-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ivana
Ármester
válasz Dottore #81076 üzenetére
Jó kérdés mondjuk melyiket mert a csepelnek kicsit esik is a felső csöve, vagyis az 54-es lehet hosszabb és akkor az problémát jelent. Viszont elég trekking geo a 3* így lehet mégis a nagyobb lesz jobb, mert pl. tanyabikeből az 56-os adja nekem. Érdemes kipróbálnia, mert szerintem annyira nem egyértelmű, de látatlanba 51-es lenne a neki való szvsz.
-
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Dottore #81045 üzenetére
Pont ezekre értem, hogy elenyésző különbség tud lenni, amik nem hiszem hogy sokat számítanának.
Itt egy SLX szétdöntve, ami híresen az egyik legjobb fék a tesztek alapján is:
Ez meg egy M542, deore:
Attól tekintsünk el hogy a dugattyú az SLX ben kerámia, mert eddig kerámia munkahenger nélkül is csináltak jó fékeket. Tudom, hogy nehéz lesz, mert ráadásul szép fehér.
De van bontottban egy halom avid, meg mindenféle szemét amit szétszedtem, régi hayes nine tól elkezdve már azt sem tudom hogy mik, és nem látsz bennük hatalmas eltérést, a karmantyú főleg kb mindben ugyan olyan csak a dimenziók egy picikét eltérőek. Egy két fék volt csak ami nagyon különbözött, magura marta, louise nak voltak óriási munkahengerei pl, de ne ilyen szélsőgéses helyzetet nézzünk, hanem pl egy jelenleg futó shimano patella, vagy avid.
De az ásványi olaj meg a DOT közti vita is marhára érdekes. Itt van egy jópofa cikk: DOT Brake Fluid vs. Mineral Oil
Itt pl nagyon érdekes hogy a magura royal blood 120 fokon forrt nekik, tehát kb olyan mint egy 1.1 baros hűtővíz az autóban. Ami elég nevetségesnek tűnik, mégis működnek a magura fékek. Én egyszer az MT fékemmel lilára égettem egy avid hs1 es tárcsát, és alig lett puhább a fékkaron a felkeményedési pont.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Dottore #81147 üzenetére
Én tesztelgettem több fékbetét, nagyon nem mindegy hogy mit használ az ember.
A gyári magura betét amivel elkezdtem használni ezt a féket, az elvileg egy fél fémes betét. Hidegen olyat fog hogy csak rángatja a bringát, FOX villámon olyat rántott mintha neki koccoltam volna egy falnak, viszont ha folyamatosan fékeztél, akkor meg egy 15% os lejtőn folyamatosan csökkent a fékerő, hiába húzod jobban a féket, nem ér semmit, 15 másodperc alatt félelmetesen elment a fékhatás.
Aztán próbáltam egy teljesen organikus betétet, azt igazából 1 colos slick hez használtam, ha hosszabb túrára mentem, ne húzzam satura. Aztán bent hagytam egy nagy terepezés alkalmával, egy durva eldobálós lejtőn szétégettem a betétet, semmi fékhatásom nem volt a végére, már nem tudtam hova kiülni a nyereg mögé hogy ne essek át az első keréken, feketére elszenesedett a betét, vissza kellett csiszolnom, tárcsa meglilult, és még haverjaimmal azon röhögtünk 5 percig hogy bringázás közben lehetett érezni az égettszagot, fékkaron pedig éreztél 1 centi nyúlósságot, ami folyamatosan elmúlt, nem is légtelenítettem le, pedig ez 3 éve volt legalább.
Aztán vettem egy amerikai utángyártott betétet, ami full szinter, DH -hoz ajánlotta a gyártó. Na ez tökéletes, hidegen nem ránt akkorát, jobban adagolható, és még nem sikerült teljesen elmegítenem, és nem is kopik. Jó kis esztergálós hangja az tud lenni, de engem az abszolút nem zavar. Ha megsütöm keményen, akkor pedig iszonyatos módon sikít, rettenetes hangok jönnek belőle, mindenki szétszalad ha jövök
Tehát nem mindegy hogy valami azért nem fog, mert egy szemét és elolvad, megég, és csak melegszik a végtelenségig, vagy fog, mert jobb a hűtűrő képessége, és keményen marja a tárcsát, és nem is melegíted fel annyira. Fékbetéten marha sok múlik.[ Szerkesztve ]
-
geotigris9
tag
válasz Dottore #81218 üzenetére
Igen a maszk az elengedhetetlen a mínuszokban ilyet használok a "Techno" változatot és teljesen jól véd a hideg ellen is. Nyilván a olcsó kínai maszkok is jók ilyen célra. Vagy lég szelepes sima munkavédelmi pormaszk is szóba jöhet, már teszteltem bár akkor 1 -2 fok + volt.
Lehet nem hegesztek rá semmit (kicsit komplikált főleg, hogy ideglenesre szántam.) végső esetben marad úgy ahogyan volt nem lenne jó ,ha szétrepedne és kuka lenne most a kazánajtó. Majd szét nézek még melegítés terén is a neten aztán majd meglátom.
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Dottore #81218 üzenetére
2-3 nadrágba, 2-3 hosszúujjúba + bringás kabát, illetve egy felső aláöltözőbe szoktam kimenni, ha ilyen idő van.
Nálam pont az szokott lenni, hogy mivel nem bringás cuccok vannak rajtam, hanem kutyaközönséges melegítő, hogy ha tekerek, épp annyira átfúj a szél, hogy komfortos legyen, de ha megállok, akkor szaunaEddig nem fáztam meg, szóval nekem bevált ^^ Az meg, hogy mislen baba vagyok, és kicsit fura a mozgás, hát istenem...
Ja, és a maszk az kötelező 0 fokhoz közeli hőmérsékletben majdhogynem tavaszi levegőt belihegni, az valami csodás Csak még meg kéne oldanom, hogy a kilihegéstől ne párásodjon be a szemüvegem
geotigris9
Te hogy oldottad meg, hogy ne csússzon le az arcodról? Nekem folyton lecsúszik, és elszorítja az orromat, ezért egy spárgával a fülem felett még átkötöm.[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Dottore #81228 üzenetére
Nekem van egy olyan gondom, hogy vennék fel ilyen spéci ruhákat szívesen, ha rámjönnének Csak pl a hasam is olyan, mintha bármelyik pillanatban mehetnék szülni
Amit vettem Decathlonban bringás gatyát, az is a legnagyobb volt szerintem, mégis alig bírom belepréselni magam.
Az ízületeimet meg én is féltem, a térdemet leginkább, szóval ott meg olyan szivacsos térdvédő befigyel, hogy ha azt átfújja a szél, meg is érdemli.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Dottore #81294 üzenetére
Ezzel mondjuk annyiban nem értek egyet, hogy lefelé egy kisebb rugóutas fully (130-140mm) is jó már.
Az átlag montis biztos, hogy nem tudja lefelé kibringázni az AM-et se.
És ezzel azért könnyebb kicsit mászni mint az Enduro-val, pláne a 170mm-es változattal.
Legjobban összhangban az AM kategória van, mert ez kb mindenre jó, az Enduro, meg ahogy te is mondtad, inkább lefelé van elemében. De nyilván nem mindenkinek ugyan azok az igényei, neked a fölfelé nem nagyon szempont, de a lefelét akarod inkább kimaxolni. Viszont ehhez tényleg jól kell tudni lefelé jönni, hogy valódi értelme is legyen egy AM-el szemben az Enduro-nak.Ati007: Én is nagyon szeretem a YT-t, de 140mm rugóút mellett már nem annyira hiszek a 29"-es kerékméretben. Biztos nem rossz bringa, de rugalmasabb mint a kisebb kerekű, ebben a rugóút tartományban ez már azért lehet zavaró.
[ Szerkesztve ]
-
Strezi
őstag
válasz Dottore #82208 üzenetére
Lehet hogy egy XL váz jobb lenne, de így is 70mm-es stucnival kényelmes hosszabb nem kell.
Hosszú a lábam, de rövidebb a felsőtestem ill. karom, szóval kényelmes most.Elvileg az L-es enduro amit nézek mellé, az még hosszabb, érdekes lesz hogy milyen azon ülni. Ezért sem akarom látatlanban megvenni.
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
nagyúr
válasz Dottore #82236 üzenetére
Ardentből én a 3C-re lennék kíváncsi, ott elvileg három különböző keverékből áll a köpeny. Régen a dual compound-os Speci Enduro Pro nagy kedvencem volt, ott a futóél keményebb, a perem mintázata lágyabb gumikeverékből készült.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Strezi
őstag
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Dottore #82267 üzenetére
Én sem szeretem azokat a külső kábelezésűeket, az egy ilyen kényszer megoldás, ha a vázad nem kompatibilis a belső kábelezésű nyeregcsővel.
Jópofa az a Magura nyeregcső, bár azért inkább maradnék a fix kábelnél, mint, hogy egy ilyen alkatrészből wireless-es verziót vegyek.VDO M6 órám is néha megbolondul, pedig nem egy alap vezeték nélküli óra.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz Dottore #82335 üzenetére
Végig rögzíted a vázon a bowdenházat, és a dropper fix részéig rögzíted. Onnan jön csak szabadon a bowden, és egy hurokkal kötöd be, a hurkot meg lazán gyors kötözőzöd, hogy ne ugorjon szét. Akkor ha leengeded, elvileg minden marad a helyén, csak az ülés alatt a lábad között nő a hurok átmérője.
Szép az se lesz, de kormányról vezérelhető.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-
6030D
Ármester
válasz Dottore #82341 üzenetére
Bár nem használok droppert, de én inkább nézném egy darabig a kókányolást, mint a seggem alatt matassak.
Bár ha van idő megállni a lejtő előtt, kioldani, akkor mindegy.Amúgy ez milyen elven működik, mi reteszel? Mert a kart, ha kinyomod, az katttan, rögzül, és azt kell utána oldanod. A zsinóros megoldásod hogy tartja meg? Vagy egy húzás rögzül, még egy húzás nyit?
runtastic: ezért regisztráltál, hogy ezt elmondhasd?
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Dottore #82348 üzenetére
Az igaz, hogy a szerviz igénye kicsit nagyobb, viszont szerintem az egyik legjobban működő dropper. Volt mechanikus rendszerűm is, végül is el lehetett vele lenni, de azért közel sem volt olyan precíz működése, illetve a remote kar sem volt olyan kényelmes mint a reverb-en. Egyébként nem lehet, hogy maga a nyereg recsegett? Elő szokott fordulni, hogy a nyereg pálca recseg a nyeregben. Csak azért mert nekem 2db reverb-em is volt, de egyik sem recsegett.
A 150mm szerintem a dropper útja, nem a cső hossza.
[ Szerkesztve ]
-
zoo8800
veterán
válasz Dottore #82348 üzenetére
Ilyet próbáltál már?
Kind Shock LEV eTEN 272 Seatpost
A többi dropperhez képest igencsak jó áron van. Szerintem ahogy rendelhető lesz, rendelem is...rip and tear, until it is done
-
Strezi
őstag
válasz Dottore #82348 üzenetére
Eddig nem látom jelét hogy az akku kapacitás gond lenne. Ugyan ki lehet kapcsolni, de vigyáz magára, és tizen perc után elalszik és spórol az energiával. Ez azt is jelenti, hogy az első leengedés előtt várni kell kb. három másodpercet utána ébred és reagál rendesen. Kint garázsban volt a minusz tizen fokoban, szóval kapja akiképzést rendesen. A spanyol hetet töltés nélkül végigcsinálta, ami ugye hat nap, napi négy-öt tekeréssel. Utána sem csipogott még hogy tölteni kellene...
150mm-t ejt, ez soknak számít, ahogy nézem 100 - 125 normál sok bringán. Nekem meg még szinte ez is kevés az "idétlen" magas XC-s pózból... Könnyebb a technikára fogni mint a technikai tudásomra, ugye
Amit szokni kell talán az az, hogy a gombnyomás után kb 0,5 - 1 sec között tudod lenyomni vagy felengedni. Előtte, utána zár a szelep.
Hasaggymeg: Koppig megy le(a súlyod alatt) és föl, ezért is számít mennyi a mozgása, mert avval kell belőni az alsó végállást. Egy levegős patron van benne, amit lehet pumpálni. Ennek a nyomásával állítod be a mozgás sebességét felső végállásba.
[ Szerkesztve ]
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
szjoci
őstag
válasz Dottore #82371 üzenetére
Most már visszakerestem kíváncsiságból milyen szekered van. Az nem járható út hogy a nyeregcsőbilincs alatt a háromszőgben, majd az első váltó felett rögzíted, utána az első váltó bowdenházához ívesen középen,majd onnan felfelé a fékcső mellett? Így a nyeregcső mögött hátrafelé kunkorodik a bowdenház, forgáspontnak szerintem nincs útban. Csakis hangosan gondolkodva, ötlet szinten...
-
6030D
Ármester
-
-
válasz Dottore #82453 üzenetére
koszi, tenyleg ez volt az. meglett a kulcs es szetszedtuk kozben.
koszonom a valaszokat
c4bB: a kormanyszar es a nyereg is igy volt lezarva.
szjoci: ez egy spec vedelem volt, aminek a kulso reszet hiaba mozgatja az ember fogoval siman elforog. elvileg lopasgatlo cucc spec kulccsal, gyakorlatban itt ez az eletunk megnehezitesere volt kifejezetten jo.
azzal ugrottam neki egyebkent eloszor en is.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
jolti
senior tag
válasz Dottore #82475 üzenetére
Ok. Én is erre gondoltam. Amúgy én is szemenként szoktam. ( Illetve még kétszer tettem, mióta megvan a bicaj. )
(#82477) Topuka
Jó ez a bicaj festés! Megtéveszted vele a szemtanúkat!- Egy fekete biciklivel menekült a bankrabló!
Utca másik oldala:
- Nem, nem igaz! Egy fehér színű kerékpárral menekült, tisztán láttam... -
zodo
nagyúr
válasz Dottore #82486 üzenetére
de bármelyik megfelel a további elképzelések megvalósítására vagy van valami amire kell figyelnem?
17" is ritka ami szerintem már egy Kross váznál ideális lehet, legalábbis egy 19" Alpina eco c10 -t volt szerencsém kipróbálni és azon épphogy nincs lent a két talpam a nyereg előtt állva.
Évek óta 21" -on 53cm MTB -ot tekerek.(#82487) 6030D
Sejtettem hogy minden cserés lesz ha egy valamihez hozzányúlok.
Használtat nem szívesen vennék és élből kitolni a határt sajnos nem tudom de akkor nézelődők tovább melyik lenne ami már legalább kazettás agyas.[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz Dottore #82573 üzenetére
Még az is sok, tekintve hogy elég összeszedetlen a setup. Tekintsünk el attól hogy már régóta kapható 650B verzióban. De az M770-es XT hajtómű (9-es szett), 785-ös XT fék (10-es szett), arra enged következtetni hogy kissé tákolt gép lehet. Méretben, egy ilyen Radon ZR Race ezerszer jobb döntés, persze 29er, és hardtail.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- További aktív témák...
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS
- Vadonat új, csomagolt O'neal kerékpáros termékek
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás