-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zsohi
őstag
Sziasztok,
Runner_fxr cikkének köszönhetően keveredtem ide és mivel elég fanatikus bringás vagyok, így sűrűn visszajáró vendég leszek errefelé. Túlságosan nagy tapasztalattal nem rendelkezem, mindösszesen 3 éve kezdtem el aktívan foglalkozni a downhill-lel, előtte csak egyszerű túrázgatós típus voltam. Versenyekre nem járok, egyszerű hétvégi harcos vagyok. Elsősorban dh beállítottságú, de nem vetem meg a többi ágazatot se, amit mi sem bizonyít jobban, hogy van street, all mountain és enduro gépem is a nagy vas mellett. A kerékpárjaimat szigorúan saját magam tartom karban és építem. Mivel elég sok alkatrész megfordult már a kezeim alatt az elmúlt években talán a segítségetekre is válhatok, néha napján.
A legújabb kétkerekű, elég nehéz bekategorizálni szegénykét. Igazából mindenesként használom, és persze a merevfarú kerékpárok a gyengéim.
A nagy vas. A kép készülte óta a kormányszár már cserélve lett egy direkt mount szárra és egy pár apróság még változott rajta.
Ez meg az enduro, egy korai Devinci Hectik, talán 2008-as.A steert/dj biciklimről sajnos nem találtam képet az aktuális állapotáról, ami egy 2005-ös Norco Ryde.
Szóval dióhéjban ennyit.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
válasz Hasaggymeg #80657 üzenetére
Igen. Igazsághoz hozzátartozik, hogy a Devinci a páromé.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
válasz Packersbay #81450 üzenetére
Egy összegyűrt vizes alufólia darabbal szépen le tudod tisztítani a rozsdát róla, ha valóban még csak most jelent meg rajta.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
-
Zsohi
őstag
Sziasztok,
Van itt valaki akinek van tapasztalata a Hope Tech 3 E4 és V4 fékekkel? Elsősorban az érdekelne mennyivel lehet harapósabb a V4-es bátyó. Jelenleg már több, mint két éve nyúzom az E4-est egy dh rombolón, de soha nem éreztem teljesen kifogástalannak az erejét(agyon kell tépni, hogy blokkolja a hátsó kereket, első kereket esélytelen blokkolni, hidegen az első kanyar gyakorlatilag életveszély...) a 90 kilómhoz és e miatt soha igazán nem mertem elengedni a gyeplőt. Namármost' idén még több időt szeretnék a hegyekben tölteni, amit jó volna teljes mértékben élvezni is. A fékekről: fémhálós vezeték, szinter betétek és 203mm-es hope tárcsák megfelelően összekoptatva. Megfelelően van légtelenítve is.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
válasz jjeahh #87099 üzenetére
A saját tapasztaltaim alapján nálam a gorilla szalag vált be a legjobban, messze... Nem csak a legolcsóbb és a legkönnyebben beszerezhető, de teljesítmény tekintetében is a legjobb azok közül amikkel eddig találkoztam és felmelegítve nyomtalanul el is tüntethető. Az Enve is ezt a szalagot használja nagy valószínűség szerint, szóval le lehet vonni a következtetéseket.
A klasszik gettó metódus az acélperemes gumikkal, pedig veszélyesek, a kritikus pillanatban a felni le fogja dobni a külsőt magáról, hajtogathatós gumikhoz, pedig egyszerűen nincsen szükség a szétvágott belsőre.
A lötyiből én a Stan's cuccát tudom a leginkább ajánlani, de ezen kívül a Schwalbe Doc Blue Professional se egy rossz alternatíva, csak ettől a környezeted még mocskosabb lesz. A stan's teje nálam 4 hónap használat után száradt bele a kerékbe, a súlytól viszont nem kell aggódni gyakorlatilag semmi nem marad a gumiba, kivéve, ha a csillagok úgy állnak, mert akkor érdekes dolgokra képes az anyag. [link]
Végső soron, pedig a szelep, ebből én a DT és a Stan's megoldásait tudom ajánlani, mégpedig csak is a presta szelepes verziókat, a schrader szelepes megoldás nálam eddig minden felninél eresztette a levegőt...
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
válasz jjeahh #87177 üzenetére
A teljesítménnyel kapcsolatban nekem eddig semmiféle negatív tapasztalatom nincsen, már 3 éve nem toltam a gépet. Az egyetlen negatívum az amikor elsőre nem sikerül a mutatvány, mivel ilyenkor fordulnak igazán mocskossá a dolgok, levenni a külsőt, megoldást találni a problémára miközben abban a sz*rban lucsog minden.
Ha a Gorilla szalaggal fogsz dolgozni azzal el lehet cseszni a dolgokat, keskeny csíkot vágsz, vagy túl nagy lyukat vájsz a szelepnek, de ha egy toll/ceruza hegyét használod nem lehet gond.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
válasz mert_csokis #87597 üzenetére
A levegős tagoknak és villáknak az egyszerű bringás számára a legvonzóbb tulajdonsága az egyszerű beállíthatósága, ha esetleg felszedsz pár kilót, vagy több cucc van nálad, esetleg kevesebb stb.. nagyon egyszerűen be tudod lőni a súlyodnak megfelelően. Megbízhatóság tekintetében a mai cuccokkal már nincsen gond, de ugyan több törődést igényel, mint egy rugós. Az előbbin kívül a levegős villa nagyságrendekkel könnyebb is és általában tágabb határok között is állíthatók. Azt persze tudni kell, hogy egyik megoldás se tökéletes, a levegős rendszerek az extra tömítések miatt nem túlságosan érzékenyek az apróbb 'úthibákra' és ami talán a leglényegesebb, hogy a rúgós villák 'kiszámíthatóbban' mozognak. Részemről én a rúgós megoldások híve vagyok, de ma már eléggé kezd elmosódni a határ a rugós és a levegős rendszerek között, mozgásban egyre inkább hasonlítanak a levegős rendszerek s rugósokra. Végezetül én a kettő gép közül nem tudnák dönteni, mind a kettőnek vannak jobb és gyengébb pontja egyforma arányban, szóval, hajrá.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
válasz Apollo_21 #87908 üzenetére
A Saint-nél erősebb fék talán csak a Trickstuff csodái, de azok meg már egy vonatot is megállítanának és pofátlanul drágák. Ami játszhat az a Zee, esetleg az SLX, de számomra a fék az utolsó dolog amin spórolnák.
(#87916) CaNNa3IS A fék egy downhill rombolón azért van. hogy gyorsabb legyél.[ Szerkesztve ]
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
válasz CaNNa3IS #88713 üzenetére
A video alapján az mondanám lefagytál, mint Han Solo. Hasonlót már jómagam is éltem át, szép kis közönség előtt ráadásnak... Életemben először látogattam ki biciklis parkba a zsír új DH rombolómmal és mikor szembe találtam magam az első tempós döntött kanyarral szimplán átszánkáztam rajta, mire eldöntöttem hogyan is kellene átmenni rajta már késő volt és szépen elszálltam, pechemre éppen pár méterrel odébb dolgozott egy kisebb csapat a pályán. Szerintem még ma is eszükbe juthat a látottak.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
válasz inifini #88883 üzenetére
Hát ez az... Gondolom a telefonját bújta és mikor egy pillanatra kibújt belőle, valószínűleg csak távolabbra vettet egy pillantást. Amúgy én pontosan az ilyen esetek miatt nem közlekedem az úttesten, ha nem muszáj...
(#88890) geotigris9 Az utolsó kameraállás képéből jól látszik, hogy próbálkozott valamivel, de esélytelen volt már akkor elkerülni a dolgot.
[ Szerkesztve ]
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
Ha már a külsőknél tartunk, valaki próbálkozott már a gumik garanciáztatásával?
Talán, ha 250 kilométer van benne és nem csak a képen látható két bütyök van ilyen lepukkant állapotban. Középen a bordázat ahogy látszik egészen jól tartja magát, szóval nem betyárkodom. Maga a külső egy hans dampf sg, trailstar keverékkel.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
válasz geotigris9 #89806 üzenetére
Az egy Maxxis Advantage külső 60a keverékkel ami már 3 éve szolgál azon a bringán, a Schwalbe-hoz képest örök életű+1, de messze nem tapad olyan jól. A Hans Dampf SG számomra az etalon, még nem találkoztam olyan külsővel ami ilyen módon képes lett volna hozzátapasztani a talajhoz, csak sajnos meg van az ára...
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
válasz Runner_fxr #89809 üzenetére
Ezzel tisztába is vagyok. Az ami nem tetszik, hogy a külső bütykök gyakorlatilag leszakadnak a helyükről, amivel máshol még nem találkoztam. Viszont szétnézve a neten nem egy ritka látványosság: [link]
[ Szerkesztve ]
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
válasz Pszihonaranc #89885 üzenetére
A saját tapasztalataim alapján egy hidraulikus tárcsaféket teljesen súrlódásmentesen kínszenvedés beállítani és nem mellesleg szerintem nem is lényeges, nem fog fékezni(persze ha valami állat szerelte fel lehetséges). A másik kérdésedre a válasz: változó. A lényeg, hogy a fogáspont mindig ugyan ott legyen és számodra ideális helyen, szóval nem a markolaton, vagy az ujjaidat elérve.
Ha esetleg levegős lenne a rendszer azt egy egyszerű próbával kiderítheted. A féket kezd el pumpálni és ha fékkar felkeményedik, vagy a nyomáspont vándorol akkor valószínűleg levegős a rendszer. A bekoptatásra, pedig keressél egy hosszabb lejős szakaszt, majd miután elértél egy nagyobb sebességet húzzad be erőteljesen a féket, de nem blokkold a kereket. Ismételd meg ezt 3-4x az első és a hátsó fékkel egyaránt. Arra figyelj, hogy nem égessed meg se betétet se a tárcsát, szóval ha esetleg annyira reménytelen lenne eleinte nem tartsad 10-15 másodpercnél tovább keményen a fékkart keményen behúzva.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
válasz andrisbandi #91093 üzenetére
Nálam eddig minden alkalommal átadták a helyi postának a csomagot, gondolom Magyarországon is hasonló a helyzet.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
válasz Pttypang #91832 üzenetére
Saját magam téptem le. [link]
Sajnáltam rá azt az összeget amit elkérnek egy ilyen vacakért és úgy gondoltam majd megoldom én... Fillérekből vettem egy vastag műanyag irattartót amiből kivágtam a megfelelő formát, teljesen jónak tűnt, majd élesben minden ugartó után összeakadt a kerékkel, sziklakert szintén és az a hang amit ilyenkor adott ki: [link]
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
válasz Runner_fxr #92230 üzenetére
Ezzel én is csak egyetérteni tudok. Nekem egy Avid HS1 tárcsába került mikor egy, az autókhoz készült féktisztítóval estem neki. A tárcsán egy vékony olajos/zsíros réteget hagyott, ami az autón az első fékezésnél leég, ahogy megtudakoltam, csak éppen egy kétkerekű fékei a büdös életbe nem fognak olyan mértékben felmelegedni. A specifikusan bringákhoz készült féktisztítók gondolom ilyet nem produkálnak...
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
válasz trialboj #94225 üzenetére
A megfelelő sebesség és a helyes testtartás a titok nyitja. Jómagam is csak a nagyon kezdők táborát erősítem, de itt egy videó amit nem rég készítettem: [link] 1:40-nél szerintem jól látszódik, hogy nem bűvészkedek semmivel, csak egyszerűen 'átmegyek rajta'.
Az első kereket pedig soha nem kézzel rántjuk fel, hanem egy erős pedálozással megemeljük, különben csak pofára esés lesz a vége, mint ez.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
válasz #27813376 #95389 üzenetére
A tegnapi kalandom után én nem is engedném erősebb lámpák használatát. Hála egy p*csnek aki egy atomreaktor hajtotta csodát szerelt a homo bike-ára elkaptam egy fát... Egy kib*szott atom villanás egy pislákoló gyertya volt ahhoz a lámpához képest, percekig nem tisztult a látásom utána.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
-
Zsohi
őstag
válasz IMIIKE1998 #95476 üzenetére
Számomra pontosan az ellentéte a dolog. Amióta komolyabban foglalkozom a bringázással, vagy is nem a szupermárketes gépeket gyilkolom, minden korábbi kétkerekűmet megtartottam és néha-néha mikor vissza ülök egy régebbire elképzelni nem tudom, hogy a halálba tudtam ezeken meglenni.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
válasz ZolkoW #95478 üzenetére
Most váltottam ovális lánctányérra én is és hát valóban nem egy világmegrengető újdonság. Amatőröknek és kezdőknek jó lehet, meredek emelkedőn jómagam könnyebben fel tudtam tekerni, egyszerűen nem kapart ki a kerék olyan könnyen. A másik, hogy ezzel jobban megy az egy kerekezés. Kb egy tök hasztalan újítás.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
Megtudná valaki mondani mi a különbség a 'Performance Elite' és a 'Factory' szériák között a Fox DHX2 esetében? A bike-components-en jelenleg elképesztően jó áron kapható Performance Elite verzió és őszintén szólva reflexszerűen vásároltam is belőle egyet és csak utána tűnt fel, hogy hopp, ez nem a Factory szériából való... A Fox weboldalán semmiféle információt nem találok és amennyire én látom a különbség a matrica. Esetleg az OEM piacra készült a Performance Elite változat sima acélrugóval?
Már régóta szeretném lecserélni a ratyi Kage RC tagot a gépemen, szóval nagyon boldog lennék ha nem kellene visszamondanom a rendelést, mivel még egy titán rugó is beleférne ez az ár mellett.
Ha esetleg még valaki mást is érdekelne: [link]
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
Meg van a különbség... Nincsen nagy sebességű kompresszió és visszaút csillapítás állítási lehetőség. A HSR megléte nem igazán érdekes, de a HSC hiánya már elég buziság...
Végül úgy gondolom ezért az árért megér egy próbát és ha nem válik be, vagy eladom, vagy elküldöm a Fox-nak szereljék be a Factory széria 'belét'.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
válasz Tothgera30 #99601 üzenetére
Ez durva... Szerintem a küllők vékonysága miatt lehet szükség a 32-re.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
-
Zsohi
őstag
-
Zsohi
őstag
válasz IMIIKE1998 #100107 üzenetére
Montrealban élek, de itt sincsenek olyan bringaboltok. Szinte kivétel nélkül CRC és Bike24, Bike-components oldalakról kell rendelnem, akik tulajdonképen tönkretették a bringaboltokat.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
válasz benfolds #100290 üzenetére
Ne kívánj ilyeneket, mert úgy jársz, mint én... 8 éve élek Kanadában már, nagyon szerettem a havat és a hideggel is úgy voltam, hogy 'könnyebb alkalmazkodni hozzá, mint a meleghez', de az idő múlásával bátran kijelenthetem, hogy *** megutáltam. Az egyetlen szép amit elmondhatók a télről, hogy gátolja minden olyan élőlény elterjedését amitől kiráz a hideg. Decemberben beköszönt a hideg és a hó, majd április végén tovaszáll, utálom...
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
válasz RaiZka #100532 üzenetére
Az FH-M525 egy bitang jó hátsó kerékagy, soha semmi problémám nem volt még vele. A saját mindenes gépemben már 6 éve szolgál és ez a kétkerekű rendesen kapja az ívet. A párja, a HB-M525 egy ipari hulladék, mint minden első Shimano kerékagy a Deore-tól a Saint-ig...
Két hátsó kereket fűztem FH-M525 agyra és 1 jött egy használt kerékpárból, mind hibátlanul teszi a dolgát a mai napig. Shimano első agyból eddig kettővel találkoztam, M525 és az XT, egyik se bírt pár hétnél többet alattam.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
Az imént jöttem meg a montreali bringa expóról és hát egy 100% full face sisakért mentem, na meg persze körbenézni, végül egy bringával tértem haza. Már évek óta nézegettem az outi bringákat, de eddig még soha nem sikerült rászánnom magamat, hogy vegyek is egyet, de most szembejött velem az igazi... A probléma, hogy nem vagyok igazán képbe az outis cuccokkal, mindig is csak a gondolattal játszottam el, hogy jó volna. A bringa egy 2016-os Felt Z5 [link], paramétereiben pontosan megfelel a fejemben kialakult képnek és a 1600 C$ árával is megnyert magának azonnal. A kérdésem az lenne mennyire megbízható márka a Felt? Hülyeséget csináltam volna?
Az kiállításról képeket nem készítettem, sajnos... Gyakorlatilag a SRAM új DUB középrészén kívül semmi érdekes nem volt montis fejjel szemlélődve.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Vadonat új, csomagolt O'neal kerékpáros termékek
- Fender Squier Stratocaster + Marshal MG15 40W erösitö eladó
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care