-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vérboci
addikt
Kis színes:
Tegnapelőtt észrevettem, hogy a kiegyenlítő tartályban alig van hűtővíz. Nyaralás előtt csekkoltam, akkor jó volt. Aztán belement 2000 km.
Feltöltöttem, mentem vele 100km-t, nem láttam fogyást. Biztos ami biztos, tegnap elvittem szervizbe. Ott megnyomták, de nem találtak szivárgást. Cserébe a szerviz udvarán a nyest mára szétrágta a motorháztető szigetelését.Most vagy az van, hogy a tartály kupakja vacakol és kicsit laza volt, vagy a tartályon van valami hajszálrepedés, vagy valami más (van pár jellemző hely / típushiba ugyebár).
Szóval indul a megfigyelési időszak. Kicsit parás, mert vízszint érzékelő nincs a szekérben. Akkor érezni valaminek a hiányát, mikor igazán szükség lenne rá...Azt eldöntöttem, hogy első körben a kiegyenlítő tartályt magam kicserélem, nem is nagy beruházás, nem is nagy meló. Legalább valamit kizárok.
Szívesen fogadok tippeket tartály+kupak illetve most már motorháztető szigetelés beszerzési forrásra is. Allegro-n láttam ilyesmiket jóárasítva. Szabad onnan venni? Más ötlet?
-
pn4hvq
senior tag
válasz
pn4hvq #55745 üzenetére
Újabb update: mióta elindult, szó nélkül tette a dolgát, majd ma vidékre kellett mennem miatta (asszony nem tudott eljönni vele). Szituáció ugyanaz: ment 0,5-1m-t, majd mintha elvágták volna, megállt. Ismét csak indítózás van, egyéb nincs. Az injektorok felett menő üzemanyagcsövek egyike áttetsző, lehúztam róla a szövetborítást, hogy lássam, ha megy benne levegőbuborék. Amit láttunk (mert ketten néztük): ott megy a buborék, és mégegy. Aha, nagyot tévedtünk: nem a buborék ment, hanem az üzemanyag ment a "levegő között".
Valamiért az üzemanyagrendszer lelevegősödik teljesen. Felteszem, azért jár néhány másodpercig, mert annyi üzemanyag még van a motor felöli oldalon, utána viszont csak levegő jön helyette. Így otthagytam, valószínű szerelő lesz a vége, mert ötletem sincs, merre induljak el ezen a levegősödés úton (feltéve, ha egyáltalán ez okozza a problémát, nem csak egy következménye más hibának).
Üzemanyag nyom nincs a parkolóban, lefelé nem csepeg, azt gondolnám, hogy visszafolyik a tankba, mert valamelyik cső vagy csatlakozó hibás és elkezd beszivárogni a levegő.
De jön a kérdés: miért ment hiba nélkül két hétig? Logika alapján azt mondanám, hogy csatlakozó lesz és valamiért elmozdult ma is, kvázi "kontakthiba". Ha csövön lenne lyuk, akkor a levegősödés konstansul jelen lenne. -
beci
őstag
válasz
dellfanboy #55757 üzenetére
Utangyartott gyarit vettem,nem sport dobot.
-
Gombinyó
őstag
-
Ha nem kell pályáznom az 1.6 olajkályhás fóka is elvan 4.2-4.4-gyel.
Bár a munkahelyem miatt ezek már ritkán látott számok (cirka 25km pálya+25km dimbes-dombos közút), jelenleg inkább 5.2-5.4L.
Eddig a legdurvább fogyasztásom egy Sárbogárd-Komárom útvonalon volt, 3.96L-re jött ki az átlagom.Igaz mondjuk a 81-es úton nem is lehet nagyon taposni. -
Jenne
őstag
Sziasztok!
Nem hittem a szememnek, azt hittem rossz a benzinkúton a töltőpisztoly.
Ford Fiesta 1.4 TDCi (2006) Pécs-Sárvár-Sárvár-Badacsony-Badacsony -Pécs 488 Km, országúti tempó ahol lehetett, klímával végig, fogyasztott 20,85 liter Prémium dízelt (OMV-s). Induláskor fullra töltve a tank, és érkezéskor is szintén így tankolva. -
beci
őstag
Sziasztok.
2010-es 1,4 benzin Fiestára vennék hátsó dobot.
Cserélt már valaki rajta? Méretpontos érdekelne, nem horror áron.
Itt a csövet el kell vágni, és úgy felrakni az utángyártottat? -
Vérboci
addikt
válasz
troll81 #55753 üzenetére
nálam az első vezérléscserét az idő és nem a km indokolta. még most is csak 110ezer van a szekérben. féltávnál azért "fődarabot" nem nagyon kell cserélni.
majd a következő vezérlésnél sor kerül rá, bár esélyes, hogy azt már az új tulaj intézi, mert 9 évig már nem lesz nálam a kocsi szerintem. -
-
Debilon
addikt
üdv!
2015 Ford Focus, 1,6 Ti-VCT motornál a vezérléscsere miből áll? (a vezérműszíj és feszítőkön kívül?) vízpumpa is cserés ilyenkor?
-
bul07
nagyúr
válasz
pn4hvq #55745 üzenetére
Az ilyen fantom hibák a legrosszabbak
Amúgy azóta édesapámnak lett egy turbó cseréje
Rávaló unix kedvezménnyel olyan 110e Ft, de öregébe a DPF kipufogós verziót faragták be
Itt van linkelve[link] hogy milyet raktak beleSzélvédő csere is volt, legolcsóbb üveg berakással 49e Ft
Na meg műszaki 39e Ft, ahol át is ment csak a szélvédőn lévő matricába kötöttek bele azt cserélni kell, 2500Ft és két hét mire megjön az kormányablakba
-
-
pn4hvq
senior tag
Talán itt írtam le a problémát, csak sajnos eltűnt az elmúlt időszak, de a kérdés ez volt:
Segítséget, ötletet szeretnék kérni, merrefelé induljak el a következő esetben. Adott egy 2006-os, 266ezer km-t futott 1.6TDCi HHDA motorkódos Focus, ami a héten a következő problémát produkálta indulás után 30cm-rel előregurulva: hiba nélkül járt a motor, majd menet közben megállt, hang alapján „szabályosan”, mint mikor leállítja az ember. Nem dadogott, nem volt semmi hang, előjel, egyszerűen megállt. Megpróbáltam elindítani, de azon kívül, hogy teker, nem indult be. Üzemanyagból még saccra 6-7L lehet az autóban, mert 100km körüli megtehető távot ír. Valamelyik, vagy több porlasztó gyanús lehet, mert első induláskor 10 másodpercig kissé egyenetlenül jár, de azután megszűnik ez a jelenség, így kb. fél tanknál öntöttem a tankba injektortisztító adalékot.Amit próbáltunk:-relék, szóba jöhetőnek vélt biztosítékok megvizsgálása, azonosak felcserélése, hátha sikerül jutni valamire. Mindegyik hibátlan.-az egyik injektorról levettük a résolajcsövet, hogy megnézzük, jön-e rajta gázolaj: az elgondolás az volt, hogy így a tanknál lévő és a magasnyomású pumpa működését kiderítsük: volt csepegés. A mennyiséget nem tudom megítélni, mert korábban sosem néztük, nem is tudom, mennyi lenne a normális mennyiség.-akku jó, bikázni is próbáltuk, eredmény nélkül-üzemanyagszűrő volt korábban, néhány éve cserélve. Azóta megtett távot nem tudok mondani, saccra 20e km-nek tippelném.-olaj+olajszűrőcsere kb. 10e km-rel ezelőtt (Ford 5W-30), vezérlés+vízpumpacsere kb. 100e km-rel ezelőtt voltA jelenség továbbra is megáll annyiban, hogy teker-teker, de nem indul el a motor.ForScan szerint semmilyen tárolt hibakód nincs.
Update a fenti kapcsán: átnéztük az összes biztosítékot, relét, akkut, mind jó. Levettük az egyik porlasztóról a résolajcsövet, indítózva csepegett a gázolaj, vagyis vélhetően az üzemanyag eljut. Előrébb nem jutottunk. Ötletként felmerült az üzemanyagnyomás szenzor, illetve a csatlakozójának a hibája. Ez az alkatrész az egr alatt található, bontás nélkül még csak nem is látszik, így ezt elvetettem, minthogy rendeljek egyet, és kicseréljem, hátha ez a bűnös.
Aztán félretettem két hétre az egész dolgot, mert a "felgyújtomeztasz@rt" és a teljes tanácstalanság miatt nem volt sem kedvem, sem egyéb ötletem a hogyan tovább kérdésében. Múlt héten elhatároztam, hogy elviszem szerelőhöz, de előtte nem hagyott nyugodni a dolog, megpróbáltam kitapogatni az üanyomás szenzort. Őszintén szólva fogalmam sincs, hogy hozzáértem-e, vagy akár a csatlakozójához, így elengedtem a kérdést.
Beültem az autóba, indítóztam, de csak tekert, és egyéb nem történt. Folyamatosan indítóztam, közben gondolkoztam, hogy esetleg még meg tudnék-e nézni valamit, majd kb 15 másodperc indítózás után beindult az autó. Járattam alapjáraton kb. 5 percig, utána megállítottam, vártam, indítóztam és azonnal indult. Ezt megismételtem még kétszer, hibának nyoma sem volt, indult azonnal. Mentem egy kört a parkolóban, majd mivel nem volt probléma, elmentem és tankoltam bele 15L-t. Ez alatt az egy hét alatt mentem vele pár kört a városban, hétvégén elmentünk 30km-t vele, majd nap végén onnan vissza problémamentesen. Hibakód nincs, jeleket tekintve hibátlan az autó.
Így igazán nincs ötletem, hogy mi lehetett. Ami felmerült bennem: üanyomás szenzor (vagy csatlakozója), illetve valamiért levegős volt az üzemanyagrendszer.
Jelenleg happy end(?) a történet. -
Jacob Gibbs
tag
Használ valaki tetőcsomagtartót?
Mondeo-ra szeretnék egyet, viszont a típusokban/ gyártókban nem vagyok jártas. Ford Petrányi oldalán találtam ezt, viszont az árát kicsit húzósnak tartom. Tud valaki valami megbízható helyet ahol érdemes lenne még körülnézni?
Esetleg valaki szeretne megszabadulni a Mondeo kompatibilis, tetősínes csomagtartójától? -
gabor9991
addikt
Nekem egy 55Ah-s sct akku produkált ilyen magától merülést, ú gy 2-3 hónapos volt mikor észrevettem hogy 2 nap állás után 12.4 alatt van benne a feszültség ami miatt szulfátosodik és tönkremegy.
Csepptöltővel töltögettem 2-3 naponta de így is annyira tönkrement hogy az egy év garancia után pár héttel attól lemerült annyira hogy nem tudta megtekerni a motort hogy ameddig kitakarítottam a belsejét szólt a rádió.
Feltöltöttem, pár perc töltés után már indította a motortde tudtam hogy vége van.
Még ezt követően használtam pár hétig végül egy 2 napos garázsban állás után 6voltot mértem benne így szerencsére még időben a nyaralás előtt kidőlt
Vettem egy 44Ah-s Era akkut 3 év garancia miatt, ami egy varta akku valójában, ez ha áll a kocsi 2 napot akkor se merült 12.55V alá eddig. -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
ParmaBoy #55738 üzenetére
Na, chatGPT megmondta:
Indítás:
Az önindító 100–150 A körüli áramot vesz fel → ezt csak akkumulátor tudja biztosítani.
Generátor álló motornál nem termel semmit → indítás lehetetlen akku nélkül.
ECU és gyújtás vezérlés:
Az ECU stabil 12 V-os tápfeszültséget igényel → akku nélkül a generátor feszültségingadozása ezt nem biztosítja megbízhatóan.
Ha akku nincs, a feszültségcsúcsok tönkre is tehetik az elektronikát.
Üzemanyag-szivattyú:
Az elektromos szivattyú azonnal leáll akku nélkül → nincs benzin → nincs égés.
Gerjesztés:
A legtöbb generátor induláskor még mindig kér egy kis gerjesztést az akkumulátortól – főleg modern járművekben. -
zoger
tag
válasz
radi8tor #55735 üzenetére
Ha nap szinten van használva az autó akkor kutya baja, simán indít. Most is rendbe működik. Inkább azt nem tudom miért merül le álltában. 2 hét után 6 v volt benne. Mértem már a nyugalmi áramfelvételét a kocsinak, kb 15 perc után lemegy 0,04a környékére ami elvileg jó. Még a nyáron lesz egybe 10 nap mikor állni fog az autó, akkor majd kiveszem belőle az akkut és ha így is lemerül akkor egyértelműen nem a kocsival van gond, hanem új aksi kell.
-
radi8tor
MODERÁTOR
Szerintem téves következtetést vontál le. Akkuhiba ilyet nem okoz.
Akkuhiba esetén lehet gyenge szikra, de amint beindul a motor és tekeri a generátort már kellett volna rendes szikrának lennie.
Esetleg akkor nem, ha cellazárlatos az akku.Amúgy mérted az akkut vagy ránézésre mondod hogy rossz?
-
zoger
tag
Na ráment a napom, de megoldódott. Forscan az akkuval kapcsolatos hibákat írta azokat töröltem. Levettem az injektorsort, úgy indítózva fecskendezte a benzint. Tehát volt szikra meg benzin is. Levegő útját néztem át, kipucoltam a folytószelepet, a map szenzort. Így se indult. Ellenőriztem az összes motorral kapcsolatos relét és biztosítékot, mind jó volt. Ezek után egy hosszú indítózással nagy nehezen életre kelt és azóta simán indul.
Nem tudom mi lehetett a baja, de az tuti veszek egy normálisabb akksi töltőt és hosszabb távollétekre ráteszem csepptöltésre. -
zoger
tag
Sziasztok! Nyaralásról visszatérve nem indul a 2007-es 1.25 benzines fiestám. Az akku teljesen lemerült (2 hetet állt a kocsi). Töltés után kb 1 másodpercig járt a motor és mintha elvágták volna. Az injektorsorrol lehúztam a csövet, nyomta a benzint gyújtás ráadásnál. Gyertyá
kat kivettem adnak szikrát. Kivett gyertyák mellett indítózva nem tűnik úgy, hogy benzines lenne a kifújt keverék. Mi lehet a gond? -
H-Mano
tag
Üdv!
Tanácsot kérnék...
Focus Mk1 (2003).
Érdemes "keresgélni" használt levélrács (jobb és bal ) ügyben. Vagy lehet, amit rendelek, semmivel sem lesz jobb állapotban, mint a jelenlegi? -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
diegho #55726 üzenetére
Igen, ami felettébb mókás, mert 22-ben mikor vittem első bejáratós olajcserére azt mondták 5W20 kell bele. De mondom a kupakon is 0W20 van. De 5W20 az előírás. Jól van.
Aztán 24-ben már 0W20 ment bele, mert most éppen az az előírás.Az bajom ezzel, hogy 0W20-ból Fordos változat nincs Motulnak.
-
diegho
nagyúr
Hétfőn vittem az autót köztes olajcserére egy független szervizbe, ahol meglepetésemre Castrol 0w20 WSS-M2C954-A1 olajat raktak bele, pedig a könyv 5w20 948B-t ír.
Mint kiderült tavaly változott az előírás. Természetesen a manual a régit hozza... fordownersclub-on viszont volt is róla beszélgetés.
-
Ace owner
addikt
válasz
ParmaBoy #55724 üzenetére
Botrányos. Ezen a héten fogalmazódott meg bennem hogy szeptemberben beiratkozok autoszerelo suliba mert ez mar tarthatatlan. 2022ben kezdtem azóta folyamatosan megy lefelé a keresetem holott a kiadások felfelé. A kelecsova, orban meg majercsik félék pedig csak teszik el a komoly lovekat es kivereztetik a szakmát. Mar borsodbol hozzák fel a fogalmatlan cigányokat akik írni olvasni se tudnak kb csak fizesse valaki a bérautót. Itt 1-2 even belül pakisztaniak meg filippinok fognak ulni fix pénzért a kocsikon hogy megtobb pénzt zsebre rakhassanak.
Sajnálom mert szeretem csinalni plane ezzel az automata fokaval de nem fogom hagyni hogy ramenjen az egészség meg a család. Konkrétan 7nap 12orat legalabb kint kell lenni hogy pénzt keress. A bolt meg mar elvarja hogy 15millas kocsikat vegyél különben nem kerülsz bele a csili Vili kategóriákba.
-
Ace owner
addikt
válasz
dellfanboy #55713 üzenetére
Most is jó de eleje kopog valószínű kormánymű. Vezerlesben van még 10ezer km, olaj félidőnél. Van egy kis olajfolyas,tpms szenzorok lemerultek. Taxi volt 2 évig es megvan az utódja. Páromat kirobbantani se tudnam a fiat 500bol nekem van mellettük 2 jatszos auto. Totál felesleges mar csak a helyet foglalja. Simán elvittem volna 5-600ezer kmig de ugye a 10ev letelt.
[kép]
-
gabor9991
addikt
válasz
Gombinyó #55720 üzenetére
Ja így más
mindennel együtt 380 az már nem annyira fájna de még akkor is megcsinálnám magamnak
A piezós porlasztó is felújítható az internet szerint, ha nem a piezoelem ment tönkre hanem mechanikai kopás miatt rossz, van pár cég akik ilyen tartalmakat tesznek yt-ra ott láttam.
-
bul07
nagyúr
Öreg kocsija
Hát nem vagyok nyugodt
Belefaragtak egy nem bele való turbót, de tényleg, és így már rá valót se igen lehetne berakni
Ez a belevaló [link]És ezt faragták bele [link]
Nem értem mit gondoltak öcsém meg a szerelő, miért volt ez jó
És bennem azért felmerül a kérdés hogy később mi lesz, fogja bírni, kompatibilis annyira hogy gond nélkül menjen még pár évet
Műszakin át fog menni, nem változik meg a káros anyag kibocsájtás annyira hogy bukó lesz.(egy hónapon belül műszaki, és még kell egy szélvédő csere is)
Menni megy de tényleg nem értem az egészet(még nem beszéltem az öcsémmel lehet nem is fogom szóba hozni mert megkapom hogy mit szólok bele)Szerelő és anyag 170e Ft (szerelő 20)
-
Gombinyó
őstag
-
gabor9991
addikt
válasz
Gombinyó #55718 üzenetére
"A kuplung + kettőstömegű szettért 380at fizettem, 50ezer rájött a webes árra, mert a szerelő vállalja azt, hogy kapásból cseréli, ha bármi probléma van vele,"
Hát ha csak a kuplung volt bőven 500+ fölött akkor nem túlzás az 1M tartalékolása javításra
És szerintem ez nem hogy nem drága ahogy írod, ez szerintem borzasztóan sok volt érte.
Ilyen javítás esetére itt nálunk annak aki nem tudja otthon beszerelni, annak ajánlott elvinni a kocsit kovács autóhoz, ott a bosch szerviz mellettük és kovács autós alkatrészáron beszerelnek bármitnormálisan.
150-170 között van lendkerékkel a valeo/luk/sachs szett, ezért én biztosan nem tudnék önszántamból kifizetni 380+50ezret, a cserére a 80 annyira nem is sok.
Meg kell bele még kb 2 liter olaj meg a 2 szimering az már csak aprópénz ehhez.Porlasztó most a formexnél a gyári bosch 89ezer, ha tényleg cserélni kell a résolajcsövet nem elég az o gyűrűt akkor abból a gyári kompletten 12ezer plusz egy komplett olajcsere szűrővel se több mint 20ezer.
Szóval én úgy számolnék hogy kuplung esetén
-sachs szerr 160ezer
-váltóolaj+szimeringek kb 25ezer
-munkadíj 80ezer-porlasztó 360ezer
-résolajcső 12000
-olajcsere 20000
-tűzkarika 2000
-munkadíj 40000Nagyjából 700ezernél taranék ha jól számolom, a legrosszabb esetben.
Még maradna 300 a nagynyomású szivattyúra, turbóra, kormányműre ...bármire ami elő fog jönni úgyis. -
Gombinyó
őstag
válasz
gabor9991 #55717 üzenetére
Értem, de sajnos nem ennyiből áll a történet, hogy megrendelem a legolcsóbb webshopból és majd felugrik az autóra.
A kuplung + kettőstömegű szettért 380at fizettem, 50ezer rájött a webes árra, mert a szerelő vállalja azt, hogy kapásból cseréli, ha bármi probléma van vele, plusz a munkadíj 80e és a váltó olaj meg féltengely szimeringek.
Porlasztóból 95k volt per darab a gyári, új és ott is van mellé résolajcső meg olajszűrő csere plusz a munkadíj ugye. Felújítottat cseréltettem gyárira, mert az fél évet sem bírt (szerencsére, mert így még garis volt és legalább annak az árát visszakaptam).
Ezek nem drága árak, több helyről jött ajánlat. Az igaz, hogy nem otthon szereltem magamnak -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
dellfanboy #55713 üzenetére
Mert másik autót akar.
Nekem is mondta anno a szerelőm hogy miért akarok új autót, a Focus patika állapotban van. Azért akartam újat mert már 2020-ban egy modern autóba akartam ülni nem az ezredfordulósban.
-
Gombinyó
őstag
válasz
Ace owner #55710 üzenetére
Nem kell parázni, ha van zsebben 1 m félretéve az autóra. Amikor esetleg befigyel egy hónapon belül a kettőstömegű meg porlasztó csere.
Ezeket, ha letudja az ember (jobb esetben az előző tulaj), akkor sokáig elmegy ismét. A motor jó, a technika megbízható megfelelő karbantartás mellett. -
bendi806
aktív tag
Végül munkadijjal együtt lesz 45 ezer, tényleg váltó Bowden a hiba ...
Mennyire reális ár ez?
-
Ace owner
addikt
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
Rodzser Mór #55707 üzenetére
Az igaz.
-
bul07
nagyúr
válasz
pn4hvq #55677 üzenetére
Berakták a használt turbót
Kiderült hogy rosszabb állapotba van mint a benne lévő volt. Pénzt visszaadta az eladó, kiszedni is ráér ha megvan az utód.Most úgy néz ki hogy nincs több próba, kap egy A.Z. Meisterteile turbót
Még jó hogy már most kiderült hogy rossz a vett használt, és nem mondjuk két hónap múlva kezdett volna hangot adni és akkor kellet volna reklamálni az eladónál
-
bendi806
aktív tag
Sziasztok
Elszaladt a váltó Bowden
3as focushoz benzineshez, mennyibe kerül?Csak hogy tudjak mire készülni lelkileg 😃 köszönöm
Új hozzászólás Aktív témák
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 128GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3025
- BESZÁMÍTÁS! MSI H110M i7 7700 16GB DDR4 250GB SSD 1TB HDD GTX 1660 6GB Zalman N4 Cooler Master 400W
- HIBÁTLAN iPhone 13 512GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3076, 100% Akkumulátor
- IKEA (HAVREHOJ) tablet tartó
- Xiaomi Redmi 10 128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest