-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
A Zéé
addikt
válasz
Yodafon #56047 üzenetére
Ha egy ekkora útnál nem fér bele egy tank autópályás felára (tényleg beszélünk max 2000-2500 forintról) akkor biztos neki szabad indulni az útnak?
Értem én, hogy nem szabad feleslegesen szórni a pénzt, és nekem is volt olyan időszak, amikor mérlegelni kellett, hogy tankolok, vagy kajálok, de ha valamiért muszáj autóval menni, akkor ekkora összegnek bele kell férnie pluszban...
Vagy tankolj a cél állomás környékén külföldön 10-20 litert, hogy biztos hazaérj. És ne legyél nagyon meglepődve, ha nem lesz drágább, mint otthon... -
-
A Zéé
addikt
Hát ez a nap is eljött.
2009 óta mindig volt valamilyen Ford a birtokomban vagy használatra, vagy saját tulajdonban... a mai napig.
Elvitték "Lucky"-t, a helyére pedig az eddig cégesként használt Octavia fog beállni a garázsba. Sajnálom azért, sok jó élményem volt vele, és sosem hagyott cserben.
Aztán ha majd végére érünk a házfelújításnak, akkor azért csak el kellene kezdeni mk1 ST170-et, vagy mk2,5 ST-t vadászni...
-
A Zéé
addikt
válasz
troll81 #55895 üzenetére
azt az autót végig a helyi Ford szalonban szervizelték, mert az előző tulaja, és főnököm is jóban volt a tulajjal, minden évben cserélve volt az olaj benne arra, amit ott beleöntöttek. Aztán a főtengely csapágy törés már nem ott lett javíttatva. Hogy miért ment tönkre? Passz... Kollégám alatt történt, hogy ő hogyan hajtotta, arról nem tudok nyilatkozni.
Lehettek a szalonban is trógerek, az sem kizárt.
Alvállalkozók TDCI motoros Ranger Raptorjában hullott szét a vezérlés 163k km-nél, mert amikor 155k km volt benne, akkor nem érezték még szükségesnek a cserét, mert hát 160k km az intervallum, és nem is szóltak, hogy ezzel foglalkozni kellene. Ott most épp jogi úton keresik a felelőst. -
A Zéé
addikt
Lehet. Valami szelepet cseréltek benne mielőtt megkaptam, pontosan nem tudom melyiket, csak azt, hogy kb. 1 hónapig várt a kocsi az alkatrészre, és valami 380k volt. 2021-ben ültem amúgy a kocsiba, 2015-ös gyártású volt. Hatvanpárezer km volt benne, 2 évvel később állt be a motorja kollégám alatt, ha jól emlékszem 84k km-el.
-
A Zéé
addikt
válasz
troll81 #55879 üzenetére
Az 1.0 EB-t szerintem csak az ajánlja, aki nem használta még
Focusba szerintem kb. értelmezhetetlen. Mondom ezt úgy, hogy a (még) saját Focusom csak a gyengébb 1.6 dízel, és az Octaviám is csak 115 Le... Hiába 125 lóerő, ha valami kis dinamikát akarsz kicsikarni belőle, akkor taposni kell neki,akkor meg simán 9 felett eszik. Városi helyváltoztatásra oké, de oda meg szerintem a Focus felesleges.
Amit én hajtottam, az a rendszeres olajcsere ellenére is főtengely csapágy töréssel állt meg a kollégám alatt... De a hengerfal repedés is gyakori vendég ennél a motornál. -
A Zéé
addikt
válasz
gabor9991 #55862 üzenetére
Nekem fogalmam nincs milyen gyártóé van, szintén 2/32 verzió (ezzel vettem a kocsit)
Rádió tök oké benne, ha pedig adok neki netet, simán megy a Spotify, YouTube, vagy az online navigáció. Arról nem is beszélve, hogy éveket fiatalít az érzeten, amikor benne ülsz.
Viszont a 2 GB az érezhetően kevés tud lenni. Ha navigálok, de rádió csatornát akarok váltani a kijelzőn, az kb. 10-ből 8x lefagyást eredményez. Maradnak a kormány gombok, de akkor meg nem látom, hogy mire váltok
Emiatt kell szerintem ide is a 4 GB ram, ha ma ilyesmiben gondolkozik az ember gyereke. -
A Zéé
addikt
válasz
jozsi252 #54735 üzenetére
Tavaly én 40k-ért vettem egy szett használható, de nem a legszebb garnitúra Alutec 16-os felnit (eldobós) gumikkal együtt. A gyári felniket olyan 60-120k közti áron láttam állapottól, kivitletől függően. A tiéd nem egy különleges felni, de egész jó állapotúnak tűnik. 70k körül lehet, hogy sikerül eladni.
-
A Zéé
addikt
válasz
Oryctolagus #54732 üzenetére
az autóhoz kapott használati útmutatót nézted?
-
A Zéé
addikt
válasz
mirci18 #54588 üzenetére
Hát nem tudom milysn teszteket olvastál, ahol azt írták, hogy rossz konstrukció... Erőtlen? Egy 2.0 TDCI-hez képest az... De vezess egy 1.6 benzines Golfot, vagy egy 1.6 benzines Astrát, aztán mégsem lesz annyira erőtlen. Amúgy meg ovijárat lesz, nem? A 30-35 km/h átlaghoz felesleges nagyobb motor.
-
A Zéé
addikt
válasz
mirci18 #54586 üzenetére
Wut?
Az 1.6 benzines kb. az egyik legmegbízhatóbb motor. Akár a sima, akár a Ti-VCT motorról van szó... Utóbbinál figyelni kell az "okoskerékre", de attól még az is egy stabil motor. Többet fogyaszt, mint a dízel, igen... Az én vezetési stílusommal, szokásaimmal kb. 2,5 literrel (5,5 vs. 8), de állandó városi menetre én is inkább benzinest vennék. -
A Zéé
addikt
Ugyanezt csinálja az enyém is (Mk 2,5 1.6 Tdci)... Akksi csere november elején volt, de nem oldotta meg. Műszerfal forrasztásos hiba is előjött november végén, de azután is megmaradt a villanás. Múltkor kiment egyszerre mindkét izzó (de a generátor okénak tűnik), de az új izzókkal is csinálja. Ha kb. fél percet alapjáraton ketyeg a motor, és onnan megindulok, akkor egy pillanatra bevillan.
Én a szervó szivattyúra gyanakszom most, mert az nagyon elkezdett nyüszögni. Arra tippelek, hogy az szorulhat egy kicsit, és megfogja meg a generátort, emiatt van az a pici feszültségesés. -
A Zéé
addikt
válasz
CartmanLand0 #54297 üzenetére
valószínű nincs, de előfordulhat...
Amikor nekem volt kuplung csere a Fiestán akkor legalábbis ez volt a mondás. Amikor megbontják, akkor derül ki. -
A Zéé
addikt
válasz
radi8tor #54231 üzenetére
amennyi hitvány kotlát látni rendszeresen az utakon, pont nem fognak ezzel sem foglalkozni. Szoktam nézegetni a körülöttem levő autókat, de néha érthetetlen, hogy hogyan lehetnek egyes autók fogalomban.
Kb. 2 hete láttam egy 4 nyomon közlekedő C Corsát, vagy a jómúltkor egy olyan Fiat Stilot, amin különböző szélességű hátsó gumik voltak. És nem mankó kerék volt a keskenyebb... Az, hogy csomó autón messziről látszik, hogy csak a gitt tartja egyben, azt már meg sem említem.
Itt felénk van egy szakasz, ahol minden esőnél garantáltan 1-3 autót belevágnak az árokba. Általában random BMW vagy valami 15-20 év közti régi járgány. De ezt komolyan értsd. Kinn van a 70-es tábla, de olyan az út, hogy 90 tempomattal esőben is végig tudok menni rajta normális gumival, szárazon 100-al is simán. Amiket eldobálnak, azokon szerinted milyen gumi lehet? Kutya nem ellenőrzi ezeket sajnos. Az utolsó ilyen jellegű ellenőrzésben nagyságrendileg 10 éve lehetett részem, amikor legalább a gumikat végig nézték. Igaz, engem nagyon ritkán igazoltatnak (20 év alatt 5x v 6x talán), pedig egy évben vezetek 30-40k km-t... De itt még ennél a szakasznál sincs sose műszaki ellenőrzés továbbra sem, pedig lenne rá hely úgy is, hogy mindenkit kiszednek. Legalább a trafipaxot kitolják mostanában, ha nedves az út... -
A Zéé
addikt
-
A Zéé
addikt
Rámértem a töltésre, nagy gázt nem véltem felfedezni.
Alapjáraton indítás után ~1 perccel 14,47 V, pár perc ketyegés után 14,48 V, felkapcsolt lámpával, ködlámpával 14,50, és ugyanennyi 3000-es fordulaton is.
Egyedül akkor esik be, amikor kis állás után elkezdtük tekergetni a kormányt, akkor egy pillanatra bement 14V alá, de utána hamar visszaállt. A szervó szivattyú mondjuk lehet, hogy cserés lesz, mert az nyüszög már egy ideje.Az új izzók is kibírták hazáig, pedig volt megint minden ugyanúgy, mint felfelé is. Szóval most tanácstalan vagyok.
-
A Zéé
addikt
Így év végére meglepett az autó azzal, hogy mindkét első izzó kiégett az alatt a 230 km alatt, amíg felértem BP-re. Sima GE H7-es izzók voltak benne, semmi emelt fény meg hasonlók.
Azon kívül, hogy most rakok bele két izzót, amivel majd hazamegyek, merre kellene a hibát keresni? Egy ideje már csinálta azt, hogy ha mondjuk lámpánál álltam és alapjaraton ketyegett a motor, akkor indulásnál felvillantak az izzók, de arra az volt a mondás, hogy ne foglalkozzak vele. Lehet, hogy kellett volna... Ez generátor esetleg feszszabalyzó lehet? A biztosítékok rendben vannak... -
A Zéé
addikt
Új Escort mk1 RS-t valaki? Én elviselném egy Focus RS500 mellé
-
A Zéé
addikt
válasz
Jacob Gibbs #54071 üzenetére
A Ford szerintem félre lett navigálva ezzel a "nem fogunk unalmas autókat gyártani" filozófiával. Nem szexi egy mezei Focus, Golf, Ceed, Corolla (...) de azért az eladások nagyja mégis innen szokott jönni.
Tudom én és értem is, hogy az EU piac viszonylag kicsi, és elég speciális igényű is, de azért én is sajnálom, hogy ez lett az irány.
Egy friss Rangert azért elfogadnék én is, ha alám rakják de jó eséllyel így 20 év után nekem tényleg nem Ford lesz a következő saját autóm. -
-
A Zéé
addikt
válasz
bajnokpityu #53715 üzenetére
Meg 1.0 EB-t se, meg 1.5 TDCI-t, se, meg úgy nagyjából egyiket se, ami az elmúlt 5-6 évben gyártódott... Talán a 2.5 szívó benzin, ami nem egy betegágy.
Ha valahonnan nem szakad rám egy V8-as Mustang, akkor a következő autóm nem Ford lesz. -
A Zéé
addikt
válasz
Drughi #53576 üzenetére
a másodikban gyári kartámasz van, akár eredendően, akár utólag, az elsőn meg ha jól látom, az ülésről lehajtható, vagy valami utólagos cucc.
Ezért más a "kardánalagút" kialakítása.Illetve a másodikban Sony fejegység van, meg tempomat is, az egy kicsit magasabb felszereltségű.
-
A Zéé
addikt
válasz
ricsi8800gt #52157 üzenetére
Ez a szín...
Annyira akartam ilyent venni, amikor kerestem, de annyira nem volt egy sem. Ritka.... Egy szép felnit majd mindenképp megérdemel! -
A Zéé
addikt
Csak mert errefelé értékelitek az ilyesmit
-
A Zéé
addikt
válasz
szuszinho #51184 üzenetére
1,5 év Octavia után én már ezeket is merem ajánlani.
Nem tudom mennyi a keret, nálam most egy 2019-es 1.6 CR TDI van, én kimondottan megszerettem. Nagy a raktere is, utastere is, de könnyen manőverezhető. Focusomból átülve szinte ugyanaz az üléspozíció, a kilátás, a kezelhetőség, minden. Van egy-két apróság, ami nem tetszik benne (pl. a tempomat kapcsolóit a mai napig nem bírom megszokni), de nagy hibája nincs. Jelenleg 4 van a cégnél most belőle.
A motorja viszont szerintem kimondottan jóféle. Ha vigyázol a pedálra, akkor 4,5 liter fogyasztás alatt még nekem sem lehetetlen vele közlekedni, és megvan a kellő dinamizmusa ahhoz, hogy az átlag forgalmi szituációk 90%-ban elég legyen az a 115 lóerő.
Benzines kínálat mondjuk nem tudom milyen, vagy hogy milyen felhasználáshoz kellene, de a III. generációs Octavia-t is érdemes szerintem meglesegetni. -
A Zéé
addikt
lehet. Meg az is lehet, hogy szimpán csak el vagyok szokva a benzinestől. Dízel volt előtte, mellette, utána, és az az autó 90%-ban városi használatban volt, az meg ritkán segítség az autóknak.
De amennyire emlékszem rá, így másfél év távlatából, öcsém 1.6 szívója, meg most anyámék 1.6-os Vitarája is fürgébb, mint az volt. -
A Zéé
addikt
válasz
szuszinho #51163 üzenetére
Focus mk 3.5-ig, az 1.6 szívó benzines illetve az 1.6 és 1.5 TDCI.
Az MK4-es generációnál már változott a motor is, ott pl már az 1.5-ös dízel is szar. Azt a generációt szerintem teljesen el lehet felejteni.#51165 kcsa
az az igazság, hogy Focus emiatt nem is igazán jó vétel sztem. Én szerettem az mk 3.5-öt, meg is venném magamnak, vmelyik dízel motorral ha lenne komoly indíttatásom, de egyébként ezek már "nem szóltak akkorát", mint az mk1 meg az mk2.5.
Az mk4 meg nem véletlenül van ugyanazon az árszinten, mint a nála 2-3 évvel idősebb mk 3.5-ök. -
A Zéé
addikt
válasz
szuszinho #51160 üzenetére
ha újonnan veszed, 100k km előtt eladod, és nem zavar, hogy városon kívül egy lomha csiga, akkor vehető, de használtan inkább ne.
Nekem volt céges, meg utána is cégen beül használta más addig, amíg szét nem kellett húzni a motorját. Teljes generál után eladtuk, de (sztem) nagyon olcsón vitték így is csak el... -
A Zéé
addikt
Assistance jó tipp, de szerintem már nem nagyon fog menni. Allianz is az autó 15 éves koráig köt, de a legtöbbnél ez 10 év csak. Nekem is ez a bánatom a 2009-es autómmal, jövőre nem tudom mi lesz...
#51014 kalifa777
Nagyon extra dolog nem kell a szokásos dolgokon kívül. Én mindig úgy intézem, hogy az indulás előtt max egy hónappal legyen az olajcsere, szűrő csere. Aztán, ha régen foglalkoztál már vele, akkor mindenféle folyadékok ellenőrzése, futómű, fékek átnézése (fékfolyadék csere), izzók átnézése, cseréje. Illetve a gumi se legyen ezer éves azért. -
A Zéé
addikt
válasz
molnarpeter #50601 üzenetére
Ez nem jó hír
Bár nem vagyok biztos benne, hogy akkora baj lenne elengedni, szerintem feleslegesen nagy is nekik, és arra, amire igazából használnák feleslegesen túlmotorizált is... -
A Zéé
addikt
válasz
radi8tor #50595 üzenetére
nekem is úgy rémlik, hogy ha már EB, akkor az első generációs 1.6-os jó választás, de annyira nem vagyok képben velük, hogy nagyon.
Fater volt megnézni ezt a kocsit, és alapvetően pozitív benyomásai voltak vele, csak nem tudom, hogy a motor az mennyire lenne jó választás évi 8-10k km-re, jobbára városi használatra. -
A Zéé
addikt
Kuga-ba épített 150 lovas, 1.6 Ecoboost motorról mi a közvélemény?
Ez az autó van nézegetve -
A Zéé
addikt
válasz
Brandynew #50539 üzenetére
Szerintem sokat ne is gondolkozz ezen, egy Fóka mk2-vel évi 40k km futás mellett más miatt is fogsz szervizbe járni, nem csak az olaj csere miatt. Akkor még már belefér az olajcsere is.
De ez igazából kb. bármilyen autóra igaz, hogy ennyi idősen, ilyen intenzív igénybevétel mellett nem csak olajcserétől olajcseréig megy, hanem bizony ott élő fog jönni más is... -
A Zéé
addikt
válasz
ptesza #50491 üzenetére
Szívócső.
Csak a gyárit vedd meg. Én annó nem hittem el, megvettem a prémium utángyártottat, 10 km-t (nem, nem elírás) bírt... A gyári azóta sztem 40k km felett jár.
Kivenni meg az előtte lévő folytószeleppel együtt kell. A fém fület elengeded a blokktól, utána a fenti, négyszögletes résznél a 3 csavart, meg lentről a gumi csőnél a bilincset is kilazítod. Úgy szépen ki tudod cserélni, meg utána a helyére tudod tenni az egészet. Rögzíteni meg úgy jó, hogy először a fenti csavarok, utána a blokkhoz rögzítő fül, aztán alul a bilincs. -
A Zéé
addikt
válasz
Mauzes #50337 üzenetére
én befújnám középértékre (elől 2,4, hátul 2,6), aztán ennyi. Lehet, hogy kicsit nagyobb a gumikopás, és ha egyedül vagy kicsit pattogósabb, mint amikor sokan vagytok, és amikor tele van kicsit jobban kell figyelni a kátyúkat, de sima hétköznapi vezetés során ez teljesen kezelhető dolog.
Furgonokat/teherautókat se állítgatják mindig az adott terheléshez... -
A Zéé
addikt
válasz
molnarpeter #50221 üzenetére
Mimimi?
Akksis boltban mérték ki az akkum.
Közben hazajöttünk, már közel van az OBD, hogy meg tudjam nézni a generátor feszültségét, de most még terv szerint nem menne 2 hétig a kocsi. -
A Zéé
addikt
válasz
molnarpeter #50210 üzenetére
Csak az a fura, hogy eddig nem tűnt fel, hogy ezt csinálná. Most meg nagyon látványos.
62Ah/540A-os indítóáramú az akksi, abból 460-at mért a boltos. Terhelő villával 10V felett egy kicsivel állt meg, és 15-20 mp alatt visszament 12V fölé, alapból meg 12,6V volt rajta. Erre mondta a boltos ember, hogy még nem cserélné amíg indít.
Persze ilyenkor van az OBD olvasó a másik autóban, tőlem 250km-re... -
A Zéé
addikt
válasz
lezso6 #50205 üzenetére
Night Breaker Silver volt nekem is utoljára, nekem sem bírtak 1 évet, és ahogy írtam is, a vetítés képe sem volt az igazi. 2x vettem ki megigazítani... Én amúgy szerettem azt is, hogy hidegebb fehér volt a fénye. Aztán amikor kimentek, akkor én is beraktam az olcsó Neolux-ot, mert az volt a Praktikerben egy random szombat délután....
Amúgy ha már első izzók...
Azt vettem észre, hogy ha megállok pirosnál és elindulok, akkor felvillannak az izzók, nagyjából akkor, amikor összezár a kuplung. Azt nem tudtam még kifigyelni pontosan, de mintha előtte elhalványulnának, aztán jön a villanás. Ez a generátor, vagy az akksi gyengeségére utalhat?
Izzitógyertya csere után szóltak, hogy szar az akku, cseréljem ki. Akksi boltos kimérte, nem volt cellazárlatos, feltöltöttem, megint rámért, és azt mondta, hogy "nem jó, de nem is tragikus", olyan 60-70% körül van. Az autót indítja amúgy szépen, és menet közben nem veszek észre semmi hasonlót. Szerintetek? -
A Zéé
addikt
válasz
Brandynew #50190 üzenetére
Xenon nem tudom, hogy van-e mk2-höz, de a xenonos átépítés nem olcsó, mert egy csomó más is kell hozzá (lámpamosó rendszer, talán új lökhárító is)
Vannak emelt fényű izzók, amik cserébe rövidebb élettartamúak. Viszont nekem az mk 2,5-ben az emelt fényú Osram foltosabban világított, mint a 700 Ft-os Neolux izzó, és nem bírt egy évet sem.
Ami nekem sokat hozott, az a búra polírozása. Nem voltak nagyon nagy karcok rajta, csak sok kis pici, és minimálisan volt bemattulva, de mégis szebb lett a vetítési kép is, és a fényerő is.
De továbbra is úgy gondolom, hogy a Fiestám első lámpái jobbak voltak, mint a Focusé. Ez sajnos ilyen. -
A Zéé
addikt
válasz
molnarpeter #50096 üzenetére
-
A Zéé
addikt
válasz
gabor9991 #50090 üzenetére
Csak a kettőstömegű csere is olyan, hogy kuplunggal és kinyomóval együtt illik cserélni, és nagyjából egy nap munka. Én 2019-ben cseréltettem akkor volt a lendkerék valami 70k, és még 2x annyi a munkadíj meg minden cullang hozzá. Asszem 6,5 óra szervizdíjat számoltak rá.
CVT kerékből nem csak egy van?
-
A Zéé
addikt
A szelepvezérlő okoskerék az, ami egy kicsit drága alkatrész, ha cserés, de nagyon más panasz nem szokott lenni rá.
Más: szegény Focusom szeptember eleje óta nem használtam...
2 karosszéria lakatos, 3 fényező, és 2 polírozó legény kellett ahhoz, hogy kb. 3x4 cm-es foltot felheggesszenek a küszöbre, lecsiszolják azt a kis rozsdát a kerékjárati ívekról, kigitteljék, lefújják a javított részeket, és körbepolírozzák, majd kemény wax-al átkenjék az autót. Ez egy nappal nem tartott kevesebb ideig, mint 6 hét, és összesen 73k-ba került, és még legalább annyira szép sem lett. Szerencse, hogy csak májusban kellett elkezdeni szervezni.
Miközben a 2. polírozós legényhez tartottam a kocsival kaptam egy Engine Malfunction üzenetet a múltkor emlegetett P0380 kóddal. Úgy lett szerelő 2 héten belül, hogy fater autójának befoglalt időpontban lett még csinálva, akinek majd valamikor jövő héten lesz megcsinálva... 75k-t kért, de legalább nem tört bele egyet sem, valami géppel szedte ki.
Viszont szólt, hogy gatya az akksi, bikázva tudták csak elindítani reggel. Jó, hát gondoltam veszek egyet, lehet vagy 30k. Aha!50-60k egy csoffadt akksi
Az egészben igazából az bosszant, hogy senkivel sem alkudoztam, mindenkinél úgy hagytam ott a kocsit a megbeszélt időpontra, hogy meg se kérdeztem mennyi lesz, csak azt mondtam, hogy legyen jó, legyen szép, és legyen meg arra, amire megígérte. És még így is telibe szarja mindenki, és egy hét után hív fel, hogy ha kell az autó vidd el, még neki se kezdtem... Elképzelni se tudom, hogy mi lenne, ha összetörném az autót, és nagy dolgokat kellene javítani rajta. Lehet, hogy egyszerűbb lenne másikat venni helyette...
Egyszerűen tragédia, amit a szolgáltatóipar produkál. Igazi balkáni mentalitás ausztriai árakon... -
A Zéé
addikt
válasz
molnarpeter #49913 üzenetére
A nyomatékkulcs a legkevesebb. Halogatom amúgy egy ideje, de tényleg veszek egyet... Zalaegerszegen vagyok, és pénteken BP-re kellene mennem egy 1.6 szívó dízellel
-
A Zéé
addikt
Köszi Urak, nem túl bíztató a dolog így elsőre...
Szereló a jövő hét második felében lenne talán, nekem meg megint lehet kölcsön autóval, meg pályamatricával vacakolni... Fergeteges. Tököm kivan az egésszel komolyan... Az a minimális lakatolás meg fényezés, polírozás is egy hónap volt, mert mindig volt valami kifogás, végül a 3. fényező és a második polírozó lett, akik megcsinálták. Most ez a kis apróság megint 1,5-2 hét. Utálom, hogy a motorszerelés után el kell kezdenem autót szerelni is megtanulni, ha azt akarom, hogy valami meglegyen...
-
A Zéé
addikt
Izzítógyertyákat kiszedni mekkora meló, mennyire kell félni attól, hogy beleszakad?
Kész lett a fényezés és a polír, erre kaptam egy ilyen ajándékot a kocsitól... Gondolom megsértődött, hogy egy hónapig nem volt otthon.
Na, de mindegy, izzítógyertya lenne is másnapra, csak szerelő nem, nekem meg pénteken kellene a kocsi. Szóval neki kellene állni... -
A Zéé
addikt
válasz
gabor9991 #49250 üzenetére
Nekem 2016 utáni dízel, 170k km-ig, egy kicsit magasabb felszereltséggel van beállítva keresőbe. Focus, Ceed, Astra K trió.
Astra-ból 3,5 körül van a derékhad, Focus felette kicsit, Ceed meg bőven 4 felett. Igazából az lép meg, hogy az Astra a legolcsóbb ebből a hármasból. Külsőre a SEAT Leon nagyon tetszene, a VII Golfot meg bírnám szokni, de azok még drágábbak. Octavia meg van cégesként itthon -
A Zéé
addikt
azért nem értelek, mert eddig úgy "locsoltad" a kocsira a pénzt, mintha nem lenne holnap, olyan dolgokat cseréltél néha, amit nem feltétlenül kellett volna, mert hogy hosszú távra tervezel vele, és most, amikor előjön egy 100-200k-s esztétikai probléma, akkor meg inkább eladnád.
Az mk2 ST, meg az x-kombi ugyanúgy 15 éves autó, ami ugyanígy ki fog pörsenni a rozsda. Én is így jártam, nekem is kell a kerékjáratokat, küszöböt lakatolni, Ford betegség ez.
Nézegetem folyton a kocsikat, az én szintemről ami tényleg előre lépés lenne, az 3,5m környékéről indul, de inkább a 4-4,5 millió Ft. És akkor még mindig 7-8 éves kocsiról beszélgetünk. -
A Zéé
addikt
válasz
katokacaj #49143 üzenetére
szinte biztos vagyok, hogy nem lesz meg a 6.5-7 liter sajnos a benzinessel, azzal is inkább a 7,5-8 a reális.
Hasonló felhasználással, mint amit te is tervezel nekem az 1.0 EB majd 9-et evett...
Takarékosabb egyértelműen csak a dízel lenne, de ilyen kis távokon az is kérné 6 liter körül. -
A Zéé
addikt
válasz
Drughi #48630 üzenetére
a forgalmiban benne van a megengedett legnagyobb össztömeg, abból kivonod az önsúlyt, meg a saját súlyod, és megvan
De ha egy picit túlmész rajta, akkor se fog egyből letérdelni. A kis Fiestámban is volt olyan, hogy rajtam kívül volt benne 400 kiló...
Az ülés lehajtás viszont jó ötlet! -
A Zéé
addikt
válasz
darvinya #48564 üzenetére
Pedig hidd el, hogy ez sajnos a Te munkád következménye...
Nem mászkál az Etele központban, de sehol a világon senki sem azzal a szándékkal, hogy a frissen polírozott lámpákat - és csak azokat- összegányolja. Ha össze akár barmolni valamit, akkor vesz egy festék szóró sprayt, és tolja random helyekre. Nem higítót vesz, hogy szelektíven lámpabúrákat mattítson.
Gondolom nem vetted ki a lámpát a helyéről, amikor políroztad -> meg is van, miért maszatos a motorházfedél pont ugyanott, pont ugyanúgy, picit körkörös mintában. Ahogy letörölted ronggyal, biztos rákented.
Sajnos előfordul, hogy az ember gyereke elbax valamit. Hát ez most ilyen lett, én ezért nem állok neki ilyennek. Eszköz lenne hozzá, anyagok lennének hozzá, csak kézügyesség nem. -
A Zéé
addikt
válasz
gabor9991 #48313 üzenetére
"Szoktam egyébként parkolóban figyelni erre a zajra és elég sok ember jár zajos szivattyúval mindenféle autóval, amiről lehet hogy nem is gondolják hogy gyárilag nem zúgott"
Ez is egy valid opció, hogy szimplán nem tűnik fel, hogy baja lenne... Bár ha olyan zörgések, búgások lennének, mint amiket leírtok, akkor azt csak észre venném. Vagy nem -
A Zéé
addikt
válasz
radi8tor #48311 üzenetére
Tény, én rengeteget vezettem autópályán (bőven 200k km felett), és a teherautózás megtanított, hogy hogyan tudok minél finomabb kormánymozdulatokkal haladni, de mutter 10 éve hajtja a Mondeot, 90%-ban városban, és előtte a Focusát is így használta. És ő sokkal kockás ban vezet mint én.
-
A Zéé
addikt
válasz
gabor9991 #48308 üzenetére
Szűk családi körben 8 különböző olyan Ford személyautó volt/van az elmúlt 10 évben, ami legalább 4 évig megvolt. (Focus Mk1, 1.5, 2.5, 3.5, Mondeo Mk4, Fiesta Mk6, 7)
Elég változatos motorokkal, futásteljesítménnyel, felhasználással, hibalistával, de szervó szivattyú hiba egynél sem volt. Ezek közül 1 olyan van, ami 150k km-nél kevesebbel rendelkezik, vagy rendelkezett eladáskor. Az enyémben gyengébb a rásegítés, mint volt, ezt már észrevettem, de a szerelő szerint nincs baja a pumpának, inkább a tömlők lettek ergyák. Ezért furcsállom, hogy flymi-nek, amióta a topikot olvasom, mindig valami gondja van a szervóval... -
-
A Zéé
addikt
válasz
Ace Ventura #48135 üzenetére
Szia!
Ilyen autóknál már bármelyiknél lehet rozsda...
A linkelt autó nem tudom milyen picara készülhetett, de sokat árulkodó, hogy a google képtalálatok közt ezt, meg még 1 hahu-s hirdetést dob fel az első közt, és még 1-1 lengyel és német hirdetést, és egy halom nem releváns találatot. Szóval nagyon-nagyon réteg modell lehet. Ami jó akkor, ha különcködni vágyik az ember, és átok, amikor alkatrészt kell vadászni. Egy kis koccanás, vagy ajtó rányitás és hetekig-hónapokig mehet a keresgélés
Alapvetően szerintem az ilyen felragasztott műanyag elemek csak elősegítik a rohadást, de legalább észre sem veszed miattuk.
Maga a hirdetés nekem is túl szépnek tűnik, és annyira a számok sem jönnek össze, ha csak a vezérlés cserére gondolok. Az a beírt dátum se nem 10 év, se nem 160k kmMár az maga gyanús, hogy csak ez az egy beírás van a szervizkönyvben.
Illetve esélyes, hogy ezzel a véleményemmel sokan nem értenek egyet, de szerintem a Nagykőrösi úti és a Fehér úti maffiatelepekről levegőt sem veszünk, nem hogy autót. Külföldit meg pláne nem.Ennél a típusnál amúgy szerintem alapvetően nem a 200k km a sok, hanem a 15 év. Én 320k km-el adtam el az ugyanilyen békalámpásom, és ott sem a főbb elemekkel volt/van a baj, hanem a körítéssel. Elfáradnak a műanyag elemek, patentek, a vezetékek, a csatlakozások... Az enyémet 13 évesen még nem kezdte meg a rozsda, pedig szegény igazi ridegtartásban volt. Ilyen szempontból az jobb volt, mint a mostani Focusom. Az megy lakatolásra nemsokára a rozsda miatt.
Én előbb vennék egy őszinte 200k feletti, de végig rendesen karban tartott magyar kocsit, mint egy ilyen erős lutrit. Mindazonáltal megértem, hogy miért tetszik az autó, tényleg nem egy uncsi szürke Fityó, azt meg kell hagyni.
-
A Zéé
addikt
válasz
gabor9991 #47744 üzenetére
Olyan kehes az 1.5 Tdci is?
Kár, pedig abban bíztam, hogy ha esetleg csere lesz 1-2 éven belül, akkor arra azért lehet váltani. Mk 3,5 Focus tetszene amúgy...
Semmi bajom nincs a mostani kocsimmal azt elszámítva, hogy kicsit bánatos most a külseje, de azt egy motorháztető fényezés, telibe polír meg 2 új első lámpa azért még tudja menteni. De sajnos a bal első sárvédőn, meg a 2 hátsón is újra látom már a rozsdát
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Autóhifi
- Apple iPhone Air - almacsutka
- Formula-1
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- iPhone topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- TCL LCD és LED TV-k
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- További aktív témák...
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 Pro Max 256GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3268, 100% Akkumulátor
- Keresek Zebra TC20 TC21 vagy valamilyen hasonló kaliberű 1D és 2D vonalkódok olvasására alkalmas pda
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 2nd - i7-7G I 8GB I 256GB SSD I 14" WQHD Touch I W11 I CAM I Garancia!
- Samsung Galaxy A56 Awesome Graphite 120 Hz Super AMOLED, AI-kamera 8/128 GB 2027. 08. 17-ig
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő