Új hozzászólás Aktív témák
-
Throme
veterán
Pár hónap eltelt építés nélkül, de most alakul valami.
Igaz, hogy kb a második lépésnél anyáztamde azért lesz belőle valami.
Na nem egy 1:8-as verdára kell gondolni, közel se...
Jövök ha kész lesz... -
sb
veterán
válasz
Neurotoxin #1078 üzenetére
Egyetértek. Ezek preferenciák, egyik sem jobb vagy rosszabb mint a másik.
Én pl. egyetértek azzal, hogy a színest könnyebb építeni. Technicet is a "színkódok" miatt. De azt is megértem aki nem akar feltűnő helyen kilátszó piros pineket pl. Másra használjuk, nyilván más lesz az elvárás is. Motoroknál ugyanez...Engem épp ezért a következetlenség zavar a legjobban. Egy sz*ros 5k-s készlet kedvéért pl. a Technic színkódot is felrúgja a Lego. Tehát mégis tud/akar más színben gyártani adott elemet. Ugyanez a matrica vs print meg a tök új elemek is. Meg nálam a motorizáció is. Ha van akkor legyen rendes, támogatott, ellátott. Meg az is oké ha nincs... de akkor másban se jöjjön elő mégis.
Lásd még slick/megfelelő szélességű SC/Icons gumik 6-20k-s készleten és ugyanennek hiánya a 80k-s Technic-ekben. Mert oda "minek egy készletre". Aztán most már a negyediknél tartunk, de nem sikerült megcsinálni. A hülyeség zavar, na. -
Neurotoxin
őstag
Az eltérő színű Technic pin, ugyanazon baromság miatt lett kitalálva, mint az építmények belsejében lévő színes elemek. Azt gondolja a Lego, hogy így könnyebb az építés...látom, pl. a Mattel is tett rózsaszín elemeket a Gullwing belsejébe..Engem is zavar egyébként az a fránya, kék színű pin az elkészült járgányoknál, de pl. a 42177-nél megtudták oldani, hogy feketéket használjanak.
Én személy szerint nem igénylem se a világítást, se a motorizáltságot. Később úgyis Rebrickable-n feltöltik a felhasználók a Lego készleteihez a motorizálási útmutatókat, ha arra van igény. A Cada AMG One-t én pl. venném olcsóbban, világítás, motorok nélkül. Szinte minden review-ban elmondták, hogy "elvileg" van belőle minden-mentes változat is, de sosem találkoztam vele, valószínűleg nem is létezik. Értem, hogy kilehet rá fogni jó akciókat kuponnal stb, de nem akarok fizetni olyan funkciókért, amiket nem használnék.
-
sb
veterán
Azért is írtam, hogy azzal nem értek egyet mikor olyan fikázás jön, hogy motor v. világítás nélkül mit képzelnek? Vagy ugyanez a véleményem a színben elütő Technic pinekről is. Kérni lehet, habzó szájjal úgy beállítani, hogy minden más szar... az nyilván nem oké.
Szóval azt megértem, hogy szegmentálnak. Volt itt szó a Cada motorizált 1:8-ról. Arra is írtuk, hogy érthető ha nem mindenki akar ilyet, mert egyszerű soha nem lesz pl. a vezetékezés. Simán elfogadható, hogy vki nem ezt preferálja... és akkor a gyártó sem, mert nem akar ezzel sz*pni. Mondjuk lenne 10x annyi problémázó telefon/mail rögtön...
Viszont lehetne kompromisszum. Ahogy itt is varázsütésre megoldották a modularitást vezetékek nélkül pl. Vagy a vezeték elvezetést falban. Stb... és az látszik, hogy a Lego is sokszor próbálkozik mással. PU, majd jön az okoskocka, a vonat 100 éve motoros és az is marad... csak nem mindig sikerül normálisan megoldaniuk.
Az univerzális kockák és moc-olás is régi legenda. Már alig van divatban, max gyerekek tolják így, nekik meg jó tizedannyi elemből is. Sőt, még könnyebb és kreatívabb is. A mostani Legok is tele vannak speciális elemekkel. Max nagyon kreatívan tök másra is használják. Lásd balta visszapillantó és társai...
Persze ha oda haladunk (szerintem igen), hogy nem egy, hanem sok gyártó lesz akkor normális, hogy specializálódnak is. Nem kell mindenkinek mindent gyártania. De aki valamibe belemegy az csinálja már rendesen!
-
Throme
veterán
Szerintem azért nem erőltetik a világítás témát a legónál, mert még mindig a kreatív építést tartják szem előtt. Vagyis, az egy dolog, hogy egy szettből gyárilag mit lehet építeni, de azt át lehet építeni és más lesz belőle. Ilyenkor egy betervezett világítás és hozzá a speckó kockák elvesztik jelentőségüket, mert csak adott kivitelhez jó.
A kínai meg úgy lehet vele, hogy 1x megépíted, azt' játszol vele. Nincs szétszedés és más szettekkel való vegyítés és MOC.
Persze csak szerintem, lehet nincs így és azért nincs legó világítás, mert csak.
-
sb
veterán
válasz
draco31 #1074 üzenetére
Bocs, valóban, azon átsiklottam.
Biztosan alaposabb is a Lego. Még így is összességében minőségibb a szolgáltatás, én abszolút efelé húzok saját hozzáállásban is: inkább drágább de biztosabb legyen egy termék. De szerintem náluk sok minden el van rontva máshol is és a végén az marad, hogy csak papíron jobbak, ill. nem annyival amennyivel kellene.
Lásd: eltűnő és 1.5 évig megvehetetlen (drága!) alkatrészek, motorok... nem is tudnak róla mit csinálnak és mit nem. Saját magukról... szóval sokszor ez az alaposság nem jön át a végén. Hiába lehet, hogy 5x hosszabb workflow-n és 8, alternatív gyártónál nem is létező részlegen megy át egy készlet tervezése és gyártása.
Náluk így kívülről nagyon sok alacsony hatékonyságú folyamat sejlik fel, plusz szerintem a marketing+logisztika jóval nagyobb költség.A világítás és egyéb résszel tisztában vagyok, hogy rétegtermék. Még csak azt se mondom, hogy bénák, hogy nem hozzák be. Valószínűleg ez náluk tudatos és többet vesztenének vele mint amennyire elmarad nyereségben, hogy kihagyják. De azért sok dologban lenne középút. Épp ezekben az új, kreatív, alternatív megoldásokban látni, hogy lehetne ezt magasabb minőségben és megfelelő mennyiséggel/helyen is csinálni.
-
sb
veterán
Ja és még egy külön.
Tudom, hogy a világítás és egyebek nem annyira brick téma, de egyrészt engem megfog, másrészt meg továbbra is minőséginek tartom azt ahogy megoldják. Azért a moduláris egymás mellé illesztés, a plexik megvilágítása, a végtelen tükör, stb... sztem eléggé csettintős.
(Ahhoz képest, hogy a Lego telibesz*rja a saját elektromos funkcióit, elemeit is. Újakat egyre butábbakat hoz, ill. az új smart brick se nagyon jön...)
New Lumibricks Cyberpunk Floating Train Station Set Review -
sb
veterán
Az a vicc, hogy a Legonál a kicsi és olcsó készletekben folyamatosan öntik a friss és egyedi elemeket. Akár printről, akár tök új elemről van szó. Rengeteg színes fig, állat, stb... a City, Friends, Ninjago és egyéb gyerektémákban. Gyakorlatilag ott erős eladási tényező, hogy bekerül egy rakás új elem vagy figura amit szeretne a gyerek megkapni.
És a legtöbb ilyen elem 1-2 szett és akár fél év után eltűnik a süllyesztőben. Tehát azt sem lehet mondani, hogy tartós lenne.
Anno én is így gondoltam,hogy nem elvárható tök egyedi, szettszintű cuccok kiadása, de innen nézve teljesen érthetetlen, mert máshol megcsinálják 10x annyi alkatrésszel és jóval olcsóbb szetteknél. 5-10k-s szettekről van szó sok esetben, nem a 18+ 60-80k-tól indulunk felfelé szettekről...Más:
Szerintem elég informatív. Ritkán nézek kockásembert, főleg ilyen hosszan, de ez lekötött és hiánypótlónak éreztem egy ilyen összefoglalót. Eleve a töredékét sem ismertem és azokban is elveszek, ki mit gyárt, mennyire egyedi, kinél ugyanaz a háttérgyártó, stb. Szerintem jó összefoglaló, tudattágító.Avagy mit vegyél! - Kínai kocka gyártók feat. Zoli - Pénteki Chat
-
draco31
veterán
Még csak most kezdtem el nézni, de ez most ide való téma.
-
prolad
addikt
válasz
draco31 #1069 üzenetére
Nincs, ha a külső elemek is ilyen minőségűek, akkor nem lesz gond. És masszív, mindent duplán-triplán rögzít, mostmár közelíti a végleges méretet, egy kézben, tetejénél felemelve is egyben marad. A dizájnban sok munka van, most hogy mennyi a saját ötlet, mennyit nyúltak meglevő LEGO keszletekből, az passz.
-
válasz
draco31 #1066 üzenetére
De van jelölés, a dobozon az szerepel made in China. De mivel kínaiak nem csak gagyit tudnak gyártani, lásd klímák, autók, stb, most már minőségi Lego elemeket is tudnak gyártani, Mattelnél biztosan van minőségellenőrzés, mert hibás elem nem volt nálam a készletben!
Első darab valóban a Mattel Prémium szériájában, kíváncsi leszek a folytatás milyen áron lesz.
Lego-ból egy ilyen makett szett min a dupla áras lenne, de lehet mégtöbb... -
prolad
addikt
Végre hétfőtől ismét volt időm foglalkozni ezzel, így néz ki az első könyv végén (7 zsák a 15-ből).Kíváncsi vagyok mi lesz a második könyvben, mert az első 4 fázis után (váltó+motor, hátsó felfüggesztés, utasfülke+ kormányzás, első felfüggesztés+kormányzás), a következő 3 fázis sokkal rövidebb és egyszerűbb volt, a 8-as zsákban is látványosan kevés az alkatrész (ezt jelzi a kézikönyv is, hogy a nehezén már túl vagy), de még van hátra 800+ lépés.
Az összeszerelés továbbra is alapvetően zavartalan, van pár szorosabban kapxsolódó alkatrész, itt-ott nem sikerült az öntést teljesen eldolgozni (csatlakozásoknál pici műanyag maradvány, ami elég könnyen lejön) és a kezikonyvben volr pár nehezen látható lépés, amikor a nagy modellre kell egy-egy kisebb assemblyt komplex módon tenni. Illetve a szürke/fekete árnyalatok nem mindig 100%-ban tiszták, érdekes lehet egy olyan szett, ahol minden egyszínű, hogyan van megoldva. Hibás/kimaradt lépés, vagy olyan hiányosság aminél elakadtam volna nem volt, rengeteg komplex és érdekes epítési technika van benne, de a végére mindig szépen összeáll. -
Throme
veterán
válasz
yahagyma #1064 üzenetére
Tényleg jól néz ki, de ez már inkább makett/modell kategória.
Lego-ék elég vastagon mérik az új alkatrészeket árban és minden modellhez külön új alkatrészeket kéne gyártani. Így se olcsó a portékájuk, hát még az egyedi alkatrész mennyit dobna rajta?!
Lego-nál valószínűleg nagyon nagy a vízfej. Mindenhez van 2-3 semmirevaló manager, akiket el kell tartani.... és persze a sosem csökkenő kereslet (megint valami rekord bevételű éven vannak túl). -
válasz
draco31 #1063 üzenetére
Nemrég lettem készen a sirályszárnyassal!
Nem "Lego" modellnek néz ki, hanem makettnak inkább így a spéci szélvédőkkel és ajtókkal!Nekem ez az első nem gyári Lego szettem, túl jó is ez a készlet ehhez az élményhez, szorosan és stabilan rögzülnek az alkatrészek, minőséggel semmi probléma nincs! Ami karcolódhat=fém alkatrészek és szélvédők, azok mind külön csomagolva érkeztek, így tökéletes karcmentes minden összeépítve/kiállítva! Nincs színeltérés, nem kell matricázni sem az eredeti modell összeépítéséhez, mert minden nyomtatva érkezik, a kocsit át lehet építeni "versenyautósra", de azt majd később fogom megépíteni, ehhez vannak extra matricák. Nem rugózik a kocsi, és a hengerek a motorban sem forognak, de ez itt nem elvárás, a kormányzás kicsit béna, de ez nem játszós szett! A hátsó csomitartóban elfér a fém pótkerék!
Összességében tetszett az építés, megérte megvenni.
Ha a Lego ilyen minőségű készletet tudna/akarna/szeretne kiadni, akkor annak új termékcsaládot kellene indítania, Lego Makett néven!
-
Épül a Merci
, tök sok spéci alkatrész van, építési élmény kiváló, egyenlőre nincs hiányzó/hibás alkatrész! Türelmes vagyok és abbahagytam az építést, holnap folyt. köv.
-
Megtörtént az eddig számomra elképzelhetetlen dolog az életben, megjött az első nem Lego, Legom
A kockakaland oldal elég friss [link] , én viszont bátorkodtam innen rendelni és hibátlanul meg is érkezett 2 nap múlva, szóval még gyorsak is, szóval ajánlott a cég, bátran vegyetek innen!
Fogtam már nem gyári Lego alkatrészt a kezemben, mert Bricklink-es rendeléskor volt már többször is, h az eladó kínai legot-t küldött.
Nem sok dologban vagyok márkahű és megingathatatlan benne, pénteken a Lego megdőlt, sose hittem volna, de ez a fém alkatrészes kocsi nagyon megtetszett építsdfel Zoli videója alapján!
Egyenlőre remek, az építéssel nincs bajom eddig, minden flottul megy!
-
Vistaboy
veterán
Megérkezett végre a Reobrix Maserati GranTurismo, amit szintén a Barweer oldaláról rendeltem, ahonnan a CaDA Mercedes AMG ONE szettet is. És, ahogy akkor, sajnos ezúttal is csak egy ugyanolyan, szürke, szimpla műanyag fóliába csomagolva küldték, mint a múltkor. Hiába írtam, hogy jó lenne legalább egy extra kartonban megkapni, ezek szerint nem jutott el az üzenet hozzájuk...
Szerencsére nem sérült meg a doboz, egyedül a sarkánál van egy kis nyomódás, de az nem érdekes. Összeépíteni vettem, nem elásni és 20 év múlva tízszeres áron eladni, bár mivel ez nem LEGO, aligha fog annyi érni...
Mindegy, ettől függetlenül továbbra is meg fogom említeni az értékeléskor, hogy egy kis mínuszpont jár azért, amiért nem rakják külön dobozba. Végtére is, én a teljes árat fizettem, ami magába foglalja a csomagolást is. Bár, ez még odébb lesz, most két hétig csak itt pihen mellettem, szülinapomra vettem, majd akkor lesz összeépítve.
-
sb
veterán
válasz
yahagyma #1050 üzenetére
Engem feszélyez(ne). Alig van nem Lego cuccom de ezeknél elgondolkodtam, viszont ezt menedzselhetőnek látom, mert szerintem Legon belül is több szint van.
Eleve a UCS, licenszelt, SW, stb... cuccok amik igazán értéktartóak, befektetésnek is ilyesmik mennek, de azok bontatlanul. Nálam ez nem pálya...
A második sáv szvsz ezek bontott, épített állapota. Ha egyedi szett akkor szerintem ezek tartják legalább a beker árat. Bár itt meg felmerül, hogy megvan-e a szett, ha elveszik, törik, reped, stb... tehát itt sem vennék ezt célozva, de mellékhatásként jó lehet értéket őrizni.
Én Legónál nem a klasszik gyűjtő vagyok, sok a gyerek/komolytalan szett, City, stb... ezeknél már igencsak véleményes a bontott (és gyerek által esetleg még jobban eljátszott) érték. De még ezekre sem feltétlen igaz, hogy kidobott pénz ahogy nézem a hirdetéseket (ill. vettem már 1-2 használt City-t). De ez már nehéz ügy szvsz, rendőrautó minden évben van, abból szvsz semmit nem ér a régi.
A 3 sávban szerintem mindenhol kulcskérdés a beker ár. Ha -30-40%-on sikerül venni akkor a fenti matek sokkal jobban kijön. Féláras szettnél már City/Creator is ér talán annyit.Hogy ne 0 legyen az értéke nálam bejátszik, egyszerűen tök más gondolni rá ha már kiadtál 6-7, sok 6-7 számjegyű pénzt csak "műanyagra" akkor nálam óhatatlanul feljön a kérdés, hogy ezért ne teljesen a kukába menjen ha mégis megfordulna egyszer az irány. Szemmel látható összeget valahogy erre nehéz - nekem - máshogy belerakni. Pedig nyilván van/lehet tök más hasonló is ami kevésbé zavar esetleg. Pl. egy nyaralás...
Mattel:
Nem tudni még mennyire jön be nekik, de ha eltűnnek hirtelen mert nem jön be, amit kiadtak az is elég minőségi, szvsz érni fog valamit.A legnagyobb rizikó talán az, hogy egyszer mainstream lesz az alternatíva - ahogy itt is egyre többen vagyunk - és akkor az általános árszint csökkenhet, minden gyártónál. De azért itt sem gondolom, hogy pl. negyedelődnének az árak. Az nem reális. Úgyhogy ez sem akkora gond.
Kínai cuccok:
Évekkel ezelőtt rendeltem azt a pár cuccot ami van, próbaképp. Akkor abszolút nem volt ismert, topic se nagyon volt, 10-ből 9 ittlévő ember nem is foglalkozott vele.
Itt sztem szintén az ár-arány fontos. Akkor töredékébe került, mondjuk negyede... annyira kis összeg, hogy azt megint megéri akár eladásra is. Mondjuk egy 60k-s szett 15k.
Utána volt egy időszak - nem vettem, csak figyeltem - amikor összezártak az árak nagyon. Mondjuk ezt a 60k-s (webshopos ár) szettet lehet, hogy használtan 40-ért megkaptad. Egy egy extrém leárazásban mondjuk 50-55-ért... a kínai meg került újan 35-be. Ott már annyira rossz volt az arány, hogy a fentiek miatt sokkal célszerűbbnek láttam a 40-55k-s eredetire vadászni 35k helyett.
Majd jött a Lego áremelés ami megint széthúzta az arányt... és úgy tűnik most kezd olyan szintre érni ahol sokaknál eléri az ingerküszöböt. A minőség és a változatosság pedig szerintem összezár a gyártóknál. Akik rá se néztek alternatívra azok ma elvannak vele, akkor is ha csak 98%-os. A Lego sem 100%-os.
Árban pedig van egy fontos tényező szerintem: hogy abszolút értékben is kezd olyan árakat elérni a Lego, hogy "műanyagra" nehezen tudod értelmezni, amikor már lassan minden nagyobb szett 120-150k-ról indul. Ez nálam megfordítja a folyamatot és hiába értékes szett, legyen mondjuk egy 150-200k-s Rivendell - kifut, még drágább lesz, ez a logikus irány... valahogy erre a folyamatra már nem tudok magától értetődően ránézni.Oké, infláció van, minden más is drágul de valahol az is hasonló folyamat az én fejemben. Egy ideig automatikusan számol vele mindenki, hogy ha infláció van akkor minden drágul, miért csak egy része drágulna a termékeknek és a többi aránytalanul lemarad?! De bizonyos mérték fölött muszáj, hogy divergens legyen, ha kevesebb a pénz akkor kevesebbre jut. Nem láttam még inflációt ami abba futna ki, hogy minden 2-3-10x drágább lesz idővel, de mindenkinek mindenből ugyanannyi jut mint mikor elindult a folyamat.
Most valahogy ilyen érzésem van, inflációs körök már voltak komolyak, láthatóan gyengébb helyzetben vannak a fogyasztók, nem csak itt. Még vége sincs. A Lego pedig kezdi átlépni az ingerküszöböt, tényleg napi szinten látható: topic, kommentek, videók.
Szóval zárul az olló és közben a magasra árazott Lego készletek vásárlórétege szerintem csökkenni fog. -
prolad
addikt
3 szakasz után (15 van összesen), elég szépen alakul. Sajnos a héten már nem tudok vele többet foglalkozni, eddig 1 szakasz átlag 2 óra körül van minsen nap egyet megcsinálni elég is. Rengeteg jó megoldás és wpítéai technika van benne, eddig nagyon masszív. A kormányzás, diffi, és a váltó fix sebességekben simán jár, viszont maga a váltás lehetne kicsit egyenletesebb, az néhol enyhén szorul és kicsit kattogós. De a fokozatkijelzés tetszik, jópofa megoldás.
-
Throme
veterán
válasz
yahagyma #1050 üzenetére
Nem értek a bizniszhez, sőt ellenszenves is.
A mattel-t nem tartom nagyon értékállónak.
Erre nem fognak áttérni a legós bizniszmenek. Elég zsé áll már legóban nekik.
Lehet a mattel minőségi, meg van fém alkatrész, de ezzel együtt nem is olyan olcsó.
Ezt a mercit is azért árulják itthon, mert megszűnt a gyártói oldalról való vásárlás lehetősége (ha jól tudom).
Ez az 58k juf nem kevés. Tudom, ilyenek az árak. Ugyanez fém alkatrész nélkül 70k huf kb legóéknál, én mégis a 2500 db-os defenderhez is hasonlítom, ami volt 55k huf. Persze az se lenne manapság ennyi, inkább 100k huf.
Másrészt a mattel szettek tartalmaznak egyedi alkatrészeket.
Persze ezért szebben kijön egy forma, viszont nem tudod máshova felhasználni.
Nekem nincs különösebb gondom a legó féle verdákkal. Meg kell érteni, hogy nem modelleket gyártanak, hanem sztenderd kockákból kihozható építményeket.Amúgy tetszenek a mattel járgányok, de kapják be, hogy tőlük nem lehet venni és ki kell fizetnem 1 vagy több kereskedő díjazását.
Azt viszont nem tudom, hogy a szettekhez csomagolt kisautók mennyire egyediek és lehet azok többet fognak érni a gyűjtőknek, mint az egész épített cucc mellettük!
-
draco31
veterán
válasz
yahagyma #1050 üzenetére
Nem foglalkozom a használt értékkel. 90% SP szettjeim vannak, nem is nagyon tervezek nagyobbakat, ami van, azokat kaptam mindet.
Dobozokat nem is tartom meg, a nagyobbaké van csak meg, hogy legyen valami a szekrény tetején.
Nem azért veszem őket, hogy majd eladom pár év múlva, ezek itt lesznek a polcokon sokáig, aztán majd esetleg ömlesztve egyben maximum. -
prolad
addikt
válasz
yahagyma #1050 üzenetére
Én ha valamit, akkor Legot (konkrét szettet) biztosan soha nem vennék használtan. Hiányzik-e belőle alkatrész, amikor szét lett szedve akkor mennyire normálisan lett elcsomagolva mert nem akarom egy nagyobb szettnél ömlesztve megkapni az egészet, illetve mennyire lettek megkínozva egyes darabok, amik így már töréshataron vannak, akár csak a rossz tárolás miatt.
Nemrég szétszedtem egy Lego szettet, amit még 10+ éve raktam össze, szülőknél állt a polcon. Legalább 30 alkatrész törött, egyszerűen elöregedtek. Van egy laptop tartóm amit Legoból raktam össze (egy viszonylag régi Technic szett), ott is egy-egy alkatrész csak magától leesik, törik, elöregszik.
Persze vannak nagyon értékes Lego szettek használtan amik kult darabbá váltak, de ott meg úgy vagyok vele, hogy drágán minek vegyem pont azt használtan, ha van ezer más új alternatíva. Szóval az én szemeben a Lego használt értéke kb nulla, remek összerakni, kézbevenni, évekig, akár évtizedekig lehet egy szép dísze a szobának, tovább lehet adni gyereknek, de tart ameddig tart, csak egyy halom műanyag annak minden korlátaival.
Amit egyedül vennék, az pl kilós áron megmaradt ilyen-olyan elemek (vagy volt régen még vödrös Lego, nem tudom árulnak-e), pl terráriumba valamit dísznek kígyók mellé. Mindegy mi, csak olcsón, ha a sok párától, hőtől meg a kígyópiszoktól tönkremegy, akkor lehessen könnyen pótolni. -
Üdv mindenkinek itt a "sötét oldalon"!
Meglesz nekem is az első "nem LEGO" készletem, ma megrendeltem a Mattel Brick Shop Mercedes benz 300 SL prémium 1600 db-os készletet innen [link]
Kicsit izgulok, hogy jól sikerüljön, a fém alkatrészek és a szélvédők nagyon megfogtak és az, hogy többféleképp is megépíthető és bevallom kíváncsi is vagyok milyen nem LEGO alkatrészeket építeni. Nem olcsó a szett, de mivel ez az első darab a prémium szériából, szerintem befektetésnek sem lesz szar.
A Mattel-től remélem a konkurenciát, remélem beválik nekik a biznyák, hisz ők is "csak" alkatrészeket szeretnének eladni egy "köntösbe" (azaz jól kinéző szettbe csomagolva. A gépsoraikra lehet valamit tudni? Kínában gyártatnak egy alvállalkozóval?
Ami visszatart/visszatartott idáig a nem LEGO vásárlástól, az nem is a minőség, hanem az értékállóság és eladhatóság, ez Titeket nem feszélyez belülről, hogy kb kidobott pénzt, mert eladhatatlan/értéktelen lesz amit vásároltál?
-
Vistaboy
veterán
válasz
Neurotoxin #1047 üzenetére
Persze, tökéletesen igazad van. Elvégre, oké, nem befektetési céllal vesszük őket, hogy kizárólag eredeti, barna szállítókartonban, bontatlanul, egyetlen nyomódás nélkül, tökéletes állapotban tudjuk eltenni, mert ha véletlenül megnyomódik a doboz, máris sokat veszít az értékéből... De ettől függetlenül, egy kereskedőtől/viszonteladótól, aki árucikkeket értékesít, az lenne az abszolút minimális elvárás, hogy a vásárlónak, aki kifizette az árut (amiben ugyebár már az ő haszna is, plusz még a posta és minden más költség is benne van), sértetlenül juttassa el a terméket. Mégsem fordítanak erre nagy figyelmet, aztán meg ha a csomag megsérül, és leértékeled, még ő van felháborodva...
Meglátjuk, én írtam nekik, hogy lehetőség szerint jó lenne jobb védelemmel küldeni, meglátjuk, mennyire fogadják meg...
Apropó, jut eszembe, valaki vásárolt már ilyen 1:8 arányú autómodellek kiállítására való akril vitrin-dobozt? (Ami a képen van.) Csak a TEMU-n látok ilyesmit, de nem igazán szeretek onnan rendelni. Valaki esetleg tud olyan webshopot, ahonnan ilyesmit árulnak? Úgy 10K körül van darabja. Fentebb már írtam, hogy sajnos betelt az 1:8-as kocsik kiállítására való szekrényem, de ilyenekkel még tudnék párnak helyet szorítani. Honnan tudnék pár ilyet beszerezni, ami megbízható forrás? Köszi előre is.
-
Neurotoxin
őstag
válasz
Vistaboy #1046 üzenetére
Nemzetközi viszonylatban én már elengedtem azt, hogy bármit is intakt módon kapjak meg. Régen ZAVVI-ék is úgy adták fel a steelbookjaimat, hogy csak egy sima, nálunk is kapható bubis borítékba tették őket, amit utána a postás jól belegyűrt a céges postaládánkba és miután megírtam kulturált formában, hogy ezt talán mégsem kellene, dupla kartonborításban kaptam meg őket. Egyetértek azzal, amit írsz, de ezeknél a szetteknél is fontos lenne nekem, hogy ne nyomorgassák meg a dobozok széleit, ami elég kiábrándító, mert én is nagy izgalommal szoktam bontogatni, ami frissen érkezett. Mould King-éknek megírtam Ebayen, hogy legyenek szívesek és tegyék bele egy plusz kartonba a dobozt...Még ők voltak felháborodva, hogy semlegest adtam nekik, válaszban kérték, hogy legyek mát szíves pozitív-ra változtatni a véleményt, mert nekik az mennyire fontos. Nekem pedig az ép csomagolás az..
-
Vistaboy
veterán
válasz
Neurotoxin #1045 üzenetére
Nem ragaszkodom patika állapotú dobozhoz, viszont nekem a kicsomagolás élménye fontos része annak, amiért veszem ezeket a szetteket. Főleg az 1:8-as kocsik esetén nem mindegy, miben érkezik. A LEGO-kat is úgy "rendeltem" a nepper ismerőstől, hogy nem volt gond, ha picit sérült a doboz, csak bontatlan legyen. Meg hát, olcsóbban is adták ekkor. Viszont doboz nélkül, ha csak a puszta zacskókat kapnám begyömöszölve egy zsákba - hiába, hogy a végén ugyanaz lesz belőle összerakva - nekem valahogy nem adná át az érzést, amire vágyok egy szett kibontásánál.
Persze, nyilván az sem jó, ha össze-vissza nyomódik a doboz szállítás közben, ezt meg is említettem az értékelésemben a Barweer oldalán, hogy jó lenne egy extra kartonba tenni a nemzetközi küldeményeket. Ettől függetlenül az AMG Mercinél nem voltak súlyos sérülések a dobozon, szerintem az eredeti csomagolás akkor is jobban megvédi az alkatrészeket az ütődések ellen, ha csak egy fóliába csomagolják, mintha a zacskók lennének egy kartondobozba bezsúfolva. A szettek nagy része általában így van eredeti doboz esetén is, de én kimondottan az 1:8-as kocsikat preferálom, ezeknél pedig sokat hozzátesz az élményhez a kicsomagolás.
Úgyhogy - nem vitázni akarok, ez saját vélemény - nekem megér 15 dollárt, hogy megkapjam az eredeti dobozt, abba az 5K-ba nem halok bele. Még ha meg is nyomódik itt-ott, a belseje nem sérül, viszont a kicsomagolás élménye megmarad, nagyon jó érzés felvágni a ragasztást - a gyűjtők most biztos a szívükhöz kaptak -, és kibontani a dobozt. Mondjuk, ha árban már 10K+ lenne a különbség a dobozossal szemben, lehet, meggondolnám, de akkor meg amiatt aggódnék, hogy ne sérüljenek maguk az elemek.
-
Neurotoxin
őstag
válasz
Vistaboy #1042 üzenetére
"nem tudom, nekem azt a 15 dollárt megéri, hogy eredeti dobozban jöjjön."
A Youmko/Barweer rendelések egy forrásból jönnek, talán egy fokkal jobban csomagolnak, mint a hivatalos Mould King-ék. Viszont már így sem látom értelmét az "eredeti" dobozzal történő rendelésnek, úgyis mire hazaér, beszakítják/megnyomják..Nem tudom, hogy a fekete nejlonzsák/kolumbiai drogszállítmány-jellegű csomagolás helyett, miért nem képesek beletenni a packot egy kemény kartondobozba
Eredeti Legonál viszont inkább elmegyek a rendelésért személyesen az átvevőpontra, mert ha fontos a doboz megőrzése, nem bízok se a postában, se a futárcégekben...
-
Throme
veterán
válasz
Vistaboy #1043 üzenetére
Ott nagyon vigyáznak a mundér becsületére.... hozzáteszem, hogy talán a topikgazda hozta be a Matelt is a fórumra, azzal nem volt baj, de ha más ír nem legóról, az igen.
Itt lehet beszélni mindenről, ami blokk építőkockás játék.
A Lego meg tovább drágul, mert megveszik a népek.
A fórumban is a fele társaság sír, hogy drága, de így is veszik mint a cukrot.Én most megálltam, mert mással foglalkozom, de van sok építeni valóm, majd megjön az ihlet és építek én is.
Addig is olvasgatom itt az építésekről szóló beszámolókat.
-
Vistaboy
veterán
"A Legos topikban findilom csúnyán néznének..."
Nekem konkrétan törölték a hozzászólásomat, amiben bátorkodtam megemlíteni, hogy a CaDA, Mould King, Reobrix és ilyen szettek minősége lassan utoléri a LEGO-t, funkciók tekintetében már sokszor előttük járnak, és az áruk is nagyjából fele a LEGO-nak. Nekem a CaDA Mercedes AMG ONE és most a Reobrix Maserati GranTurismo összesen 140K alatt volt szállítással (Németországból!!!), míg tavaly a LEGO McLaren P1-et 150K-ért vettem egy neppertől, mikor üzletben még 180K körül lehetett kapni...A következő LEGO 1:8-as szett sem lesz olcsóbb jövőre, arra mérget lehet venni.
-
Vistaboy
veterán
Lesz, tutira.
De majd csak október elején. Azon a héten itthon leszek, és szépen, nyugodtan, ahogy a Mercit is, össze fogom építeni. Maga a szett amúgy elsőre megtetszett, főleg miután láttam CleverPig videóját. Közben megnéztem néhány másik bemutatót is erről a készletről. Sajnos főleg német nyelvűt találtam, amiből egy kukkot sem értek, viszont egy negatívumot bemutattak, hogy az amúgy igen masszív szerkezet ellenére (Az 5480 elem jó része állítólag rögzítő pin.) a tető/szélvédő rész elég gyengére sikerült, könnyen szétjön, deformálódik, stb. Nos, mivel vitrinben lesz, így sokszor biztos nem fogom emelgetni, és amúgy sem a tetejénél fogva szoktam felvenni ezeket az 1:8-as kocsikat, de ez a része picit aggaszt. Tényleg csak egy picit.
Eleinte haboztam, mielőtt leadtam a rendelést, ugyanis a Reobrix márkát másodosztályúként említik a legtöbb webshopban/bemutatóban, stb. A CaDA-val tényleg semmi gond nem volt alkatrészek szintjén, remélem, itt sem lesz probléma. De bízom CleverPig értékelésében, szerinte jó minőségűek a darabok, neki tetszik, ezért végül rászántam magam.
Viszont érdekes adalékként annyit hadd említsek meg az árral kapcsolatban, hogy eleinte kicsit soknak tűnt ugyanannyit fizetni egy motor és világítás nélküli szettért, mint a Merci AMG ONE-ért (Ok, azon eleve volt 25% akció, az eredeti ára 300 USD korül van), de ahogy néztem, nem sok helyen van ennél olcsóbban, de ott is csak úgy, ha nem kell az eredeti doboz. Pl.: YWOBB oldal, 101 USD + 76 USD szállítás, az 177 USD, viszont doboz nélkül, nem tudom, nekem azt a 15 dollárt megéri, hogy eredeti dobozban jöjjön.
-
prolad
addikt
válasz
draco31 #1039 üzenetére
Lesz róla beszámoló, hs elkészül, de az még odébb van, 1-2 hét biztosan lesz.
Így az első 50 lépés után (ami a gearbox részre fókuszál) érzésre nagyon közel van a normál LEGO alkatrészek minőségéhez. Kicsit simább és fényesebb, de lehet csak mert új (az utolsó technic szettem van már közel 20 éves, lehet csak megkoptak az elemek). Az illesztések elég szorosak, nem bántóan, de van benne egy-két lépés ami határozott erőkifejtést igényel. Eltörni nem fog, de kétszer is megnézem biztos jó elemet használok-e.
Maga a leírás hozza a LEGO minőséget, ahhoz hasonlóan az elemek is sokszínűek, a komplex belső dizájnnál kell is. Egy-két helyen picit egybefolynak pl a szürke árnyalatai, de eddig ott mindig elterjedt formájúka volták a hasonlóan színű elemek.
A könyv elején az ismertető rész angol, az összerakáshoz írt segítő szövegek viszonteladó xsak kínaiak, egy google.com translate jó, ha kéznél van. Illetve van videós segítség a komplex lépésekhez, de szintén kínaiul és YouTube helyett BiliBili videók. A QR kódot beolvasva megkérdezi, hogy kínai vagy angol nyelven szeretném megnézni, egyelőre az angol mögött nincs semmi, később talán lesz. -
draco31
veterán
Egy gyors kis motor bemutató.
Nem néztem meg az árát, polcra porfogónak szerintem hibátlan. -
prolad
addikt
A Legos topikban findilom csúnyán néznének, de ide bedobom, rendeltem egy ilyet, most jött meg:
LaoLiang MOC 1 Lamborghini Essenza
Akartam már egy 1:8-as Lego szettet, de a Lego saját típusai drágák és nem tetszenek (vagy az adott típus nem vonz, vagy a kivitelezés), a motorizált típusok (pl Cada AMG One) szintén nem, legyen inkább normál gearbox. Szembejött pár hete a 2 LaoLiang típus (MOC 1 a Lamborghini, van egy MOC 2, ami egy SF90 XX és úton egy Mclaren W1), nem sok infót láttam róla, de azok alapján meggyőző. Főleg ez a videó (kínai, de van hozzá angol felirat), gondoltam teszek egy próbát.
180 dollár voltage postával, lett colns wgy doboz nélküli opció, úgy 20 dollár lett kevesebb. 2 hét alatt ideért, vánoltatással nem kellett foglalkozni.
Első benyomásod pozitívak, a csomagolás igényes, a kerekek, matricák jó minőségűek. Az összeszerelési útmutató szépen nyomtatott és érthető is így első ránézésre, illetve a 18+-os LEGO szettekhez hasonlóan van egy csomó extra infó az adott szettről, funkciókról, illetve az autó valós kepességeiről, egyéb Lamborghini modellekről, szép, érdekes. Bár sok a kínai szöveg, angolul is ott van minden. Illetve elvileg van cideós útmutató is több lépéshez, ez majd az összerakásnál kiderül mennyire hasznos.
Maga a szett not licensed, úgyhogy valós Lamborghini logo nincs a matricákon vagy az autón, illetve a gumikra is generic szöveg került (nem mint pl a Cada gumijaira), de a modell szépen leköveti a valós típus formai elemeit.
A többi majd az összeszerelés alatt kiderül, elleszwk vele egy darabig. -
Neurotoxin
őstag
válasz
Vistaboy #1035 üzenetére
Nem néz ki rosszul, bár nekem semmi kötődésem a típushoz. A fentebb linkelt CleverPig YouTuber összeépítette, sokáig volt a polcon mögötte!
Kíváncsian várom a beszámolódat!
-
Vistaboy
veterán
Üdv mindenkinek! Na, végül csak sikerült összehozni, megrendeltem a Reobrix 11010 Maserati 1:8 Technic készletet!
Idén ez lesz a szülinapi ajándékom, majd október elején fogom összeépíteni. Dobozos kiadás, ugyanúgy, mint a Mercedes AMG ONE, viszont ebben már nem lesznek motorok, az elektronika nélküli, kék változat mellett döntöttem. Árra picivel több lett, a Merci 189.90 USD volt, míg a Maserati a 15%-os kuponnal és a pontjaim beváltásával 192.90 USD-re jött ki. Magyar forintban viszont szinte megegyezett a váltás után, most is 68K-t vont le a PayPal fizetéskor.
Nagyon jó a Barweer oldala, ajánlom mindenkinek. Regisztrációkor kaptam egy 15%-os kupont, amit a Mercinél be is váltottam, majd miután megírtam az értékelést a termék oldalára, kaptam még egy 15%-os kupont. Most ezt váltottam be a Maseratinál. Ráaadásul van még két 13%-os kuponom is, amit a vásárlásokért kaptam... Csak az a gond, hogy egyszerre csupán egyet lehet beváltani... Kár, bár így sem panaszkodhatok, két, viszonylag nagy szettet vettem, egyenként 70K körül. Ez így egyben már 10K híján eléri a tavaly vásárolt LEGO McLaren P1 1:8 Technic készlet árát...
-
Throme
veterán
hát igen....
-
Throme
veterán
válasz
draco31 #1031 üzenetére
Amíg nem lesz rövidebb rugóutas alkatrész, marad a hézag szerintem.
Még beépíthető ferdén meg vízszintesen, az igaz.Esetleg erősebb rugóval, a meglévő műanyag teleszkóphoz.
Itt azért - szvsz - látni kell, hogy még mindig nem modellautó építésről van szó, hanem építhető játékautóról.
Rugó nélkül megoldható a probléma, kérdés mennyire hiányozna a funkció, vagy fontosabb-e a látvány?!
-
draco31
veterán
Megnéztem az NSX videót, egyébként nem nagyon nézem már a videóit, valahogy fura lett a stílusa.
Tetszik az építmény, azt nem értem miért rugózik annyit azon, hogy kevés a fém alkatrész benne.
Illetve amit a mercinél is mondott, hogy ha felmatricázza, akkor miért nincs azok helyett plusz alkatrész, hogy lehessen cserélgetni. Ilyenről nem tudok LEGO esetén sem. -
draco31
veterán
válasz
Vistaboy #1030 üzenetére
Első ránézésre jól néz ki, de a többi képen, főleg oldalról egy kissé LEGO szindrómás, hogy kb terepjárónyi hely van a kerék, és sárvédő között.
Csinálhatnának már SP méretben is valamit, ott régen jött újdonság.
Bár most megnézve, az U9 jön akkorában, de ez meg olyan tucat sportkocsi kinézet így. -
Vistaboy
veterán
A CaDA ismét bejelentett egy új 1:8-as Technic sportautót.
A CaDA 1:8 Scale Lotus Exige Cup 430 (C61511) idén már a második licenszelt készlet lesz a februárban bejelentett CaDA Master C64008W Mercedes-AMG GT3 1:8 után.
3730 darabos lesz a készlet, 53.8 cm hosszú, 23.8 cm széles, és 16.9 cm magas lesz összeépítve. Már elő is lehet rendelni, 125 USD körüli áron.
-
flashpointer
őstag
revell kockak, full belso interiorel
-
draco31
veterán
Átnéztem az új katalógust, van itt annyi minden megint.
-
draco31
veterán
Most dobta fel a face, úgy tűnik a COBI is beszállt az F1-be.
Azokkal a figurákkal még mindig nem tudok megbarátkozni.
Árba kicsit soknak érzem, hogy ugyan annyiba kerül, mint a LEGO változat, még ha pár helyen jobban néz ki az egyedi alkatrészek miatt. -
sb
veterán
válasz
Vistaboy #1021 üzenetére
Jó volt olvasni a leírást. Köszönöm!
Szerintem ez a szett méltó ellenfele a Legonak, sőt, sok dologban sokkal többet nyújt. Főleg ha nincs "szétlezógva" később, hanem kiállítási darab.Bár annál meg több nyilván, hiszen motorizált is. Minőségi a látvány is, gumik, kerekek, stb...
Ami felmerült bennem az olvasottakkal kapcsolatban:
1. A kétdarabos keretek szorulása.
Könnyen lehet, hogy ez feature. Ezeknek a kereteknek igazából tartania kell, a holtjáték szerintem probléma. Az pedig kényszermegoldás, hogy két részből állnak, ezek még jogvédettek a Legonál, ezért nem csinálhatták meg ugyanazokat az egy darabból álló kereteket. Lehet, hogy így tudták megoldani a dolgot és szándékos, ahogy írtad, minden másnál jobban szorulnak, nem úgy mint a többi alkatrész.
2. Kábelezés-rémálom
Ez meg szerintem hivatalból ilyen. Nemrég volt linkelve a "táncoló" 1:8-as kínai sportautó, 8(?) motor, 2 hub, stb... egyszerűen ennyi cuccot elvezetni az soha nem komfortos. Ez a Legonál is így van ha hasonlót csinálnak... de leginkább nem is csinálnak, részben szerintem ezért. Sokszor volt panasz, hogy az 1:8-as, 4000db-os TECHNIC!! modellekben szinte semmi érdemi funkció nincs, se elektromos, de sokszor a váltón kívül mechanikus sem. Ott tudatosan próbálnak egyszerűsíteni és igazából átlagvásárlóknál érthető is, mert egy ilyentől vagy egy "bigred"-től falnak mennének. Igazából mi is...de hát valamit valamiért...
@draco31
Ezt én már többször felhoztam a Lego topicban, hogy 100x egyszerűbb és kisebb megoldások vannak ma, mégsem hozzák őket 1-1 kivételtől. Pl. Duplo/City szirénák, stb... Régen volt 2x2 kockás mini motor is, ma épp azt keresgélem, hogy vannak apró léptető(!! tehát vezérelhető!) motorok ali-n amik kb. egy 1x1-es kockába beleférnek! Az akkuk is jobbak, ha meg remote igénye lenne valakinek az is elfér 1-2 cm-es nyákon, akár egy mini cpu-val vagy egy sima BT megoldással. A telefon is mindenkinek ott a kezében.
Viszont ezek szintén bonyolultak, vezérlésre, ha esetleg kell/szeretnénk programozni, akkor az is, a vezetékezés megmaradt mint legnagyobb gátló tényező sztem... erre is vannak jópofa megoldások, de azért annyira egyik sem egyszerű és felxibilis. Szóval a konklúzió ugyanaz: sokaknak erre nem lenne igényük és akartuk, így nincs. Bár opcionálisan annyi extra sz*rt gyárt a Lego is, hogy simán beleférne extraként, de ezzel nem akarnak vesződni, ha a sima műanyag kockákat is drágán el lehet adni minden mennyiségben.
Ha jól meggondolom, még pl. a házon belül megoldható printelésben se nagyon akarnak fejlődni. Kicsit sokszor jóvanazúgy érzésem van náluk, ha nincs vmi nyomás az előrelépésre.szerk: Most mondjuk épp jön majd az idénre beharangozott, de 2026-ra tolt "okoskocka" City-kbe, meg volt már leak vmi Technic Powered-szerű új cuccról is (az is ilyen butított, egyszerűsített dolognak tűnik: minden eszközben (motor, szenzor...) külön akksi! így mindent tölteni kell, cserébe nincs vezetékezés, anélkül kommunikálnak. A programozás része is kukának tűnik, vmi kártyákkal előre programozott dolgokra tanítható, stb... Szóval az egyszerűség felé megy felhasználói szemszögből, akár a technikai bonyolítás árán is.
-
draco31
veterán
-
Vistaboy
veterán
Jó reggelt.
Végre teljesen elkészült a CaDA Mercedes AMG ONE! Brutálisan szép lett a végeredmény, eszméletlenül jól néz ki, ahogy nyílnak-záródnak az ajtók és a spoiler, világítanak a fényszórók, és működnek a motorok. Ugyan a vezetékeléssel akadt némi gond, valamint, mikor felkerültek a kerekek, és kipróbáltam a távirányítást, a gumik néha súrolták az alkatrészeket, így lassabban gurult az autó. De mivel én ezzel úgysem fogok játszani, ezért egyáltalán nem zavar.
A lényeg, hogy végre kész lettem vele. Nagyon jó élmény volt ez az öt nap, míg sikerült befejezni. Sokkal bonyolultabb volt összerakni ezt az AMG Mercit, mint bármelyik másik LEGO Technic 1:8-as szuperautót, még annak ellenére is, hogy ebben nincs működő váltó. Az elektronika, főleg a vezetékelés miatt azonban itt sokkal nagyobb volt a kihívás. Maguk az építési fázisok is komplikáltabbak, mint a LEGO-nál, érezhetően jobban ügyeltek a kidolgozásra, főleg a burkolatnál, nagyon aprólélkosan vannak felépítve a lökhárító körüli és a kocsi hátán lévő spoilerek.
Ráadásul itt nincsenek többféle színű alkatrészek, szinte minden elem fekete és szürke. Építésnél ez picit megnehezíti a dolgot, hiszen sokkal jobban oda kell figyelni, nehogy összekeverjünk valamit. Viszont, a végeredmény tekintetében sokkal jobban mutat, mintha mindenhol látszanának rajta a kék színű pinek. Úgyhogy, szerintem ez pozitívum, a LEGO-nak is így kellene csinálnia.Ha már nyitni akarnak a felnőtt építők felé, és ráteszik a 18+ jelölést a készletekre, akkor ezeket nem a gyerekek képességeihez kellene igazítani. Ok, a nagyobb Technic szettek nem is kicsiknek valók, de azért nyugodtan lehetne egy 18+ készletben több lépés is egy oldalon. Valamint, legalább azok a pinek, amik kívülről látszanak, legyenek már olyan színűek, mint maga az autó.
Mindent összevetve, nekem eddig ez a CaDA készlet nyújtotta a legjobb építési élményt. Ezzel valóban kitöltöttem öt teljes napot, míg elkészültem. Húzhattam volna még tovább is, ha a héten itthon lehetnék, simán beoszthattam volna a hétvégéig. Legutóbb, a McLaren P1-nél úgy kellett visszafogni magam, hogy ne legyek meg vele három nap alatt. Pedig az sem kis készlet, de azt sokkal könnyebb volt építeni. Másnak lehet, hogy ez előny, de én azt szeretem, ha egy szettel legalább egy pár napig el tudok lenni.
Idén még mindenképp be fogok szerezni legalább egy ilyen 1:8-as Technic készletet, eddig legjobban a Reobrix 11010 Maserati 1:8 Technic tetszik, 5480 darabos, ebből majd a motor nélküli, kék színű változatot fogom megrendelni. Reményeim szerint idén még egyszer sikerül átélnem ezt az élményt, ezúttal a vezetékekkel való idegeskedés nélkül.
Nagyon örülök ennek a szettnek, már régóta meg akartam szerezni. Emlékszem, mikor láttam LEGO Zoli kicsomagoló videóját, amiben elmondta, hogy ő is azért vette meg, mert nagyon megtetszett neki. Nos, én már onnantól fogva eldöntöttem, hogy, ha valaha is össze fogok építeni egy CaDA készletet, elsőnek mindenképpen ezt a Mercit fogom megvenni. Akkor is, ha amúgy nem fogok játszani vele. Akkor is, ha ez valójában egy MOC, amit egyáltalán nem ajánlanak kezdő építőknek. Nekem ez megtetszett, és eldöntöttem, ha törik, ha szakad, én ezt összeépítem.
Most már csak azt sajnálom, hogy betelt az 1:8-as kocsik kiállítására szolgáló szekrényem. Úgyhogy először helyet kell csinálnom valahogy, mielőtt elhozom a Maseratit. De ez még odébb van, most egyelőre fontosabb dolgok következnek, a hobbi picit háttérbe fog szorulni. De előbb-utóbb úgyis meglesz a Maserati, ahogy ezt az AMG Mercit is sikerült megszereznem. Bár reményeim szerint arra már nem kell éveket várnom. -
Neurotoxin
őstag
Közben találtam egy számomra új YouTube csatornát (CleverPig), [link] , ami Lego szetteken kívül, bemutatja a Dark Side kínálatát is, jellemzően járműveket. A srác lassan és érthetően beszél angolul, kiváló content.
-
Neurotoxin
őstag
Köszönöm a részletes összefoglalót!
Ebből egyből látszik, hogy a Lego részéről is lenne megoldás, egyszerű megvalósítással, ami, ahogy draco31 is írja, működhetne biztosan évtizedekig. Csak hiányzik a tenni akarás, meg hát a profit mindenek felett, lásd pl. a Porsche és Revuelto árait.
Most nézem, hogy a #1013 -es hozzászólást természetesen Vistaboy-nak szántam.
-
draco31
veterán
Itt egyébként az a furcsa, hogy régebben még ezek a cuccok viszonylag nagy méretűek voltak, és meg tudták oldani. Most egy olyan 2x2-es kockába beleférne 10 LED is akár.
Jó persze ugye arra mennek, hogy 10-20 év múlva is működjön.
Mindenesetre biztosan elkezdenek most már jobban vakarózni, hogy a konkurencia ilyen téren hogy elhúzott már, és egyre jobban hozzáférhetőek is ezek a szettek.
És ha a minőség meg egyezik, akkor mindenkinek inkább az fog kelleni, ami tud is valamit, nem csak a polcon a port fogni.Még ha az "okosabbak" tudnak is ezt-azt, és szintén csak porosodnak a polcon, de lehet mutogatni, és dagad a máj, hogy hüledeznek az ismerősök.
-
draco31
veterán
válasz
Vistaboy #1011 üzenetére
Tetszik a részletes beszámoló.
A kábelezés valóban rémálomnak tűnik, gondolom azért van így, mert kitalálták egyszer, hogy mi az a hossz, ami biztosan elér majd mindig minden esetben, és nem akarnak rövidebbeket is gyártani külön.
Ugye LEGO esetén ez azért más, mert ha motoros a cucc, akkor nem viszik túlzásba a belső kidolgozását, és jobban el lehet férni.
A világítást, nem tudom mennyire hozzáférhető a végén a vezérlő, amibe a motorok is csatlakoznak. Biztosan kipróbálnék olyat, ha egyszerű, hogy a motorokat lehúzni, és akkor lehet a lámpákkal "villogni", ha meg a motoros funkciókat akarnám mutogatni, akkor meg azokat visszadugni. A távirányítót biztos meg lehet akasztani, hogy pl. folyamatos előre menetet nyomjon, és akkor meg is van a folyamatos világítás, amíg le nem merül.
Bár az is lehet, hogy érzékelné a motorok hiányát, és nem működik az ötlet. De ez csak egy módon derülhet ki.
Várom a folytatást! -
Pötyi
őstag
válasz
Neurotoxin #1015 üzenetére
4,5 Voltos világító kocka sima üveggel
4,5 Voltos világító kocka szórt fényű üveggel12 Voltos világító kocka sima üveggel
12 Voltos világító kocka szórt fényű üveggel9 Voltos egy izzóval
9 Voltos két izzóval
9 Voltos "fényosztó" prizmaPlusz ráadás:
Ezek az alkatrészek évtizedeket mesélnek el...
-
Pötyi
őstag
válasz
Neurotoxin #1013 üzenetére
Valaha a Lego-ban is volt 4,5 és 12 Voltos világító kocka, meg a 9 Voltos rendszerhez világító/villogó fény, sőt, ehhez volt még fény-"sokszorozó" panel is. Ráadásul volt üvegszálas megoldás is, hogy kivezesd a fény nyolc (8!) helyre.
Ha jól tudom, a ló túloldalára átesett, túlzott EU-s gyerekvédelmi intézkedések miatt vezették ki ezeket a hasznos alkatrészeket. A kínai gyártót meg nem igazán érdeklik ezek az előírások. Ha esetleg mégis számon kérik emiatt, akkor legfeljebb rábasz a készletre egy "18 plusz" -os feliratot.
Mostanra meg maradt a vonatban a világítás...
Kár értük, mert ezek a világító cuccok tényleg fel tudták dobni a készleteket.
-
Neurotoxin
őstag
Körülbelül ilyen jellegű beszámolóra számítottam
Eddig kettő kínai szettet építettem össze, már kezdem azt gondolni, hogy mindegyikben, kötelező jelleggel szükséges improvizálni.
A képekről is átjön, hogy a kábelezés egy rémálom! Itt is gondolom átfutott az agyadon, hogy bedobod a sarokba és ha lesz türelmed hozzá, nekiállsz megint.
Én is így voltam pl. a Jeddha szett Csillagrombolóját építve. Végül belátja az ember, hogy a sok szenvedés megérte
Biztosan fenomenális lesz a végeredmény! Ezt a 'világítás, csak működő motornál' dolgot emlékeim szerint Thomas Panke is megemlítette a review videójában.
@Throme: Ahogyan a Porschénál és Lamborghini Revuelto-nál megoldotta a világítást a Lego, működhet a jövőben is. Kell egy minimális központi HUB (a motoros funkciókat tiszta szívvel kilehetne hagyni) és hozzá világító optikai/üvegszál, egyszerű, de nagyszerű, nem is értem, hogy miért vártak vele eddig.
-
Throme
veterán
válasz
Vistaboy #1011 üzenetére
Nekem a hibátlan útmutató ellenére is sikerült a siánt működésképtelenné építeni....
Nem tudom, hogy sikerült (nyilván figyelmetlenség) a difit előre, fordítva beépíteni.
Megbontás után a visszaépítésnél meg valahogy megmaradt egy hosszú kék pin.
Minden rögzült, nem lóg semmi, mégis megmaradt... Ezt már nem fejtettem meg és úgymaradt.A világítást kezdik talán bevezetni legóék, bár nagyon az elején vannak.
Pedig baromi egyszerűen fel lehet dobni vele a szetteket.
Kinai legónál van hogy érintkező kockák vannak, vagy vezetéknek a falban járat, úgy van kialakítva a kocka.
Szerintem előbb utóbb eljutnak oda, hogy lesznek összeilleszthető kockák, amikben vezető szál fut és egymáshoz építve kvázi a falban megy majd a vezeték. -
Vistaboy
veterán
Jó reggelt.
Hú, srácok, kezd érdekessé válni a dolog. Múltkor a "B" fázis végén hagytam abba, most kezdődött a "C", amiben az első felfüggesztést kellett összeépíteni. Ez a CaDA szett eddig még nem sokban különbözött egy komplikáltabb LEGO-készlettől, leszámítva pár motort, néhány kilógó vezetéket, és itt-ott érdekes alkatrészeket. Viszont most már egyre inkább szembesülünk vele, hogy ez bizony nem egy "szimpla" LEGO. Volt pár olyan rész, aminél a hajamat téptem, de azért akad olyan is, ami sokkal jobban tetszik, mint ahogyan az eddig LEGO Technic szetteknél volt. De kezdjük az elején.
A "C" fázis az első differenciálmű megépítésével kezdődik. (Azért írok fázist, mert a dobozokon belül több számozott zacskó van, pl. a 3-as dobozban benne vannak a 3-as és 4-es számú zacsik is.) Azt követi a felfüggesztés összerakása, majd azután elérkezünk az építés egyik legfontosabb lépéséhez, miszerint választanunk kell, hogy kétkerék-, vagy négykerék-meghajtásúra akarjuk építeni az autót. Ahogy néztem, ezek annyiban különböznek egymástól, hogy összkerékhajtás esetén pár extra alkatrész segítségével a fő hajtási lánchoz hozzá kell kapcsolni az első kerekeket is. Minden más lépés megegyezik a kétkerék-meghajtással.
Az interneten sok olyan bemutatót látni erről a készletről YouTube-on, amikben panaszkodnak, hogy az összkerekes hajtás nem működik, csak a hátsó kerekek forognak, és a kormányzással is gondok vannak. Pedig ők mindent úgy csináltak, ahogy az a könyvben állt. Nos, mint ahogy később nálam is kiderült, pont ez volt a baj. Én bíztam a tervezőkben, illetve magamban is, ezért úgy döntöttem, hogy mégis inkább négykerékmeghajtásúra építem az autót. Hogy miért? Hát, ugyan játszani nem sokat fogok vele, viszont ha másnak be akarom mutatni a funkciókat, akkor jobban néz ki, ha felemelve az autót, forog az összes kerék, mikor jár a motor.
FIGYELEM! Aki hozzám hasonlóan az összkerekes hajtás mellett dönt, itt nagyon figyeljen oda, ugyanis van egy lépés (C40) amit NEM SZABAD úgy csinálni, ahogy az összerakásiban áll! Higgyétek el, tapasztalatból mondom. Erről sajnos pont nincs képem, így már csak az elkészült részen tudom megmutatni. Pirossal bekarikáztam két kis szürke alkatrészt, amiket kis x-alakú rudacskákkal kellett ráfogatni a bordázott elemre. A könyv szerint ezt a lépést kizárólag négykerék-meghajtás választása esetén kell elvégezni. Viszont, ha így tesztek, akkor később, mikor fel lesz építve az autó eleje is, elérkeztek ahhoz a részhez, hogy, miután beszerelitek a kormányművet vezérlő motort, ki tudjátok próbálni a működését. Na, itt fog kiderülni, hogy gáz van.Ugyanis a két kis szürke alkatrész nagyjából 2-3 milliméter távolságra esik a kocsi belső szerkezetétől, így ha kormányozni akarjátok a kerekeket, akkor mindkét irányba csak ezt a 2-3 millimétert tud fordulni. Szerencsére ezt később könnyen tudjátok korrigálni, ahogy azt én is már azóta megtettem. Szimplán el kell távolítani ezt a két kis alkatrészt a pöcökkel együtt, ami rögzíti. Ennyi az egész. Vagy még összeszereléskor EZT AZ EGY LÉPÉST csináljátok a kétkerék-meghajtás alapján. A többi mehet úgy, ahogy a könyvben van. Miután felkerül az első tengely, a kormánymű motorja, és ezeket ki is próbáltuk, hogy működnek, kezdődik a POKOL. Ezt szó szerint értsétek. Ha van valami, amit negatívumként lehet említeni ezzel a CaDA Mercedes AMG ONE szettel kapcsolatban, az az elektronika beszerelése, de azon belül is főleg a kábelezés. Na, ennél a résznél kezdtem el először a készlet tervezőinek a felmenőit szidni.
De azért ne értsetek félre. Maga a szett, és az elektronika is egyszerűen brilliáns, ha jól rakjátok össze, minden szuperül működik, és tényleg über-baszón néz ki, ahogy világítanak a fényszórók. Bár azért mondjuk megoldhatták volna, hogy a lámpákat külön is be lehessen kapcsolni, de ez legyen a legnagyobb baj. Viszont amire jobban figyelhettek volna, azok a kábelek. Egész pontosan azoknak a hossza. Azt már ti is láthatjátok a képeken, hogy valami irgalmatlanul hosszú vezetékek vannak benne. Ezzel csak akkor van gond, ha a 20 centis vezetéket a 3 centivel arrébb lévő csatlakozóba kell kötnöd, a felmaradó 17 cm-t pedig tekerd annyira össze, hogy elférjen egy négyzetcentiméternyi kis helyen... idegbaj, komolyan.
Próbáltam szemléltetni, hogy van a vezeték behajtogatva a motor alá. És - hangsúlyozom - ez még csak az első kábel, aminek oda be kell férnie. Később a jobb oldali világítást is arra kell vinni, a bal oldalit pedig ugyanúgy összegöngyölni, és be a másik oldalra, mivel a bal oldali fényszórók szinte közvetlenül az elem mellett lesznek, ahonnan a LED-ek vezetékei erednek. Szóval a kábelezés maga a pokol. Persze, akinek nincsenek akkora kezei, mint nekem, nyilván könnyebben fog boldogulni, de ez akkor is idegtépő. Ennyi volt a "C" fázis, következik a "D", vagyis a 4-es számú zacskók. Ezekből épül fel az első és hátsó lökhárítónak az alsó része, az alsó spoilerek, az ajtónyitó mechanizmus kezdete, illetve az első-hátsó világítás is végre a helyére kerül.
Itt egy kis felüdülést jelent a sok kábelezés után végre egy kis építés, viszont akad pár dolog, amire figyelni kell. A kábelek vezetésénél igyekezzünk a kézikönyv által jelzett irányt követni. Bár, sajnos ez néha olyan mértékű illesztéseket, feszítést és gubancolást követel meg, hogy sokszor azt hittem, tutira nem fog valamelyik lámpa világítani, úgy meg kellett hajtani néha a kábeleket. És még most, ebben a szakaszban érdemes az első kerekeknél, a bordázott rúd mellett úgy elvinni a vezetékeket, hogy később, ha kormányozzátok az autót, ne akadjanak bele a kábelek mozgás közben.
Ez az a pont, ahol még ki tudjátok javítani a fentebb is említett kormányzási hibát! Ugyanis azt a két kis alkatrészt, amit ki kell venni a bordázott tengelyből, ekkor még könnyen eléritek, egy fogóval simán ki lehet szedni, anélkül, hogy vissza kellene bontani. Azután már, ha később rákerül a borítás, egy kicsit neccesebb lenne ezt javítani. Amire még nagyon érdemes odafigyelni, hogy ennél az építési szakasznál a kézikönyvben oda-vissza kell váltogatni a kocsi első és hátsó része között. Bár korábban dícsértem a CaDA összerakási útmutatóját, hogy jobb, mint a LEGO, de azért itt előfordult párszor, hogy a perspektíva-váltást jelző ikon lemaradt, és eltelt kis idő, mire rájöttem, hogy ez már a kocsi segge, nem pedig az eleje.Viszont ez a rész már nagyon izgalmas is volt egyben, hiszen végre elkezdett összeállni a kocsi eleje és hátulja. Helyükre kerültek a lökhárító, a spoilerek, és már a karosszéria elemei is, végül pedig a lámpák, amik - édes istenem, mennyire hiányolom ezt a mai napig a LEGO készletekből - VILÁGÍTANAK!!! Kurva jól néznek ki, ez megér minden szenvedést a kábelekkel, egyedüli gond, hogy mint azt már fentebb írtam, csak akkor kapcsolódnak fel, ha a motor is megy, ezt megoldhatták volna egy külön gombról vezérelve, vagy akár egy kapcsolóval az akksi mellett. Sokan szerintem úgyis főleg kiállítani fogják, sokkal jobban nézne ki világító fényszórókkal a vitrinben.
Idáig tartott a "D" fázis, eddig jutottam tegnap. Helyére kerültek a lámpák, be lett kötve az akkumulátor, és az egész elektronika végre működőképes. Már csak a hátsó spoiler és az ajtók hiányoznak, azokat is motor fogja működtetni, ahogy néztem, most ez fog következni. Bár ez a rész nagyon szenvedős volt, de a végeredmény megérte a kínlódást. Elszórakoztam egy kicsit a motorok tekergetésével. Minden működik amúgy, forog az összes kerék előre-hátra, kipróbáltam a KERS-t imitáló motort, az is működik, felgyorsul tőle a forgás. Úgyhogy mára ennyi, legközelebb innen folytatjuk. Sziasztok.
-
Throme
veterán
válasz
Vistaboy #1007 üzenetére
Ha jól emlékszem a CADA porsche-nál is 2 db-ból van a keret, de nekem nem volt gondom vele.
Ha elfárad a kezem, akkor kicsit pihenek (mást csinállok).Egyébként legóéknál is megy az, hogy valamit nem 1, hanem 2 darabból oldanak meg.
Ezzel lehet db-számot növelni, hogy elfogadjuk a magas árat... -
draco31
veterán
Örülök, hogy eddig minden pozitív, és tetszik az építés.
Azt a négyzet keretet én sem értem miért így oldották meg, lehet a későbbiekben változtatnak ezen, vagy már változtattak is, csak még nem tudunk róla.Az említett kínai oldalon szerintem én jártam, ahol az útmutatókat lehet megnézni, ott én nem találtam meg az ehhez valót. Bár nem lapoztam a végéig, mert a készlet számok alapján már túlmentem ennek a számán, így nem lapoztam tovább.
Kíváncsi vagyok a folytatásra
-
Vistaboy
veterán
válasz
Vistaboy #1007 üzenetére
Még annyit kiegészítésként a fentiekhez, hogy mikor töltitek az aksit, akkor a kézikönyv leírása szerint kéken kellene villognia a blokkon lévő LED-nek, de nálam pirosan villogott. Először azt hittem, valami nem stimmel, kipróbáltam a számítógép USB-portján és az elosztón lévő USB-aljzatban is. Mindkettőnél ezt csinálta. Rákerestem a neten, a Reddit oldalán azt írják, hogy náluk is ugyanez van. Nem kéken villog, ahogy a könyv írja, hanem pirosan, ennek ellenére az aksi rendesen feltölt, szóval nem kell izgulni miatta. Mikor a töltés kész, a villogás abbamarad, és zölden világít a LED.
És ide még beszúrok egy képet, mivel az előző poszt végén az egyik korábbi állapotot raktam be utoljára. Jelenleg itt tartok, ez pár lépéssel a kettes számú doboz befejezése előtt készült. Plusz még annyi korrigálás fentebb, hogy a motorok próbájánál természetesen nem a hátsó felfüggesztésre, hanem a hajtásra gondoltam.
Viszont annyit hadd kérdezzek, hogy valahonnan le lehet tölteni a frissített összerakási útmutatót digitális formában is? Ugyanis a hivatalos oldal átirányít egy kínai oldalra, ami olyan lassú, hogy az agyamat eldobom, mire ott megtalálok valamit. Se a dobozon, se a kézikönyvben nem találok utalást arra, hogy ez már egy frissebb készlet, amiben javítva vannak a hibák az összerakásiban, vagy még a régi?
-
Vistaboy
veterán
Nos, nem bírtam magammal.
Elvileg holnap akartam nekiállni, de úgy voltam vele, inkább hamarabb kezdem, mert ki tudja, meddig fog tartani. Pláne, hogy megfogadtam, extra figyelemmel fogok eljárni, ha itt valamit elcseszek, az nagy gáz, szétszedni már tuti nem akarom még egyszer.
A készlet kibontása után egy-az-egyben olyan érzésem volt, mintha egy LEGO 1:8-as autót bontanék ki. Rekeszekre van osztva a belső rész, építési fázisok szerint, az 1. számú doboz a legnagyobb, mivel abban van a távirányító, a motorok, elektronika és egyéb alkatrészek, amik csak később fognak kelleni. Építőelem itt még nem nagyon sok volt.
A távirányító két AA-s ceruzaelemmel működik, de a kocsi maga akkumulátorról megy, amit ajánlott a doboz felbontása után egyből felrakni töltőre. Durván 3 óra kellett neki, mire USB-portról feltöltődött. Azért kell feltölteni az akksit, mivel a motorokat érdemes kipróbálni még azelőtt, hogy beépítenénk őket. Kapunk egy USB-kábelt, illetve két könyvet is a készlethez, a kisebbikben millió nyelven (MAGYARUL IS!) le van írva, hogy kell tölteni az akksit, mire kell figyelni a távirányítónál, stb.
Ha minden oké, kezdődhet az építés. Bevallom, nem kicsit izgultam, nehogy hiányozzon valami, vagy öntési hibás legyen, mert ha bármit pótoltatnom kell, jó pár nap, mire ideér. Szerencsére eddig nem volt gond. Az alkatrészek szerintem kimondottan jó minőségűek, bár azért itt-ott láttam sorjás, vagy esztétikai hibás alkatrészt (a funkcióját ellátta, csak minimálisan deformált volt). Eddig átlagban kilencven százalékban nem volt gond az illeszkedéssel és a szerelhetőséggel. 1-2 lazább elem előfordult, de nem volt vészes, utána rögzítette a többi alkatrész.
Viszont egy kifogásolnivalót meg kell jegyezzek, és szerintem a legtöbben kifejezetten emiatt húzzák le ezeket a készleteket. Ugyebár, a CaDA-nak vannak megoldásai, amit a LEGO egy darab alkatrészből old meg, ők meg kettőből. Például a négyzet alakú kereteket, amik legtöbbször az alváz, váltó és egyéb részeket foglalják magukba. Nos, szerintem a CaDA-nak erre az egy dologra nem ártana odafigyelnie, mert tényleg nagyon nehéz ezekbe a két részből összeállított darabokba benyomni a kisebb pineket.
Csináltam egy közelit az egyik ilyenről. Azokból a kis, szürke pinekből elég sokat kell az ehhez hasonló keretekbe tenni. Nos, ennél a résznél én tényleg ledaráltam az ujjaimat, ahogy LEGO Zoli fogalmazott. A normál elemeknél, amik nem két részből álltak, simán be tudtam rakni ezeket a pineket, tehát nem azoknak a hibája, hogy itt nem mennek be. Hosszabb pinek esetén nincs gond, azokat simán át lehet dugni, szóval maguk a keretek sem rosszak, viszont a rövidebb pineknél szinte mindig annyira megakadt a két elem között, hogy fogóval kellett benyomni, ujjal nem bírtam.
És ha már szóba kerültek a pinek. Szerintem nagyon jó, hogy egységes fekete színnel vannak. Aki épített már össze elég LEGO Technic készletet, és ismeri az alkatrészek kinézetét, nem igazán fogja őket összekeverni. Nyilván, elsőre furcsa, hogy minden fekete, de elég hamar meg lehet szokni, egyedül az új, LEGO-nál eddig nem látott darabok okoznak eleinte egy kis gondot. De utána már olyan építeni ezt a CaDA Mercit, mintha LEGO-t raknék össze... leszámítva a motorokat és elektronikát.
Ami a használati utasítást illeti, szerintem totálisan érthető, és teljesen világos mindazok számára, akik építettek már össze komolyabb Technic készletet. Eleinte picit furcsa, hogy egyszerre sok lépés van egy oldalon, meg hogy több alkatrészt is be kell rakni egy fázisban, de ez gyönyörűen ki van emelve. Minden új alkatrész körbe van rajzolva, még külön kis képeken ki is vannak emelve, ha valamire ügyelni kell. Szóval, részemről a CaDA összerakási útmutatója eddig bőven jobb, és legalább annyira érthető, mint a LEGO készleteké.
Jelenleg így állok, ahogy az utolsó képen látni, ennyi lett kész a második doboz befejezése után. Holnap lehet, hogy nem tudom folytatni, mert kirándulni megyünk asszonnyal, de vasárnap mindenképp építem tovább, mivel szerdáig szeretném befejezni. Eddig nagyon tetszik, már a motorokat is kipróbáltam, iszonyúan jó látni, ahogy forgatják a fogaskerekeket... de persze még bőven nincs kész a rendszer, egyedül a hátsó kerékfelfüggesztés működik, plusz a hátsó spoiler emelőmotor, de még csak forgatja az elemet, szárny híján nincs mit emelnie...
Mindent összevetve, nagyon tetszik, újra érzem azt a kellemes élményt, amit annak idején egy új 1:8-as Technic autónál éreztem. 68K-ért szerintem is kihagyhatatlan vétel volt, hisz majdnem olyan, mint egy 150K körül kapható LEGO Technic szuperautó, de mérföldekkel szebben fog kinézni, és még motorizálva is lesz... Nem mintha sokat játszanék majd vele, de ebben legalább van, abban nincs...
Szóval bárki, aki már épített össze komolyabb LEGO Technic készletet, bátran vegye meg, nem fog benne csalódni. Persze a végleges verdikt majd akkor lesz, ha elkészül és minden működni is fog rajta.
-
Neurotoxin
őstag
válasz
Vistaboy #1004 üzenetére
Amikor tavaly a Mould King (Penész Király
) 90007-es SW szettjét rendeltem, akkor is így érkezett meg a doboz egy vékony fólia tasakban, ahogyan a tiéd. A doboznak beszakadt az eleje, de nem látványosan. Akkor megírtam az egyébként hivatalos Ebay-es eladónak, hogy mindent értek, de egy plusz karton dobozba azért beletehették volna, mert nekem fontos a doboz is, ezért csak "semleges" értékelést adtam. Még ők voltak felháborodva, hogy rontom az üzletüket, megkértek, hogy nem-e lehetne, hogy pozitívra javítsam...
Egyébként ezen az áron, még1x gratulálok hozzá (a társoldalukról, a Youmko-ról én is rendeltem egy KO szettet még a BrickApocalypse
előtt, az nyilván zacskós kivitel volt, egy fehér papírzsákban érkezett, barna ragasztószalaggal körbetekerve, úgy nézett ki, mint egy kubai drogszállítmány
Majd annak valószínűleg ősszel fogok nekiállni.)!
-
Vistaboy
veterán
Megérkezett végre a Mercedes AMG ONE!Pontosan hét napba telt, mire ideért, ahogy azt írták is. Viszont itt meg kell jegyeznem, hogy amennyiben nincs a csomagkövető szolgáltatás, nem tudtam volna, mikor érkezik meg. A Magyar Postától egy árva email, vagy SMS sem érkezett, egyedül a csomagkövetés írta, miszerint már átadták a futárnak ma reggel, így remélhettem, hogy ma megkapom.
A másik, ami picit csalódást keltő volt, hogy egyetlen szimpla műanyag fóliába volt csomagolva a készlet. Igazán betehették volna egy kartonba, ha már nemzetközi küldeményről van szó. A doboz sarkai enyhén meg vannak nyomódva, a felületén is látszódnak nyomódások, és bár nem befektetési céllal vettem, hanem összeépíteni, azért szeretem, ha a doboz szép állapotban van.
Ettől függetlenül nagyon állatul néz ki, kíváncsi vagyok, milyen lesz összerakva.
-
Neurotoxin
őstag
válasz
Vistaboy #992 üzenetére
Ennyiért kihagyhatatlan volt, gratulálok hozzá
Majd kíváncsi leszek a tapasztalataidra, én is szemeztem vele anno, megjelenéskor. Elvileg (
) létezik belőle nem motorizált változat is, legalábbis az akkori tesztekben mindenki megemlítette, de sosem találkoztam vele egy oldalon sem, pedig annak idején rengeteget gugliztam, hogy rátaláljak.. A Reobrixes Maserati nagyon klassz, csak a felnije nekem nem jön be.
-
Throme
veterán
Jang is nyitott a knínai legó felé. Nem az első (és biztosan nem is az uccsó) videója a "sötét oldalról"
Ez nekem is bejön.
Részletes szett, nem csak 3 bútordarab van benne.
Akinek meg a minifig hiányzik, annak még ott van a PaB.
5-6 figura talán nem a világ.Következő újítás lesz a fémes részek beépítése a kockákba, hogy ne a vezeték menjen keresztül az egész építményen, hanem csak szakaszosan.
-
Throme
veterán
válasz
Vistaboy #1000 üzenetére
Itt meg lehet említeni a Lego-t. Amúgy is adja magát, hogy állandó összehasonlításban vagyunk.
Igen szép gyűjtemény, de már nagyon pofátlan az árazása dán cégnek.
Nekem csak a sián van meg, mert egyszer ki akartam próbálni ezt a nagy darabszámú és drága szett vásárlást. Jó volt építeni és elegendő volt az "azért mert megtehetem" érzés kimaxolására.
Többit is megvehetném, viszont a lófasznak is van vége szlogen nagyon él bennem.
.. és akkor jöttek a kínai szettek, meg ez a fórum.
Most már nem lehet panaszkodni a nagy darabszám, viszonylag elérhető ár combo hiánya miatt.
Maradt a helyhiányNekem bejönnek ezek az 1:10 - 1:12 méretű verdák. Legonál kicsit összeolvadt már ez a Creator-Technic vonal. Pl creator mustang, technic defender.
Van rajtuk részlet, de még sem sok ezer darabosak és a hellyel is szolidabban bánnak.Nem annyira termékeny ez a fórum, de vissznézve van pár építmény. Szép lassan szállingóznak az emberek ide is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Takamine GD20CE elektroakusztikus gitár keménytokkal együtt. Kb 10 alkalommal használt,nem hordoztam
- BESZÁMÍTÁS! 64GB (2x32) Samsung 3200MHz DDR4 memória garanciával hibátlan működéssel
- Honor X8 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi 9, Xiaomi Redmi 9AT, Xiaomi Redmi 10, Xiaomi Redmi 10 2022
- Iphone 12 Mini 64GB // Számla + Garancia //
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest