-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabor9991
őstag
válasz bajnokpityu #12416 üzenetére
Mk2 focusom van, 7 éve télen a gyári lemezfelni van rajta 6 vagy 6,5" széles és et52.5 a nyári meg valami utángyártott 7" széles és et35.Mindkettőn 195/65 15 gumik vannak.
A nyári felni gyakorlatilag a sárvédő pereméig lóg ki, műszakira lemezfelnivel szoktam vinni.
Úgy igazából én a nyári, szélesebb nyomtávval jobbnak érzem az egész autót.
5 mm eltérés szerintem elhanyagolható.[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz #27070592 #14859 üzenetére
Akár még lehet jó is.
Ezek a hátsó ajtón a krómozott dísz fölött kezdenek csúnyán rozsdásodni, de ezen nyoma sincs a rozsdának sehol, se az ajtókon se az íveken, így telefonon nézve
Ez lehet annak is köszönhető, ha Olaszországból érkezett.
Kormány vagy cserélve vagy bőrözve lett a váltógomb meg nem.
Sok az extra ezzel együtt a hibalehetőség is, de meg kell nézni, ha ilyet keresel.Nem hinném, hogy valami vezető kocsija lehetett az utóbbi időkben maximum újkorában, ahhoz már nulla az értéke.1 millás F2-t szerintem hagyd meg másnak.
7 éve f2-vel járok, az 1 milliós kategória ezekből az...[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz sharkypeti #14865 üzenetére
Az erősebb 1.6-ban el tud romlani a vct egység a sima 1.6-ban nem.
Az erősebb 1.6-ban 2 katalizátor van és 4 lambda-szonda a sima 1.6-ban csak a fele.
Az erősebb papíron kevesebbet fogyaszt a gyakorlatban viszont többet.
A motorok közötti különbség nagyjából ennyi. -
gabor9991
őstag
válasz sharkypeti #14868 üzenetére
Mk2 1.6 szívóban van 101 és 115 le-s.
Ezekre gondoltam, a többit nem ismerem milyen. -
gabor9991
őstag
válasz troll81 #14945 üzenetére
Leveszed a kiegyenlítőtartályról a kupakot, maximumig töltöd a bele való folyadékkal, beindítod a motort, emelt fordulaton járatod, kis idő múlva mar majdnem a piros mezőben lesz a vízhőfok mutatója de ne foglalkozz vele, ez a hengerfej hőfokot méri, nyomod a gázt tovább, rövidesen elkezd bugyogni a tartályban a folyadék amikor a termosztát teljesen kinyit, és ekkor lesz lelégtelenítve rendesen a rendszer.Utántöltöd maximumig, kupak vissza, kicsit még járatod hogy rendesen visszahűljön a hengerfej is és kész.
Remélhetőleg jó lesz ez után és csak az volt a baja, hogy levegős maradt. -
gabor9991
őstag
válasz patomi #14995 üzenetére
Én meg úgy tudom, hogy meg kell mérni a hézagokat, és a megfelelő méretű korongot kell beszerelni.
Köszörülés tudtommal nem szükséges. Ha vastagabbra van szükség, mint ami benne van mert nagy a hézag, akkor ott köszörüléssel nem is lehet javítani a helyzeten.
Kókányolásról már olvastam, amikor a szelepből köszörültek mert kicsi volt a hézag, így spórolva meg a korong árát. -
gabor9991
őstag
válasz @matthew@ #15008 üzenetére
Nem, nem biztos, hogy reális, attól függ, mennyit használod folyamatosan üzemmelegen.Az 1.6-os focusom fogyaszt 130-nál 7 litert.90-es országúti poroszkálaskor meg 5 felett picivel.
De pusztán az autópályás/országutas pillanatnyi fogyasztással számolni nem elég.Amikor elindulsz valahová, akkor ugye nem rögtön a pályán vagy üzemmeleg motorral, a hideg motor meg sokkal többet fog fogyasztani a bemelegedési fázisában mint melegen a pályás 130-as tempónál fog.Télen, mikor mínuszok vannak akkor még nagyobb ez a különbség.Így az átlagfogyasztás több lesz annál, mint amennyit a pályán pillanatnyi 130-as sebességnél fogyaszt.[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz Mikulásbá #15052 üzenetére
Befér, csak a fedelet nem lehet a helyére tenni.
Akku kapacitás és a töltés között nagyjából semmilyen összefüggés nincs.Kalciumos legyen az akku, arra még figyelj.Enyémben a gyári bírt 4 évet, ezt lecseréltem egy motorcraftra az bírt 3-at most egy Jász akku van benne ez 4.éves.Ha ez megadja magát, újra a legolcsóbb megy bele
[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
Milyen focus?
1?2?3?
Árban kb. hol helyezkedik el?Azért kérdezem, mert én mondjuk egy 1-es 5-600 ezres focust nem vinnék márkaszervizbe átvizsgáltatni, de egy 2-est vagy 3-ast mindenképpen, ha van rá lehetőség.
Az átvizsgálás szerintem 10-15-ből megvan, időben szerintem max egy óra.
Ha a márkaszervizben rendes az ember akár a futásteljesítményről is ad infót.Megnézik a fényezést hol volt javítva, átnézik a futóművet, meg az egész autót, kiolvassák az esetleges hibakódokat, és kapsz egy komplett állapotlapot az autóról.
Szerintem egy drágább autónál megéri ezt kifizetni.
Pl, ha kiderül, hogy a két első lengőkar nagy sziilent, vagy szervószivattyú vagy hátsó lengőkar szilent cserés ami tipikusan minden focuson előbb-utóbb cserés lesz, annak az árát le tudod alkudni.
De ettől függetlenül kérd le a nyilvántartóból vagy/és a voltetörve.hu- ról is az adatait, ha magyar a kocsi.Az az ötezer már nem számít, annyit úgyis le fogsz alkudni az árból.[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
Na, kimentem a garázsba csináltam pár képet hátha segít majd a döntésben, bár a kormány kopásból nagyon nagy következtetést levonni nem lehet, az enyém így néz ki[kép] a pedálgumik meg így [kép].
És 140.000 van benne.A kuplungon már kicseréltem a gumit mert el volt kopva a sarka de gyári vettem rá, ha egyszer eladom ezt nézheti bárki, nem kopott.
Hátsó ívek peremét nézzétek meg, hogy rozsdásodik-e, az első sárvédő alját, a műanyag doblemez mögött, ezt úgy is meg lehet nézni, ha nyitott első ajtónál átnézel a sárvédő mögé.
Ha magyar akkor ugye van szervizkönyv amit valameddig vezettek is, remélhetőleg nem 10w40 olajjal jártak vele, hanem a gyárilag előírt 5w30-cal.Ha benzines akkor 10évesen vagy 160.000 km-nél cserélték a vezérműszíjat és a hosszbordás szíjakat is erre is érdemes rákérdezni.
Nagyon nagy baja nem tud lenni egy szívó benzinesnek, nem sok dolog tud benne elromlani.
Ha dízel, az más, azzal kapcsolatban nincs tapasztalatom.[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz bajnokpityu #15211 üzenetére
Ecoboost tud olyat, hogy a vízpumpa nem dolgozik csak akkor amikor már tényleg üzemmeleg a gép.Az azért úgy hamarabb bemelegszik ám.
-
gabor9991
őstag
válasz bajnokpityu #15216 üzenetére
Mit rontottak ezzel?Nem értem mire gondoltál.
(#15214) Kephamos :
Épp ezt írtam én is, hogy nem számít, hiszen a kuplungon már nem az eredeti van, de gyárira lett cserélve így kopásmentes.
[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz kemalboy01 #15257 üzenetére
Ez ígyt ne nagyon meséld el majd a szervizben, mert nagyon át fognak b@szni
[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz kemalboy01 #15267 üzenetére
De.Ha elzárja a gáz útját a csőben akkor fojtja a motort.Kézzel lehet érezni, hogy a kipufogóból jön ki rendesen a kipufogógáz?Világít/villog a mil lámpa?Az a kis sárga piktogram a műszerfalon.
Lambdaszonda is lehet rossz, de a katalizátor utáni csak diagnosztizál, nem avatkozik be a keverékképzésbe.
A katalizátor előtti lambda hibájakor a motor átáll egy vészüzemre, ilyenkor csökkentett teljesítménnyel működik tovább.Ezt érezheted, de a tankolás egyiket se nagyon szokta meggyógyítani.A kuplungot meg végképp nem.Sem a gázpedál keménységét, ott egy bowdennel mozgatod a fojtószelepet aminek egy rugó tart ellen.[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz Mikulásbá #15348 üzenetére
Szerintem nem mindig lehúzás.Akkor, ha a magasabb oktánszámú benzint ki tudja használni a motor akkor nem feleslegesen kidobott pénz.Viszont, ha én beletankolom a sima 1.6 focusomba amiben nincs kopogásérzékelő és az előgyújtás emiatt nem változik itt nem fog adni semmi pluszt maga a benzin.Annyival jobb, amennyivel több/jobb adalék van benne, ha van benne de ezt ugye senki nem tudja.
-
-
gabor9991
őstag
válasz Kephamos #15355 üzenetére
Kompresszió fix, a gyújtást állítja addig amíg kopogni kezd a motor.A kopogást érzékeli a szenzor.Ezt a folyamatot ismételgeti az ecu folyamatosan.
Régi opelemben volt állítási lehetőség, ott lehetett 91 és 95-ös benzinhez választani előgyújtást.De ott még manuális volt a dolog.
[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
Hátsó szilenteket nézted?Szakadt mind?Egy lengőkar van amelyikben szakadni szokott a többi lehet jó is.
Írtam is ezt neked, hogy vásárlás előtt nézesd meg a típushibáit, és ahogy elnézem meg is van lassan mind Még kellhet esetleg egy fagydugó vagy gyújtótrafó, esetleg egy törött spirálrugó csere jöhet meg egy szervószivattyú vagy szervócső és utána jó leszLengőkar készlet 60-ért nem sok, ha nem kínai és benne vannak az új csavarok.Külön csak a csavarkészlet ~13-15k.
[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz #31600896 #15476 üzenetére
Hát, ha a katalizátor is jó, meg a szondák is, akkor ott valaki biztosan hazudik
Lehet még egy pici lyuk is a kipufogón valahol és erre nyögi be a hibát a lambda, mert ott jut a rendszerbe oxigén.De ezt így telefon kijelzőjén nem tudom biztosra megmondani, hogy tényleg az-e a hiba.Ez csak egy lehetőség a sok közül.[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz kelly416 #15492 üzenetére
Nem csak ez az egy extra lett lebutítva.Ott van pl. az aux bemenet is a kesztyűtartóban csak kell rá venni egy csatlakozót és már működik is.Vagy pl. a tempomatot is be lehet utólag kapcsolni, ha szerzel bele tempomatos kormányt vagy utólagos vezérlőt.
A kulcsos legenda tényleg igaz. -
gabor9991
őstag
Egybe cseréltesd a pumpát a szíjjal.
Ennyi km/év után már biztos nem a gyári van benne és ugye senki nem tudja mi lett beszerelve helyette.
Most kicserélteted csak a szíjat, spóroltál egy vízpumpát, örülsz, de ha a pumpa elkezd szivárogni akkor annak a cseréjéhez le kell bontani újra a vezérműszíjat is mert a pumpa és a vezérműszíj feszítője a blokkra egy közös csavarral van felfogatva szóval csak úgy egyszerűen nem lehet vízpumpát cserélni.A cserekor az árban pedig a nagyobb részt a munkadíj fogja adni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen videókártyát?
- TCL LCD és LED TV-k
- Egyéni arckép 1. lépés: ARCKÉPHEZ VALÓ JOGOSULTSÁG
- Háztartási gépek
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Elemlámpa, zseblámpa
- Xbox tulajok OFF topicja
- GTA VI
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban