Új hozzászólás Aktív témák
-
#79335424
törölt tag
válasz peterattila #3432 üzenetére
Erről akkor beszélgessünk, ha már nemzetközizel! Akkor leszel majd képben azokkal a bizonyos velejárókkal. De, a képlet sztem egyszerű. Addig kell emelni a fizetéseket, és javítani a munkakörülményeket, amíg annyi embernek lesz alternatíva ez a munka, amennyitől megszűnik a sofőrhiány. Egyszerű piacgazdaság.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz peterattila #3432 üzenetére
Azért ez nem ilyen egyszerű... Én is most csinálom a jogsit és közben mennyi ilyen "okosságot" hallok a többi tanulótól:
- á csak vezetni kell, az nem munka és adnak érte 500e Ft-ot
- simán menni fog egy nap 9 óra vezetés, mert a nyaraláskor is levezetek ennyit és nem fáradok el
- csak beütöm a gps-be a címet és megyek, ehhez nem kell diplomaVan egy olyan érzésem, hogy az állami sofőrprogramban végzett emberek közül sokan 2-3 hónap múlva sírva menekülnek haza a nagy álommelóból és örökre elfelejtik a kamionozást... Sokan nagy álomvilágban élnek.
Én próbálok két lábbal a földön állva a nemzetközizésre gondolni, illetve sok infót begyűjteni, a lehető legtöbb dologra felkészülni. Mégis félek attól, mi van, ha nem megy majd, mert akármennyire is próbálok reálisan elképzelni egy ilyen életet, a végén esetleg ott ülök a fülkében és nézek bután, hogy jaaa, bakker ez ilyen?
-
Qtya123
őstag
válasz peterattila #3436 üzenetére
Pont ez a lényeg, amit Te is írsz, hogy valószínűleg nem egyszerű, ezért sokan nem azért nem csinálják amit fentebb írtál (lusták), hanem mert nem akarják, nem való nekik ez az életforma (van aki el nem tudja képzelni azt, hogy egy kamion fülkéjében éljen, aludjon és nincs is ezzel baj), vagy szimplán lenézik az egészet.
Én nem két éve, hanem kb 18 éves korom óta rágom magam ezen, ugyanis azóta vagyok úgy vele, hogy egyetlen dologra tudom azt mondani, hogy érdekel és csinálnám munkaként, az pedig a kamionozás. Most 30 vagyok, informatikus diplomával, jó fizetéssel és kínszenvedés minden napom a munkában. Azért lettem az, mert a szüleim anno rámtukmálták, hogy fiam kamionos nem lehetsz, az cigány élet és kuli munka, tanulj tovább. Idáig bírtam, most váltok. És az a rossz, hogy hiába gondolom azt, hogy szeretem és tudnám csinálni, erre semmi garancia nincs.
[ Szerkesztve ]
-
dlaj
őstag
válasz peterattila #3439 üzenetére
Nyugi, én 47 évesen kezdek, és semmi hátrányát nem látom. (bár lehet, hogy én vagyok a vak)
-
Qtya123
őstag
válasz peterattila #3439 üzenetére
Á én nem informatikusként dolgozom. Találtam egy munkát, ahol "beszámították" a diplomát, de a munkám kb 5-10%-ban szól informatikáról, abból is elég egyszerű dolgokról. Főiskola 2. évében már tudtam, hogy nagy valószínűséggel én nem infós munkát fogok végezni, az iskolát is részben azért csináltam végig, hogy ne okozzak csalódást a szülőknek.
(#3441) Somatom: Ezt az idegen dolgot én is így látom. Én úgy vagyok vele, hogy inkább ne keressek annyit, de nem 3-4 napokat akarok otthon lenni a feleségemmel 1 hónapban. Azért az életemet nem akarom eladni. Persze a betanulás és a kezdő időszakban ezt bevállalnám, de kellő tapasztalat után a célom a 2/2, esetleg a 3/1 hét.
Mondjuk 2/2 esetén jól gondolom, hogy szinte csak külföldi cégek alkalmazásában éri meg dolgozni? Egyáltalán mennyire bevett a 2/2? Sok cégnél választható, vagy csak elvétve lehet találni olyanokat, akiknél lehet? -
zolika39
újonc
válasz peterattila #3435 üzenetére
Én is pont igy vagyok. Annyi különbséggel, hogy gyerek nincs , idén 40 leszek, párom nem dolgozik és havi 180.000bol élünk ketten albérletben.
A mostani melóm nem rossz, sőt rohadt kényelmes, nem fárasztó, csak éppen ezt a munkát több pénzzel nem fogják viszonozni. Anyagi előrelépés itt nem várható. Ezért is szereztem meg mindent ami a kamionozashoz kell. Most már csak egy jó céget kellene találni egy teljesen pályakezdő részére ahol korrekten bevezetnek a kamionos szakma világába. -
zsid
senior tag
válasz peterattila #3485 üzenetére
Mutatnál erre valami forrást? A vonatkozó jogszabályban én nem látok ilyet,bár lehet átsiklottam felette. Köszi!
<tRucKdriFteR>
-
#81556480
törölt tag
válasz peterattila #3487 üzenetére
a C után egyből lehet kezdeni az E-t mint ahogy a B után egyből lehet tolni a C-t ha betöltötted a 18-at
Viszont azt találtam hogy a C 21. év betöltéséig kizárólag Magyarországon jogosít vezetésre!
-
dlaj
őstag
válasz peterattila #6167 üzenetére
Lesz orvosi vizsgálat. A vérnyomásod legyen rendben.
Lesz szimulátor. Ott a reflekxet nézik. Ha nem ütöd el a gyalogost, az fél siker. Aztán a szimulátorban tolatni sí kell. Ha nem megy, segítenek, mondják merre tekerd a kormányt. Utánna menni fog. Ha élesben csinálod majd, előbb utóbb bele fogsz jönni.
Lesz tesztlap is, de biztosan fog menni. Ha frissen vizsgáztál, valószínűleg emlékszel még sok mindenre.
Én tavaly nyáron voltam náluk, kb ezekre emlékszem.
Persze, ha megfelelsz nekik, lesz egy hetes elméleti képzés, majd 3-4 hét betanultó járat egy oktatóval. -
őstag
válasz peterattila #6167 üzenetére
Szia!
Jól meggondoltad Te ezt? Nehogy "sírás" legyen a vége. Tudom, hogy el kell kezdeni valahol, de miért abban a "mély vízben", ahol úszómesternek 99%-ban nyoma sincs?
Üdv: Mcrazy
-
dlaj
őstag
válasz peterattila #6173 üzenetére
A tesztlapra nem emlékszem. Nem sok kérdés, de van benne 561 is alap szinten.
Aki hozzájuk kerül, mind szerződik valamilyen szinten. Az egy hetes tanfolyamot 300 ezerbe mérik, és ha egy éven belül eljössz a cégtől azt vissza kell fizetni.A másik 3 troll hozzászólóval nem kell foglalkozni. Somatom csak vicces próbál lenni, többnyire sikeresen, de a másik kettőből csak a rosszindulat szól. Ha van még kérdésed, inkább privátban tedd fel.
-
Somatom
veterán
válasz peterattila #6182 üzenetére
Ezért is tettem hozzá, hogy ugródeszkának jó. De, hosszú időre nem szabad rabláncot vállalni. Majd meglátod, ha kint leszel, hogy ha keresgéled, akkor milyen gyorsan jönnek a hasznos kapcsolatok. Főleg, ha beszélsz külföldiül. Sztem ki kell használni azt, hogy a mienk most hiányszakma.
Én ezt a mostani helyemet sem tekintem "véglegesnek". 5 évet akarok itt lehúzni, hogy meglegyen a jogalapom az itteni nyugdíjra. Aztán meglátom, hogyan tovább. Sztem ha ez az 5 év is belekerül az önéletrajzomba, akkor túl nagy problémám nem lesz a továbblépéssel.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
őstag
válasz peterattila #6179 üzenetére
Nézd, én nem akarlak elriasztani a nemzetközizéstől, de gondold át még 1x, hogy mit nyersz és mit veszíthetsz, ha nem úgy sülnek el a dolgok. Mi van akkor, ha 2 - 3 hónap után azt mondod, hogy kész, eleged van. nem bírod. (ebben megerősíthet a család hiánya, sz@r fuvarok, stb) Mindjárt 300 ezer minusz, ha pedig még becsúszik valami káresemény (gyakorlottaknál is van rá esély, de 0 km-snél ez hatványozódhat), akkor már kérdéses, hogy miként tudsz elszabadulni a nem kívánt cégtől. Nem is gondolnád milyen hamar lehet anyagi csődbe kerülni.
Azt javasolnám, hogy valami belföldes munkát keress, hogy nyugodtabb körülmények között szerezz egy kis tapasztalatot. Mindennap otthon lehetsz a családdal, így a nehézségek is jobban elviselhetők."Null kilóméterrel a cégek többségében elhajtanak"
Ez is cégfüggő. Van ahol adnak lehetőséget, van ahol nem. Próbálkozni kell, akár többször is.
Velem megtörtént, hogy "gyakorlattal" sem vettek fel. 5 évvel ezelőtt kezdtem külföldön egy cégnél fuvarozni, de csak belföldön ( külföldön belföldes, érted? ) Felváltva jártam hol pótos és nyerges szerelvénnyel, majd később heti 1-2 alkalommal cserefelépítményessel (WAB-nak szokták hívni, ez a helyes német neve - Wechselaufbau, na ez igényel türelmet meg odafigyelést, amíg megtanulod). Nem voltam olyan rutinos, mint aki naponta 5x cserél felépítményt, de jól elboldogultam vele. Majd 2 év után úgy hozta a sors, hogy költözés miatt munkahelyet is kellett váltanom. Felhívtam egy olyan céget, ahol ilyen WAB-os kocsikra kerestek sofőrt. Hiába mondtam én hogy hány évig és milyen "sűrűn" jártam ilyen szerelvénnyel. Azt mondták a heti 1-2 alkalom az kevés. Még az akkor 27 éves jogosítványom sem hatotta meg őket. Szóval erről ennyit.
Akár nekivágsz a nemzetközinek, akár nem, én sok sikert és sok balesetmentes km-t kívánok neked!Üdv: Mcrazy
-
őstag
válasz peterattila #6187 üzenetére
Ne menj a Wabi-hoz.Frencsájzhoz menj, ott nincs ez a 3 kilós lehúzás, mert ha csak a pénzért akarod csinálni, akkor garantáltan ott fogod hagyni 1 éven belül, pláne családdal.
[ Szerkesztve ]
XXX
-
dlaj
őstag
válasz peterattila #7101 üzenetére
az asszony küldött el . Nekem megállapították, hogy horkolok.
Ezt már lehet, az asszony is megállapította!
-
Somatom
veterán
válasz peterattila #7101 üzenetére
Úgy tudom, hogy van valami műtétes módszer is.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#27070592
törölt tag
válasz peterattila #7101 üzenetére
Hey.
Nem hallottam még hogy alvási apnoe miatt ugrott volna a jogsi, feltéve ha igazolni tudod hogy voltál vizsgálaton és betartod azt amit a doki felvázolt. Úgyhogy szerintem emiatt kár paráztatni magad. Vagy három éve Ausztriában ment előttem bundeszen egy nagyon idősnek tűnő faszi, messziről látszott hogy nem nagyon van képben, út szélétől felezőig kacsázott az autóval szerencsétlen. Itthon már biztos nem kapott volna jogsit.
Tőlem sorozáskor akarta elvenni a(z akkor még csak B) jogsik két tulok sorozóorvos, mert már akkor is szemüveges voltam és nem tudtam végigolvasni a Schellen-táblát. Aztán megegyeztünk abban hogy elmegyek szemészetre új hemüveget csináltatni.
-
Somatom
veterán
válasz peterattila #8742 üzenetére
Nehezen. Az állóklíma már kötelező az új vontatókon, de sajnos, az nem bírja sokáig. Úgy tudom, hogy több országban nem is fogadják el a nappali pihenőt.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
KAMELOT
titán
válasz peterattila #10443 üzenetére
Gondolom ha feloldanak mindent és nem lesznek fertőzöttek.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Somatom
veterán
válasz peterattila #10443 üzenetére
Nálunk most óriási keveredés van, mert a vírus miatt mindenki hosszúzik. Ha feloldják a karantént, meg a határzárat, akkor hirtelen kevés lesz az ember. Gondolom, máshol is hasonló a helyzet. Minden krízis először a szállítmányozáson csapódik le. Utána viszont hirtelen kelleni fognak a sofőrök. Olyankor bárkit felvesznek. Kamionos német hanganyagod van?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
-
Somatom
veterán
válasz peterattila #11370 üzenetére
A "drákói szigor" már egy következmény. A fuvarozó cégek pofátlan hozzáállásának a következménye (kivéve a fülkében töltött 45 -ös tiltását, mert az a gusztustalan lobbi következménye. Dehogy akar az EU tisztességes versenyt!)
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HoTaZo
őstag
válasz peterattila #11370 üzenetére
Amikor én kezdtem a szakmát, akkor pottyant több olyan ítélet, hogy a sofőrt felfüggesztettre és komoly pénzbírságra, a főnököt meg annak többszörösére és letöltendőre ítéltek (bealvás, házba rongyolás, halott is volt).
Ekkor megijedtek és nagyon visszafogták magukat a főnökök. Persze, egy-két szabispapír utána is elkészült, de igencsak rendet tettek a portájukon. Aztán jött a Kelet-Európai dömping...
Nemhiába kardoznak annyit a franciák...Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
zsid
senior tag
válasz peterattila #11370 üzenetére
Nincs drákói szigor, pont ez a baj.
Van egy rakás szabály, aminek a fele rossz. Van egy erre nem minden esetben alkalmas infrastruktúra és van a jóvanazúgy hozzállásAki most kezdő és az elején rendesen megtanul mindent ahogy kell, nem halgat az ilyen parkolói egyetemet végzett kollégákra akkor szerintem kezdőként most jobb dolgod lenne, mint 15 éve. Akkor még teljesen normális volt a simliskedés, most meg azért már a fuvarozócégek nagyobb része tisztán csinál mindent.
<tRucKdriFteR>
-
Somatom
veterán
válasz peterattila #11379 üzenetére
Mi is csak sofőrök vagyunk, de ha visszaolvasol, akkor láthatod, hogy az itteniek többsége is egyetért abban, hogy ha egy cégnél elvárás a túlmunka és a túlvezetés, az az álmoskönyv szerint nem jelent jót.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
fesii
aktív tag
válasz peterattila #11370 üzenetére
Szerintem jobb ha ezeket el sem olvasod. Én is rakodtam out-ban kétszer az kellett ahhoz hogy hazaérjek hétvégére én sem vagyok szent csak azt magamért tettem!!
Normális helyre kell menni ennyi... Nagyon fontos egy jó betanitò . Nagy cégeket én kerülöm de ez megin csak egy vélemény...
Lehet én vagyok nagyon puhány de amit hivatalosan ledolgoztathatnak velem azt sem bírom Ha közeledek ne adj isten a 90 órához akkor csinálok minimum egy hosszú hétvégét.
Annyi hogy néha irigylem akik elmennek mondjuk két hétre a nagyvilágba. Ahhoz hogy 2-3 naponta otthon akarok lenni szerintem emiatt sokkal többet stresszelek mint az átlag. Volt itt egy Gyuri Bácsis kezdő aki átment Somatomhoz? Mióta ott van szegénynek egy karaktert nincs ideje leírnia ide. Ez csak annyi hogy kimaxolják minden percét de igazából szabályosan. -
Somatom
veterán
válasz peterattila #11851 üzenetére
Sajnos, hanyatlik az egészségügy színvonala. Öt éve azt kérdezte a doki:
-Egyébként jól érzi magát?
Ma reggel voltam nála. Már nem kérdezett semmit, csak kiállította a papírt.
Még nem tudom, hogy innentől mi a pontos menetrend. Eddig annyit találtam a neten, hogy ha megvan az orvosid, de az új jogsi elkészültéig lejár a mostani, akkor 2300Ft -ért kiállíttathatsz egy 2 hónapra érvényes, nemzetközi jogsit.
Ami még fura, hogy 50 elmúltam és a gép azt dobta ki, hogy 2025. 03. -ban kell legközelebb csináltatnom. Úgy tudtam, hogy már csak 2,5 évre kapom meg.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz peterattila #11851 üzenetére
Folytatás. Felhívtam a 1818 -at és foglaltam egy időpontot a központi ocsmányirodába (Bp. Visegrádi u.). Keddre adtak.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz peterattila #11857 üzenetére
Nem értettem ezt a négy évet, de így már kezd derengeni. Kapják be!
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
KAMELOT
titán
válasz peterattila #11857 üzenetére
Én 2020.07 csináltam a jogsi felújítást és 2025.07-ig érvényes!
Más: örömhír a furgonosoknak. [link]V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Somatom
veterán
válasz peterattila #12009 üzenetére
Milyen hazait? Ezek az autók nem kabotázst csináltak. Másik országból/ba vitték az árut. Biztos nem egy-két fuvarról van szó, ha erre rendeletet hoztak. De, ez azt is jelenti, hogy francia megrendelő/átvevő részről is bőven volt igény ilyen fuvarokra. A kérdésem arra irányult, hogy ha a külföldieket ellehetetlenítik, akkor hogyan lesznek megoldva az ilyen fuvarok? Nemzetköziben én nem nagyon szoktam látni francia rendszámú furgont. De, még kamiont se.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
zsid
senior tag
válasz peterattila #12276 üzenetére
Nekem nincs, de ha ráguglizol akkor az általában kijavítja ha megközelítőleg jól beírod. Vagy megkérdezed itt és segítünk.
<tRucKdriFteR>
-
Somatom
veterán
válasz peterattila #12276 üzenetére
No, igen. A szavak írása nem nagy kunszt, mert túlnyomó részt úgy kell írni, ahogy mondják. Pár szabályt kell csak tudni. Viszont a nyelvtan az katasztrófa. Minden főnevet a névelőjével kell megtanulni. Addig logikus, hogy az apa hímnemű (der), az anya meg nőnemű (die). Aztán jön a káosz, pl. az anya birtokos esetben der Mutter. A büdös életben nem fogom tudni megtanulni.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
őstag
válasz peterattila #13964 üzenetére
Siló alapból sz@r munka. Múltkor beszéltem ravaszos silóssal, szidta mint a bokrot úgymint a munkát, mint a céget.
Persze tudjuk, hogy a parkolóegyetemi szövegeket mindig osztani kell hárommalXXX
-
válasz peterattila #13964 üzenetére
Hát, nem akarlak elkeseriteni már az elején, de én is oda mentem volna, csak a veszprémi telepre. Aztán közben jött jobb, mert/és elég belsős ember mondta, hogy inkább ne.á menjek oda.
Maga a siló nem rossz szerintem, de a cég maga kula.
Én eddig akárkivel beszéltem azt mondta, hogy a siló az ilyen kis elit világ még most is, szemben a ponyvással, ha a siló billenti a fülkét, akkor a másik silós jó eséllyel odamegy.
Na mindegy is. Csak óvatosan, könnyebben lehet sokat fizetni.
Nem mindegy mit raknak, hogyan, mennyit, melyik lukba, mert a granulátum az még elegyengeti magát valamennyire, de a só nem fogja, azt ha egy lukon nyomják be a húzóra, az ott is fog maradni, nem megy sehova. Ezért is van a silóra 1 tonna kedvezmény tengelyekként összesen.
Aztán a belső mosásnál legyél észnél még, nem maradhat benne semmi.
De majd elmondják, mindenesetre figyelj oda, és inkább kérdezz.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
HoTaZo
őstag
válasz peterattila #13964 üzenetére
Nem a legegyszerűbbel kezdesz.
Ott figyelni kell rendesen a nyomásra, a kiemelésre, a csonkokra, szerszámokra. Gondolom, takarítani sem egy leányálom.
Tápossal dolgoztam, frankó, amikor lerúgja magát a cső, vagy kiszakad...Comoban, a vámudvar külső parkolójában szokták összefutni, de ők nem panaszkodtak.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
válasz peterattila #14051 üzenetére
Hát, az angol tudósok is bebizonyították már, hogy egy munkahelyen kb 7 évnél van az a határ, ahol megunja az ember, és váltani érdemes.
Nem kell, csak érdemes.
Mentálisan, fizikailag, meg mindenhogyan.
Ebben a fuvarozásban az a jó, hogy sok lehetőség van.
Mehetsz fix kanyart, vagy csatangolhatsz jobbra-balra, mehetsz ponyvára, silóra, hűtősre, CE-re, adr-re, mindegyik más.
Én most elponyvázgatok egy darabig (lövésem nincs meddig), aztán megnézem mik a kritériumok CE-hez (túlméretes).
Az kifejezetten tetszik. Abban van kihívás, meg szerintem kétszer ennyi lóvé is.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Zolás
addikt
válasz peterattila #14052 üzenetére
Magadnak kell igazolnod. Átküldtem az email címedre a nyomtatni valót.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Zolás
addikt
válasz peterattila #14058 üzenetére
Elég ha te aláírod, de ha aláírja a munkáltató is, az mégjobb. Ezt neked kell igazolnod, mert nem voltál alkalmazásban, így az új munkáltató nem igazolhatja neked.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve