-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz
gabor9991
#98960
üzenetére
Csókoltatom. így ismeretlenül is.
Majd amikor el akarja adni jelezze a vevőnek, hogy olajsár is van grátisz a motorban.
Sajnos sok mérnők ért ahhoz is amihez nem.
A szakmai tapasztalat azt mondtaja, hogy ha nem is nála, de a következő tulajnál ennek komoly következményei lesznek.
-
t.imi
addikt
válasz
gabor9991
#97223
üzenetére
Kellemes ünnepet mindenkinek!
~Két éve adtak 90e árajánlatot 1.5dci olajcserére. Olaj + szűrő érdi márkaszervizben. Szóban. Leírni nem merték. Aztán hívtak, hogy lehet kijönne 60-70-ből is.
Kérdeztem milyen olaj és szűrő, ha 16e az óradíj...
Azóta csak pofátlanabbúl megy minden. -
-
rob210
Topikgazda
válasz
gabor9991
#97200
üzenetére
Tévúton jársz, az ilyen helyeken az újabb autók karbantartása sokkal drágább még ennél is.
Bár őszinte leszek, hogy egy 1.5dci thalian mi került 700e be az számomra felfoghatatlan.
Mert 700e ből kijön az új turbó vezérléssel és 4db injektorral meg egy felújított pumpával. Ami esetén ez egy "új" autó motorikusan.Némelyik szervíz valóban horror pofátlan lett.
Az az olajcsere ami 45e szervízben 132ezer volt .
Nem vicc!!! -
Dyno
veterán
válasz
gabor9991
#94645
üzenetére
Ha a konkrét hiba felvan tüntetve az adás-vételi szerződésben, akkor az sem támadható?
Mitudomén, most csak példaként, vezérlés csere érett és ezt beleirjuk. hogy cserélni kell a vásárlás után, de tegyük fel az új tulaj ezt nem teszi meg és elszakad a szíj innentől kezdve ez nem támadható, jól gondolom? -
rob210
Topikgazda
válasz
gabor9991
#94643
üzenetére
Lehet, hogy igazad van, de a család egyik barátja pont most nyert meg egy ilyen pert múlt pénteken.
Pontosan erre hivatkozott az eladó.
A bíróság kimondta, hogy az eladás pillanatában a hiba fenn állt , így megtévesztette a vevőt és hiába írták rá, hogy a megtekintett állapotban, az nem jelenti a technikai, műszaki állapot ismeretét , ismertetettségét.
Magyarán nem írta bele az eladó, hogy hengerfejesen adja el, így ennek a meghibásodásnak a költsége őt terheli. Mivel a vevő a vételtől számított 72órán belül jelezte, hogy az autó hibás.
Én ebből indultam ki.
-
MasterMark
titán
válasz
gabor9991
#94641
üzenetére
De nincs ilyen, nem számít, hogy magánszemély-e. Nem lehet lemondatni senkit semmilyen jogáról sehol.
Az igaz, hogy bele lehet írni, hogy mindenről tud, és az autó állapotát ismeri a vétel időpontjában. Onnantól már nagyon nehéz lesz bizonyítani olyat, hogy már az eladás pillanatában fennállt a hiba.
-
rob210
Topikgazda
válasz
gabor9991
#93242
üzenetére
Alapjárati motor akkor.
Vegyél bele gyárit! Nem lesz jó másikkal utángyártottak szarok, csak a vdo-t szabad megvenni. Valamint ki kell szedni és megnézni melyik kúp van rajta, mert van egy tompább meg egy hegyesebb. Amíg megy addig jó, de ha megdöglik akkor csere. Mert nem lesz alapjáratod. Ha ez bekövetkezik akkor a gázpedál bovdenen feszítesz 3 hornyot úgy kényszer alapjáratod lesz, de ez csak vészmegoldás, hogy haza tudj menni. Szóval célszerűbb bedobni a csomagtartóba a cseredarabot.
Van akinek évekig elment így, volt akinek 2 nap múlva leköszönt.
-
-
kcsa
veterán
válasz
gabor9991
#92338
üzenetére
Ezt írtam később én is. De szubjektív, nem mérhető, nem alátámasztható véleményeknek elég nehéz érvényt adnom magam részéről. Fogyasztással szoktak még példálózni, "meraz auszták ÖMWvel fele annyit fogyasztés 2*szeres a teljesitménye", de én ezt sem tapasztaltam ilyen egyértelműen. A fűnyíróba se való auchanos üzemanyaggal nem állok rosszul spritmonitoron sem, és idáig nem kellett két köbméter vizet se leereszteni a tankból, pedig mindenki tudja hogy ott vizezik *vállvonogatósemoji*
-
rob210
Topikgazda
válasz
gabor9991
#92072
üzenetére
Renaultnál zsír egyszerű.
Megemeled a kocsit, leveszed a kereket. Letekered a két anyát, mivel feszül így géppel sitty sutty vagy lejön, vagy letépi a fejét, csere esetén ugyan úgy jó nekünk.
Aztán feszítővas, lengőkar stabrúd közé, meghúz kivesz betesz visszaenged és lehúzod 60Nm re a két anyát.
Másik oldal ugyan ez.
Ha minde a két felét emeled tehermentesedik és játszani kell a torx vagy imbusz ellentartással, ami rendszerint már ki van rohadva és elforog.
Sokkal macerásabb szvsz.
-
tycon
tag
válasz
gabor9991
#91889
üzenetére
Nem, ez a kókányolás. Nem javaslom. Féket nem birizgálunk, csak ha nem fog. Kicsit több a tisztulás, ha a négy légtelenítőt is használjuk. De a kocka az régi fékolajos marad azért többnyire. A munkahengerek akkor kaphatnak új lét. A kuplung akkor még nem is lett megemlítve. Pedig közös a lé. A fecskendő egyébként jó, mert azzal kiszívom a tartályból, aztán újjal feltöltöm. És akkor már az új fut ki a légteleneítőkön. A szervizben volt erre egy szerkezet.
-
rob210
Topikgazda
válasz
gabor9991
#91413
üzenetére
Mert ahhoz nem értenek.
Szeretem az ilyen kijelentéseket és bocs , de ebbe most bele fogok állni!
Mi az, hogy itt értenek az autókhoz?
A renault mi?
Nem az autókhoz értenek, hanem pár gyártó autóihoz értenek. Ez így rendben is van, sőt így kéne lennie, hogy egy egy szervíz csak 1-2-max.3 típust javít.
Én pl. Nem nyúlok bmw hez, mercihez.
Nem is értek hozzá, de azért mert nem értek hozzá nem degradálom le, hogy az nem autó.Viszont amivel egyetértek a videoban elhangzottakkal: gyári diaggal szakmai ismeretekkel helyre állítható minden.
(Nem mellesleg olcsóbban mint egy bmw-n
) -
angyalpc2
aktív tag
válasz
gabor9991
#91323
üzenetére
Avávváávvvááárjunk többi hozzászólónak is szól
Tehát az alap egy HAHU hirdetés zöld megane 4.
Ez 1 időben van fotózva, tuti nem családi kedvenc, mert Holland export rendszámos.
egyébként szerintem jó fotók. Akit érdekeli úgy is a helyszínen fogja megnézni... valami házi kerekedő a csávó visszanéztem. De nem ez a lényeg.
Nem is érdekel a kocsi, a színkód és az előlélete érdekel.
TUTTI nem fólia Kangoo-n használják. De ott is csak rendelésre.
Ezen felbuzdulva kezdtem keresni infót és találtam neten sok hasonló fotót Megane 3 Clio4 is azokat is beraktam, semmi köze a HAHU hirdetéshez.
Esetleg a a rendelés függhet össze, hogy azonos a színük.A CÉg vagy BOLT vagy BOTT (német karbantartó furgonos cég nekik is van zöld Kangoo-juk)
BOLT O betű alatt vagy zöld pötty...és valóban a csatolt fotón is ott van.
De a neten egy darab fotó nincs ilyen
+Bolt lesz az, mert a bott az mind kisbetűvel, a fotó meg látszik hogy nagy B -
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
gabor9991
#91086
üzenetére
Igénybevétel számít rengeteget, 2-3x leszívja valami az akkut vagy alacsony töltöttségen vagy használva egy ideig, és máris sokat romlik az állapota. Nálunk is van itthon szórás az akkuk élettartamában, de mindről meg tudnám mondani miért ment tönkre idő előtt
(generátor túltöltött és alacsony savszinttel ment, kábel hiba miatt sokáig járó hűtő venti leszívta, stb). Elektromos rendszert érdemes átfésülni kicsit, nyugalmi áramfelvételt nézni és hasonlók - igaz, generátort felújítani mondjuk pont drága, de mondjuk egy testkábel olcsóbb egy akkunál. Nameg a túlmerítéses szituációk ellen véd is valamelyest, ha a helyre beférő legnagyobb kapacitású akkut választasz. -
rob210
Topikgazda
válasz
gabor9991
#91041
üzenetére
Igen, azóta túl vagyunk egy komoly infláción ami miatt összezsugorodott a vásárlóerő.
Elkezdett bedőlni a babaváró hitelesek köre, a családi autósok köre. Szóval a 24es év szerintem elég torz és faramuci lesz.
De azért 2019es autót 4m alatt nehéz kapni.
Ha csak nem diesel, vagy " beteg " motoros.
-
mycso
Topikgazda
válasz
gabor9991
#91029
üzenetére
Igen, mostanában valami elindult, bár most meg még viccesebb az autópiac, mert most egyszerre lehet találkozni a "valós" és a szürreális árazással.
pl.: 1.6dci talismant láttam a napokban ugyanaz az évjárat, futás, felszereltség, az egyik 5,6M a másik 8M (ez utóbbit pont ma levitte 7M-ra).
Vagy másik szegmensben, 2004-es körüli 318i bmw, van fent 1,8M-ért meg 900-ért is, futás, felszereltség és állapot a képek alapján kopp ugyanaz.
De, akár a 2.0dci lagunákat is mondhatnám, azok is vannak hasonló tulajdonságok mellett 1,6M és 3M-ért is.
Kabriókat is nézegettem mostanában (H astra, pug 207, 308) ott is iszonyat szórás van az árak között, 1-2 miliiós autóknál, akár milliós árkülönbség.Nagyon nagy a csapongás.
-
válasz
gabor9991
#91029
üzenetére
Én egyelőre nem látom azokat a hű de nagy kedvezményeket.
Pl. egy jó hónapja felkerült 3,3-ért egy 1.3-as M4, ma is fent van új hirdetéssel, de 3,5-ért.
De okosan csinálták ezzel, hogy fújtak egy lufit ilyen-olyan, vagy igaz, vagy nem igaz indokokkal, lökni az árakon egy jó nagyot felfelé. -
t.imi
addikt
válasz
gabor9991
#90772
üzenetére
Ez fura. Nekem 2 éve márkaszervizen kívül nem volt lakatos, aki hozzányúlt volna. A patentról is számla kellett.
Kötelezőre ment, 1.4 mil, abból 10%-ot én fizettem új kombi csomagtér ajtó + komplett hátsó lökhárító és apróságok miatt 8 éves autónál.
Aztán simán lehet hogy még lettem vezetve. -
norbert1998
nagyúr
válasz
gabor9991
#90608
üzenetére
És tudod mit? Ezt lehet, hogy megvenném

Bár azért az 508 ezer igen sok, de ez biztos nem városi
Munkatársam is így vett Focus-t 2015-ből pár éve, flottás volt, 280 ezer km-rel, és gyakorlatilag amúgy hibátlan az autó. Nem zörög, nem rozsdás, nem kopott se belül, se kívül, motorikusan is patika. Ők is hosszú távokra járnak vele. Hétközben Szombathelyen belül csak, de majdnem minden hétvégén mennek Vácra vele. Évi 2-3 olajcseréjük van.
-
norbert1998
nagyúr
-
Alusky
senior tag
válasz
gabor9991
#90237
üzenetére
Nem tudom, nálunk olyan keveset futnak az autók, hogy egyszerűen megengedhetjük, hogy ezek a csereperiódusok figyelmen kívül legyenek hagyva. Meg hát nálunk van műhely végső esetben megszereljük aztán jóvanazúgy. Mondjuk én műszakira is így szoktam menni, lejárat után pár hónappal, mikor kedvem van.

Arra emlékszem, hogy Robi többet is szerelt már ami 5 évesen elszakadt, ezért cserélgeti 4 évente, meg mintha a Renault is módosított volna ilyesmit utólag valamelyik autónál 4 évre.
-
rob210
Topikgazda
válasz
gabor9991
#90168
üzenetére
Ebben pl. nincs adblue tartály

az a 116le 1.5 ben van.
De azt az összeget is cáfolom, 467ezerért van hozzá tartály, csak tudni kell, mit honnan kell rendelni.
A bárdi egy rakat fos.
Nagyon sokszor tévesen adnak ki dolgokat félrecimkézve, elcsomagolva.
Én nem vásárolok a bárdiban csak ha muszáj valami miatt, ez évente max. egyszer fordul elő.
Korai M4eknél a lengéscsillapító, a stabpálca az ami kérdéses, szeret nyüszögni.
De már van hozzájuk meyle lengés csillapító is, meg meyle stabpálca is és utána elkussol.Az 1.6 hoz 6 féle gyártó láncát tudom prezentálni.
2 hete cseréltem komplett vezérlést egy scenic 3 1.6 dci-n.
ott ami drága mulatság és szinte mindegyiken előjön az az egr-hűtő átszakadás.
A biturbósokon meg maga a teljes egr csere. -
rob210
Topikgazda
válasz
gabor9991
#90164
üzenetére
Erről viszont mesélj kérlek, hogy az 1.5 dcivel milyen szopórollerre lehet felszállni?
Csak azért kérdezem, mert ezt még konkrétan az egyik vér VW fanatikus barátom is elismerte, hogy az 1.5 dci nagyon kiforta magát és világbajnok motor.
Mit hallottál olvastál láttál? -
kisgyerek85
senior tag
válasz
gabor9991
#89375
üzenetére
Köszi a részletes megnézést, igen a jobb oldalán én is láttam, hogy fura valami. Elvileg annyira tetszik neki, hogy holnap el kellene menni megnézni nekem is, 30km-re van annyit lehet megér, hogy rákérdezek az eladónál volt e káresemény az autón. Mondjuk reggel majd mondom neki, hogy törve volt. Ő ilyet nem lát, hogy csálén áll vagy sem, a lényeg neki, hogy az óra jót mutasson
200e km alatt -hagyjuk is-
tudod Ő még az aki futásra vesz kocsit, nem állapotra. Mondjuk a belseje szép, képek alapján is meg elmondásuk szerint is. -
válasz
gabor9991
#89291
üzenetére
Nálam M2 kacsa és L3 kombi van 1.5dCi-vel, 400e km alatt ezek mennyit is spóroltak az üzemanyagon?
Több milliós a tétel. Nem, hogy pár ilyen-olyan felújítást, hanem komplett autók árait...(#89292) Gombinyó: ez a rákölti a különbözetet tételt a dízeltől rettegők terjesztik. Bele lehet nyúlni persze, de sok belenyúlás miből ered?
Nem átnézetten megvett, vagy jócskán visszatekert órás autókból.
Az nekem ne xardízelezzen, aki 8-10 éves behozott dízelt vesz, amiről elhiszi, hogy 80 ezret futott mindössze. -
vzsryl
nagyúr
válasz
gabor9991
#89288
üzenetére
Ez attól függ, hogy mikor kapod el a dízelt. Ha egy CR-t úgy használsz 150k km-en keresztül, hogy pont beleesik a DPF/kéttömegű/turbó/magas nyomású problémakörbe, akkor hamar szállnak a fél milliók vagy több…
Összességében nagyjából ugyanott van az ember.
Azt kell megvizsgálni, hogy képes-e az ember a dízel mellett félrerakni a fogyasztásból megmaradó pénzt. Ha nem, akkor inkább vegyen “egyszerűbb” autót.
Illetve fontosak a preferenciák is. Inkább 1500-3000 közötti fordulaton érkező erőre van szükség, vagy “délutánira” (4-től 6-ig). Vagy minek kedveli jobban a hangját. Pl. én 2,5 éven át sem tudtam megszokni a traktorhangot. Stb… -
rob210
Topikgazda
válasz
gabor9991
#87651
üzenetére
Én sokkal inkább hiszem azt, hogy a szonda csere se oldaná, meg a dolgot, mert maga a csatlakozó, vagy a fűtésszállal van valami gebasz.
Vissza kéne követni a szálat és kimérni, kilámpázni.
Ha a szondán belül halt le a fűtés akkor igen ki lehet kerülni, egy ellenállással.
De kérdéses mikor dobja vissza a check engine-t , mert a lambda szabályoz a szabályzáshoz, meg kell a fűtés.
Értem ez alatt, hogy csúszni fog a jele, és előbb utóbb visszadobja a hibát.
Magyarán azt kell megtudni, hogy a szonda rossz, vagy a rámenő kábel, vagy csatlakozó. -
orion1025
őstag
válasz
gabor9991
#87561
üzenetére
Azért az sem nagy durrantás, pláne egy ilyen fapados kocsinál, mint a Dália, Clio. Én az első fűtésbox felújításom a parkolóban csináltam, na az már mutatvány, mire beraktam mindent hátra a kocsiba, később már volt garázs, meg hely is. Jó anyának is mahináltam eleget a Rötyóján, már azért ismerem, nem különösebben nehezebb ezt megvalósítani, tök egy tucat megoldás, nincs buktató. A Golf kormányműve ráadásul robbantott csavaros, nincs feje, olyan mint egy szegecs, azt ki is kell szedni, fejen pörögve, bebújva, lehetetlen pózokba.
A Twingo is hamarosan sorra fog kerülni, ott is bombázás a szervó beépítés miatt, meg akkor fűtésbox felújítás.
Ez nekem négy óra dízel Gófnál, és akkor még tetű lassú is vagyok, a benzines gyorsabb, annál három óra a rekordom:
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz
gabor9991
#87052
üzenetére
Alvázszám alapján rendelhető.
Igen két féle fék van alá, ha megméred akkor tuti nem tudsz tévedni.
Egy biztos, a kissebbik tárcsához a kisebbik betét a nagyobbikhoz a nagyobbik betét való.
Ha ilyen van és nem beazonosítható én mind a kettőt berendelem és visszaküldöm amelyik nem kellett.
-
válasz
gabor9991
#85127
üzenetére
Na igen, de mint mondtam nem néztem utána a neten. Túl sok helyre sem akartam bemenni, így az első helyen ahol Elf olaj volt megvettem. Ez most így sikerült.
Jön a hosszú hétvége, senki nem dolgozik, de március 16-18 között biztosan meg lesz a felújítás.
A szűrő doboza mögött a levegő cső egyszerűen lejött a csonkról, úgy szuszakoltam vissza a gumit a műanyagra. Nincs rajta bilincs, ezt is pótolni kell.
Tudtok amúgy bontóst aki ajánlott és halmokban áll nála Thalia alkatrész? Kéne majd még ezmegaz. -
Nordik
őstag
válasz
gabor9991
#85127
üzenetére
Én a Purflux szűrőt talán 1000Ft környékén rendeltem úgy fél éve, Denso K20PRU akciósan volt darabja 600Ft. De egyébként se drága.
Soha semmit nem veszek Bardi és Unixtol, hatalmas haszonkulccsal dolgoznak.

Mikor kuplungoztattam 2 éve a Luk kuplung szett emlékszem, 85-90ezer lett volna Unixtol, Kovacsautotol megrendeltem 41ezerert ugyanazt…
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Fapados Biostar alaplap érkezett
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- A Retro Games feltámaszt egy legendát
- World of Tanks - OFF topic
- Elkészült az SMIC 5 nm-es node-ja, de a kínaiaknak haszna nincs rajta
- Router gondok
- Call of Duty: Black Ops 7
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Örömkönnyek és üres kezek a TriFold startjánál
- További aktív témák...
- iking - Apple iPhone 14 Pro Graphite ProMotion 120 Hz, 48 MP kamera, Dynamic Island 128 GB
- ÚJ HP Victus 15 - 15.6" FHD IPS 144Hz - Ryzen 5 8645HS - 16GB - 512GB - RTX 4050 - Win11 - 3 év gari
- Wacom Bamboo One CTF-430 rajztábla
- Telenor 5G Indoor WiFi Router (FA7550) + töltő
- 164 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4090
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
amíg ment minden nap, elvoltak, de hosszú állásban hamar kipurcant az akku.







![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)

Mit hallottál olvastál láttál?
mycso
rob210
