-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Amúgy ez az Aldis ajánlott szerelőállvány típus,használja itt valaki? [link]
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #130552 üzenetére
2-3x többért sem kapsz jobbat. Monoblokkot nem érdemes lehúzni rajta, de amúgy tág határok között állítható, legtöbb szereléshez, mosáshoz nagyon jó.
-
flash-
veterán
válasz pc360 #130414 üzenetére
"Pont ezt a szart akartuk lecseréltetni vele. Ez semmire se jó, kicsi a felülete és emiatt kényelmetlen. Ilyet nem vesz az ember, ilyet azért raknak gyárilag a bringára, hogy legyen rajta valami, amúgy instant kuka - mint ahogy ezt ma már ketten is kifejtettük.
Mi az, hogy trekkingre nem való a platformpedál? Ezt hol hallottad? Ha valaki nem patentezik, akkor marad a platform, akár országúti esetén is. Ez a két verzió van."
szerintem kicsit másra gondolsz mint amit mutattam...
van az alap sima pedál a 800 forintos full gatyi műanyag, meg az 1000 forintos fémkeretes ami 2 hét után nyekereg, de én nem ezt linkeltem.
az 5-6-7 ezer forintos ipari csapágyas elég jó, gyorsan lehet pörgetni, és nem csúszik le a cipőről,már megvan egy ideje és nem nyekereg.nyilván cipőtöl is függ és én mivel cross kerékpáron használom nem terepezek(arra nem való) így aszfaltra, erdei utakra teljesen jó.nem feltétlen kell patent trekkingre, mert mondom ilyenből is van ami nagyon jó. csak nem az az 1000 forintosat kell venni..
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
zodo
nagyúr
Köszi, néztem már korábban de ha mégis ilyet kell vegyek ( Because, menyugatására ) akkor Lidl-s lesz 9k-ért 03. 25.-től.
Remélhetőleg jövőhéten ideér a rendelt "támasztó" állványom és tesztelhetem hogy még időben tudjak vásárolni ha úgy alakul mert nagyon dicsérik ezt az állványt.
Tesztben azt állítják nem is kell full terpeszbe állítani a lábait 13 kg alatti bringákhoz (enyém 12) és ha ez igaz akkor talán el fog férni a kisebb terpeszben. -
pc360
addikt
válasz ivana #130557 üzenetére
Már hogy lenne? Amikor nem volt SPD-m még, én is úgy használtam, és most is van egy, amin az figyel. Sima utcai cipőben tekerhető, és ennyi. Mégis mitől lenne veszélyes, ami az MTB esetén meg nem az? Ez értelmetlen.
flash: Van a patent, ami minden esetben remekel, MTB-nél is, és van a platform, ami meg kényelmes. Az a vacak, amit te ajánlottál, nem a csapágya miatt rossz, hanem a kis felülete miatt. Ilyet épeszű ember levesz a bringáról, nem pedig felpakol. Nincs semmiféle előnye egy megfelelő kialakítású platformmal szemben.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
válasz ivana #130559 üzenetére
Miért, 40-nél máshogy tapad a cipőd? Nekem még életemben nem csúszott le pedálról a lábam csak azért, mert gyorsan tekertem, kizárólag akkor, amikor ugráltam. Ahhoz valami különleges tehetség szükséges, hogy valaki ezért sérüljön.
MTB-vel sokkal hajmeresztőbb dolgokat csinál az ember, és nem feltétlen lassabban, se pedig aszfalton. Ott mégsem mondják kötelezőnek a patentelést (pedig szerintem sokkal jobb terepezni is). Ezért mondom, hogy nem áll meg a dolog. Teljesen független a bringa típusától az, hogy ha épp nincs lehetősége valakinek SPD-zni, akkor platformozzon. Ez a két járható út van, az a keretes pedig a vicc kategória. De biztos vannak még egyéb egzotikumok.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
válasz ivana #130562 üzenetére
A normális csapágyat pedig ott is annyiért mérik (de inkább a duplájáért), ráadásul abban van a legtöbb anyag. Nincs ebben semmi furcsaság. Ne az ilyen low end, gömbölyített szögecses pedált vegyük alapul, az esőben valóban csúszhat.
Viszont aminek a bütykei egyenesen lecsapottak, arról le nem vered a lábad. Az már biztos érzést nyújt. De ilyennel meg ritkábban lehet találkozni, átlag bringákon nem látod ezeket, ezért könnyen el tudom képzelni, hogy nem volt még benne részed. Valóban nem olcsó, és nem is kezdőknek való a lábszárszaggató potenciál miatt, de rossznak nem rosszak egyik esetben sem.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
Massmurderer
őstag
válasz Hasaggymeg #130519 üzenetére
Egyiknél trapéz alakú,másiknál ives az oldala.
-
IMIIKE1998
őstag
válasz 6030D #130531 üzenetére
Ez így van, viszont a típusok elkülönítésénél nem a magyar viszonylatokat vették alapul. Itt például elég ritka a "gravel" út, úgy, mint a minőségi aszfalt. Magadnak meg elég nehéz behatárolni addig, ameddig ki nem próbálod. De ha földúton és aszfalton is rendszeresen mész, akkor a legjobb az mtb szerintem.(Azzal nem nagyon lehet melléfogni.)
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Lami66 #130566 üzenetére
Premiere-ben is lehet stabilizálni és ott bele is lehet szólni, hogy milyen legyen a végeredmény, de a felbontásból és a látószögből elvesznek az ilyen utólagos stabilizálások, nem kicsit . Gyakorlatilag ha rátolok mondjuk 1% Warp Stabilizer-t, már alig látszik a kormány a videón...
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
trialboj
őstag
Van 1 boltbajárós bringám, ami az első túrás montim, nem nagyon tartottam karban, ezért teljesen szétkopott a hajtás .
Nyáron néhány alkalommal kölcsönadom pár ismerősnek akik jönnének velem túrázni, nem nagyon élvezik mert kő nehéz, és csak 7 sebességes.
Azért nehéz ügy, mert ha költenék, rá onnantól nem hagynám ott nyugodt szívvel sehol sem, de a hajtást muszáj cserélni, mert szerintem már 2x többet szolgált mint amire tervezték.Az érdekelne hogy ez az acera szett vajon használható, vagy valami fake szemetet kapok a képen látható cuccok helyett? Arra értem hogy biztos hogy a standard méretekkel rendelkezik pl a középcsapágy? és a menet ami a vázba megy
Azt hogy tudom lemérni, hogy nekem mekkora kell, a 68 v 73 a hossza? Az hogy 3x9 sebességesnek írják, gond lehet a 7 sebességes hajtásnál?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
flash-
veterán
válasz pc360 #130558 üzenetére
(platformot akartam írni a patent helyett)
rendben lehet majd ki fogok próbálni egyet
pörgetni is ugyanúgy lehet? nem pörög nehezebben-lassabban? a mérete esetleg a súlya miatt?én csak a saját tapasztalatomat mondtam, nekem teljesen bevállt sose csúszik le róla a cipő igaz nem sima talpú cipőbe tekerek vele hanem túratalú cipőbe
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #130568 üzenetére
Nálad nem 25$ postát ír? Így már 50$ + ha elakad a vámon... szerintem nem éri meg. Nem értek hozzá, de abba a bringába nem megy bele mondjuk egy ilyen ilyennel? Mert ha igen, ez jobb cucc és a méret mizériát is elfelejtheted.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz Lami66 #130572 üzenetére
ma próbaképp felraktam a telefont a kormányra, és onnan vettem fel egy videót nem mondom,hogy jó, de sz*rabbra számítottam. nem osztom meg, de legközelebb valami épkézláb felvételt felteszek,ha sikerül. nem fog versenyezni a gimballal meg elég idegesítő,hogy a kormányt rángatom jobbra-balra, valszeg már csak ezért sem terjedt el ez a módszer,hogy kormányra tegyék a kamerát. de ilyen tartóm épp volt.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
heló! még nem, bár azóta csak egyszer voltam, és a másik bicóval, azon nincs jeladó, csak a gps-szel mentem. holnap nem tudom,mennyi időm lesz bármire (kb semennyi), de legközelebb kipróbálom szabad ég alatt is a dolgot, meg a párosításnál esetleg,hogy hosszabb ideig követem a kijelzőt,mert párosítás alatt látszik a sebesség is.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #130570 üzenetére
Ok, ez igaz, figyelmetlen voltam.
Akkor más kérdés.
Van egy deore hátsó agyam, ami 10 sebességes... az vajon belepasszol a jelenlegi 7 sebességes agy helyére, ami még csak nem is kazettás?És ami még érdekel, hogy ezen lehetséges lenne egy 7 sebességes sor használata, valami hézagolókkal?
Ez amúgy egy korrekt ár, használt piacon is drágábbak a hajtókarok.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ivana #130562 üzenetére
Attól függ, hogy milyen MTB-ról, milyen felhasználásról van szó? Egyáltalán nem egyértelmű az SPD kizárólagossága MTB esetén. Jó persze XC-ben igen, de egy Enduro-n már nem feltétlenül. Sok olyan veszélyes terepen mennek ezekkel a bringákkal, ahol komoly baleset lehet abból, ha nem tudsz időben kilépni a pedálból.
Épp ezért elég sokan használnak a mai napig platformot a Trail/Enduro/DH kategóriákban.Azért nem érted a 10+ ezres platformpedálokat, mert nem montizol olyan terepen.
Ott kezdődik, hogy ha nincs a pedálban rendes ipari csapágyazás, nagyon gyorsan tönkreteszed durva és koszos körülmények között. A 10K alatti platformok pillanatok alatt széthullanak, általában rendes szegecsezése sincs, lósz@rt nem tapad. Egy korrektül csapágyazott és megfelelő felületű platform pedál 15-20K-nál kezdődik.
És ez még csak egy alap kategória, de már használható. A minőségi példányok 30-50K körül vannak és akkor a titán tengelyesről még nem is beszéltem. Hihetetlen mértékű különbségek vannak a platform pedálok között, persze az sem mindegy milyen cipővel használod, ezekhez a pedálokhoz nem utcai cipő való, hanem platform pedálhoz gyártott montis cipő. Olyan szintű pedálkapcsolatot lehet elérni egy minőségi platform és minőségi cipő párosítással, hogy beszarás.[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz IMIIKE1998 #130565 üzenetére
1. Ugye nem gondolod, hogy a bádog és egyéb hazai gyártókon kívül bárki is foglalkozik azzal, mi kell kis hazánk ("csóró") bringásainak?!
2. Ha nincs konkrét ajánlás, akkor bizony neked kell utána járni, mi felel meg az igényednek. Elkeserítelek, így lesz ez a lakás/ház és autó vásárlással is.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Zsohi
őstag
A mai nap is tanulságos volt, ne szedd szét a váltókart atomjaira!
Nagy generált tartottam a faterom bringáján, váltó, villa, kerék, fék, stb..., kapott minden a törődésből, így úgy voltam vele a váltókar belét is szépen fényesre subickolom és mivel nem tűnt bonyolult szerkezetnek szét is bombáztam, de addig amíg szétszerelés közben minden egyszerűnek tűnt, összeszerelni már nem volt az. A semmiségnek tűnő munkából 3 órás meló lett végül, 3 óra mire minden kicsi kis rugó és fémlemez a helyére került...
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
pc360
addikt
válasz flash- #130569 üzenetére
A kereteshez képest a platformpedál nem hiszem, hogy sokkal nehezebb lenne. Pörgetni természetesen ugyanúgy lehet, a különbség leginkább csak annyi, hogy nem hajlik a cipőd rá a pedálra úgy, mint egy kisebb felületűre. Egyszerűen jobb a tapladnak, és fixebb a tartása, ez a nagy előnye. Ha viszont szintet szeretnél lépni, egyértelműen az SPD változtatja meg a dolgokat. Azzal egyenletes a térded terhelése, és a merev bringás cipő miatt ott már egyáltalán nem hajlik a talpad. Nem tudsz róla lekattanni, ha megérezted a lényegét, azzal nyersz igazi kontrolt a bicaj felett.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
Jester01
veterán
Kokárdás karika videó wattmérővel és egyéb jóságokkal © Jani
Jester
-
pc360
addikt
válasz Runner_fxr #130579 üzenetére
Ezt el is felejtettem írni, hogy egy élesebb szögecselt platformpedállal nem csak tisztán taposni lehet, hanem a tekerő mozdulat alsó szegmensében húzni is, olyan szinten belekapaszkodik a cipő talpába. Ezáltal közelebb áll az SPD-hez érzetre, mint egy vacak pedál. Ez és az egyenletesebb alátámasztás a lényeg. Ilyesmi formára gondolok, mint ideális darab, ami kifejezetten flat, azaz lapos kivitelű:
Persze csak masszívabb deszkás, vagy MTB cipővel ajánlott ezeket használni.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
jjeahh
nagyúr
válasz Runner_fxr #130579 üzenetére
Már megint egy spd vs platform vita . XC-n sem egyértelmű az spd kizárolagossága, elég ha szétnézel a topiklakók bringái között, az xc-sek fele valszeg itt is platformal teker. Mielőtt megint a fejemet veszik az spd fanok, én szívesen használnék spd-t, de sajnos nagyon kényes vagyok a cipő szellőzésére és a legtöbb spd cipő olyan, mint egy levágott szárú gumicsizma, kb ezért nem vettem még platformpedál cipőt sem, az összes vastagon szivacsozott, sőt gyakran műbőr, amiben az én lábam tutira lerohad. + Számomra drága mulatság is az spd-zés, kell egy tavaszi-őszi cipő, kell egy nyári meg egy téli, ráadásul az utóbbi nagyon ritka és horror árakon mennek (itt most nem saras telekről beszélek, hanem arról amikor gyakran mínusz 10-15 fok alatt hóban csapatod...). És ha ez nem szűkítette még le eléggé a választási lehetőségeket, ott van még az esztétikum is, mert ugy-e senki nem húz fel olyan cipőt ami nem tetszik neki
trialboj: Ha már csúszkálás és veszélyes platform, a HT pedálod még mindíg túlságosan tapad? . Én most kezdtem el agyalni egy új pedálon, no nem azért, mert bármilyen baja lenne 2 év után, csak... franc tudja . Kívánom a kisebb kompozit HT-t és jó lenne ha lenne egy tartalék pedálom is (a jelenlegi) ha gond van.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
trialboj
őstag
válasz pc360 #130586 üzenetére
Nekem volt ilyen szegecses pedálom, nem ez a márka, de a lényeg hogy fél év után fényesre kopott a teteje, és hiába csiszoltam vissza, pár alkalom után újra lekopott, és ha aszfalton 25 fölött pörgettél, csúszkált rajtra a lábad. Terepen normáls tempónál nem volt gond, és leejtőzésnél sem, de a szegecsek feje túl nagy, és ha megkopik, onnantól nem fog tapadni.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
SSJmeszes
senior tag
Guide RS féket mennyiért lehetne eladni használtan?
Illetve hol érdemes az ilyen dolgokat meghirdetni?YT:youtube.com/user/Meszes89 |Insta: ssmeszes |
-
trialboj
őstag
válasz pc360 #130589 üzenetére
Igaz, de hogy amit te linkeltél típust, ember nem csavarja ki fél év után, az is biztos ) 3at nyaltam el, miután feladtam. Talán ha melegíted sikerülhet, de ott talán sérül a fényezés, meg rengeted meló, szóval továbbra sem ajánlom ezt a fajta tüskét.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
pc360
addikt
válasz trialboj #130591 üzenetére
Nemtom, nekem eddig mindig sikerült... Ezért van hatszögletű töve, ott meg lehet csavargatni akkor is, ha már széjjel van zúzva a feje. A régi Wellgomhoz külön adtak is egy szerszámocskát. Szerintem te valami hulladékot használhattál. Rendes acélból kell, hogy készüljön, és az se baj, ha kap egy réteg zsírt a csavar.
Ez az egyenesen lecsapott csavarka a legjobb típus általános (de nem teljesen kezdő) felhasználásra. Ezen kívül van még az üreges szegecs, de arról már esett szó, hogy az csak sípcsontvédővel ajánlott. Legömbölyítettből pedig nem szokott cserélhető lenni. Az utóbbiból elég valami low end darab is, mert úgy legalább egyszerre kopik el a felület és a csapágyazás. Más megoldásról nem tudok.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
petyametyo
aktív tag
Tudtok ajánlani Budapesten olyan boltot ahol használt kerékpárt lehet venni és van vele tapasztalat ?
Napi kb 20 km mennék vele MTB kéne .Nagy részben betonon mennék vele .40.000 max 50.000 szánék rá .
178 magas vagyok ha ez számít valamit.Milyen márkát ,típust nézek
Alu vázas kéne[ Szerkesztve ]
-
pc360
addikt
válasz petyametyo #130594 üzenetére
Nem tudok ilyen boltot, mi ezeket szoktuk javasolni.
Ekkora költségkeretből nem nagyon lesz márkák közti válogatás. Különben is jellemző, hogy mindenféle márkának vannak jobban és kevésbé felszerelt típusai. Én hozzádobnék még legalább 30-at, ha ennyit tekernél vele. Vagy legalább annyit érdemes majd még rákölteni, hogy legyen rendes világításod és jól guruló futóéles vagy slick gumid rá, ha csak aszfaltozol, és nem szenvedni kívánsz a gördülési ellenállással.
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
ZolkoW
őstag
válasz pc360 #130592 üzenetére
nekem az a szimpi a szegecsesből, aminek nem a kulcsnyílását koptatod, tehát hátulról tekeredik be. plö
Ráadásul ha nem valami elpuskázott angol menete van, akkor bármelyik csavarboltban kapsz hozzá cserét.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
flash-
veterán
Komfort országúti kerékpár mérettel kapcsolatban kérdeznék
178cm ffi vagyok, a belső lábhosszom pedig 78-81cm
mindenféle kalkulátor mást mér,ezért attól kérdezném aki ilyesmi paraméterekkel rendelkezik mint én hogy mekkora országúti kerékpár méret való nekem?
52-53-54-55?ezt kinéztem, (még hitelt is felvennék rá)hát szreintem nincs jobb ennyiért...
[link]baromi jó ár, de félek hogy kicsi..
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
pc360
addikt
válasz ZolkoW #130597 üzenetére
Nem rossz.
Amit linkeltél, az már elég hardcore olyan szempontból, hogy eléggé kinyúlnak és elég vékonyak ahhoz, hogy mindent összeszabdaljanak. De biztos van tömzsibb változat is a bütykökből. Meg egy kis reszelő mindent megold.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
rétisün
veterán
válasz flash- #130598 üzenetére
én 176 magas vagyok, 84 centis belső lábhosszal, tárcsás Attainból 53-as van, a Canyonom S-es, igaz a gyári 90-es stucni helyett 100-as van rajta.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!