-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
krypton
senior tag
válasz
dellfanboy #56024 üzenetére
Én Aliról vettem, kifejezetten a Forscan által ajánlott vLinker FS-t, pld ezt, most még kuponozható is.
-
-
krypton
senior tag
Sziasztok!
Gyári Ford FoMoCo vízpumpa 1,6 Ti-VCT motorhoz ilyen belül, szerintetek ez így felhasználható?
-
krypton
senior tag
válasz
siddis #55839 üzenetére
Igen láttam már pár videót ettől a csávótól, viszont itt ő sem használja az "X" alakú rögzítőt, csak a 'hosszú vasat' illeszti be a vezézműtengelyhez, amihez le kell venni a szelepfedelet is. Nekem úgy tűnik amihez van okoskerék ott az "X" alakú rögzítőt kell használni, és szelepfedél marad, például itt, ugyan ettől a szerelőtől. Csak akkor azt nem teljesen értem hogy pld a márkaszerviz miért akar szelepfedéltömítést számlázni. Mindkét végén rögzítve lenne szabályos, csak lespórolják?
Valakinek ötlet? -
krypton
senior tag
válasz
Zoli-bácsi #55832 üzenetére
Igazából, ez jó kérdés, kíváncsiságból kértem árajánlatot a debreceni Ford szalontól, ahol szelepfedél csere is benne volt (meg okoskerékhez csavar, dugó, stb) -nyilván minden jó vastagon volt felszámolva-, illetve megkérdeztem a Petrányi alkatrész webshopon is hogy mire lesz szükség cserénél, és ők is felsorolták ezt a szelepfedél tömítést , DE pár YouTube videót megnézve (nem állnék neki, mert ennyire nem érte hozzá), én azt láttam, hogy ennél a motornál nem feltétlen kell levenni a szelepfedelet, a vezérlést az okoskerék felől rögzítik, szóval nem tudom hogy is van ez, erről esetleg tudtok valamit?
-
krypton
senior tag
Sziasztok,
2017 C-Max 1,6 Ti-VCT 92kW/125LE vezérlés csere esedékes az autó korából adódóan (126000 km, de 8 éves). Tudtommal amiről szó lesz: Bordásszíj + feszítő + vízpumpa szett, szelepfedél tömítés, hosszbordásszíj, ékszíjtárcsa csavar, na meg persze új fagyálló.
Van amit kell (vagy éppen nem kellene) még kicserélni/ellenőriztetni ha már ennyire bele kell nyúlni az autóba?Köszönöm a segítséget!
-
krypton
senior tag
válasz
ReFleXx #54823 üzenetére
A gyári sem igazi mozgókúpos anya, csak egy kupak van rátéve hogy, szépen nézzen ki.
Én pár hete rendeltem ezt a szettet 2017 C-Maxhoz, azt mondták szinte minden Ford alufelnihez jó, de küldhetek képet Viberen és lecsekkolják. Dimenzióit/megjelenését tekintve olyan, mint gyárija, de tömör. A hétvégén kerül fel.#54832 zoger: Sose hallottam erről a programról, de elviekben a ForScan is tudja, van hozzá YouTube tutorial, de nem volt ott kerékméret opció
. Hétvégén meglesem.
-
krypton
senior tag
válasz
radi8tor #54819 üzenetére
Bocsi, a gumi mérettel félre értesz. Szalonban 215/55 mérettel volt szerelve, de mivel a 205/55 is regisztrálva van (és ez jelentősen olcsóbb) ezért váltottam. Szerettem volna az agyát is utána állítani -hogy pontosabban mutassa az aktuális sebességet, stb- de a gumi méret pont nem volt benne a ForScan-ben (bezzeg a kerekek száma igen...).
-
krypton
senior tag
Sziasztok!
Ha már szoftveres témáról van szó, arra van ötlet hogyan lehet az autóra magyar régióban használatos szoftvert(?) tenni? Van egy Magyarországon eredetileg forgalomba helyezett 2017-es Ford C-Maxunk, ami kicsit furcsán viselkedik pld: tompítottot automatikusan felkapcsol már gyújtásra (azt hiszem osztrák piacon szokott így lenni), nincs benne figyelmeztetés olajcserére (fék+gázpedál semmit nem csinál), ForScannal nem lehet megadni neki a gumi méretet (205/55R16 és 215/55R16 is engedélyezett) stb. Erre van valami javaslat?
-
krypton
senior tag
Sziasztok!
Először megpróbálom itt. Lassan jön a nyárias idő, ezzel együtt a nyári felni és gumi. 2017-es C-Maxunknál az alufelnihez tartozó gyári anyákon a lemez borítás kezdenek elnyalódni (gumis a légkulccsal elnyírja, tudom), ezért keresnék valami tartós megoldást. Érdemes igazi mozgókúpos anyát venni, vagy igazából ez csak egy újabb probléma forrás, és vegyek egy szett tömör anyát (gyakorlatilag a gyári is ez, csak van rajta egy palást).
-
krypton
senior tag
Köszönöm a gyors választ. A kocsiban most 120 000 km van, érdemes lesz most kicserélni a vízpumpát is majd a vezérléssel, vagy ráér 30-40e km múlva? Úgy olvastam, hogy igazából kevés futás mellett nem biztos hogy szükséges, és külön is megtehető. Itt melyik márka/gyártó a javasolt?
-
krypton
senior tag
Sziasztok,
2017-es C-Max 1.6 Ti-VCT (PNDA) autóhoz melyik gyertya a tuti vétel? A szerelőm a Motorcraftot javasolta. Ez megfelelő minőség lesz?
Szerk.: Nemsokára esedékes lesz a vezérlés cseréje is, itt mi a javasolt márka/beszerzés?
-
krypton
senior tag
Sziasztok!
Keresnék normális minőségű kerékanyát 2017-es C-Maxhoz/ Focushoz valót. Mit ajánlanátok, honnan rendeljek ami nagyon tuti lesz? A gyári sajnos nagyon rossz...
-
krypton
senior tag
Sziasztok!
Van egy 2017-es C-Maxunk amit idén vásároltunk. Az autóban már cseréltek kuplungot a sok városozás miatt. A kuplungpedál alatt a fix padlószőnyegen látható a fémváz nyoma., tehát addig benyomódik. Ezen tudok állítani, hogy picit fentebb fogjon? Lehet még egy gumiszőnyeg is kerülne ide, és akkor már lehet kevés lesz. Köszönöm a válaszokat!
-
krypton
senior tag
válasz
radi8tor #48805 üzenetére
Benne van mind a két méret (meg a nagyobb felnik is fel vannak sorolva), csak furcsa, hogy későbbi online kézikönyvből teljesen kikerült a 205/55, ami persze olcsóbb.
A 91-es alap terhelési index elég lesz az 1880 kg-os autóhoz? 5 utassal ez csak 116 kilóra elég (4*615kg/5).#48804molnarpeter, ez a struktúr felni bejön, ha találok lehet ez lesz a befutó.
Még annyi lenne, hogy TPMS szenzort érdemes cserélni, vagy elég akkor ha megkotlik? Ilyenkor egyesével vagy mindet érdemes? Persze új felni szettbe új kell, és gondolom a Ford az ajánlott.
-
krypton
senior tag
Sziasztok!
Tanácsot/segítséget szeretnék kérni gumi ügyben. Májusban vettük egy 17-es C-Maxot, amit egy felni szettel használtak, és szezon elején cserélték rajta a gumikat... A lényeg, hogy téli-nyári gumik cserések lesznek a következő szezonjaik előtt, de az eredeti gyári szerelt gumi mérete 215/55 R16. Kérdésem lenne hogy mindenképpen maradjak ennél a méretnél, vagy le szabad cserélni 205/55 R16-ra? Kézikönyve szerint lehet, elviekben bele is fér a váltóméretbe (+4%-kal többet fog mutatni az óra ha jól értem), de valamiért a későbbi kézikönyvből ez a méret kikerült és csak a nagyobb gumi maradt. Sajnos a 215/55 R16 nem a legjobb ár/értékben, de ha ezt javasoljátok ezt választom.
A fenti felni problémát kiküszöbölendő szükségem lenne egy új szettre is. Erre mit ajánlanátok? Csak acél a télire, vagy aluról mik a vélemények? Esetleg van valami ajánlott hely ahol lehet használtat rendelni? -
krypton
senior tag
Ha már a szervizelésnél tartunk, Debrecenben esetleg van bármi ajánlat/javaslat/tapasztalat hova érdemes vinni az autót karbantartásra? Szeretném hogy még legyen róla valami számla (6 éves lesz idén), de nem márkaszervizre gondoltam.
-
krypton
senior tag
válasz
gabor9991 #48335 üzenetére
Sziasztok!
Szeretek magamnak mókolni itthon, gondolkodtam egy FORScan kompatibilis olvasó beszerzésén. A vLinker FS és az OBDLink EX az ajánlott, viszont az utóbbi majdnem kétszer annyiba kerül mint a vLinker, ennek mi lehet az oka? Amúgy mennyire könnyű használni ezt a programot?
-
krypton
senior tag
Igen Magyarországon lett először forgalomba helyezve az autó. Nekem tumpítottnak tűnik, mert ugyan úgy világít sötétben. Forscan használata mellesleg mennyire bonyolult, mennyire igényel komoly szakértelmet?
Illetve ennél a modellnél is előfordulhat beázás? Azt tudom hogy hasonló évjáratú Focusok érintettek (gondolnám hogy ez is).
-
krypton
senior tag
Sziasztok!
Vettünk egy 2017-es C-Maxot, korábban egy idén 20 éves autót vezettük, szóval érződik az újabb technika. Feltűnt viszont egy furcsaság. Gyújtás után (onnan állandóan) megy a tompított, pedig a világításkapcsoló 0 állásban van. Műszerfalon világít a helyzetjelző lámpa. Az autóban nincsen automata világítás. Ez normális, vagy van valami probléma a világítással?
A másik kérdésem lenne, hogy ezt a modellt is érinti a beázás típushiba? -
krypton
senior tag
válasz
molnarpeter #47660 üzenetére
Ezt az üzenetet nem teljesen értettem. Átírásnál egyből motorkódosra írtani alatt mire gondolsz? Mindenesetre SZERINTEM érdemes az ilyet elkerülni, jobb nem pereskedni
.
Mellesleg szembe jött egy másik C-Max picit drágábban. Ezt is 20e km-enként szervizelték (bár nem mind hivatalos Ford szervízben, de számlával), 100-nál volt egy kuplung csere (számlával), sokat városoztak vele. Az árban "benne lehet" egy téli kerékszett, erre nyilván rákérdeztem, mert ez is egy pár százas költség lenne. Mit gondoltok az autóról, és szerintetek ez a 4.4 millió reális ár? -
krypton
senior tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni! C-maxokat nézegetek egy ideje, felkerült egy példány hahu-ra amiben már van 190e km. Ti mit gondoltok erről, mennyore lehet jó vétel?
Új hozzászólás Aktív témák
- Vezetékes FEJhallgatók
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- ROG Xbox Ally X: Összefogás
- Battlefield 6
- Xbox Series X|S
- Milyen TV-t vegyek?
- Újjászületés: szombattól új szerverkörnyezetben a PROHARDVER! lapcsalád
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Tizenkét tányérra térne át a Toshiba a HDD-piacon
- Apple Watch
- További aktív témák...
- Dell Latitude 5320 - hibás kijelzők - i5 1135G7 ,16GB RAM, SSD, jó akku, számla
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 128GB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3667 100% Akkumulátor
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ultra 9 285K 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- 129 - Lenovo Legion Pro 7 (16ARX8H) - AMD Ryzen 9 7945HX, RTX 4080
- AKCIÓ! Nintendo Switch OLED 64GB fehér játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő