-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz BigBlackDog #109819 üzenetére
Szvsz neki kell először körülnézni hogy mi tetszik. Mondhatjuk hogy Ssangyong Rodius, ha nem fog neki tetszeni
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
válasz BigBlackDog #109836 üzenetére
A ssangyong egy vicc volt részemről.
Az octavia pl elég megbízható és olcsó szerviz szempontból. Az első generációnak a hátsó üléssora elég szűkös , cserébe a baromi nagy csomagtérért. A Saabról én azt olvasom mindenhol hogy megszállotnak kell lenni az üzemeltetéshez ( a régebbiek esetén ). S-s volvónál vannak olyan kombók amiket érdemes elkerülni állítólag ( nincs vele személyesen tapasztalat, kérdezd runner125 -t, neki van! ) pl a 2,4 dízem+ automata.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
BigBlackDog
veterán
válasz BigBlackDog #109819 üzenetére
Némi pontosítást kaptam még. Csak benzines jöhet szóba, dízel kizárva. Képbe kerültek a 6-8 éves Renaultok, egész pontosan a Scenic és a Escape. Ezekről mi a vélemény, mennyire lehetnek jó vételek megbízhatóság, biztonság, kényelem szempontjából?
-
Gergőke88
addikt
válasz BigBlackDog #109902 üzenetére
A benzines Scenic es Escape ritkabb lesz az biztos.
ATI1: ezeket csak josolni lehet, megmondani biztosra nem.
De azert 200 utan a kuplung barmikor befigyelhet, turbo ha vigyaztak ra akkor meg azert birhatja.[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz BigBlackDog #109910 üzenetére
Motor típus függvénye. Mire gondolsz?
-
tresh
addikt
válasz BigBlackDog #109912 üzenetére
Van bőven. Erősebb 106 lovas 1.5 dci-k 6 ganggal megane bodét szépen cipelik és éhező bajnokok ( kedvező a fenntartása épp ezért rengeteg a céges gép belőle) , ha nagyobb a bodé pl laguna akkor ott min 1.9 dci vagy 2.0 dci talán utóbbi még inkább ajánlott (láncos vezérlés végett) ezek menne nagyon de nem fog 4-5 literrel járni inkább 7 körül. A többi dolog meg mint minden dieselre igaz ha vigyáztak rá és kapta 10 max 15 k-ként kapja az olajat meg a szűrőt sokat elmennek. Renault topic ide less be van pár tapasztalat. Tudni kell a konkrét típust elképzelést. Arany középút szerintem a 106 lova Megane 2 kombi erő is van benne pont elegendő és nagyon barátian fogyaszt. (Hajtókarcsapágy csere nem árt neki mert a gyári gyengus és szeret elfáradni ) Ezt leszámítva nem lesz vele nagy bajod.
-
EQMontoya
veterán
válasz BigBlackDog #109912 üzenetére
Olvass népítéleteket. 1.5 dci-vel van elég sok horrorstory (szakadó vezérlés minimális futás után, stb), 1.9 még szo-szó (kettőstömegűje elfogyhat hamar, és nem lesz olcsó), 2.2 kifejezetten kerülendő
Same rules apply!
-
kalmanchris
tag
-
válasz BigBlackDog #114768 üzenetére
Ha kell a csomagoknak is hely, akkor a Sharan/Alhambra. Az 1.9tdi kicsit hangos, de alig eszik. Bődületesen nagy a béle. A különbség: a vw a családban mindig minőségibb mint a sportosnak szánt Seat.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
thomeef
őstag
válasz BigBlackDog #114768 üzenetére
Apósnak 807-es peugeotja van 5 éve kb. Nagyon szerethető autó, és műszakilag is elég komoly. A szokásos franciás elektronikai apróságok néha előjönnek, de semmi komoly. (Ablakemelő hiba stb.) Elég jó vélemények vannak róla neten is. És elég nagy árzuhanáson esett át mostanában, so elég jó áron hozzá lehet már jutni jó állapotban is.
[ Szerkesztve ]
"A férfi abban különbözik a fiútól, hogy egy nagyságrenddel drágábbak a játékai."
-
tag
válasz BigBlackDog #114768 üzenetére
Egy jobb állapotú Sharan/Alhambra drágább, de ha megtudod fizetni, akkor inkább ezek. Próbálj keresni 1.9PD-t belőle bár az ilyen fiatalokba már inkább 2.0PD van, aminek vannak típus hibái.
Nem vagyok francia ellenes, de nehéz kifogni jót, főleg ilyen családi egyterűből, javarészt mindegyik le van harcolva, és hozzáteszem hogy a 2.0DCi motor hááát...[ Szerkesztve ]
-
tag
válasz BigBlackDog #114774 üzenetére
Az 1.9Dci jó motor, de ha fiatalt nézel nem találsz csak 2.0Dci-t ( ez sem rossz, de nem egy PD TDi ).Ha esetleg van nagyobb 2.2Dci akkor azt kerüld, hengerfejesek szoktak lenni. Laguna/Espace-be sajnos csináltattam már, nem kéne soha többet...
[ Szerkesztve ]
-
kalmanchris
tag
válasz BigBlackDog #114774 üzenetére
2.0 hdi-vel sem lőhetsz nagyon mellé. Mindig az előélet a fontos. Milyen olajcsere periódussal, milyen távokkal, vezetési stílussal... Ez alól nem kivétel sem a hdi, sem a pd, sem a dci. VW topikban azért én elplvasnám az 1.9 vs 2.0pd motorokról szóló bejegyzést.
dci-ből a 2.2-t szokták említeni, mint nem jó konstrukciót. -
válasz BigBlackDog #114788 üzenetére
A régi dobozos az tök ugyanaz, az új meg tök ugyanaz a prémium egyterű szint. Ford motorokat nem ismerem ugyan, mi néztük, de csak 1,6-os turbós benzinmotorral, ráadásul kissé drága volt - mondjuk beltérre kb az egyetlen Ford, ami bejött.
Végül mi hasonló célra Mazda 5-öt vettünk, itt a facelift előtti és utáni modellek között nem sok különbség van sem beltérre, sem technikában, csak a doboz lett kicsit dizájnosabb, meg apróbb ráncfelvarrások voltak. Viszont ha a Grand Picassot kicsinek találtad (amit nem értek, szerintem az a sima Picasso volt, a Grand azért szerintem nem apró), akkor ez is az lesz (kb egy nagyobb kompakt kombi szint, csak oldalirányban is tágasabb, meg nincsenek az oldallemezek bucira fújva, legalábbis nem a beltér rovására, így több a hely a csomagtartóban is), ráadásul arra figyelni kell, hogy a középső sor középsú ülése az eléggé kényszermegoldás. Négy embernek hosszútávra viszont fantasztikusan tágas és kényelmes. Grand Scenic tesója egyébként a Pug 5008, az sem rossz autó.
Kompakt egyterű kategóriában amit említenék még, az a C-Max és a Touran, igazából itt is a konkrét motorverziónak kell utánanézni, meg végiggondolni, hogy mire kell.
Vagy ha a hely fontosabb, a dizájn meg kevésbé, akkor valami VW Caddy, Peugeot Partner? Németeknél meglehetősen divatos családos/kutyás autó ez a kategória.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
nesa
veterán
válasz BigBlackDog #114774 üzenetére
Pug 807, citrom C8, Fiat ullyise 2, es a lancia phedra mind ugyanaz a vas, ill jol felszerel tehrauto verziok is vannak igazan nagy csomagtartoval 2006 utantol Pug expert es fiat scudo neven ill ezek vannak citrom es Toyota proace neven is.
Euro van 2 a teher vonal is tokre valalhato es igazan nagy a csomagtarto plane a long verzio.[ Szerkesztve ]
-
nesa
veterán
válasz BigBlackDog #114802 üzenetére
Peddig mar az euro van1 is klaszisokkal jobb auto mint a sharan trio.
Teher vonalat csak EV2 bol erdemes nezni, az EV1 teher nagyon puritan szerintem.[ Szerkesztve ]
-
kalmanchris
tag
válasz BigBlackDog #114802 üzenetére
Amit linkeltem neked, mind grand volt. Átsiklottál felette? Nekem még az S-MAX is bejövős.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz BigBlackDog #114865 üzenetére
Az egyik legnagyobb különbség francia/német autó között. Csak sokan ezt nem értik meg, vagy nem akarják tudomásul venni.
-
válasz BigBlackDog #114873 üzenetére
A szürkét nehéz megszakérteni sajnos. Élőben kell látni.
Az 1.9 motornak jó a híre, Rick4 phórumtárs nemrégen vett ilyet. Szerintem egy megkeresést megér.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Def26
félisten
válasz BigBlackDog #114873 üzenetére
5BN2Q3 (még 7 napig él)
HD képek kód. Hátha többet látsz vele.
[ Szerkesztve ]
Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,
-
válasz BigBlackDog #115275 üzenetére
Hatalmas különbségek nincsenek. Talán picit a zafira németesebb a belterét tekintve, meg alapból kevesebb az extrája.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Vesztor87
senior tag
válasz BigBlackDog #115277 üzenetére
Ha érdekel a Zafira tudok egy eladót. Haver árulja az övét, dízel aut.váltós.
-
Morris
veterán
válasz BigBlackDog #115277 üzenetére
Nézd meg belülről. Nekem speciel nem tetszik a zafira belseje.
-
válasz BigBlackDog #115277 üzenetére
Az a nagy helyzet h mindkettőre lehet locsolni a zsét, ha az előző gazdája telibekaksizta. Jó válasz nincs csak a nagyon körültekintő vásárlás.
MOD Pl nekem az allroad 1,5 év alatt 6500Ft nem kopó alkatrészbe került.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
rbalint88
addikt
válasz BigBlackDog #115639 üzenetére
S-maxot ajanlom, jo kocsi. Galaxy ugyanaz, csak kenyelmesebbre, papasabbra hangolva, meg kicsit konzervativabb kivulrol is. Fenntartasa ugyanannyi, mint a tobbi hasono kategoriaju autonak. Ha karban volt es lesz tartva, akkor jo esellyel nem fogod nagyon beszopni. De ez ugyanugy igaz mindenre.
-
Typhoon47
őstag
válasz BigBlackDog #115639 üzenetére
Szerintem sokkal jobb gépek a vw társaiknál, 2.0 TDCi-vel.
"Education is important but big biceps are importanter"
-
w333
félisten
válasz BigBlackDog #130270 üzenetére
Szvsz. egy saját autóval jobban járnál ...
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
válasz BigBlackDog #130332 üzenetére
Egy fiatal olcsó fenntartású kevés km -s G Astra nagyon jó lehet !
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #130332 üzenetére
Nekem onnan jött ez a dolog, hogy amikor ilyen szituban voltam vettem és nem béreltem. Melóhely egy idő után off lett az autó meg ott rohadt rajtam még jó sokáig.
De nem csak ez szól mellette, beszéltem egy taxissal hazafelé minap. Mondom elég pöpec, egy a Focus 3 1.6 TDI. Kérdezem mennyi egy ilyen? Azt mondja fingom sincs és havi 98k-ért bérelem.
Ebben benne van a szervizelés is, tehát az olajcsere meg minden kutyafüle. Neki a bérleti díjjon felül csak benzint/gázolajat kell fizetnie és kész. Se teljesítmény adó, se biztosítás se semmi egyéb költség.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #130379 üzenetére
+2 garnitúra gumit élből számold ez nem az az árkategória amiket patent gumival adnak el. Vételkor a kötelező kör (olaj, vezérlés, szűrők) letudható egy 100-asból ha vmi egyszerűbb benzines Opelt veszel pl. +100k az átírás és a vagyonszerzési illeték, új forgalmi, stb. Egy 7-10 éves autón már bizony elő-elő jönnek dolgok. Folyamatosan. pl kilyukad a hűtő, tönkre megy a generátor, a futóműre simán rá kell/lehet locsolni 100k-t önmagában, egy féktárcsa/betét csere, esetleg egy újracsövezés, elfoss magát a klímakompi vagy a szervó... Persze nem mind jön elő törvényszerűen és nem egyszerre (de akár még ez is bekövetkezhet).
Szóval sztem ha melóra kell akkor jó konstrukció a lízing.#nincsbennetarcsi
-
-v-
addikt
válasz BigBlackDog #130383 üzenetére
Akkor bimmer kell.
-
Typhoon47
őstag
válasz BigBlackDog #130383 üzenetére
Az operatív lízing soha nem fogja anyagilag megérni (esetleg cégtulajként, a levonható költségekkel, de magánszemélyként nem), ha csak nem forintosítod az autó fenntartással kapcsolatos kötelező "nyűgöket", úgy esetleg. Valakinek az ideje is pénz, ezért az autó fenntartását szeretné megúszni, így meglehet. Illetve még tekintve a premium autók hihetetlen értékcsökkenését megérheti, csak persze azoknak a havija sem 80k : - )
"Education is important but big biceps are importanter"
-
Typhoon47
őstag
válasz BigBlackDog #130391 üzenetére
Ha publikus, leírhatod nyugodtan ide is hogyan számolsz ki ugyanakkora veszteséget a két finanszírozási típussal. Engem érdekelne mindenképpen.
"Education is important but big biceps are importanter"
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #130383 üzenetére
Jaa, az egészen más. Akkor nem "nyűg" hogy rajtad marad. Azt hittem vmi áruszálító féle kéne melóra.
Akkor vegyél mindenképpen!#nincsbennetarcsi
-
w333
félisten
válasz BigBlackDog #130456 üzenetére
Én mondtam hogy a saját autó jobban megéri ...
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
rbalint88
addikt
válasz BigBlackDog #130456 üzenetére
szerintem alábecsülöd a saját autó költségeit. ha nem csak életben, hanem karban is akarod tartani, akkor az évi 50e az az első pár évben inkább évi 100-200e Ft kategóriától és állapottól függően. gumi is olyan, hogy általában rögtön lehet rá venni legalább 1 garnitúrát, ami simán lazán lehet 100e Ft is egy átlagautón, ha valami hülye ritka mérete van. és km-től függően inkább 3 évig tart, mint 4 évig egy garnitúra, amiből külön téli-nyári középkategóriás szett számolható 120ezernek, egy jó négyévszakos meg 100ezernek, de az meg kevesebbet bír, mert ugye egész évben az pörög. kötelező is irreálisan alacsony 25-ért számomra, de gondolom már kalkuláltál valamit netrisken vagy hasonló alkusznál.
-
Typhoon47
őstag
válasz BigBlackDog #130456 üzenetére
Én is ugyanígy számoltam anno, ezért is mondtam, hogy nem fogja megérni (msz., zsebből).
"Education is important but big biceps are importanter"
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #130456 üzenetére
1: erősen alábecsülted a saját autó költségeit
2: cégként érdemes lízingelni ha nem vagy az akkor vegyél sajátot. Mikor írtad, hogy melóra kell és nettó keretet adtál meg abból arra következtettem hogy a cég(ed) ad ennyit és vegyél vagy bérelj vmit.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Declare
őstag
válasz BigBlackDog #130456 üzenetére
Szerintem is alul becsülöd a költsegeket. Van a kötelezö szerviz olajcserevel, az nem nagy tetel....de 90k km körül sok autonal van pl vezerlescsere, ami komolyabb....vagy hasznaltautonal millio egy dolog elöjöhet, ami megint csak komolyabb...es ezek a km futassal is összefüggnek ertelem szerüen.
Masreszt a kepleteidet sem ertem igazan (bar ezt most csak gyorsan meglestem kivancsisagbol de hogy miert osztod el a költsegeket mindig az evvel elsöre az sem vilagos ) igy az eves költsegeid csökkenek, azaz minnel idösebb a kocsi, annal kevesebb az eves költseg (?) es akkor szep lassan eljutunk oda, ha nagyon öreg, akkor 0 az eves költseg? de lehet ezt most hirtelen rosszul latom
Masreszt meg ha ceges lizinget csinalsz, akkor pont a legnagyobb elönnyel nem kalkulalsz, a ceges ado csökkentö tenyezökkel.
Es akkor ha valos szamitast akarsz es összehasonlitast, akkor ez csak a jeghegy csucsa....netto jelenertek stb.
Szoval szerintem ez igy meg saccnak is tulegyszerüsitett.
(#130466) w333 egy ceg adozik, költsegei es bevetelei vannak... egy nagyobb ertekü autot nem is eri meg megvenni egy cegnek szerintem semmikor...nem veletlen lizingelt az összes dragabb felsövezetöi auto
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz BigBlackDog #130476 üzenetére
Lemaradtam...es hirtelen nem is talalom
Szoval az a kerdes, hogy vagy veszel egy sajat 10+ eves autot vagy kapsz egy cegeset es akkor ertelem szerüen X el kevesebb lesz a havi fizud?
Szerintem ha nincs olyan igenyed, aminek egy 10+ eves auto ne elegitene ki, akkor egy megbizhato sajattal anyagilag jobban jarhatsz ugyan azert a penzert amiert lizingelten megkapod a par eveset (cegek meghatarozott ertekekkel kalkulalnak, de azok nyilvan mindig magasabbak azert picivel, mint a valosag (ergo amennyit levonnak a fizudbol, annal olcsobban tarthatsz fenn jo esellyel egy sajatot szvsz).
Persze nyilvan jampibb egy 3 evesben ülni, mint egy 10 evesben ezt ki kell gondolnod...persze egy 10+ eves kocsinal meg sok elöre nem lathato költseg toppanhat be fogos kerdes
(#130474) w333 Maganszemelykent nyilvanvalo....a lizing egy termek, amit megveszel a kocsi melle....mint a hitel.
[ Szerkesztve ]
-
w333
félisten
válasz BigBlackDog #130476 üzenetére
S60 -ból a 2.4 szívó benzinest venném, örökös mint a szegénység
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
válasz BigBlackDog #130479 üzenetére
Nem tudom ilyen áron milyen Volvo -t kapni annyi biztos hogy S60 -t már lehet kapni 700-tól (kérdés hogy milyen) az S40 jóval olcsóbb
Ilyen áron nehéz megmondani, te kell tudd hogy milyenek az igényeid !
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
rbalint88
addikt
válasz BigBlackDog #130479 üzenetére
s/v40-ben sok renault van, plusz nem akkora bugi, én kihagynám. ha már rizikózol, akkor v70, gyk mindegyik motor jó hozzá, automata váltó nem egy főnyeremény a típus mágusai szerint. s80-at is nézegetheted, az első ülés végéig nincs közöttük sok különbség. a 140 lovas 2.4-re érdemes jól alkudni, hogy dehátezgyengeee, aztán jól megchipeltetni 180 lóra, annyi a tartalék a motorban. (csak sw butítás van a 170 lovashoz képest).
szerk: 2.5T fölötti motort ne nézz, azokkal azért be lehet szopódni. szívó 2.9 sokat eszik és nem megy, T6 meg megy, még jobban zabál és nagyon csúnya cumi tud lenni.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #130479 üzenetére
A 2,4-es 5 hengeres Volvo motor nagyon jó! Esetleg még Honda Accord fronton is érdemes szétnézned (2.0i vagy 2,4i) ha már az S60 méret játszik...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
w333
félisten
válasz BigBlackDog #130483 üzenetére
Nem nagyon problémás ... nagyon jó kényelmes autó ez az S60
Mondjuk ezt Link, simán bevállalnám !
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
Tothgera30
Ármester
-
footy
addikt
válasz BigBlackDog #130491 üzenetére
A bora az konkretan egy golf puttonnyal, nincs nyujtva a tengelytav.
Egyébként a motorzajt mennyire lehet minimalizálni egy benzines ~10 év körüli konstrukcióban?
Utolag kb semennyire, viszont ilyen szempontbol nem rosszak a G4-ek -
w333
félisten
válasz BigBlackDog #130493 üzenetére
Golf 4 és Bora is nagyon jó, de akár egy Octavia szvsz. még jobb
Van belőlük SDi motorral szívó diesel, de inkább egy 90 -110LE TDi -t vennék !
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #130493 üzenetére
Benzines fronton az 1,4-es harmatos, kell bele az 1,6-os.
#nincsbennetarcsi
-
TaaT
veterán
válasz BigBlackDog #130493 üzenetére
"VW-nél melyik motorral érdemes nézni a Golf/Bora vonalat? Dízel veszélyes (ha jól tudom a szívó 1.9-es már nincs 4-es Golfban)?"
Van szívó dízel de azt inkább ne, 90lovas TDI ha félsz a kettőstömegűtől és a változó geós turbótól.
Benzinesből 1.4-est, ne. Akkor se. 1.6 8v és 16V jó választás lehet, facelift után inkább a 16V a jellemző, városba, országútra. Pályára már nem jó mert rövid a váltója, sokat forog. 2.0 8V ritka, pedig Amerikában nagyon szerették. Telejesítményben fölfele (1.8T, V5, V(R)6) nem tudom akarsz-e nézelődni (bár ha félsz a dízlitől akkor ezeket úgy se vállalnád be.)
Ja és ánblokk a négyesgolf padlólemez hátsó lábtérben szűkös, ez lehet fontos tényező.
(#130495) Qru: Még ha csak annyi baj lenne velük hogy harmatosak.
Give them hell Ukraine!
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen okostelefont vegyek?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Mini-ITX
- MotoGP & WSBK
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Óra topik
- Lesz új Sony OLED tévé is idén
- Autós topik
- További aktív témák...