-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz SECTORnooB #27170 üzenetére
Megvétel után azonnal.
60k-ra emlékszem a periódusra vonatkozóan.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
darvinya
titán
válasz SECTORnooB #27172 üzenetére
Általában alkatrészek 50-80eFt között van.
De változik, hogy szerelés közben mit vesznek észre és érdemés most javítani, mert így egy plusz szerelés költséget lehet spórolni.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
gabor9991
őstag
válasz SECTORnooB #27172 üzenetére
-
Sys85
veterán
válasz SECTORnooB #27352 üzenetére
Digit klíma,vagy manuális?
AC gomb kapcsolja a klímát ki és be mind2 fajta klímánál,digit klímánál az OFF gomb a komplett szellőztetést lövi ki.#Honda Hornet 600 CB600FA PC41 (Eladó!) #Ford Focus Mk3#
-
gabor9991
őstag
válasz SECTORnooB #27352 üzenetére
Fejegységen nyomd le egyszerre a 3-as és 6-os gombokat akkor sípolással leteszteli a hangszórókat, ha akkor nem szólnak a hatsók akkor valószínűleg tönkrementek.
-
Sys85
veterán
válasz SECTORnooB #27360 üzenetére
Használtan ilyen 4000-5000ft/db áron mennek bontóban.
Mondjuk én ha már ilyet cserélnék/pótolnék,akkor áldoznék egy kicsit többet rá és vennék valami jobb szettet+kiemelő keretet,gyáriért nem adnék pénzt.#Honda Hornet 600 CB600FA PC41 (Eladó!) #Ford Focus Mk3#
-
#31600896
törölt tag
válasz SECTORnooB #27352 üzenetére
10 esetből 11-szer nem szól a hátsó ajtó hangszórója, pedig benne van. Nem tudom meddig bírják, de rengetegszer találkoztam ugyanezzel az esettel. Nekem is ilyen... Kárpitot nem akarom levenni, utána már biztos zörögne..
-
molnarpeter
nagyúr
válasz SECTORnooB #27370 üzenetére
3, lendkerék és lerakódások megelőzése miatt is. Normál használatban 1500-2500 között tartanám, kivétel persze az elindulást.
[ Szerkesztve ]
-
Sys85
veterán
válasz SECTORnooB #27370 üzenetére
Az 1200 nagyon alacsony,akkor is ha dízel.Az 1900-tól semmi baja sem lesz,plusz ha valami gond van és rá kell lépni a gázra,akkor sem mindegy,hogy 1200 vagy 1900.A nagyon alacsony fordulat károsabb mint a magasabb!
Ajánlom figyelmedbe ezt a videót [link] ,főleg a 2. felét.
De magad is találhatsz rengeteg videót/cikket.Ezt a fordulatszám mizériát nem kell túllihegni!
Ha nem egy csörgő-zörgő lerúgott vérestorkú motor van az autóban ami bármikor kifordulhat belőle és van benne megfelelő mennyiségű olaj+hűtővíz,akkor nem lesz baja sokkal magasabb fordulatszámmal hosszútávon sem.[ Szerkesztve ]
#Honda Hornet 600 CB600FA PC41 (Eladó!) #Ford Focus Mk3#
-
Sys85
veterán
válasz SECTORnooB #27373 üzenetére
Cimborán régi 1,8 TDCi-je 6 körül evett,de az kicsit okosított motor volt,okosítás előtt átlag 5,5-t mondott nekem,de elsőkézből származó tapasztalatot csak valmelyik topiklakó tulaj fog tudni mondani.
Nagyon lábfüggő itt is a dolog szerintem.
Nekem az mk3 116lovas 1.6TDCi-je 4,2-4,5 átlagos használattal (90%-ban városon kívül, 95-100km/h tempó,2500-2700nál váltok,1700-1800nál lejjebb nem engedem a fordulatot még lassabb tempónál sem,egy tank hatótávja 1200+ km).#Honda Hornet 600 CB600FA PC41 (Eladó!) #Ford Focus Mk3#
-
Dißnäëß
veterán
válasz SECTORnooB #27373 üzenetére
mk4 Mondeo 2007, 2.0 TDCi 130 ló hatsebesség és agglomeráció + Müpa ingázóban (Soroksárin kifele délre) be tudtam klíma nélkül vinni
5.4,de akkor már nagyon tojás.. 5.5 körülre. Sok motorfék, zöldhullámok figyelése, óvatosba. Reális. Hamar elváltások, stb. Persze lásd előző posztokat, a hamar elváltás már nem feltétlen egészséges akkor sem, ha dízel. Mondjuk ma is megy a gép, már 350 körül lehet benne kb Az a motor egy doxa.. Havonta kapott egy Bp-Debrecent az M3-on,150130 tempomat, lehet ez tartotta karban.Kicsit (nem nagyon!) dinamikusabban, továbbra is vélhetően kicsit még bosszantva a többieket, hogy papás vagy, ilyen agglomerációs ingázásban 6 reális.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Sys85
veterán
válasz SECTORnooB #27424 üzenetére
650 és 430mm.
A gyártók ettől ilyen fél-egy centivel lefelé eltérhetnek.
A hátsó tudtommal meg évjáratfüggő.
2006-ig 380mm,2006-tól meg 350mm.
De az a legegyszerűbb ha leméred a mostani lapátokat.#Honda Hornet 600 CB600FA PC41 (Eladó!) #Ford Focus Mk3#
-
darvinya
titán
válasz SECTORnooB #27465 üzenetére
Nem.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz SECTORnooB #27467 üzenetére
Ezt így távolról megmondani…
Lehet egyszerűen csak a pedál nyikorog, de lehet beázott munkahenger, kinyomó, stb.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz SECTORnooB #27660 üzenetére
Legegyszerűbb bontóból beszerezni valamit (hangszóró, esetleg kábelköteg az ajtónál). De lehet ennél kisebb a gond és csak kontakthibás a csatlakozó a rádiónál.
⭐ Stella
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz SECTORnooB #27662 üzenetére
Gyári is kapható ha bemész egy Ford márkaszervizbe megrendelik neked, de az nagyon zsebbenyúlós lesz.
Első körben ki kellene mérni a kábeleket multiméterrel.
Kábel egyik végére az ohmmérő egyik felét, másik végére (hangszórónál) a másik felét. De ha van csipogó is (és mintha azt írtad volna csak azok szólnak), akkor simán lehet hogy csak a hangváltó krepált be. Azt sajna nem tudom hol van helyileg, általában a hangszórók közelében vagy a hangszórón közvetlenül ha egyszerűbb kivitel.⭐ Stella
-
molnarpeter
nagyúr
válasz SECTORnooB #27660 üzenetére
Kábel törés átvezetőben?
-
robertka
tag
válasz SECTORnooB #27992 üzenetére
Én írtam, hogy a többi hirdetéshez képent olcsónak tűnt de csak egy két hete kezdtem el nézegetni. Mit javasolnál inkább 1-1.3 között? Most ezt mentem el megnézni JWP068 a rendszám, minden számla megvan hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
válasz SECTORnooB #28000 üzenetére
A KKDA motorkód az ami olajszűrő szempontjából lényeges, illetve egyetlen kardinális kritérium van a szűrővel szemben, hogy a belső menete passzoljon a helyre ahová feltekered/tekeri a szerelőd, ami (ha jól kerestem rá akkor) M20x1.5.
Az már mellékesebb dolog hogy az adott gyártmányú szűrő 87 vagy 94mm magas, ha nem a legolcsóbbak közül választasz hanem a középmezőnyből, nem fogsz mellényúlni. Elférni biztosan el fog, magasságra is, átmérőre is, nem hasraütéssel terveznek egy ilyen szűrőt. -
#27070592
törölt tag
válasz SECTORnooB #28011 üzenetére
Ha a légszűrőházad téglalap alakú, akkor nyilván nem fogsz hengeres szűrőt venni bele..
Webáruházakban sem árt ha az ember körülnéz és átgondolja mit is rendel. -
#27070592
törölt tag
válasz SECTORnooB #28026 üzenetére
Igazán nincs mit.
1.8 tdci KKDA szervízinfo. Ha lehet hinni ezeknek az adatoknak akkor a 4 liter kevés lesz hozzá, 5.6 liter kell bele (új olajszűrővel, de nyilván azt is cseréled)
Hogy melyik olaj a legjobb hozzá, arról nem tudok nyilatkozni, talán a dízeles olvtársak mondanak valamit. -
#27070592
törölt tag
válasz SECTORnooB #28028 üzenetére
Szerintem az autók többségéhez elég az 5 liter, nincs piaci igény 6 literes kiszerelésre. Viszont vehetsz 5 litert plusz egy 1 literes kis dobozzal, máris megvagy, egyébként sem árt ha van egy kis tartalék és az pontosan olyan mint ami a motorban van.
Az én Focusomba 4.25 liter megy (papíron), de 5 litert veszek és így marad tartalékom ha rá kellene két csere között tölteni. -
SECTORnooB
addikt
válasz SECTORnooB #28234 üzenetére
Valaki erre?
-
kcsa
veterán
válasz SECTORnooB #28234 üzenetére
A felengedett kuplungnál zaj lehet nyelestengelycsapágy, kinyomócsapágy is, nem kell feltétlenül kettőstömegűre gondolni (na nem mintha ezek jobb problémák lennének ). Jelen állapotban mindenképpen tovább kellene használnod, hogy romlik-e vagy sem a helyzet, ennyi hibára még nem bontanám szét.
Végstádium: erős vibráció alapjáraton vagy gyorsításnál, felengedett kuplunggal leállításnál (ezt ugye eleve csak teszt miatt csináljuk ) csörgő hang. -
oliwire
őstag
válasz SECTORnooB #28240 üzenetére
"Mikor kezdjek gyanakodni, hogy nem jó a kettős tömegű lendkerekem?
Vannak félreérthetetlen jelek és vannak, amikből sejteni lehet, hogy csere lesz, mert arról még nem beszéltünk, hogy a lendkereket javítani nem lehet. Tehát ha:
- nehézkesebbé válik a váltás
- lassan elkezd zajosodni a váltás
- alapjárati zajok
- alapjárati remegés
- hideg induláskori zaj és „nyögések”
- leállításkor remegés és csörömpölő zaj
- az autó beindítása közbeni fulladás, valami lefogja a motort, akkor baj van vagy lesz.A kipurcanni akaró lendkereket úgy képzeljük, el mintha egy kép le akarna esni a falról, mintha le akarna csúszni a szegről. Axiális és radiális túlmozgást végez, ki akar szabadulni és új életet akar kezdeni."
Na ha ezek neked mind megvannak, akkor lehet ideje cserélni. Ha nem tudod, hogy mikor volt utoljára, akkor pláne esedékes lehet. Egyébként bírhat 150.000 km-t de akár 200.000 km-t is, nem lehet megjósolni pontosan.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz SECTORnooB #28243 üzenetére
Az hogy leállításnál remeg egyet 100% normális. Ezekre egyébként nem lesz hibakód, ezek teljesen mechanikus problémák, szóval figyelni kell csak.
A büdös meg... Milyen büdös? Szerves rohadás? Kőolajos?
-
darvinya
titán
válasz SECTORnooB #28243 üzenetére
Záptojás szag a katalizátor adja ki, mert már döglődik.
De ezt csak benzinesnél tapasztaltam már.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
kcsa
veterán
válasz SECTORnooB #28247 üzenetére
Át kell nézni, flexicső, tűzkarikák, befecskendező tömítése, hasonlók. Erre nem lesz univerzális válasz szerintem.
-
darvinya
titán
válasz SECTORnooB #28247 üzenetére
Akkor ereszt valahol valami.
De lehet dfp üzem bekapcsol, ha ilyen.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
ReFleXx
addikt
válasz SECTORnooB #28250 üzenetére
dizel reszecskeszuro, milyen auto / motor ez?
olaj/gazolaj szivargas okozhat ilyet ami aztan ráég valahova, kedvelt helyek pl injektor koruli rezkarika atfujas, vagy pl nagynyomasunal ereszt ami aztan eltud csöppenni a leömlőnél, de egy DPF tisztitas is elegge megtudja melegiteni a kipuff rendszer es leeg rola ami addig rakerült.2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
SECTORnooB
addikt
válasz SECTORnooB #28252 üzenetére
Olajat nem nagyon eszi mióta megvettem kábé semmit nem evett 2 hónap és 3 ezer kilométer alatt kb. Kormolni egyáltalán nem kormol.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz SECTORnooB #28243 üzenetére
Indítás: amíg könnyen indul, nem füstöl folyamatosan, addig nem tulajdonítanék különösebb jelentőséget neki, dízel=büdös (főleg sima nafta)
Lendkerék - én is hagynám, majd ha álló helyből indulva vagy indítás-leállítás nagyon zajos és remegős lesz, inkább akkor csere, aztán annyi. Meg lehet mutatni szakértőnek is, olvastam nyitott ajtót nézős verziót is a vibráció ellenőrzésére, de ahhoz gyakorlat kell. Vannak amúgy lendkerék felújító cégek is, ha időben el van kapva, egy próbát megérhet (olcsóbb), de amíg jó, nem nyúlnék hozzá.DPF-re gondolt szerintem, 1.8-ban szerintem nem volt
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz SECTORnooB #28257 üzenetére
Csak szubjektív módon állapítható meg a hibája bontás nélkül. Néha bontással is... Várj türelmesen, jó helyen van az a pénz a zsebedben
-
molnarpeter
nagyúr
válasz SECTORnooB #28255 üzenetére
Nekem is a nyelestengely csapágy a tippem, de most hideg van, sűrű az olaj, stb, azzal is együtt lehet élni amíg nincs csúnya hangja szerintem - szintén szerelőnek mutogatós dolog, mint a lendkerék. Ha hordó valahova olajcserére, akkor a köztes szervizek alkalmával ezeket mutasd meg nekik, aztán ha valamelyik jelentősebb mértéket ér el, akkor majd javítás. Sokat elmennek a dolgok 98-99% állapotban is
-
darvinya
titán
válasz SECTORnooB #28257 üzenetére
Luk jónak számít, kettős tömegű lendkerékből nem tudom melyik a jó, mert nekem sima van/kell.
Ahogy többiek írják, megállapítani valamit csak bontással, és tudással lehet.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
kcsa
veterán
válasz SECTORnooB #28261 üzenetére
Ezzel nincs is gond, de sokszor kénytelen vagy megvárni azt az állapotot amikor már korrekt egzakt módon megállapítható a hiba.
hasonló cipőben járok, c$ak mo$t épp ninc$ kedvem kic$erélni: mindkét féltengely belső csukló lóg egy kicsit, és gyorsításnál 30 kmh környékén remeg az autó. Se alatta, se felette nem, szóval nyilván engem aki tudom hogy valami nem stimmel nagyon zavar. Asszony jobb1-en észre se vette... No comment. Mindenesetre bal már kicserélve, persze semmit nem javult. Most jön a jobb oldali cseréje - ha megjön a kedvem ugye - mert ha nem ez a baja akkor belenyúlosabb lesz.
-
ngaba
aktív tag
válasz SECTORnooB #28243 üzenetére
Ha biztosra akarsz menni, elviszed egy jó szerelőhöz, és egy tálca sörért megmondja neked. Azt persze nem fogja tudni megmondani, hogy mennyit fog bírni, de azt igen, hogy per pillanat csereérett állapotban van-e.
-
Zoli-bácsi
senior tag
válasz SECTORnooB #28298 üzenetére
Vezetés közben akarod keresgélni az elgurult dolgokat?
-
ReFleXx
addikt
-
Zoli-bácsi
senior tag
válasz SECTORnooB #28313 üzenetére
Ha félreállsz akkor fel tudod kapcsolni a világítást, az hogy hangulatos...hát több mint érdekes szempont.
És ugye ez is igaz: (#28301) "+sötétben bent világítani nem a jó kilátás garanciája."
[ Szerkesztve ]
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
subaruwrc
félisten
válasz SECTORnooB #29712 üzenetére
-
kcsa
veterán
válasz SECTORnooB #29712 üzenetére
Tilos, mek monták az internetten a fészbuk csopordban.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz SECTORnooB #29712 üzenetére
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz SECTORnooB #29721 üzenetére
Ha az autó tudja kezelni a megemelt oktánszámú benyát akkor igen. Ha nem akkor, csak pénzkidobás.
Ismerős szokott 98-ast tankolni a régi Focusba autópályázás előtt, szerinte ez segít valamit a motoron karbantartani a jobb adalékok miatt. De erre nem vennék mérget.
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
DeFranco
nagyúr
válasz SECTORnooB #29731 üzenetére
részemről a dízel vonalat nem ismerem, nem is nyomoztam ez ügyben mert nem vagyok érintett, a benzin vonalon szerintem teljesen OK, amikor a tavaszi lezárás volt E5-ös (prémium) auchan benzint tankoltam a fókába
-
kcsa
veterán
válasz SECTORnooB #29731 üzenetére
Egy dolgot tudni kell: az Auchan a mindenkori legolcsóbb forrásból veszi az üzemanyagot, ez lakhelytől függően változhat. Ami viszont nem változik az az, hogy a rendszeres tesztelési eredmények kint vannak a weboldalukon, pont az ilyen hülye tanácsok miatt hogy ott szarabb/másabb/vizesebb/lopottabb az üzemanyag (ezt senki más nem csinálja, nekik elhiszed bemondásra hogy jó, Auchannak meg nem?).
De ha megnézed a teszteredményeket, láthatod hogy rendben van a műszaki elvársoknak megfelelő üzemanyagot kapsz.
~10 éve 90%-ban Auchannál tankolok, mert közel van és olcsó.
El tudod képzelni, hogy évtizedekig menne egy olyan üzlet, ahol mindenki autóját taccsra vágja valami elképzelten hibás üzemanyag?
-
subaruwrc
félisten
válasz SECTORnooB #29731 üzenetére
azért linkeltem a laboratóriumi teszteket
auchanos 95-s benya az inkább 98-asnak felel meg a 98 meg 100-nak
utóbbiba 0 közeli etanol.
dízelük hasonlóan túl teljesíti a követelményeket szóval nem foghatsz mellé szerintem -
molnarpeter
nagyúr
válasz SECTORnooB #29721 üzenetére
Nézz rá, mennyiből lehet kipofozni az üzemanyagrendszert a tiédben (pl mennyi 4 porlasztó felújítása), ha drága, akkor lehet megérné, cégnél mindenbe olcsóbbik ment és nem volt gond (durván 200k km-ig voltak max ott a kocsik). Ami legalább olyan fontos, az a gázolaj szűrő: minden második olajcserénél illik ledobni, legyen minőségi darab - Sofima, UFI, Purflux, Bosch, Delphi jók mondjuk, ledobáskor ránézve a fémspénekre meg lehet saccolni a nagynyomású szivattyú állapotát, plusz utána nem árt légteleníteni még indítás előtt. Nameg úgy negyed tank körül már érdemes telerakni újból a rendszer hűtése miatt pl. Ha nem mész sok km-t, akkor simán lehet, hogy megérné fajlagosan drágábbikat tankolni, de tehetsz hozzá magadnak is adalékot és akkor olcsóbban kijön, VIF Super Dieselt és esetleg Castrol TDA-t ajánlotta emlékeim szerint Mágus a VW topikban Auchan kutak közül a budaörsi a kedvencem, nyilván az ár miatt
Otthon általában olcsóbbik Auchan gázolaj megy mindenbe, MTZ-től Fiat common rail dízelig, egyelőre nem tudok konkrét hibát tulajdonítani neki - utóbbi vas mondhatni a tesztalany ilyen szempontból, viszont én alapból úgy állok hozzá, hogy a gyártók is az EU szabvány gázolajra tervezik a rendszereiket, innentől kezdve kutya kötelessége néhány százezer km-t megtenni gond nélkül bármelyik itthon kapható naftával. Bár ez úgyis elég összetett kérdés, szóval példának okáért amelyik autón nincs cserélve szűrő, ott a tulaj nyugodtan szidhatja a kutat...[ Szerkesztve ]
-
Joker88
őstag
válasz SECTORnooB #29712 üzenetére
hirtelen ez jutott eszembe
[link]In loving memory of Garrett Lockhart