-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dany007
veterán
válasz Declare #80136 üzenetére
Hosszú távokon szvsz a dízel kedvezőbb fogyasztása épp elég nagy szempont lehet. Modernebb dízelek 5-6-7l-t fogyasztanak városon kívül, benzinesben ez azonos kategória esetén szinte mindig 1-2-3 literrel több lesz.
Ami meg a "hú de húz"-t illet na azt pont a dízelnél fogod megkapni igazán. Az alacsony fordulaton leadott nagyobb nyomatéknak köszönhetően.
-
!Overdose!
őstag
válasz Declare #80132 üzenetére
Az első generációs Mazda 6 dízelt jobb messziről elkerülni. Én mondjuk Németországban lehet, hogy inkább német autót vennék. Ha meg tudsz barátkozni a PD hangjával, akkor egy 1.9-es nem rossz választás. Feltéve, ha valóban dízel kell.
Dany007: Ültél már szívódízelben? És feltöltött benzinesben? Nem azért, illetve nem csak azért húz, mert dízel, hanem, mert feltöltött.
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
neduddki
nagyúr
válasz Declare #80136 üzenetére
HI!
ha mar civic 7g-rol soz eett javaslom nezd meg a fogyasztasat:- ) miven en insider vagyok, egyertelmu hogy mit ajanlok, elenben tudnok kell, hogy jelntos arkullomseg vagyon vasarlaskor
udv
neduddki
over: mi a pek bajd van a denso befecskndezokkel???:- )))) bocsika....
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
neduddki
nagyúr
-
footy
addikt
válasz Declare #85970 üzenetére
Egyszerüen draga a szerviz,
Szerintem pedig pont ezert nem adja el szare´ hugye´ mert ha pl kicsereli a vezerles, az nem 80e huf-ban van hanem mondjuk 500 euroban.magasabbak a fizuk
Ez igaz, de ez nem azt jelenti hogy elpocsekolnak a jo autot.jo kis nemet benya
Erre sem vennek merget, bar ezzel kapcsolatban tenyleg csak ausztriaban van tapasztalatom, de itt a Jet kutakon tobbszor is gond volt a benzin minosegevel.Nem beszelve rola, hogy kicsi a valoszinüsege a km ora mutyizasnak
Ez is az onkabitas tipikus esete, ausztriaban es nemetorszagban is tekerik az orat. Talan nem annyira durva a helyzet mint magyarorszagon, de butasag azt hinni hogy itt nincs. Hassan meg a haverjai ket kebab kozott megtekerik neked az orat annyira amennyire szeretned.[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz Declare #86121 üzenetére
Az is ugyanúgy ECO gumi, lassan kopik, de legendásan szar vizes úton, mert iszonyú kemény keverék.
Mondom, néztem én is ilyen gumikat, de többen is lebeszéltek róluk."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
neduddki
nagyúr
válasz Declare #86121 üzenetére
HI!
kezdetek ota mregy apuhitasa amivel a 4es szeria ill. 5os /lasd: +/ mar elerte vizen is az hasznlahato szintet, ellenben en ebbenameretbenhagynam a francba es primacy3ra tennema vokdsom
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
nagyúr
válasz Declare #86129 üzenetére
Declare: Arra nem gondoltál, hogy nem direkt csinálja?
Roberto: Én biztos nem vennék fel hitelt ha nem muszáj. Az tény hogy 500k-ért nem civicet meg bmw-t kell venni, ahhoz még hozzá kell csapnod 300k-t hogy normálisat kapj. Szerintem spórolj még egy kicsit
Én ugyan ebben a cipőben jártam, eladtam a swiftem és azt hittem 5-6 kiló között kapok élhető civicet, de szinte csak roncsok vannak ebben az árkategóriában.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz Declare #86129 üzenetére
Ez egy ilyen dolog. A prémiumnak mindig is ára volt.
Nem vagyok egy nagy gumi tudor, de az a hármas, h tartós gumi, maxi tapadás vizesen és szárazon, nagyon nagyon nehezen fér össze. A jól tapadó gumik puhább keverékűek, ez által jobban is fogy, a kemény lassabban kopik, de kevésbé tapad, főleg vizes úton.Vredestein Sportrac 5 miért nem jöhet szóba? Kopásban is jobb, mint a Conti és olcsóbb is, én ezért döntöttem mellette.
Nézd meg az értékeléseket:Sportrac 5:
PremiumContact 5:
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
neduddki
nagyúr
válasz Declare #86144 üzenetére
HI!
a szellemi fejlodesetek a szent cel
udv
neduddki
p.s. na meg hogy szellemi deficittel kuzdok hagyanak bekiben mert ugyse tugyak elolvcasni: - )))
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
runner 125
nagyúr
válasz Declare #86148 üzenetére
Hol nem soroltam a premiumba? Természetesen premium gyártó, ez megkérdőjelezhetetlen, de számomra sokkal fontosabb egy egy teszt eredmény, a felhasználói visszajelzések, mintsem az, h Michelin felirat legyen a gumi oldalán. Ráadásul miért adnék ki több pénzt egy szárazon és vizesen is rosszabbul tapadó gumiért, amikor a Sportrac 5 jobb tapadást biztosít, közel azonos kopás mellett.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
roberto211
őstag
válasz Declare #86172 üzenetére
Ez miért van ,hogy havi szinten kötelező a szerviz az autónál? Miért van az előírva a nagykönyvben,hogy havi szinten kell szervizelni? Anyámnam van egy 2001-es Renault Scenicje ugye a "francia szar" mert fikázni szeretik a franciákat, lassan 5éve van meg neki és költött rá 5év alatt kb 200at.. Akksi csere volt, fényezés,és ilyen apróságok... Havonta szervizbe autót vinni az már nem valami jó szerintem.. Ezt kb egy évbe 3x visszük.. Ebből 1 a kötelező..
Lakhatásra egyelőre nem kell költenem , szórakozás , amennyit én szórakozok azt a havi 10ezret szerintem nem sok mindent befolyasol , az a minden egyéb mellet kb havi 20k rezsi+kaja de ha nagyon részletesen akarod akkor leírom szívesen mit veszek.. Pld csirkecombokat is szoktam venni, liszt,rizs,ilyenek..
És felelőtlenül nem vállalnám be a havi 40k hitelt +autót+tankolást.. Hidd el nem vagyok felelőtlen gyerek..8th: Komolyan mondom te nagyon poénos csávó vagy.. Ha erre van időd ,hogy ilyen ultravicces képeket tegyél be akkor neked sem valami komoly a munkahelyed nem??
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
footy
addikt
válasz Declare #86225 üzenetére
Mi nem igaz? Ha van penzed valamire akkor te felveszel hitelt, csak hogy le tudjon huzni a bank kamattal es kezelesi koltseggel.? Hol volt itt szo cegrol? Irta hogy taxizni akar a kocsijaval?
A teny az hogy az auto luxuscikk. Van aki ezt belatja, van aki pedig kabitja magat.
-
AMD Power
titán
válasz Declare #86386 üzenetére
Ebben is van valami. Ha csak a számokat nézzük. Én évi max 10.000km ha megyek. De ha azt számolom ,hogy az nekem 100km + 3.5l benzin átlagosan az már szép pénz még ilyen kis távnál is.
100 x 1500Ft....
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Dany007
veterán
válasz Declare #86386 üzenetére
De a városozás megint más téma.
Városon belül bejárni dolgozni, vásárolni teljesen jó döntés egy kisautó. Nincs vele semmi gond.Én viszont már ebben a hónapban túl vagyok a 2.000km-en. Melynek felét városon kívül főleg autópályán tettem bele.
Ilyen szempontból - gyerekkel együtt - fontos, hogy egy nagy, biztonságos, kényelmes és jól pakolható autónk legyen.Az ilyen városi kisautók többnyire nem ilyenek. Van hasonlóan kis céges autónk egy régebbi Punto, meg mentem kollegám régi Swiftjével.. Hát köszönöm szépen. 80-nál majdnem halálfélelmem volt. Gyorsulása nulla (nem dízel volt), teljesen más vezetési stílust igényel. Abban a kereszteződésben, ahol a Mondeoval már rég "kiugrottam" volna, ott a Puntoval meg a Swifttel még 5 percet várni kellett, hogy kellően tiszta legyen a terep.
@8th:
Viszonyítás kérdése. Persze. Ezért is örülök, hogy rendes méretű és étkű autóval kezdtem.
Amúgy pár hónapja volt nálam egy dízel Omega. Átalg 5-6l-es fogyasztással és elismerően bólogattam apósomnak mikor visszaadtam, hogy nem semmi. Ettől függetlenül a dízelek szervizköltségére nem vágyom. Elég sok vita ment itt arról, hogy meglegyek győzve dízel tapasztalat nélkül is, hogy az én átlagos évi 12-17k (talán 20k) km-hez nem hozza be az alacsonyabb fogyasztás a magasabb szervizköltségeket. -> és ezt nem én mondtam, hanem az itt fórumozók többsége. -
Dany007
veterán
válasz Declare #86406 üzenetére
Sohase síeltem, de tény, hogy nem is vágyom rá. Amit a benzinen spórolnék, azt se nyaralásra költeném. Nem éri meg pár napi nyaralásért százezreket kiadni. Persze néha néha kell és jólesik az embernek... de annyit nem ér, mint amennyiért itthon el lehet menni egy normális wellness szállodába 1 hétre...
Akkor már inkább külföld. De v.színű repülőre nem ülök mégegyszer. Úgyhogy az is max autóval lehetne / lesz... Másrészt nem is biztos, hogy annyit lehetne spórolni. Ha veszünk egy heti nyaralást valamelyik nem gagyi wellness szállodában 2 fő plusz gyerek részére az kb 150-170 ezer forint félpanzióval. Plusz az útiköltség, költőpénz stb stb stb... Jóval kétszáz fölött lenne a végösszeg. És akkor mégcsak itthoni 3-4 csillagos szállodával számoltam.
Na most ez évi átlagos ~ 15k km-es futással számolva és a jelenlegi 8 literes fogyasztásomat kb pont a felére kéne csökkentenem, hogy megspóroljam a fent említett nyaralás árát. Vagyis 4 literre 100km-en. Ez azért nem lenne egyszerű.
Másrészt újra mondom, hogy nem az ilyen jellegű fogyasztáscsökkentéssel volt bajom, hanem azzal, hogy a végén már tizedlitereken ment a vita!A dízel dolgot nem én mondom, hanem kb mindenki más. Itt a fórumon, a szakmai cikkekben, szerelők, szakemberek stb... Nem csak turbó van benn meg magasnyomású csövezés, de kettős tömegű (amit a dízel jobban koptat) meg még pár nyalánkság, ami miatt összességében, átlagban véve is drágább lenne a szerviz.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Declare #86460 üzenetére
volkswagen, das E auto.
ezt nyomják most a német csatornákon
amúgy támogatással és kedvezményekkel és töltőhálózattal simán alternatíva lenne bp-re.(#86461) zsolt19900: beszéld át a szerelőbarátoddal, nézzetek meg egy két példányt előtte, számoljatok karbantartási költségeket is, és csak utána dönts
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Declare #86584 üzenetére
ez az én értelmezésem szerint azt jelenti, hogy elsősorban városban lesz használva, mivel azt írta előre, így a logikus.
másodsorban előfordul 50-100 km-es országút/pálya, pl. hazamegy, vagy elmegy rokonokhoz, stb.
de majd megmondja a kérdező, hogy pontosan mire gondolt. -
hdman
őstag
válasz Declare #86647 üzenetére
Ez 120 km után jött ki, de ilyen tempónál kb ennyi szokott lenni az átlag.
Egy dologra rájöttem: MINDENKI HAZUDIK Legalább 2 litert letagadtok
emvy: Nagyobb és erősebb motor, nehezebb a vas. De akkor tényleg nem vészes az enyém
Viszont 130-nál nekem is 6,3 körüli, a +20km/h már 1 litert dob? Kemény...
Sopron city :)
-
#10726912
törölt tag
válasz Declare #87242 üzenetére
Nem garantált a minősége. Megveszed, belemész egy kátyúba, a guminak épp nem lesz baja, de a felni törhet...a rengetek apró deformálódásról, amit a zakkanok okoznak, nem is beszélve....nem jó, ha épp olyat fogsz ki, amire ellensúlynak féltéglát tesznek fel....szóval, törhet, görbülhet. Mert Kínai. Nézz inkább használtat.
-
-
Kornel
veterán
válasz Declare #88223 üzenetére
Biztos vagy benne hogy csak ennyi?
Egyébként még ezt se képesek sokan felfogni, úgy vannak vele, hogy az autó van értük, nem fordítva.
Családban történt : illető külföldön lakik, vett szép új dízel kocsit, aztán járt vele, hisz úgyis csak 30000-nel kell olajat cserélni, de úgy volt vele, hogy nem volt ideje szervizbemenni ezért még hazajon vele akkor volt benne 34000, és csodálkozott hogy egy új autonal miért gyullad ki az olaj lámpa, és miért kellett 1, 5 litert ratolteni a pályán. -
sasa134
addikt
válasz Declare #88223 üzenetére
azért akadnak még komolyan zsebbenyúlós tételek modern dízeleknél, amiknél csak az a kérdés mikor történik a baj, és maximum húzhatjuk, elodázhatjuk még pár 10 ezer kilóméterrel ( kettőstömegű / plusz kuplung/ - tudom némely benzinesben is van, akkor DPF, EGR szelep, stb )
[ Szerkesztve ]
Avanti Roma
-
válasz Declare #88223 üzenetére
Ahogy írtam korábban, megveszi az egységsugarú user a turbódízelt, mert mindenki szerint hülye, ha nem azt veszi, mert az erősebb is, meg kevesebbet is fogyaszt, ráadásul a dízel olcsóbb is (legalábbis a németeknél az, nem tudom, Mo-n, most épp hogy áll), aztán használja városban, gyerekeket cipelni, bevásárolni, munkába járni, ismerősökhöz rohangálni, ráadásul itt a németeknél szinte azonnal autópályán vagy, ha már a szomszéd városba mész, ott meg ugye oda kell lépni, felvenni a forgalom ritmusát, hidegen 140-150, következő lehajtónál le, aztán meg is jöttünk. Évente 3-4 alkalommal megy vele nagyobb távot, és elismerően csettint, hogy hűha, autópályán csak 5 litert eszik, ha nem hajtja, de amúgy meg miért ne hajtaná, megy ez?!
Aztán megy a csodálkozás, hogy annyival nem is eszik kevesebbet, ráadásul már megint világítanak azok a hülye lámpák, meg 100k-nál kell az új turbó, kettőstömegű, részecskeszűrő, egr, mittudoménmi. Nem baj, el is adja, majd viszi valami keleti nepper, mert kevés km van benne, és csinál belőle még kevesebbet, amitől a magyar vásárló összepisili magát a gyönyörűségtől, hogy hű, három-négyéves A4-es Audi, és csak 60k van benne.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
raczger
őstag
válasz Declare #88235 üzenetére
Egyszerű a lényeg: egy szívó benzines motor sokkal egyszerűbb, mint egy turbódízel, a szívó benzinnél nincs turbó, részecskeszűrő (esetleg egr szelep vagy pd elem). Persze részecskeszűrő sincs mindegyikben, de a lényeg, hogy komplikáltabb, több alkatrészből áll az egész, és egyik se számít olcsó alkatrésznek.
Persze benzinesnél is lehet kettős tömegű, illetve ugye ott vannak a turbó benzinesek is.Természetesen szívó benzint is tönkre lehet tenni, de azért kevesebb dologra kell odafigyelni, ha rendszeresen volt szervizelve (10k km-enként olajcsere, szűrőcserék, meg ami ilyenkor szokásos), akkor jó eséllyel még 300k km-nél sincs semmi baja a motornak.
Persze a benzinesnél sem lesz garancia, hogy mindegy milyet veszel, mert úgy sem lesz baja, sokkal több a széthajtott motor, mint gondolnád (vagy csak nekem volt eddig balszerencsém a megnézettek között).
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
footy
addikt
válasz Declare #88235 üzenetére
Ausztriaban tobb diesel van az adozas miatt, tippeltem vagy 80%-ra mert mikor benzinest kerestem szinte nem is talatam. Aztan utananeztem
2011-es adatok ugyan, de mas cikkeket alapul veve nem valtozott szamottevoen a helyzet:
1. Luxemburg: 62 Prozent
2. Belgien: 59 Prozent
3. Frankreich: 57 Prozent
4. Österreich: 55 Prozent
5. Spanien: 50 Prozent
7. Italien: 37 Prozent
8. Slowenien: 33 Prozent
9. Rumänien: 29 Prozent
10. Portugal: 28 Prozent
10. Litauen: 28 Prozent
12. Großbritannien: 27 Prozent
12. Lettland: 27 Prozent
14. Deutschland: 26 Prozent
15. Tschechische Republik: 25 Prozent
16. Irland: 24 Prozent
17. Dänemark: 23 Prozent
18. Polen: 22 Prozent
19. Ungarn: 20 Prozent
20. Finnland: 18 Prozent
21. Niederlande: 17 Prozent
22. Schweden: 11 Prozent
23. Zypern: 10 Prozent
24. Griechenland: 2 ProzentSchweiz: 17 Prozent
-
Kornel
veterán
válasz Declare #88241 üzenetére
én dízelt újan vennék, 5 év garival, aztán ha beüt valami, cseréljék ki.
5 év után meg eladnám kb.(#88243) neduddki : akartam kérdezni tőled, mint honda fun-t, hogy mit szólsz az új city-hez? szerintem egész jó lett, főleg a régihez képest
basszus most nézem, hogy ezt milyen régen kiadták már, és most láttam belőle az első darabokat...
[ Szerkesztve ]
-
válasz Declare #88241 üzenetére
Nincs semmi baj a dízellel, csak tudni kell, amikor autót veszel, hogy mire és hogyan fogod használni. A németeknél pl rengetegen járnak 50-100-150km-re dolgozni, végig autópályán, 3 évente cserélnek autót, mert megvan benne a 150k km, és jönne egy nagyszervíz, vagy eleve cégautó, nyilván dízellel fognak járni, és ezekkel az autókkal nem is lesz semmi gond, már attól eltekintve, hogy keleten 50k km lesz az órájukban. A gond ott van, amikor fogalma sincs a t. vásárlónak, hogy mi mire való.
A benzines arányt egyébként valószínűleg a kis- és miniautók javítják fel, azért második, vagy városban szaladgálós autónak itt is jellemző a kis lökettérfogatú szívó benzines. Az csak Mo-n volt mánia, ahol a Corsa, vagy a polo már családi autónak számít, illetve a céges vásárlók kiszolgálásán alapul (van-ek, szervizes autók), hogy kisautóba kevésköbcentis turbódízel motorokat pakoljanak.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.