-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
pn4hvq
senior tag
Konkrét infom nincs. A tulaj a probléma fennallasakor még a párom volt, azóta már nem élünk együtt. Ami minimális információt tudott adni a kérdésben, mert rákérdeztem: szerelő megnézte, az autó összességében rendben van, a hibát valami az üzemanyag rendszernél okozta (konkrétumot nem tud) és meglepő módon 10k (tíz ezer!) volt csak a javítás költsége. Azóta napi szinten 60kmt ingazik, tudtommal nincs baja az autónak. Korábban sem rövid tavokra volt használva, így az nem lehetett a hiba forrása.
-
bul07
nagyúr
Meglett a hiba, és javítva is lett
Egy szenzor ment tönkre
Kiszerelés nem volt egyszerű a szaki szerint, felx is bevetésre kerül egy két csavarnál.
Jeladó kivéve érdekes állapotban volt
Van tippünk hogy mi történhetett vele.
Írtam több mint egy éve hogy a főtengely szíjtárcsa gumiágya kiolvadt és csere, ebben a hozzászólásban képek is
És ekkor sérülhetett meg a szenzor és akkor nem lett cserélve és eddig bírta.Most kapott egy BOSCH 0 986 280 419 [link]
Szerelő a vezérlést is levette szerelés közben, és így a szenzor árával együtt kért 48e Ft-ot
Képek:
[kép], [kép], [kép], [kép] -
pn4hvq
senior tag
Talán itt írtam le a problémát, csak sajnos eltűnt az elmúlt időszak, de a kérdés ez volt:
Segítséget, ötletet szeretnék kérni, merrefelé induljak el a következő esetben. Adott egy 2006-os, 266ezer km-t futott 1.6TDCi HHDA motorkódos Focus, ami a héten a következő problémát produkálta indulás után 30cm-rel előregurulva: hiba nélkül járt a motor, majd menet közben megállt, hang alapján „szabályosan”, mint mikor leállítja az ember. Nem dadogott, nem volt semmi hang, előjel, egyszerűen megállt. Megpróbáltam elindítani, de azon kívül, hogy teker, nem indult be. Üzemanyagból még saccra 6-7L lehet az autóban, mert 100km körüli megtehető távot ír. Valamelyik, vagy több porlasztó gyanús lehet, mert első induláskor 10 másodpercig kissé egyenetlenül jár, de azután megszűnik ez a jelenség, így kb. fél tanknál öntöttem a tankba injektortisztító adalékot.Amit próbáltunk:-relék, szóba jöhetőnek vélt biztosítékok megvizsgálása, azonosak felcserélése, hátha sikerül jutni valamire. Mindegyik hibátlan.-az egyik injektorról levettük a résolajcsövet, hogy megnézzük, jön-e rajta gázolaj: az elgondolás az volt, hogy így a tanknál lévő és a magasnyomású pumpa működését kiderítsük: volt csepegés. A mennyiséget nem tudom megítélni, mert korábban sosem néztük, nem is tudom, mennyi lenne a normális mennyiség.-akku jó, bikázni is próbáltuk, eredmény nélkül-üzemanyagszűrő volt korábban, néhány éve cserélve. Azóta megtett távot nem tudok mondani, saccra 20e km-nek tippelném.-olaj+olajszűrőcsere kb. 10e km-rel ezelőtt (Ford 5W-30), vezérlés+vízpumpacsere kb. 100e km-rel ezelőtt voltA jelenség továbbra is megáll annyiban, hogy teker-teker, de nem indul el a motor.ForScan szerint semmilyen tárolt hibakód nincs.
Update a fenti kapcsán: átnéztük az összes biztosítékot, relét, akkut, mind jó. Levettük az egyik porlasztóról a résolajcsövet, indítózva csepegett a gázolaj, vagyis vélhetően az üzemanyag eljut. Előrébb nem jutottunk. Ötletként felmerült az üzemanyagnyomás szenzor, illetve a csatlakozójának a hibája. Ez az alkatrész az egr alatt található, bontás nélkül még csak nem is látszik, így ezt elvetettem, minthogy rendeljek egyet, és kicseréljem, hátha ez a bűnös.
Aztán félretettem két hétre az egész dolgot, mert a "felgyújtomeztasz@rt" és a teljes tanácstalanság miatt nem volt sem kedvem, sem egyéb ötletem a hogyan tovább kérdésében. Múlt héten elhatároztam, hogy elviszem szerelőhöz, de előtte nem hagyott nyugodni a dolog, megpróbáltam kitapogatni az üanyomás szenzort. Őszintén szólva fogalmam sincs, hogy hozzáértem-e, vagy akár a csatlakozójához, így elengedtem a kérdést.
Beültem az autóba, indítóztam, de csak tekert, és egyéb nem történt. Folyamatosan indítóztam, közben gondolkoztam, hogy esetleg még meg tudnék-e nézni valamit, majd kb 15 másodperc indítózás után beindult az autó. Járattam alapjáraton kb. 5 percig, utána megállítottam, vártam, indítóztam és azonnal indult. Ezt megismételtem még kétszer, hibának nyoma sem volt, indult azonnal. Mentem egy kört a parkolóban, majd mivel nem volt probléma, elmentem és tankoltam bele 15L-t. Ez alatt az egy hét alatt mentem vele pár kört a városban, hétvégén elmentünk 30km-t vele, majd nap végén onnan vissza problémamentesen. Hibakód nincs, jeleket tekintve hibátlan az autó.
Így igazán nincs ötletem, hogy mi lehetett. Ami felmerült bennem: üanyomás szenzor (vagy csatlakozója), illetve valamiért levegős volt az üzemanyagrendszer.
Jelenleg happy end(?) a történet. -
bul07
nagyúr
Öreg kocsija
Hát nem vagyok nyugodt
Belefaragtak egy nem bele való turbót, de tényleg, és így már rá valót se igen lehetne berakni
Ez a belevaló [link]És ezt faragták bele [link]
Nem értem mit gondoltak öcsém meg a szerelő, miért volt ez jó
És bennem azért felmerül a kérdés hogy később mi lesz, fogja bírni, kompatibilis annyira hogy gond nélkül menjen még pár évet
Műszakin át fog menni, nem változik meg a káros anyag kibocsájtás annyira hogy bukó lesz.(egy hónapon belül műszaki, és még kell egy szélvédő csere is)
Menni megy de tényleg nem értem az egészet(még nem beszéltem az öcsémmel lehet nem is fogom szóba hozni mert megkapom hogy mit szólok bele)Szerelő és anyag 170e Ft (szerelő 20)
-
bul07
nagyúr
Írtam 4hóba hogy az öreg kocsijánál(Ford Focus kombit 2005 gyártás, motor dízel HHDA (1560köbcenti)) olajcsere alkalmával a turbót megmozgatva lötyögött
Na akkor az öreg megtanácskozta ilyen olyan szerelőkkel és nem volt csere
Most panaszkodott hogy valami hangot ad nagyobb fordulaton.
Na és lehet találgatni mi, hát a turbó középrésze kezdet hozzáérni a házához(szerelő szerint, gondolom látszik is a nyom)Öcsém meg mit tudom én ki mozgásba lendültek
A.Z. turbó lenne minden kedvezménnyel olyan 105e Ft magasságába
De hoznak egy bontott turbót 40e Ft-ért és ha a szerelő megnézi szemre hogy jó, akkor az lesz beszerelve
Én mint külső nézelődő meg várom a végeredményt, nem akartam belefolyni
Én lehet hogy Unix-ból vettem volna DRI( [link] ) által forgalmazott gyári felújítottat
DRI gyári felújított féknyerget kapott az enyém hátra, 15hónapja
Ebben a hozzászólásban képek róla -
diablo1984
veterán
turbó a motorolajat szokta felkapni és addig megy amíg van olaj a motorban, utána a motor besül, csak max fordulaton minden szanaszét repül benne. A turbó, ha átengedi az olajat az nem a kipufogóba megy, hanem a coolerbe, azon át meg a motor égésterébe, ahol elég. Jártam már így eurocargoval, hogy a turbó feltöltötte az intercoolert olajjal, turbó cserekor meg a coolert és csöveket is ki kellett takarítani. Az is egyszer csak a semmiből kérte az olajat, németből még hazajöttem, de 15 liter olajat közben elkért.....
-
wanted5
őstag
Van egy turbó hiba, amikor az olajat benyomja a motorba és teljes fordulaton kezd pörögni amíg el nem fogy az üzemanyag vagy ki nem gyullad, de ez a diesel-eket érinti. [link]
Tőlem jobban hozzáértők biztosan jobban el tudják magyarázni.
De nyilván ha bármilyen fém alkatrész bekerül a motorba azt javítani valószínűleg drágább lesz, viszont úgy tudom jól fel tudják újítani a régit, nem feltétlen kell új. -
-
Hát már korábban 1x volt cserélve üveg (nem nálam) és nem akusztikus került bele, hiába Ford lett berakva.
Most utángyártott, de akusztikus megy majd bele, szóval rosszabb csak nem lesz, legalábbis nagyon remélem.
Kértem Pilkingtontól is ajánlatot, de b@sztak megkeresni vele…
Carglass-nál meg remélhetőleg nem a legalja üveggel dolgoznak, elég nagy múltjuk és nevük van, gondolom nem véletlenül. -
tKb.
tag
Igen, elég fura dolgok ezek. Még megpróbálkozom 1-2 dologgal, de lehetett volna ezt egyszerűbbre tervezni, hogy vergődjön vele az ember.
Szeretnék összességében kérdezni egyet, hiszen ez az első autónk, ami keyless. Érdemes először kuplung nélkül, csak gyújtást adni és utána indítani kuplunggal vagy teljesen mindegy már ezeknél az autóknál? (Mondeo mk5)
-
Az MK3 fókában is ledes van, ~380k km után is működik, de az egyik exkollégám 160k-t futottjában már cserélték.Sajnos lehet és van is szórás a gyári alkatrészek minőségében/strapabíróságában.
A Canbusos rendszer érdekes a Fordnál.
A tompítottat jelzi ha kimegy,a hátsó lámpát is (féket nem), de a helyzetjelzőket/indexet/refit nem.
Span Passat-ja mindent is jelez ha kimegy.Oké a Passat magasabb kategória is mint a Focus. -
wanted5
őstag
Köszi a tippet, utánanézek a passziválónak .
Igen, teljesen jó a meglátásod.
A jelenlegi tervek szerint ez nem lesz eladva, az én igényeimet kielégíti, ezért hacsak valami olyan baja nem lesz, amit nem éri meg javítani, akkor olyan 5-10 éves távra tervezek vele (inkább 10). Addigra 25 éves körül lesz, ami már vagy bontó vagy nem fog érdekelni nagyon hogy mennyiért veszik meg.
Szóval arra fókuszálok, hogy megőrizzem valamilyen szinten az állapotot, de nem kell csillognia.
Ha mostani rozsdaszínű pötty helyett lesz egy fekete az nekem teljesen jó. -
bul07
nagyúr
Hogy lezárjam
Azóta nem jött elő a indul megáll dolog, és kocsi ment vagy 200Km
Hétfőn megvolt a főtengely szíjtárcsa csere, és kapott új szíjat is, szíj nem volt kopott csak a megolvadt műanyagból kapott a külső felülette, és nem is nagy tétel a tárcsához képest
Ezt kapta a kocsi
CONTINENTAL vagy CONTITECH (ki hogy hívja) VD1094
CONTINENTAL vagy CONTITECH (ki hogy hívja) 6PK976Unixtól kettő együtt 29e Ft, öcsémnek elég jó kedvezménye van annak ellenére is hogy nem autószerelő
De azért rejtés hogy mitől volt ez a megy megáll dolog, összefügghet e ezzel a hibával nem tudom
-
Pont így jártam… (Mondeo 2.0 TDCi 2003-as). Semmi hibát nem jelez a műszerfalon. Szerintem üzemanyag szivattyú lesz/lehet. De nem tudom. De még nem néztem meg. Lehet nem is fogom. Én letettem addig, nem a vezérlés megugrástól félek, (az én esetemben, hanem hogy nem adja ki a hibát), így hogy adjam el….
Beteszem a lejárt hirdetést, hogy ne legyen szabálytalan. [link] SzóvalMert amúgy sem keresik, de így meg még jobban nem lesz eladva…
Szerintem így ne menjen vele.
-
-
-
pn4hvq
senior tag
Kicsit elmaradtam a topikkal, most olvastam a HHDA kódú autóval kapcsolatos kérdéseidet.
Mintha írtad volna fentebb, hogy a frissen cserélt olaj is fekete lett: ez ilyen, eddig akárhányszor cseréltem (nem volt átmosva, csak leeresztve és feltöltve), szinte azonnal ugyanolyan koromfekete lett az olaj. Az MK3-as Mondeonál ez ugyanilyen. Olajból én ugyanezt a Ford olajat szoktam tenni mindkét autóba (a HHDA Focusba és a Mondeoba is).
Légszűrőház csavar: hát ez sajnos nálunk is ilyen, tettem bele egy hosszú átmenő csavart, az aljára anyával és rövidrezártam a kérdést.
Olajleeresztő csavar: oda elég az egy alátét, amit a csavarhoz adnak - érdekes elképzelés, hogy sorban otthagyták. -
bul07
nagyúr
Összegezve egy helyen is meglegyen, hogy keresésre kidobja
Ford Focus kombit 2005 gyártás, motor dízel HHDA (1560köbcenti)
Levegő szűrő MAHLE LX 1570
Üzemanyag szűrő FILTRON PS 974/1 (Ez az a verzió ahol az elektromos részt át kel rakni az új szűrőre)
Olajszűrő MANN-FILTER HU 716/2 x
Tömítőgyűrű, olajleeresztő csavar ELRING 108.502
Olaj Ford Motorcraft SAE 5W-30És ami most nem lett beépítve majd ha melegebb lesz
Utastér szűrő SCT - MANNOL SAK 164Üzemanyag szűrő feltöltését a kompresszor tank befújással csináltuk, egy kicsit babrás volt de szépen feltöltötte, addig nyomatuk hogy egy flakonba két három deci ki nem folyt
Viszont volt meglepetés az olajleeresztő csavarnál
Volt rajta valami paszta, meg volt 3db réz alátét egymáson
De tényleg szépen sorban egymáson
Én arra gondolok hogy a régi alátéteket nem vették le, hanem rá az új, és a végén már kellett paszta is hogy ne szivárogjon.
Most le lett szedve minden és amit rendeltem hozzá alátét tökéletesen passzolt, kicsi helyben járatás nem láttunk szivárgást.Meg meg kellet mókkolni a légszűrő házat mert minden csavarja megvolt szakadva, és nem tartott semmit
-
Jenne
őstag
Szia!
"...megnéztem a könyvét és ott egyértelműen írja a WSS-M2C913-B minősítést..."
A Ford WSS-M2C913-C a Ford M2C913-B szabvány 2008-ban bevezetett utódja, a Ford WSS-M2C913-D/C szabványok visszafelé kompatibilisek a Ford M2C913-B/A szabvánnyal.
Bővebben itt olvashatsz. [link]
Fiam Fiestájába elég lenne az A/B szabvány de én évek óta EUROL FORTENCE 5W-30 ACEA A5/B5, Ford WSS-M2c913-D motorolajat tetetek bele. Bővebben: [link] -
ptesza
senior tag
Azt gondoltam egy alkalommal én is, hogy elég lesz ha feltöltöm a szűrőt és majd feltolja. Viszont itt nincs a tankban AC pumpa ami felszívja hanem a nagynyomású pumpa szívja fel magának. Amíg fel nem pumpáltam azzal a kis gumi 'citrommal addig nem ment, mivel levegőt nem tud színi. Csak agyongyötörné az önindítót és az akksit is. A kompresszoros meg nem tűnik túl szakszerűnek, inkább kényszerűnek.
Már régen vettem de kb. ilyen. -
ptesza
senior tag
Én így szokta cserélni az üzemanyag szűrőt.
Az nem tűnik ismerősnek amit a videóban mutat.Olajat ezt tettem bele utoljára.
Ha kell belinkelem a szűrőket is. A légszűrőböl van két fajta. Heneres és lapos. Ezt érdemes megnézni. -
radi8tor
MODERÁTOR
Kattogtasd ki ezen az oldalon: https://petranyialkatresz.hu/ford-alkatresz
-
#27070592
törölt tag
Márkafüggő történet. A Dacia egy lowbudget márka, azzal akarnak piacot szerezni hogy olcsó és olcsón fenntartható autókat kínálnak.
A másik véglet egy Lamborghini pl, van egy V10 blokkjuk (Audikban is előfordul) amiben egy lambda szonda csere úgy néz ki hogy váltó le, blokk ki.
Szonda ára 200€, munkadíj 3000€.. -
#27070592
törölt tag
Drága a szervíz mert a szerelők sem dolgoznak ingyen és a szervíztulaj is profitot szeretne év végén. Ide is egyre jobban begyűrűzik az a "nyugati" alapfelállás hogy egy autót nem (csak) megvenni drága hanem fenntartani is.
Ha spórolni akar az ember, csinálja meg amit tud saját kezűleg. (ha van helye, ideje, kedve és szerszámai) -
Balcsix
senior tag
Épp tavaly év végén volt a Mondeo a kötelező szervizen márkaszervizben.
Olajcsere-olajszűrő-levegűszűrő+üzemanyagszűrő, és még alap átnézés, stb... Ez volt kb 140-150.
A tételeket lebontva rájöttem, hogy nem is a munkadíj a sok (sőt ahhoz képest még elég jónak is mondható, amennyit elkérnek mostanság a maszek szakik, akik vagy gányolnak, vagy nem, és még csak nem is számlaképesek...). Inkább az anyagár ami húzósabb.
Egy szimpla olajcserére valami 50k-t mondtak... -
molnarpeter
nagyúr
Soros 5 hengeres létezett, gondolom dízel
Ha jóban vagytok, tegyen alá fogaskerekes euro 4 jumper/boxer 2.2 olajpumpát, gyárilag ezek a Puma motorok (euro 5-től, Ranger mind ilyen) változó szállításút kaptak, de egy fület hegesztve vagy lemezből közdarabot vágva felmegy a régi és az örökös gyakorlatilag (+10 perces olajcsere limit is sincs akkor).
-
ReFleXx
addikt
ez mikori ranger? benzin /dizel?
gugli nekem nem hoz talalatot v6 3.6literre
ablaktorlest szereti elbaszni a Ford.
mk1 Focusnal a nagy lapat nem húzta le amit a kislapat eletolt.
mk7 Fiestanal a szelvedo felso negyede/otode nincs torolve, eloszor azt hittem nem gyari meretu lapatok vannak rajta de azok voltak
Új hozzászólás Aktív témák
- Szélvész tempót diktál a Team Group T-Force szériás SSD-je
- Így tör borsot a Samsung az Apple Vision Pro orra alá
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Milyen TV-t vegyek?
- Újjászületés: szombattól új szerverkörnyezetben a PROHARDVER! lapcsalád
- Autós topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- További aktív témák...
- QNAP TS-870U-RP 8 lemezes Rack NAS
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 32/64GB RAM RTX 5060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy A50 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 R7 3800X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 SUPER 8GB ZALMAN T7 FSP 650W
- Honor X7a 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest