-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
shifty!
senior tag
Sziasztok,
Ugyan nálam van 2016 szeptembere óta, de most találtam meg a fórumát a Rönóéknak
Szóval itt van az én szívem kis szerelme, a maga minden nyűgével-bajával, de egyszerűen imádom.
2006/12. havi, 244e km-el most épp, 1.5 dCi / 106 LE. Ezúton kérvényezném a felsorolásba vételt
Épp a hétvégén esett át első lengő+toronycsapágy cserén (+váltótartó bak + kipuff dob tartó csere, de ezek 2-3 csavaros történetek voltak). Nos, aki anno megtervezte, hogy a tengelycsonkba hogyan legyen beleapplikálva a lengő alja, azzal cseréltetném ki az összeset
Amit tudunk, magunk végzünk el a karbantartások közül, de ez megizzasztott rendesen...a tengelycsonkot összeszorító csavar feje letörött (törés síkban láthatóan zárvány volt benne...), nem hálás...
Kérdezném, hogy a hajtókarcsapágyak cseréje mennyire problémás művelet? Keressem fel vele szokásos szakimat, vagy kis ügyességgel megoldható magánklinikán is? Mik a tapasztalatok?
Köszi!
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
válasz Xantomas #60967 üzenetére
Melyik típuson?
Ha Megane2-ről van szó, mennyire bonyolult a cseréje?
A első lengőket most cseréltem toronycsapággyal, szeptember/októberre be van tervezve a hátsó lengők és szilentek cseréje is, ezért érdekelne! Továbbá az is, hogy érdemes-e egy megbontással cserélni a kettőt?
Más kérdés #1: Mennyire érdemes használt generátort (és ha szükséges) klímakompresszort venni? Nyilván km függvénye, de a szabadonfutó már szorul, nem tudom hogy emiatt-e de a motor is rázós, pedig tavasszal kapott új motortartó bakokat, most pedig váltótartó bakot.
Más kérdés #2: BP-en Megane2 1.5 dCi 106LE K9K-732 vezérléscserére tudtok ajánlani valakit? Kb. mennyi szokott lenni a komplett csere?
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
válasz Xantomas #60969 üzenetére
Köszönöm a válaszokat
Nem tudtam, hogy az ügyes szerelő is BP-i illetékességű
Nyilvánvalóan nem az a cél, hogy rövid időn belül újra cserélni kelljen a generátort &/ klímakompresszort, csupán a tapasztalatokra voltam kiváncsi. De persze biztos hogy van olyan, akinek a használt elfutott 3+ évig, és van olyan, aki fél év után dobhatta ki, jogos a felvetés.
A futómű felújításánál nálam sajnos a költséghatékonyságot is figyelembe kellett venni, mert időközbne benézett egy kettőstömegű+kuplungtárcsa+kinyomócsapágy szentháromság csere is, ami nem esett jól a bukszámnak... ha tehetem, én is egyszerre megyek neki az alkatrészcseréknek.
Eszembe jutott még egy, hátha megvan a tudásmag hozzá: ugyanezen motorkódhoz vízérzékelős, vagy anélküli üzemanyagszűrő szükséges? Valeo bevált ennél a tételnél?
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
Dzsentsz, szűrőkből Purflux-on, Mann-filteren túl (ezt a kettőt szoktam használni, nálam beváltak) mit érdemes?
Olajszűrőből most Bosch-t tettem be tavaly, üzemanyagszűrővel nincs tapasztalatom, vízérzékelő csatlakozósból mit ajánlotok?"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
Ugyanezzel a szekérrel az OMV-től meg akar halni az autó. Egyszerűen érezhetően lomhább, az étvágyán sem segít, csak alátámasztani tudom amit a többség is mond, az OMV (itthon) kerülendő, Rönókkal egész biztosan, szülőknél van egy Espace IV 1.9d, az sem díjazta még egyszer sem az OMV-t...
Shell-t szereti jobban fogyasztani, de cserébe nem egy kétökrös szekér egyenletességére és dinamikájára hasonlít tőle a utó... Nemrég a Shell V-Power dieselt tettem bele, érezhetően jól esett neki, utána a sima dieselüket kapta, és éreztem a különbséget.Olajcsere előtt állok, köszi a tanácsot (és a többi ajánlónak is), lehet hogy kipróbálom a Motult.
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
válasz rayoliviero #61903 üzenetére
Általában itthon 1.5 dCi-knek a Shellt, MOL-t szokták, szoktuk ajánlani, ezek többnyire beváltak, jól fogyasztanak velük az autóink és relatíve jó hangja van a motornak.
Bár én most legutóbb kényszerből a madaras teszkónál álltam meg lötyögtetni, és a "Smart Diesel"-nek nevezett csodájukat tankoltam (ami ugyanolyan áron volt, mint a Shell normál diesele annál a kútnál, ahol tankolni szoktam), és meglepően jól muzsikál az autó vele, és ez ugyan csak egyszeri eset, de egy próbát megérhet."Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
válasz Xantomas #62056 üzenetére
Ez nem egy rossz elképzelés, kérdés, hogy manapság amikor a fejegység helyére be lehet tenni egy 2DIN-es akár 'droidos érintőmütyürkés
fedélzetitrádiót, mennyire van létjogosultsága. Nekem btw tetszik az ötlet, ha még a kormánynál lévő távvezérlővel is kompatibilis mondjuk számléptetésnél, ha a telefonról/kütyüről játszol le zenét. A megjelenített motor adatok külön piros pont, én lehet hogy beneveznék egyszer egy ilyenre - nem most, de a koncepció mindenképp érdekel."Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
válasz Xantomas #62058 üzenetére
Na igen, szerencsére (?) az eppöl ilyen jellegével nem vagyok kapcsolatban, lévén soha nem volt lesz almám. Az Android Auto meg ki tudja, mikor érkezik meg lovaspostával Magyarországra, már úgy hogy nem mókolom meg a telefonom agyát hogy másik régióban érezze magát, miközben nemis.
Ami fúrja az agyam régóta, hogy a középső konzol felső gyári kijelzőjét, illetve annak műanyag házát lehetne átalakítani forgácsolás/háromdé nyomtatás ügyileg, hogy mondjuk bele lehessen fektetni egy telefont a gyári kijelző elé/helyére, valahogy úgy, hogy kompatibilis legyen az aktuál mobilok méretével, úgy kb. 4.7"-tól 6"-ig bezárólag. USB kábel be, esetleg hozzápasszintani a fejlesztésed, és akkor máris élhető helyen van a kijelző a valóban ótvar hülye helyen lévő 2DIN helyett.
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
Sziasztok,
Tegnap estem át az éves szűrő-olajcsere rutinon, illetve esedékes volt az üzemanyagszűrő cseréje is, ezzel pedig akadt probléma, mire rájöttünk a bajára
Tanulságos lehet, az alany Megane II, 1.5 dCi 2006 PH2, vízérzékelős üzemanyagszűrő. Ugyan a színjelöléseket könnyű megjegyezni a csöveken, hogy melyik hova megy, fáradt agyú önjelölt szerelők szines szigszalaggal megjelölhetik. Régi le, a vízérzékelős nem nyitható kivitel ezekben nem lehet csak a betétet cserélni, komplett házzal egybe van a szűrő. Régi le, egy csavar fogja össze illetve fel van akasztva egy kis konzolra, az újra rászereled a konzolt és beakasztod a helyére. Csatlakozók fel a megfelelő helyre, és ilyenkor a kis kézi pumpával elkezded levegőtleníteni, amíg fel nem keményedik a kézipumpa...ha felkeményedik, és nem repedt el a membránja, vagy nem lazult le az egyik csatlakozó a szűrőn, és szív be levegőt, ahogy nekem tette... ezesetben valahogy át kell nyomni az üzemanyagrendszerből a levegőt, hogy eljusson a nagynyomású légtelenítőéig, és utána már el fog indulni a motor...
Következő lépésként irány a bontó, új, nem levegősödő üzemanyagcsőért, azt kicseréled, és boldog vagy, hogy nem levegősödik fel az üanyag rendszered...Egyébiránt innen is csókoltatom azt a zsenit, aki oda rakta az olajszűrőt, ahova.... kiváncsiak megnézhetik egy Espace IV-en hol van és hogy cserélhető...
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
válasz polonic #62273 üzenetére
Az biztos, hogy az olaj fáradása sokat nyom a latban.
Most cseréltem a hétvégén 1.5 dCi-ben ELF EVOLUTION 900 SXR 5W-30asra, ég és föld. Az előző állagát nem firtatnám, folyt ugyan, de inkább tömített mint kent.Ugyanitt muszáj nyilvánosan is megköszönnöm Robi mester munkáját, mert nagyon patentul rendbevágta a vezérlést és egyéb dolgokat az autón, plusz a külön agymenéseim miatt is mindíg felveszi a telefont (ezúton megigérem hogy csak akkor hívogatom, ha ég a ház ), hogy aztán az olaj-üanyag-levegő szűrők cseréje és egy pici plusz odafigyelés az apró dolgokra, amiket még utána elvégeztem olyan jó állapotba rántották az autót, hogy újra élmény
a pesti dugóban állni velevezetni, szépen duruzsol és rendben van a fogyasztása is"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
válasz rob210 #62279 üzenetére
Mivel ez a motortípus (k9k732) elvileg nem DPF-es, így mertem beletenni az SXR-t, nem részecskeszűrős dCi-khez is megfelel leírások szerint...
Szerk, csak már későn láttam, hogy Forceberg is írt. Ezek szerint lehet, hogy egy motor"mosásra" alkalmas volt, de benéztem az SXR-el?... Ez az én figyelmetlenségem, aláírom...[ Szerkesztve ]
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
Sziasztok,
Egy nagyon kedves barátom autóvásárlás előtt áll, és felvetettem neki, hogy ebben az árkategóriában (max. 1 milliós vételárig keres, átiratás+első szervíz költségekkel együtt sem akar elszállni) mi lenne, ha benevezne egy Renaultra?
Én a saját példámból kiindulva ajánlottam neki Megane II-t, kitétel nála hogy csak benzines játszik, az év 80%-ában városban közlekedik, a többi meg rövid autópályázás, erre kár elkoszolni egy dízelt.
Melyik motor ajánlottabb a benzinesek közül, mik a fő pontok, amikre oda kell figyelnie? Inkbb az 1.6 16V felé hajlik, ezeknél az okoskeréken kívül mik a gyengepontok? A 98 lovas 1.4 mennyire gyengusz? (Plusz ha mondjuk rákapcsolja a klímát, sokkal élhetetlenebb lesz?)
Laguna II-ről mik a vélemények? Ez városba lehet egy kicsit "batár", bár irtó tágas és kényelmes, volt szerencsém hozzá.
Köszi!
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
Sziasztok,
Borzadalmas agyvérzés közeli állapot kerülget, írd és mondd semmit nem világít jószerivel a H7-es tompított...kiment a jobb oldali izzó, mondom akkor tegyünk bele emelt fényűt, még soha nem próbáltam. GE +90, hát lóf*** esti fénnyel...
Szakvélemény, hogy fel kéne újíttatni a halszem lencséjét, én is látom, hogy koszos (?), és elég szépet tompít is a vetítési képen...Budapestiek előnyben ajánlás szempontjából - ismertek megbízható szakit / hobbistát, aki felújít halszemoptikás lámpatest?
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
válasz rob210 #62439 üzenetére
Igen, emlékszem, de gondoltam hátha van valamelyikünk szomszédjának egy ismerőse...
További kérdés: állóhelyzetből indulásnál borzasztó lomha az autó, ha nem elég nagy gázzal indulok el, néha még én is (asszony meg pláne) lefulladok... Ez az EGR szelep totális káosza lehet, vagy gyanakodjak másra is?
[ Szerkesztve ]
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
-
shifty!
senior tag
válasz rob210 #62537 üzenetére
Ó igen, az az áldott végigmenetes istencsapása...Erről talán én is írtam korábban, amikor az első gátlókat cseréltük, nos, aki azt megtervezte úgy ahogy benne van, nem erről a bolygóról jött és a saját bolygóján sem lehet jobb a helyzet...
Bájdövéj ugyanez az első gátló csere egy Espace IV-en 3 csavar kioldása és a gátló cseréje volt per oldal, ami rugóösszehuatással (kézi, persze...) együtt a két oldalon 1 óra volt 2 embernek... A Megane II-nél ez egy háromnegyed napos móka volt, mert persze a csavar nekünk is belehalta magát, szerencsére a műhelyben ki tudtuk fúrni, aztán kapott egy átmenő csavart két önszorító anyával nyomatékra húzva a másik végen, tehát nem gyári a megoldás, cserébe szerelhető és vsz ugyanolyan hatásfokkal szorítja össze a nyerget, ahogy a gyári khm... francia megoldás...
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
Én most, mivel a múltkor akaratom ellenére kiba**tam magammal és a szekeremmel, azt a Motult fogom beletenni, amit korábban írtál/írtatok itt (8100 X-clean 5W-40).
Furdal a kiváncsiság, holnap jön egy barátom a műhelybe téligumit feltenni az ő szekerére(lassan épp időszerű ugye...), amíg ő játszik a légkulccsal, én a kellemeset a hasznossal...[ Szerkesztve ]
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
Na minden nap tanulok újat... legközelebb megxadózom az üzemanyagot én is, de majd csak EGR takarítás után, meg mivel új üzemanyag szűrő most került be, nem vágnám egyből haza...
amúgy Rob, a múltkori szenvedésem a levegősödő nagynyomású üzemanyagcsővel most ér véget, Motulos olajcserénél kicseréltük az üzemanyag csövet ami megy a magasnyomásúra, kicsit javult a dolog, de még levegősödött... további kutatás eredménye azt mutatta, hogy a kis motortéri kézipumpa öregedett el és ott levegősödik fel a dolog, úgyhogy irány a bontó újraVáltóolaj csere mekkora sz*pó? Elég csufin rakódik be fokozatba, a legegyszerűbb oldalán kezdeném el a problémát felgöngyölíteni...
[ Szerkesztve ]
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
válasz Xantomas #62911 üzenetére
Mostanában már álló helyzetben is egyesbe nehezebben csusszan be, de pl. visszafelé váltásnál, lassításnál, motorféknél a 3->2 nem túl szép. Alsó váltótartót pár hónapja cseréltem, az a váltókar billegésén látványosan sokat segített, a régi gumija már meg volt szakadva, szóval ha minden jól megy, annak nincs baja.
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
válasz rob210 #62913 üzenetére
Nem foglalkoztam még tüzetesebben a váltóval, bár azt a csavart, amit mondtál korábban a szervíz után megnéztem és csak alig kellett rajta húzni. Ez ugyanaz lenne, vagy egy másik?
A kézipumpás linket nem találom, megkeresem, nem ragaszkodom a bontóhoz, más miat (rendszámtábla világítás takaró műanyag) mennék hozzájuk.
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
Na egy kis tapasztalat M2 1.5 dCi 106lóval.
Mivel nagyon erősen csattogós, csörömpölésre hajazó, fémes ronda hangja volt az első hídnak, és aktuális volt a műszaki vizsga, elvittem a legközelebbi megbízható független szervízbe autómat, elmeséltem mi a történet, mi lenne a feladat, ők meg azt mondták, hogy megnézik az autót, bevizsgálják, és jelentkeznek a javítandó dolgokkal.
Hétfőn mentem be hozzájuk, lényegében utcáról, feladatot és időpontot egyeztetni, tegnap reggel 8ra bevittem az autót, aznap 11 órakor hívtak, hogy a probléma okozója a bölcsőszilent totál kifáradása mindkét oldalon, így jobb opcióm nem lévén, kicsit ugyan sokalltam az összköltséget, de megkértem őket, végezzék el a javítást, és a műszaki vizsgáztatást is.Ma délután 2kor telefonáltak, hogy az autó kész van, a műszaki most ért véget, minden rendben volt, mehetek érte az ellenértékkel a zsebemben.
Megérkeztem, megbeszéltük a dolgokat, próbakör, rendben van, fizetés, köszönöm.
Végeredményben gyári bölcsőszilentek kerültek be a régi, lényegében haszontalanra kopott-szakadt darabok helyére, lógtak mint az akasztott ember, 20.000 Ft anyagáron (ez sok, de még egyszer, sok opcióm nem volt), a bontási-behelyezési-visszaépítési munkák, futóműállítással együtt 57.000 forintot vont le a rendelkezésre álló pénzenergiámból, a műszaki vizsga hatósági díja meg ugye annyi, amennyi, ott nincs nagyon vita.
Tudatában annak, mekkora sz**ás a bölcsőszilentek cseréje, annyira nem húztam a szám a dolgon, mint amúgy tenném ha olyanról van szó, amit magamnak meg tudok csinálni, csak időm nincs rá, az jobban fájna. A tudat, hogy neki tudok menni a hétvégi vidéki rokonlátogatásnak biztonságos autóval, jelen esetben megéri nekem, az autóval így legközelebb "akkor kell foglalkoznom", amikor hátsó lengők cseréjét érdemesnek találom (valószínűleg tavasz), és ha van időm és lehetőségem még idén az EGR szétszedésére és kipucolására, azt megteszem, régóta ígérgetem magamnak és az autónak.
[ Szerkesztve ]
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
válasz rob210 #63383 üzenetére
Nem ért váratlanul, tudom hogy beszéltük, meg azt is hogy nincs vége a sztorinak, a trapéz lengő szilentjeit is kell cserélni majd ahogy mondod. A fájóbb az, hogy te nem vállaltad már idén Viccen kívül tudod, hogy -nem nyalizás- rád bízom a dolgot inkább, de ahigy beszéltük is, idén te már nem, én meg lépéskényszerbe kerültem, igaz a saját hibámból.
Idővel kiderül hogy bölcs vagyok vagy idióta, előbbi tud a más kárából tanulni, utóbbi a sajátjából se...
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
válasz rob210 #63404 üzenetére
Ez így igaz, akkor az fért bele, most kompenzáltam
Jövőre folyt köv.
Más: BP-en / Pest megyén belül tudtok megbízható szakit indítókártya másolásra? 2-t kaptam az autóhoz anno, abból egy elég hevenyészett állapotú, szerintem nem is működik (kipróbálom ha megtalálom a kincsesdobozom alján), és szeretném, hogy legyen még egy, jó állapotban, működőképesen, ha neadj'isten bármi történne a primer egyeddel...
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
-
shifty!
senior tag
válasz #89309696 #63522 üzenetére
Ez a B+B kategoria nem rossz ötlet, írd és mondd fele annyi ember lenne BP-en is az utakon, mert ahhoz a kategóriához a sok gyökér életképtelen nem jutna hozzá. Egyből megoldódna a dugók egy része is.
Ma munkába menet csak 2-szer akarták rámhúzni a kormányt a párhuzamos sávból. Nem rajtuk múlt, hogy egyben van még az autóm...
Oké, ha sávot akarsz váltani. De használd az indexed és nézz be a tükrödbe, meg a holttérbe is... Van egy érzésem hogy Pesten nagyon ritka a nyugodt vezetés élménye."Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
Igen, vidéken is járok eleget, az is egy véglet, a BP-i közlekedés meg a másik, amúgy gyönyörű helyi jellegzetességeket lehet felfedni a pesti és a budai oldalon is, kiváló esettanulmány a város.
Gyalogosok láthatatlan helyeken, nem zebrán (inkább jellemzően az előtt 5-10 méterre) átlósan mennek át az úton, megsértődve hisztiznek ha rájuk dudálsz, rájuk villogsz, neadj' isten még az blakod lehúzod és szólsz neki hogy nem itt és így kéne átmenni - nem szokásom kiszólni az autóból, de lassan nehezen állom meg.
Ha elcsapod, még jobban meg van sértődve, te meg bűnös vagy - nyilván nem a zebrás esetnél, de általános felfogás, hogy én gyalogosan ott, úgy, és akkor, ahogy én akarom. Nettó faszság, már elnézést, ahogy a gyalogosok tudnak viselkedni, ahogy Rob mondja, a telefonból a kib***ott fejét fel nem emelné egy percre sem...Szerk.: #63557@Xantomas: értem én hogy a város, a Kis-Nagykörút nem versenypálya, amúgy is szűk, megértem. De normális helyzet hogy 30-40-es tempóval kell zötyizni a városban? Szerintem nem. Aztán olyan szempontok, hogy piroshullám, összehangolatlan lámpák, amik miatt borzasztó könnyen kialakul a dugó, aztán rinyálunk a szmog miatt, már bele se menjünk...
Más téma - régebbi TCe motorokról mi a tapasztalat? Egy barátomnak keresünk kitartóan olyan paripát a jól megszolgált, nagykorú és nagy rozsdafoltokkal rendelkező fAstra helyére, és szimpik neki a Clio III-asok, 1.2 TCe motorokkal egész szép darabok vannak a piacon, most épp egy 2008 év közepit nézeget nagyon, persze aggódok miatta hogy ezek is terhelésükben felülméretezettek, nem gondolom egészségesnek a 1150 ccm-es blokkból kifacsart 101 LE-vel párost...Van ezeknek a korai TCe-knek nagyon nem ajánlott kategóriára okot adó ismérve?
[ Szerkesztve ]
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
válasz rob210 #63561 üzenetére
Pont azért írtam, hogy mennyire kerülendő, mert a technológia ugyanaz a TCe, csak hogy a korábbiakban mennyi anyag maradt még...ezek szerint semennyi
Köszi az ajánlásokat! Valóban nagyon kedves, gyerekkori barátom, mondtam neki az MII 1.4/1.6-okat (dízelt nem akar...), illetve ezeket a Cliokat nézzük.
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
válasz rob210 #63642 üzenetére
Hogy micsinál'?!?!
Még mutogatja is milyen állapotban vannak a szilentek Könyörgöm most tépted ki te szerencsecsomag...
"Jó állapotú, szakszervíznél felújított futóművel"...
Köszi Maestro, feldobtad az estém
[ Szerkesztve ]
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
Boldog karácsonyt mindenkinek! Vigyázzatok magatopkra, ünnepek alatt fokozottan vigyázni!
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
válasz Nemo1001 #64129 üzenetére
Forceberg kollega úgy értette, hogy röhejesen magas ára van ezeknek a szelepeknek.
Te meg egy kicsit moderáld a stílusodat. Nem kötelező olyan kérdést feltenni, amit már sokszor feltettek előtted, és ilyen alpári stílusban sem kötelező reagálni mindenre. "Lépj túl rajta"."Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
Üdvözlet az uraknak.
A hideg megb***kurálta a kisautómat, és a valószínűleg erősen a tropához közelítő önindító nem tudta megtekerni a reggeli -8 °C-ban, ezért külső erőforrást igénybe véve bebikáztak, utána pöccre indultunk is.
Azóta viszont csak szakaszosan, jó 10 cm-enként engedi fel-le emelni az ablakokat, mind a 4-et próbáltam.Ezt minek köszönhetem?
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
válasz rob210 #64217 üzenetére
és többiek: Köszönöm a segítséget! A héten lesz idő foglalkozni vele záróvizsgára készülés közben, megnézem az aksi feszt. Van esély rá, hogy felújítós lesz az önindító, de szakavatott személyre fogom bízni ennek a megítélését.
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
Ebben a mostmár több hete konstans ~ -10 ÷ +5 °C közötti időben, főleg sok állásidővel és kevés, rövid használattal (amit ugye tudunk, hogy dízeleknél kifejezetten nem ajánlott) akármi is lehet.
Egyszerűbb esetben az üzemanyagból, főleg ha gyengébb minőségű, a hideg miatt valamennyi vízkiválás, kristályosodás (nem tudom, mennyire városban / külterületen laksz, az autó szabad ég alatt / garázsban?), amit felkap a tankból az üanyag szivattyú, hidegen amúgy is könnyen egyenletlen égéskép alakulhat ki. Üzemanyagszűrő eltömődés kezdeti jele is akár. Vezérlés mikor volt cserélve?
Szerk: ugye az 1500-2000-es indulás nem állóhelyben pörgetett motort és felcsapott kuplungot jelent?!
Nem vagyok szaki, "tapasztalatból hallok" és tanulok, majd szakavatott megmondja, ha nagy blődséget állítok...
[ Szerkesztve ]
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
Ellenőrzik hogy be van-e kapcsolva a funckció - nemtudom hogy billenőkapcsolós, fordítókapcsolós, mindegy, bekapcsolják, vagy megnézik hogy be van-e kapcsolba. Ha a fedkomp kiírja hogy az automata kézifék működésbe lépett / kikapcsolásra került, gondolom állóhelyzetben megpróbálnak behúzott elektromossal elindulni. A mozgás sikerességétől függően megállapítják hogy működik-e vagy sem.
Az én fejemben kb. ennyi az ellenőrzés algoritmusa."Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
válasz Tomi0703 #64767 üzenetére
Kb. ugyanezt játszottam el én is nyár végén, először "kiöblítettem" Coccolinos 5w40 sxr-el, aztán kapott Motult. Pont a minap néztem rá az olajra, feltöltés óta ugyan evett belőle keveset (feltöltéskor a nívó jelzőrész majdnem tetejénél volt, most az alatt a szint alatt 2-3 mm-el), de a hangja, a járása, amennyire az olaj tud rajta segíteni, rendben van.
[ Szerkesztve ]
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
Sokadrangú probléma az autómmal, csak érdekel. Biztonsági öv feszítője Megane 2-n házilag felújítható?
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
válasz rob210 #64973 üzenetére
Pontosan, az anyósoldali pl már csak kézileg megy vissza, vezetőoldali is kicsit nehézkesebben jár. Kimosás = takarítószeres víz + szivacs végigdőrgölés az övön, amolyan takarítósan, vagy alter műveletre gondolt a költő, amihez az öv kiszerelése szükséges?
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
válasz rob210 #64979 üzenetére
Ámen. Következő héten lesz beállóm a műhelyben talán, akkor megcsinálom. Olajas történetből a váltóolaj cseréjét megoldom, szervóolaj cseréjét nem csináltam még, ezt érdemes rád bízni, vagy bátorság kérdése?
Továbbá érdekelne, az önindító kiszerelése és kipucolása user által manuálisan megvalósítható, avagy kemény szívással megszerzett tapasztalat és tudás birtokában érdemes foglalkozni vele?"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
Tegnap úgy adódott, hogy az idő- és térkoordináták szerencsés konstellácója képpen ki tudtam pucolni a rég tervezett EGR szelepet.
Ahogy azt vártam 251 ezer kilóméternél, kicsit le volt kormolódva... A szelep is, a hattyúnyak is...
Az a kupac, nem kalibrált kézi megemeléses méréssel úgy 300 gramm lehet, kicsit tán több.
Eredményképpen az állóhelyzeti indulásnál tapasztalt lomhaság, holtidő nagy része megszűnt, bár még csak egy rövidebb próbaútra volt idő azóta.
Dízel tulajok turbós-EGR-es motorral: különösen ajánlott kitakarítani. Egy délután, egy hosszú szárú laposfejű, egy drótkefe, fél üveg brigéciol, és nagy lelkesedés.
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
válasz #89309696 #65097 üzenetére
Szerintem sima benzin is jó, az elején amit tudsz a hattyúnyakból egy laposfejűvel kapard ki.
Csavarokat az elején WD40-el fújkáld meg, nehogy beleszakadjon a menetbe és anyázás legyen a vége.
Az EGR szelepet áztasd be az elején, és utána ecsettel könnyebben lejön a kokszpor.
A ráégett részeket azon is óvatosan laposfejűvel kapargathatod szerintem, illetve ha van 15-ös torx fejed, az EGR műanyag fedelét is leszedheted, és amozgatórugótinkább ellenrugó az... azt is ki lehet portalanítani.
A stekkerre vigyázz, lehetőleg ne érje benzin.
Ahonnan a hattyúnyakat kiszeded, a 2 csatlakozó csonkba + nyilván az EGR illesztékébe is érdemes féktisztítós ronggyal benőgyógyászkodni, hogy onnan is amit tudsz szennyeződést, kiszedd.Ha már ott mókolsz, a cooler fémcsövét is leszedheted, az kicsit nehezebb mert seeger fogja a blokk mögött lent. Azzal óvatosan, ha kipattan a kezedből, garantált az égiek emlegetése - visszarakásnál különösen. Érdemes megnézni hogy mennyire olajas, illetve a rugalmas csövet ami közvetlen a coolerről jön le, abba is nézz bele, törölgesd szárazra.
Nekem kb. ennyi tapasztalatom volt vele.
[ Szerkesztve ]
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
válasz LamerGyuri #67024 üzenetére
Szerk by fogyi: látom, hogy te a kapcsolókra vonatkozóan kérdeztél, én meg a belső térre válaszoltam. Mea culpa, de akkor már itthagyom
Én megcsináltam. Ebay-ről vagy AliExpressről, már nem tudom melyikről, de szinte lényegtelen, rendeltem egy 20 darabos W5W T10-es pakkot, a gyártó a "Safego" nevű, előtte és utána is számomra tökéletesen ismeretlen valami. Olcsó, működik, ennyi a lényeg.
A belső térben hibátlanul teszi a dolgát, cirka 10 perc kicserélni mindent, a lábtér világításoktól kezdve a térképolvasó lápmákonn át a csomagtartó világításig, szép erős hideg fehér fénye van, jóval jobban látható este a sötétben bármi a belső térben, mint a standard izzókkal, áldásos hatását főleg a csomagtérben élvezem.
Ellenben amit nem ajánlok, az a rendszámtábla világításba való behelyezés. Elvileg máködik a dolog, mert ott is ez a babszem izzó van bent, de ott, mivel érzékeny a LED és a foglalat is a párára, esőre, melegre, pikk-pakk megadja magát, szóval vagy gondosan minden indításnál megnézed, hogy ég-e, villog-e (és ha nem ég, vagy villog, cseréled), vagy azt meghagyod ahogy van.
Én cserélgetem szorgosan amíg van belőle, kék még nem szedett ki érte hogy jobban látja a büntiazonosítómat.[ Szerkesztve ]
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
Megosztom veletek tegnapi történésem, aminek most értem a végére:
BP, 14.kerület, méltán jó minőségű Fogarasi út. Külső sávban a bal kerekek nyomvonalában kb gumi szélességű, 10-12 cm mély kátyú, amit nem tudtam már kikerülni, "szabályos-haladós" 55-ös tempó környékén.
Ma javították, új lengéscsillapító, toronycsapágy, fémpersely. Az alkatrész szállító szerint tömkelegével viszik vissza a vevők az ehhez hasonló perselyeket.
Természetesen elkövettem azt a hibát, hogy mivel rohanásban voltam, örültem annak hogy a kocsit el tudtam navigálni a következő kisutcáig, és ott kváziszabályosan letenni... Rendőrt nem hívtam, rohantam dolgomra hogy időben odaérjek, így az önkormányzati/biztosítói kártérítés elúszott...
Tanulság: a kátyú az rossz. Az anyaghibás persely is. Költői kérdés, hogy mi a bánatra fizetünk annyi súlyadót, üzemanyagárba beépített útalapot, ésatöbbi ésatöbbit...
[ Szerkesztve ]
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
shifty!
senior tag
válasz molnarpeter #67055 üzenetére
Köszönöm az infót, este írok nekik.
[ Szerkesztve ]
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Mobilinternet
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Házimozi haladó szinten
- Milyen TV-t vegyek?
- Honda topik
- No Voice in the Galaxy
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- További aktív témák...