-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
pècsimunkás
addikt
válasz jozsi252 #21590 üzenetére
Sosem szóltam bele èn sem.
Mindig mondtam, hogy amit cserèlni kell, azt cserèljèk.
Volt olyan is, hogy fèl èv alatt 2 X vittem olajcserère az autót, ès nem kellett volna mondjuk kicserèlni a könyv szerint a pollenszűrőt.
Viszont el volt tömődve, mondták, hogy cserèlni kell.
Be is hozzák megmutatni.
Mondtam, hogy nem kell, a bizalom megvan.
Amúgy is fillères tètel.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Paxker315
addikt
válasz ncc1701 #21594 üzenetére
meg a beszálló. Egyébként a zene pont rosszabbá teszi, mert a probléma a környezet túl magas zajszintje. Ezen a zene tovább ront, így igazából nagyon szeretek médiát lekapcsolva vezetni, sokkal kevésbé megterhelő-kimerítő.
szerk: 1.5-2 éve exkluzíve csak füldugóval vezetek, a szigetelés utáni állapotot viszont füldugó nélkül teszteltem. Szvl valoszinuleg az lesz a megoldás, hogy továbbra is füldugót hordok, mint a nap nagy részében amúgy is.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz Paxker315 #21593 üzenetére
Az a baj, h ha leszigeteled a futóművet, akkor a moci lesz hangos. Meg megoldod azt, akkor jön a szélzaj. Ha megoldod azt, akkor megint a futómű. És így körbe-körbe. Zenét kell hangosabbra tenni.
De amúgy ülj be egy (fújj) német, tényleg prémiumba, na, az halk lesz. E merci, 7-es bömös, 6-os audi. Csak hát a fenntartása.[ Szerkesztve ]
-
Paxker315
addikt
válasz ncc1701 #21591 üzenetére
erre sajnos még legalább 2.5-3 évig nem lesz lehetőségem : ) : ) de igazából, mivel csak nagy tempónál van, így ha simán maradok a mostani gyakorlatnál, elő sem kellene, hogy jöjjön. Főleg, hogy most költöttem 450k-t szigetelésre, ill korábbról volt már egy 180k-s más szigetelés az autón. Egyelőre nem terveztem eladni.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
Meglepődnél, milyen régi kotvákokban is ott a kettőstömegű. Amúgy dsg felújítása nem egy vicces összeg (egy akármilyen automatáé sem), így nem csodálom. A mostani off vasamban kellett felújítanom, szerencsére nem dsg váltót (~375ekm-nél), most azt csinálom azóta, h a motorolaj cserekor lecserélem azt a mennyiséget, ami kijön a váltó olaj leeresztőn magától (kb 7L van benne, 3.5L jön le bontás nélkül). Ez most így szép piros, meglátjuk.
-
veterán
válasz pècsimunkás #21570 üzenetére
Nem tudom meg kell néznem milyen színű. Szerintem ott nem állnak neki méregetni hanem a szervizkönyv szerint amikor eljön az ideje akkor cserélik a fékfolyadékot. 22 000 környékét megyek 1 évben én kb.
Nem szoktam beleszólni igazából. Olaj olajszűrő légszűrő pollenszűrő minden 15 000km-nél van, illetve 30 000km-enként van a fékfolyadék csere.iPhone 13 Pro Max
-
No.01
őstag
válasz Paxker315 #21583 üzenetére
Van es volt a csaladban DSG. A szerelo mondta, h o a sajatjan 40e-kent csereli igy sok dologot meg tud elozni... A hivatalos tan 90e km, de mar jopar evvel ezelott is mondtak a taxisok, h a realitas az inkabb 50e kornyeken van.
Ami szamomra teljesen meglepo volt, h a DSG-ben is van kettos tomegu.A fekolaj tudtommal hybrideknel 2 ev vagy 30e km.
-
Dare2Live
félisten
2024.02es 1.8as (CHR) hibridbe mi könyv szerint az olaj előírás? 0W20/0W16? ACEAból vmi meg van adva?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Paxker315
addikt
válasz Gombinyó #21580 üzenetére
nekem "kétéves" csereperiódus rémlett. Idén le fogom : ) : )
Más: szélzajra megoldás? Ha nem elérhető vastag-laminált üveg, és tényleg a szélzaj a "problémás". Most szépen megcsinálták, hogy motor& gumi & futómű felől érkező zaj észrevehetetlen, 110-ig kb hót csend van. De 120-nál már jelentős szélzaj, ami sokkal rosszabb, ha tovább gyorsítasz.
És ez 100% az ablakok felől
#21578 No.01
Terveztem a DSG olajcserét, de azt mondták, nem szükséges még. (57 ezernél volt cserélve, most 94 ezernél járok). DE ezeknek van idő-intervalja is, nem? Mert 5 éve volt a legutóbbi csere DSG-olajból.[ Szerkesztve ]
-
Gombinyó
őstag
válasz pècsimunkás #21576 üzenetére
Nekem cserélték Szolnokon Heringék minden második szerviz alkalmával, utána padra is tették. Így kb évente/30ezrenként volt firss fékfolyadék a rendszerben. Nem én kértem, ők mondták, hogy kell. Nem volt nagy összeg amúgy.
-
No.01
őstag
válasz pècsimunkás #21576 üzenetére
4 ev szv sz mar sok. Hybridnel kevesebb ajanlott mert mashogy hasznalja a feket eleve.
Ez kicsit olyan, mint az olajcsere. Lehet siman 15e km is, de a 10e jobb es ahogy a kollega is irja egy ABS kocka lenyegesen tobbe faj ha gaz van.
A hutofolyadek meg nem szinre megy es a 8 ev ott is a teteje 5ev 100e az ajanlas.Mikor elkezdtunk Priusosni harcolni kellett a valtoolaj csereert meg. Manapsag mar legalabb ajanljak 90-120e km utan. Elobb utobb eljutunk oda mai meg nem tul korai, de nem is az eloirr (mar ha egyaltalan van es nem csak "revizio"
raveinT:
Ha meg nem volt akkor erdemes ahogy epp irtam 90-120e km utan.
(DSG-be inkabb 40e utan)[ Szerkesztve ]
-
raveinT
tag
Automata váltós hybrid yarisban ha márkaszervizbe hordja az ember az előírt időközönként/kilométerenként, akkor váltó folyadékot cserélnek maguktól bizonyos ponton vagy azt nem szokás? Én nost vittem a 140k-s körre, de ott ez nem volt a csomag része.
-
pècsimunkás
addikt
válasz ncc1701 #21575 üzenetére
Akkor a Toyota márkaszervizben valamit nem jól csinálnak, vagy nem jól tudnak.
4 èv után lett lecserèlve a fèkfolyadèkom.
Egyébként bírom bennük, hogy nem cserèlnek èsz nèlkül mindent, hanem amit kell, azt cserèlik.Volt olyan is természetesen, amit előbb cserèltek, mint az idő/ km miatt kellett volna.
Azt is mondták, hogy behozzák megmutatni a szalonba.
Mondtam, hogy nem kell, cserèljèk nyugodtan, a bizalom megvan.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
ncc1701
veterán
válasz pècsimunkás #21573 üzenetére
Az, h nem jó. Fékfolyadék, "víz" is öregszik, nem véletlen van megadva rájuk csereperiódus. Fékfolyadék ráadásul qrvára szívja magába a vizet. A forráspont megmérése kb semmit nem jelent.
[ Szerkesztve ]
-
GalaHU
őstag
válasz -szabi- #21571 üzenetére
A futófelület közepe ott is marad, de mivel az “alja” ahol a felnivel érintkezik 6-6 mm-el szélesebb lesz, így ha kettévágnád a kereket akkor azt látnád, hogy az eredeti állapotban a gumi az oldalfalaival egy téglalapot ad ki, de ha meg szélesebb a felni akkor azonos gumiszélesség mellett egy szimmetrikus trapézt látnál.
Álló helyzetben nem gond, de nagyobb berugózásnál, pláne elől kitekert kormánynál beleérhet a dobba vagy rosszabb esetben a sárvédő szélébe.
A te konkrét esetednél mivel csak minimális az eltérés ez kevésbé valószínű, de ugye a kérdés az volt hogy mekkora ET változtatással lehet ugyanolyanra kihozni.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
ncc1701
veterán
válasz pècsimunkás #21570 üzenetére
Cseréltesse, nem árt vele, 8 évente kb mindenhol kellene. Fékfolyadék dettó, olcsóbb cserélni, mint az abs kockát/féknyergeket, kuplung bigyót. Ezekkel nem szabad cigánykodni.
-
-szabi-
addikt
válasz GalaHU #21561 üzenetére
Nem egészen értem.
Ha ugyanolyan ET-nél fél coll a különbség, ami "kifelé" és "befelé" is 6,5-6,5 mm-t jelent, akkor a futófelület közepe ugyanott marad, nem?
Ez alapján ugyanolyan ET szám kellene legyen ami pont ellentmond azzal amit írsz és amire emlékeztem, hogy más ET szám kell.
Mit nem értek jól? -
pècsimunkás
addikt
válasz jozsi252 #21569 üzenetére
Rózsaszín mèg a hűtőfolyadèk?
Ha igen, akkor nem kell kicserélni.
Meg a fèkfolyadèk, ha bemèrik, ès mèg jó, azt sem feltètlenül kell kicserélni.
Vagy te mindent ki akarsz cserèltetni, amit ír a könyv?Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
veterán
Sziasztok
Viszem a 2017-es Yarisom a 150 000-es szervizre, ebben elvileg olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő, fékolaj, hűtővíz csere van.
Szerintetek a plusz hűtővíz csere mennyire nyomja meg az árat ahhoz képest mint amennyibe a 30 000 kilométerenkénti nagy szerviz kerül? Mondjuk 80-90 helyett 110-120? Márkaszervizbe fogom vinni.
Köszönöm!iPhone 13 Pro Max
-
polonic
félisten
válasz dragon1993 #21564 üzenetére
Mi a vélemény róluk? Nekünk onnan van az autó, de szervízbe Mayerhez viszem.
Mondjuk nyikorgó tükrök miatt nem csináltak ők sem semmit. -
őstag
válasz dragon1993 #21564 üzenetére
Köszi! Szerintem a teleszkóp is lehetett volna véleményes, mert mükődni mükődött csak melegben nyikorgott. Bár arra kiváncsi vagyok mennyi költségként számolják el abőr váltó gombot, ha megmutatják (teleszkóp pár csak alkatrész árban volt 660k...).
-
őstag
válasz dragon1993 #21562 üzenetére
Melyik szervíz is volt ez? Nekem elektromos csomagtartó teleszkópokat is cseréltek kb szó nélkül...
[ Szerkesztve ]
-
dragon1993
őstag
válasz dragon1993 #21446 üzenetére
UPDATE: A szimmetrikusan kirepedezett váltó gombom cseréli a márkaszervíz miután írtam egy panaszlevelet az importörnek.
-
GalaHU
őstag
válasz -szabi- #21557 üzenetére
Az ET számnál minnél kisebb az érték, annál "kintebbre" kerül a gumi futófelületének közepe, szélesdik a nyomtáv. Ugyanolyan ET-nél az általad leírt fél coll különbség, "kifelé" és "befelé" is 6,5-6,5 mm-t jelent, ergo ET40 helyett ET46-os felni kéne.
De a képlet nem ilyen egyszerű, mert azonos abroncs szélességnél a szélesebb felnin jobban szétterül a gumi oldalfala, lehet hogy elég az ET45 is (46-os úgy sincs..) De az is kérdés, hogy a dob belsejében is elfér-e a szélesebb felni/gumi páros, ki lehet-e tekerni teljesen a kormányt? Ebben a konkrét esetben valószínűleg igen, mert nem extrém szélesítésekről beszélünk.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Lehet, de az új RAV4 Executive-ra fel sem megy 17-es kerék, gondolom nagyobb a féktárcsa/nyereg. Szóval itt 18 és 19 között tudsz választani. Nekem elég lesz téliből a 18-as...
De ahogyan a többiek is írták, nagyobbak lettek a kerékjárati ívek. Anno a legnagyobb királyság volt Ladára a 195/50R15. A 16-os éppen aláment, de ott már nagyon kellett játszani az ET-vel meg a pogácsázással és rázott is mint az echos szekér...
@szabi
A Marso-tól megbízható minőségben (nem 3-4 éves gumikat rádsózva) lehet rengeteg féle abroncsot venni és át is szerelik, ha kell van szezonok közötti gumihotel is. Náluk például értik és tudják hogy mi az a szenzor (manapság már ugye nagyon sok autóban van) simán le tudják cserélni az abroncsokat a szenzor sérülése nélkül. Nyilván más "nevesebb" helyen is, de Jóskapista otthon majd lepajszerezi helyeket messzire kerüld.Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
KMT
addikt
válasz Dare2Live #21545 üzenetére
De ha már nem egy szett van, akkor miért lenne az egyik négyévszakos és nem rendes téli? Ez így elég értelmetlennek hangzik.
Ha már kerékméret. Látom, hogy corollánál a felszereltséggel nő a felni mérete is. Vajon hajlandóak magasabb felszereltségnél a szériánál kisebb felnivel adni?
-
-szabi-
addikt
válasz honeker #21555 üzenetére
Köszi.
Gyári felni 19x7.5J ET40.
Ehhez a mérethez egyetlen találat van az árukeresőn az is ET52.
Amennyiben 19x8J méretre keresek rögtön van 40 találat.
Elég különc méretet sikerült Toyotának választani.Ha 19x8J felnit választok a gyári méret helyett akkor az ET számnak merre és mennyivel kell eltolódnia, hogy a terheléselosztás jó legyen?
-
-
-szabi-
addikt
válasz ncc1701 #21519 üzenetére
Szoktam náluk vásárolni ezért néztem most is ott de látom, hogy elég drágán mérik.
#21521 honeker
Vitted az olajat és azért ennyi vagy a szerviz adta?#21525 GalaHU
Most arra hajlok, hogy csak 4 téli gumit veszek, azt sem a Toyota szerviztől és tavasszal meg ősszel csere a felnin gumisnál (nem a Toyota szervizben).
Ilyenkor mi lesz a szenzorral? -
Paxker315
addikt
nekem szempont volt: kényelem, fogyasztás, gumi értelmes áron elérhető legyen & kisebb gördülési zaj. Így lett először 16 205/55 R16, majd 17 225/45. Hamarosan megy vissza a 16-os, ha bejönnek a 10 fok körüli napok.
A nagyobb felninek max annyi értelmét látom, hogy nagyobb féktárcsa fér el : ') : ') minden másban "sucks"
-
Dare2Live
félisten
Nem tudsz mit tenni a dizájn adja el az autót ezért nagyok és egyre nagyobbak a kerékjárati ívek.
És ebbe a nagy kerékjárati ívbe ahova be kell férnie a 255/40 R21nek nagyon bénán fog kinézni az olcsó, sokat bír nagy oldalfalu olcsó R14, R15, R16 de még az R17 gumi is.
De nézd az előnyét. Nem csak a nagy peres gumi szivás hanem még a nagy kerkjárati ív is elvesz helyet az utastérből, csomagtartoból...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
den89
tag
válasz Paxker315 #21550 üzenetére
Nem vagy borult, sőt... Sokan full leszarják, hogy mi van rajta. Régen csak a 18-20 éves suhancok körében volt divat ez a "nagy peres" gumi, meg minél nagyobb alufelni.
Azért aki kicsit földhöz ragadtabb, de egyben igényes, és nem akarja magát szétrázatni a magyar utakon, akkor autó méretétől függően legyen egy 15-17 közötti alufelni nyárra, egy "normál" méretű gumival, és kész. Sokan még arra is sóherek, hogy egy acélfelnit vegyenek külön a télihez, nem ám alufelnit + gumit (még egyszer mondom, télre!) 1 misiért.[ Szerkesztve ]
-
Paxker315
addikt
válasz dragon1993 #21549 üzenetére
Akkor csak én vagyok olyan borult, hogy. Mikor a mostani autót vettem, külön említettem a tulajnak, hogy szempont volt, hogy 16-os felnivel adja, nem nagyobbal Bár a nyári szett már 17-re került, de efelé nem mennék a profilok miatt.
-
den89
tag
válasz Dare2Live #21545 üzenetére
Nekem mindegy ki mit csinál, ha ilyenre van ennyi "felesleges" pénze, akkor egészségére. De kb fele annyiból meg lehet úszni, ha nem gyárit vesz.
Én (meg a körülöttem lévők is) épeszű keretek között gondolkodom ilyen téren. Szerintem nem érdemes (már csak a magyar utak minősége miatt sem) 17+ colos alufelnit + "nagy peres" gumikat venni. Nekünk mindkét autón 16 colos a felni, egyiken a gumi 205/55, másik azt hiszem 195/55. Utóbbi egy felnivel, 4 évszakos gumival. Ha előbbi autót lecseréljük (lassan akutális) újra/újabbra, akkor sem fogok sokkal feljebb menni. Még egy 17-es gumi+felni is kijön bő 400k-ból. Oké, amúgy egyik autónk sem SUV, tudom most ez a divat, meg hogy minél nagyobb felnije és gumija legyen. De szerintem egy SUV-on is bőven megteszi a 17-es felni + hozzá való gumi (pl 215/55, 225/45). Persze kinek mi az igénye.dragon1993: azt írtam én is, hogy 17 még ok. Az nyugodtan kijön 400k-ból felni+gumi.
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
félisten
Mit csináljanak?
Be lehet rakni a b* nagy keréjárai ívbe egy 175/R14et is.... ami olcsó lesz csak irtózatosan hülyén néz ki.A nagy peres felni+gumi szép/divat. De drága. Nagyon drága. Nyáron néztem GR CHRre 4db négyévszakost 300Kft. Ugyanaz 185/65 RT15 4db 110Kft.
És a peres gyorsabban kopik.
Külön téma a peres gumival, hogy a magyar utakon nem csak a felni+gumi megy tönkre hanem a felfüggestést is szét tudja verni.És persze a nagy felni+peres gumi a fogyasztáson is ront.
@g0dl Aszem itt állapította meg vki, hogy MOra az ideális gumi az egy nyári télre meg egy télies 4évszakos pl CC2 és nem a nyári + téli.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Paxker315
addikt
Pont emiatt tartok a cc2 mellé dedikált nyarit (Goodyear eagle vmi). Amúgy a cc2 - vel nekem nem volt gond télen, havon sem, de nyáron nem jó ötlet. Meg ma már kánikula nem egyenlő a két - három napos 32-33 fokkal, hanem hetekre 35+ is teljesen megszokott. Az meg minden gumit leradíroz hamar. Még egy telet (ez lesz a harmadik) minden további nélkül bevallalok mostani szett cc2 - vel (2022 nyara óta van meg a szett)
-
No.01
őstag
Olvasom a helyi topicot és a nemzetközi sajtót is.
Az új "trend" és nem csak a 4 évszakosnál, hogy lényegesen hamarabb öregszik el, mintsem, hogy elkopjon.
Nálunk a Priusok (P2 és P3) átlagban nem mennek évi 10e-t sem, ennek ellenére legutóbb a CC+ 3 év után jobbnak láttuk cserélni CC2 -re pedig még 40e km sem volt benne. Igaz mindkettő sokat áll kint, de nem gondolnám, hogy ez annyit számítana. -
-
den89
tag
5 évet azért elmegy, ha kevés a km. Utóbbi a fontosabb, elöregedni nem fog 5 év alatt. Mi ezzel az autóval kb 5 ezer km/év, amit megyünk. Azért az ki fog bírni 5 évet.
De km-ben szerintem is 50-60 ezer km a teteje. 3-4 év után meg azért már évről évre neccesebb, ha a km is megy bele, főleg csúszós úton/esőben, stb.
Szerintem évi max 10-15 ezres futásig érdemes 4 évszakost venni. Afelett én nem használnék. De nyilván ezzel lehet vitatkozni, és mindenki maga dönti el. Ez egyéni vélemény.
Akkor még jönnek ilyen apróságok a képbe, hogy mennyit áll tűző napon az autó, stb-stb. Van gumi-felni topik, érdemes ott olvasgatni.
[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
válasz -szabi- #21511 üzenetére
Brutális, képesek emberek 1 misit kifizetni gumira és felnire? Jó, nyilván a felni kiszolgálja az autót, az hosszútávú beruházás. De egyáltalán nem kötelező, rengetegen tartanak egy felnit. Amúgy ha nem gyárit veszel, fele ennyiből megúszod, de akár kevesebből is.
4 évszakos jó (leginkább a prémium szegmens), a második autónkón nekünk is az van (Goodyear). Az elsődleges autóra még megfontolás tárgya, de ha ilyen telek lesznek, lehet idővel arra is azt fogok rakni. Azért írtak itt 60-70, meg 115 ezer km-t (?? Azt hogy??), fenntartásokkal kell kezelni. Mondjuk úgy, hogy 50 ezret/és vagy 6-7 évet azért egy prémium el kell, hogy guruljon.
[ Szerkesztve ]
-
OCTAMD
őstag
2019es Crossclimate több ,mint 115000kmt mentem eddig vele ,mondjuk már csak nyárra jó
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
No.01
őstag
Pedig az első (sima CC) volt a leggyatrább...
A legújabb (CC2) hangolásban már jóval téliesebb, de nekem meg pont a havas előnyeire nincs semmi szükségem... A Priusra mégis ez került (volt készleten, jó áron)Az újon lehet én is megprobálom a Conti ASC2-t.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz GalaHU #21524 üzenetére
előző autón michelin cc van, az havon elég gyenge. ezt tudtam, amikor vettem, nyilván ezzel számolni kell, hogy esetleg lesz nap, amikor nem azzal indulok el (nem volt végül).
a priusra goodyear került, az egy gyors próba alapján sokkal jobban viselkedik havon. a mátrába meg én se négyévszakossal járnékhanyas vagy, te disznó?
-
őstag
válasz GalaHU #21524 üzenetére
CC-t én is dobtam második télen allgrip scrosson. Egyszerűen túl gumi minőség függő minta főleg a téli részen (szerintem). Összeségben furcsa módon még mindig a nexen 4 évszakos (1. változata) tetszett a legjobban, télen jó (mert télies), nyáron meg kiszámíthatóan nyúlós(volt 2018-as jazzen, és az scrosson, rav4 18-asára már nem annyira ajánlott, inkább kis méretekben jó). Rav4-en most GY vector 3 van ami kb ok de semmit több, következőre kipróbálom a conti allseason 2-öt.
-
OCTAMD
őstag
Ha esetleg valaki 2019-2022 közötti Rav4 Hibridben gondolkodna ,egy kis info
2020.májusi gyártástól a Selection ( M ) és Executive ( G) változatokat litiumos akkuval szerelték ,míg az alatta lévő Active és Comfort változatok 2021 év végéig maradtak a régi Prius Auris NiMH akkunál
Modell
AXAH52 AXAH54 NiMH
AXAL52 AXAL54 Li-ion
Alvázszám címkén lehet csekkolni a bal első ajtó mögött ,illetve alvázszám alapján is kideríthető alkatrészkódolós oldalakon
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
GalaHU
őstag
válasz -szabi- #21517 üzenetére
A nyomásszenzorral az a tervem hogy amikor itt a kocsi, a márkaszervízben megveszem azt az extra 4-et. Az tuti jó lesz, mert az utángyártottak sajnos csak pár évig bírják. Mondjuk elég homlokráncolós árat mondtak rá a Frey-nél, de ezen nem szabad spórolni.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz honeker #21520 üzenetére
A Mátrában van házunk a sípálya közelében, a hazai mediterrán éghajlattal szemben arrafelé mindig van hó, a kis utcákat nem is túl szaporán takarítják, a helyi emelkedők meg kiröhögik a négyévszakost… Itt mindenki összkerekessel jár meg téligumival novembertől…
Tavaly karácsonykor a feleségem nem tudott lejönni a 4évszakos Michelin Crossclimat-el szerelt i3-asával a II. kerületből mert irányíthatatlan volt a kocsi, nekem kellett menteni szégyenszemre a Pajero-nkal. Nálam leszerepelt a 4évszakos, mert lehet hogy a tél 95%-ában elég itthon, de a fennmaradó 5-ben rohadtul hiányzik, és ha útközben ér a vész, balesetveszélyes is.
Aki bízik benne, használja nyugodtan, én a 2 szerelt garnitúrában hiszek, lemezkeréken ugyanannyiban van, mert nyilván 2x akkora távot bírnak így. A garázsban elfér, a hely sem gond. Húzott már ki a córeszból a téliszett nyáron is, amikor az asszony egy kátyúban kiszakította a nyári oldalát. Nem kellett mobilgumist hívni (bár az i3-hoz úgyse lenne gumija készleten) sem trélereztetni, csak bedobtam otthon 2 télit, krokival 10 perc alatt lecseréltem őket, aztán lábon hazajöttünk.,,
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
-szabi-
addikt
A szerviz munkadíja 20e Ft, ez szerintem bármelyik márkaszervizben kb ugyanennyi.
Az olaj dob sokat.
Leon eljárt Castrol 5W40-es olajjal amit 20e körül vettem.
Most a szerviz ajánlatán gyári Toyota 0W16 olaj szerepel 50e Ft áron.
Azt sem tudtam van ilyen olaj én mindig 5-10-15W30-40 olajakat használtam.
Próbáltam ilyen olajat keresni az unix-nál.
Ha 0W16-ra keresek akkor a Castrol 40e Ft.
Ha megadom az autó típusát akkor nem is ajánlja fel, ez kicsit zavaró.#21516 GalaHU
Ha webshopból szedem össze és nem a legolcsóbbat választom akkor nekem is kb ennyi jött ki.
Mivel Leonban nem volt azt nem is tudom mi van a nyomásszenzorral?
Mindenképp el kell menni gyári szervizbe miatta?[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz -szabi- #21511 üzenetére
Ha van egy csepp eszed, megveszed a gyári olajszűrőt, és elviszed a kedvenc szerelőhöz, negyed annyiból megvagy. Btw EU törvény, h nem csak márkaszervíz pecsételhet, hanem bármilyen, minősített, képzett szerelő, és kötelező elfogadniuk a 3 éven belüli gari esetén. Az önként vállalt, további garancia esetén természetesen már az ő feltételei játszanak.
[ Szerkesztve ]
-
-szabi-
addikt
válasz pècsimunkás #21512 üzenetére
Tudtam, hogy a 19 éves Leon után itt drágábbak lesznek a dolgok de valóban, nem kevés.
-
-szabi-
addikt
Hi
Végre eljutottam a szervizbe.
Ha kérem kicserélik az olajat és a szűrőt, 90e Ft.
De azt mondták nem szükséges. Elég cserélni a 15e km szerviznél.Kértem ajánlatot téli gumira és felnire. Eggyel kisebb méret, mint a nyári.
Szóval négy 225/60 R18 gumi és hozzá négy 7Jx18" ET39 felni: 1 millió.Üdv
Szabi -
honeker
őstag
válasz dragon1993 #21508 üzenetére
Androidot nem használok igy tapasztalatom sincsen
Ha 84% az ukku ez le van irva az átverés ? -1
-
veterán
válasz dragon1993 #21506 üzenetére
t-rocban használtam órákig wireless aa-t, melegedett valamennyire, de egyáltalán nem volt vészes. de nyilván telefontól is függ a dolog.
hanyas vagy, te disznó?
-
honeker
őstag
válasz dragon1993 #21506 üzenetére
Nem tudom……apple telefont használok a vezetéknélküli és az carplay is megy rendesen most voltunk a hétvégén bécsben nem volt sem melegedés se utvonal elvesztés
Ha 84% az ukku ez le van irva az átverés ? -1
-
dragon1993
őstag
Az összes USB 2.0 elkezdte 10km-en belül eldobálni az AA-t. A PSA csoport alapból USB 3.0-t kér az AA-hoz. (Tudom a legtöbb telefon 2.0, de akkor is stabilabb)
A wireless AA 5-10 percen belül felforrósítja a Telefont, pedig S24U nem a leggagyibb a piacon.
Kicsit utána olvastam korábban, más telefon/autó márkánál annyira fel felforrósodik a telefon, hogy kikapcsol.Nem véletlen, hogy a Porsche egyes modeljeiben a wireless töltön külön hűtik a telefont.A CarPlay jobb ilyen szempontból.
-
g0dl
addikt
válasz dragon1993 #21504 üzenetére
Én is rövid max 1 órás utakra gondolnám
-
dragon1993
őstag
USB 2.0 kábelt ne vegyél, hosszú úton eldobja az AA-t.
Én ezt használom beton stabil: [link]
(Samsung alapból kényesebb AA közben a kábelre.)Én benne hagytam nyilvános helyen is, de elhagytam az egész adapters dolgot és visszaváltottam kábelre.
1. Melegszik a telefon, oldaltáskában hagyva főleg.
2. Merül a telefon, a vezeték nélküli töltő semmit nem ért és úgy is kábelre kell kötnöm. -
g0dl
addikt
Találtam olyan kábelt, aminek usb-c csatlakozója 90 fokban hajlított, és jól bedugható a corolla süllyesztett aljzatába. A mindkét végén 90 fokos, 25 centis pont jó, hogy elérje vezetékmentes töltőre helyezett készüléket ( nem töltök vele, csak ott tartom a telefont)
Egyúttal adtam egy esélyt a vezetékmentes android auto adapternek ( az új változat) ami meglepően simán csatlakozott. Még sokat nem próbáltam, de akkor jól ment.
Még azon gondolkozom nem érdemes-e mindig bedugva tartani ( tehát mikor nyilvános helyen parkolok, akkor is) -
venom8888
őstag
Azt meg tudjatok mondani, hogy milyen sat nav van aa yaris 3 ban,melyik marka, illetve hogy lehet e frissiteni ujra, amiben van magyar nyelv is. En ertem, de asszony nem biztos.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest