-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
d4d
aktív tag
válasz
tomisanzero #53274 üzenetére
Labocosmetica Energo, nem ablaktisztító, de viszi a vízkövet. Géles anyag, viszont higitható és akkor szórófejes flakonnal is felvihető. Ajánlom még falcokhoz, logokhoz, feliratokhoz, de akar otthon is a fürdőben.
-
BigBlackDog
veterán
-
hdanesz
őstag
A fényszóró felső részén látható jelenség orvosolható polírral, jól gondolom?
-
tomisanzero
tag
Sziasztok. Makacs vízköves üvegekre milyen bevalt ablaktisztítót tudtok ajánlani? ADBL van jelenleg kéznél, de kevésnek bizonyult. Polir leviszi, de ha esetleg létezne hatékony dedikált szer rá gyorsabban végeznék.
-
Emunem
őstag
Most viszonylag jó áron tudok ilyet venni: Sonax Xtreme Ceramic Quick Detailer 750 ml
Van létjogosúltsága? -
Gabis
őstag
Sziasztok! Még kezdő vagyok a témában, és eddig csak informálódtam itt a fórumon, illetve videókat néztem. Próbáltam nem túlzásba esni, ezért eddig kívülre egy Bathe+ és Wet coat kombinációt használtam. Az lenne a kérdésem, hogy a madárürülék, fáról potyogó szerves anyagok eltávolítására használhatok APC-t a lúgossága miatt? Utána mehet a Bathe+ újra? APC-ből jelenleg Primatec Uniclean-t használok. Ha igen, akkor nem vennék erre a célra külön lúgos előmosot, hanem inkább savasat a védőréteg védelmében, és vízkőfoltok eltávolítására. Bocsi ha rossz úton járok
-
hentes555
senior tag
Sziasztok!
Acélfelniről ezt a rozsdát mivel lehetne eltávolítani és egy kicsit gatyába rázni őket külsőre? Leginkább a rozsda zavar, de akkor lenne a legtutibb, ha egy kicsit sötétíteni is tudnék a mostani “feketén”, de ez másodlagos.
Nehezítés, hogy tulajdonképpen csak a panel parkolója a terep, ahol tudom csinálni, így leszedni nem nagyon tudom őket.
Hat erre a röprozsda oldó?
-
FeRRaR1
őstag
Nyári tűző napon is egész jól lehet mosni ha rendelkezésre áll 000-ás víz.
Új szerzemény is megkapja az első komolyabb köröket. -
d4d
aktív tag
válasz
chopin42 #53266 üzenetére
Nem rád értettem, hogy ezen rugózol, hanem általában, mintha kihagyhatatlan lenne ez a habos téma sokaknál. Egy 2 literes permetezőbe ugyanúgy be lehet keverni az előmosót.
Marolexhez. Nekem semmi bajom a permetezőikkel (kwazar is van de régóta nem használom), a habositó viszont más. Se a marolexé se más hasonló manuálisan működtetett pumpás cucc nem való rendszeres használatra, komplett autókhoz szerintem. Mittomén kerekekhez ok, motortérhez esetleg. Túl nagy meló és lassú is. Másik, hogy minden permetezőt, szórófejes flakont, főlég a lúgós, savas szerek használata után illene átmosni és úgy eltenni. Az semminek nem fog használni, ha ezek a szerek ott "eszik" a belső részeket. Utána jön az hogy már nem olyan a szóráskép, folyik, egyáltalán nem működik stbstb.
-
AIex
tag
válasz
chopin42 #53257 üzenetére
Mi lenne, ha habosító helyett, sima kézi permetezőt használnál, az előmosó felvitelére ? Amiket láttam videókat, gyakran vittek fel előmosót pumpás permetezővel, habosítás nélkül.
Parkolásra, esetleg az nem megoldás, ha vennél több darab műszálas plédet, és ezzel takarnád az autót ? Egy darabbal tudod takarni a tetőt, 1db-al a motorháztetőt, 1-1db-al az oldalakat, és 1-1db-al a szélvédőket. Persze ha elázik akkor szívás, de naptól védené az autót, 2 hetente, havonta pedig kitudod őket mosni.
-
polonic
félisten
válasz
szőröscica #53262 üzenetére
Koch chemie cockpit refreshcare?
-
szőröscica
addikt
válasz
tibbike01 #53204 üzenetére
Ma megcsinaltam, valoban konnyu dolgozni vele. A fusso meg ezt is dobta amugy
az illata kellemes, asszony megjegyezte a garazsba lepve, hogy milyen jo, tiszta illat van.
Keresnek meg matt hatasu belso teri muanyagapolot. Eddig wolf’s silk milket hasznaltam, hamarosan elfogy, valami komolyabbra valtanek. Vannak tippek esetleg? Ne legyen foltosodo, ne legyen fenyes, es ha kellemes illata van, az pozitivum, de nem elvaras.
-
polonic
félisten
Megvolt a kerámia után az első mosás.
Egyrészt nagyon komoly a kerámia vízlepergető hatása. Elkapta egy komoly eső az autót. Még a kerekek mögött is megmaradt a hatás.
Ilyen bevonat még nem volt az autón. Örömébódottá
Másrészt ez a gyeon bathe+ is komoly. Nagyon durván siklik a mosókesztyű az autón. Viszont kevésbé volt habos felvitelnél, mint az előző sampon. Elsőre meglepő volt.
Az eredmény viszont magáért beszél. Csillog az autó.
A gumikra gyeon tire ment első körben, most száradás után felkentem egy újabb réteget. Nem mentem rá tire cleanerrel a fentebb írt tapasztalat miatt, hogy azt is lepergette. -
chopin42
őstag
válasz
Petyyyyy #53258 üzenetére
Köszönöm, a mosás csak árnyékban történik. Marolex Axelről jók voltak a vélemények, alternatíva?
Sajnos Pécsett ez egy félreeső mosó, sosem szóltak még a másfél 2 órányi mosásért, a pisztolyosok viszont vagy:
fedetlenek..., felügyeltek, esetleg rosszak, feltűnőek, szóval ez kb az egyetlen lehetőség...Kw3v865
Hmm...az a baj, hogy itt nálunk már SENKI nem áll a fák alá, mert reggelre agyonfossák az autókat, kb naponta lehetne vakarni ...Szóval ezért az agonizálás
-
kw3v865
senior tag
válasz
chopin42 #53257 üzenetére
Én inkább az árnyékos, hűvösebb helyet preferálnám. A madárszar, gyanta kellemetlen, de sokkal kevesebb problémát okoz, mint a nap és ha rendszeresen mosod, akkor nem fog beleégni annyira a fényezésbe. Az UV elég durván károsít mindent. Az általad említetteken kívül a gumi tömítések, a lámpák mattulása, műanyag elemek sokkal gyorsabb elöregedése stb. Ez nem csak esztétikai probléma, anyagilag is jóval drágább védekezni a káros hatásai ellen.
-
Petyyyyy
addikt
válasz
chopin42 #53257 üzenetére
Hogy melyik parkolás éri meg jobban, azt neked kell eldönteni.
Az UV miatt nem aggódnék, mert használsz bevonatot. Annak a dolga hogy védelmet nyújtson.Forrósodás ellen mehet a szélvédőre a kihajtogatható árnyékoló - én kívülre teszem mindig - és ha nem szeretnél menet közben is elégni, akkor fólia az összes ablakra. Igen, szélvédőre és első kettőre is. Van már olyan hővédő verzió, ami műbizonylatot kap.
Szerezz be egy jobb pumpás vagy akármilyen eszközt a Marolex helyére és NE napsütésben csináld. Nem mosunk felhevült autót, főleg nem tűző napon.
Karbantartó mosás 1 vödörrel? Felteszem itt pár mikroszálast használsz. Ellenkező esetben ezt a módszert mellőzném. Ezt most könnyen írom, de keresni kell egy másik lándzsás mosót.
Nálam a karbantartó jobbára napnyugta közelében történik. Hab, hagyom míg lehet, megint hab, azt is hagyom míg lehet és sima öblítéssel lecsapatom. A wax miatt ez így teljsen élhető eredményt hoz. Ablakot megcsinálod ott helyben egy kis lehúzóval, a többi megszárad. A te autód is szürke, elég megbocsátó szín. -
chopin42
őstag
Üdv!
Igazából kissé agonizálós hsz lesz, előre is elnézést
Ugye a kocsinak a fűtött garázs állandó páratartalommal a legjobb. Utána fedett betonozott kocsibeálló.
Namost nekem a szabad ég jutott a panel mellett, ahol fa alá nem lehet állni, mert garantáltan összesz@rja minden (sok a galamb, csóka, varjú). Így próbálok olyan helyre állni, ahol nincs fa és árnyék is akad legalább délelőtt vagy délután...de legtöbbször nincs. Így a kocsi tűző napon áll, 40 fokos belsőt eredményezve. De legalább nincs lesz@rva, kivéve ha mégis.
Párom fogalmazta meg, de jogos a kérdés:
Most akkor fa alatt jobb állni, hűvösebb kocsibelső, nap nem gyilkolja a festést, de gyanta, levelek, madársz@r), vagy napon, ahol tovább tiszta marad a kocsi, de elolvad a műszerfal, leolvad a tetőkárpit és eleve dögmeleg a kocsibelső?
Továbbá igyekszem úgy ápolni a 20 éves auróm, mintha új lenne és a nagykönyv szerint (hab, rozsdaoldás, felnimosás, 2 vödrös mosás bathe+ és ecsettel falcok, végül wet coat+kc ps, szárazolás). De ezt egy nyilvános mosóban teszem, ahol nincs hab, így marolex axellel kínlódok, és 5 alkalomból eddig csak egyszer működött, azóta mindig gond van vele, most már a nyomást is elereszti. Szóval az előmosásra van valami tuti módszer, hogy érjen is valamit? Mert ezzel mire körbeérek, az egyik felére ráég...és az egész egy erőlködés.
Illetve karbantartó mosáshoz elég lehet, ha 2 hetente öblítés+1 vödrös bathe+, százolással? Mert sajna fenszi bevonatok ide vagy oda, a kocsi sokkal koszosabbnak tűnik egy eső után, mint a többi, mert a cseppek sárpöttyökké századnak+vízkő.
A mosó sajnos nem pisztolyos, hanem egyszer megállítós a gépnél.
Egyébként az autó ilyen, ha lemosom:
[kép] -
_pda_
tag
Sziasztok, mi most a best buy csapató, otthoni használatra?
Nem szükséges, hogy akkus legyen.
Az autón annyi kacifántos részlet van, hogy kell egy eszköz, amivel kifújom a vizet belőlük.
Köszi -
Drughi
addikt
Próbálta már valaki, hogy Wet Coat utáni mosáskor használ valami gyorsviaszt áttörléskor? Van-e értelme egyáltalán?
-
stuka20
senior tag
Ismét amatőr kérdéssel fordulok hozzátok. A gumikra lett aplikálva gyeon tire ápoló (nem melegitettem bele alkalmazás után, szóval lehet azért nem lett olyan szép pár nap eltelte után, vagy csak szimplán koszos a kerék). Az ápoló lekopik róla, hogy ha kefével tisztítom a gumikat vagy kibírja azt?
Adbl black Water eddig jobban bejön, mint a gyeon. (legközelebbi felvitelt a gyeonnal már rendesen csinálom, kíváncsi utána milyen lesz.)
Tudom hiába van leápolva, nem kösz taszító, szimplán az érdekel leszedem e a kefével vagy sem?
-
hdanesz
őstag
Sziasztok,
Ilyen barnás színű elszíneződésre van valami ápolószer? Ha van, mennyire tartós?
1-2 nap és ismét ilyen? Vagy ezen nem is lehet segíteni csak ideig-óráig?
-
aleister
veterán
Tényleg ilyesmi így ránézésre. Köszi! Ezzel futók egy kört.
Ez lenne a legfájdalommentesebb megoldás, szóval reménykedem.Fr3eWar:
Egyre inkább érik bennem a gondolot, hogy ez a bizonyos fényező, csak fényezni akart egy motorháztetőt.
Több forrásból is érdeklődtem, és eddig a Ti véleményetekkel egybehangzókkal találkoztam. Kivéve az övé ugye. -
woci01
tag
Felkerült az autó elejére és a 4 ajtóra LLumar fólia. Elég jól néz ki, mintha felpolírozták volna plusz dobja a vizet rendesen. Valakinek van tapasztalata ezzel kapcsolatban, hogy meddig marad meg ez a hidrofób képessége?
-
Petyal
tag
Sziasztok!
Valakinél nem kallódik esetleg maradék Gyeon Mohs kerámia? Átvenném. Félben vagyok egy projekttel... és a héten már nem érkezik meg, akárhonnan rendelném -
aleister
veterán
válasz
1stVikman #53231 üzenetére
Köszi a választ!
A waxot már felöntöttem ioncserélt vízzel egy hete, de sajnos nem veszi fel. Arra gondoltam még, hogy esetleg felmelegítem, végül is viasz alapú. De lehet, hogy az oldószerével kellene próbálkoznom.
A kocsi fényezésén mosás előtt nem voltak ilyen foltok. Egységes fekete volt. Galambszarmány nem volt rajta.
Mosásnál feltűnő is volt, hogy mintha peregne le róluk a víz. Mint amikor valami olajos felületen megfolyik a rá jutó víz.
-
1stVikman
senior tag
válasz
aleister #53230 üzenetére
Fusso - ra nincs ötletem, nálam kb.5 év alatt nem száradt ki lezárva, pincében tartva. Próbáld meg, hogy egy applikátor szivacsot nedvesen beleteszel és visszazárod pár napra.
Fényezésre : szerintem itt nem lett javítva semmi, egyszerűen megmarta valami madárguano. Leginkább a galambé szokott problémás lenni, ha sokáig rajta marad vagy forró a kasztni.
-
aleister
veterán
Sziasztok!
Egy gyors és egy kifejtősebb kérdéssel jöttem hozzátok.
Hiába volt lezárva, 3 év alatt teljesen kiszáradt a Fusso wax-om. Összeesett, berepetezett és alig kenhető. Létezik valami praktika, amivel vissza lehet hozni az élők sorába?A másik érdekesebb téma. Akit érdekel itt az egész story, röviden ez volt az előtörténet:
"...valamivel több, mint 3 hete vettem egy Tsla Model 3-at. Rétegvastagság mérővel ellenőrizve 90-170 nm között volt rajta a fényezés, kivéve a hátsó lököst, ott egy helyen 900-at mértünk.Ezzel még nem is lenne baj, hisz azért van, hogy az tőrjön ne az autó.
A gond az, hogy az első mosásnál fura foltok jelentek meg -főként- a motorháztetőn. Elvittem egy ismert fényezőhöz, aki szerint kavicsfelverődések lettek rajta szakszerűtlenül javítva. Levegő juthatott a lakkréteg alá, am első körben csak esztétikai probléma, de a jövőben az adott elem korrozióját is okozhatja."Szerintetek?
Fényezős cimbi szerint fekete pasztával simán el lehetett rejteni a dolgot, amit leszedett a lelkiismeretes kézi mosás.
-
1stVikman
senior tag
válasz
Petyyyyy #53219 üzenetére
Egyelőre úgy használtam, ahogy, d4d.
Óvatosan öntöttem mindig egy keveset az ecsetre.
Új gumikon azért átfutottam a gyeon tyre cleaner - el, aztán száradás után ment fel az anyag. Visszatöröltem valamennyire fél óra után, aztán még hagytam 3-4 órát száradni felrakás előtt.
Az idő nem volt kegyes, esett és meleg sem volt, de mikor mikor picit elállt az eső, gyorsan feldobtam az autóra őket.
A képeken a mosás előtt - közben állapot van, egyáltalán nem színeződött el a hab.[kép] [kép]
Utána a száraz gumin egyiken már van darkside, másikon még nincs:
[kép] [kép] -
Petyyyyy
addikt
válasz
Safranek #53066 üzenetére
Nem kapkodtam el de csak most volt lehetőség kipróbálni a maradékot is.
Meg ahogy látom megjavult az abakusz is, 15K a csomag.
#napirégészA PSS-t irtó jó cucc. Ugye nem hagytam száradni eleget, de így is olyan viselkedést produkál, mint egy kerámia bevonat csak gumin és műanyagokon.
Hétvégén egy nagyon jól tartott F11 volt nálam, már nem először. Bőrön most nem a Colourlock cuccokat használtam, hanem PolStart és LeatherStart.
Előbbit "találomra" kevertem be a mellékelt pumpás flakonon jelzett 1:5 alá töltöttem félig és desztvízzel húztam fel. Szinte tiszta volt a bőr, így elmaradt a lélegzetelállás.
Az LS viszont bepótolta. A felrakáskor is azonnal látszott és az illaton érződött hogy ez egy zsírosabb (?) bevonat. A régi ápolóknak volt ilyen illata. Színben is élénkebb lett a felület, mint a Colourlock után. 24 óra száradást követően pedig olyan egységes, természetes finisht hagyott hogy csak ámultam.Kár hogy vége az akciónak, rámartam volna mégegy pakettre simán.
-
-cobra-
aktív tag
válasz
-cobra- #53130 üzenetére
A hétvégén megcsináltam én is a gépet. Nagyjából így nézett ki a folyamat:
- kátránypöttyök eltávolítása
- alapos mosás
- polírozás (egyszerű DA gép+Nanolex Finishing Polish mert csak apróbb mosási karcok voltak rajta [kép] [kép] )
- alapos mosás
- IPA áttörlés 2x
- Gyeon Pure Evo két rétegben fényezett felületeken (kivártam min 1 órát közötte), egy rétegben műanyag felületeken
- Gyeon CURE Redefined (másnap reggel, ha már lúd alapon...)
- Gyeon Preserve beltérbenIlyen lett az eredmény:
[kép] [kép] [videó] [videó]
(bocsi a béna videóért, ráadásul most vettem észre hogy a felbontás is le volt véve)Olyan nettó 12 óra meló ment el vele, jól elfáradtam, de remélem megérte.
Nagyon bejöttek a Gyeon cuccok, köszi az ajánlást
-
kelly7
aktív tag
Sziasztok.
Egy lépcsős polírpasztát tudtok ajánlani? Kézi mosó utáni visszatörlésnél keletkezett apróbb karcok miatt. Fekete az autó. Köszi -
d4d
aktív tag
Ilyet állapotú felniket azért ritkán látok egy használós autón.. szerencsére nem kell letisztítani csak megörökítettem. Egy Corollán volt.
ui: a 12 éves gumi se gyenge.
-
AIex
tag
válasz
szőröscica #53207 üzenetére
Annál a kefénél, ami rajta van, nagyjából minden jobb, viszont ez is csak akkor fog érdemben segíteni, ha ~elemenként le / kimosod a huzatot.
-
-
1stVikman
senior tag
válasz
1stVikman #53169 üzenetére
Na, szerdán megjött végre a rendelés.
Viszont kaptam két szórófejet. Kizárásos alapon a hosszabb megy az Adbl interior cleaner - re, a másik meg a Carpro darkside - ra kéne menjen, de neten mindenhol pumpás fej van a flakonon.
Ha ráteszem, amit küldtek, az jó lesz? Ki fogja tudni nyomni az anyagot kefére?
[kép] -
szőröscica
addikt
A landzsas automosokban talalhato kefes mosora huzhato mikroszalas huzatokrol mit gondoltok? A felesegem ceges autojat nincs lehetosegem, se tul nagy ingerenciam gyakran szivacsolni, viszont az erintesmentes mosas nyilvan nem tokeletes. Jo kompromisszum lehet egy ilyen huzat esetleg?
[link] pl ez
-
Drughi
addikt
K2 Spectrum Pro -nak mennyit kellene bírnia kb?
3 hete és 3 mosással ezelőtt fújtam át a kocsit, de még ma is úgy dobta a vizet, mint elsőre.Rendeltem egy Gyeon Wet Coat-ot és azt akarnám kipróbálni, de addig fals lenne míg a Spectrum is dolgozik.
-
Petyal
tag
válasz
polonic #53200 üzenetére
Üvegre én két félét használok:
A Koch Gla hagy egy finom vízlepergető bevonatot, ezt használom a szélvédőre és az üvegtetőre is.
A másik pedig a Bilt Hamber Traceless, ennél hatékonyabb szerrel még nem találkoztam. Nem tudom hogy mit tesznek bele, de a Kwazar szóróflakonom szelepe nem bírta és beállt tőle. Autón viszont soha nem tapasztaltam, hogy bármit megmart volna. Arra vigyázok, hogy fényes műanyag felületre ne menjen.
Fontos még a kendő is, nekem a Liquid Elements Streakbuster jött be, nem drága és jobban boldogulok vele, mint a csoda karbon kendőkkel.
Egyébként egyetértek Jozsi252 - vel, nincs olyan, hogy egy márkán belül minden nagyon jó. Ezen a fórumon nagyon széles termékismeret és tapasztalat van, érdemes a többiekre hallgatni. -
tibbike01
őstag
válasz
szőröscica #53203 üzenetére
Én száraz autóra vittem fel. Nagyon szépen törölhető és még az illata is jó.
-
jozsi252
veterán
válasz
polonic #53200 üzenetére
Lehet hogy a GYEON-nak nagyobb neve van mint az ADBL-nek, de olyan hatékony bogároldóval mint az ADBL Beetle Juice Squeezer még nem találkoztam. Pedig sok nagy márka termékét kipróbáltam. De mondhatnám pl. az ADBL-nek az üvegtisztítóját hogy az vált be a legjobban nekem.
Mindegyik gyártónak vannak jó és rossz termékei is. GYEON-tól én a Bathe+ , Wet Coat, Tar, Preserve termékeiket használom ezek nagyon jók.
De pl szállórozsdára már a Bilt Hambernek a Korrosol terméke sokkal jobb mint a GYEON-nak az Iron.
Ha van lehetőséged érdemes kipróbálni több terméket melyik válik be a legjobban. Nekem is évekbe telt mire kialakítottam egy szinte tökéletes listát hogy miből mit érdemes használni.
Sok sikert hozzá szép kocsi!
Új hozzászólás Aktív témák
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32 RAM RTX 5060Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! nVidia Quadro P4000 8GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G2 - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- AKCIÓ! Apple Macbook Air 13" 2020 M1 8GB 256GB SSD notebook garanciával hibátlan működéssel
- Azonnali készpénzes Sony Playstation 5 lemezes és digitális felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest