Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Zoli bácsi

    őstag

    Üdv! Dilemmában vagyok, esélyes hogy hirtelen felindulásból eladom, aztán megbánom. Az is lehet, hogy megtartom, és nagyon megbánom... :D
    Hátha tudtok okosságot.
    Röviden a történet, megörököltem apám egytulajos, 1,5DCI 2005-ös Thaliáját, 99 ezer kilóméterrel. Mielőtt meghalt fater, előtte volt műszakis, és vezérlést cseréltek, szélvédőt (repedt volt), meg amit találtak, közel 500e. ft ment rá.
    Megörököltem, kicseréltettem olajat, fékolajat, szűrőket...megint ráugrott egy százas. Aztán ami miatt bajban voltam vele, igazából az én hibám, a másolt kulcs immobiliser chipjét nem mindig érzékelte az autó, sokszor nem indult (szervizben mindig indult), kellett egy kis idő, mire rájött a szerviz mi a baj. Indított, csak el nem indult. Na, utána jött a hibakód lámpa, EGR szelep, kiütötték, hogy hajtsam, de mindig visszajött. Tegnap hoztam haza szervizből, kipucolták az EGR szelepet, összerakták, megint hibakód. Állítólag nem nagyon volt koszos. Kicserélték, kapott új EGR szelepet, meg az izzitó gyertyákat is, állítólag ott is valami jelzés volt, nem értek hozzá. Megint egy százas ráugrott.
    Számolgatok, tavaly augusztus óta kb 700ezer ment rá a kocsira (Új aksi is került bele, az egy negyvenes volt). és mentem vele talán 500km-t.
    Ha eladom, talán megkapom ami ráugrott.
    Ha nem adom el, előjöhet több típushiba, amiről olvastam (Magasnyomású szivattyú, porlasztók, főtengelycsapágyak..).
    Már lefotózgattam, hogy hirtelen felindulásból meghirdetem....
    Mit gondoltok, szabaduljak tőle, vagy hajtsam?
    Lemostam a motort, olajbeöntő környéke tiszta olajsár volt, kompresszorral kifújkáltam a vizet, pár óra múlva pöccre indult, hibakód nincs, ketyeg szépen. Megvan a motortakaró lap, csak levettem a mosáshoz.


  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz rob210 #96981 üzenetére

    Köszi a tippeket, bízom a "mesterben", évek óta náluk szervizeltetünk minden autót. Azért megemlítem neki ezt a szívósor takarítást is.
    Nekem új ez a dízel dolog, nekem soha nem volt eddig dízelem, kb. 30 éve benzines Suzukik vannak, bár az Ignisem(2004, 1,3 VVT ) sokat eszik az 1,5DCI-hez képest, meg pattog az úton, de motorikusan agyonüthetetlen. Időszakos szervizeken kívül 21 év alatt nem látta szerelő, hibakódot nem dobott. Típushibák (ABS kocka, váltócsapágy) is elkerülték.
    Meg kell említeni az igazság kedvéért, hogy a Thalia az elmúlt 20 évben futásideje 99%-ában a kisváros, meg a mellette lévő falu 5km-es szakaszán ingázott, bemelegedni sem tudott. Nem dízelnek való felhasználás, de apámék erre használták. Igaz hogy még innen van a 100e. km-en, de talán az is csoda, hogy eddig nem dugult el a koksztól. :U

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz rob210 #96969 üzenetére

    Köszi, sajnos szerviz fullon van, gumiznak is, majd kivárom az időpontot. :)
    Amúgy a leggyengébb, 65 lóerős 1,5 DCI motoros Thaliám van, persze mindegy, gondolom, motor ugyanaz lehet.

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz Zoli bácsi #96967 üzenetére

    Akkusarut levettem egy órára, időt-rádiókódot elfelejtette, check engine világítását nem. :)

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz Sirus86 #96966 üzenetére

    Valami hasáb alakú kézi műszert dugott rá aminek mindkét végén kábel van, a hamutartó alatt van egy csatlakozó, arra. A műszer másik kábelját meg egy laptophoz csatlakoztatta, úgy mentünk egy kört, hogy anyósülésen ülve én fogtam a laptopot. Láttam is, hogy menet közben valami EGR...szöveget dob a laptop, de check engine akkor nem gyulladt ki.
    Fogalmam sincs milyen szerkezet ez. Na mindegy, megnézem mennyire sikerült eltennem a papírokat (rádió kód miatt), aztán akkusaru levétel, meg hívom a szerelőt, hogy lépjünk következő fázisra, akkor szedjék szét azt a szelepet.
    Lehet rossz tulajdonság, én nem szeretek világító check engine lámpával járkálni, van kollégám aki évekig így közlekedett.
    Köszönöm a segítségeteket, úgy látom itt is nagyon jó csapat van. :K :R

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz norbert1998 #96964 üzenetére

    Félig Clio. :) Az eleje, de a Törökök egy puttonyt hegesztettek a végébe. ;]
    (Ha jól tudom törököknél készült, de tévedhetek)
    Hivatalosan Renault Thalia, 2005-ös.
    Köszönöm mindenkinek a tanácsokat. :R
    Voltam szervizbe, kiolvasták és kiütötték a hibakódot, most EGR szelep hibát dobott.
    Meghajtotta a szerelő, brutálisan kipörgette 2. és 3. fokozatban, azt mondta lehet kokszosodás van, hajtsam. Délelőtt nem is volt gondja.
    Sajnos ahogy bejártam, leállítottam a kapu előtt indításkor visszajött a check engine lámpa. Gyújtásra téve elaludt a hibajelzés, majd a motor beindulásával együtt bedobta. Nem tudom mi a jelentősége, de a szerelő kérdezte, menet közben vagy indításkor jelentkezik..Most megfigyeltem.
    Azt mondta a szerelő, ha jelentkezik a check engine, akkor legközelebb szétszedik, megpucolják első körben az EGR szelepet. (Második körről nem beszélt, gondolom csere)
    Akkusarut nem vettem le, levegyem, törli esetleg a check engine lámpát..?
    Gyári kulccsal használom, indul pöccre, ezzel már nincs gond.
    Felhívtam a kulcsost, aki másolta a kulcsot, azt mondta menjek oda, megnézi a kulcsot számítógépen. Az a baj, szomszéd megyeszékhely, kb 2x60km. :)

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz MasterMark #96959 üzenetére

    Köszönöm! :R

    Ez a másoltatott kulcs, azt nézegettem nem-e egy gombelem van benne, de csak egy dísz az a kör, úgy tűnik.

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz ParmaBoy #96955 üzenetére

    Pontosan, önindító tekert, csak nem indult. Mivel szervizelés után történt, gázolajszűrőt is cseréltek, ott gondoltam hibát. Amúgy Renault Thalia 1,5 DCI 2005-ös.
    Igazából a nem indulás probléma megoldódott, ugye kiderült hogy a másolt kulcs hibás. Van amikor tökéletesen működik, ezért volt nehéz a hiba feltárás. (Persze, ha figyelem a műszerfal jelzéseit, rá kellett volna jönnöm, tudom. :B Gyorsabban villog az immobiliser visszajelző, ha tiltott az indítás..Már tudom)
    Amin aggódok, hogy a sok "kínzás" miatt tönkre mehetett a főtengely jeladó (eddig nem volt check engine) vagy véletlen, hogy most adta meg magát. :F Majdnem 100e. km van az autóban, tudom nem sok, de ez tuti ennyi, garázsban takargatott "bácsiautó" volt, egytulajos, apámé, ismert előélettel.

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz Zoli bácsi #96751 üzenetére

    Megoldódott ma kb 2 hétnyi szívás után mi volt a hiba. Soha nem gondoltam volna rá, szervizben ma rájöttek. Volt már náluk az autó, de akkor hibamentesen indult, annyiban maradtunk, hajtsam ki jól a tankot, akkor leszedik kipucolni.
    Na, de a rejtélyes nem indulások oka: Egy kulcs volt a kocsihoz mikor megkaptam,, apám elhagyta az egyiket. Márkaszerviz alvázszám alapján 100e. ft-ért készített volna, én erre vakaródtam kicsit, megköszöntem, hogy nem kérem, és egy gépkocsi kulcsmásolóval 20e. ft-ért készítettem egy pótkulcsot, igaz nem távirányítós, de úgy gondoltam csak pótkulcs lesz. Na, de a szaki azt mondta, ezt használjam, mert ha az eredetit elhagyom, nem biztos, hogy a másoltról tud még egyet másolni.
    Szóval a másolt kulccsal jártam, de mint kiderült, nem mindig érzékelte az autó az immobilisert, szóval nem engedte indítani. Sokszor pöccre indult, máskor percekig indítóztam (persze szünetekkel) mire elindult. Én is hülye voltam, mert sűrűn villogott a led, ami ugye a hibás immobilisert jelzi, de mivel nekem új az autó (meg egy ideg voltam) nem figyeltem rá.
    Na mindegy, ez a probléma megoldódott, de itt a másik: Tegnap egy ilyen 1-2 perces indítási procedúra után, mikor elindult az autó, kigyulladt a check engine lámpa. Ma megnézték a hibakódot, főtengely jeladó. Kiütötték, mondván okozhatta az immobiliseres hiba. Most a gyári kulccsal használom, indul is, de visszajött a check engine. Majd viszem megint kiolvasásra...
    Kérdés, tönkremehetett a jeladó hogy 8-10 alkalommal sokat indítóztam (egyszerre max 5-6 mp-ig, aztán legalább ennyi szünet) vagy teljesen véletlen, hogy ez is most krepált be..? :U

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz rob210 #96756 üzenetére

    Köszi. Amúgy Mann szűrő a matricája szerint.
    Tudok vele tenni valamit, vagy várjam a szervizidőpontot?

  • Zoli bácsi

    őstag

    Üdv!
    Sajnos örököltem egy Renault Thaliát, 2005-ös, leggyengébb dízel 1,5 DCI.
    Van 2 autónk, de ebben nincs 100e. km, legendásan étvágytalan, egytulajos, ismert előéletű, ingyen a nevemre írták (hagyaték után), szóval megtartottam.
    Elvittem szervizbe, nézzék át, kicseréltettem minden szűrőt, folyadékot, hogy tudjam hol is tartunk. Apámé volt, de 80 éves anyám szerint pl. most vettek rá új gumikat, amik megnézve 2016-osak, szóval inkább mindent megnézetek. Üzemanyagszűrőt is cseréltek, szerintem itt van valami bibi.
    Lényeg, reggel indításnál elindul, 2-3 gyenge robbanás történik a hengerekben, de leáll egyszerre. Utána 10-15 indításkor ugyanez a jelenség Tegnap úgy tudtam elindítani, hogy percek után kínomban gázt nyomva indítóztam, így elindult, felpörögve, sajnáltam is hideg motorral.... Visszamentem a szervizbe, megmutatták azt a kis pumpát az üzemanyagszűrőnél, hogy azt pumpáljam ha nem indul. Tegnap 17 órakor állítottam le, ma reggel a szokásos jelenség, nem indul. Párat pumpáltam a gumilabdán, másodikra elindult szépen. Egész nap szinte pöccre indul, semmi hibajelenség.
    Szervizben jövő héten megnézik, de engem idegesít, nehogy valahol ottmaradjak vele. Menet közben semmi gond, megy mint a doxa.
    Nem hiszem hogy nagy gondja lehet. Az is érdekes, hogy szerviz udvarán reggel -8 fokban pöccre elindult, mikor elhoztam. Meg pár napig jó is volt, az első gyanús jel az volt, hogy megálltunk a Foxpost csomagautomatánál, kivettük a csomagot, majd meleg motorral is 3-4 tekertetés után indult el. Azóta melegen indul, de már 12 óra állás után nem....
    Gondolom másnak is van dízele, hátha kapok ötletet, mit nézzek meg, vagy csináljak meg.
    Fél évig állt az autó, vettem bele új akkut, de problémamentes volt. Szervizelés óta vannak gondok, olajat, szűrőket, fékolajat cseréltek, klímát feltöltötték. Visszaviszem, de csak egy hét múlva tudom.
    Ötlet esetleg? :)
    Köszönöm!

Új hozzászólás Aktív témák