Fototrend
  • PROHARDVER!
  • Mobilarena
  • LOGOUT
  • HardverApró
  • Friss képek
  • Legjobb értékelés
  • Legnépszerűbb
  • Fórum
  • #virág
  • #szelfi
  • #utazás
  • #természet
  • #portré
  • #makró
  1. Fórumok
  2. Technika, hobbi, otthon
  3. Lexus, Toyota topik
LOGOUT témák
  • sziku69: Szólánc.
  • gban: Ingyen kellene, de tegnapra
  • Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
  • sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
  • bambano: Bambanő háza tája
PROHARDVER! témák
  • Gaming notebook topik
  • Milyen videókártyát?
  • Izmos kis "2 az 1-ben" MoDT alaplapot villantott a Minisforum
  • Milyen TV-t vegyek?
  • Amazon Fire TV stick/box
Mobilarena témák
  • Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
  • Netfone
  • Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
  • Fotók, videók mobillal
  • A piac legerősebb kameráját ígéri a Xiaomi 17 Ultra
IT café témák
  • Facebook és Messenger
  • Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
  • Mikrotik routerek
  • Ezt nézed TikTokon és YouTube-on a telefonodon
  • Linux kezdőknek
GAMEPOD témák
  • PlayStation 5
  • Cyberpunk 2077
  • EAFC 26
  • Számotokra mi volt az év játéka 2025-ben?
  • Diablo IV
  • Téma összefoglaló
    Utoljára frissítve: 2018-03-18 14:44

    Fototrend

    A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
    A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.

    TOYOTA márka rövid története:
    Minden a XIX. század végén, a japán textilipar modernizálásával kezdődött. Sakichi Toyoda feltalálta az elektromos szövőszéket, amely az egész ország könnyűiparát forradalmasította.

    Az 1918-ban alapított Toyoda Fonó és Szövő Vállalat keretein belül 1924-ben a nagyüzemi termeléshez nélkülözhetetlen szerkezetet, az automatikus szövőgépet fiával közösen építi meg. Két évvel később új nevet kap a társaság: Toyoda Automatic Loom Work. Kiichiro, az ifjabbik Toyoda hű maradt apjához, mivel őt is lenyűgözték a technikai újdonságok.

    Európai és Egyesült Államokbeli látogatása során nagy hatással voltak rá a születő félben lévő nagy autógyárak. Az angliai út roppant sikeresnek bizonyult, ugyanis a legnagyobb brit szövőgép gyártó megvette Sakichi találmányát. A licencért kapott 100 ezer fontból 1933-ban a szövőgépek gyártása mellett már automobilokkal is kísérleteztek, s fél múlva gördült ki a gyár kapuján az első prototípus, az A-1, amely kísértetiesen hasonlított a Chrysler Airflowra. A húsz kilométeres próbaút azonban balul sült el, nagyon sok műszaki probléma akadt az autóval. 1937-ben megalakult a Toyota Motor Corporation, amely már önálló cég és csak a gépkocsik előállításával foglalkozik. A családnévben szereplő ’d’ betűt a könnyebb ejtés miatt t-re cserélték.

    Időközben a cég egyik mérnöke a Packard Művekbe látogatott, ahonnan értékes ötleteket hozott Japánba. Az amerikai tapasztalatokat felhasználva fejlesztették tovább az A-1-et, amelyet Toyota AA limusine néven 1943-ig gyártottak. Összesen 1404 darabot. Az egyik legsikeresebb modell, a Corolla 1966-ban debütált. Egy évvel később bemutatják a 2000 GT sportkocsit, valamint a Hiace furgont. 1970-ben jön a Toyota Celica. 1972-ben elkészül a tízmilliomodik Toyota. A japán cég a Lexus márkanév bevezetésével, ami a cég csúcsminőségű autóit jelentette, erősen befolyásolja a német felső kategóriás járművek egyeduralmát.

    Az új évezredben egyre több gyár kísérletezett az alternatív hajtásmódok tökéletesítésével. A japánok 2005-ben a hibridhajtású Priusszal robbantak be erre a területre. A kezdeti botladozásokat követően a Toyota mára az egyik legmegbízhatóbb autók gyártója lett. Ennek is köszönhetően 2008-ban már a világ vezető gépjárműgyártójává vált, megtörve ezzel a General Motors hosszú évekig tartó uralmát. 1957-ben az ausztrál ralin indult először japán gyár autója. A 10 560 mérföldes versenyen 102 autó közül a 47. helyen ért célba a Toyota Crown. 1966-os Japán Nagydíjon állt rajthoz a Toyota 2000GT, amely az első versenyén a dobogó legalsó fokán végzett. 1972-őt írunk, amikor a 2T-G Celica a WRC sorozat résztvevője lesz, majd egy évvel később a Corollával megszerzik első győzelmüket. 2002-ben debütált a gyár a Formula-1-ben.

    Egy-két érdekesség még, a toyota rengeteg területen van ott közvetlen vagy közvetve, mint űrkutatáshoz alaktrész, hajózás, acél gyártás, repülőgép alkatrész gyártás, autóalkatrész, ingatlan piac és sok más területen is. Közös vállaltuk van a Panasonickal, így saját maga gyártja a hibrid akkukat :)

    A történelmi idézet, az www.autonavigator.hu-ról van kimásolva.

    Magyar toyotás-lexus klubok:
    Toyotaklub
    Corolla Club Hungary
    Magyar Lexus Klub
    Magyar Toyota Celica Club (facebook csoport)
    Toyota Sportautó Klub

  1. Fórumok
  2. Technika, hobbi, otthon
  3. Lexus, Toyota topik
Aktív témák
  • Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
  • Netfone
  • Facebook és Messenger
  • Ford topik
  • Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
  • Allegro vélemények - tapasztalatok
  • Társasjáték topic
  • sziku69: Szólánc.
  • Gaming notebook topik
  • Fotók, videók mobillal
  • További aktív témák...
Új fizetett hirdetések
  • Xiaomi Electric Scooter 5 Max Szinte új, gyorstöltővel, 29 hó garancia!
  • Jura Ena 8 automata kávéfőző
  • Volkswagen Lupo 2002-es évjáratú eladó.
  • Xiaomi Roborock S6 Pure robotporszívó hibátlan állapotban.
  • Új! AKRacing Premium Master gamer szék
Üzleti előfizetők hirdetései
  • Lenovo P500 - 1650-2690 v3 akár 12 mag/24 szál, 16-32GB DDR4 RAM, 490W 80+gold táp, számla, 6 hó gar
  • MacBook Pro 13, 14, 15, 16, MacBook Air M1, M2 M3 M4 bill magyarosítás lézerrel / sapkacserével
  • Bontatlan! Kingston FURY Renegade 1TB M.2 PCIe NVMe
  • Bomba ár! HP EliteBook 840 G6 - i7-8GEN I 16GB I 512GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
  • BESZÁMÍTÁS! Apple Macbook Air 15 2025 M4 16GB 256GB SSD macbook garanciával hibátlan működéssel

Copyright © 2000-2025 PROHARDVER Informatikai Kft.

  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • ÁSZF (szabályzat)
  • Adatvédelem
  • Copyright
  • Advertising
Barion logók
  • PROHARDVER!
  • Mobilarena
  • LOGOUT
  • HardverApró
Váltás asztali nézetre
Mobil nézet Phablet nézet Tablet nézet Normál asztali nézet Széles asztali nézet
Sütibeállítások