-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
-
Runner_fxr
Ármester
válasz HollyBoni #146986 üzenetére
A kedvencem amikor a lemezpapucsba beleteszik a gyorszáras kereket.
samujózsi: Van a szervizben egy nagy kupacnyi sor leszedő szerszámom, nagyon öreg bringák esetében így is jó párszor találkozom olyannal, hogy egyik sem jó hozzá, pedig amit lehetett berendeltünk.
Erre értettem, meg még ha találsz is megfelelőt, ezer éve rajta van, rárohadva, a szerszám meg úgy elforog benne mint a huzat. Ilyen esetekben kerékcsere szokott lenni. Amúgy is fillerés, ősrégi kerekeken szokott ez előfordulni.Sok szempontból egyszerűbb a modern bringa, legalább is a belépő és középkategória mindenképpen. Viszont azért a komolyabb gépeken vannak érdekességek. Bonyolult belső kábelezések, teleszkópok csillapítása, karbon vázba csapás préselésnél is észnél kell lenni. Váltóbeállításokat sokkal precízebben kell csinálni, sokkal érzékenyebb a 11-12 sebesség. De nyilván minden megtanulható. Ki mivel találkozik többet. Vannak szerelők akik inkább a régi cuccokban profik, vannak akik az újabban, ritkább esetben mindkettőben. Vagy egyikben sem.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz samujózsi #147001 üzenetére
Ne félj! De tényleg. Váltó nem bonyolultabb. Többször volt már olyan, hogy a 10-es Shimano monti szettemben bowdent cseréltem, nem állítottam rajta semmit csak kicseréltem a bowdent, és tökéletesen működött. Tudom, nehéz elhinni (én sem akartam először), de nem kamuzok. SRAM 11-es szettemet is rém egyszerű beállítani (meg még első váltó sincs). Kb. évente bowdent és házat cserélek (az sem lenne kötelező), attól független nem kell hozzányúlni. A váltófülnek egyenesnek kell lennie, de az már szvsz 9 sebitől számít.
Egy bowdenes tárcsa annyira bonyolult mint egy V fék. Egy hidrós tárcsa sem atomfizika, csőcserét, légtelenítést bárki meg tudja tanulni. A beállítás arról szól egy hidrónál hogy kilazítasz két csavart, behúzod a féket, aztán meghúzod a két csavart, és ha minden jól működik a pofát automatikusan állítja ahogy kopik. Pofacsere is rém egyszerű.
Az a-head is egyszerűbb mint a menetes. Nem rohad be, nem kell egy 32-es villáskulcs meg egy 32-es kónuszkulcs, nem kell összekontrázni semmit. Csak fogsz egy imbuszt, kicsit ráhúzol, megnézed hogy kotyog e, meghúzol még két imbuszt és ennyi volt. Villaszárat lehet vágni kell néha, de az menetesnél is kellhet, és itt nincs menet amit elrontanál vágáskor (vagy akkor, amikor mondjuk egy kis "bütykös" anya elfordul, és elnyalja a menetet a villán).
(#147002) IMIIKE1998: BP-en a 25 nagynak számít, 23mm és persze 8 bar-on természetesen. Én is 23-al kezdtem, de nekem sosem lesz már bringám 35-nél kisebb gumival (ami a 2"-hoz képest kicsi), de nem versenyzek. Mondjuk ott van a sok teszt ahol bebizonyították hogy a szélesebb guminak nem nagyobb a gördülési ellenállása, de nem vagyok elég okos hogy 100% megértsem mi is történik ott.
[ Szerkesztve ]
-
Dudi08
tag
válasz IMIIKE1998 #147002 üzenetére
A hétvégén balaton kört mentem 25-ös gumikkal 8 baron.
Néhol a t*k*m majdnem leszakadt, de egyáltalán nem olyan vészes mint sokan gondolják. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz HollyBoni #147005 üzenetére
Kb. évente bowdent és házat cserélek...az nem gyakori egy kicsit?
(#147006) Dudi08 ...végig bringaúton? Csak mert azon 8 bar-al helyenként nem csoda,hogy majd leszakadt a tököd...elég "vészes".
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
HollyBoni
veterán
válasz Hasaggymeg #147007 üzenetére
De lehet, viszont olcsó, és még úgy sem nagy meló hogy félig fel kell szedni a kormányszalagot (ha azt éppen nem cserélem), főleg 1x11-nél. Egy külső bowdenvezetésű egyenes bringánál meg no brainer, kb. 10 perc alatt megvan váltó beállítással.
Nyugodtabban alszok ha váltóbowdennél minden úgy csusszan ahogy kell.
[ Szerkesztve ]
-
Dudi08
tag
válasz Hasaggymeg #147007 üzenetére
Az északi parton indultunk el. Keszthelytől Balatonfüredig én leginkább a főúton mentem, de egyrészt egyedül unalmas is volt, másrészt a forgalom egyre nagyobb lett, ezért inkább a kollégáimhoz csatlakoztam. Füredtől a bringaúton mentem velük. Nem volt tragédia, a bringa kibírta, sőt még én is
(plusz sokat tanultam arról, hogy az erőm hogy osszam be, illetve a fájdalmat hogy viseljem el, ha már kellemetlen valami) -
IMIIKE1998
őstag
válasz Dudi08 #147006 üzenetére
Én is használtam egy időben outit városban, de baromi kényelmetlen és rendszeresen defektet kap a 25-ös gumma. :D
Városra szerintem is kell a 35-40-es gumi, különben nagyon kompromisszumos a dolog. Debrecenben is rapszódikus az úthálózat. Az új bringaúton lehetne 20-as gumival is menni, de 2 utcával arrébb már a 30-as is kevés lenne. -
varsam
őstag
válasz sebgutkopf #146968 üzenetére
Most igazából nagyjából 3 bringa van terítéken, ha csak az újakat nézem. Ezeket találom benne pro-kontra, aminek egy része lehet baromság, de már túl sok geo táblát néztem...
Canyon Spectral AL 5.0
pro: 29er, GX eagle, Fox 34, "könnyű" súly, 130mm elől-hátul, és úgy egészében jó speckó
kontra: nem tudom elég-e a 130mm, illetve a 67.5 fejcsőszög (1 éve még ez volt a "slack", ma már "elavult", valszeg hülyeség), 125mm dropper (kéne a legalább 150)
Canyon Neuron AL 7.0
pro: Fox 36, Eagle, bőven elég mozgás
kontra: "csak" NX eagle, nem könnyű, nem tudom hogy mászik, 27.5Norco Fluid FS 1 2019
pro: legjobb ár, 29er, hosszú váz, laposabb fejcső 66,5
kontra: "csak 130/120mm", "csak" NX eagle, nem könnyű, 130mm dropper (kéne a legalább 150)Nagyjából ennyi. 196 centimhez keresek olyat, amivel le lehet nyomni egy 50km / 1000m szint túrát anélkül hogy meghal az ember, és élvezi a lefeléket, kisebb ugrókat. Nagyokat ugratni nem akarok, de kicsiket, illetve letöréseket bevállalni gond nélkül.
Kérdés, hogy ehhez inkább a Neuron, vagy a Norco, esetleg a Spectral, ami lefelé a legjobb, de nem tudom hogy mászik.
Azon is gondolkodom, hogy amennyivel a Norco olcsóbb, abból vehetnék rá könnyebb gumikat, plusz hosszabb droppert, ugyanígy a Neuronnál is.Te a Spectrallal mennyire vagy megelégedve?
-
HollyBoni
veterán
válasz IMIIKE1998 #147011 üzenetére
Én még jó úton is szeretem a szélesebb gumit. Ha esetleg padkáról kell le, vagy fel ugratni, lehet jókat repülni fekvőrendőrön stb. Egyszerűen csak jobb érzés számomra hogy "több bringa" van alattam. De itt a környéken a tükörsima út nagyon ritka, elsősorban ezért nem sima országútit építettem.
De itt van például egy teszt, ahol összehasonlítják ugyanazt a gumit 23-tól 32-ig, és a 32-nek a legkisebb a gördülési ellenállása, persze minimális a különbség (a tyre drop résszel nem teljesen értek egyet, de az más kérdés). Nem ez az egyetlen teszt ahol ilyen eredmények születtek. Van pl. a Lugano teszt itt, aminek akkora a gördülési ellenállása mint pár 2.25-ös monti guminak.
De sajna nem látom át ezt az egész dolgot 100%-ig hogy mi is történik pontosan.(#147009) samujózsi: Pontosan ezért tanultam meg régen szerelni a saját bringáimat, mert a pár szervizben ahova ellátogattam csak hülyeségeket mondtak és csináltak. Persze vannak jók is, csak sajnos sok rossz is.
[ Szerkesztve ]
-
Toobee
veterán
válasz varsam #147012 üzenetére
50 km/1000 m sima egy enduro géppel is, én biztosan a nagyobb út felé mozdulnék. Nem zárod ki vele magad a parkozásból, lesz tartalék, mert bizony jó sok szart fogsz ugrani, mire menni fog rendesen, ahogy a letöréseket sem elsőre veszed szép érkezéssel. Részemről nagyon nem bántam meg a 160/155 gépet, nincs olyan hely, ahol a bringa lenne kevés, szerintem sok évig nem is lesz még. Segít a bénázásaimat túlélni esés nélkül, mászni is lehet vele, persze nem XC-s tempóban, de örömbringázásra tökéletes. Úgyhogy innen egy szavazat a 160 mm-nek (Canyon pro kontra dolgokat felcserélted).
-
Dudi08
tag
válasz IMIIKE1998 #147011 üzenetére
Én kizárólag edzésre használom, bár mivel nincs másik, így a balaton körre is ezt vittem.
Öcsém canyon-ját 28as gumival próbáltam, nekem 6 baron(gyártó által megszabott max nyomás) valahogy az lassabbnak érződött mint az én 25-ös gumim 8 baron. Kényelmesebb a 28-as, de nekem sokat számít, ha azt érzem hogy gyorsabban haladok, még akkor is ha placebo. -
zsocy
őstag
válasz Dudi08 #147006 üzenetére
Csak én nyomom itt még mindig 23-as gumikon? A 8 bar is megvan tippre, bár az átalakítós pumpám mérője össze-vissza mutat. Én csak egy Velencei tó kört nyomtam hétvégén, de a tökleszakadás érzés megvolt itt is az úthibáknak köszönhetően
Kemény élet ez az outizás de valakinek ezt is meg kell csinálni -
varsam
őstag
válasz Toobee #147014 üzenetére
Köszi!
És esetleg erről mit gondolsz?
Facebook link
Gyári linkMost már 495eft, rákérdeztem és még szerintem alku képes is. Kicsit régebbi geo, de elég jól felszerelt, 140/135mm út, karbon első, alu hátsó, 1x11 Sram X1, Saint fékek
-
HollyBoni
veterán
válasz Dudi08 #147015 üzenetére
Ahol még érzésre is gyorsabb a nagyobb gumi, az a sz*r út. Repedések, hepehupak, kátyúk, stb. Nem kell annyira lelassítani, sokkal jobban átgurul rajta a bringa, és persze nem üt akkorát.
A szélesség az csak egy dolog, számít azért más is a egy guminál. A bicyclerollingresistance.com oldalon nagyon érdekes mérések születnek, és megmutatja hogy mekkora különbség tud lenni egy gagyi és minőségi gumi között gördülési ellenállásban. Meg persze ott a súly is, egy hajtogathatós 32-es lehet könnyebb mint egy gagyibb drótperemes 25-ös.Nem tudom hogy próbáltad e már, de mondjuk egy könnyebb gravel, CX gép egy 1500-1600g-os kerékszettel, meg minőségi, tubeless, 350-400g-os 35-38mm-es külsőkkel elég fürgének tud érződni sok országútihoz mérve (meg viheted már terepre is, de az más kérdés). Persze ha valakinek jó a 23mm gumi is nincs azzal semmi gond, én vagyok itt kisebbségben.
[ Szerkesztve ]
-
Toobee
veterán
válasz varsam #147017 üzenetére
Nekem egy '14-es Endurom van, én nagyon meg vagyok vele elégedve. Az ár jónak tűnik, ha 450-ig le lehet alkudni, akkor én nem gondolkodnék. Ha ő az első tulaj, akkor dumáljatok a gariról is, lifetime ha esetleg tudod rajta keresztül intézni. 2.; 3.; sokadik emberre már nem vonatkozik.
-
maximilian4
addikt
válasz Runner_fxr #146981 üzenetére
Hallod. Pont nézten a dh vb-n is, és Enduro versenyeken, hogy terjed a 29-ces első kerék és a 27,5-ös hátsó. Erről mi a véleményed?
Maxi
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz maximilian4 #147022 üzenetére
Egyet tudok,könnyebb vele egykerekezni. Nekem olyan volt gyerekkoromban (na jó nem pont olyan,26" és 28"),de csak azért mert olyan kerekeket tudtam összeszedni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #147022 üzenetére
Ilyennel még nem mentem, de szerintem nem lehet rossz. Főleg, hogy ezeken a 29"-es kerekeken ilyen fél plus-os 2,5-2,6 körül gumikat használnak, ami nem sokkal keskenyebb mint a 27,5" plus. Én nagyon szeretem a 27,5" plus méretet, de időnként éreztem, hogy azért az alacsony nyomás miatt nyúlós a kanyarokba. El tudom képzelni, hogy a 29" X 2,5 elöl, precízebben irányítható.
Ha most vennék új bicajt, valószínűleg én is elöl 29" hátul 27,5" plus-al venném. Bár a lehetőség adott, minden 29" boost villába.varsam: Én nem szívesen vennék 15kg körüli súllyal analóg Enduro-t. Persze mindenhez hozzá lehet edződni, itt az is kérdés, hogy mennyi időd lesz bringázni? Hetente hányszor tudsz lenyomni egy 1000m körüli szintet? Jó dolog a nagy rugóút, de maradjon a súly is 14 kiló alatt.
Ha árban beleférne, én ezt venném: YT Capra 29 CF Pro
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz maximilian4 #147022 üzenetére
-
samujózsi
senior tag
válasz HollyBoni #147013 üzenetére
Én is szívesen megtanulnám, de ehhez az, hogy félig vak vagyok,
türelmetlen vagyok,
ügyetlen vagyok
így együtt nem túl jó kombináció.
A türelmetlenségről azt hittem, elmúlt, de tavaly, mikor eltört az új bringa küllője, emiatt a bicikli kis híján a kukában landolt... szóval megvan most is.Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Runner_fxr
Ármester
válasz HollyBoni #147005 üzenetére
11-12-es rendszernél a váltó sokkal érzékenyebb mint 9-10 nél vagy pláne 7-8-nál. A váltónak tényleg szög egyenesnek kell lennie, a bovden tökéletesen csússzon a házban stb. Ettől még nem atomfizika, de azért nyűgösebb. Lánc is hamarabb nyúlik, sor gyorsabban kopik, ez is kihatással van.
Fék légtelenítést gyorsan össze lehet csapni, de hogy tényleg jó koppanós legyen, ahhoz érteni kell, ez sem atomfizika, de jó pár féket meg kell csinálni mire kitapasztalod. És típus függő is a dolog, Shimano-t egyszerűbb, de Sram-ot már kevésbé.
Amúgy abban egyetértek, hogy sok esetben sokkal könnyebb a modern bringához nyúlni, mint az őskövülethez.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz varsam #147012 üzenetére
A leírásnál és pro/kontrában felcserélted a spectral-t a neuronnal.
Spectral-nál érdemesebb feljebb lépni a 6.0-ra az 5-ről (az már gx hajtás és már dpx2 tag van hátul (amin van pigiback) a dps-el szemben, illetve fékben is különbség van.A norco és a neuron közvetlen összehasonlíthatóak, ugyanarra valók és persze más világ mint a spectral.
A lényeg, azt kéne tisztáznod mire akarod igazán használni, a rövidebb rugóutas 29" kerék, vagy a hosszabb rugóutas 27,5"-ös játék kell neked?
Úgy is lehet mondani, hogy erdei túrára, tekerés orientált bringázásra nagy vadulás nélkül a rövidebb rugóutasok jobbak, azokkal is le lehet jönni szinte bárhol, ha nem célod a nagy letörések és ugrások kezelése.
A spectrallal meg már keményebb trail, enduro, bikepark is játszik, amivel értelem szerűen fel is lehet tekerni, hogy utána igazán jól leereszd.Nekem a 6.0 spectral van már február óta, már jó sokat használtam így ennyi távlatból talán már mondhatok érdemi véleményt a hosszabb távú tapasztalatokról. 2 hete hazafelé Mariborból (bikepark) ismét azt mondtam az utastársamnak, hogy nagyon jó döntés volt megvenni ezt a bringát, mert már rengeteg örömet szerzett és minden alkalommal szerez nekem. Nekem a vásárlásnál az volt a cél, hogy egy olyan bringát vegyek, amivel lehet nagyot ugrani, parkozni, de ha nincs felvonó, akkor is bárhova fel tudjak vele jutni tolás nélkül. Ezt tudja is a GX eagle hajtás, ami valami zseniális, beváltotta a várakozásaimat, mindenhova felmegyek. Összességében az még kellemes meglepetés volt, hogy nehézkesebb tekerhetőségre és mászásra számítottam egy XC géphez képest, de annyival nem nehezebb lassabb feltekerni, ez kellemes csalódás. Nyilván a neuron már csak a súly miatt is könnyebben mászik, de én nem időre megyek, hanem hobbiból és élvezni akarom a bringázást.
Mindezek mellett bírja a büntetést az ugrókon, a parkokban, brakebump-okon, sziklakertekben. A fox telók nagyon jól dolgoznak. A kis szerviz (olajak lecserélése) a fórumos legendákat cáfolva a foxban is gyerekjáték, a nagy szervizt meg márkaszervizre kell bízni.Amit írtál túra igényt arra én a rövidebb rugóutas gépek alkalmasabbak mivel nagy vadulást nem tervezel, de ott kicsit hozzácsapnék a büdzséhez és a neuron CF 8-re néznék rá, ami nem sokkal drágább a 7-től, de cserébe könnyebb karbon váz, GX hajtás, más kerék stb...
De a norco is rendben van.
Spectral-t akkor nézd, ha piszkálja a fantáziádat az izgalmas veretés lefelé és eleve azért mászol fel, hogy legyere. -
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #147014 üzenetére
Egyébként, akik ezeket a moderáltan hosszabb rugóutas modern gépeket használjuk, eddig még senki se panaszkodott hogy túl sok, vagy lassú lenne. Mindenki szereti és élvezi. Lehet, hogy felfelé nem mi vagyunk az elsők, nem indulunk ezekkel maratonokon, de feljutunk és össze se csináljuk magunkat, utána meg jön az örömködés, amihez egyre több kedvet csinál.
Most már ott tartok, hogy napi szinten az kattog a fejemben hova tudok menni, milyen lesz az idő, legutóbb melyik ugrás volt a tuti, hol lehetne ügyesebben lemenni, vagy hol tudnék már lemenni, ahol eddig még nem mertem. -
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #147028 üzenetére
Ma már annyit fejlődtek a geometriák, hogy abban sem vagyok biztos, hogy a 27,5" feltétlenül játékosabb.
Van egy olyan érzésem, hogy pár év múlva a 27,5" is eléggé háttérbe fog szorulni, mert kb minden monti 29"-es lesz.Az odáig rendben van, hogy nem versenyez az ember, de az sem mindegy, hogy mekkora pulzussal vágsz neki a zúzós lefelének. Van azért annak előnye, hogy fölfelé könnyebb hajtani a bicót, akkor is ha nem versenyzel. Nagyon nem mindegy, hogy mondjuk 13,5 vagy 15kg.
[ Szerkesztve ]
-
HEAHEA
aktív tag
válasz HollyBoni #146951 üzenetére
és (#146964) Hasaggymeg . Most visszaolvasva, kérdésnek szántam flash- fórumtársnak, hogy tetszik-e neki. (Mennyit számít egy írásjel! ) Ő akar országútit venni, csak a Canyon akcióban nincs neki tetsző szín a kiszemeltnél. Visszaolvasva az egykori hozzászólásokat, még talán jó is lenne a 178 cm-es magasságához.
Már van gravelem. Egykor én is akartam outit, de engem is meggyőzött a ducigumi, (650b 42-es). Jobb erre a "jó" magyar aszfaltra. -
varsam
őstag
válasz sebgutkopf #147028 üzenetére
felcseréltem tényleg
Amúgy ha a szívemre hallgatok akkor Spectral, ha az eszemre akkor Neuron
Vagy használtan mondjuk a Spezi, ami 29er és nagyobb rugóút, könnyebb bringa, igaz még nem boost és régebbi geo.
De még játszhat a Jeffsy is, csak az októbertől lesz csak elérhető, akkor meg már lehet érdemes megvárni az új szériát...A te bringád hány kg amúgy?
(#147024) Runner_fxr
A Capra CF már nagyok sok árban, 2000€ környékén nézelődök. Amúgy a Jeffsy CF speckója kéne az AL verióban kb, az lenne a tuti.[ Szerkesztve ]
-
maximilian4
addikt
válasz Runner_fxr #147030 üzenetére
És a jelenlegi modernebb dh/enduro bicajokba lehet értelme előre 29-ces kereket rakrni, vagy ami eleve a gyárból így érkezik valami speckó geóval rendelkezik? Igazából a 27 plusos kerék simán bement így is előre, még maradt sárférőhely, lehet egy 29-ces is belemenne.
Maxi
-
maximilian4
addikt
-
kemotox
addikt
Na srácok.. hivatalos. Belépek a klubba. Pofátlan szabálytalankodó bicajos leszek én is
Egy Kellys Phanatic 10 lett végül. Egy picit kitolódott a keret... De nagyon-nagyon megtetszett ez a bringa. Úgy gondolom jó és hosszútávú befektetés, és megérte. Nagyon várom már, hogy megjöjjön. Évek óta agyalok azon, hogy el kéne kezdeni bicajozni, egy "cseppet" fel vagyok hypeolva.
Esetleg van valakinek innen ilyen bringája? Vagy más Kellys? Azt esetleg meg tudja valaki mondani, hogy van-e különbség a 2019 és a 2020 modellek között? Elvileg az égadta világon semmi. Sajna az előbbi már elfogyott, és csak 2020-asat tudtam rendelni, ami picit drágább volt, de lenyeltem a békát.[ Szerkesztve ]
-
ro_bert17
őstag
Sziasztok!
Stravat menet közben mobilon használva, mitől függ az, hogy az adott szegmenst mutatja vagy sem? -
TayRol
nagyúr
Na, sikerült nagy nehezen cipőt vennem. Egy régi, beragadt modell, de jó pár márkát megnézve ajánlom a Shimanot, rendben vannak (vagy legalábbis pár éve még így volt az R321-essel. ).
-
trialboj
őstag
Sziasztok, rég jártam erre, sajnos ez idő alatt bringázni sem tudtam, tegnap végre kimentem egy körre, de valamiért szopórollerre szálltam, és így jártam, MEGINT.
Kva ideges voltam, hazáig toltam, a lábam leszakadt stb. A lényeg hogy tönkre ment a vadi új váltóm, amit eddig annyira féltettem, hogy a kuplungot be sem kapcsoltam.
Váltó fület csak ennél a boltnál találtam (BGM-H035) Hibike, de a váltóval nem tudom mi legyen.
Voltam ma egy szervizben ők, elhajtottak h nem lehet javítani, vagy cserélni rajta semmit, némiképp alátámasztja, hogy itt még a deore m6000 meg m5000 modellkehez is van kanál v váltó nyelv, de az én M7000 váltómhoz nincs.
Vissza egyengettem a váltó fület, és a váltó rögzített nyelvét is, majd a régi m786 os külső váltó nyelvet raktam rá, illetve annak a görgőit. A mérete passzolt, de azért nem tökéletes. Váltani vált, egész precízen, de még nem teljesen egyenes a kanál, és a váltó fül sem, de ebből kiindulva menthetőnek tűnik.
Az érdekelne, hogy a méret minden modellen passzol? Tényleg csak az M7000 modellnél nem lehet cserélni egyik váltó nyelvet sem?
Aki ért hozzá, még a mai nap folyamán adjon valami tippet milyen modellhez valót rendeljek.
Nagyon köszönöm
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
robee19
tag
Magene HRM10-nél számít bármit is, hogy a feliratosat, vagy az a nélkülit rendelem? Többnyire 3-4000 ft különbség van köztük. Létezne, hogy a kínait is hamisítják a kínaiak? Ebay-en nézném, mert ragaszkodok a Paypalhoz. Felirat nélküli 5000 környéke faliratos 8-9000.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #147041 üzenetére
Hát ez hogyan történt? ...amúgy most olvastam ennek kapcsán a Shimano oldalán az az un.kuplung úgy lett kitalálva,hogy mindig be legyen kapcsolva és csakis kerékkivételnél kell kioldani.
belsodavid...tanulj ebből,mert ha megégetve jó lett akkor biztos megszennyezted előtte,tehát közelébe se vigyél semmi kenőanyagot.
TayRol...szép cipő!
Kemotox...isten hozott! ...csak semmi szabálytalankodás.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
haiiro_o
tag
Sziasztok. Még mindig várnom kell az új bringára.. már egy hete a boltban van össze rakva de gyárilag hibás volt a dropper és nem érkezett még új..
Egyébként nekem is slx váltó van a régi bringámon és sosem kapcsoltam be a kuplungot rajta.. -
haiiro_o
tag
válasz Hasaggymeg #147046 üzenetére
Nem és így sem zörgött, meg semmi.. bár nem is igazán olvastam utánna mire jó. A boltban a csávesz meg csak megmutatta, hogy van ilyen is rajta.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
trialboj
őstag
válasz Hasaggymeg #147044 üzenetére
Igazából nem tudom, nem volt koppanás, de elmentem 2 vastagabb ág mellett, de nem mentem rá szerintem. Egyszer csak blokkált a kerék, és a küllők között volt a váltó. 20 al gurultem, nem tekertem, és semminek nem vertem oda, minden úgy volt beállítva ahogy kell, a limit csavarok stb.
Igazából én azt nem értem, hogy veletek hogy nem történik ilyesmi, annyira általános hogy felverődnek az ágak, de h ez miért adta meg magát az elsőtől az is rejtély. Talán van valami köze ahhoz, hogy most minden szuper könnyű kell legyen, akkor is ha emiatt kicsit kevésbé strapabíró, lásd m7000 fékkar hajlongása.
Az előző M786 os váltóm, rengeteget kapott a kb 7000km alatt amit belepakoltam, és mikor azzal történt akkor is inkább a váltófül ment el, most viszont a visszaegyengetett, tehát meggyengült váltófül, tökéletesen egyenes maradt, és a kanál része görbült csak be a küllők közé, és tört is el egyben.
Senki nem tud segíteni a kompatibilitási kérdésben? Ha jól emlékszem az SickBiker YT arc, bemutatta a deore-t és az SLX váltót is és ott azt mondta hogy ugyan az a kettő, a váltó karra is meg erre a hátsó váltóra is, ez elméletben azt jelenti, hogy ha rendelnék, legalább egy külső kanalat az M6000-hez, akkor az rámegy erre is?
A kuplungról meg annyit, h ahogy már régebben írtam, nekem a szervizes haverok azt mondták, és láttam hogy ők is úgy használták, hogy csak leejtőzésnél kell bekapcsolni. Személy szerint bekapcsolt állapotban nehezebb és talán picit lassabb volt a váltás, ezért nem használtam eddig. Azt nem tudtam, hogy esetleg segített volna elkerülni az ilyen helyzeteket.
Kösz, azt kitől tudnám még ma este megtudakolni, hogy a 11 sebességes kanál, passzol-e az én 10 sebességes váltómra?
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest