-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Runner_fxr #129213 üzenetére
Hol van ez a bolt?
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zsohi #129215 üzenetére
Köszi! Magyarországon egész sok ilyen lett, mert úgy emlékszem valami 150 kereskedő végezte el a képzést, persze ez nem egy időpontban volt. Bár az egy másik kérdés, hogy valójában mennyire értenek hozzá, én szerencsére elég sokat szereltem már Bosch rendszerű bringákat, többek közt a sajátjaimat is, így rengeteg minden nem volt újdonság, de voltak olyan kérdések, bringa boltosoktól, az előadás közben, hogy megmosolyogtam.
Toobee: Kenevo-ból én már megvárnám az új modellt, amibe belemegy a 700-as aksi. Most inkább az új Levo kéne, ha ezek közül kéne választanom.
Hasaggymeg: Durva, hogy mennyire sokat fejlődött ez a szegmens, pár év alatt. 2012 körül még őskövületnek számító, agymotoros gépek jelentették a csúcsot. Ma meg már olyan gépek vannak, hogy a középmotoros rendszeren kívül van benne szíjhajtásos elektromos automata agyváltó és ABS is.
Szerintem egy Pinion most se sokkal kisebb mint pl egy Shimano E8000-es motor.
De amúgy van már hasonló mint amiről beszélsz, a Lapierre csinált egy Fazua rendszerrel épített Zesty-t. Igaz kicsit kompromisszumos, mert kicsi akku, 250Wh, gyengébb motor, de nem sokkal nehezebb mint egy normál analóg monti, és ezen tényleg csak szakértő mondja meg, hogy nem egy akármilyen normál Trail MTB.FIREBLADE78: Ahol eddig, Vadonsport.
[ Szerkesztve ]
-
DDA40X
aktív tag
válasz ShiTmano #129228 üzenetére
Értem. NO igen, gondoltam hogy nem egyszerű téma ez. Tetszik a KTM, csak még kattintás előtt tudtam, hogy kicsit húzósabb ára van..
Hasaggymeg: Nem baj, hogy ezt ajánlotta. Mindent végig akarok nézni, ami eshetőség. Még ha drága is.
No persze nem milliós árban. Az már tényleg sok lenne. -
ShiTmano
aktív tag
válasz DDA40X #129254 üzenetére
Ha jól emlékszem neked van nagy tömeged. Ahhoz semmiképpen nem ajánlanék gagyi menetes racsnit, gagyi hajtással, legalja villával, fékkel. Inkább szánj rá 200-250ezer Ft-ot és kapsz egy nagyon jó bringát. A másik hiába 80.000Ft, az pénzkidobás csak. Az áttétele teljesen használhatatlan, úgyis cserés lenne alapból, meg a hátsó kerék is. Szóval még 40-50-et azonnal rá kellene költeni. Ebből a KTM-ből is valszeg lehet alkudni vmennyit.
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Runner_fxr #129253 üzenetére
Ahol a képek készültek?
[ Szerkesztve ]
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #129257 üzenetére
Ja nem, az az ebikeshop, én a dolgozom a vadonsportba. Bocs, akkor csak félreértettelek. Törökbálinton vannak.
[ Szerkesztve ]
-
StLui
veterán
válasz Jester01 #129255 üzenetére
Én is utálom ha szembe villognak, teljesen értelmetlen is, még a hátsólámpát is. Fel kel rakna normálisan beállított, normális fényerejű lámpát. Lézerágyúk szembevillogtatása nem célszerű.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Jester01
veterán
válasz StLui #129259 üzenetére
Először is nem lézerágyút villogtatok szembe. Másodszor meg de, inkább lássanak. Nappal is el akarnak ütni nem még sötétben. Hátsó lámpának meg aztán főleg villogó kell. Nem véletlenül villog minden olyan helyen ahol fontos (vasúti átjáró, tornyok teteje, repülőgépek, stb.)
Jester
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Dilikutya #129250 üzenetére
Schwinn Csepel Adrenalin 26" volt.Ma már nem nagyon vannak azon a szinten a Csepelek.
Runner...na erről beszélek,ennél a Lapierre kerékpárnál az első dolog ami a számra jön,hogy hol a f@szba ezen a motor?!
jjeahh...lemértem múltkor enyémet,mindjárt megkeresem és...megnyugtatlak.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bandi0000
nagyúr
Sziasztok
Van egy kérdésem, mennyire ajánlottak ezek az állítható tucnik?
Sajnos a mostani bicajomra nagyon rá kell hajolnom ami annyira nem tetszik, viszont nem állítható a kormány magassága, gondolom a másik lehetőség az új villa, ami magasabb lenne mint a mostani
Amúgy hol kezdődnek a normális teleszkópos villák? Aminek állítható a rugózása és viszonylag merev?
Xbox One: bandymnc
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #129261 üzenetére
Ott van középen:
18kg az össztömeg, de le lehet csatlakoztatni a motort és az akkut is, akkor kb normál monti súlyban van.
[ Szerkesztve ]
-
bandi0000
nagyúr
válasz Hasaggymeg #129264 üzenetére
itt van pár kép, remélem segít, nem egy nagy értékű bicaj, szal sokat nem akarok rá költeni, de ha hetente 1-2 szer tekerek pár kilómétert akkor jó lenne kényelmesen megtenni
Xbox One: bandymnc
-
bandi0000
nagyúr
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bandi0000 #129266 üzenetére
Miért kényelmetlen,nyomod a tenyered,vagy fáj a nyakad? Csak.mert ha az utóbbi,akkor meglehet a kormányszarv a ludas,azt fogva már túl előre nyúlsz,így fájdalmasan hátracsapott fejjel látsz előre.Az is lehet,hogy egy rövidebb stucni lenne a megoldás. Vedd le a szarvakat,vagy mellőzd őket egy ideig,megfigyelve nem-e kényelmesebb úgy.Telóval emelni az elejét a legdrágább és legalkalmatlanabb megoldás lenne.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
válasz bandi0000 #129268 üzenetére
Simán csak a nyeregmagasságra értettem, hogy rád van-e állítva. Mert ha igen akkor amúgy is magasan van neked a kormány. Am a kényelmetlenség oka lehet az is, hogy nagy neked a gép és túl hosszú. Normál esetben a nyeregnek magasabban kéne lennie, mint a kormánynak, mert ez ugyebár egy XC monti.
(#129269) Hasaggymeg A szarvaktól csak én kapok frászt? Mindkét vintage montim szarvakkal jött, első dolgom volt leszedni.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ivana #129270 üzenetére
+1,a szarvak,hosszú kormányszár és hátrahajló nyeregcső meg még tovább nyújtják.
Szarvam nekem is volt (mindenféle ) és hosszú aszfaltos sík,vagy emelkedőn kényelmes...ha jól van beállítva.Látod,még versenyzők is használnak.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bandi0000
nagyúr
Most, hogy így beszélgetünk róla asszem meg van, az a baj, hogy mikor felszállok, akkor pár centit süllyed az eleje a teleszkóp miatt...
Lehet csak szokatlan, fájni nem fáj semmim, csak túlságosan előre hajolok, legalább is úgy érzem, a másik bicajnak nem teleszkópos a villája
+ bármennyire is betűröm a pólóm pár km után a nyakamban van szinte A másik bicajnál ilyen gond nincs
Igazából ha a szarvat fogom, akkor pont kényelmesenn mintha a markolatot.fognám, amúgy azóta már emeltem a nyergen, szal magasabban van, de most hogy mondjátok azt is le akartam cserélni, hogy annyira ne hajoljon már hátra
[ Szerkesztve ]
Xbox One: bandymnc
-
ZolkoW
őstag
válasz Jester01 #129260 üzenetére
+1
Nyalván azért villognak a kis pilácsok, mert az adott fényerő mellett (ami jellemzően nem sok) sokkal feltűnőbb.
Egyébként egyre több biciklist látok, aki nappal is használ "menetfényt", és ennek örülök, inkább ez, mint a kivilágítatlan ninja-bringások, akik lehetőleg még feketében is vannk.
(azt pedig továbbra sem tudom hova tenni, hogy 4 biciklis felsőből 3 fekete)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-
StLui
veterán
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #129264 üzenetére
Már ez is megnyugtató, de megmértem az én kerékszettemet. Tárcsa és gyorszár nélkül, felniszalaggal a hátsó 1350 gramm, az első 1150, 2500 gramm együtt . Így elméletileg a legolcsóbb Deore kerekekkel is 300 grammot spórolnék, XT agyas szettel meg fél kilót. Bár nem tudom mennyi igaz a súly adatokból amit a websopok írnak, mert ahány annyifélét ír, a gyártók weboldalán meg szintén más adat van. De ha minden igaz nem lesz nehéz a bringa súlyát bőven 13kg alá levinni
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz ivana #129279 üzenetére
Nemrég volt erről itt eszmefuttatás, röviden azért, mert iparis agyakban a csapágycserét valszeg nem tudnám itthon megoldani, kónuszos agyakat szervizelése viszont simán megy. + Nem szeretném azt sem ha hangos lenne és a DT meg Fulcrum agyak állítólag azok... ráadásul a Fulcrumok sokak szerint hamar beáznak, a DT-nek meg a low budget kerékszettjeire sok rosszat írnak. Így kb. az összes megfizethető iparis kiesik.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Jester01
veterán
válasz StLui #129276 üzenetére
hol írtam, hogy te villogtatsz, vagy világítasz más szemébe?
Sehol. Azt én írtam. Te azt írtad, hogy "utálom ha szembe villognak, teljesen értelmetlen is, még a hátsólámpát is". Mivel én meg villogok előre és hátra is, sőt, ezeket értelmesnek is tartom ezért csak szabad reagálnom rá?Nappal nyilván nem a kivilágítottsággal van a gond, de éppen ezért ezt sötétben nem kívánom még fokozni azzal, hogy kevésbé legyek látható. Felteszem nem az én közlekedési stílusom próbáltad látatlanban ( ) minősíteni hanem az autósokét...
a szűk bringaúton Göd Vác között majdnem nekimentem miatta a szembejövőnek
Na ilyesmi velem is volt, igaz az pont nem villogott és nem is mentünk össze mert bíztam benne hogy mind a ketten betartjuk a jobboldali közlekedést. De tény, hogy nem nagyon láttam. Hasonló eset ha a bringaút az autóút mellett van és éppen szembe közlekedsz. Ilyenkor az autósok jobb oldali lámpája kellemesen tud vakítani még tompított módban is. Ha már itt tartunk, az autósok többsége rendes és lekapcsolja a távolságit biciklissel szemben is. Intéssel meg is szoktam köszönni.
bringasisti: azt hiszem nekem is időszerű egy csapágycsere. Keresek majd videókat aztán meglátom meg tudom-e csinálni házilag.
[ Szerkesztve ]
Jester
-
bringasisti
őstag
válasz Jester01 #129282 üzenetére
Veszel egy " menetszár " nevű menetes tengelyt valamelyik barkács boltba és két anya meg alátét és már meg is van. Ha a csapágy rozsdamentes az nem " gond" és ha tárcsaféket használsz és nagyokat lejtőzöl akkor oldalirányú emelt hézag szükséges
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
jjeahh
nagyúr
válasz bringasisti #129283 üzenetére
Nekem a barkácsolás nem megy, esztergályos ismerősöm nincs és attól félek, hogy ezek az ipari csapágyas agyak mind különbözőek, Fulcrumra Hassagymeg írt valami ijesztő dolgokat, hogy macera a csapágycsere, DT Swissről meg olyanokat olvastam, hogy spéci DT szerszám nélkül nem lehet szétszedni. Nem tudom ezekből mennyi igaz, de az biztos, hogy számomra egy nagy káosz az egész és nem szeretnék mellélőni. Ha letisztulna a kép és biztos lennék benne, hogy meg tudom oldani a szervizelését, akkor simán lecsapnék egy iparisra, de addig úgy vagyok vele, hogy inkább kúnuszos, mert az macera, de legalább biztosan bármikor szét tudom kapni, kitakarítani és újrazsírozni.
szerk: azt kifelejtettem, hogy az ipari agyas kerekek minimum kétszer annyiba fájnak, asszem ha arra kezdek gyűjtögetni, idén tavasszal lemondhatok a bringázásról...
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
X Factor
addikt
Lemondta a decathlon a triban rc 520 rendelésem mondván nincs készleten. Külön mókás, h. azért remélem a pénz visszautalás nem tart 14 napig...
Szóval, ha bárki bárhol lát egyet L-es kiszerelésben, rohanok és fizetek, az információ szállÍtója meg vendégem egy bambira
[ Szerkesztve ]
Make things work
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #129284 üzenetére
Jó lesz az,ne engedj a trendnek.Olcsóbb,bütykölhető és szervizelhető.Ott pl.nejemé picit kottyan.Na akkor most mi az anyámat csináljak? Cseréljem azonnal,máris újra költve rá? Hagyjam még valameddig ? (nem én kell tűrjem,hogy érzem a kottyanást ) Meddig hagyjam? Na de a másik rág egy kicsit,azzal mi legyen? Zsírozni,tisztítani nem tudom,hézagolás állítás nuku,mi legyen? Áhhh,macera...vagyis hurrá lecsurgott ez is fentről,de a csapágyak,persze,a mugli pénztárcájához lettek illesztve,így sz@rok.Ha egyszer belevágok a csapágyas mizériába,biztos felkészülök a témában és utánanézek valami komolyabb csapágyaknak amire esetlegesen cserélem majd a gyáriakat.Sajnos egyre sz@rabb minden,most fejeztem be egy belső cserét,mely tartott vagy...70 percet. ...tegnap vásárolt új Conti belső lyukas volt az illesztésnél. Eredeti Tip-Top foltragasztó sz@r,nem ragad fel a folt,amiről aztán, végre rendesen felragasztva másik ragasztóval, nem jön le a védőfólia.Minden új,napokban vásárolt.Röhej!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #129287 üzenetére
Nem tom, meglátjuk, még meggyőzhető vagyok, főleg ha valaki linkel nekem filléres kiütő-húzó szerszámot, meg ha az ipari-párti topiklakók összedobják nekem azt a 100 eurót amivel többe kerül egy iparis kerékszett, hogy tudjam megvenni és már tavasszal suhanhassak...
Conti belsőkkel nemrég a haverom is copott, ami gyárilag benne volt, a szelepnél 5km után megadta magát, vett újat, beletette és kb 15km után az is szétment szintén a szelep mellett... a harmadik már jó volt . Engem a Schwalbe belsők szelepje zavar, 1 rövid kör után már korrodálódik és rácuppanós pumpával képtelenség felfújni. No de ennyi baj legyen, a méregdrága csavarós pumpával már műkszik és legalább egyéb gond nincs vele
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz zoli03 #129290 üzenetére
Ha értenék hozzá, hogy kell összerakni mit és miből . Kazettatest lövésem sincs milyen, de ha alattam az Acera tökéletesen szolgál, akkor gondolom a Deore is... vagy kitudja. És ha meggyőztök is, ettől még nem lesznek olcsóbbak az iparis kerékszettek, nem tudom lesz-e türelmem kivárni, amíg futja rá, itt a tavasz, végre nálunk is olvad a hó, ki kéne tekerni a hegybe hóvirágot szedni és nincs amivel...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
eddie1978
aktív tag
válasz jjeahh #129280 üzenetére
Iparist egyszerű a legtöbb esetben. A DT és Mavic kerekem is hasonló. A kazettatestet kézzel le lehet húzni a tengelyről. A saját tengelyével ki lehet ütni a régi csapágyat. Az újat behúzatod egy menetes szárral és fakötésű alátéttel vagy ami kell. Ez lehet dugókulcs is. Én azzal csináltam. Be is lehet ütni ha kell. Nekem a végén kellett, pedig az új csapágyat lehűtöttem a fagyasztóban illetve a kerékagyat megmelegítettem 60C-ra. Ennek ellenére szorult. Be kellett ütnöm a végén. Persze lehet venni gyári esztközöket, de az zsebbe nyúlós.
[ Szerkesztve ]
-
Zsohi
őstag
válasz jjeahh #129249 üzenetére
Ezt a kereket csak akkor vedd meg, ha nem tervezel sokat a jelenlegi bringáddal. Az a 24 küllő egy hátsó kerékben nekem nem tűnik elegendőnek és akkor még 29-es is, szóval szerintem nem lesz hosszú életű. Az 1200 gramm, pedig elsőre soknak tűnik, de a belépő Shimano kerékagyak nyomnak vagy egy tonnát.
Az ipari csapágyas kerekektől meg nem kell félni, a legtöbbjükben az útszélén egy izmosabb bottal és egy darab kővel megoldod a cserét, vagy összeraksz egy ilyet ahogy a többiek is emlegették.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Zsohi #129294 üzenetére
Azért alkalomadtán mérjétek meg hátsó kereketeket,kíváncsi vagyok kinek mennyit nyom 29,illetve 27,5 colos,"pillekönnyű" kereke.Karbonkerekes országútisok kíméljenek.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Zsohi #129294 üzenetére
& eddie1978: Ok, meggyőztetek, már csak azon múlik, hogy hogy megy a biznisz és sikerül-e minél hamarabb összeszedni a zsét rá. Mavic ajánlott márka? Hátizsákkal meg mindennel együtt, egy tányér csorbával a hasamban, ha a f*ngomat is visszatartom max 70kg körül lehetek és ugratni nem szoktam, így is kevés a 24 küllő? Mert a kinézett kerekeknél erre nem panaszkodott senki, sőt 120kg-ig ajánlják és ha ebbe is belekötök, szerintem nem lesz kerékvásár.
Hasaggymeg: Arra én is kíváncsi lennék mennyit nyomnak ezek a valóságban, mert a gyári adatokban nem bízok.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
planbmokus
senior tag
válasz jjeahh #129296 üzenetére
Mavic Crossone kerékszettet használok 3 éve, először egy 29-es gépben szolgált, most a gravelben csapatom vele. 82-90 kg közt szoktam mozogni, nagyon jól bírja a strapát, pedig nem szoktam kímélni. Nagyon merev kerékszett!
"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
jjeahh
nagyúr
válasz planbmokus #129298 üzenetére
Én a Mavic Crossride FTS-X-et néztem ki, arról is ezt írják az userek. A topikban úgy láttam Vasinger!-nek van ilyen, bár véleményt még nem írt róla.
bringasisti: hm?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen