja van az a fránya okoskerék ami miatt a vezcsere 5 évente drága. Amúgy van pont egy ilyen a szervízlistámon most fog a 600ezredik kilóméter belefordulni igaz szalonból vették 2014ben és azóta szakszervíz nem látta. Nulla perces kora óta hozzám hordja, (ez nem a reklám helye) a legnagyobb meghibásodása 430ezernél a katalizátor és a 2 lambda szonda cseréje volt. Szerintem nem rossz, de lehet elfelejtettek szólni a motornak, hogy már el kellett volna romlania 😝
-
szebe
addikt
válasz
Piftuka
#97103
üzenetére
Az 1.6 16v elég régi konstrukció (K4M), nem sok baja van. Grand Scenic-ként sem lesz gyorsvonat.
szerk: Daciaba is került (ez is, meg a Nissan-féle is), szóval ha a Lodgy méretben oké, akkor azt kell keresni.
De 4-ért már 1.3 TCe Lodgyt is látni, azzal meg szerintem bőven jó. -
Piftuka
veterán
válasz
rob210
#97093
üzenetére
és #97096norbert1998
&
#97098Sirus86
Köszönöm az újabb válaszokat mindnyájatoknak!
Az Espace használt autó kínálat ilyen motorral, sajnos nagyon szűkös! Pár régebbi modell van, a néhány újabb pedig az 5,5-6.5 millió forintos áron van fent a Hasznaltauto.hu oldalán.
Mondjuk egy ilyen akár tökéletes is volna: [Renault Grand Espace 3.5 v6] ... Ha mondjuk úgy 5-6 évvel fiatalabb volna, és a sok "ez hibás rajta, az hibás rajta" dolog nem létezne.
Így viszont még az árát is sokallom.
Plusz ennyi idősen nem volna előrelépés még korban sem a már 21 éves Saab 9.5 személyautóhoz, amit leváltani hivatott. Jó volna ahhoz képest legalább ~7-8 évet ugrani a gyártási időben, ha már lecserélésre kerül!
A probléma egyébként éppen az, hogy rendkívül nehéz egy annyira jó autónak megfelelő utódot találni. Jó állapotú, szignifikánsan fiatalabb Saab 9.5 már nem nagyon van a piacon, mert nem adja el, akinek van.
Az elmúlt 10-15 évben gyártott benzines, nagy méretű, utazó sedan-ok minőségén (gyakorlatilag márkától függetlenül) pedig jellemzően csak sírni lehet.
Azért nézelődünk már a nagy egyterűek irányába is. A fentebb linkelt Lodgy a kora, a fotók alapján mutatott állapota, a "full extrás" felszereltség, az ára (és nem utolsó sorban közelsége) miatt amolyan szimpatikus "kényszerválasztás" lett volna... Ha az az 1,2-es motor ott nem volna...
Egyébként mindig német és japán autó volt a családban, valamint ez a Saab.
Így a francia autók világa nálunk teljesen ismeretlen. (A Peugeot 508 kombi és 5008 vonal is a látómezőnkbe került, de ott is dízellel és/vagy lelakottal van tele a piac. Benzinesből jót találni ennyi pénzért nagyjából "mission impossible"...)
Javaslatotok alapján nézegettem a Scenic hirdetéseket, és találtam ezt: [Renault Grand Scenic 1.6 16v]
Persze ez sem mai darab, és nem is kifejezetten erős, de minden egyéb szempontból akár jó is lehetne.
Jól tudom, hogy itt pedig éppen a 16 szelepes motor a "kakukktojás", ami hírhedten nem megbízható?
Egyáltalán milyen ismert típushibái vannak a Grand Scenic autóknak? Milyen dolgokra érdemes külön figyelni ezekkel kapcsolatban?
(FYKI... benzines Lagunából sajnos csak egy 2010-es van hirdetve, de az sem kombi. Azon kívül 3 másik régebbi, és szintén sedan.
Ennyi a választék.
) -
_csocso_
senior tag
válasz
rob210
#97100
üzenetére
Most is az van ( Almera 20+év, lehet csak szerencse, de nem rohad sehol ), elégedett vagyok vele.. Mi lenne alternatíva? Nem ragaszkodom ehhez a motorhoz, csak a Pulsar amit kinéztem az 1.2 motorról elég sok problémát olvastam. A dízel 1.5DCi az nem rossz, volt egy Kangoom, annak az elektronikája volt beteg ( az is lassan 20+ éves ha gurul még valahol ), Olyan volt néha a műszerfal mint a karácsonyfa, de úgy-ahogy működött.
Új hozzászólás Aktív témák
- HIBÁTLAN iPhone 13 128GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3536,100% Akkumulátor
- HIBÁTLAN iPhone 12 Mini 128GB Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3631,94% Akkumulátor
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! ASUS B85M-G B85 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest


). Az meg elég sok energia.
![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Lehet, hogy az a lekvár még kicsit várat magára. Amíg a DMF teljesen meg nem kotlik mondjuk.
. Alig bírtam visszaszenvedni a helyére annyira szoros volt.
Amíg nem ültem Saab-ban, én sem gondoltam, hogy ennyire jó autó.
mesélj kérlek?

