-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
GalaHU
addikt
Mondjuk valamelyik hozzáértő elmagyarázhatná hogy miért kapnak a cégek több kedvezményt? A Toyota szempontjából nem mindegy? Pláne, hogy "flottakedvezmény" van 1db autótól...
Az új RAV4-et én nem nagyon várnám 20 misi alá...
Már most sem lehet a többi márkánál (VW, Skoda, Nissan, Honda ezeket néztem) olcsóbban kapni kocsi, ha egy picit jobban felszerelt RAV4 (AWD, tető, hifi, ülésszellőzés, stb) alternatívát keres az ember...
-
válasz
blueye #22092 üzenetére
Vicc nélkül ha nem zavar a nagyobb autó akkor én biztos RX 500h-t (turbó+hybrid, nem plug in) vennék cégre ilyen nagyságrendre, ott azért kőkemény akciók vannak teljesen nyilvánosan. Aztán élőben még lehet több is.
szerk: Dare2Live: én még akkor rendeltem a Rav4-et 21 őszén amikor a használt árak már eszetlenek voltak (5 éves scross új áron elment), de az újak még nem szálltak el annyira (most egy normális corollát se kapnék ennyiért) és még kis kedvezmény is volt téli szetten felül. Kb ideális időben léptem, különben nekem is kimaradt volna a rav4 az életemből.
-
Dare2Live
félisten
Mi idén februárban kifutó CHR GRre megkaptuk cégesként a 20% kedvezményt. 10.8 volt metálfénnyel mindenestül. 13 lett volna listaáron.
Mikor átvettük néztem az új CHR GR listaárat. Metállal 16.@Tom1939
Van ilyen szabályom, hogy mennyiért vehetek autót. A pedig max egy év fizetésem. Innen a 18misis RAV4 fixen kiesik nemhogy ha 26ért adják az újat. Ha lehuzzák a RAV4 Selection + Skyview + JBL árát metálfénnyel 18ról 15 alá = ~20% kedvezmény listaárból akkor. Ja mindezt nem cégesként. Nem sok esélyem van RAV4re. -
Ja, nekem is 13 minim van és zavart hogy melegszik tőle. Mondjuk én éppen cserélni akarom a 13 minit valamelyik 16-ra (pro vagy + nem tudom eldönteni, ha véletlenül van tapasztalat rav4-el/toyotával összhangban azt köszönöm).
Szerk: Honeker a corolla cross comfort businesshez hasonlítható rav4 szerintem inkább "csak" 16 misi, de már nem akartam ellenkezni, Ő lehet hogy valami jobban felszerletre gondolt. És a 16 misi is bántóan sok azért.
-
Senhi
aktív tag
válasz
GalaHU #22084 üzenetére
2022-es RAV4 szintén, iphone13 es 13 mini tokban is tökéletesen működik, ahogy leírtad (ettől az évtől raktak bele jobb töltőpadot).
Legnagyobb gondja inkább, hogy nincs aktívan hűtve így hosszabb utakon nem használom mert melegszik, rövidekre meg alapból nem rakom rá.
-
-
BaLee
addikt
válasz
Dare2Live #22079 üzenetére
"A Corolla Crosst fenti miatt kihúztam. Jövőre jön új RAV4. Ha adnak kifutoból 20%ot az lesz. Ha nem x."
Nem sok esélyt látok rá. Időnkét feldobálja a facebook, hogy kifutó Toyota modellek órási kedvezménnyel, megnyitom és látom, hogy max pár 100 ezerrel olcsóbb, mint a friss modell. -
válasz
Dare2Live #22079 üzenetére
Szerintem mire hozzánk beesik az új rav4 lesz az 26 is... Skoda superbbel egyetértek, csak ha dízel akkor max 150 pacival (lásd éppen vw topic). És a VW csoport Phev is teljesen pöpec. Legfőbb hátránya superbnél kb érdektelen (kicsit kisebb csomagtér).
Most vennék nálam is erősen játszana egy phev super kombi, emelt futóművel. Ami fáj benne hogy nagyon nagy, jelentősen hosszabb mint a rav4.
Karoq-ból kellene új modell, de az nem tudom mikor lesz, de méretben az egy jó kompromisszum.
De ha már vw nézd meg az új tiguant.
-
Dare2Live
félisten
válasz
Tom1939 #22075 üzenetére
Ha nem kell a hátsó üléssort használni azaz két ember használná szerintem jó döntés a CHR. Csak hátra ne kelljen ülni. Meg az a két ember ne legyen 1.95m+.
Két emberrel ledöntött üléssel 600+literes csomagér az azért elég.Ránéztem csomagtartóra, katalógus alapján Corolla Cross 1.8 csomagtér 478liter. 2.0val 383 liter. Ránézésre is ennyi volt a difi. El kell engedni.
A RAV4 meg mindenestül (nem executive) ~18misi. Szeretem a Toyotat azt nézem először de 18ért már van "minden".
pl a hasonló méretű Tesla Y is ~18.
Közben kolléga 13ért hozott el új Skoda Superbet. És ha zaj zavar, kell a minőségérzet az egyértelműen jobb mint a RAV4. TDI eljár 5.5literrel. 15ért PHEVet is adnak belölle.
A Corolla Crosst fenti miatt kihúztam. Jövőre jön új RAV4. Ha adnak kifutoból 20%ot az lesz. Ha nem x. -
polonic
félisten
válasz
dragon1993 #22076 üzenetére
Nekem az S22 ultraval tökéletesen működik. Szlikontokban van.
Az a baj, hogy csak 5W-tal tölt. -
dragon1993
addikt
-
válasz
Dare2Live #22073 üzenetére
A jóval az kb 2.5 millió lehet. Ami az igazán fájdalmas hogy ez kb 15% csak, olyan rohadt drága minden. A 2.0 jól is mehet, de a csomagtér és hátsó lábtér az scrosst idézi (nekem az volt rav4 előtt). Mondjuk ha két ember használja és valami komolyabbat akar nem nagyon van választás (yaris cross az 1.5-el azért teljesen más, CHR meg még szűkebb).
-
blueye
veterán
válasz
dragon1993 #22072 üzenetére
Bőrtokban kb. 99%ban tölt, a lényeg hogy ne csúszkáljon (Samsung Fold4, RAV4)
-
Dare2Live
félisten
-
dragon1993
addikt
válasz
peetie1 #22071 üzenetére
vezeték nélküli töltő => Ezt próbáld ki tesztvezetésen, nagyon kevés telefonnal hajlandó rendesen működni. Nekem az S24U, tok nélkül pontosan középre rakva álló helyzetben 20mp hajlandó tölteni, de másik is szenvednek vele.
A Bi-LED fényszórók és a 17"-os kerék szerintem sokat dob a kocsi megjelenésén.
-
peetie1
aktív tag
válasz
Tom1939 #22068 üzenetére
Én a 2.0t néztem kombibol és crossbol is. A comfort business nekem bőven elég a cross felszerelésben, van kormány fűtés, vezeték nélküli töltő, pótkerék. Nekem ezek a fontosabbak. 13.8ert adják, ha kp akkor még 300 kedvezmény. Jól hangzik a lízing is, 5.5 befizet 3 hitel,(36 hónapra) 6.3 a maradvány utolsó részlet. Hitel esetén van 3+2 év extracare garancia, jelentsen ez bármit is. Illetve írnak még olyat is, hogy extra kedvezmény készleten lévő autóra, ez majd a szalonban kiderul.
A rav4et is néztem, de az azert jóval drágább.KubanitoS: hát igen, megszoktam már ezt az emelt ülés pozíciót, de azért a kombi is tetszene.
-
KubanitoS
veterán
válasz
peetie1 #22067 üzenetére
Kombival annyi a baj talán, hogy marha alacsony. Városban nem feltétlenül fog a padkák felett elmenni az eleje. Crossnál ilyen gond nincs, a technika ugyanaz, szóval egyikkel sem lehet igazán mellélőni. Vitara után én nem ülnék kombi Corollába, de ez csak én vagyok.
A 4,5 THM sztem jó, nyilván azt kell nézni mennyi lesz a teljes visszafizetendő összeg és a kamat, na meg hogy fix kamatozás legyen. Amúgy nem ördögtől való dolog, ha értelmesen lövi be az ember a dolgot.
-
válasz
peetie1 #22067 üzenetére
Jegybanki alapkamat 6,5% szóval ami alatta van az jó. Tegyük hozzá hogy sok gyártó (de a toyota nem) már akkora szószban van hogy ad ennél kevesebbért is.
Mondjuk azok akik az akciós thm-et drágább vételárral adják szerintem elég komolytalanok (majd mindenki így toyota is majd mindenhol, lásd éppen 1.8 crossnál nem), számolgatni kell most akkor kaptál e valamit.Ha nem a full alap már elfogadható corolla crosst veszed (szerinem 1.8 comfort business, az is már 13 misi, ouch) akkor ránéznék a rav4-re is. Corolla Cross is elég nagy már külméretben, ha azt elvezetted a rav4 is menni fog. Hátsó ülésben és csomagtérben nem említhetők egy lapon.
Ja és hangos lesz corolla cross és rav4 is, ha zavar utólag leszigeteltetted (én megtettem).
-
peetie1
aktív tag
Nézegettem az árlistákat, ez a 4.9%os thm jónak mondható amit most a Toyotánál adnak nem? Ráadásul képbe jött nálam a kombi helyett a cross, nagyon agyalok h melyik legyen. A kombi szinte minden szempontból jobb lenne, de a cross meg jobban tetszik. (Az hogy hangos pályán az nem számít, a Vitara is hangos 130 fölött , annál csak jobb lehet )
-
smog86
senior tag
Sziasztok!
2019-es Corollánál az applikáció mindenkinek csak a km óra állást mutatja meg?
Hatótávot és üzemanyagszintet nem?
Az ajtóüveg zörgéssel mit lehet kezdeni?
Köszi. -
KubanitoS
veterán
Sziasztok, kifizettem a Toyota hitelem, most várom az átíráshoz szükséges papírokat. Tudja esetleg valaki, hogy mi van ilyenkor a biztosításokkal, meg a cascoval? Átírás után újat kell kötni? Vagy megy tovább magától? Üzembentartóról tulajdonos leszek.
-
ncc1701
veterán
2008-as genII anya Yaris. Gyári jobb első stabpálca cserérett lett, úgyszintén a jobb első gyári féltengely gumiharang is. Van benne 202ekm, nem panaszkodom rá.
-
Dare2Live
félisten
Megvolt ~8év után a hütőfolyadékcsere. Állagát tekintve teljesen reális, hogy elég 10évente. Valószínűleg a yarisomnak az utolsó cseréje 10év múlva már 28 éves lesz.
Ment egy kört deszt vizzel aztán ment bele a Pink.
Coolant Capacityre 5litert írnak, annyit is vettem ez kb üresen jöhet össze. Úgy, hogy teljesen kicsöpögtettem, tágulásit is leeresztettem és még mellé is ment 2.7 liter ment bele úgy hogy tágulási F jel felett van rendesen. Szóval megmaradt még 2.3 liter 99% pár hét múlva mégegyszer leengedem, feltöltöm.
-
No.01
addikt
válasz
-szabi- #22056 üzenetére
A Castrol, Mobil es tarsai rendben vannak ha a forras is megfelelo (foleg a Castrolnal)
En az olyanokrol beszelek mint a Mannol illetve volt meg 2 masik is, ha lesz idom eloturom. Hiaba volt 0W-16 nem volt teljesne megfelelo a reszleteiben.
Azok az idok sajna mar elmultak amikor eleg volt csak es kizarolag a viszkozitasra figyelni. -
Dare2Live
félisten
válasz
polonic #22055 üzenetére
Nem az a kérdés, hogy van e különbség.
Hanem, hogy jobb e.
És nem az adalékolástól érdemes indulni hanem az alapolajtól. Nagyon nem mindegy, hogy szintetikus vagy ásványi.
Teljesen máshogy kell adalékolni egy Group 2 és Group 5 alapolajat.
És szintetikusban is jópár féle van. Még grouponként is.
Persze aki maximalista nem elég neki az 0w16 ILSAC 6B és utánannéz az meghúzhatja, hogy legyen legalább Group 5 az alapolaj. De pl adaéloklásban, hogy mi hogy hat az adott alapolaj kombóval átlaghalandónak az totál x.
Közben ott az általam néha emlegetett 1szfe/2szfe amibe bele lehetett önteni API SJ (ásványi) 5W30at ami 2024es olajstanderek alapján egy katasztrófa aztán elment nagyon lazán vele 500.000km+okat és gyári a lánc, soha nem kellett megbondtani.... -
-szabi-
addikt
Eddig Castrol, Mobil olajokat használtam.
Ha most is azt veszem nem látom miért inkább hülyeség.#22054 GalaHU
Nekem adtak egy letöltő linket ahol az alvázszám megadása után le tudtam tölteni a 722 oldalas kézikönyvet. Közben megkerestem. -
GalaHU
addikt
válasz
polonic #22050 üzenetére
A RAV4 átvételekor rákérdeztem a szerelőnél (érdekes, hogy nem az értékesítő srác csinálta a betanítást mint más márkáknál, hanem egy vezetőszerelő-féle) hogy az általam 2000km-nél tervezett olajcserére hozzájuk vigyem-e a kocsit? Azt mondta inkább ne, mert sokkal drágábbak mint bárki más, ha ragaszkodom hozzá akkor gyári szűrővel, bármelyik 0W16-os olaj jó lesz bele. A szokásos szerelőm talált is passzoló ENEOS-t, abból baj nem lehet.
Az első kötelező szervízre viszont muszáj lesz a Toyo-ba vinni, de azzal számoltam is.
Ja, ha már koptatom a billentyűzetet: Elég soványka doksit kaptam a kocsihoz, egy sor sincs a kötelező karbantartásokról, folyadékokról, stb... Mintha korábban említettétek volna hogy van egy jóval bővebb pdf, azt honnan tudom letölteni?
-
honeker
őstag
Én azt mondom cserélje le a szirviz és jár melé a aszisztansz 1 évig…..olaj- olajszürő 47 rugo a polent levegő szürő 15 azt meg ki cserélem
-
-szabi-
addikt
Mikor rákérdeztem nekem azt mondták a szervizben bármilyen 0w-16 olajat önthetek bele.
-
OCTAMD
őstag
-
OCTAMD
őstag
Akinek nincs még a RAV4 Hybridjén a motorolaj címke de szeretné,az most megrendelheti a kép alapján
1000Ft
-
den89
tag
Nem feltétlenül a 3-4 hónappal van a baj, hanem azzal, hogy hitegetik. Akkor mondják meg, hogy ez több hónap lesz, vagy ez meg ez van. Nyilván nem mondják meg előre, pedig szinte biztos, hogy ők is tudták, hogy nem 2 hét lesz, mert akkor lehet meg sem vette volna. Hanem elmegy 200 km-rel arrébb és ott megveszi a ténylegesen készleten lévő autót, vagy helyben valami más márkát. Az újonnan legyártott autókra természetes, hogy kell ennyit várni. De úgy tudom a kolléga egy elvileg már legyártott, "készleten lévő" autóra vár. Szóval itt inkább a kommunikációval van baj. Vagy más, amit nem osztanak meg vele.
-
-
BaLee
addikt
válasz
ncc1701 #22031 üzenetére
Azért már nem a szocializmusban élünk. Mindenki sír, hogy nem veszik az autókat, hanyatlik az autóipar, az a pár balek aki mégis vesz ahhoz meg a már legyártott autót ami elvileg egy EU-s központban van nem tudjuk eljuttatni 3 hónap alatt. Sőt igazából le is szarjuk, ha már megrendelte, úgyse mondja le.
-
Dare2Live
félisten
Nekem a Lexus Buda volt a kedvencem.
Vettünk ugye egy CHRt. De volt akcióban UX250 "csak 2-3"misivel volt több az UX250, mondtam édesanyának nézzük meg azt is. Piros bőr vagy akármi... lehet megtetszik neki anyagilag belefér.
Háromszor írtam és jelentkeztem tesztvezetésrea Lexus Budanál. Egyszer se válaszoltak.
Fel is hívtam őket, hogy mennénk. Visszahívnak. Nem hívtak.Itt aztán el is engedtük a Lexust.
A történetet kulturáltan megírtam, véleménynek a google mapson.
Letiltották!
Arra van energiájuk, hogy egy google maps hszt letiltsanak, de arra, hogy egy potenciális vevőnek visszaírjanak, megkeressék arra nincs.Egyéni saját tapasztalat de ahol már az eladáskor ilyen a customer care azt a céget el kell engedni.
-
BaLee
addikt
Srácok, nálam a Toyota CE elásta magát.
Ugye a story annyi, hogy b*szik megérkezni a rendelt autó. Július végétől 2 hét, majd augusztus vége, legkésőbb szeptember, majd miután My Toyota oldalon írtam a chat-en hogy szeretnék valami kézzelfogható infót kapni azt írták írjak a Toyota CE-nek e-mailt. Írtam szeptember végén, ígéret: Október 7-én érkezik a kocsi.
Nem érkezett. Telefon a márkakereskedésbe. Nem tudják, biztos visszahívták, megsürgetik, jelentkezni fognak. 1 hét alatt nem sikerült, amíg nem volt meg a szerződés addig tudtak hívni, azóta egyszer sem hívtak, hogy mi a helyzet. Írok a Toyota CE-nek, hogy azért ez így nagyon nincs rendben.
Mit kapok válaszként?
A márkakereskedéssel kötöttünk szerződést, ők nem látnak bele, nem rájuk tartozik (ezt az importőr írja...) majd megadták a kamion rendszámát, ami hamarosan indulni fog a központi raktárból az autóval.
Kértek e-mailben értékelést, meg is köszöntem nekik a nagyon hasznos információt 1-1 1 csillagos értékeléssel.Hú, elég nyögvenyelősen indul ez a Toyotás storynk...
-
GalaHU
addikt
Közel 3 év kihagyás után tegnap délután újra csatlakoztam a klubhoz...
2024. júniusi rendelés, Executive AWD, gyöngyház fény, fekete belső, JBL, sunroof és vonóhorog...Tegnap tekeregtünk vele egy picit a városban, kiszaladtunk a Nulláson Szentendrére, reggel be a melóba, mindezek után 5,8l a fogyaszás, eszméletlen...
-
ncc1701
veterán
válasz
Koncipappa #22021 üzenetére
Mogyoródi úti castrol mintabolt...
-
Zsombe
senior tag
válasz
Koncipappa #22023 üzenetére
-
Zsombe
senior tag
válasz
Koncipappa #22021 üzenetére
Szia!
Bárdi azért nem a legolcsóbb webshop.
Én a helyedben Eneos Hypert vennék vagy gyári Toyota 5W30 sem drága, 14 ezer forint a 4 liter.
-
Koncipappa
csendes tag
Sziasztok! 2012-es Toyota Aygo-t (1.0, benzin) vásároltunk és szeretném lecserélni a motorolajat. a B*rdinál gondoltam megvenni, mert a többi cucc is már a kosárban van. 5w30-at tettek bele végig a szervizkönyve szerint. Ezt néztem ki: Castrol Edge 5W-30 C3 4L (CAS 301-4). Ami nem világos, hogy miért ilyen drága? A 2013-as Hyundai i20-ba a szervizben használt és ajánlott Total olaj 15 000 Ft. Létezik hogy ennyire eltér a két motor és ez indokolja a drágább olajat?
Egyáltalán jó ez az olaj bele? Van esetleg alternatíva? Köszönöm előre is!
-
KubanitoS
veterán
Tudja esetleg valaki, hogy Toyota lízing lezárása esetén kötelező annak a személynek a számlájáról utalni, aki a szerződést kötötte?
-
proly01
őstag
Sziasztok!
Teljesen új vagyok a világban.
Minap vásároltam egy 2017-es Aurist executive felszereltséggel.
Kérdésem az lenne,hogy a gyári full touch navit valahogy fel lehet e okosítani vagy valami opció van e rá?
Gondolok itt arra ,hogy 2024 van... én nem vagyok tájékozott, lehet van mar valami fejlettebb szoftver ilyesmi mint a 2017-es.....
Előre is köszönöm. -
den89
tag
válasz
Paxker315 #22012 üzenetére
Rendben, jobban bele gondolva vègülis benne ráció, hogy így használod. Közben néztem teszteket, és tényleg kb megfelel télen a prémium 4 évszakos egy téli tudásának.
Annyi, hogy én nem vesződnék akkor már a nyárra külön nyárival, de természetesen a te döntésed. Elhiszem, hogy van mögötte tapasztalat.
Viszont hajlok rá (ti is effelé tereltetek most), hogy a családi autóra is majd pár év múlva, ha esedékes, akkor már 4 évszakosat rakok. Én egyedül télen a hó miatt tartok tőle, mert azért egy évben 3-4x esik a hó, és nem biztos, hogy letakarítják reggelre, mire indulok/indulunk. Valamint ugye nyáron is folyamatosan kell az autó 35-40 fokokban is, ami ugye nem a legjobb a 4 évszakosnak.
Balee:
rendben. Csak azért kiváncsi lennék mit takar a reference summer/winter. Egy prémium nyárit/télit vagy átlag/közepes minőségűt. Mert azért nem mindegy.
-
BaLee
addikt
Nem túlzás.
Nézd meg a képet:
Az alsó készült 8°C-os körülmények közt. Ilyen körülmények közt még a nyárinak is jobb a fékútja, mint a télinek... Négyévszakos abroncs teszt referencia nyári és téli gumikkal összevetve.
26.5°C-on 3m-t ver a leggyengébb 4 évszakos a télire, a legjobb több, mint 5m-t.
8°C-on pedig a leggyengébb is 1m-t, a legjobb 2-t.Itt a link a teszthez: [link]
-
Jó, de mihez kezdjek két felniszettel, ha nem cserelgeti az ember őket?
amúgy egy garnitúra elég lenne nekem, ha lenne olyan negyevszakos, ami jobban optimalizált nyári, melegebb körülményekre. A cc2 nálam kb téligumi ekvivalens, némi rugalmassaggal az optimum tartományban. Nem bántam meg hogy ezt a rendszert honosítottam meg, bár tökéletesen látom az esetleges ellentmondásossagat az elképzelésnek, és értem, miért nem gondolják páran úgy, hogy racionális.
Nem buborékban töltöm a napokat, de nem is impulzív döntés volt a csere. Ahogy írtam, több nyári szezont letudtam CC2 - vel, és hosszabb mérlegeles eredménye volt a döntés a valtasra.
nem zsigeri impulzus, hanem hosszabb gondolkodás és mérlegelés eredménye.
Kiallok amellett, hogy számomra ez volt a megfelelő döntés a kérdésben
-
polonic
félisten
A lényeg, hogy a 4 évszakos az itthoni elcsesződött őszi és téli időjárásra alkalmasabb, mint a téli. Ezt a tesztek is bizonyítják. Tirereviews pl. A téli komoly hóban, száraz időben minusz fokokban kezd el jól működni.
És egyébként nem megyek gumishoz, mert brutálisan drága. Lecserélem magamnak. Ha ráz a kerék, akkor megyek és kap egy centrírt.
-
den89
tag
Ezt írtam: "De egyébként sokat van 0-10 fok között, és ilyenkor gyakran nedves, párás út, amire azért a téli a legbiztonságosabb. Nyilván bele lehet menni, hogy prémium 4 évszakos akár még jobb is ilyen körülmények között, mint egy alsó-középkategóriás téli, stb. Ezt is aláírom."
Szóval én is azt mondtam, hogy jó alternatíva a 4 évszakos. Rengeteget fejlődött. Nekem is szimpatikus, az egyik autónkon az van, elégedetten használjuk. Elgondolkodtam az elsődleges autónkra is, hogy előbb-utóbb 4 évszakos lesz. De ne túlozzunk ilyenekkel, hogy "lekörözi" a téli gumikat hideg nedves úton, meg hogy "tökig érő hóban" jobb csak a téli. Mert 3 centis hóban nem jobb a téli, mint a 4 évszakos, csak tökig érő hóban? Egyébként igen, legtöbb esetben felveszik a versenyt a téliekkel, egyetértek!
Nálam a furcsa továbbra is ez a nyáron nyári, többi időszakban meg 4 évszakos. Akkor elveszik az előnye annak, hogy 4 évszakos. Ugyanúgy fent tartasz 2 szettet, ugyanúgy cserélgeted. Most azért, hogy 1 napon belül adjon a gumis időpontot, ne 1 héten belül? Hát kinek mi a prioritás.
Annyit még hozzátennék, hogy tesztek alapján van 5-6 db 4 évszakos gumi, ami ajánlott. Sajnos az utána következők erősen kompromisszumokkal használandóak, még egyszer mondom, tesztek alapján, nem az én véleményem szerint.
-
Letoltam pár nyarat CC2-vel, és idén váltottam a forró hónapokban dedikált nyárira. A CC2-vel nem volt gondom hideg-vizes, sőt, havas aszfalton sem, de nem szívesen nyúztam a hőhullámok idején. Ezért döntöttem így.
Azzal, hogy a forróságra hagyod a dedikált nyárit és gyakorlatilag év nagyobb részére a CC2-őt még olyan kellemes hozadékkal is van, hogy sem tavasszal, sem ősszel nem a "csúcsidőben" van a kerékcsere, így nincs torlódás v sokkal egyszerűbb időpontot találni a gumisnál. Ezért is cseréltem le múlt héten a nyárit, mert november körül már nem annyira "kötetlen" a legtöbb gumis rutinja.
a futásteljesítmény meg nem fix, előző két évben 10k km volt, idén azért lényegesen kevesebb, mert nem volt annyiszor szükségem az autóra.
-
No.01
addikt
AHogy irtak is. Igazi tel mar nincs. Havas helyekre nem jarok (vagy ha igen masik autoval, de ez evi 1 max 2 alkalom)
A masik ami nalam meg fontos, h ezzel a nyari valoban csak nyaron van fent: Majus kornyeken es okobereb elteszem mar pihenni.
Igy nincs varakozas a gumisnal es az atmeneti idoszakokban a 4evszakos szerintem jobban vizsgazik, mint a teli. (mondjuk amikor bekoszont par hidegebb nap tavasszal vagy forditva es telen lesz nagyon meleg)
Ha nem lennenek a nyari kanikulak akkor tolnam vegig 4evszakossal. Elkopik es veszek ujat. A friss guminal nemigazan van jobb.
Szerintem. -
-
den89
tag
válasz
ncc1701 #22002 üzenetére
Én nem a 4 évszakos miben létét vitatom. Sőt jó dolognak tartom.
Rendben van, hogy nincs igazi tél, ezt én is kifejtettem. De egyébként sokat van 0-10 fok között, és ilyenkor gyakran nedves, párás út, amire azért a téli a legbiztonságosabb. Nyilván bele lehet menni, hogy prémium 4 évszakos akár még jobb is ilyen körülmények között, mint egy alsó-középkategóriás téli, stb. Ezt is aláírom. Nem is ez a lényeg, mert én is úgy gondolom, hogy nyugodtan ki lehet húzni egy jó minőségi 4 évszakossal a telet. Főleg, ha megfontolt valaki, és nem napi több száz km-eket megy.
Az a furcsa az egészben, ha már 4 évszakossal nyomja valaki, akkor minek nyárra külön a nyári szett... semmivel nincs előrébb, mint 1-1 dedikált szettel.
-
ncc1701
veterán
Én sosem foglalkozom ezzel. Szuszkáról idén kopott le a gyári nyári, most kerül utolsó szezont rá a téli, tavasszal kapja a goodyear vector3 4 évszakost, az a kocsi megy évi 25-30ekm-t. Elődje is ennyit járt, csak 4 évszakossal, sosem volt bajom vele.
Nagyvasra is tavasszal kerül fel, szintén ugyanez a 4 évszakos, pedig azzal megyek tengerpartra is.
Pont nem érdekel, ha elkopik, ha egy mód van rá, elkerülöm az évi 2 cipekedést, sorállást. Olajcserénél nálam a 4 évszakos kap egy centírt, első-hátsó cserét, kalap.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen okostelefont vegyek?
- eBay
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Google Pixel 10 Pro XL – tíz kicsi Pixel
- iPhone topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Nintendo Switch
- További aktív témák...
- DELL Thunderbolt TB16 dokkoló
- BESZÁMÍTÁS! 6TB Western Digital WD RED SATA HDD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 128GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3128
- HIBÁTLAN iPhone 12 Pro Max 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3109
- BESZÁMÍTÁS! LG 24MB35PM 60Hz FHD IPS 5ms monitor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest