-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
bringasisti
őstag
válasz Because #117002 üzenetére
A rendszer két elgondolkodtató problémát tartogat. Hamar kopik és drága az alkatrész, és mivel nem sok ilyen gép van forgalomban ezért a szervizben egy hiba esetén nem tudják eljátszani hogy leveszik a polcról a csere alkatrészt kipróbálják
ha nem válik be akkor másik egységnél nézik meg ugyanúgy. Nehéz kizárni hol a bibiBENEFON DELTA--------N8
-
zoli03
őstag
válasz Because #117002 üzenetére
Annyira nem kopnak gyorsan. Vannak 11 sebességes láncok, amik meglepően sokat bírnak. Azért 1x8-ban igen nagy ugrások lennének. Plusz közel sem olyan strapabíróak, mint régen (nekem több 8-as láncom hamarabb kinyúlt, mint a 11-es). Amúgy meg ha valaki komolyabb szinten sportol/vagy telik neki drága biciklire, akkor arányaiban azért nem olyan drágák az alkatrészek se (nem csak a kerékpározásnál van így, hanem a legtöbb hobbinál).
-
cozmo
őstag
válasz z123456789 #116984 üzenetére
A bringán minden csavart ezzel huzok meg 2-15Nm között. Karbonnál ez létkérdés. A többire már más válaszolt.
[ Szerkesztve ]
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
6030D
Ármester
válasz bringasisti #117003 üzenetére
Pont ugyan ezt mondták 15 éve a 8-9-es rendszerről is, nem?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Lami66 #116991 üzenetére
Pontosan azért nem tette fel nagy lánckerékre mert elállítódott a felső végállás. Bovdent megnéztem rajta, ott problémát nem találtam. Ezzel kezdtem, nyilván. Váltó is egyenes. Váltókar mechanikai hibát kizárnám. Viszont amikor a sor elkezd kicsit kopni, az már okoz némi lassulást, bizonytalanságot a váltásban. Szemre ezek a kopások nem igazán látszanak. Amúgy meg kismillió esetet láttam, hogy a sorcsere oldotta meg azt, amikor már elfogytak az ötletek. Olyat is sokat láttam, hogy egy elvileg kompatibilis, zsír új sorral nem működött jól, majd egy másik sor és azzal jól működött. De ma még ránézek, mert a váltóval nem sok időm volt foglalkozni, csak gyorsan átfutottam. Alapvetően működik, de Sram-hoz mérten nem tökéletes.
[ Szerkesztve ]
-
eddie1978
senior tag
válasz StLui #116998 üzenetére
Néhány alkalommal már beírtam ide emiatt. Miben befolyásolja a kolléga/bárki más életét az, hogy ki mit használ? Ez nem szigorúan csak rá vonatkozik. Nem tök mindegy kinek mije van? Mire költi a pénzét? Mivel tölti az idejét? Amíg ez olyan dolog amivel maga számára, netán mások számára is jót tesz. Ítt most az egészség megörzésre gondolok, mert itt bringázunk ebben a topikban. Persze vannak más szempontok is, de ebbe most ne menjünk bele.
Múlt csütörtökön volt egy mókus a vonaton hazafelé, aki azzal kezdte, hogy mennyi volt a bringám. Jól elhajtottam. Utána még erőlködött, hogy minek ez nekem. F@sz kivan. Nem mindegy neki?
[ Szerkesztve ]
-
Thrux
csendes tag
válasz bringasisti #117003 üzenetére
Az, hogy drága, relatív. Gyk: nem drága, csak keveset keresel.
-
őstag
válasz Runner_fxr #117009 üzenetére
Egy ilyen 11-es rendszer már eléggé ki van centizve, egészen pici változások is azonnal érződnek. De 500 km-után nem ezt várja az ember. Egy teszkós montival talán történhet ilyesmi, de egy felső kategóriás Sramról van szó. Vagy már a Sram se a régi?
11-es bringa akad itthon (Shimano 105-tel), van benne 1000 km. és vásárlás óta nem kellett babrálni, de ez egy vacak Triban, attól nem várható más. Mondom mindezt úgy, hogy a saját bringámra nem teszek Shimano váltót, mert én a Sramban hiszek. -
Toobee
veterán
válasz bringasisti #117016 üzenetére
Mert sort kell cserélni? Vicc ezek szerint minden bicajt el kell adni ha cserés a sor?
-
Csokicsibesz
tag
válasz bringasisti #117016 üzenetére
Ezeknek az okoskodásoknak nem tudom mi az értelme.
A kommentjeid fele teljesen értelmetlen, látszik, hogy nem értesz a témához de hozzászólsz.Nyilván egy kb. 700 ezres bringát azért ad el valaki, mert kéne venni 20 ezerért új sort...
[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
őstag
Hogy én is panaszkodjak kicsit: leadam tegnap a rendelést a Truvativ cuccra és még egy visszajelzés sincs. Felhívom őket az a csaj veszi fel aki a kávét főzi . Azt mondja ezt a márkát nem forgalmazzák. Kérdezem miért van a kínálatukban? Nem tudott válaszolni
BENEFON DELTA--------N8
-
pc360
addikt
válasz bringasisti #117019 üzenetére
Ez hogy jön ide, vagy milyen információt hordoz, ha még a bolt nevét se tudjuk meg? Vagy ott fekszik valahol az előzményekben? Egyébként meg ha nem kormányról vagy egyéb, mozgóalkatrész-mentes Truvative-ról van szó (főleg, ha hajtókar), akkor én lemondanék a helyedben a márkáról. Hulladék mind, illetve a nagykeres háttere is kétes – nem véletlenül nehezen beszerezhetők. A belépőszintű hajtókaraik 2 hét alatt lefittyedtek nálam, a felsők meg nehezen szerelhetők, és a csapágyazásuk is katasztrófa a Shimano Hollowtech II-esekhez képest.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
thornadoj
aktív tag
Ez a bicikli ér ennyit? Az atala vázról nem találtam sok mindent. Mintha olasz lenne, de a columbus csöveket sem tudom értelmezni. Nekem kicsit soknak tűnik, de jó állapotban van.
-
Runner_fxr
Ármester
Nekem inkább az a tapasztalatom, hogy a sorokkal lehet beszopni. Tényleg sok esetben tapasztaltam megmagyarázhatatlan dolgokat. Pl zsír új Sunrace sor adott rendszerben nem működik, pedig kéne, majd egy másikban igen. De Shimano-nál is szoktak lenni érdekes dolgok.
Sram-nál kevésbé tapasztalok ilyen jelenségeket, legalább is új alkatrészeknél.
Lami66: 2014-es a bringa, jó állapotú, de már egészen biztosan nem az első lánc fut a soron.
bringasisti: Tudod az a baj, hogy összekevered a felső kategóriás gépeket az alap, olcsó gépekkel, és ezen a szemüvegen keresztül vizsgálod. Top kategóriákban egészen más szükségletek vannak, sokkal több karbantartást igényelnek ezek a precíz műszerek, és előfordul, hogy egy sor vagy egy lánc kevesebb ideig bírja mint mondjuk egy alap 8-as rendszeren, vagy akár egy külső gumi hamarabb elkopik. Viszont a teljesítményük összehasonlíthatatlanul jobb! És a 11 fokozaton sem érdemes csodálkozni, egy 1 X-es hajtás mellett, ha nagy hegyekre mész, kell hátra egy nagy átfogású, lehetőleg finom átmenetekkel rendelkező sor. Ma már a 11-46, 10-50-es átfogás sem ritka ezekben a kategóriákban. 10-42, 11-42 átlagosnak mondható, meg a 11 sebesség is. Általános felhasználásra, egy városi igáslóra nekem sem kéne alap 8-as rendszernél komolyabb, mert szerintem is felesleges. De itt két külön világról, felhasználás területről beszélünk.
-
pc360
addikt
válasz thornadoj #117021 üzenetére
A Columbus (PDF) egy csőmárka, azon belül különböző típusokkal. Ebből építik a legjobb acélvázakat, habár így, önmagában, csőtípus nélkül sokat nem ér az információ. Szerintem megérheti, ha tényleg hibamentes, bár én sík városba se vennék singlespeed-et, a heteró bringáknak több értelmét látom. Ha mégis ennél maradnál, egy A-HEAD-es átalakítással érdemes lenne számolni még. Én azt a pár ezret pedig még leakudnám az árból.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
válasz thornadoj #117024 üzenetére
Igen, azt sem árt. Azért jobb, mert nem kacsázik annyit, mint egy ilyen pipaszár. Biztonságosabb, merevebb, szárazabb érzés úgy irányítani a gépet.
Azt majd vedd figyelembe, hogy a 40 centis kormány nem túl széles! Lehet, hogy érdemes lesz azt is cserélni 42-esre, ha kicsit is vállasabb vagy.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
jjeahh
nagyúr
No, ESI. Asszem értem mit esznek rajta az emberek, bár azért azt túlzásnak érzem, hogy a világbajnok versenyzők nagyrészének a bringáján tenyleg ilyen van . Mert jó cucc, olyan érzés rámarkolni mint két csöcsre, de egy normális puha gumimarkolat is van ilyen jó... csak legyen türelme az embernek 100 félét összevásárolni és tesztelgetni, mire végre egy beválik . Tetszik még az az ESI logó is, menő... már ha észreveszi valaha valaki aki ismeri a márkát . Ami nemgyerebe, az az, hogy a bordázás hiányának hála érezhetően melege van néha a tenyeremnek rajta, mivel nincs ami elvezesse az izzadtságot. Meg ma amikor 35 fokban másztam nagyon meredek hegyen felfelé, le is izzadt a tenyerem és hát olyankor azért bizony csúszik. Mondjuk cserébe amikor nem tocsog a tenyerem az izzadtságtól, olyankor nagyon tapad.
Squirt wax-ról egyelőre nem tudom mint mondjak, olyan mintha rárecskáztam volna a láncra
Ja és jött egy kínai Duuti kulacs is, na ez teljesen jó cucc, normális minőségű az egész, van porvédő kalapja és vééégre ebből absz nem szivárog a víz (!!!) . Mondjuk van ennek is pár apró hibája, picit a csutora nehezen jár, így egy kézzel nem lehet kinyitni és egy nagyon picivel kisebb mint a többi kulacsom, így az alu kulacstartót enyhén hozzá kellett állítani, hogy ne zörögjön. 500ml verzió, 750ml verzió.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Mezga Aladár
veterán
válasz pc360 #117025 üzenetére
Miért lenne bizonytalan a régi stucni? Ha rendben van akkor halál merev. Egy vékony acélvázas bringához optikailag jobban is illik, mint az ahed. Max. annyi az előnye, hogy nem kell megbontani a kormány bandázst, fékkart, ha cserélni akarod pl. azért mert rövid/hosszú.
-
thornadoj
aktív tag
válasz pc360 #117025 üzenetére
Köszi a tanácsokat! Még sose volt kos kormányos bringám. Még arra is gondoltam, h lecserélném egy bullhornra. Mindenesetre letesztelem így, ha sikerül megszereznem. szerinted 80 reális ár érte?
(#117027) Mezga Aladár : Mondjuk egy jó stucnival szerintem jobban nézne ki. Nézegettem néhány csepel royal 3-ast stucnival, és nagyon baba :-)
[ Szerkesztve ]
-
pc360
addikt
válasz Mezga Aladár #117027 üzenetére
Azért bőven tud lenni különbség nyúlékonyságban. Lehet, én azért voltam erre érzékenyebb, mert ugye viszonylag nagy testsúllyal, és hát Thomson kormányszár + Truvative Hussefelt kormány sok éves használata után próbáltam pipaszáras országútit, de olyan volt, mintha gumiból lett volna. Azon sokat dobott az átalakítás. 60 kilóval persze lehet, hogy én se szórakoztam volna, meg nem közvetlen monti után. De szerintem a kormányzásban sokat segít a merevség, nem beszélve arról, hogy eltörni is lényegesen nehezebb (sajnos ez is 3x-os tapasztalat, így nem teljesen alaptalan para nálam).
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
Mezga Aladár
veterán
válasz pc360 #117029 üzenetére
60 kiló még serdülő koromban voltam. A versenysúlyom volt 69-72 kg. Most 112 kg és most sem érzem hogy bizonytalan lenne. A láncvillánál érzem, hogy rugalmas, de ez egy acélvázas bringánál normális. Bár múltkor tekertem egy montival és ha jobban belefeszültem akkor a lánckerék beleért a vázba. Szó szerint centiket hajlott a váz(alu volt).
-
pc360
addikt
válasz Mezga Aladár #117030 üzenetére
Próbáltad ugyanazt a gépet AHEAD-el? Egyszer érdemes lenne, ha azt a 2-3 ezres átalakítót, meg egy kormányszár kölcsönkérést megér neked. Nem rossz irányban változtatja meg a tulajdonságait, nem az a ruganyosság fog hiányozni a kényelemből. Annak szerintem semmi helye nincs a kormányzás környékén.
A montiknál én is kivoltam ezektől, a jó kis szögletes Kona Hoss Deluxe volt erre a megoldás. Ég és föld merevségben a kis gömbölyded megoldásokhoz képest.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
válasz Mezga Aladár #117032 üzenetére
112 kilóval mindenképp ajánlott – mondom én ezt egy 10-essel többel. Az bőven túl van a pipaszár teherbírásán / stabilitásán. Már 80 kilóra azt mondanám, hogy felejtsd el a pipaszárat, mert labilis és veszélyes.
Ha a befogó-méret, és így a kormány nem változik, akkor a féket miért kellene cserélni? Persze, ha már egyszer nekifutsz, akkor érdemes oversized-olni, de egyszerűbb lehet megúszni a megfelelő stucnival.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
válasz Mezga Aladár #117034 üzenetére
A befogó-méretekkel és az aktuálisan elérhető eszközökkel nem vagyok tisztában, ezért volt feltételes a mondatom. Bár a kérdésed nem értettem.
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
Eggyel jobb váltó, vagy hajtás beleférhet. Az ezeknél a 200 környéki gépeknél nem árt, mert eléggé ki vannak spórolva. 20-30-ból egy-egy jobb generáció talán felpakolható rá.
Pedálból mindenképp kell rá egy normális, ami lehetőleg SPD, pl. Shimano M520 + a hozzávaló cipő. Azzal lesz teljes a bringa, bár ez a duó önmagában több lesz, mint egy 30-as. De a legrosszabb esetben is, amíg erre nem tudsz költeni, kell rá egy értelmes platform pedál a gyári röhejes műanyag vacak helyett. Az 6-7 ezer.
Meg aztán a megfelelő világításról sem érdemes elfelejtkezni, az is elvisz minumum egy 20-ast, ha elöl-hátul tölthető, véglegesebb darabokat szereznél. Ha lezáró kell, az megintcsak egy 20-as fölött lesz (Evolution 4 STD + Flex kábel).
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
jjeahh
nagyúr
válasz Tomi_Sci #117039 üzenetére
Hátö, amennyire sikerült . A láncot kimostam benzinben és a lánckerekeket, fogaskoszorút megkeféltem. Sajnos utóbbit nem tudtam leszedni, túlságosan rá van bikázva... . Tudom, rakjak a kulcs végére csövet és próbájam úgy, viszont most nem volt kéznél semmilyen cső.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Hasaggymeg #116938 üzenetére
Abban esetleg tudsz segíteni ,hogy a melyiket vegyem(145 vs 155 mm)? Hogyan tudnám ezt pontosan kimérni? Gyanítom kisebbik kell, mert nem vagyok egy nagy ember.
-
őstag
Most őszintén? 200 ezerért a Merida 8 sebes Macera váltást ad, négyszögtengelyes Tourney hajtóművel????
Mit cserélnék rajta? Semmit, mert csak a váz maradna. A féken kívül nevetséges cuccok halmaza az egész ennyi pénzért. De ha tetszik, vedd meg. Aztán ne csodálkozz ha egy 80 ezres CTM trekkingen ugyanilyen felszereltséget látsz.
Korábban írtam, hogy ugyanennyiért már elfogadható cuccokkal van a Speeder 200-as. Az nem jó?
https://ebike.hu/termekek/kerekpar/fitness/112463_merida-speeder-200-fitness-kerekpar/ -
Peterhappy
őstag
-
robee19
tag
válasz Lami66 #117042 üzenetére
Akartam kérdezni én is, hogy mi az a mtb, amit nyugodt szívvel tudnátok ajánlani hétköznapi használatra, de úgy hogy ha kedvem támad felmenni a hegyekbe egyet kirándulni, akkor ott is megnyugtató biztonságot adjon. Az ár mondjuk egy 200 ezres környéki (inkább alatta). Amivel nagyon szemezgetek az a Focus Black Forest a Hervisből (vagy bárhonnan), esetleg egy Cube Analog. Ami kétszáz alatti, az szinte mind Acera váltós, vagy gyengébb telóval van. A Focusban az a Fox teló nagyon csábít.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Peterhappy #117044 üzenetére
Ja, én is élveztem, pedig nem vagyok vallásos. Csak egyet bánok: hogy a közönség azért szemetelt valamennyit és a szervezők az összeset ott hagyták a nyeregben . Ma ahogy tekertem kifele, az út szélén a fű tele volt szórva zacsikkal meg poharakkal...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
IMIIKE1998
őstag
Valaki szokott amúgy ebike.hu-ról rendelni? Itt is van lehetőség egy hétig visszaküldeni, ha nem használtad a terméket? :/
[ Szerkesztve ]
-
Mezga Aladár
veterán
válasz IMIIKE1998 #117047 üzenetére
igen
-
Tomi_Sci
őstag
válasz jjeahh #117040 üzenetére
Szerintem a láncot ha teljesen kenőanyagmentesre letisztitottad már elég. Elvégre a görgők között kéne a kenésnek kifejteni a hatását. Nekem kb. egy hete jött meg a bolgár sráctól, de csak kettőt tekertem vele mtb-vel. Az egyik annyira saras volt, hogy már nem tudtam váltani a vezető görgőn lévő dzsuva miatt, szóval nem sok esélye volt a waxnak, a másik meg rövid volt mert siettem.
Kiváncsi leszek, hogy mennyire "taszitja" a koszt, meg, hogy tényleg lehet-e egy kefével láncot takaritani
[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Derült égből villámcsapásként itt a Galaxy S24 FE
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S24 FE - később
- Milyen mosógépet vegyek?
- Azonnali fotós kérdések órája
- World of Tanks - MMO
- Politika
- Elite szett, óriás telep és szuperfényes kijelző
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- PlayStation 5
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest