-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
athomi
veterán
válasz Hasaggymeg #129549 üzenetére
Igen, most lett volna pár dolog cserélve (lánc, sor, hajtás), szóval ha a vázat nem lehet normálisan menteni, akkor már nem éri meg foglalkozni a kerékpárral.
Köszönöm a segítséget mindenkinek!
-
Ákkk
addikt
-
sebgutkopf
őstag
válasz StLui #129486 üzenetére
A piaci dinamika tekintetében szerintem minden bringa vásárló számára előnyösebb lenne, ha a kisebb budgettel rendelkezők inkább a jól felszerelt használt gépeket nézegetnék ahelyett, hogy sokszor a használhatatlan kategóriás alkatrészekből álló új modellek után ácsingóznak, amivel a bringázás igazi élményét elveszítik.
Kisebb pénzből annyival jobban felszerelt használtat lehet venni (az eredeti ár töredékéért), hogy amíg nem próbálja ki, nem tudja a delikvens, hogy mennyivel többet tud és nyújt egy jól konfigurált bringa.Azt pedig feljebb is elhangzott párszor és szerintem is így van, hogy a drága bringák eladott darabszámának a nagy többségét is hobby és öröm faktorra bringázók veszik, nem a versenyzők, akik nyekkre hajtják. Aki pedig hagyományos új bringa vásárló, akár az új autó vevők is, azok pár évente cserélik függetlenül attól, hogy mennyire használta ki.
Itt jön a piac dinamikája, hogy a vevő jól jár mert jutányosan egy nagyon jó bringát kap, míg az eladói oldalnak pedig van egy stabil bázisa, akik felveszik a pár éves használt bringát (nem ragad rajta) és veheti az újat nyugodtan. -
#68216320
törölt tag
Küllőanyából ami fekete az mind rézből van? Nem gyengébb, mint az acél anya?
-
Because
őstag
válasz sebgutkopf #129553 üzenetére
ehhez ki kell szúrni a jó használt bringát amihez a laikus nem ért, utána pedig hogy az milyen állapotban is van. aztán ott vannak a távolságok, alacsony a büdzsé mellé még kilométereket is utazni és esetleg üres kézzel hazaérkezni (nyilván zsákbamacskát nem postázunk). 10/8 embernek pedig elég a legalapabb rockrider arra, hogy egy 3 km-es tókört megtegyen évi 5 alkalommal.
-
ZolkoW
őstag
válasz #68216320 #129554 üzenetére
én azt hittem, a réz és az alu nipli az elfogadott, acélból nem tudom, csinálnak-e. próbálok visszaemlékezni gyerekkorom bicóira, de ilyen szempontból nem sok sikerrel
A törött papucsos váznál szerintem is egyértelműen a papucs cseréje játszik, de míg acélnál tudnék rá szakembert és szerintem rutinművelet, addig alunál nem tudom, ez mennyire van így.
(cserébe naponta csorgatom a nyálam az apróban fellelhető jobbnál jobb vázakra/bringákra, szóval lehet találni)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #129495 üzenetére
Elektromossal mennyire fáradsz el egy ekkora körtől?
Amikor a vége felé még csak a poén kedvéért feltekertél még a lépcsők fölé (I kerület?), hogy még gurulj egyet, akkor az jutott eszembe, hogy amikor egy hasonló sok mászós akár 1000m+ emelkedő szintes kört megyek, akkor a végén az utca mászás már valószínűleg meg se fordulna a fejemben, hogy poén is lehet.
-
parkr
őstag
[link] vajon mekkorát lehet egy ilyennel esni?
-
Fetz
csendes tag
Sziasztok!
Egy ideje nagy örömmel olvaslak benneteket, és már eddig is sok dolgot tanultam innen.
A lényeg, hogy HASZNÁLT kerékpár vásárlás előtt állok (egy 25 éves Magellán Crater-ről váltanék), ami biztos, hogy cross trekkinget szeretnék (én: 186 cm, 88 cm átlépő), és most találtam egy ígéretes darabot. KTM Life Action (full Deore, 60-as váz), 2016-os és szerintem jó áron van. Ahogy nem sokkal korábban is írtátok, természetesen messze van. Kérdés, hogy a hirdetésben szereplő képek alapján, illetve a leírás, és az eladóval folytatott rövid beszélgetés alapján tudtok-e annyit mondani, hogy érdemes elmenni megnézni, vagy nem ér semmit az egész.Az eladó azt mondta, hogy a hátsó külső már cserélt darab, az első most lesz aktuális, illetve a teló lockout kapcsoló műanyag része hiányzik, most egy más fajtával van pótolva, de a teló egyébként működik. Nem tudom, hogy a képeket, és a leírást közzé lehet-e itt tenni, vagy inkább valaki(k)nek privátban?
Előre is nagyon köszi mindenkinek a segítséget!
Üd,v
fetz -
ZolkoW
őstag
válasz parkr #129559 üzenetére
azt hittem, a velocipédet linkeled
Az ilyen összecsukhatók közül mindnek ilyen szokatlan helyen van a pedálja? a képen látható beállítással teljesen magad alatt kell tekerned, vagy még hátrébb... (meg még a szokásosnál is kisebbek a kerekei, a rolleremnek is 205mm-esek vannak, és az sem különösebben szereti az egyenetlenségeket)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Because
őstag
válasz sebgutkopf #129561 üzenetére
bennem még az is ki van alakulva, hogy használtat nem szívesen vásárolok. bármennyire is rossz szokásnak tekinthető
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz #68216320 #129554 üzenetére
A színének kevés köze van erősségéhez,ezek valami eloxáltak.Általában valami rozsdamentes fémből vannak,és minél drágábbak,annál jobbak is.DT Swiss,Sapim jó minőségűek.
bringásisti...nem annyira a menet szakad meg bennük,mint a inkább a lapolt részük nyalódik el,aztán meg használhatatlanná válnak.
(#129559) parkr...ezzel egy járdarepedésen is fejre eshetsz.
(#129560) Fetz...lássuk!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #129553 üzenetére
Néhány kivételtől eltekintve,az anyagiak az egyetlen magyarázat a használt kerékpár (autó,bútor,stb.) piacának létezésére.Ha van elég pénz,senki sem vásárolja meg használtan amit újan is megengedhet magának.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fetz
csendes tag
válasz Hasaggymeg #129565 üzenetére
-
6030D
Ármester
válasz sebgutkopf #129553 üzenetére
nem a versenyzők, akik nyekkre hajtják.
Azért majd kérdezz meg pár bringaszervizest, hogy 10-10 versenyző és "hobbista" bringa közül melyik a jobb állapotú.Fetz: ez jó cucc. Ára?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
Annyiért simán! Hirtelen rákeresve a 2018-19-es ára 330e Ft körül mozog, a 2-3 éves bringák kb féláron mennek. Ha nincs nagy baja, akkor ez tök jó vétel. De ha esetleg láncot meg fogsort kell cserélned, meg új első gumit, akkor is jó az ár. Azért egy nagy szervizt én csinál(tat)nék rajta, biztos ami biztos.
Szerintem.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #129541 üzenetére
Pontos koordinátákat nem tudok adni, de biztos akad itt valaki akinek van egy strava linkje hozzá.
Én úgy szoktam menni arrafelé, hogy Hűvösvölgy felől érkezem, eltekerek a nagy tisztásra, HHH repülőtér. Majd onnan fel a HHH irányába, beérek az erdőbe és egyből vezet fel jobbra egy ösvény, az a Yoko. Még talán ki is van táblázva, hogy bringa pálya.sebgutkopf:Persze jó buli a használt, ha tudod is mit kell nézni egy használt bringa vásárlásánál.
A kérdés ennél bonyolultabb, mert bár az igaz, hogy egy használt bringa sokszor jelentősen jobb felszereltségű mint azonos áron egy új, de annyi buktatója is van, hogy egyértelműen nem feltétlen jobb ajánlat mint az új. Elég sok olyan emberrel találkoztam már a pályafutásom során, hogy behozta a szervizbe a frissen, használtan vásárolt bringáját, nagyon büszke volt rá, hogy ez egy szuper vétel volt, de szerette volna ha átnézem, felkészítem a szezonra. Akkor derült ki, hogy egy halom pénzt rá kell költeni, mert elég sok ponton leharcolt. Ami neki egyáltalán nem tűnt fel. Ekkor jött a fejvakarás. Olcsóbb bringáknál is jellemző, hogy olyan leharcoltakat vesznek meg emberek, hogy mire felújítod, elérheti egy alap, de új bringa árát. Csak arra éppenséggel még garancia is van. Persze lehet venni nagyon jó használt bringákat, de ehhez érteni kell hozzá.
A legjellemzőbb egyébként, hogy átverik az embereket az évjárattal, sokkal újabbnak hazudják a gépet a hirdetésben. Kerékagyak, hajtás leharcoltságát egy amatőr nem tudja megállapítani, a telók állapotáról nem is beszélve. És akkor a váz javításokról még nem is beszéltem.
Az új meg garanciális, és nincs zsákbamacska.Az a Gül baba utca és II. kerület. Jó poén, de analóg géppel nekem sem nagyon jutna eszembe a megmászása. Nem sok bringás tud oda felmenni amúgy.
Mennyire fáradok el? Hát ez attól függ, hogy használom a bringát. Ha egy rövidebb kört megyek és magas rásegítéssel, akkor elég kíméletes tud lenni. Viszont E-MTB-nál nem a kíméletesség a fő cél, hanem, hogy adott idő alatt magasabbra juss és sokkal gyorsabban mész fölfelé. Többet jössz lefelé. Mondjuk egy 1000m szint után, számottevően nem vagyok fittebb elektromossal sem, csak fele annyi idő alatt végeztem. Meg olyan helyekre is felcsörlőzöm a bringát, ahova esélyem se lenne amúgy. 1db 500-as akkuval kell azért takarékoskodni, síkon off, enyhe, közepes emelkedő eco és néhol, durvább meredeken trail vagy boost. Így azért mész 1000+ méter szintet. Ha van tartalék akkud, akkor kevésbé kell takarékoskodni, mert ezzel 2000-3000m szintet is tudsz menni, rásegítés, terepviszony függvényében. Vagy töltheted is egy pihenőnél. Ha röviden akarnék válaszolni, ugyan úgy ég a combon, pulzusom felmegy mint egy analóg géppel, de sokkal nagyobb élmény az egész. Ami még jó benne, hogy a pulzusod sokkal jobban kordában tudod tartani, mondjuk egy hosszú mászásnál mész eco-ban, érzed, hogy elszáll a pulzus, feljebb nyomod a segítséget, visszább veszel a pedálozásból, ugyan úgy haladsz tovább, de beáll a pulzus alacsonyabb szintre, majd jön a lefelé és jobban tudsz koncentrálni. Egyébként a maximum nyomatékot csak úgy tudod kiszedni a rendszerből, ha közel teljes erőddel taposod a pedált. Mivel nyomatékszenzoros, adott segítség mellett a pedálozás erejétől függően is szabályozza, hogy milyen erővel húzzon a motor. Ezzel azt érik el, hogy az érzet nem motoros lesz, hanem inkább olyan mintha te lennél erősebb. Érdemes kipróbálni. Az analóg és ebike felhasználók között sokszor azért van vita, mert egy analóg bringa felhasználó csak arra tud gondolni, hogy ebike-ot kizárólag antisportolás célból vehet egy ember. Mivel a sport részét helyetted oldja meg, te meg csak kvázi utasként utazol rajta. Itt van egy nagy tévedés. E-MTB-al a sportot nem lehet megúszni, akinek az a célja, az csalódni fog, nem is kicsit.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Ajánlom,a hátsó sor is jó még,ránézésre élete felénél sem tart.
(#129571) Runner_fxr ...jó hely,megkeresem az idén...bár ahogy magamat ismerem,biztos nem fogom megtalálni. A Gül Baba utcán már tekertem fel,mikor utánaolvastam Budapest legmeredekebb utcáinak,aztán megkerestem őket.Most hagyján,akkor még akkora kövekkel volt kirakva mint a fejem,az akkori gumi is be-be esett a fugákba,hogy csak úgy rángattam ki belőle nehogy elessek,lefele meg majd elporlasztotta vesekövem....amúgy most olvastam vissza,hogy akkor fel sem tudtam menni rajta. Később tudom nem hagyott békén és felmentem.Most már meg már könnyebb az új burkolattal,újra megmásztam.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fetz
csendes tag
válasz Hasaggymeg #129575 üzenetére
Mindenkinek nagyon köszi a segítséget!
Még egy kérdésem lenne. Amit írtam is, hogy hiányzó alkatrész, sajnos csak angolul találtam meg az elnevezését: swivel cap/lid, hol és milyen néven érdemes ilyet keresni szeretett kis hazánkban, vagy valami megbízható külföldi webshopban?
-
6030D
Ármester
Majd ha megvan, akkor meg kell nézni a bringán a teló pontos típusát, megkeresni a gyári robbantott ábrát (példa pdf) és arról a cikkszám alapján utánanézni. De nem egy drága alkatrész, lehet, hogy egy bringaboltos egyből tud adni/rendelni, és nem jársz rosszabbul.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Toobee
veterán
válasz Hasaggymeg #129575 üzenetére
Itt lementünk párszor a pályán. Jó yo néven találod a szegmensek között.
https://barbieripnk.hu/
-
Lahorva
tag
Sziasztok!
Az elmúlt hetekben, hónapokban sokat keresgettem fitness bicajt a használt piacon, de sajna nem találtam olyat, ami méretben, állapotra, és küllemre is elnyerte volna a tetszésemet. Nézegettem az újakat is (tőletek is kaptam tanácsot), de a kijelölt 200ezres keretbe pont olyan kerékpárok estek bele, ami elég alap felszereltséggel rendelkeztek. Most kicsit kitoltam a keretet, és úgy tűnik a Canyon Roadlite AL 5.0 lesz a befutó (tudom, ez sem csúcs felszereltség). Ezzel kapcsolatban lenne kérdésem azokhoz, akik rendeltek már a gyártól bicajt, hogy mennyire könnyű velük tartani a kapcsolatot? Egyszerű az esetleges garanciális gondok megoldása? Mennyire lehet hinni az oldalukon található méret-kalkulátornak? Szóval érdekelne minden velük kapcsolatos infó. Esetleg ha valakinek van tőlük a kék színű kerékpárból, akkor az "mennyire kék" (babakék) a valóságban?
Előre is köszi! -
G@ben
addikt
A Btwin (és sok más) bringában egy dolgot nem értek: miért jó, hogy a felsőcső és a támvilla nem egy pontban találkozik? Szerintem eszméletlenül elront egy egyébként szép vázat.
[ Szerkesztve ]
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #129575 üzenetére
Emlékszem, pár éve még jóval rosszabb volt, akkor is felmentem rajta.
-
Ákkk
addikt
Adásvételi szerződést ajánlott irni. Itt majd találsz locout kart
A technika nem az agy helyettesítő terméke.
-
-
G@ben
addikt
válasz parandroid #129593 üzenetére
De nem csak a Deca csinálja, máshol is sok ilyen van, és nem tudom, miért. Arra tippeltem, hogy a nyeregvázcsőnek így lesz némi rugalmassága, talán hozzátehet a kényelemhez, de az is biztos, hogy ha Mechanika I-en ilyet mertünk volna rajzolni, a tanár fellógatott volna.
(A francia autók néha tudnak nagyon szépek lenni, bár ha megnézzük pl a Megane II hátsóját, az nálam a WTF kategória.)Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
nagyúr
válasz parandroid #129593 üzenetére
Lapierre is francia és ők tudnak szépet tervezni.
Illetve autós hasonlatban van Peugeot-ból is csinos darab.Més que un club!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
ZolkoW
őstag
válasz G@ben #129594 üzenetére
Ja, nem is ők kezdték, az eszme szerint így rugalmasabb a hátsó háromszög függőleges irányba, legalábbis azonos csövek esetén. Aztán lehet, hogy elég, ha a vevő elhiszi
Mint mondtam, szerintem jól néz ki, a decának van pár csúnyára sikerült váza, de ezt nem sorolom közéjük. Személy szerint a vízszintes felsőcsövet nem bírom, biztos mert a veterán bringákra emlékeztet.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
G@ben
addikt
válasz ZolkoW #129597 üzenetére
Rugalmasabb, bár nem tudom ki az, aki megérzi. Én ha ilyet látok, akkor már látom magam előtt, hogy hol fog elfáradni az anyag, és ez veszettül irritál.
Mondjuk vázban ultrakonzervatív vagyok, ami eltér mondjuk egy Cube Aim formájától, az nekem csúnya. Ha a felsőcső és a támvilla nem egy pontban találkozik, vagy ha egy vonalban folytatódnak, ha van ott valami kiegészítő cső, ha elöl az alsó és felcsőcső nem így fut össze, hanem mint mondjuk a Ghost bicajokon, ha a csövek jól láthatóan ívesek, az nekem nem jön be. Hülye gépész fejjel a rácsos tartóra hajazó vázakat tartom szépnek. És ezért lesz nehéz bicajt vennem.Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
Toobee
veterán
válasz Hasaggymeg #129596 üzenetére
Legalább nézd meg, hogy Strava nélkül tudj menni egy kört ott *cukrosbácsi*
https://barbieripnk.hu/
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen