-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
bardi
aktív tag
válasz deny330 #177148 üzenetére
Ha nem levegős, nem engedi az olajat, akkor simán. Mászkálni még egy canti fék is elég.
Ma mentem egy újabb kört az IGS10-es órával. Megfogadtam az itt leírt tanácsot, és csak akkor kapcsoltam be, amikor a pulzuspánt már mért, nem kellett újra csatlakoztatni, a CAD szenzort is észrevette, pár másodperc késéssel, úgy, hogy nem kellett forgatnom a hajtókart.
Most a GPS jel megtalálása tovább tartott, 1-2 perc volt, pedig direkt kimentem nyitottabb területre.
Azt, hogy hogyan lehet leállítani, és nem pedig szüneteltetni, még mindig nem tudom De kikapcsolás megoldja, ezután újra bekapcsolva, telefonnal szépen párosul, és tölti stravára az egészet.
Most amúgy a térképet nézve pontosabbnak tűnik, illetve straván az analízist nézve nincsenek olyan kiugrások sebességben, mint telefonon voltak. Kinagyítva viszont eléggé fűrészfogas.
CAD szenzor: eddig azt hittem én 60-70 között tekerek, de kiderült, hogy csak nem tudok másodpercet számolni, mert inkább 80-90 között a kényelmes. Ha valakit érdekel mire elég az 1x12, 32/11 áttétellel, 127CAD-on mentem elvileg 49 környékét. Aranyos a strava, hogy oda 0 wattot ír'92 Honda VFR 750
-
bogarfx
aktív tag
válasz deny330 #201534 üzenetére
Szia!
Az eredeti hajtókar nincs meg hozzá? Mert ha azon cserélhető a lánctányér, akkor csak kellene rá venni egy narrow wide tányért meg talán csavarokat és meg is vagy.
Én korábban egy 3x9-es rockrider 540-es bringát alakítottam 1x9-re és egész könnyen ment, meg is voltam vele teljesen elégedve. Itt leírtam kb hogyan. -
jjeahh
nagyúr
válasz deny330 #201745 üzenetére
Nincs, de valszeg ha lenne sem számítana, mert nem az a gond, hogy nem fog a fék, hanem az, hogy a fékkart behúzva nem harap azonnal, hanem nyúlós, mintha full levegős lenne. Mostanában sosem sikerült tökéletesen "Shimanósan" keményre légteleníteni, már kezdek arra gondolni, hogy cserés.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
addikt
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz deny330 #215874 üzenetére
Nagyon alaposan takarítsd le a felnit, utánna nagyon alaposan nyomkodd rá a felniszalagot a széleken is pl. egy gumileszedővel és a szelepnek nagyon apró lyukat kell fúrni mondjuk egy toll hegyével vagy tűvel. Én újabban lyukat sem fürok, hanem a szelepet úgy ahogy van átnyomom rajta, a presta hegyes, szal könnyedén kilyukasztja. Amikor megvan, még aznap érdemes tekerni vele legalább 10km-t, hogy álljon össze. A magas nyomás szerintem nem fontos, inkább az a lényeg, hogy mindenhová follyon szét a tej a gumiban. Ha megvan a rutin, mindíg tökéletesen fog sikerülni.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
andrisbandi
őstag
válasz deny330 #215874 üzenetére
Ez a küllőnél szisz nem jelenthet jót!
Legegyszerűbb hiba; ha felniszalagozás elött nem lett rendesen letisztítva (eltart a kosz).
Szelepnél mini kereszt bevágást szoktak csak csinálni a szalagon, és a szelepet átnyomva alakul ki a szoros lyuk.Ha gumi darabos tejjel van töltve (a megfelelő mennyiség is kell), szerencsés esetben tömítheti a szerelési hibákat.
- Feltöltés után maxra kell fújni (amelyik a kisebb; felni vagy külső, kb 2.5 bart tudni szokták)
- Vízszinben minkét oldalára fektetve párszor átforgatni, h az oldalfalra is felmenjen a tej. De a legjobb, és kihagyhatatlan lépés a használatba vétel. Bringázni pár percet legalább, a felhabzó tej bevonatot képez.
Ha okés beállítható a szokásos nyomás.#215875 jano_77
Csak egyensúlyban tartja. Párszor támasztottam ki így fényképezéshez... ágat találni jókat, a földbe szúrást kell eltalálni.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz deny330 #215925 üzenetére
Joe's No-Flats Eco
Ez nálam bevált.
Több méretű gumi göb van benne.A többi fajta is jó.
De azt a szervízbe rakták bele, nem tudom milyenek voltak. Ammóniások, büdik. Csak emiatt próbáltam ki az eco-t, és jó lett.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
-
andrisbandi
őstag
válasz deny330 #225035 üzenetére
átlépő
+ a magasságod= ezekkel nézd meg milyen méret ajánlott a bicóból.Esetleg kisebbet érdemes venni, ha határon vagy.
Nagyobbat semmiképp.Összetelósnál kicsit amúgy is nagyobb (az ideális méretű váz is), de még okés, nem fog zavarni.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #225035 üzenetére
Én nagyon sokáig M méretű bringákat használtam, 178cm-es magassággal és 86-os belső lábhosszal. Aztán ahogy elkezdtek laposodni a fejcsövek, jött egyre közelebb a kormány is, és kezdtem kicsit rövidnek érezni az M méretet. Kipróbáltam egy L-es méretet. Nekem sokkal jobbnak tűnik, túrázáshoz is kényelmesebb és a durvább csapatásokhoz is jobbnak érzem a hosszabbat. A mostani gépem 460-as Reach-el és 47cm-es nyeregvázcsővel rendelkezik. 65 fokos a fejcső. Tökéletesnek érzem a hosszát, talán még az se zavarna ha egy centivel hosszabb lenne. A nyeregvázcső kicsit talán lehetne rövidebb, de tulajdonképpen ezzel sincs gond, 170-es dropper van benne.
Én is mérethatáron vagyok, M és L között. Elnézve a 2017-es Kona process geometriát, ha magamnak választanék ebből, szinte biztosan L-est vennék. Azt gondolom, hogy jó lehet neked ezzel a magassággal az XL. Persze érdemes lenne ráülni, mert az 510-es Reach elég hosszú, jó nagy az ugrás a 475-ről. Én a magam részéről nem osztom azt az álláspontot, hogy mérethatáron feltétlen a kisebbet kell választani. Mondjuk nekem a magasságomhoz képest hosszúak a végtagjaim.[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz deny330 #225064 üzenetére
Bocsi, közben eszembe jutott valami.
Volt pár éve egy XL-es Kellys Viper 50 2016-os bringám. Ezen a gyári kormányszár 105mm volt, a ttl pedig 620mm, HT angle 70. Nem tudom ez az infó segít-e, de: Az rémlik, hogy ez eléggé kényelmetlen volt akkoriban, pláne hosszabb túrákon. -
sebgutkopf
őstag
válasz deny330 #227435 üzenetére
Biztosan nagyon sokat fejlődtél, 5 nap bikepark az nagyon intenzív, már az gratulációt érdemel, hogy fizikailag képes voltál minden nap bringázni. Egy ilyen parkban 1 nap alatt annyit lejzőzöl (m-ben kivejezve), mint amit itthon nagyjából egy hónap alatt tudsz egy analóg bringával. Így ha egyik nap csak kevesebbet is mentél, akkor is több mint 4 hónap bringás tapasztalattal gazdagodtál, ráadásul intenzív verzióban.
Alpokban nagyjából a talaj kapcsán tényleg az van, hogy akkor van sár, amikor épp esik, ha már elállt, onnantól nagy gond nem lehet, mert köves a talaj, nincs agyag.Ha még visszatértek és több fícsört tartalmazó igazán parkos pályák is érdekelnek akkor nézzetek át a hegy túloldalára Leogangba. Mivel egy régió, ezért a Leogangban és Saalbachban kiadott felvonó kártyák működnek a másik felvonóján is. Leogangban viszont vannak olyan pályák is, amihez nagyon fel kell kötni a gatyót, miközben flow line ott is van, mert az minden parkba kell. A teljes pályahossz (km-ben kifejezve) kevesebb Leogangban, ezért sokkal jobban karbantartott mint a Saalbach-i nyomok, kevesebb helyen vannak szétfékezve a pályák, folyamatos a karbantartás és jóval koncentráltabban vannak a nyomokon a parkos feature-ök.
Nekem a két oldal között az a benyomásom, hogy Saalbach a családiasabb trailcenter környezet, kisebb tudással sok pálya bejárható, míg Leogang az ízig vérig bikepark, ahol legendás pályák vannak, oda tapasztaltabb rider való. -
sebgutkopf
őstag
válasz deny330 #227504 üzenetére
Gratulálok az új bringához! Majd mutasd meg!
Na igen egy ekkora parkozás után itthon ilyen érzések jelentkeznek:
- rövidek a pályák
- kevés és nem olyanok a fícsörök mint egy parkban. Ami nem feltétlen csak azt jelenti, hogy kisebb (többnyire tényleg kisebbek, de vannak már nagyon nagy dolgok is itthon), inkább kevésbé átgondolt, ami miatt veszélyesebb lehet. Parkokban sokat számít, hogy minden úgy van megépítve, hogy a lejtésből és pumpálásból beletekerés nélkül minden akadályhoz elérhető az optimális sebesség.
- itthon nagyon kevés a nettó bringázási idő (lejtőn töltött idő) egy parkhoz képest. Ezt drasztikusan tudja javítani egy trail/enduro ebike és akkor van egy itthoni bikeparkja az embernekMi holnap is megyünk Semmeringbe, jó idő lesz, nagy meleg nélkül (14-18 fok), optimális a csapatáshoz.
Kis technikai tudású embert csak flow trail-re szabad vinni, nekik az is nagyon fárasztó. Az, hogy fél nem baj, a túl bevállalósak meg anélkül is rá mernek menni valamire, hogy tudnák mit is kéne csinálni ott a ridernek, hogy megoldja, majd lesz valahogy. Ebből a majd lesz valahogyból szokott kórház lenni. -
addikt
válasz deny330 #227727 üzenetére
Nézem, nézem a fogaskeréksorokat, de nem kapni szinte semmit, basszus... max. 36t-vel kompatibilis az XT hátsó váltó, ahogy láttam, Sramnak, Sunrace-nek 40-42t-s sorai vannak. Shimanót semmit nem találni...
EZ kompatibilis a Shimano CS-HG500-zal?
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
deny330
aktív tag
válasz deny330 #227778 üzenetére
Kifogytam a szerkesztési időből, pedig utólag a képeket is kisebb felbontásban akartam berakni, remélem nem zavar senkit, és maradhat azért. Szóval ami kimaradt:
A gépsárkány pedig egy Kona Process 153 DL, 2017-es évjárat, XL-es vázzal és egyenesen angliából jött (syb bikes jóvoltából).
A specifikáció szinte teljesen gyári, így ha nem gond nem részletezem itt, csak linkelem a gyári oldalt. LinkPár napos tapasztalatok az előző géphez képest (Giant Reign X0 2014 volt, szintén gyári spec.-el); az RS telók azért érezhetően keményebbek és érzéketlenebbek mint a Giantemen lévő fox telók, szóval a jövőben vagy tuningolom majd őket debonair-el, vagy kicserélem egy fox 36/x2-dpx párosra. A guide rsc fékeknek szerintem még kopniuk kell, mert nem valami harapósak, és ezt úgy mondom, hogy a másik gépen Guide RE fékek vannak, igaz azok be vannak szépen járatva. A váltásról meg annyit, hogy jó hosszúra volt hagyva a lánc, összesen 4 szemet szedtem ki összerakás után, mert nagyon lazának tűnt, a váltó is hangoskodott terepen. Most picit jobbnak tűnik, de ha nagyon zavar, még 2 szemet tuti kitudnék venni gond nélkül. A vázmérettől pedig elsőre nagyon tartottam, de sok utánajárás után és Runner_fxr bíztatására végül bevállaltam. 187-188cm vagyok, a nyeregvázcső hosszúsága bőven kényelmes, kb ugyan akkora lehet mint a Gianté, a felsőcső hossza viszont hatalmas ahhoz képest. Az L-es méretű Giantre visszaülve az olyan, mintha valami 24" -es gyerek bicón ülnék. Kiállva a nyeregből amúgy picit fura, messzinek érzem a kormányt, de nem mondanám semelyik pózban/szituációban sem kényelmetlennek, aztán majd persze a jövőben kiderül, hogy hosszú tekerésekhez, illetve bikeparkozáshoz mennyire válik be. Az biztos, hogy a vázméret ellenére nagyon kis játékos gép, simán lehet vele csapatni a szűkebb rézsűkön és az ugrókon/levegőben is jónak tűnik az eddigiek alapján. Ha már ugrók, az egyből feltűnt, hogy a hátsó rugóút egy kicsivel kevesebb (153mm vs 170mm). Picit gyorsabban fogy el az út hátul, ami eleinte nagyon furának tűnt, azt hittem, hogy rosszul lőttem be a telót, és lekoppant, de szerencsére szó sem volt ilyesmiről. A felfüggesztési rendszer amúgy nagyon bejön, pedig tekerhetőségre külföldi fórumokon szidták egy picit, de abszolút nincsen vele baj, ügyesen lehet vele mászni.
-
sebgutkopf
őstag
válasz deny330 #227668 üzenetére
Gratulálok a géphez, szép bringa! Oldalról azért látszik a váz - kerék méret aránya, hogy ez 27,5. Mit csináltak ezzel, garázsban állt? Mintha új lenne
Felfüggesztés: lyrik igazán a debonair-el lett jó (2021-modellévben jött a charger frisebb verziója), meg persze a charger 2.1 csillapítással. Kérdés ezekkel fejleszhető-e a bent lévő, ha nem csak az egyiket nem éri meg cserélni. Most meg ugye ott tartunk, hogy 2023-as modellévre itt a charger 3 és a debonair 2, amikben a hangolás változtatása mellett az apró vibrációk csökkentésére "feltalálták" a gumi szilentet (ilyen nincs a fox-okban).
Nekem van 2021-es specifikációs lyrik-em a park gépben, a villanyoban fox38, mindkettőt örömmel használom jól működnek, egyik esetében se érzem a viszketést a cserére. Mondjuk azt érezni, hogy a fox38 az merevebb és kicsit máshogy használja a rugóutat, erősebb a támasz a közép tartományban. Azt most próbálgatom 1 tokennel ekvesebbel.Semmering:
Nekem ismerős terep már voltam is elég sokszor, de mindig úgy tudok visszatérni, hogy előtte tudom melyik feature-t szeretném ez úttal kipipálni, amit korábban nem tudtam/mertem.
Reggel kicsit nehezebben melegedtem be a 3. körben kedztem csak érezni, hogy végre nem vagyok olyan merev és rendesen mogzok a bringával. Utána feloldódtak a gátlások és amiért mentem hamar meg is csináltam. A slopestyle park végén a két nagy lyukas ugró volt a cél (a középső drop-ról rávezetve (ezt már korábban megcsináltam) tudtam megfelelő tempót rá szerezni. Így simán be is adtam:
Utána pedig akkor már kamerán kívül egyik srác ráhúzott a nagy pallós drop-ra, így túl is teljesítettem a napi tervet. Itt a középsőn megyek, tehát az itt tőlem balra lévő az, ami mondhatni ajándékba jött, mert magamtól nem tudtam milyen tempó kell hozzá. Az felfelé dob, de az érkező lent van és sok sok méterrel odébb, így nem igazán praktikus rajta elesni
Becsületből utána még mentem egyet a downhill vonalon is csak, hogy érezzem meg tudom csinálni, de azon nem szeretek többször menni, az egész nagyon ráz, mint egy végtelen sziklakert. Itt is meglepett hogy év közben néhol mennyit változik a pálya akár az esőtől, akár a rajta rendezett versenyektől.
Jó napot zártunk, tiszta magyar nap volt, sok ismerőssel, baráttal találkoztunk kint és rendesen elfáradtunk. -
varsam
őstag
-
Csokicsibesz
tag
válasz deny330 #241902 üzenetére
Szerintem nincs, de új bringában 15x100-as agyat vagy telót már nem nagyon találsz.
Használtban szerintem megveheted nyugodtan, mert semmi baja nem lesz. Az emberek évekig mentek 9 mm-es gyors szárral, ahhoz képest a 15x100-as átütős agy más dimenzió.Btw. nekem is 15x100-as agyam és villám van és semmi problémám nem volt még vele.
-
andrisbandi
őstag
válasz deny330 #241911 üzenetére
15x100
12x142
Ezekért pénz adni csak akkor szabad, ha belefér, h nem tudod majd eladni.
Esetleg bicóval együtt.Amúgy műszakilag okés lenne, volt sokáig párhuzamosan a rendes boostal együtt, f4sza volt mindkettő. Nem észleltem különbséget.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
-
andrisbandi
őstag
válasz deny330 #242018 üzenetére
Gondolom te is tudod, de úgy is lehet érteni, mintha föl kellene bikázni a kormányra, közben meg tilos.
A kormányon direkt kell elmozdulnia a fékkarnak, ha erőlteti a ember, vagy pl zakózáskor.
Mt4-nél max 4nm-t írnak ráhúzásnak.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
fulton
addikt
válasz deny330 #242470 üzenetére
Na ezért nézek én mindig időjárást is tekeréseimhez újabban (főleg most kell, ősz tél..nagy nyári napokon nem annyira vészes pontosan nézegetni sztem), ennek ellenére a 6000 km alatt 1 szer elkapott az eső, ott is láttam hogy esélyes, de nagyon kispéciztem, elindultam 15 perc múlva, sz**á áztam de tényleg. Makacs voltam, nem jött be.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz deny330 #243021 üzenetére
Egy haverom a múltkor végigment a nagyhagymás tetején ( [link] [link] ) és ő nem tudta hol van és ott van-e valami hegy, csak egy mezőt látott . Az is vicces volt, amikor két haverom egy tűzvész közepén szaladtak át és nem vették észre, hogy ott tűz van, nekük nem tűnt fel semmi . Égett az egész utca, de nem látták, mert "tempó van". Meg amikor a haverom egy medvével egyenesen szembe tekert és ra kellett üvöltsek, hogy bazki te meg akarsz halni? . Ő nem látta... Van, akinek csak a tekerés a lényeg, másra nem figyel és stravan mindíg ilyen adatokat látok, hogy 2 óra moving time, 2 óra 2 másodperc elapsed time. Az a 2 másodperc arra kell, hogy pisiljen, mert tekerés közben terepen nehéz lenne
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Sped
aktív tag
válasz deny330 #243020 üzenetére
Tele hassal (= nagyobb mennyiségű szilárd táplálékkal) szerintem nehezebb tekerni és a szervezet is küszködik, hogy emésszen is meg küldje az energiát az izmokba. Ha valaki sportol, akkor nem fog megállni szendvicset enni. Amiről te beszélsz, az a túrázás. Aki zselét eszik meg energiaszeletet, amnnak a teljesítmény a lényeg nem az élvezet. Én is megeszek óránként egy energiaszeletet, hegymászás előtt zselét is, mert a teljesítményt hajszolom. Engem az intenzív, gyors tekerés kapcsol ki, elkap a flow és imádom, az agyam kiürül, elfelejtem az összes gondom bajom. (Télen ezért szenvedek mert ilyet nem tudok csinálni..) A megállós, bámészkodós, ücsörgős túra nem érdekel, pedig hívtak már, de nem. Nekem a bringázás arról szól hogy egyedül lenni, senki máshoz nem akarok alkalmazkodni. ........ Aztán majd otthon zuhany után jólesik a szilárd, főtt kaja. (Alkohol viszont soha, az minden szinten rombol.).
Na ezt csak azért, hogy mindenfélék vagyunk és mindenféle szokásnak meg van/lehet a maga létjogosultsága.
[ Szerkesztve ]
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
flash-
veterán
válasz deny330 #244990 üzenetére
állítólag ez 4mm es lyukakig jó, én nem próbáltam még, de a gyártó szerint jó mindenbe tubeles-meg non tubeless, illetve outi-mtb,presta,meg av,stb...
Muc Off B.A.M.!
úgy ovlastam kommentekben hogy ezzel feltöltés után is voltak többen akik aztán mászkáltak hónapokat gond nélkül..én azér inkább csak vészmegoldásnak használnám állomásig elmenni,vagy max hazáig mérsékelt tempóban, de ilyennel megtöltött kerékkel nem száguldoznék lefele nyélen 70-el az tuti[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
Új hozzászólás Aktív témák
- Aliexpress tapasztalatok
- Politika
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- YouTube
- Milyen okostelefont vegyek?
- Gumi és felni topik
- Ghost of Tsushima - A PC-s kiadás több mint 170 régióban elérhetetlen lesz
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Telekom mobilszolgáltatások
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest