-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
kcsa
veterán
válasz diablo1984 #23152 üzenetére
Sajnos "normális", már olyan 40-50 fokos víz környékén azt hazudja, hogy jó a hőfok.
-
gabor9991
őstag
válasz diablo1984 #23152 üzenetére
Ez ilyen.
Úgy 40-120 fok közötti valós hűtőfolyadék hőmérséklet esetén a mutató közepétől egy picit balra fog állni.[ Szerkesztve ]
-
válasz diablo1984 #23152 üzenetére
Meg merem kockáztatni, h minden mk2 fóka tulajé ugyanilyen, ismert "probléma".
Külső hőmérséklettől is függ a mutató megindulása. Mínuszokban van 10 perc is mire egyáltalán kileng a mutató, munkahelyem éppen 3km-re van, addig szinte meg se mozdul. De ennyi kell ahhoz is, h már meleg levegőt toljon a fűtés.
Jó időben >~10°C viszont már hamar felszalad a mutató és szépen beáll nagyjából középre. Viszont nem nagyon szabad hinni neki. Sosem fog magasabb értéket mutatni mert gyárilag úgy állították be, h a kedves tulajt boldog tudatlanságban tartsa. Magyarul nem a valós értéket mutatja, csak saccperkábé.
Ettől függetlenül hiányolok a műszerfalról egy olajhőmérséklet jelzőt, mert a víz hiába "meleg" az olajnak több idő kell, h kicsit megtáncoltatható legyen a fordulatszám. Célszerű hidegen korábban elváltani és nem pörgetni 2000 fölé.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
válasz diablo1984 #23163 üzenetére
Nekem is volt hasonló problémám, igaz szerviz után.
Aztán végül ez lett: "Az idegesítő kopogás a jobb hátsó gátló vagy rugó egyik csavarjának kilazulása okozta. Majdnem két egész fordulatot húzott után a szerelő, most végre kuss van a kocsiban. Kicsit már fura is, h tünetmentesen használom két napja."Elég sok mindent cseréltem már rajta (masszívan rozsdás és később kilukadt kipuff dob + cső is köztük volt), most tavasszal az alvázon lévő felületi rozsda eltávolítása lesz a feladat és a sebváltót akarom rendbe rakni, mert nem az igazi (kulissza, bovden, olaj).
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
gabor9991
őstag
válasz diablo1984 #23166 üzenetére
Váltóolajat, hacsak nincs különösebb oka nem javasolják akik már cserélték, előfordulhat, hogy a kapcsolási érzés rosszabb lesz a csere után illetve olyat is olvastam, hogy a csere után a még mozgó autót csak nagyon nehezen lehetett 1-es fokozatba tenni.
-
darvinya
titán
válasz diablo1984 #23169 üzenetére
Váltó karbantartás az lenne, ha apró darabokra lenne szétszedve.
Olaj cserekor feloldódik bennelévő lerakodás, ami eddig nem zavart be, de átjutva máshová már okoz gondot.
Még a 22 éves Escort-omba sem cseréltetek váltó olajat, pedig abba már van rendes km.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz diablo1984 #23171 üzenetére
Hát…lehet cserélni, de utána váltó javítás vagy csere várható.
Kérdezd meg, hogy csak cserélik vagy átmossák is.
Előbbinél amit írtam lesz, utóbbinál csak kopás fog jobban kijönni.
Persze vannak automata/fél automata váltók, amikbe kell X időnként a csere, de ott még szűrőt is cserélni kell, tehát félig szétszedik.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
DeFranco
nagyúr
válasz diablo1984 #23171 üzenetére
én kicseréltettem, szerintem ki lehet cserélni, ha szakszerűen csinálják és egyéb baja nincs a váltónak, akkor inkább tartanám hasznosnak mint nem. hidegben hamarabb ken az új, hamarabb puhul üzemire a váltó (főleg a kettesen érezni nálam).
a kapcsolási érzet nekem is rosszabb volt először, de aztán javult és végtére jobb lett mint az olajcsere előtt, az egyest meg nálam még autó nem vette mozgás közben, max. erőből.
akkor para, ha már tele van darálékkal az olaj ami megül a helyén, majd az olajcserével felkavarva olyan helyre jut el ahol már megakaszt valamit.
a klímát viszont töltesd fel, nem csak és nem is főleg a gáz miatt, hanem hogy cserélve legyen a rendszerben levő olaj, mert lehet fogyott már és nem ken rendesen, ha meg is van a névleges mennyiség, akkor is veszített a tulajdonságaiból mint a motorolaj.
@darvinya: "Hát…lehet cserélni, de utána váltó javítás vagy csere várható."
légy oly kedves és vidd már a hülyeségeidet valami ártalmatlanításra szakosodott egységbe.
[ Szerkesztve ]
-
ReFleXx
addikt
válasz diablo1984 #23171 üzenetére
én is lebeszélnélek a váltoolaj cseréről, ha nincs gond a váltóval és a fokozatokat is jol veszi, mert lehet h rosszabb lesz, hiába a friss belevaló olaj.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
ReFleXx
addikt
válasz diablo1984 #23182 üzenetére
szerintem nem irtam olyat, hogy ha szar a valto akkor az olajcsere segit, viszont ha szar a valto es leszedik javitani, nyilvan lecserelik azt is a felujitas reszekent.
tamogatom, hogy legyenek az olajok, folyadekok idoben de inkabb gyakrabban cserelve a kocsin, de a valtoolaj ezeknel pont egy olyan dolog, aminel elofordulHAT, hogy csereje utan rosszabb lesz a vegeredmeny.
de akkor nem irom hogy lebeszelenelek, csak leirom, hogy milyen tapasztalatok voltak ezzel kapcsoltaban, a dontes a tied nyilvan.
egyebkent van barmi panasz a valtora? errol nem lattam semmit.[ Szerkesztve ]
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
darvinya
titán
válasz diablo1984 #23182 üzenetére
Először mit nevezünk rossz váltónak.
Nem található sebesség, ez nem váltó hiba, inkább váltó szerkezet műanyag/bronz csapágyai koptak el.
(Volt Austin Metro -m, na ott olyan volt a váltás, mint egy sűrű főzelékben kavarás, vagy eltalálod az a sebességet vagy nem.)
Sebesség be rakás könnyű és pontos, de nem marad ott, ez már inkább váltó hiba.
Sebesség be rakás könnyű és pontos, viszont kerreg, darálja a fogaskereket, ez is váltó hiba.
Váltóban van mágnes, ami felfogja a részecskéket.
Ezt az új olaj lemossa, és a már meglévő olaj iszapot is, ami járatok falára felrakodik és ezt egyszerre a kis furatokat végleg eltömíti.
Maguk a fogaskerekek könnyebben fognak kapcsolódni, stb. az új olaj kenése miatt.
Csak hűtés nem lesz jó csapágyaknál és szépen besülnek.
Ekkor jön majd éktelen nyikorgás, aztán nagy reccsenés mellett tör mindent.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
ReFleXx
addikt
válasz diablo1984 #23187 üzenetére
komolyan , en sem értem mitol lehet. de ha kicserelted majd szamolj be mi lett az eredmeny.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
Roland861010
addikt
válasz diablo1984 #23496 üzenetére
Azért nem mert nem az én cégem! :)
De ha van valami jó infód amit megosztanál velem erről a témáról az is érdekelne !
Hátha sikerül meggyőzni a főnököt.
Van valami jó cég amit ajánlanál?
Amúgy 150ezer körül egy év teljeskörű garanciát vállalnak rá.
[ Szerkesztve ]
-
válasz diablo1984 #23499 üzenetére
1 év alatt akár 100e km is bele mehet -> Mehet, de nem biztos. Az enyém cégesként kezdte benzines létére, 7 év alatt durván 140e km ment bele, tehát évi 20e ment "csak" bele.
(#23494) flymi: Webasto, ez lemaradt.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
gabor9991
őstag
válasz diablo1984 #23531 üzenetére
Ezért írtam, hogy az nem normális és főleg nem általános ha az oszlop maga el van rohadva.
Az enyém 2007-es és feljebb látszik a képeken, hogy ha nem is rozsdamentes, túl sok aggódnivaló emiatt jelenleg nincs. -
7Sony7
addikt
válasz diablo1984 #23545 üzenetére
Na ez az. Ezért gondoltam, hogy megcsinálom én, ha nem találok Db-ben valami nem nagyon lehúzós szerelőt...
-
-
#31600896
törölt tag
válasz diablo1984 #23561 üzenetére
Lövésem sincs mitől döglött meg a klíma hirtelen szervószivattyú csere után közvetlenül... mind1 annyira nem fontos a klíma.
-
darvinya
titán
válasz diablo1984 #23661 üzenetére
1 nap alatt azt értem, hogy reggel odaviszed, és délután mész érte.
Lendkerék kiengyensúlyozása, ha kell, akkor esztergályos min. 3 óra alatt tudja megcsinálni.
Ezen belül csak összekontárkodni lehet.
Ha nincs e.gép, vagy nincs közelbe e.gép, akkor ez a művelet min. 6 óra.
Viszont készletben van már lendkerék.
Arról nem is szólva, hogy lendkereket bizonyos mértékig lehet esztergálni.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz diablo1984 #23665 üzenetére
Kettős tömegű lendkerék, dízelhez van.
Benzineshez marad a szimpla, vagy a könnyítet sport kettős tárcsa.
Benzinesnél, akkor szokták cserélni/esztergálni a lendkereket, mikor látható kuplung tárcsa marások.
Nálad vagy annyi kopott a kuplung, hogy bemart, vagy öcsinek kellett tárcsád és kicserélte agyon martra.
Nálam is bepróbálkoztak ilyennel, s próba körnél megjegyeztem, hogy hamar pakolják vissza az eredetit.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
A Zéé
addikt
válasz diablo1984 #23670 üzenetére
Az én 1.6 TDCI-mben már sajnos van kettőstömegű. 2009 eleji 90 LE-s, Mk2, 5. 2008 utániakban már elvileg mindben van. DPF viszont még nincs.
Ha már emlegetjük, felkerült a nyári kerék:
Ebből a szögből a legdögösebb még mindig ez az autó
[ Szerkesztve ]
Just a simple Lineman...
-
7Sony7
addikt
válasz diablo1984 #23747 üzenetére
Asszem 130 Nm. De nem tudom, hogy külön van-e alufelnire is?
Nem vagy útban a motorosoknak?[ Szerkesztve ]
-
-
DeFranco
nagyúr
válasz diablo1984 #23747 üzenetére
az mk1-en azt hiszem 96nm de mivel már rátépték 20x a gumisok az anyákat, én 110 körül húzok utána a nyomatékkullcsal
-
válasz diablo1984 #23747 üzenetére
Holnap lesz a Lidl-ben akksis ütvecsavarozó, csak mondom.
5 választható forgatónyomaték-fokozat: 100 / 150 / 200 / 300 / 400 NmÉn bakot fogok venni meg néhány flakon autóápolót (5 féle lesz).
De megnézem magamnak a saját márkás autópolírozójukat is, mármint színre/állagra.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
darvinya
titán
válasz diablo1984 #23829 üzenetére
Kösz, holnap kipróbálom.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz diablo1984 #23899 üzenetére
A gázpedál teljesen kinyomva gyújtásra kapcsolva, és után lassan felengedve a gázpedált és indítani.
Akkor rendszer lenulláz minden szenzort, stb., és kapot adathoz igazít mindent.
Mivel új a gyertya, azt újra méri kell-e nagyobb energia a szikrához, stb.
Most még jobban lecsendesedett.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz diablo1984 #23901 üzenetére
És zoger
Előző '91-es Escort kezelési útmutatóba volt leírva.
Ehhez nincs, így nem tudom meg mutatni.
Ez az eljárás kell, mikor megszívja magát üzemanyaggal és nem indul, nem jár rendesen, stb.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz diablo1984 #23982 üzenetére
Na azzal kocsival addig tudnál menni, míg kereskedést elhagyja.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz diablo1984 #23984 üzenetére
Csak tipp:
Mivel viszonylag túlnyomás alatt megy az olaj mozgatás, és ezt kibillentette olaj sapka levétel.
De ez nem okoz check engine -t, inkább motorban is megszünt az olaj mozgás, ekkor leállítja a motort.
Ennek okát a szerelő tudná megmondani, de biztosan sokba fog kerülni.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
zoger
tag
válasz diablo1984 #23987 üzenetére
Vannak típusok amiknél ez normális. Nincs köze az olajnyomáshoz. Egyszerűen plusz levegőt kap a motor a kartergáz visszavezetés útján s az elektronika nem tudja értelmezni.
-
darvinya
titán
válasz diablo1984 #24015 üzenetére
Ez '80-as, nem '90-es.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz diablo1984 #24019 üzenetére
Pontosabban ez MK4 '86-92-ig, MK5 '90-97-ig gyártották.
Nekem '91-es MK5 volt, 1.4, MTX75 váltó, GTE vezérléssel.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz diablo1984 #24036 üzenetére
Igazad van, annak lenne hangja.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Sidorovich
senior tag
válasz diablo1984 #24092 üzenetére
Alapvetően közlekedni lenne csak, nem az élményautót keresem
Csak legyen megbízható és biztonságos A-ból B-be eljutásra.Az egyik ilyen kiszemelt Focust egy Ford szalon és szervíz árulja, reményeim szerint ez már egy eleve bevizsgált autó amit beszámítottak, 100.000 km van benne, 6 éves. Meglátjuk.
-
darvinya
titán
válasz diablo1984 #24200 üzenetére
Rendben, lövök róla képet.
Amúgy műszakin volt, és akkor semmilyen javítást nem kapot.
Műszakin szerkezeti rohadást jegyzik fel és az alapján adják ki.
Szerkezetileg tökéletes, azon nincs rozsda.Gyors javítás előtt, le lett fémig csiszolva és rozsda átalakítóval lekezelve.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz diablo1984 #24203 üzenetére
Belső lemez nem rohadt, ív sem rohadt.(csavarhúzó és kalapács tesztet kibírta)
Amit látsz az külső lemez felhorzsolásának rossz javítása, és ívre kent glett maradvány.
Le kellene redesen csiszolni, de utcán már 3 óra sok, feltűnő és nézelődőket vonz.
Ha lenne legalább garázsom, akkor rendbe raknám.camelferr
Gumi szigetelések, tömítéseket tönkre teszi a rozsdamaró.
Ezeket óvni kell tőle.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz diablo1984 #24238 üzenetére
Szerinted nem fogom letakarítani rozsdával együtt a koszt.
Mert hát ott van sártól kezdve minden, amin átmegy a kocsi.
Kész tetthely az egész.Amúgy koszt és rozsdát mindegy mivel kezelem, ha arra fújok bármi, az következő menet közbeni rázkodással együtt le rázza a kocsi.
Menet közben le és felvesz koszt.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Gergőke88
addikt
válasz diablo1984 #24331 üzenetére
Nekem mk2 5 ajtós volt azzal nagy baj nem volt.
mk3 hulladék volt szerintem. Igaz használtan kaptam, de hátul feleségem nem fért el. Mk2 esten nem problémázott.
mk4 tökéletes lett ebből a szempontból. Van benne lassan 25e km, semmi baja. Az atlagom 5.9 vele, a 25e km nagy része pálya. Megengedett+15-20km/h-val. Néha kicsit többel -
darvinya
titán
válasz diablo1984 #24465 üzenetére
Mi hogy mi?
Szűrő eldugúlás miatt a belső szelep kinyitott és összekötötte két áramlást. [kép]Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz diablo1984 #24517 üzenetére
Ezt már fel sem vázoltam.
Legtöbb turbós autót turbó miatt adnak el, mert közel egész erőforrás csere.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
A Zéé
addikt
válasz diablo1984 #28366 üzenetére
De te magadnak csináltad, nem a kereskedő csinálta, akitől vetted, nem?
Hidd el, kereskedő sosem fog jófejségből és gondoskodásból alvázvédelemre költeni, csak akkor, amikor el kell takarni valamit, hogy el adható legyen.[ Szerkesztve ]
Just a simple Lineman...
-
darvinya
titán
válasz diablo1984 #28369 üzenetére
Nem hátrány, inkább az idő, ami fontos.
Mert, ha friss, akkor gyanakvásra ad okot, hogy miért lett lefújva.erdey_a
Attól függ, hogy használod.
Több város tötymörgéses közlekedéskor és kevés 50km-es autóúttal, akkor max. 10.000km-ként illik lecserélni, és 100.000km-ként szűrőt is.
Több stráda, kevés várossal, akkor 20.000km.
De jobb mindig ránézni, mennyi van benne (olaj fogyás miatt, ha van), mennyire feketedet meg.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
A Zéé
addikt
válasz diablo1984 #28369 üzenetére
Amikor eladod a kocsid, már nem lesz friss, és ez bizony látszani is fog rajta.
Viszont ezt nem tudom miért veszed ennyire magadra...Just a simple Lineman...
-
DeFranco
nagyúr
válasz diablo1984 #28369 üzenetére
egszerűen csinálni kell fotókat az előtte állapotról és a munkafázisokról. ha ez megvan akkor viszont komoly értéknövelő tényező.
-
A Zéé
addikt
válasz diablo1984 #28374 üzenetére
Baromira nem általánosítottam, de a kolléga feltételezhetően ismeretlen előéletű, Németországból behozott autó vásárlását tervezi, aminél van pár tény, amit nem szabad figyelmen kívül hagyni:
- a 10 év körüli Focusok sajnos nagy általánosságban szeretnek rozsdásodni, bárhonnan is származnak.
- a Németországból, Ausztriából behozott autók túlnyomó többségénél jelen van kisebb-nagyobb mértékű rozsdásodás, legyen az bármilyen gyártmány.
- a Németországból Magyarországra behozott autók 90%-a nem a megvigyázott, tiptopp állapotúak közül kerül ide, hanem a mobile.de hirdetések elejéből. A tényleg hibátlan autók ott is drágák.
- az autókereskedők nem jótétlények, nem fognak azért 100k feletti összegeket költeni csak azért egy autóra, hogy az új tulajnak jó legyen.
- ha kozmetikáznak valamit, akkor igenis el akarnak takarni valamit, ez 100%. Frissen polírozva én eddig csak olyan kereskedésben álló autókat láttam, amikről menet közben kiderült, hogy kisebb-nagyobb mértékben törve voltak.Ezek közül egyik sem feltétlenül a vásárlást megakadályozó dolog, de nem árt résen lenni, a kolléga meg erre volt kíváncsi.
Just a simple Lineman...
-
darvinya
titán
válasz diablo1984 #28426 üzenetére
Xado gyárt IB5/BC5-hőz váltóolajat?
Mert nekem sosem hozott ki hozzá termélet ettől a gyártótól.
Mannol gyárt, és én is azt raktam bele, s semmi gond nem lett, sőt csendesebb lett és pontosabb.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Drughi
addikt
válasz diablo1984 #28426 üzenetére
Erről nem hallottam még. Mi lehet a gond?
Az ignisnél érezhetően simább lett a váltás. Itt alapból nincs gond, csak jót akarok -
darvinya
titán
válasz diablo1984 #28434 üzenetére
Én betöltőn keresztül kiszívtam, és ott töltöttem fel nemrég, mert valami nem volt kerek(kicsit zajos lett), azóta viszont csendes és jobb lett, mint mikor megvettem.
Leoldás igaz, de hamar cseréled, akkor leoldott szutyokot kiszeded.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
őstag
válasz diablo1984 #28447 üzenetére
A méret miatt talán nem, mert rövidebb lehet, de a fekete nyitható betét az elvileg standard kell legyen... A rögzítés ugyanaz lehet, csak nem fut végig a kombinál, hanem 3 ponton van rögzítve a tetőn keresztül. Na de ez csak találgatás, a többiek megírják a tutit szerintem majd
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
Zoli-bácsi
senior tag
válasz diablo1984 #29324 üzenetére
Az biztos hogy nem 2000km-t volt használva.
Új hozzászólás Aktív témák
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!