-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz deny330 #81979 üzenetére
Nem rosszak belépőszinten,de 200e forintért illene legalább octalinkes és Rock Shox villásat találni.Szerintem keresgélj még.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz deny330 #81990 üzenetére
Ha jó állapotban van (és a méret is jó) jó vétel lehet.Lehet még azt a tízet is elengedik. Szerintem neked 21" kell.Én 187 vagyok ~91cm átlépőmagassággal,és akkora van nekem is.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
geotigris9
tag
válasz deny330 #81997 üzenetére
Jól néz ki amit Hasaggymeg linkelt. Nekem a sötét árnyalatú tetszik a másik kicsit papagáj kinézetű azzal a festéssel.
(#81981) Def26 Azért 2 - 3 óra tekerésnél elő szokott fordulni ez az elzsibbad. (Talán csak fekvő bringán nem állítólag, de ott lényegében egy székben vagy szóval hihető a dolog.)
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
c4bB
csendes tag
-
c4bB
csendes tag
válasz deny330 #82554 üzenetére
az első teleszkóp zárható,erre utal a nevében a "RL" azaz remote lock,kormányról zárható.
az a baj,hogy a hátsó rugóstagról még a gyártó oldalán lévő specifikációban sem írnak semmit.
itt csak 209 ezer amúgy.
bízzunk benne,hogy a többiek láttak már ilyen bringát,vagy legalább felismerik a hátsó tagot,én fully témában nem vagyok kompetens. -
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #82554 üzenetére
Össztelós montit újonnan kb 350-400-tól érdemes venni. Ez alatt nem erőltetném, inkább egy jó merev vázas. A legfontosabb mindig a váz. Ha az jó, később fejleszteni lehet. Egy 200k értékű új fullynál a váz minősége erősen kérdéses. Merevség és forgáspontok csapágyazásának a minősé szokta megsínyleni az olcsóságot. Egyébként ez egy XC gépnek tűnik 100mm úttal, a lock-nak itt még olyan túl nagy jelentősége nincs, inkább a hosszabb rugóút mellett.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz deny330 #82556 üzenetére
Én is egy felsőbb merevet vennék,mint egy alsó fully-t,főleg úgy,hogy ki sem igazán használnád.Egy ki nem zárható rugós tag erősen a haladás rovására mehet.
(#82538) zack...ha ez nem is,de legalább egy kitámasztód remélem van!
(#82550) c4bB...ha egy óránál is többeket tekersz és nem egyenes derékkal,városnézés módban,akkor a keményebb és keskeny nyereg ami elviselhető.Egy széles puha nyereggel egyrészt kidörzsölöd a combod,másrészt belesüppedve olyan lágy részeket kezdesz nyomás alá,így vérellátás deficitbe helyezni,melyek miatt sokkal fájdalmasabb és egészségtelenebb lesz a bringázás mintha pl. megszoktatnád ülőgumóid ne legyenek annyira érzékenyek.Szerintem nincs olyan nyereg melyet egy kezdő bringás 1 óra tekerés után ne sínylene meg.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz deny330 #82559 üzenetére
Akkor már inkább egy Acid,vagy hasonló szintű felszereltség.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #82559 üzenetére
Ha hajlasz a fully felé, akkor kb ez a minimum szint: [link]
Ennél olcsóbbat, alacsonyabb felszereltségűt nem szabad megvenni. Azt a Torpado-t szerintem gyorsan felejtsd el. Valami épkézláb márkát nézz. A Focus az jó. Vagy akkor már inkább a CTM.t1: Sajnos a 26"-os kerékméret sokat levesz az árából. 300K körül már hasonló felszereltségű 27,5" vagy 29"-es gépeket is ki lehet fogni. Én személy szerint 200K-nál biztos nem adnék érte többet, persze ez nem jelenti azt, hogy nem lehet többért eladni ha szerencséje van. Kérdés mennyire sürgős neki? Ha nem annyira akkor várja meg a tavaszt, ha sürgős, akkor levinném 250k-ra az árat, de még úgy sincs garancia rá, hogy gyorsan elviszik.
[ Szerkesztve ]
-
Dottore
addikt
válasz deny330 #82664 üzenetére
Ezzel vitatkoznék. Rengetegen csak városi krúzolásra használják, esetleg laza túra. Csak nagyon kevesen csapatnak vele úgy ahogy kell.
Egyébként jó üzletet csak használtan lehet kifogni és ez ha rendben van, akkor nem rossz. Legrosszabb esetben bemész kerékpárboltba és beszélsz egy ott dolgozóval. Némi juttatásért cserébe biztos elmegy veled és segít átnézni.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #82664 üzenetére
Ez abszolút felhasználó függő. Át kell nézni szakszerűen, és ha rendben van akkor meg lehet venni.
De nyilván aki nem ért hozzá, annak ez nem egy járható út.
Azért egy bringa külső esztétikája is sokat elárul a gazdájáról. Egy elhanyagolt bringán az meg fog látszani, akkor is ha eladás előtt gyorsan leviszi egy benzinkútra és lecsapatja a nagynyomásúval.Topuka: 2014-től már a legtöbb fully-n, Trail-től fölfelé, van kivezetés a vázon, a nyeregcső kábel számára.
zack: Képek alapján az a Bergamont is elég szépnek tűnt. Nekem ugyan ez volt, 2014-ben, csak a kék színű, ami gyengébb felszereltséggel volt. Az a bicó nagyon állat, brutál masszív vázzal, kezes bárány volt a viselkedése lefelé a terepeken. 3 éve 900K volt, szerintem a 350 teljesen reális, ha az állapot is megfelelő. Persze lehet, hogy egy kis alku is belefér. 300K körül már kiemelkedően jó vétel. A tiéd egyébként mekkora kerekű? Mert ez 650b, ami szintén értéknövelő egy 26"-al szemben.
Ja most látom linkelted is. Ez 26"-os. Én 26"-ért 200K-nál akkor se adnék többet ha magasabb felszereltségű lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Bandi18
tag
válasz deny330 #83950 üzenetére
Sziasztok
Vettem egy vázat. A nyeregcső belső átmérője 30.6 Ebbe mekkora nyeregcsövet kell vennem ?
Valamint ez a bringa szerintetek sem ér meg 90-et max 60-70 között ugye ?
Köszi
-
pc360
addikt
válasz deny330 #84215 üzenetére
A profibb Truvative cuccok nagyon jók (Team, Hussefelt stb.), kivéve persze a hajtókarjaik, azok valami fergetegesen szarok és szarul szerelhetők. Jó, mondjuk volt Hussefelt hajtókarom is, aminek a merevségével már nem volt gond, de ... alig vártam, hogy lecserélhessem a szerelési és csapágy-bajok, illetve a rövidsége miatt. Nekem azért jön be ez a kormány, mert nincs nagy emelkedése, könnyűke, de mindent kibír, amit az idő bizonyított - és az az esetemben atombiztosságot jelent.
A kormányszár se rossz, és törhetetlennek hittem, de... most jön a fekete leves, az végül feladta. A barátnőimet állandóan azon cipeltem egy időben, szóval annyira nincs meglepődés. Ennek ellenére nagyon szívesen vennék ismét Thomson-t bármiből. Nagyon merev, könnyű, jól kitalált darabok olyan ovális belső kiképzéssel, ami ellenáll a komolyabb erőhatásoknak, mindez egy tömbből CNC-zve. Amúgy tényleg elpusztíthatatlanok, de én igen erős kivételt képezek ilyen szempontból, bármit képes vagyok leharcolni. Többször ajánlottak már teszternek emiatt...
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
válasz deny330 #84219 üzenetére
Kibírta a 100-120 kilómat 8 éven át. Ez az über PH-s plecsni, az ajánlott a köbön. Szerintem ez az egyetlen olyan alkatrész a Saint váltókarokon és a hátsó XTR váltómon kívül, ami kiérdemelte ezt a minősítést.
Szerintem nincs aranyigazság a használtpiacon. Nyilván rizikósabb mozgó- és kopóalkatrészeket vásárolni, de ugynaúgy gond lehet egy merev cucc is, hiszen nem látod rajta, hogy mennyire lett lefárasztva az anyag.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
-
Dottore
addikt
válasz deny330 #84281 üzenetére
Mindenki kezdi valahol. Régen a Giant is csak egy bérgyártó volt (most is az), saját néven olcsó városi kerékpárokat is kínált. Aztán lettek saját szabadalmaik és ma már prémium. Vagy ott a Merida, ez a név sem csengett túl fényesen pár évvel ezelőtt, lehetne még sorolni. Szóval így megy ez. Persze nem azt mondom, hogy a BTWIN is ezt az ívet fogja befutni, de nagy hülyeség szerintem fikázni valamit azért mert olcsó szegmensben mozog. Attól simán lehet jó.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz deny330 #84281 üzenetére
Új 100e körüli bringának ajánlott.Használtan,vagy 150 körül már jobbat veszel más márkából.Használt decas bringát,mely újan sem volt több mint 100,nem ajánlanák.Azon a szinten az anyagminőség (kormánycsapágyak,agyak,fékek,felni stb.) is hagy némi kívánni valót maga után.Ezt vedd személyes véleménynek (melyet Crytek barátom mindjárt megcáfol )
Dottore...ez egy nagyárúház sajátmárkás tucatterméke,ami azért árnyalja egy picit a képet és főleg a minőségi éllenőrzés szigorúságát.Szerelők nyilatkoztak már itt a váz pontatlanságairól,az összeszerelés hanyagságáról meg a nyári munkát végző tanulók kiszolgálói és szerelői képességeiről.Ugyanakkor külföldön és itthon is vannak magasabb kategóriás,ki nem állított termékeik amiket nem igazán ismerünk.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz deny330 #84285 üzenetére
Nem is biztonsági hiányosságok lehetnek,hisz élettartam garit adnak a vázra,én inkább az apró pontatlanságokra gondoltam.Ha megnézed egy váz gyártását,érthető,hogy az az utólagos etalonos pepecselés esetleg már nem fér bele a kis kínainak ha kicioccó bringába lesz szerelve a váz...na meg a Decathlon sem fog nagyon szőrözni egy-egy kis pontatlanságért,ha az alacsony ár a legfőbb fegyverténye a versenytársaival szemben.
2 perctől[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
eddie1978
aktív tag
-
6030D
Ármester
válasz deny330 #84455 üzenetére
[Link]
Ez esetleg? Én nem próbáltam, de elvileg ahol már ment valaki, azt útnak veszi.Teasers: Ez így nehéz. Kellene hozzá a típus, hogy mi van rajta. Aztán ajánlhat valaki valamit, de ha nincs az az alkatrész a szervizbe, de van olyan, ami jó/jobb, akkor sincs semmi. Egyébként ha nem mostanában szervizelted, vidd el egy nagygenerálra. 10e Ft-ból kijön, teljesen szétszedik, zsírozzák, beállítják. Már akkor jelentősen javul egy 3-4 éve elhanyagolt bringa.
Runner_fxr: a Strava-t csak el kell kezdeni. Utána már nehéz lejönni a szerről. A zöld One-twenty-s srác akinek a törött Meridája volt? Mi lett azzal a vázzal? Kuka?
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
haarmaan
tag
válasz deny330 #84455 üzenetére
Szia, én navigálásra a Comoot-ot használom:
[link]Térképeknek az alkalmazás saját Komoot térképén kívül az Open Street Map-ot vagy az OpenCycle Map-ot is be tudod állítani.A térképre különböző szűröket rá lehet húzni (szállások, kajáldák, sátorozási helyek, campingek turista látványosságok stb.) Lehet útvonalakat importálni fájlokból.Tudsz rajta útvonalat tervezni és a tervezett útvonalat elmenteni. A navi része majdnem úgy működik, mint egy autónál. A képernyő felső részén folyamatosan mutatja, hogy a következő lehetőségnél merre kell fordulnod hány méter van még addig hátra, valamint ha beálíitod, akkor hangutasításokat is ad (most fordulj jobbra, balra, x méter után enyhén jobbra stb.) A Magyar nyelvet még nem sikerült beállítanom. Ha eltérsz a tervezett útvonalról, akkor újratervez. A képernyő középső részén mutatja az útvonalat, és hogy épen hol tartasz, alatta meg az általános adatokat (megtett kilométer sebesség stb):
[link]Sajnos fizetős, de egy régiót meg kapsz ingyen a regisztrációnál. Egyébként a Cobi Smart kerékpárkomputer rendszer is ezt a szolgáltatást használja fel a saját Navijához.
[link]
[link]
A kerékpár útvonalaim rögzítésére ezen kívül még a Sports-Tracert használom ez is nagyon jó.[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz deny330 #84492 üzenetére
Alapból a Strava sem fizetős, csak ha szükséged van a premium funkciókra, akkor fizethetsz. De az útvonaltervezőhöz szerintem semmi nem kell, regisztráció sem. Az egy külön weboldal.
Bocs, lehet, hogy kell Strava reg, mert nekem is azon keresztül nyitja meg.
geotigris9: hogy drótkefézed meg a láncot a csapok és görgők érintkezésénél?
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
geotigris9
tag
válasz deny330 #84777 üzenetére
Többe fog kerülni alkatrészenként építtetni egy gépet mint venni pl. valami négykézláb használtat.
Gondolj bele kell szakértelem szerszámok ... Ha ez nem igen van szervizbe/bringaboltba kell összerakatni még ez akkor még + pénz... A különböző alkatrészek postaköltsége ... Én azt mondom gyűjtögetni kell aztán nézni valamit, esetleg valami gyengébb felszereltségűt amin később lehet ezt azt kicserélni minőségibb darabra.
De sajnos az összerakós bringa, mindig drágábban jön ki sajnos. : /Más:
Eladná ..Más:
(#84773) lorcsi Igen tudjuk már egy hete be volt linkelve, de nem baj, hogy újra linkelted persze.[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
flash-
veterán
válasz deny330 #84786 üzenetére
lehet hogy drágább építeni, mint venni valami jó használtat, de ha valaki új bringát tervez nem biztos hogy ördöktől való ötlet...
mert lássuk be kevés az olyan bringa amin mindenből olyan alkatrész van amit mi képzelünk el, amit mi szeretnénk.mi lesz tehát egy új bringánál?
lecseréljük ezt-azt,aztán ugye a levett alkatrészt nyilván olcsóbban tudjuk már eladni, mint a valós ára, kvázi bukunk, még egy általunk épített bringán minden olyan amit mi akarunk és valószinű az alkatrészek nagy része rajta is marad...."Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
6030D
Ármester
válasz deny330 #85455 üzenetére
Nincs azzal baj, ha melegszik, az a lényege ("súrlódási hő"). Autón, motoron is melegszik. Akkor van baj, ha ezzel együtt a fékhatás is csökken. Teló, váz, minden csavarodhat, törhet. Érdemes utána nézni, mi volt a legnagyobb tárcsa, amivel szerelték gyárilag a bringát, vagy a telót más bringába. Az fölé én nem mennék.
joysefke: Én a garamkövesdi autóutat nem erőltetném, azért az túrázni nem egy élmény, meg veszélyes is. Inkább Szobnál át a vasúti hídon, aztán végig a földúton, töltésen. Trekkinggel is járható. De tudok olyanról, aki 23-as gumival is megjárta azt a szakaszt.
Ez meg a mai. Amikor nem az az izgi, hogy megvan-e a szegmens, hanem hogy utolér-e a szerpentin aljáról a security-s Peugeot.
relive.cc , Strava-val regisztrálsz (bár van valami fb is, ott nem tudom hogy megy), utána küldi mailben a videókat.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #85469 üzenetére
Ha nagyon felmelegszik akkor a nyomáspont is elmehet, illetve kevésbé fog olyankor, ha nem éreztél gyengülő fékhatást akkor az annyira nem volt meleg. Egy kis szaga volt a betétnek, előfordul.
Ha számodra kielégítő a fékhatás, akkor minek lecserélni? Milyen féked van most?Enduro-ba én nem tennék sima 2 dugattyús féket, csak 4 dugattyúsat, de ez nyilván bringázási stílus függvénye.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #85474 üzenetére
A promax egy elég alap fék, túrázáshoz megfelelő, de komolyabb lefeléken elfogy az biztos.
A csutkáig behúzott fékkar mit jelent? Markolatig be tudod húzni a kart? Mert ez esetben kevés benne az olaj, máskülönben nem lehet "csutkára" behúzni a karokat.A legtöbb fék 2 dugattyús, ettől függetlenül itt is nagy különbségek lehetnek fékerőben, mert sok múlik a minőségi alkatrészeken.
A 2 dugattyús fékeknél mindkét oldalon 1 dugattyú nyomja kifelé a fékbetétet. A 4 dugattyús fékekben pedig mindkét oldalon 2 dugattyú teszi ugyan ezt. A 4 dugattyúsban kétszer akkora a fékbetét és ezáltal a fékező felület is, így sokkal kevésbé érzékeny a túlmelegedésre és a fékező erő is jelentősen nagyobb.
Angolul piston-nak hívják a dugattyút, ez általában fel van tüntetve a leírásban. 4 dugattyúsnál általában kiemelik, hogy 4 piston.
Például: Shimano Zee, kb 60 euro-val drágább mint az SLX szett, de a fékerő jelentősen nagyobb.
Ha megnézed a féknyerget, látszik rajta, hogy jóval nagyobb mint pl az SLX.
Ár/értékben a Zee egy nagyon jó fék, én biztos, hogy ezt tenném egy AM/Enduro bicajra ha a lehető legolcsóbban a legerősebb féket szeretném rátenni.Persze ezt a fékcserét akkor ejtsd meg, amikor meg van az új bringa, a kellys viper-re még 160-as tárcsával sem javaslom egy Zee szintű fék felrakását, mert a jelenlegi alap villádat, illetve a vázad fékkonzolját is elrepesztheti.
[ Szerkesztve ]
-
poncso6
tag
válasz deny330 #86360 üzenetére
Bike-discounton vannak akciók
-
ivana
Ármester
válasz deny330 #86398 üzenetére
Az ilyen ledudálós embereknek én mutagatni szoktam akkor befogják, mondjuk volt már, hogy kiscsaj meg a barátnője dudáltak le aztán kiszólogattak az ablakon, azért nekik szóban is jeleztem a véleményem.
Hasagmegy: én is láttam már hiúzt szürkületben, tuti az volt ketten is láttuk, vadmacskát is láttam már az más, az egy nagyobb házi macska szerű állat, fura színnel, a hiúz nem. Szerintem simán lehet, hogy azt látott ritka, de nem lehetetlen. Láttam már muflont is, meg egyszer (talán mert nem sokáig látszott, de arra tippeltünk) farkast Bükkben.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
CaNNa3IS
senior tag
válasz deny330 #86444 üzenetére
Hátsó tagnál a szemtáv az fix. ha pl 222-es akkor abba csak 222-est tudsz rakni.
QR15 igen a tengely 15mm és ez a legelterjedtebb manapság. Régebbi átütősben, mostani nagyobb(fox 36) vagy duplavállasokba van 20-as tengely.
rugós és levegős tag van. Az olaj az csillapításra van benne.Nekem a rugós tag valami teljesen más élményt ad. Egy pillanat alatt megindul de lockolni nem lehet sőt a levegős fox rp23-at se lehetett csak volt propedal amit tudtál állítani és az keményítette.
Rugós pl sokkal finomabban tudta csillapítani amikor egy ugrás után megérkezel. Levegősnél nekem sokszor pattogott.
Levegős fel tudod fúlyni olyan súlyra amilyenre akarod és ez a legnagyobb előnye.
Rugósnál vehetsz bele új rugót ami acélnál 5-6k titán 30k. Ha pl egy idő után leadsz egy kis felesleget vagy felszedsz akkor lehet másik rugó után nézni.Általában elől hátul hasonló szokott lenni de nem kötelező. Nekem az ams 130-ban 110-150 teló volt elől és csak 150-en használtam.
[ Szerkesztve ]
Stay up Stay humble Ride hard Get stoked
-
Strezi
őstag
válasz deny330 #86444 üzenetére
Csak az első részhez. Hátsó rugóút kb fix, egyszerűen a himbarandszernek vannak korlátai mindkét irányban.
Első hátsó rugóút viszonylatban pedig egyszerűen nem érdemes előre kevesebbet rakni. Többet lehet, de akkor azt a gépet egyre inkább lejtőzás irányba tolod el. Mivel emelkedik az eleje, egyre meredekebb lejtőkön lesz semleges és magabiztos a viselkedése. Ebben segít a laposodó fejcső szög is.A törés nem deitektben ezért lehet, hanem amiatt, hogy aki így eldurvítja a bringát, az általában olyan helyen is fogja használni. Tehát végül a bringa fejcsöve olyanokat kaphat a nagyobb telóval durva terepen, amire már nem tervezték.
Pogó pedig van és lesz! Ma tekertem ugyanazt a kört a Spectrallal (140/150), amit tegnap a Specivel(100/130) és negyon más volt a két gép mind fel mind le. Most hogy már van összehasonlítási alapon, még többre tartom a speci automatán záró hátsótagját! Elég sokat gépészkedtem a specralon, hogy zárjam, nyissam a hátsó tagot ahogy a terep kívánta. Én nem hiszek a magátol nem pogózó hátsó tagban! Ahol nincs aktív elem, ott valami kompromisszum lesz. Ha pogózik jó lesz lefele is, ha meg nem pogózik, akkor lefele sem lesz olyan aktív a hátsó tag...
Az első telóval nem foglalkozom, az egyáltalán nem zavar ha nyitva is marad. Nem karból meg felsőtestből tekerem, rángatom a bringát. Arrol már leszoktam, de tanulni is lehet...
Szerintem
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #86444 üzenetére
Általában úgy tervezik a geo-t, hogy elbír 1-2 cm-el nagyobb villát, de ennél többet már nem. Tehát ha a 150-es vázad veszed alapul, akkor 160-170 max aminek még van értelme. E fölött már túlzottan megemeli az elejét, és az már nem tesz jót az irányításnak, illetve az első és hátsó teló összehangolásának. Kisebbet én sem javaslom, mert akkor meg túlzottan előre billen a súlypont, ami mászásra jó lesz, de lejtőzéshez nem.
Tehát vagy ugyan akkora telót érdemes belerakni mint a hátsó rugóút, vagy max 1-2cm-el nagyobbat.
Repedésre inkább az merev vázak hajlamosak, amikor megerőszakolják valami elcseszett nagy villával, esetleg duplavállassal. De mondjuk egy XC fully váz sem fog örülni az Enduro vagy DH villának. Az is hamarabb fog törni, az biztos.QR15 az a 15mm-es tengely QR20 pedig a 20mm-es. Manapság a QR20 főként csak a DH bringákban használatos, régebben elterjedtebb volt.
Most a QR15 az elterjedtebb, itt arra figyelj, hogy már van a Boost szabványos ami 110mm széles, míg a hagyományos csak 100mm-es.
Van olcsón és drágán is.A nagyobb szemtávú tag belemehet, vannak vázak amik még tolerálnak egyel nagyobbat, pl 216 helyett 222, de ezt nem erőltetném, mert a legjobb mindig a gyári méret, geometria szempontjából.
240mm-es tag már DH tag, az AMS 130-ba az rohadt nagy, bele se menne. 240-es tag 200+mm-es DH vázakban szokott lenni. AM/Enduro-ban a 200 és 216 az elterjedt. Ez optimális 140-160mm rugóúthoz.Minél nagyobb a rugóút, annál kevésbé lesz hatásos a lock. Ez egy kompresszió növelést jelent tulajdonképpen, vannak 2 állású és 3 állású tagok, amiből az egyik a lock, a 3 állásúnak van egy félig nyitott állása is. Vega DH vázat tekercsrugós taggal ne hasonlítsd egy mai modern AM, Enduro bringához, az persze, hogy pogózik. Ott mondjuk nem is volt szempont a fölfelé tekerés, csak a vandálkodás lefelé. Egy modern levegős tag azért egész jól le tud zárni, még 140-150-160mm rugóút környékén is, nem teljesen, de elég jól.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #86458 üzenetére
Nekem egyébként annyira nem tetszik az AMS 150 váz, 100-ban még okés, de 150-es út mellett már bután néz ki. Az AMS 150 váz Allmountain kategóriába sorolható.
Attól függ, hogy milyen a vázad? Ha fogadja az átütőtengelyt, akkor mindenképp érdemes olyat tenni oda, mert merevebb. AMS 150-es 12 X 142-es tengelyt fogad. Ilyen rugóút mellett semmiképp sem vennék olyan vázat ami 135-ös gyorszáras papuccsal rendelkezik.
216-os tag való bele, semmiképp se rakj ennél nagyobbat vagy kisebbet az AMS150-es vázba!
Hátsó rugóút azt jelenti, hogy hány mm-t mozdul el a hátsó tengely.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #86470 üzenetére
Nincs semmi baj a 26"-al, több mint 20 évig minden montisnak jó volt.
Viszont az új kerékméretek ténylegesen hoztak némi pluszt.
Illetve a gyártók már jó pár éve elkezdtek átállni ezekre a méretekre, így a 26"-os alkatrészek egyre korlátozottabban elérhetőek. Új bringában, már szinte csak a leg alapabb modellekre korlátozódik a 26".
A használt piaci áruk szó szerint a béka segge alatt van.
És azért ha összeszámolod, épkézláb alkatrészekből, simán bele fogsz szaladni olyan összegekbe, mire összeáll a 26"-os fully-d újonnan, mintha kompletten vennél egy 27,5" fully-t vagy 29" fully-t.
26"-ot maximum úgy érdemes venni, hogy kihasználod a nyomott használt piaci árat, és veszel egyet az apróról, de újonnan építeni kész anyagi csőd! Szerintem semmi értelme.Egyébként nagyon geometria függő, hogy egyes kerékméretek, hogy viselkednek.
29"-ből is van olyan gép ami jól fordul, és alkalmas a zúzásra.
Azért általánosan kijelenthető, hogy a 29" inkább fölfelé jó, és sík úton jobban tartja a tempót. A 27,5" pedig játékosabb, jobban kanyarodik, ezáltal alkalmasabb technikás lefelékre.
Én személy szerint fully-ban jobban kedvelem a 27,5"-öt, de merevben csak 29"-et vennék.Azért én átgondolnám ezt a 26"-os építést.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #86472 üzenetére
26" és 27,5" között valóban nem nagy a különbség, de a 29" azért más világ. Azt már akár nevezhetjük simán ordenáré különbségnek egy 26"-hoz képest. Sokkal gyorsabb.
Szerintem szomorkodásra nincs ok, mert az új kerékméretek modernebb geometriákat hoztak magukkal, összességében fejlődtek a montik. Még a 29"-es korszak kezdetén volt néhány elcseszett 29"-es geo, iszonyú meredek fejcsőszöggel, de ma már ezek kikoptak, finomodtak.
Ha a lejtőzés egy fontos szempont, akkor mindenképp a 27,5"-öt javaslom, mert 29"-ből csak nagyon drágán kapsz olyan fully-t, ami tökéletesen alkalmas egy technikás, zúzós lefeléhez. 27,5"-el nehezebb melléfogni.
A 26"-ot inkább a használt piacon keresd.Nem kevés a 2000 euro, de az biztos, hogy egy olyan Canyon szintű gépet nem építesz össze 2000 euróból.
-
andrisbandi
őstag
válasz deny330 #86488 üzenetére
Sok helyen lehet 0% THM-mel is venni bringát. Pl alpinbike
- Ha valamelyik alkatrészt le akarod cserélni, még használatba vétel elött simán cserélik igény szerint.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
bunddog
tag
válasz deny330 #88049 üzenetére
Most cseréltem a marathon supreme-eket, smart sam-re, elég jól gördül a minta ellenére, aszfalton picit lomhább csak mint a supreme, de ha nem kell hogy reflex csíkos legyen akkor elég sok alternatíva lesz.
Fékből nekem a M396-al se volt gond, mármint az erejével, csak a lötyögő és nem állítható távolságú fékkarral.
Ha shimano-t választanál akkor deore, slx, xt...egyikkel se nyúlsz mellé, majd megerősítenek benne hogy nem bánnád meg az avid helyett Ja és legolcsóbban kintről kapod meg szettben, mert itt horror áron vannak, ha meg úgyis akarsz gumit is akkor pláne megéri azt kb 3k-s szállítási költséget.