-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
kiir
tag
válasz
arcitec #28214 üzenetére
Köszönöm a választ mindenkinek. Csak a tisztaság kedvéért: az ajtóra 3 év garit írnak, megegyezően a jogszabállyal; a számla magánszemélyre szól; én sem tudom, hogy mi okozta a hibát, csak látom, hogy van.
Ezek szerint létezik olyan, hogy az ajtóra más gari van, mint a beépítésére. (Kb. mintha egy autóra úgy lenne sokéves gari, hogy egyhelyben áll üres tankkal -- de ha megtankolom, akkor hiba esetén először a benzinkút jön ki megnézni pénzért, hogy hátha a benzin a hiba.)
-
arcitec
addikt
válasz
turbobusa #28215 üzenetére
Több esélyes a dolog. Ha van kaphatsz ez újat. Vagy és ha nincs pénzvisszafizetés, oszt olyat veszel újra ami neked tetszik. Az Alza többnyire pénzt ad vissza, de ha minden igaz akár lehet választani is.
Miféle a fülhallgató, mert ha jó a minősége azok azért 2 évet bőven mennek sőt az enyém már elmúlt 3 is és tökéletes.
-
turbobusa
senior tag
Sziasztok! Vásároltam egy vezetéknélküli fülhallgatót az Alza-nál, amire 2 év garancia van. Ha időközben ez a modell kifutna, akkor hogyan történik a jótállás érvényesítése? Kapok egy kupont vagy ebből a márkából egy hasonló modellt adnának? Vagy ilyenkor biztosan ez a modell fut ennyi évig?
-
arcitec
addikt
-
lala666
őstag
válasz
arcitec #28210 üzenetére
Ez a jogszabály.
A garanciális jogszabályokat Magyarországon a 10/2024. (VI. 28.) IM rendelet szabályozza, amely a kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkekre vonatkozik. A jótállás időtartama a termék eladási árától függ: 10 000 forintot meg nem haladó áron nem kötelező, 10 000 és 100 000 forint között 1 év, 100 000 és 250 000 forint között 2 év, 250 000 forint felett pedig 3 év. -
arcitec
addikt
Vannak akik jogszerűen tudnának ehhez hozzászólni, de a leírtak alapján, ha az ajtóra 1 év a garancia és a beépítésre is, akkor az bizony lejárt, vagy is mára már nincs ingyenes kijavítás. Az is kérdés a leírásból nem derül ki mi okozta a hibát, még a ház állaga is beleszólhat úgy amúgy, de persze ez csak feltételezés.
Kereshetsz még egy másik brigádot akik a hiba felmérést akár ingyen elvégzik és akkor nincs kiszállási díj sem... Szerintem ... -
kiir
tag
Kedves Hozzáértőbbek!
Házfelújítás során új bejárati ajtót építettek be nekem tavaly áprilisban. Az ajtó mostanra "meglógott", alig akar záródni a kilincse (eredetileg jó volt). Jeleztem a kereskedésnek, akitől vettem, és aki a beszerelést alvállalkozóval végeztette. Ő továbbdobott a beszerelőknek, hogy velük vegyem fel a kapcsolatot, és ők majd kiszállási díjért fölmérik, és aztán meglátjuk. Próbálok utánajárni, hogy a kiszállási díj ebben az esetben jogos-e.
Az ajtó majd' millió forint volt, a beszerelés még külön 180 ezer (mondjuk az több más ajtóval együtt). A beszerelést az ajtóval egyben, ugyanabban a kereskedésben rendeltem meg. Az ajtót nyilván egy gyár gyártotta, a beszerelést pedig egy alvállakozó végezte -- de én ővelük nem voltam szerződésben. Van egy "keretszerződés" is, abban az szerepel, hogy a Szállító az általa végzett beépítésre 1 év jótállást vállal, az ajtó ügyében meg forduljak a gyárhoz.
Na most az egy éven nyilván túl vagyunk. Intuitíve mégis hülyeségnek tűnik, hogy egy másfél éves bejárati ajtót külön díjért hozzanak beszereléskori állapotba, ez így olyan, mintha egy "előfizetéses" ajtót vettem volna, ami csak az éves díjért cserébe hajlandó működni. (Ugye, ha kiszállási díj van, akkor majd szerelési díj is lesz, meg anyagköltség, meg fittyfene.)
A kérdésem az lenne, hogy a beépítés aktusa valóban önálló jótállásnak minősül-e, ami a terméktől elválik. Illetve, ha igen: ki és hogyan dönti el, hogy a felmerült hiba a terméké vagy a beépítésé?
Köszönöm előre is, ha valaki kicsit eligazít a dzsungelben.
-
Jester01
veterán
válasz
fausto #28203 üzenetére
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
6. § (1) A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani.
(2) Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik. -
fausto
addikt
Sziasztok,
Elméleti kérdésem lenne: ha veszek beépíthető cuccot (pl. egy beépíthető főzőlapot vagy konyhabútorba szerelt sütőt) és jótállási időn belül valami baja lesz, akkor a jótállásos keretek között mit kell biztosítani az eladónak/gyártónak? Nekem kell állni a ki- és visszaszerelés kölcségét és nekem kell leadnom javításra?
Köszi előre is! -
shteer
titán
válasz
Gyuri27 #28198 üzenetére
Veled is csak eggyel többen vagyunk
webshop de van amúgy bolt is, konkrét nyitvatartással - a webshopban csak kiszállítási opció van:
Személyes átvétel itt: Jelenleg nem választható ez az átvételi mód.
visszaszállításra csak GLS az opcióde amúgy mindegy, feleségem rendelte, nekem meg azt az 5 perces kitérőt se kell megtenni ha GLS automatával megy vissza
-
Dinter
addikt
Sziasztok!
Vettem egy irodai széket kevesebb mint 1 éve. Pár hónap után cserélni kell a mechanikát, mert teljesen elvesztette a tartását (130kg-ra van tervezve, 90kg vagyok). Az új szerkezet pár hónap után ismét tönkrement. Ebből gondolom, hogy tervezési hibás, és akármennyit küldenének, nem bírnának többet pár hónapnál.Mik ilyenkor a lehetőségeim? Végtelenségig cserélgettetni a szerkezetet?
-
Gyuri27
félisten
válasz
shteer #28197 üzenetére
Egy másik érdekes kivétel a távollévők között kötött szerződésekhez kapcsolódik. Ha a vállalkozás az árut nemcsak webshopon keresztül értékesíti, hanem fizikai üzlethelyiségben is, és a fogyasztó a termék visszaküldésével kapcsolatos jogát személyesen az üzletben gyakorolja, akkor jogosult arra, hogy a terméket azonnal visszaadja az üzlethelyiségben. Ebben az esetben tehát nincs szükség a postai visszaküldésre, és így a fogyasztó elkerüli a visszaküldés költségeit.
-
shteer
titán
Elállás témakörben segítsetek pls értelmezni a jogszabályt. Az eladó megszabhatja-e, hogy hogyan juttassam vissza - pl csak az általa kijelölt futárszolgálattal vagy köteles-e azt átvenni, ha én személyesen vinném vissza mert pl egy következő utam esetén útba esik
-
-
Lackooo84
nagyúr
válasz
madmike #28194 üzenetére
A 6 hónap az ilyen saját vállalós saját feltételes lófax, ami szerintem nem sokat ér, és nem, semmilyen jótállás nem szűnne meg ilyesmi miatt. Viszont kellékszavatosság van a cuccra, 6 hónapig az eladónak kell bizonyítani, hogy az alkatrész hibátlan volt (szerintem ezt nevezték át ők nagylelkűen 6 hónap "garanciának" lol), nem neked, hogy hibás. Ha nem enged, akkor békéltető. Mondjuk ez szerintem hibás teljesítésbe tartozik, mivel rögtön az átvétel után kiderült, hogy hibás.
-
madmike
őstag
Sziasztok,
Az autoglobal.hu-ról rendeltem egy használt autóalkatrészt, melyet hibátlanként hírdettek és melyre a weboldaluk tanulsága szerint 6 hónap garanciát vállalnak.
Az alkatrészt ma vettem át. Kivülről olajsár borította, ezért lepattintottam róla a műanyag fedelét és a belsejében, az elektronikájánál állt az olaj. Ennek a résznek száraznak kellene lennie. Az alkatrész hibás.
Felvettem a kapcsolatot az eladóval, aki azt írta, hogy mivel megbontottam az alkatrészt, így a garancia nem él.Véleményetek szerint valóban elvesztettem a garanciát azzal, hogy egy kézzel is lepattintható fedelet leszedtem, azzal a céllal hogy meggyőződjek az alkatrész állapotáról? Amennyiben az eladó köteles a terméket, javítani, cserélni, mi módja annak, hogy ezt érvényesíthessem?
Válaszotokat előre is köszönöm! -
Lackooo84
nagyúr
válasz
mokus1 #28192 üzenetére
Igen, te jelezted a boltnak a hibát, onnantól már ketyeg a jogszabályban előírt maximális 30 nap, így ha azon belül nem lesz megjavítva, akkor a bolt kötelezően ki kell cserélje neked egy másikra, ill. vissza kell adni a pénzt, mindezt 8 napon belül. Ha akadékoskodnak, akkor békéltető, ami tuti neked fog igazat adni.
-
Lackooo84
nagyúr
-
oneal1
senior tag
sziasztok!
Adott egy monitor amit garanciális javításra visszaküldtem. lejárt a 30 nap, ma leadtam a pénzvisszafizetési kérelmemet. Az undirító félrevezetés és infó hiány miatt döntöttem végül emellett.
Kérdés: így a kérvény leadása utána ha megérkezik mégis a termék, ne vegyem át a futártól ugye?
Előre is nagyon köszönöm!
-
ACE-
addikt
válasz
Ron Swanson #28109 üzenetére
A fogyasztóvédelmi problémák nem tartoznak a chargeback alá...
[link] -
-
ACE-
addikt
válasz
Ron Swanson #28107 üzenetére
Na de mire indítottad? Csak mert erre nem lehet...
-
-
Lackooo84
nagyúr
válasz
Ron Swanson #28105 üzenetére
Ilyenkor nincs apelláta. 3 munkanapon belül nincs vizsgálat nincs semmi, kötelező kicserélniük. Nem tudom ezen mit nem értenek meg? Ilyen xar xemét boltokat öregem. Velem is szívózik épp egy zöld 4 betüs tetű cég....
Amúgy a bevizsgálással is ők szívnák meg, mert a házon belülit nem vagy köteles elfogadni, csakis a független szakvéleményt, amit nekik kell fizetni és az sztem nem olcsó... -
válasz
Ron Swanson #28103 üzenetére
E-mailben egy generikus válasz jött vissza, hogy ha szeretném kérjem a bevizsgálását hogy valóban hibás/selejtes volt a termék amikor megvettem, és ha megállapítják hogy igen, akkor visszafizetik…
Revolut chargebacket megpróbáljam? -
-
Lackooo84
nagyúr
válasz
Ron Swanson #28100 üzenetére
Nem, mert a jogszabály szerint 3 munkanapon belüli meghibásodásnál kötelező a csere.
-
shteer
titán
válasz
Ron Swanson #28100 üzenetére
Szerintem igen
Új hozzászólás Aktív témák
- Csúcskategóriás gamer fenevad: ASUS ROG Strix Scar G733QS (Ryzen 9, RTX 3080, 32gb ram/1tb ssd)
- Huawei Watch GT5 Pro 2027.04.15.-ig Garis!
- szinte új Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49 mm fekete titántok titán milánói szíj 1 év garancia
- újszerű Apple Watch Series 10 GPS 42mm kozmoszfekete alumíniumtok fekete Apple garancia
- E14 Gen5 14" FHD+ IPS i7-1355U 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- UTOLSÓ!! 120 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 - 4 év garancia
- Lenovo ThinkCentre M720q/ Dell OptiPlex 3070/ Hp EliteDesk 800 G4-G5 mini, micro PC-Számla/garancia
- Bomba ár! Dell Latitude 7390 - i7-8GEN I 16GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! ASUS C246M i5 9400F 16GB DDR4 250GB SSD 1TB HDD GTX 1660 Super 6GB Zalman N4 Zalman 600W
- Zebra ZP505 EPL hőpapíros címkenyomtató
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest