Új hozzászólás Aktív témák
-
zsid
senior tag
Mire büntessen? Két szál cigire? Otthon ugyanezért 10 000,- jár. Fizetésarányosan ugyanott vannak.
Teodor52: hideg motornál - főleg ha nem volt fullon az akku - akkor a Scania is emelt a fordulaton. A feszmérő megnyitása nélkül onnan tudtuk, hogy feltöltöttek az akkuk, hogy visszaállt az alacsonyabb alapjáratra.
Amúgy Volvo motor van benne. A többi meg valszeg benne van a kocsi gépkönyvében.Qtya123: Az FM Logistic az moslék egy hely. Egy időben napi 4-6szor rakodtam ott, több éves rutinnal, fél év után is voltak olyan felállások, hogy rutinozni meg centizni kellett. A "profizmusnak" is vannak fizikai határai, ha olyan szarul van megépítve valami, mint az a putri akkor esélytelen szépen egy íven rámpára verni a szerelvényt. Ha ez segít kezdőként az az egyik legszarabb hely amibe belefuthatsz. Mondjuk a bicskei spar szárazáruátvétele éjjel azt is übereli
<tRucKdriFteR>
-
sketchifun
senior tag
-
fesii
aktív tag
Igen ezt jól látod. Nagyon irigy vagyok amikor látom hogy valaki megáll, majd feláll és nyújtózkodik egyet és a jobb felső rekeszbol kivesz valamit. Vagy amikor látom a tévét felfurva. Vagy amikor csak úgy át ül a jobb egybe. Nem kell elrakni először onnan a hűtőt
[ Szerkesztve ]
-
fesii
aktív tag
Így is baromi hosszúak tudunk lenni 22meter úgyhogy meglepodnék ha ezt még megtolnák. Általában mi mindig valahogy kivételek vagyunk…Inkább kezdenek rájönni néhol hogyha vesznek egy nagyon drága de profi felepitményt. Az alá mehet a nagy fülke és kicsit több matekozással felfér ugyanaz a rakomány. Így talán egy két sofőrt össze tud halászni. Nyilván mindenhol hiány van de ez nálunk különösen igaz.
Nálunk is vannak elvetemültek de a sofőrök 99%-a nem
hetvegezik. Az a jellemző hogy 2 naponta otthon. De ebbe tényleg csak dolgozni meg aludni lehet.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Ja, sofőrhiány van, panaszkodik rá minden cég, de azért ahogy előbb írtad még simán bejátssza némelyik, hogy levonogat meg kint felejt?
Meg ugye sofőrhiány, de mikor a covid elkezdett beütni, akkor arra azonnal volt eszük, hogy a napidíjat csökkentsék. Nem is értem mit gondolnak.
[ Szerkesztve ]
-
Avicularia
veterán
Jaja, nemsokára nem lesz munkánk
Mindig megy ez a duma.Ha technikailag ki is lenne vitelezhető az önvezetés, már csak azt kéne kitalálni, ha valami történik menet közben akkor ki legyen érte a felelős. A gyártó? A programozó? Nem hiszem hogy erre egykönnyen találnak megoldást, mert most lehet börtönbe küldeni a sofőrt, de ha olyan nincs akkor kíváncsi leszek kivonul be helyette adott esetben. -
Somatom
veterán
Fél éve lehetett, hogy úgy álltam meg egy lerakó előtt, hogy lángolt a pót első tengelye. Tönkrement a csapágy, izzott a kerékagy és lángra kapott a zsír. Gyorsan kipattantam egy üveg szénsavas ásványvizzel, ráztam és spricceltem a kerékre. Aztán még kapott a kannából is. Eloltottam, reggelre kihűlt, rátolattam a rampára, leraktam, azt a tengelyt felhúzta és úgy vittem be a szervízbe. Hogy is lett volna ez egy önvezetővel? Pót, vontató, rakomány csá.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
-
Zolás
addikt
Egyszer összefutottam egy fickóval, volt nála minden márkájú GPS. A tomtomot nagyon szidta, néha alapon marad a proci, nem lehet semmit csinálni, csak újraindítani. Garmin is volt nála, az meg téveszti az utat, ha tiltásba kell menni. Bemegy egy 12t táblán, és már a 4m alá is betervez. A tomtomot használta. Legalább 500k értékben volt nála mindenféle GPS, mondta is hogy techbuzi, ebben éli ki magát
Wayteq x995 max van nálam, ugyanazzal a progival, ami Somatomnak sincsCsere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
HoTaZo
őstag
Nekem, egy 7 colos CNS Seven van a szekrényben tartalékba, a CNS Sirocco a fő navim, ezen se tudni, hogy milyen program van, mint az elottem szólóknak.
Aztán a régi telómra valaki csempészett egy droidos avic-ot, azt úgy kíváncsiságból szoktam nézegetni.
Aztán, mint Somatom, én is használom a forgalom és címzett megközelítésnek műholdképes követésére.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Somatom
veterán
Ahogy nézem, az Expert sem 100% -ban jobb/több, mint a Pro. Ezt a SIM dolgot nem értem. OK, hogy elvileg mindenhol használható, de milyen hálóra csatlakozik? Mi van akkor, ha az adott helyen az a szolgáltató gyengus? Én inkább a Wifiset preferálnám, mert három teló/tab szokott nálam lenni, két szolgáltató kártyájával.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Zolás
addikt
Sok panaszt olvastam 6250 tulajoktól, hogy németbe megszűnt a traffipax jelzés, mert év elejétől büntetik. Amit használsz az még jelzi? Valamelyik frissítés után csak németbe be se lehet kapcsolni.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
HoTaZo
őstag
-
HoTaZo
őstag
-
zsid
senior tag
Lopata van Celje mellett, szigorúan véve már celje után van - ha csak néhány száz méterrel is
Lopatát és Lukovicát mindig kerültem. Gyakran törik fel ott a kocsikat meg este sosincs parkoló. Általában Muraszombat/Maribor-nál csak akkor nem álltam meg, ha el tudtma menni Kozináig. Ha nagyon nagyon ki kellett centizni, mert kellett másnapra az idő akkor beálltam Ljubljanaba a Supernovához. Be tudtam vásárolni és a Lars&Svenben qrvajó volt a hamburger.
<tRucKdriFteR>
-
-
HoTaZo
őstag
Ilyenről nem is hallottam!
Szerintem, sose volt olyan, hogy 4:30+45'+4:30+11:00 (vagy akár 9:00) után ne mehettél volna.
Az viszont van továbbra is, hogy a max.15 óra tevékenységed után, egy min. 9 órás pihinek meg kell lennie, hogy a másnapi kezdésig eltelő min.24óras periódusig legalább a csökkentett pihi meglegyen.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
zsid
senior tag
-
KAMELOT
titán
A lényeg, hogy a 24ó belül legyen meg a 9 v 11 pihenő és a vezetés összesítve ne legyen 9-10ó.
Pl.Tehát te mész 9ó + 45" pihi....azaz 10ó munka + csinálod a pihenőt. Tehát te a 24ó belül elindulhatsz, ha megcsináltad a phenőt, de csak 1ó vezethetsz....ugye 9+1=10ó.
Tehát a 24ó belül 2x kezdtél, de az összesített vezetést nem lépted túl.Jó, hogy én azt a szót nem ismerem, hogy "ideges vagyok"
zsid: Igen 2:00 után mert akkor számolja az új hetet!
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Zolás
addikt
A baj abból lesz, ha elkezdik erőltetni ezt az önvezető marhaságot. Nem ismerek olyan országot európában, ahol olyan vezetési morál lenne, hogy egy önvezető akármilyen jármű baleset nélkül elboldoguljon. Esetleg a finnek-norvégok. Ott viszont nincs hiány, legalábbis nem hallottam róla eddig. Egy német autópályán se tudna végigmenni egy ilyen jármű sem.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
KAMELOT
titán
Nem lesz soha semmiféle self driving!
Rengeteg pénz, chip + kütyü hozzá. Mi van ha nincs villany, vagy meghibásodás történik?!?
Villanyautók gyártása is addig lesz, ameddig el nem fogynak a ritkafémek, aztán felébrednek az álomból!Qtya: Önvezető kamion kicseréli a defektet, kiponyváz, kirakodik..... Erőltetett baromság!
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
KAMELOT
titán
1. Robot max a telepen megadott útvonalon fog mozogni, lehet az is inkább el lesz kerítve. Forgalomban ezek soha nem mennek majd!
2. EGR meg egyszerű....kilövöd a szervizben és viszlát. Problem solved!
Az szomorú, hogy még a mai napig nem javítottak semmit!3. Villanykocsiknál több probléma is felmerül!
- ritkafémek a motorhoz és az aksihoz
- chip hiány. Motoros kocsi 300 chip, villankocsi 3000 chip.
- 1 villanykocsi ---- 10 motoros kocsi
- 2022-es chip hiány végét kitolták 2024-re. Ez nem csak az autóipart érinti hanem az összes elktro cuccot. Aztán ne sírjunk ha elkezdenek drágulni a dolgok vagy éppen nem lesz!Villanykocsik gyártását alaposan át kell gondolni!
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
zsid
senior tag
Pedig a BMW kezelte a problémát, legfeljebb megint a magyar piacon nem, mert ott minek. Itt Svájcban - ahol pörögnek az új BMW eladások is - itt bizony visszahívták cserére az érintett modelleket. Tavasszal haverom is kapott értesítést, hogy visszahívás van az 535d-n és fáradjon vele szervízve. Beugrott a BMWbe, közölték vele hogy visszahívásos EGR csere lenne, egyeztettek egy időpontot, egy hét múlva leadta és rákövetkező nap visszakapta a kocsiját új EGR-rel.
Több ilyen cikket láttam már, ahol a több piacon árult de megegyező modelleket teljesen máshogy kezelték a gyártók. Az amcsi piacon azonnal visszahívás és csere mert a sz@rt is kiperelik belőlük, az EU piacon meg jóvanazúgy..
<tRucKdriFteR>
-
peterattila
aktív tag
Jelenleg (még) raktárosként dolgozom, amikor hozzánk jön kamion (ritka), akkor mindig kedves vagyok vele . De komolyan. Van kávégép, szociális részen zuhanyzó, volt is, hogy használták. Kiveheti a pihenőt, hozzánk be nem jön ellenőr . Talán ha egyszer vasra űlök, velem is majd így bánnak ...
-
KAMELOT
titán
Ez lenne a normális! Amikor meg vírus volt és mindenki be volt tojva, hogy kifogytak a polcok pár nap alatt egyből lehetett menni 11ó meg 5ó egyhuzamban vezetni.
Mindjárt a kamionos volt a legfontosabb. Nem is ellenőriztek!Itt az elő példa (anglia), milyen amikor elfogynak a sofőrök.
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
KAMELOT
titán
Olvasgattam! Szlovákiában is leültek dumálni, mert gondok vannak. Nincs sofőr!
Vannak ilyen melók is...1900€ fix. Hétvége otthon, csak belföld, 2-3 felrakó---->logcenter. Sajnos ebből kevés van!
Hiába a jó fizu, ha az ember kamionban sem akar aludni!
Fiatal 20-30 éves, meg senki nem megy kamionozni!
Tőlünk is megy el nyugdíjba idén 2, jövőre 6.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
zsid
senior tag
Ez nem megy a végtelenségig, a piacon mindig lesz egy kiegyenlítődés. Előbb-utóbb elérik azt a gurulóköltséget, hogy megéri átszervezni a fuvarozás egy részét vasútra ( jelenleg azért nem megy vasúton mert az macerás és jóval drágább). Már elég rég óta próbálkoznak egy nagy adag felesleges út kiváltásán, pl amíg otthon dolgoztam a Waberers is vonatoztatott néhány pótkocsit próba jelleggel, a TFO és az LKW Walter pedig alapból erre szervezte a munkát.
A vasútban még van szabad kapacitás és a nagy szállítmányozók ha rendesen ráfekszenek a saját munkájukra akkor simán meg tudják oldani két pont között a távolsági fuvarok áthidalását és akkor némileg csökken a sofőrhiány.
Valszeg a folyamatosan durvuló hiány lökést fog adni az eurokombi terjedésének is és egyre több helyen teremtik meg végre a jogi keretet a használatához és az is farag valamennyit a hiányból.
Nem félek attól, hogy megáll az élet, inkább majd áttolódik más irányba.
<tRucKdriFteR>
-
Somatom
veterán
Számít? Felhívott a főnicsajszi, elmondta a holnapi melót, én meg hogy ja, ja. Közben meg esély sincs elérnem az utolsó felrakót. Örülök, ha le tudok rakni. Rajtam nem fog múlni, a többit meg leszarom. Én azért vagyok sofőr, hogy vezessek, ő meg azért vállalkozó, hogy idegeskedjen. Ne cseréljük fel a szerepeket!
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
- Crypto Trade
- Automata kávégépek
- Gitáros topic
- Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
- Amazon Prime Video
- Formula-1
- Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest