-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
fulton
addikt
válasz Lami66 #121264 üzenetére
Tudom nem mai hsz- de épp olvasgattam vissza, Te hol veszed a novatechez a kerámia agyakat? (tudsz adni esetleg linket? (gondolom aliról - áfa vám nem szokott rá menni?)
Azt miből lehet megnézni hogy adott novatec agyhoz milyen kerámia csapágy kell?
Jól látom ilyen 30k egy kerámia csapágy? hát ilyen sem lesz nekem.[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz Lami66 #134728 üzenetére
újfent köszi, amikor beszéltük,talán még az volt,hogy nem voltam biztos benne,hogy kell-e nekem koskormányos gép,azóta biztos vagyok:) Viszont ha meglesz az enyém,akkor ezzel egyidőben te majd ki tudsz próbálni egy hülyekormányos, 1x11-es hajtású vasat ;)
Because: ők most nem jutottak eszembe, Aliról rendeltem,és bízom a gyors érkezésben.. Ebike-nál mindig összevárok egy nagyobb csomagnyit, csak akkor rendelek, ilyen kis apró kacatokat egyesével nemigen szoktam tőlük,habár a zöld hétfő megint jön, ki lehetett volna használni..
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jilian
addikt
válasz Lami66 #133191 üzenetére
Apám borászatban dolgozik, hogy ez miért nem jutott eszembe?
---------más----------
Az asszonynak kéne egy monti, voltunk a decathlon-ban és a rockrider 540 első pillantásra 130-ert elég jól fel volt szerelve.
Egyáltalán manapság van még női MTB?
Ez az 540-es is mondjuk a színei miatt mondanám talán fiúsnak nem is a váz miatt. -
ZolkoW
őstag
válasz Lami66 #130572 üzenetére
ma próbaképp felraktam a telefont a kormányra, és onnan vettem fel egy videót nem mondom,hogy jó, de sz*rabbra számítottam. nem osztom meg, de legközelebb valami épkézláb felvételt felteszek,ha sikerül. nem fog versenyezni a gimballal meg elég idegesítő,hogy a kormányt rángatom jobbra-balra, valszeg már csak ezért sem terjedt el ez a módszer,hogy kormányra tegyék a kamerát. de ilyen tartóm épp volt.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz Lami66 #130566 üzenetére
Premiere-ben is lehet stabilizálni és ott bele is lehet szólni, hogy milyen legyen a végeredmény, de a felbontásból és a látószögből elvesznek az ilyen utólagos stabilizálások, nem kicsit . Gyakorlatilag ha rátolok mondjuk 1% Warp Stabilizer-t, már alig látszik a kormány a videón...
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Lahorva
tag
válasz Lami66 #126684 üzenetére
Hétvégén elvileg Decathlon közelben leszek, mindenképpen csekkolom.
A Bottechia elvileg olasz webshopban 550 EUR, a Wilier 520 EUR, és esztétikusabbak, mint a Btwin (tudom, szubjektív). Mivel idővel szeretném fejlesztgetni az alkatrészeket, ezért érdekelne, hogy melyik lenne erre alkalmasabb. Az átlag felhasználó érzékeli a különbséget a Sora és Claris között (ha nincs nagy különbség a kettő között, akkor nem ez alapján fogok dönteni)? -
emiki6
veterán
-
belsodavid
aktív tag
válasz Lami66 #121944 üzenetére
Köszi és BMW001 nek is. Ha kiveszem a kereket melyik méreteket kell figyelembe vennem? Lehet nem is jó nekem a 712-es. Végülis az ám a gondom, hogy imbolyog a hátsó fogsorom. Hátrányom abszolút nincs belőle, csak max rendberaknám, rakatnám. Amit megtudok, azt magam csinálnám.
[ Szerkesztve ]
-
Jester01
veterán
válasz Lami66 #121375 üzenetére
Nekem a régi négyszöges jobban forgott terheletlenül. De ugye az okosok azt mondják terhelés alatt jobban torzul és akkor már jobb az integrált.
Amúgy fizikából tudjuk, hogy nyomaték=erő*erőkar és teljesítmény=nyomaték*szögsebesség. A csapágyaknál pedig jellemzően nagyon pici az erőkar tehát összességében nagyon pici lesz a veszteség is. Az ilyen pörgessük meg üresen a kereket kísérletekben persze előjön a különbség mert ott egyéb veszteség nem sok van és így mondjuk számít 1W is. De ha éppen 200W-al tekersz akkor ott már az 1W észrevehetetlen lesz.
Jester
-
-
Zola007
veterán
válasz Lami66 #121273 üzenetére
milyen csapágy méretek voltak benne konkrétan?
gyárilag melyik minőségi osztályba tartozó csapágyakkal van szerelve?Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
MPowerPH
félisten
válasz Lami66 #121264 üzenetére
Az jo sz@r agy lehet... Nekem a D811/812 SB azert nem csinalt ilyet, bar en is filoztam a keramia csapagyon. Aztan akkor el is vetettem, amikor a Hope bb -be proba keppen vettem a stainless steel helyett a gyari ceramic -et. Netto penzkidobas volt... Vagy lehet a sok labnap miatt nem vettem eszre valtozast.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Lami66 #121273 üzenetére
Felesleges nem lesz egyetlen olyan gyártó szerint sem,aki már elköltötte a fejlesztésére a pénzt.Beválni be fog,hisz itt nem az a kérdés,hogy jobb-e,alacsonyabb-e a gördülési ellenállása,vagy kevésbé kopik-e mint a fém,hanem,hogy megéri-e ennyit költeni rá,pariban van-e a hozadék a költségekkel.Nyilván nem,de ez igaz volt egy rakat,mára már széles körben elterjedt fejlesztésekre is,a tárcsa féktől,az átütős tengelyig,melyek mind roppant drágák voltak az elején,aztán mára már általánosak és megfizethetők lettek.Az biztos,hogy a fejtetőn megállni nem akaró pörgésen kívűl csakis placebo lesz amit amatőr szinten érezni fogsz mint különbség,de a placebo erejét sem szabad lebecsülni...aztán meg írj akkor is ha majd esetleg úgy érzed nem is érte meg az árát ez a fejlesztés,hisz a tapasztalatok megosztása tulajdonképp egyik célja ezeknek a fórumoknak,a túl hangosan károgók meg csak magukat minősítik.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zoli03
őstag
válasz Lami66 #121264 üzenetére
Azt hittem, hogy alá tudod támasztani valamivel az értelmét. Ha megnyugtatja a lelked, tőlem akármilyen felesleges fejlesztést csinálhatsz a bicikliden. Az meg, hogy üresen mennyit forog, kb mindegy, a biciklit nem úgy használod, hogy fejtetőn forgatod a kereket, hanem terhelve van a csapágy. Egy integrált hajtás csapágya mennyit forog szerinted egy négyszögeshez képest?
-
őstag
válasz Lami66 #118677 üzenetére
Aludtam rá egy párat. Végül Novatec A141SB agy lett a befutó, leginkább az egységes összkép miatt, mert a hátsó keréken is hasonló Novatec van. A csapágytuning után egy szintén tuningolt Sram X4 váltóval együtt egy dobozban várja a szezonvégi pocsék időjárást, amikor majd darabokra szedem a bringát karbantartás és némi fejlesztés okán [kép]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Lami66 #120452 üzenetére
Lebecsülöd a placebó erejét,írtam már,hogy már egyszerűen árától és nevétől lesz sokkal jobb egy termék,mint azt műszaki állapota,íze,kinézete stb.indokolná.
triálboj...terjed a sztrávaláz mint a pestis.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Lami66 #120452 üzenetére
Ez abból a szempontból nem igaz, hogy nem kell hozzá versenyzőnek lenni, hogy megérezd melyik bringa hogy fordul, mennyire merev stb. Gyere ki egyszer egy kamaraerdei tesztnapra, és próbálj ki pár 1-2 milliós bringát, utána térjünk vissza erre. Egyébként az 1 millió körüli kategória Magyarországon sem ritka, elég felmenni a hegyekbe, rengeteg 1-2 milla közötti bringákat látok. Külföldről meg inkább ne is beszéljünk. Egy valamire való karbon Trail/Enduro 1,5 millától indul és ez pont az a kategória, amit elsősorban nem versenyzők vesznek, hanem hobbi montisok, mivel nagyon könnyű 12-13 kilós bicók, jó nagy rugóutakkal, könnyen tekerhetőek, brutálisak lefelé, élmény gépek. Persze van Enduro verseny is már, de az más tészta.
Tévedsz, ha azt gondolod, hogy egyes bringák között nincsenek akár jelentős különbségek felhasználhatóságban, annak ellenére, hogy első ránézésre nem gondolnád. És ugyan ez megvan országútiban is. Ettől még nem feltétlen hülyeség egy Triban 540-et megvenni, ne érts félre, de mondjuk arra a 400 ezres Cannondale-re ráülnél, és nem 5km-t mennél vele, hanem mondjuk 1 hetet végig bringáznál vele, majd a Triban-al, utána már lehet, hogy éreznéd, hogy ja igen, ez ezért annyi, meg ezt ezért hívják Cannondale-nek nem pedig btwin-nek.[ Szerkesztve ]
-
kacsyx
aktív tag
válasz Lami66 #120393 üzenetére
Azért valami oka lehet, hogy pl. a Scott nyergében több versenyt nyert egymaga Nino Schurter mint a Btwin fog összesen az elkövetkezendő 100 évben. Nyilván ez verseny és sok más tényező is szerepet játszik ebben, de elég valószínű, hogy ennek megfelelően egy komoly gyártó sokkal komolyabb szinten áll technológiában és innovációban is mint a Btwin. De lehet rosszul gondolkodik az emberek 90%-a és ha ráülne egy decathlonos bringára, akkor megvilágosodna.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Lami66 #120408 üzenetére
Nem, nem az az oka, a webes szakmaiatlanságnak, hogy a boltban történik a fő értékesítés és a webre nem fordítanak kellő figyelmet. (Amúgy nyilván igen, a boltban történik az eladások zöme, de nem ez a lényeg) A dolgozóik közt nagyítóval keresheted a szakmailag toppon lévő embereket. Sajnos ez az igazság, mehetsz te akármelyik részlegre, kérheted a vezetőt, pályakezdő, tapasztalatlan, minimál béren tengődő emberekkel fogsz mindenhol találkozni. És nem, nem vagyok egy sértett volt dolgozó, pedig ezt már egyszer megkaptam itt valamelyik nagyokostól, hidd el pont nem érdekelnek, abszolút semmi gyűlölet nincs bennem irántuk, csak leírom ide azt amit tapasztaltam, nem színezem ki, csak azt mondom amit tapasztaltam. És ezt tapasztaltam, hogy szakmailag nullák, aki meg értett a szakterületéhez azt elüldözték a viselkedésükkel, a hozzáállásukkal.
Ezért írhatnak le a webre ilyen baromságokat, hogy dupla dugattyús fékek és társai.[ Szerkesztve ]
-
-
ivana
Ármester
válasz Lami66 #120319 üzenetére
Ennek kb. akkor van értelme, ha azonos kamerával, azonos időpontban, manuál záridő és lehetőleg manuál fókusz mellett csinálod fekete-fehérben.
(#120321) Hasaggymeg Lehet le kellett volna ütni
(#120326) Lami66 Ezekre semmiféle bevizsgálás nincs. Ki is süti a szemét a szembe jövőnek. Múltkor pl. bringa úton valaki ilyen két ledessel jött 1 másodpercenként villantva, borzasztó. Bevizsgált bringa lámpa itthon nem kell, van ahol igen pl. az AXA termékeken van E jelzés, mint a motor/autó cuccokon. Én líthium aksis és dinamós lámpára kötelezővé tenném. Olyan kínai szarokkal mennek már emberek, hogy keményebb mint a szembe jövő refis kocsi.
Annak is jár amúgy az a bizonyos korbács megengedte a villogó lámpát elsőnek kerékpárra
(#120332) -=RelakS=- +1
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Lami66 #120326 üzenetére
A tompított is balesetveszélyes, ha bedobod hátra a cementes zsákot, és nem állítasz utána/Az autó nem kezeli le.
Azt az 1600 lument meg hiszem, ha látom, valószínűleg a kínai hozzáadta a pontos időt is.A #120244-ben mivel mérted ki a lámpa fényerejét?
Mert ha azt a 750 lument csak úgy odaírtad, mert azt mondták a lámpáról, nos, akkor azt is azért kissé kétkedve fogadnám annak ellenére, hogy a kb 1500-2000 lm / darab tompítotthoz képest viszonylag jól aránylik.Mondanám, hogy sipirc vissza, és csinálj egy olyan képet is, ahol a lámpa fénye nem veszik el a távolban, hanem konkrétan az utat világítja meg
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Lami66 #120326 üzenetére
Mondjuk nejemé is úgy tudja az 1600 lument,mint tied az öt órát,de tulajdonképp a beállítása határozza meg balesetveszélyes lehet-e vagy sem,azt hittem a kerékpárodon van így. Én Busterem csak 200 lumenes,de ha felemelem távolra csak ingerült bringás és gyalogos arcokat látok a fényében.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Lami66 #120319 üzenetére
Szerintem ha a Picassoba beülteted hátul a szűkebb családot (vagy leengeded a hátsó kerekeket ) tovább világít mint a Velotech. Amúgy meg így beállítva szerintem csak terepen lehet közlekedni,mert vakít és balesetveszélyes.
(#120318) Mezga Aladár...pszichés vonatkozása is lehet,kinti bringázás után gyatra érzés lehet visszaülni a szobában.Kissé ide tartozik,hogy minap akaratlanul megközelítettem hátulról egy lovas párt,mire az egyik megijedt ló annak a rendje és módja szerint ledobta lovasát.Másik lovon ülő lány,amint az később kiderült az áldozat lánya,alpári módon üvöltözött nekem,mire én elküldtem az anyjába.Az apja felkelt és nekem rontott hagyományos csikós ruhájában,de volt lélekjelenlétem nyugodt maradni és eltekinteni lánya előtti megalázásától,az esése után még le is ütni szegényt.Utána folytattam szokásos körömet,de persze még tele adrenalinnal,és olyan könnyedséggel vettem az amúgy gyötrelmes emelkedőket,hogy csak csodálkoztam milyen hatással van a pszichés állapot a teljesítményre.
Azon meg pláne nem csodálkozom,hogy sz@rul ment.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
őstag
válasz Lami66 #120244 üzenetére
Tartaléknak félretett telefonnal sikerült olyan képet csinálni ami egészen közel áll a ténylegesen látott fényviszonyokhoz
Velotech Ultra 750 max. fényerőn töksötétben:
Jobboldali fa 45 méter
Baloldali fa 53 méter
Baloldali fa utáni kisebb fa 80 méter (nagyjából eddig világítja meg értékelhetően az utat)
Középen távolban levő halvány derengéses fák 120 méter.Összehasonlítás és érdekességképp ugyanott hagyományos lámpás autó tompított fénye (C4 Grand Picasso): [kép]
[ Szerkesztve ]
-
Eagle16
addikt
válasz Lami66 #120244 üzenetére
Én alapból úgy számoltam vele, hogy ha a ráírt fényerő csak felét tudja, fele készenléti idővel, már akkor is elég jó vétel. Ma jött meg az enyém, most töltöm éppen, de így jó hogy lemérted, nekem már nem kell találgatni hogy mennyit bír, köszi Remélem a tartó konzol hosszú életű lesz, ez a gumipánt nem valami biztató, bár az előzőnek műanyag volt és az meg letört.
Hátra egy Rock Machine Double Flash került, 2 ezer forint, de ennek is elég komoly fényereje van.
₿ ... ₿ ₿... ₿ ₿ ₿
-
bringasisti
őstag
válasz Lami66 #120001 üzenetére
Ha én tudatlan vagyok és nem tudom milyen a magasság a ház előtt mint kiinduló pont akkor a Földtani Intézet illetékes emberét kérdeztem meg vagy nem tudom használni a nevenincs kütyüket? Amit beraktam ott látod hogy a fel és le megegyezik, tehát a ház kapuja induláskor is itt volt ahol megérkezésekor
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
őstag
-
Tomi_Sci
őstag
válasz Lami66 #119800 üzenetére
Szerintem az 5 órát tudhatja, csak a 750 lument nem. Az áramfelvétel ugye eléggé exponenciális, tehát ha mondjuk csak 400 lumenen járatják akkor már simán elmehet annyit. Feltéve ha az akku nem nagyon kinai.
De szerencsére a fényérzet is az, úgyhogy nem érezni olyan nagy csökkenést a fényerőben.
[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz Lami66 #119797 üzenetére
Velotech 750 -> XP-G LED 375 lumen/db
XP-G 51 R5: 139 lumen @ 350 mA
Legyen 85°C, az kb. 87.5% fény.Tehát a 301%-a kell nekünk, ami kb. 1300 mA, ehhez kb. 3.2V tartozik.
Legyen 4.16W/LED. 8.32W a két LED, driver vesztesége legyen 5%, 8.76W.
Van 4400mAh, 5 óra alatt elfütünk 43.8 Wh-t. Az akkuból a Pana NCR kisülési görgéjét feltételezve kiesik 15.9Wh.Lehet valamit benéztem.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Lami66 #119797 üzenetére
Nem nagyon kell számolgatni.
5 órához a 4400mAh-s akkuból 1A-nél ke vesebb áramot kell kiszedni.
Az XP-G maximum fényárama 493lm, ezt 1,5A-es áramfelvétel mellett tudja. Ebből van kettő a lámpában.
Az adatlapja szerint 375lm fényáramot kb 1,1A mellett tudja.Tehát az a lítiumos akkumulátor vagy tud legalább 9-10V-ot, amit aztán lekonvertálnak kb 3,2V-ra ledenként, vagy az 5 óra a kamu, vagy a 750lm a kamu.
Most nézem, hogy 2db akku van benne, viszont 18650-ben 4400mAh-t én még nem láttam, szóval az is gyanús.
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Zola007
veterán
válasz Lami66 #119743 üzenetére
saját videót tudnál csinálni vele?
képek nem adják vissza a fényerőt, videón jobban tudok viszonyítani.
Akkuk milyenek vannak benne?Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
hegyimorc
senior tag
válasz Lami66 #119743 üzenetére
"Viszont arra még rájön a szállítási költség ami legalább egy ezres, és ott vagyunk, hogy nem olcsóbb mint itt a boltban."
Igen, de webáruházból nem egyesével veszünk filléres cuccokat, mert akkor tényleg drága lenne.
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Lami66 #119721 üzenetére
Húszasával hozzuk ezeket a lámpákat és viszik mint a cukrot, szóval azt nem mondanám, hogy nem veszi senki. Az, hogy egy webshop olcsóbb mint egy kisker, nem újdonság, jóval kisebb a rezsijük, nekik belefér, hogy az ajánlott fogyasztói ár alatt adjanak egy terméket, a kiskernek nem fér bele.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Lami66 #119695 üzenetére
Ezt volt szerencsém kockázatmentesen kipróbálni...amúgy csodálkozom a Velotechen,abból még jó termékkel nem találkoztam.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Lami66 #119685 üzenetére
Én sem vagyok egy ibéjes kici ócó rajongó,de [ebből] van egy és a kissé rezgős tartót leszámítva minden igényt kielégítő.Brutális fényerővel jó bevilágítási terület és hosszú üzemidő társul.5-6e körüli pénzért ez jó vásár.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Zola007
veterán
válasz Lami66 #119678 üzenetére
a kisebb teljesítmény alatt úgy min. 1000 lumenre gondoltam
ez a Velotech lámpa nem sokkal erősebb mint a mostani Ultragire SH98, ami valósban úgy 600 lumen körül tud, ehelyett vennék valamit, ami jobb mint a Velotech.
Ha a Velotech akkujára darabonként adják meg a 4400 mAh-t, akkor az megint gyanús, mert olyan 18650-es nem létezik.jövő tavaszig ráér, nekem mindegy hogy 1 kilométerről jön vagy 10.000-ről
[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Lami66 #119535 üzenetére
Szerintem a tény,hogy kevesebb olyan kerékpáros van aki nem vezet rendszeresen,mint ahány sofőr aki nem bringázik rendszeresen,a másik iránti empátia,egyben tolerancia mérlegét a bringások javára billenti.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Lami66 #119444 üzenetére
Igen, és mennyi idős ez a Bianchi, meg mennyi idős volt az a Triban?
Szerintem sántít a példád egy kicsit.
Használtan a kutyának nem kellenek a dekás gépek, erre számtalan példát láttam.
Persze most én is tudok neked belinkelni 10 éves márkás bringákat, töredék áron, semmi jelentősége nem lesz. Persze minden bringa bukó, a márkás is.
Én továbbra is azon az állásponton vagyok, hogy egy bringában a lényegi kérdés a váz, a tökömnek sem kell egy nagyáruházi gép sok pénzért, ki tudja milyen vázzal.
Lehet, hogy első ránézésre divatos a btwin is, de a váz minősége köszönő viszonyban nincs egy minőségi bringa vázával.StLui: Akkor megértenéd, ha egy 500 ezres vagy 1 milliós dekás gépet szeretnél eladni. Persze minden új bringa bukta, első egy két évben akár a felét is bukod. Ez ezzel jár.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Lami66 #119361 üzenetére
Még ha azt is feltételezzük, hogy egy drágább decás bringa váza ugyan azt tudja mint egy neves gyártóé, akkor is ott van a decathlon csapnivaló "szerviz" háttere. És ha el akarod adni, ezek a bringák sokkal nagyobbat veszítenek az értékükből mint a nevesebb márkák. Már ezért megfontolandó, hogy érdemes e náluk sok pénzt költeni.
smkb: Van 10 ezer euróért e nélküli bringa is, szóval az egész összehasonlításnak semmi értelme. Motorhoz hasonlítani szerintem hülyeség. És amúgy meg vannak elég komoly össztelós pedelec gépek is akár 4000 euro körül. Az is teljesen jó. Egy Speci mindig drága, pláne a csúcs modellek.
[ Szerkesztve ]
-
Dr. Gonzο
senior tag
válasz Lami66 #119361 üzenetére
Nem tudom nem a deka hibájának tekinteni azt, hogy veszélyes, kritikán aluli alkatrészekkel árulja a kerékpárokat! Ezt nem lehet az olcsóságra fogni! Ráadásul szinte beismeri, hogy nem tudja javítani sem. Ez lenne az én hibám?
De az sem baj, hogy másként gondoljuk, másként éljük meg ezt. Én befürödtem velük, Te elégedett vagy.
Én váltottam, Neked meg legyen ezentúl is szerencséd velük.
Felesleges egymást marnunk egy multi üzletpolitikája miatt.... -
Dr. Gonzο
senior tag
válasz Lami66 #119358 üzenetére
Nem vehetek ezek után egy magasabb szintű bringát magamnak? Sarlatánságnak tartod? Vagy ez nem ferr (fair) a dekával szemben?
Tudod az a baj, hogy az olcsóságra fogják, a minimum elvárható minőség alatti szintet! Ilyen alkatrészeket forgalomba hozni sem szabadna, bármilyen olcsó is az! A magam részéről veszélyesnek tartottam már a végén az eredeti villa kotyogását. És csak egyre rosszabb lett. Ezt nem lehet az olcsóbb árszintre fogni, ezt nem szabadna árulni sem![ Szerkesztve ]
-
Dr. Gonzο
senior tag
válasz Lami66 #119355 üzenetére
Én ezt nem írtam sehol.
De hát a dekások szerint mindegy is, mert minden villa kotyog, tehát a Cube villája is!
Ezt merték írásban válaszolni: "Az Ön által sérelmezett jelenség a hazai és nemzetközi forgalomban levő összes teleszkópnál előfordul. A "kotyogás" oka a teleszkóp becsúszószára és a villalábban elhelyezkedő teflonpersely közötti hézag megléte, mely lehetővé teszi a kenőanyag optimális mértékú felhordását, tehát a teleszkópvilla megfelelő mozgását, legyen szó akár néhány tízezer forintos, akár több ezer euro-s kerékpár alkatrészéről."
Ejtettem egy könnyet ezen sorok olvasása alatt. Így az elmúlt 1 hónap alatt átéreztem Runner minden szavát, amit a Decathlonról írt. -
kacsyx
aktív tag
válasz Lami66 #119351 üzenetére
Hát nem tudom... 200 ezerért tényleg nehéz találni újonnan Mavic Aksium felnis bringát, sőt valószínűleg nincs is. De ettől még nem lesz jó vétel egy bringa. Szerintem a Promax fék kapásból kuka, jót még nem hallottam róla. Ez az 1x11-es Sram rendszer sem áll nekem össze egy cross-trekkinghez, inkább dobtam volna rá egy Alivio szettet. De a legnagyobb bajom a vázzal van, esetlennek tűnik az egész.
Ennyi pénzért inkább várok egy akcióra egy nagy gyártótól vagy keresek használtan egy messze jobb bringát. Azért használtan nem olyan nehéz találni gyönyörű állapotú bringákat.
Tudom, hogy te nagyon pártolod a Decás bringákat, de én inkább nyúlok a használt piachoz. Páromnak is nézegettem náluk, de nincs egy normális, egységes bringájuk amire nyugodt szívvel rábólintanék. És akkor még kapásból vihetem is egy szervizbe ahol újra összerakják, mert a diákmunkával odatett gyerekek nem túl bizalomgerjesztőek. Szerintem, elfogadom a te véleményed is. -
6030D
őstag
válasz Lami66 #119351 üzenetére
Szerintem nagyobb szopó lett volna, ha megveszi 200e-ért a Decás trekkinget, aztán rájön, hogy neki mtb kell, mert a hegyekben akar bringázni.
Hasaggymeg: én 6 millióból vennék egy Superb kombit, egy benzines BMW-t
játszania városba meg egy karbon merevfarút.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Dr. Gonzο
senior tag
válasz Lami66 #119342 üzenetére
Csak nem valami dekás alkalmazott vagy Pécsről?
Amúgy megfelelt volna a bringa az igényeimnek, csak a teleszkóp bal oldala adta meg magát. Ha nem lett volna ez a hibája, ma is elégedetten használtam volna. Másrészt, ha nem úgy álltak volna hozzám, mint ahogy, ott is elkölthettem volna azt a pénzt. De amikor sorozatosan hülyének nézik az embert, (ma is) akkor inkább máshol költöm el a pénzemet.belsodavid : Riverside 500 volt az előd.
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Lami66 #119186 üzenetére
Nem minden rossz a decában, csak utána kell nézni, mi éri meg az árát. 2.5k-ért például nagyon megéri a bringás mezük, de a sisakotól és a kesztyűktől az az érzés fogott el, hogy a gyenge minőséghez magas ár társul. A 2.5-s kesztyűjük elég silánynak tűnik, ráadásul a méretezés nevetséges. Az S-s szorít az M-es meg csúszkál.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Lami66 #119183 üzenetére
Nem jó helyre címeztem hozzászólásom,valaki más írta,hogy ott újan már kottyantak az olcsóbb telók. ...fittneszbringádon meg gondolom merev villa van.Kottyanás meg minden kategóriában lehet,gyakran összeszerelésen múlik,ami pont a Decas bringák gyenge pontja.Legalábbis az volt...
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Lami66 #119149 üzenetére
Jelentem voltam a Decathlonban és ha már ott voltam megrángattam vagy 3 Riverside trekking,meg 4-5 más típusú kerékpár alsó kategóriás villáit...újan,ott egyik sem kottyant.Aztán eléggé összezsíroztam kezem,így abbahagytam a próbálgatást.😂
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Lami66 #119049 üzenetére
Bármennyire fura is, ezeknek az ösvényeknek a java fent van térképen, sőt, nagyrészt jelölve vannak turistajelzésekkel, szal simán lehet útvonalat tervezni. A másik meg, hogy az ilyen teljesítménytúrákon meg maratonokon mindíg van letölthető gpx fájl, múlt szombaton is egy ilyen útvonaltervet követtünk a haverom Suunto óráján. Nos ott is eltévedtünk volna a csiganyálas óra nélkül rendesen, szal én még mindíg nem értem, hogy miért nem segít ez a ficsőr és miért jobb ilyen esetekben egy okosteló.
"ha valahol van egy enyhe Y elágazás, azt már nem tudja mondani, hogy most jobbra vagy balra"
Jobb esetben látod, hogy most balra van a kanyar... és ha mégsem és mész pár métert a rossz irányba, akkor látod, hogy letértél a helyes útvonalról, vagy tévedek?
StLui: Okosteló a legutolsó amit vennék, számomra több szempontból macerább mint egy céleszköz. Garmin-nak is a fitness meg km órái fele csak csiganyálas navit tud . Ami most sem értem miért használhatatlan . De lehet én vagyok már fáradt.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
pc360
addikt
válasz Lami66 #118677 üzenetére
A Novát vétóztam volna, de csapágycserével lehet értelme. Viszont miért kell rögtön cserélni? Gyárilag azért szépen futnak annak ellenére, hogy nem tart sokáig az öröm. Pár ezer km-t biztos, hogy kibír.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Lami66 #118564 üzenetére
Pontosan azt jelenti, hogy zsákbamacska. Én is ismerek olyan embert aki használ aliexpress-es karbon alkatrészeket, pl kormányt, villát, vázat, stb, és még egyben van, de láttam már törött alis karbon kormányt meg villát is. Én dolgoztam karbon gyártó üzemben, és beleláttam ebbe a technológiába. Ezek az alkatrészek nagyon szigorú körülmények között készülnek, nagyon sok a munkafolyamat és a legkisebb pontatlanság is selejt alkatrészt eredményez. Azért drága a minőségi karbon alkatrész mert sok a munkafolyamat, kell hozzá az ember, nem lehet teljesen robotokra bízni és persze a minőségi alapanyag sem olcsó. Ráadásul a nyers, gyantával átitatott karbonszövetet (prepreg) szigorúan, fagyasztott körülmények között kell tárolni, és még így is kb 1 hónapig eltartható, utána romlik a minősége. Az olcsó karbon alkatrész nem véletlenül olcsó, spórolnak a gyártáson, esetleg már lejárt szavatosságú szövettel dolgoznak, amit fillérekért vagy ingyen beszereznek. Illetve előszeretettel használnak üvegszálas szöveteket is a spórolás érdekében. Csak a fedő réteg karbon, ami által szépen néz ki, de a súlya, merevsége köszönő viszonyban nincs egy minőségi karbon alkatrésszel. Aztán ott a munkaerő kérdése, karbon szövetet laminálni, vákumfóliázni nem könnyű dolog, erre nem minden ember alkalmas, csak akinek az átlagnál nagyobb precizitása és kézügyessége van. Plusz a karbon gyártása az egészségre elég ártalmas munkakörülményeket teremt, ami mind mind növelik a költségeket, mert többet kell fizetni a dolgozónak, különben nem vállalja a munkát. Akárhogy is nézzük, a karbon alkatrészek gyártása nem egy olyan terület, ahol belefér a spórolás. Én nem állítom, hogy az összes alis karbon cucc szar, de nem bíznám az életem rá, az egészen biztos. Csak olyan gyártótól szabad karbon cuccot venni, akinek a neve garancia a minőségre. Ha erre nincs keret, akkor elégedjünk meg az aluval, azt sokkal egyszerűbb gyártani, még a noname cuccok is viszonylag megbízhatóak.
Ha már ismét idekevertük a decathlont, akkor mesélek egy érdekes sztorit, bár már szerintem egyszer leírtam, amikor ott dolgoztam, 2db full karbon btwin országútit adtak el, campagnolo super record szettel, tehát nem 2 filléres bringáról beszélünk hanem milliós tételekről. Egyiknek a villája eltört a másiknak meg úgy emlékszem, hogy a váza, de lehet annak is a villájával volt a gond, erre már pontosan nem emlékszem, és nem baleset következtében, hanem normál felhasználás mellett, ott lógtak a műhelyben bringák leselejtezve. Ilyet én azóta se láttam. És ne érts félre, én soha nem állítottam azt, hogy a decathlonban minden szar, vannak ott értelmes cuccok, de azok nem is olcsók. Ami meg olcsó, az azért olcsó, mert spórolnak ahol tudnak. A technikai ruházat esetében az anyagon, a bringák esetében meg a vázon stb. Csodák nincsenek. 100 ezer alatti gépek esetében persze, hogy lehetnek problémák, mivel minden alkatrésze a legalja, de ha rendeltetés szerűen használod, akkor azért el lehet velük lenni alap szinten. A drágább gépeken nyilván minőségibb cuccok vannak, amik jóval kevesebb bosszúságot okoznak. Viszont a lényeg mindig a váz, és egy szar váz ma már nem azért szar mert törik, hanem mert nem olyan jó a geo, merevség, hajtáshatékonyság, irányíthatóság. Ahhoz, hogy ezen szempontok alapján jelesre vizsgázzon egy váz, sok munkát és pénzt kell belefeccölni. De ez meg előrevetíti a magas árat. Ha meg olcsóbb akkor spórolás van. Persze most nekem lehet esni megint, hogy nem mérvadó amit mondok, mert nem ismerem, nem teszteltem az összes decathlonos kerékpárt. Igaz, nyilván nem ismerem az összes kerékpárjukat, de láttam épp eleget ahhoz, hogy legyen egy véleményem. Minőséginek mondott márkáknál soha nem találkoztam olyan fos vázakkal mint a decában, ezt nem tudom szépíteni, bárhogy is szeretném. A 4-5 száz ezres fullynak úgy tekeredett a közepe mint a kolbász és sorolhatnám. Tudom, hogy ez komoly hitvitákat vált ki, de annyit tudok mondani, hogy tessék elmenni a kamaraerdei tesztnapra, tudtommal már lesznek ott dekás gépek is, meg persze egy halom neves márka. Tessék kipróbálgatni a bringákat, aztán lesz miről érdemben beszélgetni.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Lami66 #118000 üzenetére
Az xt-ben 4 van,asszimetrikusan elhelyezve (vagyis nem pont 4 felé osztja a kört a helyük) és mindenkor 2 szembe levő reteszel.
Jó sűrűn is pattog.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Lami66 #117792 üzenetére
Amúgy manapság nem hiszem, hogy bármelyik márkánál, amelyik komolyabban veszi a bringagyártást gond lenne a minőséggel, főleg ha a versenysportban is jelen vannak... de simán lehet, hogy tévedek, az biztos, hogy egy Almáért vállalnám a rizikót . A spanyolokkal meg nekem semmi gondom
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG