-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
luciferc
őstag
válasz #00809728 #105 üzenetére
kicserélni elvileg nem kötelesek, viszont van egy olyan kitétel a megfelelő jogszabályokban, hogy a javítást a vevőnek okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni, 4 javítás ugyanarra a hibára már szvsz jelentős kényelmetlenség. Illetve ha jól tudom arra is van lehetőség, hogy elállj a vásárlástól, ha nem tudod rendeltetésszerűen használni a készüléket. adtnál kicsit több infót? ugyanazzal a hibával? milyen gyakorisággal volt gariztatva?
-
luciferc
őstag
válasz #00809728 #107 üzenetére
Ptk
306. § (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(2) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
(3) Ha a kötelezett a dolog kijavítását megfelelő határidőre nem vállalja, vagy nem végzi el, a jogosult a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja.
(4) A jogosult a kijavításig vagy kicserélésig az ellenszolgáltatás arányos részét visszatarthatja.
(5) Fogyasztói szerződésben semmis az a kikötés, amely a szavatossági jogoknak a törvényben meghatározott sorrendjétől a fogyasztó hátrányára tér el.
Ezek alapján szvsz teljesen jogos hogy te cserét kérsz. A (2) bekezdést már régen kimerítették a 4-szeri javítással, igen jelentős kényelmetlenséget okoztak. Szóval kutyultam a dolgokat, bocs, visszavenni nem kötelesek, de cserélni szvsz igen!
[Szerkesztve] -
luciferc
őstag
dehogy szívtad meg. Az átvételről papírt kell kapnod. Innentől kezdve nincs kérdés, hiszen te a kiskerrel állsz szerződésben, tőle vetted a terméket. Időben bevitted, tehát a garancia érvényes. Ennyi. Persze, akkor ha kitalálnák, hogy évente egyszer van nagyker ügyintézés, akkor minden termék garja ugrik? Szóval ne hagyd magad.
-
luciferc
őstag
válasz Vangelis #140 üzenetére
No, volt itt a PH!-n garanciás cikk, annak 3. részében az utolsó oldalon (Bővebben: link) van egy kisokos, közérthetően a főbb szabályokkal, valamint egy kis törvénytár. Na ebből a tárból neked a PTK (Bővebben: link)megfelelő részei kellenek, mégpedig a 248 paragrafus, annak is az (5) bekezdése:
A törvénynek a szavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályait a jótállási jogok
gyakorlásánál megfelelően alkalmazni kell.
valamint a 308. paragrafus, annak is a (3) bekezdése:
(3) Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot nem tudja rendeltetésszerűen használni. A szavatossági jog érvényesíthetőségének határideje a dolognak vagy jelentősebb részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) dologra (dologrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
Ez a két szabály együtt biztosítja, hogy sima jótállás (köznyelvben: garancia) esetén is, ha cserélték, akkor újra kezdődik a jótállás.
Nyomtasd ki ezt a kis PTK kivonatot és dugd az orruk alá. -
luciferc
őstag
válasz szeva000 #136 üzenetére
Ha cserélnek,akkor csakis újat vegyél át,a gariidő a szervízben töltött idővel tolódik.
Nem nem, ha csere van, akkor teljesen előről kezdődik a gar. Vagyis ha a 3 év garos vinyó 2,5 fél év után megadja magát és cserélik, akkor újabb 3 évre van garod (feltéve, hogy a cseretermék ilyen feltételekkel kerül egyébként is árusításra.. Lásd korábbi hozzászólásom -
luciferc
őstag
válasz -Jackson- #150 üzenetére
Szerintem ki kell cserélniük, mégpedig a Ptk 248. § alapján, annak (1) bekezdése ugyanis a következő:
Aki a szerződés hibátlan teljesítéséért szerződés vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, ennek időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A jótállás a jogosultnak a törvényből eredő jogait nem érinti.
Tehát ha azzal jönnek, hogy biztos másik hűtőt akartál felrakni, vagy bármi más módon te okoztad a törést, akkor csak simán közöld velük, hogy ezt nekik kell bizonyítani, és amennyiben nem teszik meg, akkor cseréljék ki. Ha nagyon kekeckednek, akkor érdemes a fogyvédőkhöz fordulni első körben.
ez persze az én véleményem. -
luciferc
őstag
válasz BobChemistry #153 üzenetére
és tudnál erre jogszabályi hivatkozást is adni? érdekel, hogy hol tesznek különbséget fizikai és nem fizikai sérülés között. ha elpukkan egy kondenzátor, az fizikai vagy em fizikai sérülés? ha kisül egy IC, az fizikai vagy nem fizikai sérülés?
szóval: mi az, hogy fizikai/nem fizikai egy sérülés egy tárgynál?
[Szerkesztve] -
luciferc
őstag
válasz BobChemistry #153 üzenetére
na, vagy itt a #160-as. ha elfüstöl a táp, az fizikai vagy nem fizikai sérülés?
-
luciferc
őstag
válasz csabika999 #162 üzenetére
BobChemistrynek (#153) szólt a megjegyzés, nem neked.
amúgy de, kell hozzá magyar nyelvű leírás. ha nincs, akkor a törvény szerint kvázi mindenért (a józan ész határain belül, tehát kisbaltás támadás nem számít) az eladó felel. -
luciferc
őstag
válasz csabika999 #164 üzenetére
elvileg nem, én úgy tudom. ahhoz hogy beinduljon két érintkezőt rövidre kell zárni.
-
luciferc
őstag
egyrészt a jótállási jegy adhatna erről tájékoztatást. másrészt a kerregés az még necces, a megállás viszont már ok, ugyanis a kártya működéséhez szükséges a hűtés, így elég fontos alkatrész. elvileg. de a jótállási jegyen (ha van, ugye) mondhatják, hogy kopó alkatrész, így a felhasználó dolga a csere. ha visoznt ilyen nincs leírva, akkor megállás esetén már garanciális szvsz.
-
luciferc
őstag
válasz BobChemistry #153 üzenetére
BobChemistry, a #159 és #161-esre van valami válaszod?
-
luciferc
őstag
válasz csabika999 #175 üzenetére
nem tudom ki írta ezt, de véleményem szerint ez tele van baromsággal, egyes részei pedig elavultak.
-
luciferc
őstag
válasz csabika999 #177 üzenetére
pl azt írja, hogy 15 nap után cserekészüléket kell biztosítani. ez nem igaz, a jogszabály már nem tartalmazza ezt. persze ha így teszel, az nem baj, sőt jó, mert akkor én is odamennék vásárolni, de nem kötelező. tehát mint javaslat esetleg szerepelhetne, de így elavult.
aztán a táblázat... így önmagában egy nagy baromság, azt mutatja, mintha a jótállással eladott dolgokra nem vonatkozna szvaatosság. pedig bizony vonatkozik.
az sem igaz, hogy jótállást a termelő vállalja, ugyanis
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
1. §
(3) A jótállási kötelezettség teljesítése azt terheli, akit a fogyasztói szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez (a továbbiakban: forgalmazó). A jótállási jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül (a továbbiakban: fogyasztó).
és ezt csak így gyorsan és nem is vagyok jogász.
érdemes lenne ezekre rákérdezni, kiváncsi vagyok én is, hogy mit mondanak. -
luciferc
őstag
válasz csabika999 #183 üzenetére
az elsőt nagyjából végolvastam, nagyon korrekt, és mellesleg sokkal értelmesebb, magyarosabb szöveg is, mint a tankönyved. elég gáznak tűnik az a könyv.
a táp garijegye: miért ne állhatna rajta, hogy vállalja a 15 napon belüli javítást, és ha nem sikerül, akkor cserekészüléket ad, hogy 30 napig bütykölhesse? ez a vásárlónak kedvező, tehát jogszerű eltérés a törvénytől.
a gyártó cég jogutód nélküli megszűnése esetére vonatkozó kikötés (az elején) szvsz semmis az 1 éves kötelező jótálllás idején belül (ha van ilyen kötelező jótállás az adott termékre)
szvsz az a tény, hogy fődarabnak a számítógépházat tekinti elég csúnya dolog, de sajnos azt hiszem jogszerű. nagyon gáz, hogy ilyet le mernek írni, ilyen szart sem vennék soha. -
luciferc
őstag
válasz csabika999 #185 üzenetére
ok, ez teljesen jogszerű dolog, és nagyon dícséretes
a tankönyved ettől függetlenül sületlenségeket tartalmaz. -
luciferc
őstag
válasz csabika999 #187 üzenetére
szvsz ilyenkor is lehet reklamálni... feltéve persze, hogy az előadásokon sem hívták fel a figyelmet a változásokra.
-
luciferc
őstag
válasz Vangelis #195 üzenetére
a szervíz általi beszerelés csak akkor lehet feltétel, ha jogszabály ezt előírja (gázkészülék), vagy a forgalmazó megköveteli (pl autó akkumulátorok esetén megkövetelik a töltési rendszer vizsgálatát, csak így lesz jótállás). Ezt viszont vásárláskor egyértelműen közölni kell, és szerepelnie kell a jótállási jegyen is. minden más esetben, ha nincs leírás, akkor a forgalmazó felel, akár még proci sarkazásért is! szvsz
-
luciferc
őstag
válasz Vangelis #197 üzenetére
pont ezt írtam, hogy de igen, van olyan, hogy a forgalmazó megköveteli, hogy szervíz rakja be, de akkor ezt előre közölni kell (mert mondjuk akkor nem azt veszed meg). ennek amúgy semi értelme, mert ha az egész gép nincs leplombálva, akkor bármikor belepiszkálhatsz. ezért is nincs ilyen feltétel a jótálláshoz.
-
luciferc
őstag
no igen, már megint ott vagyunk, hogy szarok a törvények.ha a leírás hiányát nem 10000 Ft-tal, hanem az éves árbevétel 5%-át kitevő összeggel büntetnék, akkor mindjárt lenne fordítás. és nem kell oda szaktolmács, kizárt hogy egy nagy importőr cégnél nincs valaki, aki ért a gépekhez és tud angolul is.
-
luciferc
őstag
ezt nem ember, hanem gép fordította. tudsz olyan szabályról, hogy a leírást szakfordítónak kell készítenie? Szvsz nincs ilyen, csak értelmes legyen és kész.
szerk: de hogy milyen elbaszott program fordítja a Microsoftot Mikroszkópnak??? LOL és szánalom egyszerre.
[Szerkesztve] -
luciferc
őstag
válasz Warlock_42 #232 üzenetére
mivel a HDD-t nem valószínű, hogy javítani fogják, így a 3 hét elteltével már igen jogosan patoghatsz. ha nem akarsz rögtön asztalt borogatni (és minek is kellene), akkor fejtsd ki nekik, hogy tisztában vagy vele, hogy úgyis csere lesz a dologból és kérd meg őket, hogy sürgessék meg a nagykert, küldjék le minél hamarabb a cserét. valószínűleg nem a kisker a ludas.
-
luciferc
őstag
-
luciferc
őstag
Ugye jól emlékszem, hogy az interneten rendelt cuccoknál (ha nem személyesen veszem át), akkor távollevők között kötött szerződésekről szóló kormányrendelet alapján a forgalmazó nem köthet ki olyan feltételt, hogy nem jogosult a vevő az elállási jogát gyakorolni, ha felbontotta a csomagolást? A fogyvédők tudnak tenni ez ellen valamit panasz esetén?
-
luciferc
őstag
én átolvastam most a rendeletet, szó nincs benne csomagolásról (kivéve zene, szoftver), mint az elállási jogot ütő dologról. mellesleg nincs is értelme a csomagolás felbontását tiltani, hisz pont azért van a 8 nap indoklás nélküli elállási jog, mert nem tudod kézbe fogni, nem tudod esetleg kipróbálni, nem tudod működés közben megnézni a terméket. És az most mindegy, hogy sok klasszikus boltban sem, mert az is nagyon helytelen.
megnézten valamit a depo-n, és 3 boltból 3 kikötötte, hogy csomagolást nem lehet felbontani. Én meg nagyon szívesen panaszt tennék ezek ellen, ha tudom, hogy lehet valami következménye. ha képtelen betartani a jogszabályokat, akkor legyen szíves nem árulni interneten. Bírom az ilyen kereskedőket. Az internet plusz vásárlókat jelentő potenciálja kell neki, de a speciális szabályok már büdösek. És ezek nem csak maguknak ártanak, mert normális ember így nem vásárol tőlük, csak ha tudja, hogy amit vesz, az tutira megfelel neki, hanem az egész internetes kereskedésnek is, mert ha az éppen próbálkozó vevőjelölt olvassa ezeket a feltételeket, akkor lehet, hogy az egésztől elmegy a kedve.
mod: az eredeti csomagolást a rendelet is előírja, sőt azt is joggal várja el a kereskedő (és ha jól emlékszem a rendelet is előírja), hogy ne cibáld szét a csomagolást.
[Szerkesztve] -
luciferc
őstag
sejtettem. francért kellett kiherélni őket. ez mellesleg amúgy sem egyedi ügy, mert mindenkit érinthet. Igazán csinálhatnának már az internetes kereskedők is valami szövetséget, ami fellép az ilyen elősködők ellen.
Nyernék a lottón (vagy hirtelen felemelnék sokkal a fizetésem) esküszöm vennék valamit, visszaküldeném, aztán ha nem jön vissza pénz, akkor irány a bíróság. elvileg tuti az ügy, nem? -
luciferc
őstag
-
luciferc
őstag
ha nincs készre kábelezve az autó akkor két lehetőség van. az emberek nagy része ekkor úgyis szervízbe megy mert nem tudja bekábelezni, a másik, barkácsolós része meg már úgyis bekábelezte előre, vagy bekábelezi a szervíz előtt, vagyis a kérdés tárgytalan. szvsz
engem pont a törvényecske érdekel, csak nem találtam meg, nem tudom milyen szavakra keressek. a kerékpárok a másik hasonló kaliberű dolog. -
luciferc
őstag
csak az a kérdés, hogy ha abban az eldugott jogszabályban nincs benne az autórádió, akkor kiköthetik-e kötelezően a szakszervízt? Ilyen kikötés törvényesen lehetséges? Illetve ha már kiköti, akkor nem kellene a beszerelés költségét is feltüntetni az ár mellett? hiszen a termék használatához elengedhetetlen kötelező költségről van szó, kvázi része kellene legyen az árnak. szvsz.
-
luciferc
őstag
Pont erre akartam rákérdezni, csak fordított szemszögből. Vagyis, ha van jótállási jegy, de nincs számla/blokk, akkor érvényesíthető a jótállás? Nem hivatkozhat arra, hogy ''a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni'' ha bemutatod a számlát, és ha nem mutatod be, akkor nem tekinti bizonyítottnak? Tehát önmagában jótállási jegy elegendő?
-
luciferc
őstag
Viszont a 80GB helyett azonnal cserélik egy 160GB-ra, és figyelembe veszik a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, azaz egy jelenlegi árak közötti különbözetet kellene fizetni a cuccért, akkor a bolt hozzáállásából látom, hogy törekszik a megoldásra (49./2003. (7.) A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze) , a vevőt szerintem nem hozza kényelmetlen helyzetbe, hiszen többletet kap többletért.
Nem értek egyet veled. Ha a 80GB vinyó elromlott, és te nem vagy képes helyette 80-ast adni, hanem adsz egy 160-ast, akkor az a te dolgod, de ezért az ügyfelet fizetésre kötelezni nem lehet! A jótállás lényege éppen az, hogy az ügyfél az összes ezzel kapcsolatos költséget már kifizette a termék megvásárlásakor. Hogy ez mennyire így van, azt az is mutatja, hogy lehet jól meghatározott pénzért plusz jótállást venni számtalan termékre. Szóval nem árt tisztában lenni azzal, hogy amikor a vevő megvette a terméket, akkor egyúttal vett vele jótállást is. Azt tehát kifizette (az más kérdés, hogy a cégek előszeretettel élik fel ezt a pénzt tartalékolás helyett, de ez engem mint vevőt nem érdekel). Ugyanis bár a törvény írja elő a jótállást, de minden kereskedő beépíti a jótállási esetekkel kapcsolatos költségeket az árba (jogosan). Tehát ha visszaviszik hozzád a 80-as vinyót, akkor felajánlhatsz neki nagyobb egyenlő mint 80-as vinyót, de pénzt nem kérhetsz. és még mindig jól jártál, mert a mostani 160-as vinyó könnyen lehet, hogy olcsóbb, mint visszaadni az eredeti vételárat.
[Szerkesztve] -
luciferc
őstag
Milyen egyenlőség elvét? hol van ilyen elv? azt ajánlasz fel a delikvensnek, amit akarsz, legfeljebb ő nem fogadja el. Magyarázd már el, hogy milyen jogszabály, vagy etikai elv alapján kell nekem elfogadnom a 160-as vinyót ráfizetéssel, ha a 80-asnak is csak 20%-át használtam??? Csak azért hogy a kereskedőnek jó legyen? mint már mondtam, lehet választani, vagy visszaadod a vételárat, vagy felajánlasz egy nagyobbat, ha nincs ugyanakkora, de ráfizetés nélkül. És közben lehet menni lobbizni, hogy még inkább a kereskedők érdekét védje a törvény. Mert azért remélem elismered, hogy a legutóbbi változtatás sok mindenkinek jó volt, kivéve a vevőt.
Károsult társunk valószínűleg többek között azért is érezte korrektnek a beszámolást, mert olyan mocsadék állapotok vannak a számtech piacon amilyenek vannak, és azokhoz képest ez szuper megoldás. és tudod mit, én is ráfizetnék akkor, ha a 160-as vinyóval jobban járok, de ha az van, amit írtam, és a 80-asból is csak 16-ot használtam, akkor egy fillért nem lennék hajlandó fizetni.
Ha a delikvens nem fogad el egy ilyen cserét, attól a bolt még betartotta a játékszabályt, hiszen ő törekedett a megoldásra.
ez arrogáns hülyeség. a bolt jogszabálysértő megoldásra törekedett, vagyis nem törekedett megoldásra. a ráfizetés követelése jogszabálysértő, és mint ilyen nem megoldás.
Boltban dolgozom. Van pl olyan garintézésünk, ahol 2006.12.08. óta van fent egy SocketA alaplap. Ott a szervíz megjegyzése: ''Cseréljük''. Csakhát nincs mire...
normális bolt esetében (amelyik nem csak pénzmosásra irányul) ilyen elő sem fordulhat, ugyanis már régen visszaadták volna a pénzt. súlyosan jogszabálysértő amit tesztek! és még büszke is vagy rá.
Nem tudjuk beépíteni az árba az ebből felmerülő költségeket. Olyan árérzékeny piacon élünk, hogy néha a vevő már 10Ft-ért a saját anyjával...
Duma. Építsétek be, és reklámozzátok, illetve igyekezzetek kiszorítani a piacról a nem odavalókat. Nyugodtan rá lehet az ilyen cégekre küldeni az apeh-ot, fogyvédőket, mindenkit. Megjegyzem most fizettem 4000Ft-tal (kb 5%) többet egy Mio P550m-ért, mert a hivatalos importőr hozta be és a garanciális szervíze itthon van (remélem nem verték át a fejem...), nem küldözgetik ki a jóisten tudja hova hónapokra. nekem ez megért ennyit. Hogy honnan tudtam egyáltalán erről? reklámozták magukat, hogy ők bizony ilyenek. (megjegyzem szánalmas, hogy több kiskerben gőzük nem volt arról, hogy a PDA garanciája hogy intéződik adott esetben, nesze neked vevőcentrikusság).
Amúgy meg nagyon nagy kamu, hogy nem tudjátok beépíteni az árba. Ugyanis be van építve, csak a nagyker építette bele, akivel szerződésben álltok. Az a ti bajotok, hogy nem tudjátok a jogaitokat érvényesíteni a nagykerekkel szemben, fogjatok össze.
Jó lenne ha a kereskedők a fejükbe vésnék: garanciális idő alatt az eredeti állapot helyreállítása (javítás, csere, bármi más) nem kerülhet egy fillérjébe sem a vevőnek. Emiatt lehet nyavalyogni, de jelenleg ez a törvény és kész, nem kötelező kereskedni. Ha meg nem tetszik a törvény, hát tessék lobbizni. -
luciferc
őstag
Elhiszem, hogy ez a törvény sokkal kedvezőbb a vevőknek, így hülyék lennének kezdeni ez ellen valamit.
Sokkal kedvezőbb a vevőnek? ezt honnan veszed? egyes részei esetleg. más részei meg totál hátrányosak, hogy más ne említsek, mint a törekedni kell a 15 napon belüli kijavításra dolgot. Ez piszok előnyös ám a vevőknek, ugye? Vagy az fáj, hogy pénzvisszaadáskor, vagy felajánlott levásárláskor (amit nem köteles elfogadni senki) az eredeti ár játszik? Ha a vevő annyiért vette, akkor miért járna kevesebb vissza? Hiszen a hibás, javíthatatlan, cserélhetetlen termékkel a szerződés nem teljesítetté vált.
A Mio PDA-d pont jó, mert forgalmazóhely vagyunk, és a gúnyos megjegyzésekre és is csak csöndesen válaszolok: nálunk két év a garancia.
A Mio cuccokra szinte mindenhol 2 év a garancia, a nagy különbség az importőr, és ennek következménye, azaz hogy itthon szervizelik, vagy külföldön. Tudod, hogy a ti általatok forgalmazott Miokat hol szervizelik? A hivatalos hazai importőr által behozott cuccok, vagy más hozta be?
Te arrogáns hülyeségnek veszed a felajánlott cserét?
Kérlek olvass figyelmesebben, értő módon. Nem a felajánlott cserét tartom arrogáns viselkedésnek, hanem azt a mentalitást, hogy ''Ha a delikvens nem fogad el egy ilyen cserét, attól a bolt még betartotta a játékszabályt, hiszen ő törekedett a megoldásra.''. Ilyen nincs, te felajánlottál valamit, amit vagy elfogad, vagy nem. Mint már mondtam, ha valakinek jól jön a nagyobb vinyó, gyorsabb ez vagy az, akkor általában rá fogja fizetni azt a pár ezrest. De ha ezt nem akarja, mert mondjuk semmi szüksége a nagyobb gyorsabb termékre, vagy esetleg nincs fölös pénze (mert miért kellene lenni??), akkor neked továbbra is a törvényes megoldás felé kell menned, nem pedig büszkén körbepillantgatni, hogy ''én törekedtem a megoldásra''.
Én meg sok arrogáns vevővel találkozom, akinek ha kicserélem újra a terméket, még feljebb áll, hogy miért nem kap nagyobbat.
Szard le az ilyeneket, ha te teljesen jogszerűen jártál el.
A nagykerre meg semmi nem vonatkozik...
Osztán miért nem? Szabályos szerződések jönnek létre köztetek amikor elhoztok egy cuccot. Tessék összefogni!
És ha érdekel, joggal vagyok büszke arra, hogy anno az ügyfélnek tudtam szerezni egy alaplapot egy hét leforgása alatt.
Erről eddig szó nem volt, olvass vissza. Amit írtál, az önmagában egyféleképp volt értelmezhető. Ha csak félinformációkat pötyögsz be, akkor így nem lehet vitázni. Ez a fajta vitastílus csak arra jó, hogy a másik szavának súlyát csökkentsd.
A vevőnek mindig igaza van. És elég a fogyvédhez olyan benyögéssel bemenni, hogy félretájékoztattak... Már jönnek és büntetnek, mert persze a fogyvéd csak a boltokat támadja. Még nem láttam se multinál, se nagykernél olyan szintű ellenőrzést, ami nálunk szokott lefolyni.
Ha jól tévedek, akkor a fogyasztóvédők azért fogyasztóvédők, mert a fogyasztókat védik. A kiskereket nem dolguk védeni első körben, szerintem. Nektek össze kell fogni, és egyrészt nem vásárolni azoktól a nagykerektől, akik szemetek, másrészt tessenek perelni. Vagy menjetek a gazdasági versenyhivatalhoz, ha erőfölénnyel való visszaélés van. De a fogyvédőkre kár várni, ti nem vagytok fogyasztók, viszonteladók vagytok.
Ha a kereskedők minden szabályt betartanak, akkor nem kell félniük sem a fogyvédőktől, sem a köcsög vásárlóktól. De azt nem igazán csípem, amikor a kereskedő kötelezni akarja a vevőt valamire, ami nem jogszabályi előírás. Fordítva sem csípem, de az nem az én dolgom, én vevő vagyok. Én piszkosul felfogom és elfogadom, hogy keserűek vagytok a köcsög vevők miatt, de ez minimális mértékben sem lehet arra indok, hogy a normális vevőket hátrány érje. Lehet, hogy nálatok nem is éri, ez jó, nagyon jó, reklámozzátok magatokat így. De a többségnél még bizony megy a vevőkkel való packázás. Hidd el, egy korrekt és jó bolt híre elterjed, és egyre inkább ott fognak az emberek vásárolni még akkor is, ha mondjuk 5%-kal drágábbak vagytok. -
luciferc
őstag
Erről a MIO PDA garanciáról jut eszembe, hogy vajon nincs valami szabály arra, hogy a kereskedőnek kötelessége közölni a vevővel, ha a termék amit elad garanciális esetben nem itthon lesz szervízelve? Csak mert ezzel egyrészt elsumákolják a dolgot és elbújnak a kicsit ugyan drágább, de hazai garanciás termék híre mögött (és ezáltal emelik a jobb garanciás termék árát, hiszen abból kevesebb fogy), másrészt már eladáskor kódolva van, hogy ha baj van a cuccal, akkor a 15 napon belüli elintézés eleve esélytelen. Ha nincs ilyen szabály, akkor szólni kellene a fogyvédőknek, hogy kezdjenek el lobbizni ezért.
-
luciferc
őstag
no akkor majd lobbizok, keresek egy értelmesebb fajta képviselőt...
amiket írsz (törekedés fogalma, kényelmetlenség), azok szépek és jók, én még végig is csinálnám, de a többség nem.
Addig is, akkor a többi kereskedő reklámozza erősebben, hogy az ő általa némileg drágábban árult termék miért is drágább. Egyre többen figyelnek a kapcsolt dolgokra is.
mod: egy fényképezőgép, vagy GPS hosszú javítása szerintem évszaktól függetlenül beleesik a jelentős kényelmetlenség kategóriába.
[Szerkesztve] -
luciferc
őstag
válasz BioNiCMaN #865 üzenetére
ha minden igaz (de holnap majd remélem jön Ariadne), akkor
PTK 308. §
(3) Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot nem tudja rendeltetésszerűen használni. A szavatossági jog érvényesíthetőségének határideje a dolognak vagy jelentősebb részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) dologra (dologrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Már elérhető a Resident Evil 4 Remake magyar szinkronja (PC)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Tippmix
- bitpork: Fogyasztásra ítélve
- Automata kávégépek
- További aktív témák...