-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
hdman
őstag
Használ valaki közületek digitális tuningboxot? Ha igen, jöhet pár vélemény,tapasztalat.
Sopron city :)
-
hdman
őstag
Nemrég szereztem egyet, bedobtam a c corsa cdti-be, érezhetően és mérhetően is erősebb, rugalmasabb lett. Egy ilyen eszköz mit nyirhat ki először? porlaszto? befecskendező? Fiat eredetű 1.3 multijet motorrol van szó, ami az opelnál cdti ként fut. Gyári 70/170 értékek 88/205 re változtak, gyári gyorsulás 14s-ről kb. 10,8-11 re.
Ilyen box került bele: [link]
Sopron city :)
-
hdman
őstag
Semmit, de legalább környezetbarát vagy
Esetleg motorvezérlő elektronika optimalizálás?
És hogy on is legyek: mi a véleményetek a h astraról? Azon belül is a kombi érdekelne, 1.7 cdti motorral 125 le-vel. Mostanában ilyeneket nézegetek a hahu-n, szerintem a 2-2,5m kategóriában a legjobb ár/értékarányt képviseli...
Ismerősi körben van pár, ők meg vannak elégedve, egyedül a vizhőfokmérőt hiányolják.
Sopron city :)
-
hdman
őstag
válasz Typhoon47 #9221 üzenetére
Pl? Irj párat légyszi!
Opelból ennyiért 2-3-4 éveseket lehet kapni 80-100k km körül. Az még szinte új Viszonylag nagy is a kocsi, aránylag jól is megy a 125 lóval, tök igénytelen, alkatrészárak nem vészesek, és a lényeg, hogy van is alkatrész hozzá vastagon.
Amit még nézegettem: C--Max 1.6 tdci 109 LE, de erről lebeszéltek...
Qru: most a chipelést ne feltétlenül a teljesítménynövelés oldaláról nézd, hanem kicsit meggereblyézik a nyomaték+teljesítménygörbédet.
Alapjáraton olyan "lightos" programot kap, tuti segitene neki egy laza remap.
Sopron city :)
-
hdman
őstag
Nagyon sok a km...
Ennyinél már esélyes a PD elem csere, ami nem két fillér.
Ami még nem tetszik: kicsit gyengusz (tudom chip), és csak 5 fokozatú váltó.
A megfelelő ár/érték arány az én olvasatomban azt jelenti, hogy ezért a pénzért kb a legnormálisabb, fiatal, nem csillió kilóméteres, jó felszereltségű kocsi az astra kombi. Presztízse igaz nincs, de viszonylag nagy, elfogadhatóan megy, kicsi szervizköltség, olcsó alkatrész, kiforrott technika. Nekem a kocsi nem vagizásra kell, hanem dolgozni, családot cipelni, stb. Az más dolog, hogy szeretem a dolgaimat, de attól függetlenül mégis csak az autó van értem
2,5M forintból szinte már bármilyen kocsit lehet venni, de nem mindegy, hogy milyen állapotút, és utána mennyit kell rá költeni állapotmegóvásra, szervizre. Hallottam már méretes szopásokról
Viszont a kocsivásárlás csak jövőre lesz esedékes, szóval addig marad a cdti corsa
Sopron city :)
-
hdman
őstag
Én még elég új vagyok itt, a fórumtagok nagy részét nem ismerem. Ti milyen kocsival gurultok? Irnátok róla pár sort?
Sopron city :)
-
hdman
őstag
Privát kocsi:
2005 Opel Corsa C 1.3 Cdti
Céges kocsim:
2008 Fiat Grande Punto 1.3 MJet
Kis leirás a kocsimról:
Sopron city :)
-
hdman
őstag
De nem is megy neki! Amikor lepadlózod, olyan a gyorsulás, mintha egy gumicukor belsejében haladnál
JHONNY 79: G Astra jó kocsi amúgy, szaladgálni tökéletes, igénytelen (a szó jobbik értelmében) öszvér. A mindennapokban tökéletes.
Mint irtam anyámnak 1.2 verzió van, az elég gyenge, szerintem maradj a 101 lovas 1.6-nál, vagy az 1.7 - 2.0 DTI-nél.
Sopron city :)
-
hdman
őstag
2008 óta +150 forint...
[ Szerkesztve ]
Sopron city :)
-
hdman
őstag
válasz Balupapa #9847 üzenetére
A kocsim eddig sem nagyon füstölt, fokozatosan gyorsítva szinte nulla volt a látható kipöfögött korommennyiség, azonban tempósan hajtva, padlózva néha eldobott egy fekete labdát.
Ez most annyiban változott, hogy normális terhelésen, fokozatosan gyorsítva maradt a szinte nulla füst, viszont hajtva kicsit több lett, mint a box előtt. Ez gondolom várható volt. 2000 rpm felé ha leküldöm a gázpedált az alvázba, akkor nyom egy közepes gombolyagot, aztán amint maxon tölt a turbo, utána semmi.
A fogyasztás nem változott számottévően se pozitiv se negativ irányba.
Lemértem többször is a gyorsulást, tényleg annyi
Kb. ilyen: [link]
Ja, és a dizel puntokat nem ajánlom, volt szerencsém mind3 generációhoz, jelenleg is egy grande puntot hajtok 1.3 MJet motorral, de a motoron kivül minden volt már rossz rajta
[ Szerkesztve ]
Sopron city :)
-
hdman
őstag
Ha gondolod - és lesz időm - lövök pár képet az udvarban dolgozó fogtechnikus srác IS-éről. Most vette pár hete, gyönyörű fehér fényezéssel, Nissan 350Z felnivel Kéne...
Én is az erősebb motort ajánlom, idővel kevés lesz a kisebb motor, és akkor fogod igazán bánni...
[ Szerkesztve ]
Sopron city :)
-
hdman
őstag
Pontosan ezért van 2 verzió:
1, motoroptimalizálás
Maximum pár lóval erősödik a motor, csak a hülye Euro szabványok miatti "fojtásokat" módositják, jobban pörög fel a motor, gyorsabban ejti a fordulatot, kicsit több nyomaték, jobb görbék
2, chiptuning
Ez ténylegesen az izmositásra megy, általában +15-20%
Azért a kettő között van különbség...
Sopron city :)
-
hdman
őstag
Ha már itt tartunk: Osram Night Breaker +-t használ valaki?
Sopron city :)
-
hdman
őstag
A tegnapi pozitív hsz-ek hatására beujitottam egy night breaker+ -t, kiváncsi leszek...
Az viszont durva, hogy a c corsamba való h4 izzó 3900 volt, a h7 pedig 2700 birodalmi forint. Mi indokolja az ekkora különbséget? Igy lehet veszek egyet a céges grande puntomba is
Sopron city :)
-
hdman
őstag
válasz Szplöttyy #10534 üzenetére
Sopronban vettem. Igazából csak spot izzókért ugrottam be, és ki volt rakva a pultra. Meg is lepődtem, hogy milyen olcsó, ezért gyorsan bezsákoltam egyet
A boltban volt egy ilyen izzóösszehasonlitó gép, 3 izzó volt benne, egy standard, egy osram xenon valami, és a nb+. Egyértelműen a + volt a legjobb. A xenonosnak is jó fénye volt, kicsit hidegebb, de a nb+ fénye jobban "terült".
Szerk: ja és persze az izzóra blokk ellenében van fél év gari
neduddki: már az is van pár hónapja, csak még nincs beszerelve... A tescoban vettem, asszem 4k volt akcióban.
Ilyen:[link][ Szerkesztve ]
Sopron city :)
-
hdman
őstag
Srácok, beszart a kocsim
Bocs, kicsit hosszú lesz, akit érdekel olvassa, akit nem az görgesse át
Szombat kora délután mentem fel sopronból pestre, legénybúcsúra. Kapuváron kigyulladt az akku ikon a műszerfalon, félre álltam és megnéztem, hogy biztos legyek abban amit gondoltam: megszünt a tőltés, vagyis vlsz. beszart a generátor... Gondoltam a következő opel szerviz ugyis közel van, google, megkerestem a számot, hivtam, senki nem vette fel, a másik számukat sem. Mondjuk gondoltam, hogy a hosszu hétvége miatt nem dolgoznak, de azért egy kis halvány remény pislákolt. Közben odaértem, senki nem volt ott, na mondom fasza. Akkor három dolgot tehettem:
a, leteszem a kocsit, és vonattal megyek tovább
b, visszamegyek, és intézek kölcsönkocsit
c, folytatom az utat, és zabszemmel a seggemben imádkozok, hogy ne álljon meg pestig (kb. 180km)Szerintem sejtitek mi volt a választás, hát persze, hogy továbbmentem Igy utólag kicsit felelőtlenség volt, 2005ös gyári opel akksi 60AH-s, ami kb egy hónapja totál lemerült mert bekapcsolva hagytam a mélynyomót 2 napig, és azóta csak 2 órát volt töltve
Lekapcsoltam minden fogyasztót, klimát, ventit, lámpát, rádiót, de még a fényerőt is lehuztam, és biztam a sikerben. Úgy látszik elég is volt, mert felértem pestre végig 140-150nél, ugy hogy közben egy kezemen meg tudnám számolni hányszor fékeztem, ill indexeltem.. (utólag is bocsi mindenkitől)
Az utolsó 5 km-en már 3 lámpa égett, az akku, az abs, és az esp. Kicsit nehéz volt tekerni a kormányt is, de odaértem. Gyorsan felhivtam egy 0-24 autómentőt, azt mondta, ha ugy van reggel érte jön, 20k a bevontatás, 70k a szerelés. Mondom ez picit sok, átgondolom, és hivom ha érdekel. Hát nem hivtam...
A buli alatt nem is foglalkoztam vele, de reggel ment az agyalás, hogy akkor mi legyen.
A variációk a következők voltak:1, otthagyom a kocsit, hazamegyek vonattal, és amint lemennek az ünnepek, akkor az ünnepelt beviszi a kocsit, megcsináltatja, és visszavonatozok érte. (ennek nem akartam kitenni a srácot, leégett volna a képemről a bőr)
2, mégis megcsináltatom a szerelő hiénával
3, veszek egy akkutöltőt, feltöltöm, és szintén sűrű imák közepette elindulok haza.
Hosszas tanakodás után úgy gondoltam, hogy elbírok még egy kis izgalmat, úgyhogy a 3. megoldást választottam, annak tudatában, hogy az egyik srác mesélte, hogy felrobbant a turbo a sharanjában az m3-on és 60k-ból vitték haza.
11kor felkeltem, zuhany,készülődés, leugrottam a fogarasi tescoba, ott egészen pontosan 2 töltő volt. Egy 4k-ért, ami ugy nézett ki mint egy gagyi kinai gyerekjáték, a másik pedig egy 10k-s ami azért kcsit komolyabban nézett ki, és legalább tudott 60Ah kocsit tölteni.
Megvettem a komolyabbat, átcsengettünk a szomszéd bácsihoz szerszámért, kivettük az akkut, felvittem, töltőre fel, aztán irány kajálni. Fél 1-től 4-ig töltöttem gyorstöltő módban, kb. feléig ment fel. Visszaraktuk, fél 5kor indultam vissza sopronba. Hála Istennek nem volt nagy forgalom, mindenhol nyomtam neki, irány az M1. Nem is volt gond, végig csapattam, aztán Tatánál beértem egy rendőrkocsit, aki 120-szal poroszkált, na mondom itt gáz lesz, se lámpám ne volt kapcsolva, se indexelni nem akartam nagyon, de nem volt gáz Ott viszont muszáj volt egyszer rányomnom az indexre, ami kb 100 értékes méterrel csökkentette a hatótávom
Elhagytam győrt, már lassan lementem volna a pályáról, 5km volt a soproni lehajtó, amikor kigyulladt az ABS visszajelző... Itt már tudtam, hogy gáz lesz, hivtam is a menyasszonyom, hogy ne várjon időben, mert kaka van. Még kb. 10-15 km-t tudtam menni az új elkerülőn, abban bizva, hogy elérem csornát, az első települést ami következik, hogy becsövezhessek valami benzinkútra akkut tölteni 1-2 órát.
Hát ez sajna nem sikerült, ismét egyesével jöttek a lámpák, megvolt mind az 5, leesett a gázolajmutató is, aztán hörgött kettőt és megállt. Annyi erő volt még benne, hogy ki tudjak menni az oldalsó sáv szélére.
2 nagy levegő és egy hangos röhögés után google, és rákerestem a csornai autómentőkre. 2 találat, remek. Az egyik lerázott, a másik mondta, hogy jön semmi gáz. Huhhh, azért itt megnyugodtam. Fél óra múlva kiért, teljesen korrekt volt, és elhúzta a kocsit egy szervizbe. Szerdán felhivnak, miután kiszerelték a generátort, és mondanak egy árat, aztán, ha minden jó lesz, akkor csütörtökre készen lesz...
p.s. A legénybúcsú is q jó volt, pl 7 személyes taxiban 11en
Sopron city :)
-
hdman
őstag
Haveromtól kaptam egy NASA test pilot és egy STIG matricát is, azok is kikerülnek majd, ha hazaért a kicsi kocsi
Laraxior: persze, ez Murphy, hogy pont akkor szarik be amikor kb a legmesszebb vagyok otthonról. Mióta megvan a kocsi, 250-km távolságra otthonról kb 2-3x mentem vele.
Mennyi volt a felújítás? Neten 10-30k ig találtam, de egy komplett generátorszett 70-100k kb.
Kicsit necces volt ilyen sokat menni igy, de 1 hét mulva már röhögünk rajta, hogy milyen barom vagyok, hogy ilyet meg mertem játszani... Bár még most visszagondolva, tényleg elég felelőtlen voltam.
Nekem a mutató az utolsó 1 percben esett le, a sebességet pedig addig mutatta, amig mozgásban volt az autó
Typhoon47: Bár ne történt volna meg, de ha már igy alakult, gondoltam megosztom Veletek
[ Szerkesztve ]
Sopron city :)
-
hdman
őstag
Akkor viszont nagyon nagy mákod volt,hogy leértél, nekem a szervó+ABS hibát az utolsó pár km-en dobálta, addig volt szervó is rendesen.
Akkor az nem is volt drága, Neked sem, annyit bőven megért.
Laraxior: persze, hogy nincs hely, Neked 3.0 V6 motor van benne, nekem meg egy 1248 ccm fűnyiró Kis túlzással hosszában 2 motor elférne egymás mellett.
Mondjuk azért megy is a kis takonypóc
Köszi a válaszokat, akkor nagyjából már tisztában vagyok a várható költségekkel.
Mostanában nem nagyon pályáztam, de érdekes volt látni, hogy szinte mindenki 120-130-cal ment, engem óra szerint 140-150-nél nem nagyon előztek meg. Nem akarok hazudni, de talán 20 autó BP-->Győrig. Ennyire érződik a benzináremelés??
Sopron city :)
-
hdman
őstag
válasz Laraxior #10816 üzenetére
Akinek menni kell az úgyis megy, mert nem teheti meg, hogy letegye a kocsit, hanem tűr-tűr-tűr, vagy ráterheli a vevőire.
Akinek meg sok, az leteszi, vagy városban 30-cal, városon kivül 70-nel szüttyög hogy kapnák be. Akinek drága az tegye le, ne csináljon kilométeres sorokat...
Nem jó ez igy....
Sopron city :)
-
hdman
őstag
válasz pilóta #10831 üzenetére
Miért lenne nagyobb? Gondolj bele: Jön a levegő, előbb a minél kisebb homlokfelülettel találkozik, és onnan megy tovább hátra a levegő. Ha fordítva lenne, akkor lenne cumi, hogy egy nagy buszliba kap bele a levegő, vagyis szintén plusz felület az autón kivül, ami tolja maga előtt a levegőt.
Ennyi erővel az autót is meg lehetne forditani, hogy a hátulja legyen elől, nem?
[ Szerkesztve ]
Sopron city :)
-
hdman
őstag
válasz dabadab #10833 üzenetére
Hát nem valami nagy ez a box kb 2 alsógatya belefér, meg a szőke cica bikinije
nesa: Ahogy már előttem is irták, 90nél nem lesz hengerfejes hidegen, hanem max attól, hogy hidegen 8592 fordulatig leforgatod. Ha szépen egyenletesen felgyorsitasz 90re akkor semmi rosszat nem teszel a motornak, hidd el.
A másik dologra reagálva: pont ezért vannak a bazi nagy sorok, mert egy hülye megy 70-nel, a másik beáll mögé, azzal a felfogással, hogy ugyan már minek előzze meg, és 50km-t vonatoznak 70-nel, miközben lenne aki sietne, de hosszú-hosszú ideig nem tudja megelőzni a verebeket, mert állandóan jönnek szembe. Sőt nem is kell sietnie, hanem csak szeretne pl 90-nel menni, mert annyi a megengedett.
Igen, neked teljesen mindegy, azon a 20 km-en, de vannak olyanok is akik napi 5-600 km-t mennek, és nekik nem mindegy hogy 70 vagy 90, vagy 90+ akár.
pilóta: akkor mindenki hülye, csak Te vagy helikopter, öööö izé, pilóta
(csak ugratlak, ne sértődj be )
[ Szerkesztve ]
Sopron city :)