-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Dorien
veterán
válasz Mikulásbá #1027 üzenetére
Szerintem az az Opel hibája volt jó eséllyel, nem a Castrol olajé. Persze mindenki azt vesz, amit akar. Én azt mondom, hogy a viszkozitás stimmeljen, a többi nem olyan lényeges.
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
westcoastog
veterán
válasz Mikulásbá #4326 üzenetére
Gyári Ford 5w30.
Vagy olyan más márkájú olaj ami teljesíti a Ford specifikációit.Mondjuk én a 19 éves mondeomba is Ford 5w30-at teszek.
[ Szerkesztve ]
-
mtade
aktív tag
válasz Mikulásbá #4374 üzenetére
Mondeo Mk3nál vannak hasonló gondok... Hátha...
Az MK3-as Mondeo (benzines) úgy nevezett MRFS rendszerű, ami azt jelenti, hogy
nincs visszatérő üzemanyag ág a rendszerben. Lényegében csak egy fő üa.
vezeték megy előre a motortérbe. Amit a pumpa a szállít az részben előre megy az
injektorokhoz (rail) részben a szűrőtől visszatér a tankba. A rövidített visszatérő
szakasz végén ül a nyomásszabályzó szelep -benne az üa ellátó rendszerben- ,
ami beállítja a nyomást a tank és az injektorok közti szakaszon. Ha a motor
keveset fogyaszt (pl alapjárat) rengeteg folyik át a nyomásszabályzón vissza a
tankba, ha a motor igénye nagy, akkor kevesebb.
Van ennek a rendszernek előnye és hátránya is. Az előnyét szerintem a Ford
bezsebelte.
A hátránya maradt nekünk.
Van a nyomás alatt álló benzinnek ugyanis egy rossz tulajdonsága: Hajlamos a
"keszonbetegségre". Ha egy 3.8 baros rendszerben a gyújtást, ergó a szivattyút
leállítod akkor annak csökkenni kezd a nyomása a belső komponensek kismértékű
szivárgása miatt (pl pumpa visszacsapó szelep, nyomásszabályzó). A szivárgás
nem gond bizonyos mértékig, pláne, hogy ebben a rendszerben, ezen komponensek
szivárgása a tankon belül marad.
A nyomás esése viszont nem haladhat meg egy bizonyos értéket (legyen mondjuk
10 perc múlva is 3 bar fölött) mert a benzinben "forrni kezd" és a benne lévő gázok
buborékot kezdenek formálni. Pont, ahogy a vérünkben az oldott nitrogén, amikor
búvárkodás után hirtelen jövünk fel és keszonbetegek leszünk.
A forrás létrejötte függ a nyomástól és a hőmérséklettől. Ha magas hőmérsékleten
(ne feledjük a railben lévő benzin egy meleg napon, bemelegedett motornál
igencsak forró tud lenni) leesik a nyomás, akkor a benzin forrni kezd és megindul a
buborékképződés. Ha az injektorok előtt nem benzin, hanem gáz van, akkor az
autó nem indul el elsőre.
Ilyenkor a gáznak kell először átpréselődnie az injektoron és csak utána ér oda a
bezin, amitől beindul az autó.
Hogy ezt a jelenséget elkerüljük, annyit kell biztosítani, hogy a benzin relatíve nagy
nyomása legalább addig megmaradjon, amíg a hőmérséklete jelentősen
visszacsökken a benzinnek. Amikor ugyanis már nem túl magas a benzin
hőmérséklete, alacsony nyomáson se kezd el forrni.
Lefordítva ezt hibaokokra, a nehezen indulás egyik oka lehet, hogy a benzin
nyomást a rendszer nem képes megfelelő szinten tartani a motor leállítása után.
Ennek pedig a gyökér-oka rendszerint a nyomásszabályzó szelep tökéletlen
visszazárása (fém zárófelületek a szelep ülékben nem záródnak össze). Ritkább
esetekben a szivattyú visszacsapó szelepének a tökéletlen zárása. Ezeket pedig
többnyire valami apró szennyeződés bekerülése okozza.
(mondeo.hu / Alf cikke)Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford
-
kcsa
veterán
válasz Mikulásbá #4647 üzenetére
Észak Európában hasznalnak ilyeneket. Ilyesmid van?
-
Dorien
veterán
válasz Mikulásbá #4663 üzenetére
Szerintem eredeti gyári Ford gyertya, de az előírt 60e km helyett 30e km-enként cserélve. Állítólag gyújtáskábel, gyújtótrafó meghibásodás úszható meg így. Ha alacsony fordulatnál gázadáskor rángat, akkor már cserélni kell.
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
Dorien
veterán
válasz Mikulásbá #4671 üzenetére
Nekem iridiumos NGK volt benne, de az sem bírta 40e km-nél tovább, már gyújtáskimaradások voltak. Szerintem sima gyári Ford gyertyára cseréld, kb. 5e Ft összesen, nem tétel.
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
Des1gnR
őstag
válasz Mikulásbá #4765 üzenetére
1-2 fórumon már találkoztam ezzel a hibával. Hibás légtömegmérő volt a megoldás, de persze más is lehet sajnos. Azt hiszem egy 20-as körül van.
Az egyik barátom márkaszervizbe nézette át az autót és kapott diagnosztikát és árajánlatot (más hibából adódóan). Kérdezték, hogy elfogadja-e az ajánlatot, mondta, hogy nem és ennyi, elhozta, nem kellett érte fizetnie, pedig nem volt garis.
Egyébként fél napig méregették a porlasztó tömítéseket, majd mondták, hogy 2-t cserélni kell, 60k ('09-es Focus). Utána egy megbízható szerelőhöz vitte aki felnyitotta a motorháztetőt és mutatta, hogy "nézd csak, ott a gond", majd mondta, hogy ezeket egyébként is egyszerre szokás cserélni. Töredék áron megvolt az egész.
Dell G3 3779 || Samsung S23+ || Samsung Watch 5 Pro || Oculus Quest 2 || Creality Ender 3 V2
-
sutykuru
tag
-
lajafix
addikt
válasz Mikulásbá #5036 üzenetére
amikor nekem nem indult az ugyanezen motorral szerelt mondeom, akkor az üzemanyagszivattyú riasztóhoz menő relé volt a bűnös. Rövidzárat neki, mert persze csak akkor csinálja ha kedve van hozzá. Vagy elengedi az üzemanyagszivattyú a nyomást, de második köszörülésre újra felépíti.
egy szívóbenzines fordon mindent ki kell tudni mérni egy -szakosodott- szervízben.
Rock'n Roll
-
zack
nagyúr
válasz Mikulásbá #5549 üzenetére
Szia! Nagyjából reális. A rövid távok, és a hideg motor, sok szívatóval simán okozhat ekkora különbséget.
Nekem 12-13L ami neked 9,4L, és ami nálad 7,5 az nálam 10-11L között. A tél az ilyen.
Nyáron nem lesz ekkora különbség.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
Dorien
veterán
válasz Mikulásbá #5549 üzenetére
Igen, ekkora. Az én Mk1 Focusom (1.4 benzin) valamikor nyár végén 5,3 litert evett meleg motorral országúton, de akkor sem tudtam levinni 7 l alá a városi átlagot. Most, hogy hidegebb van 7,5-7,9 l között fogyaszt városban.
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
Új hozzászólás Aktív témák
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron