-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
cozmo
őstag
Sziasztok,
Hoztam két kérdést.
Baj-e ha a vázam méretezése 29er miatt a vízszintes hajtással elől levő pedál tengelye megelőzi kb. 4cm-el a térdkalácsomtól lelógatott mérő spárgát? A nyereg nem tolható jobban hátra, hátrébb hajló nyakú nyeregcső sem jöhet szóba. És a szakirodalom szerint a térdkalács és a pedál tengely egyvonalban kéne legyenMost vettem dt kerékszettet amiben 18t ratchet van van valakinek 36t közeli ratchet cserébe, vagy hol lehet ilyet venni jó áron itthon? Illetve ratchet rózsaszín zsírt.?
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
cozmo
őstag
Igen a nyereg, minden méretre van állítva "Bodyscanning system" által. Hát igen nekem is fura. Lapierre prorace 329-es váz. A legszebb, hogy a gyártó a magasságomhoz az L-es vázat ajánlotta ezt is vettem. A bodyscan szerint túl hosszú a kormány nyereg távolságom. Ezt most 2cm-el kisebb stucnival orvosoltam. Meglátjuk így is fáj e a háltam 40km felett. Szintén érdekes hogy így meg a kormány nem takarja már az első agyat, hanem megelőzi az agy...
[ Szerkesztve ]
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
cozmo
őstag
válasz CaNNa3IS #91010 üzenetére
Kösz a linket, nem sokkal olcsóbb mint itthon.
Picit drága de hát a DT swiss már csak ilyen. Viszont az előnye megfizethetetlen. Ma is raktam neki a sziklás Nagykevélyen felfelé és ahol eddig kipörgött a kerék és megállásra kényszerültem a régi noname kerekemmel. Ott most is van hogy kipörög ugyanaz a gumi de most oda tapostam és haladtam tovább! Mindenkinek legalább 18t-s ratchet-et kéne adni állami, alanyi jogonMtbr.com-on olvasgattam. Állítólag a 36t napkerék rendszeres karbantartással majdnem olyan tartós mint a 18t. Viszont az 54t már nem olyan tartós cserébe drága.
Pár ár, ha valakit érdekel. Pl.: 36t itthon olcsóbb.
54t 34.990,-
36t 11.950,-
18t 4990,-
Forrás, boneshaker
Ha valaki jobb árakat tud írjon!eddie1978: Elírtam, elnézést. A térdkalácsom van előrébb a pedál tengelynél. Amivel nem tudok mit kezdeni. Meg a szakirodalom szerint már így is rövid a stucnim, mert tekerés közben látom az első agyat. Nincs takarásban a kormány által. Bár kényelmesnek tűnt ma a setup 40km-en.
Hasaggymeg: A kérdés jó! Nem tudom.
[ Szerkesztve ]
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
cozmo
őstag
válasz CaNNa3IS #91028 üzenetére
Csaknem! Ne adj nekik ötleteket
3x10 2x10 témában nagy segítség a Gear calculator
[ Szerkesztve ]
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
cozmo
őstag
A kilyukad a gumi, ki kell dobnod sajnos a bicót és újat kell venni. Nincs mese!
Viccelek ragaszd meg. Vagy túklesz alakíttasd át szakemberrel. Bár oda nem lesz elég a túklessz köpeny, a felninek is kell támogatni a dolgot. Illetve tubeless kit megoldás lehet. De a legegyszerűbb ha veszel egy taknyos belsőt! Azzal kitekerhetsz a világból, cserébe kő nehézEladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
-
cozmo
őstag
válasz Toobee #91203 üzenetére
Ha írtatok adásvételit fel kell jelenteni akitől vetted.Nem írtatok adásvételit mivel nincs azonosító száma amit ráírtál volna, megszívtad.Viszont a rendőrség a bringát el fogja venni és évekig tarthat a kártalanításod. De ez az egyetlen tiszta út!Sokszor a legolcsóbb a legdrágább.Manapság amikor részletre is lehet boltban új bringát venni akkor mi szükség erre? Na mindegy...Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
cozmo
őstag
Sziasztok sporik!
Cozmo vagyok x éves Budapesti és gyerekkorom óta függő, már kiskoromban rákaptam az anyagra (kerékpár). Régen apámmal együtt toltuk korlátlan mennyiségben. Többszörös visszaeső vagyok van hogy hónapokra leállok a cuccal de mindig újra kezdem. Volt már hogy körbetoltam a balatont, egy napon keresztül csak toltuk (b200). Volt hogy 24 órán át toltam (Velence 24h)), reggel délben és este. Újabban maratonikat tolok (Topmaraton középtáv) )nem tudom hol a határ évi 4-et. Volt olyan is kétszer, hogy a föld alá kerültem függőségem miatt (Underworld kupa).
Ennek sosem lesz vége (Jön megint a topmaraton...)Na ennyit a bemutatkozásról. Vágjunk a dolgok közepébe.
Eddig az volt az etalon hogy a térdünkk legyen függőlegesen egy vonalban az elől levő pedál tengellyel.
No de mióta 29"-on tekerek azóta ezt nem tudom beállítani a bringán és fájdogál a térdem.
Jól sejtem hogy 29-es bringán erre már nem kell figyelni?Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
cozmo
őstag
válasz Hasaggymeg #100403 üzenetére
Köszönöm a megerősítést.
Nézzük a gépsárkányom geo-ját.Méreteim (cm)
Ágyék mag. 88,2
Váll mag. 64,0
Alkar 33,5
Teljes kar 70,0
Comb 61,0
Alsó lábszár 55,5
Nyak mag. ( V pontig) 149,0
Teljes mag. 181.5Tehát [competitivecyclist] szerint ezek a javasolt beállításaim, és a narancs háttérrel a jelenlegi valós.
Elkövettem azt a hibát, hogy megmérettem magam BodyScanning-el és elég eltérő beállításokat kaptam eredményül felül a sportos beállítás, utána a versenyzéshez javasolt. a gond a javasolt nyereg magasság extrém alacsony nekem.
mostani setup az utóbbi két képhez tartozóan:
20-as hátrahajlású nyeregcsővel 1: 78,50 2: 9,00 3: 56,00 4: 5,00
0-as nyereggel lenne, és kormány legalul 1: 78,50 2: 7,00 3: 53,00 4: 5,50Na most akkor hogy állítsam be és mi szerint, ha azóta fáj a térdem mióta 29-esre ültem át?
(#100407) belaazallat: Köszönöm ez 29-esnél már elavult. Ahogy a topik gazdánk Hasaggymeg is írta.
[ Szerkesztve ]
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
cozmo
őstag
válasz Hasaggymeg #100413 üzenetére
A nyerget természetesen rendesen beállítottam 78.5cm-re. A régi bringa is megvan még csak már teljesen át van szabva a bnőmnek. A térdkalács a pedáltengely fölött szabályt én is vitatom hisz képtelenség beállítani a bringámon bármilyen nyeregcső stucni kombót is próbálok amióta a 29er van.
Hát akkor sajna marad a gyakorlati állítgatás és elfelejtem ezeket a csúnya táblázatokat. Meg addig is konditeremben erősítem a térdeim.Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
cozmo
őstag
válasz 6030D #100418 üzenetére
Igen a hajtókarom 175-ös a többi adatom ismert. Nem is éri el a sarkam a távoli állásban a pedált de nem is kell neki. Mindig SPD-t taposok és most sem nyújtom ki teljesen a lábam tekerésnél. SPD elvben nem tekerheti a térdem mert van mindkét oldalra holtjátéka, mielőtt oldana. Nem olyan mint régen a volt outi-s look stopli ami egy mm-t nem engedett sehova.
(#100419) zoli03: A stucninak annyi köze, hogy a nyereg előre hátra tologatásával lehet ügye elérni általában hogy a térdvonal a pedáltengellyel egyezzen. Na de a nyereg pozíció előre hátra állítása magával vonzhatja a stucni méret változást is. Mert van egy olyan elmélet is hogy a kormánynak takarni kell az első agyat az ideális testtartásban. Vagy már ez is vitatott?
(#100421) smkb: Igen 88 vs 181. Akkor én most gnóm vagyok?
(#100423) Hasaggymeg:
Méreteimet pontosan a competitive cyclist videói alapján mértem, nem a pedáltengely táv(#100424) 6030D: Igen bb-saddle távolság ahogy a képen látható ami a competitive cyclist oldalán van:
Ez a kép a kék narancs táblázatomhoz tartozik.Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
cozmo
őstag
válasz Hasaggymeg #100761 üzenetére
Már elindult a folyamat ezen képek alapján. A bolt is azt mondta ahol vettem, hogy lehet hogy csak festék repedés. Várjuk a gyártó válaszát.
A hátsó fék felfogatás tövében levő repedés nem követi le a hegesztési varratot hanem távolodik az valós repedésnek tűnik. Bár nem vagyok szakértőEladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
cozmo
őstag
válasz szkink #100881 üzenetére
Belsős vagy taknyos gumit keresel?
Ha utóbbi akkor Conti Race King Protection, lötyivel egész jó gumi gyors és könnyű. Egy trükk van, hogy porózus a fala. Megoldás felpattintva lötyivel benne oldalanként fekve (vödörre rakva vízszintesen) pihentetni kell 1-2 órát oldalanként utána már csak 1-2 hetente kell ráfújni. Cserébe a merev farú is össztelóssá válik tőle 1.8 Bar-on Ez egy új dimenzióEladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
cozmo
őstag
Az utakon csak óvatosan
https://www.facebook.com/1395FIVEaa/videos/10155548830974633/Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
cozmo
őstag
válasz kacsyx #100986 üzenetére
Elképzelhető hogy túlhúzták a küllőket.
Más: Már várom az 1x152-es rendszereket.
Látom lelki szemeim előtt, hogy most mindenki a hónalja alá vette a nyerget
[ Szerkesztve ]
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
cozmo
őstag
válasz Hasaggymeg #101092 üzenetére
Ez már sosem derül ki. Fotók alapján született a döntés, a forgalmazó cserél. Kíváncsi leszek mire.
Hűséges lovam volt, aztán kapcsolatunkon repedések jelentek meg.
[ Szerkesztve ]
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
cozmo
őstag
válasz Hasaggymeg #101094 üzenetére
Köszönöm.
a.) Átszerelek mindent az új vázra. És tanulva a korábbiakból az új váz kap védő matricát a kőfelverődések ellen.
b.) Eladom az új vázat és karbonvázra nyergelek át.
Hol lehet jó versenygeos karbon, tapered, vázat venni garanciával? Illetve mennyiért lehet ezt eladni?[ Szerkesztve ]
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
cozmo
őstag
válasz Hasaggymeg #101098 üzenetére
Kösz. A bolttal még nem beszéltem a b terv kapcsán. De ez is egy jó verzió lehet.
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
cozmo
őstag
válasz fpeter07 #101135 üzenetére
Idén is lesz gondolom, kösd fel a gatyád, ha egyéniben indulsz mint én anno. https://velenceito.info/programok-esemenyek/mtb-24-oras-kerekparverseny-2014/
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
cozmo
őstag
válasz Hasaggymeg #101141 üzenetére
Életem műve nem eladó Büszke is vagyok rá hogy első váltó kivételével full xt. (Majd az is az lesz) Valami jó karbon váz kéne, és egy fox teló. És akkor kezdődik elölről, hogy minden legyen xtr és.... De tudod te ezt
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
cozmo
őstag
válasz Hasaggymeg #101150 üzenetére
Ne is mond. Van hogy éjjelente felsírok mert gyötörnek a törött xt sorodról bevillanó álomképek.
XT agyam sosem volt a shimanonak semmi köze a kerék gyártáshoz. Szerintem az sem tudják miért forog. Volt még sülődő lánykoromban egy deore hátsó agy, aminek a tengelye meghajlott a 70kg-os röpsúlyom alatt.
Az XTR-ben nem is az ár a vonzó hanem a külcsín és hogy grammokkal könyebb. Töredelmesen bevallom már lapul a szekrény tetején egy XTR váltókarszett (980-B-I) a dobozában -10gramm. De lehet eladomJackFeryll Szerinten azért érezheted, hogy félúton nem fog mert a kar túl távolról nagy úton húzható be. Nem? Ezt viszont a fékkar állító csavarral állíthatod. Nagyon szépen adagolhato az ice tech. Nem hiába szeretik a dh-sok is az xt fékszettet.
[ Szerkesztve ]
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
cozmo
őstag
válasz JackFeryll #101156 üzenetére
További hasznos anyag a fékezésről.[link]
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
cozmo
őstag
válasz fpeter07 #101165 üzenetére
Kimerítő volt, de jól esett. A gélekkel azért vigyázni kell mert jelentős időt töltöttem a wc-n miattuk. Vigyél magaddal masszőrt az nagyon fontos. És fejben legyél erős mikor a fürge csapatváltósok frissen otthagynak. Bár lejtőn lefelé nem. Amúgy meghatározó élmény. Szurkolni is könyebb. Megismered a bringád és a tested korlátait
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
cozmo
őstag
válasz fpeter07 #101171 üzenetére
Akkoriban Biotech usa volt a tápszer. De legutóbb duna maratonon láttatok bokorban valakit a pálya mellett akkor én voltam Mondjuk ott szintén Biotech usa magnashot túltolás volt a ludas. Viszont a High5 magas oktánszámú üzemanyagot jól tolerálom.
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
cozmo
őstag
válasz Hasaggymeg #101229 üzenetére
Első alkalommal 1 óra után nem hogy fönnmaradtam a szabadgörgőn de el is indultam. Egyedül fal és minden segítség nélkül. Mondjuk a Tacx-es srácok szájtátva néztek Szóval nehéz és brutálisan kell egyensúlyozni minden porcikáddal folyamatosan. Igy nem kapsz teniszkönyököt, mint én a másikkal. Nekem nagyon bejött a szabadgörgő!
[ Szerkesztve ]
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
cozmo
őstag
válasz Sleek #101437 üzenetére
Ha elfogadjátok tanácsaim.
Hosszan görgőzni csak okosan. Nekem volt hónapokig tartó teniszkönyököm egy 70 perces görgőzés után.
Amivel kivédhettem volna az a kéztartás folytonos váltogatása. De akkor ezt még nem tudtam. Fontos az első kerék támasz is hiszen ha nem azonos a kerekek magassága olyan mintha folyton lejtőznél. Előreborul a geo. Ha sprintelsz akkor mintha küzdenél a szél ellenállással lapulj a kormányra addig a könyök pihen. Váltogasd a kormányfogásokat
Ezért is jobb a szabad görgő, mert nem statikus az edzés Minden porcikáddal egyensúlyozol, megtanítja a bringát kezelni. Sőt a kiállva sprintelési lehetőség fenomenális.
Próbáljátok kiEladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
cozmo
őstag
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
cozmo
őstag
válasz Runner_fxr #101660 üzenetére
Megragadnám az alkalmat és megkérdezném a véleményed a gépsárkányomról.
Amit tudnod kell:
A telo, váz 29er, eredeti de már Full XT hajtás 10-es, váltás,fék rendszerrel
DT Swiss X1700 Spline2 -es kerekekkel természetesen tubeless, hátul is átütős (10mm-es)
Most 11336g
a gépsárkány
Tehát a kérdés hogy a geo ból és a körítésből mit olvasol ki. Előnyök, hátrányok?
Köszi.[ Szerkesztve ]
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
cozmo
őstag
-
cozmo
őstag
válasz Runner_fxr #101693 üzenetére
Köszönöm,
Tulajdonképp verseny orientált XC "hobbista" vagyok. Mégis nagyképű lenne a versenyző
A lefeléken igen egy vadállat, bár már rövidebb 80mm-es stucnit tettem rá.
Szeretnék jobban mászni felfelé, de folyton elfogy a szusz ha pörgetem. Ha meg taposom mert a combom bírná akkor a kerék kipörög többnyire. Van erre tanácsod?
btw: L-es váznál mekkora láncvilla hosszal és fejcsőszöggel lenne "vér xc" a gép?
Mondjuk ez?[ Szerkesztve ]
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
cozmo
őstag
-
cozmo
őstag
válasz Tothgera30 #101750 üzenetére
Az a lényeg hogy neked tetsszen. Még láttok benne tuning potenciált, de nagyon jó az irány. És ha már ilyen géped van gyúrjál vazze és felejtsd el az 50t-s pizzaszeletelőt.
Azért magyarázd meg kérték, mi előnnyel jár a formula fékcső a gyárival szemben? Tényleg érdekelne, félreértés ne essék.
Én nagyon óvatos vagyok azóta mióta egy használt fékszettnél egy kövéret húzva hasat eresztett a cső. Szerencsére visszavette az eladó és hozott egy dobozost. De hát na, gúvadt a szemem mikor megláttam. Mint a kígyó, mikor lenyel egy elrántott.
Szerencsére légtelenítés után hasalt be és nem terepen. Akkor most lehet nem írnék sehova...[ Szerkesztve ]
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
cozmo
őstag
-
cozmo
őstag
válasz Because #101853 üzenetére
Narrow wide, vagy wolf tooth a megoldás. REVIEW: WOLF TOOTH DROP-STOP CHAINRING
Na meg állítsd be az ideális lánchosszt, mart valószínűleg túl hosszú.[ Szerkesztve ]
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
cozmo
őstag
Vajon milyen széles hézagoló alátétet tegyek be az 1x10-es rendszeremnél a lánctányér és a hajtókar közé?
Úgy néztem jelenleg a negyedik legkisebb hátsó foggal van egysíkban a láncvonal.
Elég lenne 2m-es alátétezés csavaronként?Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
cozmo
őstag
válasz cozmo #101918 üzenetére
Eszerint 2mm-es kell. Na akkor teszek egy próbát, remélem a hosszabb lánctányér csavarom elég hosszú lesz.
Törött lánctányér vagy mégsem? fél perc alatt cserélhető lánctányérok. (természetesen shimano-ra nem jó )
[ Szerkesztve ]
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
cozmo
őstag
válasz 6030D #101920 üzenetére
Maratonozni fel szoktam tenni a 2x10-et, de addig még sok idő van, most játszhatok kicsit. No meg lehet vesszek 42-es nagytányért a 40-es helyett az XT kazi alá és megtoldom egy GoatLink-kel. És előre ha beteszek egy kisebb lánctányért mondjuk 32-est. Akkor már nem is igazán kell a 2x10.
Váltó tartó fület, ami a váz tartozéka hol lehetne lekoppintani? Tud valaki egy CNC műszerészt? Mennyiért csinálhat vajon egy ilyet nekem valaki?
(#101922) Hasaggymeg: Hát igen viszont nincs olyan hosszú lánctányér csavarom, megnézem ezzel a 2-es távtartóval, majd holnap veszek valahol.
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
cozmo
őstag
válasz Tothgera30 #101939 üzenetére
Nem. Nagyítsátok ki úgy jobban szembetűnik a hiba.
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
cozmo
őstag
válasz Hasaggymeg #101932 üzenetére
A színét imádom. úgy hívom Puncimágnes
(#101934) Napfénysüti: Igen, ez a szín nem jellemző.
(#101935) Hasaggymeg: Igen, ez még nem a vázban vezeti a kábeleket. De nem is baj, mert ami ott vezeti az már BOOST rendszerű váz. Nagyon pofás a gép összerakva, félhomályban szinte fluoreszkál (Na nem úgy mint a bétwín )
(#101939) Tothgera30: Alu váz és hátul igen 135/10mm. Tehát ez is rendben.
(#101941) Hasaggymeg: Az alsó láncvilla belső részén az bowden tartó.
(#101942) 6030D: A régi is PessFit volt. Imádkoztam hogy át lehessen műteni. 10e egy XT belőle.
(#101943) Hasaggymeg: Díjat? a Sikerélmény nem elég?
(#101944) Napfénysüti: Az alsó láncvilla belső részén az bowden tartó.
(#101946) 6030D: Jól puskáztál az alsó láncvilla belső részén az bowden tartó.
(#101947) Szakbarbár: Nincs ott rés, az csak fényképhiba. AlpineBike Bikefit nekem a nyeregmagasságot nagyon mellélőtte. Fontos úgy hogy bringás cipőben kell méreckedni.
(#101949) zoli03: Ez rejtély! Talán azoknak akik fix ámbár rövid fékcsővel vesznek hátsó váltót legyen esélyük fel mókolni.
(#101950) 6030D: És tényleg. Dropper post kábel vezető lehet
(#101952) zoli03: Ezt te is jól láttad. Bár egy vér XC-n úgy nézne ki egy dropper post mint tehénen a pisztolytáska.
#101953) Hasaggymeg: Sírok pápa nem szexelhet.... Szar neki
(#101958) HEAHEA: Valóban nincs még felszerelve, bár a gyártó küldött azt is a vázzal, de az a boltban lekerült valahogy Most meg nézem repedt azt is. A bolt meg 7500-ért adnaÉssss dobpergés....
(#101948) lsebestyen: BINGÓ!!! ELBASZTÁK A KULACS FURATOT AZ ALSÓ CSÖVÖN
Megreklamáltam kíváncsi vagyok a gyártó mit lép, mert selejt vázat küldtek. Tikkasztó melegben kell a két kulacs, mert megdöglöm. Ivózsák van, de nem jött be eddig. Különben is minden súlyt a vázra pakolok. Utálom cipelni.És ha megnézitek a gyártó oldalán ott a kulacs tartó szemek mérföldekkel feljebb vannak!
[ Szerkesztve ]
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo