-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
X2N
senior tag
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
Ákkk
addikt
válasz flash- #131797 üzenetére
Ezek nem mtb-k amúgy olyan terepen egy hardtail
xc mtb és jó gumi mellé is megfelelő rider kell hogy,fennt maradjon a bringán.
Én sokat megyek egy gepida 700 crs 3x10 deore bringával egy ktm ultra race 29 er 3x10 xt és myroon 29 er ami sram 1x12 montival a crs geoban és hajtáshatékonyságban valahol a kettő között van és a legnehezebb is súlyra ennek ellenére az alu ultra race-nel dinamikusabb aszfalton és enyhe terepen a váza elég erős és kellően merev.
A smart sam olyan mindenes gumi nem csúszós sáros és sziklás terepre találták ki de el lehet vele menni sok helyen.Sisak volt rajtad?
Amúgy meg szerintem itt a fórum nagyrésze hétvégi vagy hobbi bringás tisztelet a kivételeknek. Sajna nekem sem jut elég időm mostanság régebben heti 300-400km-t tekertem most jó ha 150 km megvan.
Egy komoly bringás 1 nap alatt teker ennyit.[ Szerkesztve ]
A technika nem az agy helyettesítő terméke.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #131795 üzenetére
Ezek nem rosszak, de az a monti még 26"-os, a másik meg egy cross trekking.
Újabb montit nem vennék tőlük, legalább is azon az áron amennyiért kínálják, biztos, hogy nem.flash-: A cross trekking nem terepre való kerékpár, a neve megtévesztő, de ezek alapvetően aszfaltra való kerékpárok. Legjobb esetben is jó minőségű földutakon használhatóak. Persze a cross bicajok közt is nagy a szórás, mert van ami csak egy lecsupaszított trekking, van ami meg kifejezetten sportos trekking vázzal rendelkezik. Amire kitalálták arra jó is, alapvetően városi/aszfalt gép, ami sportosabban használható mint egy klasszikus trekking. ha kell rá csomagtartó, pálcás sárvédő, azt is gond nélkül felcsavarozod rá. Ennyi. Ha már terepre is kell bicaj, akkor montiban kell gondolkodni, nem egy cross-al szenvedni, de ettől nem a cross a szar.
Véleményem szerint a cross trekking az egyik legideálisabb mindenes/városi kerékpár! A legjobb kompromisszum a hajtáshatékonyság és komfort között.[ Szerkesztve ]
-
Because
őstag
Rotor 1x13 Hydraulic Groupset Review
na lassan tényleg lehet negatívba fűzni a kereket XD
[ Szerkesztve ]
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #131765 üzenetére
Nekem volt, balhézz kicsit, mondogasd hogy nem ingyenes a szállítás, ennél többet vártál... Nekem egyből feladtak egy Masik csomagot is ami 3 nap alatt megjött, majd egy hétre rá az elkallodott eredeti abroncs csomag. Mondjuk az alig 15 penz volt, de ha szerencsed van itt is elkevertek valamit, és két kereked lesz ) DHL volt, de talan nem Rose az oldal, már nem emlékszem.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
jjeahh
nagyúr
válasz Toobee #131792 üzenetére
Jó sok szint ez ennyi távon, látom van ott egy nagyon durva emelkedő
trialboj: Írtam nekük, szinte azonnal visszaírtak, hogy külön küldték és adtak új tracking számot . Lehet kifogytak a nagy dobozokból, ezért nem csomagolták egybe
Más: A mai nap tanulsága: extra könnyű belső + ultra alacsony nyomás = felütéses defekt. Nem vicces, amikor 40km/h körül az első kerék elkezd sodródni oldalra és fordul le róla a gumi . Normál nehéz belsőre visszaváltani már nem akarok, szóval úgy tűnik, hogy mégiscsak átalakítom tubelessre. De lenne pár kérdésem:
- tubeless szelepnél mire kell figyelni? Tökmindegy milyent veszek?
- tejből mennyi kell kb. egy 29x2.25 gumiba, mennyi tejet vegyek, hogy elég legyen mindkettőbe?Kép:
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz Toobee #131808 üzenetére
Előbb-utóbb tuti össze. Én is tegnapelőtt jöttem amúgy rá, hogy egy rövid emelkedőn ahol eddig hanyatt estem és sosem tudtam kitekerni, most nagyon könnyen kihajtom, ennyit jelent minusz egy hézagoló és a lefelé fordított stucni .
Köszi, pont a stans-al néztem farkasszemet, neten mindenhol egyik legjobbnak tartják. Szelep mindegy milyen?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
dragonfx
veterán
sziasztok!
otthon házilah laikusként ki lehet cserélni egy shiman rapidfire első hásó váltókart?
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
ivana
Ármester
válasz dragonfx #131810 üzenetére
Simán, a határoló csavarokat ne bántsd. Kelleni fog egy új bowden, ne a legolcsóbb gagyit vedd. Leszered, behúzod a bowdent, utána viszonylag feszesre húzva becsavarozod alsó állásban. Normál esetben a váltókarnál van állító csavar, azon annyit tekerj, hogy felmenjen szépen a nagyobb tányérokra.
-
deny330
aktív tag
válasz jjeahh #131806 üzenetére
Ismerem ezt a felütéses defektet 40-es tempónál. Vasúti sínen átgurultam múltkor, de valahogy pont úgy sikerült, hogy a sín után egyből bele mentem egy nagyobb kátyúba (aszfaltos bicómmal). Még gyorsítottam mert nem vettem észre, rá 20 méterre meg elkezdtem keresztbe menni az úton az autósok nagy örömére, míg nem lehúzódva az út szélére a murván kiment alólam az első kerék. Csak első fékem volt akkor, nem igen mertem fékezni komolyabban, lábbal meg hát..
-
jjeahh
nagyúr
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #131806 üzenetére
Te vezetted le pár héttel ezelőtt hogy mennyire nem érné meg neked váltani, mert évi 1-2 defekted van, most véletlenül felütötted, és dűl borul minden?
Habár ha se felnit se gumit nem kell venned, mert mind TL ready, akkor lehet már nem egy komoly befektetés, de ha tényleg csak az átlagnál picit könnyebb gumijaid vannak(ahogy említetted), akkor azok nem TL ready-k tehát, mindkettőt cserélni kell, és így már húzósabb összeg.
Nem tudom hol ütötted fel milyen terepen, de az ugye megvan hogy akik sziklás részeken mennek, alacsony nyomással, azok is fosnak hogy kivágja az oldalfalat egy felütés, és ezért raknak kráshkórt a kerékbe... ami drága nehéz macerás és ugyan olyan nehéz mint a belső : )))))))))))
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #131815 üzenetére
Ezen az úton üttem fel, semmi extra, ennél sokkal durvább terepen sem kaptam eddig defektet, az extra könnyű belsőn meg 3 helyen van apróbb vágás . Gondolom az felütés, ilyent még nem láttam, azonnal eleresztette az összes levegőt. Nekem ez nagyon fura és szokatlan, mert eddig normál 250 grammos belsővel soha nem lett felütés miatt defektem, szal 99.99%, hogy az estralight belső a ludas. Gondoltam ez jó lesz nekem, mert amúgy sem vagyok egy defektgyűjtő típus, de ezek szerint nem... . És mivel nagy nehéz belsőkre nem akarok visszaváltani, marad a tyúkbeless.
A külsőim tubeless ready-k, a Mavic kerekeim elvileg nem azok, de kommentek, felhasználók szerint tökéletesen működik, még jobban is mint egyes gyártók tl ready kereke, állítólag még a felniszalagot sem kell kicserélni . Szal meglátjuk, kíváncsi vagyok...Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
-
6030D
Ármester
válasz jjeahh #131813 üzenetére
Nem kellene a csajok előtt vagánykodni, nem lennének figyelmetlenségből adódó defektek. Hány bar volt abban a szegény gumiban? Én (elöl) 2 bar-ral, 85 kg-mal soha nem ütöttem fel defektig. A teló nem koccant (a múltkori alul nyomásos írásodból kifolyólag)? Szerintem adj neki még egy esélyt, csak fújj fel mindent a megfelelő nyomásra. A nyomásb*zulás sokkal veszélyesebb, mint a grammhuszárkodás.
(#131816) jjeahh: hogy lehet ezen felütni, keresztbe mentél??
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Runner_fxr #131803 üzenetére
Mondjuk ha már nem monti, akkor inkább merev villásat vennék. Itt már nem ad annyit a teló, mint egy monti esetében, viszont aszfalton a súly sokat számít, főleg városi környezetben.
Amúgy amikor kihoztam a fűtött szervizből a bicót, le voltam hidalva, hogy milyen jó a teló. Ugyanis ebben a hidegben kb. orrdíszként működik, viszont a melegben nagyon jól csillapít, csak teljesen elszoktam tőle.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #131818 üzenetére
Végig nem ennyire sima, van ahol kb annyira rázós, mintha a gyepen mennél mellette, + párosíts 47.5km/h max sebességet és annyira alacsony guminyomást (nem tom hány bár), hogy két hüvelykujjal erőlködés nélkül be tudod nyomni felniig a gumit . Persze az is lehet, hogy a régi sz*r felniszalagom a ludas, holnap ha szétszedem kiderül... de kétlem, mert egyszerre 3 helyen nem vághatta ki. Az alacsony guminyomásról eszemben sincs lemondani, imádom ahogyan tapad és ahogy az apróbb akadályokat kivasalja, erre egy jó teló sem képes.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #131821 üzenetére
Megint vegyek pumpát? Ez már a negyedik lenne . Amúgy jó volt ez a nyomás ahogy volt évekig normál belsővel, párszor felüttem, de defektem miatta sosem volt. Máig. Jó lenne ha nem kéne kompromisszumot kötnöm sem súlyban sem nyomásban.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #131820 üzenetére
az a nullához közelített akkor
Legutóbb küzdöttem a 18%-os heggyel, erdei úton, elsőre gondoltam, majd jól leengedem. Baj nem lett, de sok eredmény se, nem ezen múlt sajnos Viszont mászkált össze-vissza a hátulja, felfelé gyökketővel is. Műszer nem volt nálam, de az lehetett másfél bar, vagy alatta, visszanyomtam 1,8-ra (fogalmam sincs, de 2 alatt lehetett), megszűnt a zavaró érzés, felmenni ugyanúgy nem tudtam, de nem azért, mert elkapart.
Ja, és baromi kíváncsi vagyok, ezen az alacsony nyomásos úszkáláson javít-e, ha mondjuk 21-ről felmegyek 25mm-es felnire - önmagában ezért nem cserélnék, de ha elviszik a másik bringámat, akkor inkább a montiba fejlesztek.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Zola007
veterán
Boltbajárós MTB-on megmakkant a hátsó V-fék, vennék helyette egy újat
Néztem ezeket, van ilyen valakinek?
https://ebike.hu/termekek/fek/fek/v-fek/112704_longus-linear-v-fek/
https://ebike.hu/termekek/fek/fek/v-fek/10469_zoggie-mtb-v-fek/
https://ebike.hu/termekek/fek/fek/v-fek/117902_bikefun-732-v-fek/
Ez tényleg fémből van?
1300 - 1600 Ft/kerék áron már-már gyanúsan olcsó[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
jjeahh
nagyúr
válasz zoli03 #131824 üzenetére
Tubeless-el sem? . Meg azt is add hozzá a dologhoz, hogy 65kg vagyok. Ha nem üzemszerű, akkor gondolom Kate Courtney-é sem az, elöl 17psi-n használja, az mennyi, max 1.2 bar?
Sajnos csak a telópumpámon van nyomásmérő, ami amúgy 2 in 1 pumpa, szal kompromisszumosan, de jó gumihoz is, viszont a nyomásmérője valamiért csak a telón akar működni, a belső szelepére csavarva meg sem moccan.ZolkoW: Hátul jobban felpumpálom én is, ujjal csak vért izzadva, izomból lehet benyomni felniig
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz jjeahh #131826 üzenetére
Jó, csak ők tudnak bringázni, mi meg nem. Ha látsz egy követ, hányszor helyezed át a súlypontod, hogy kisebb súly legyen rajta úgy, hogy a gumi nem emelkedik el, tehát nem elemeled a kereket. Mászásnál elöl oké, de hátul, meg mindkét keréken...lefelé? Versenyen általában akkor van defekt, ha egyszer hibázik egy ilyet, nem a királydinnye böki ki nekik.
Egy nagyon jó videó arról, milyen az ha nem csak utas vagy a bringán. [link] Nézd meg, hogy nyomkodja a kezeit, meg helyezi a testsúlyt. Pedig a többi ember sem turista.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
SSJmeszes
senior tag
Tőlem, magamnak születésnapomra.. Kíváncsi leszek majd rá.
Vettem gyantás padot hozzá, de olyan jól sikerült a vásár, hogy csak 1 szettet (párt) vettem..
Nem néztem még, hogy itthon hol, mennyiért lehet kapni, de remélem nem sokkal többért.YT:youtube.com/user/Meszes89 |Insta: ssmeszes |
-
IMIIKE1998
őstag
válasz 6030D #131829 üzenetére
Abban viszont igaza van, hogy súlyfüggő. Most lemértem magam, 57-58 kiló vagyok, még nem is 60. Ki fogom próbálni outin én is a minimum alatt. Mondjuk 5,5 és 5,7 Bár.
Ui: Ez a videó nagyon durva, észre sem veszi az ember ezeket az apró testsúly áthelyezgetéseket.[ Szerkesztve ]
-
balintka
addikt
Sziasztok, érdemes montira első sárvédőt tenni? Arra a kisebb méretűre gondolok, amit a villára lehet rögzíteni.
Ebből milyet tudnátok javasolni, ami nem drága? Csak villára rögzíthető érdekel, alsócsőre való nem. Ebike, stb linkért hálás lennék.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz IMIIKE1998 #131831 üzenetére
Tényleg súlyfüggő??? Nebasz... végül is azért írtam kevesebbet, mint nekem volt.
Próbáld ki outin alacsony nyomáson, legalább neked is lesz felütéses élményed.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #131829 üzenetére
Erre nem gondoltam . Ezek szerint túl alacsony nyomáson használtam és jobban fel kell pumpálnom, bár az azért böki a csőröm, hogy normális belsővel sosem kaptam defektet miatta, szal most el kell döntenem hol kötök kompromisszumot: visszaváltok nehéz belsőkre vagy keményebbre pumpálom a gumikat és vesztek a komfortból meg a tapadásból. Vagy... megint kidobok az ablakon egy adag pénzt és váltok tubeless-re.
SSJmeszes: Ittenétessen, a YuTúbos bringára lesz?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
flash-
veterán
válasz IMIIKE1998 #131835 üzenetére
én évek óta úgy használom(110-kilósan, és most 85 kilósan is) a kerékpárt, hogy megnéztem mi a max ami az adatlapon,(gumi gyártó oldalán,stb.) szerepel és annyira fújom.terepen meg egy két bar-t engedek.
elég ritkán kapok defektet"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
ZolkoW
őstag
válasz 6030D #131829 üzenetére
-neki kónuszos agyai vannak, amiknek a beállításán két hétig molyoltak a csapat gépészei!
-a nehezebb gép előnyei
-a kommentekben már lelőtték, hogy neki volt sürgősebb
-stb.. na jó, nem erőlködök inkább/alig várom, hogy a 40-es gumival kipróbálhassam, milyen a tyúblessz! /
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Ákkk
addikt
-
Runner_fxr
Ármester
Voltam ma a Merida Concept Store-ban, Meridás fejtágítás volt.
Érdemes ellátogatni, a teljes Merida termékpaletta ki van állítva, minden bringa többféle vázmérettel. Ki lehet próbálni rengeteg bicajt.
És van rengeteg northwave ruházat is.[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép] -
IMIIKE1998
őstag
válasz Runner_fxr #131841 üzenetére
Jól néz ki.
Itt szinte mindent lehet próbakörre vinni? Gondolok itt Merida Speederre. Lehet útba ejtem majd, ha BP-n járok valamikor. -
6030D
Ármester
válasz IMIIKE1998 #131842 üzenetére
Az egyik képen látszik, hogy az ablaknál a sarokban vannak fellógatva a tesztkerékpárok, elvileg azokat viheted el. A katalógusban is benne vannak, mik a tesztkerékpárok.
Bent meg akkora hely van, hogy mehetsz vele annyit, mint egy Decában.
De Runner kijavít, ha tévedek, nekik lehet, hogy többet mondtak.
Az a Big.Nine Team nagyon durva, kár, hogy két milla.Runner_fxr: milyen szépen berejtetted a sorba a sajátodat.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
bringasisti
őstag
válasz Runner_fxr #131841 üzenetére
A kantáros pelenkás rövid nadrág milyen a kínálatban? Gondolok arra hogy ordít a reklám vagy fekete a gatya és egy diszkrét felirat.
BENEFON DELTA--------N8
-
jjeahh
nagyúr
Ezzel csak egy gondom van: egyszer megmérem vele a guminyomást oszt megy a fiókba, valszeg soha többé nem lesz használva, mert ha egyszer belövöm, tuti utánna úgyis mindíg érzésre fogom felpumpálni. Ha a pumpán lenne a nyomásmérő az oké, de egy ilyennel macera... felpumpálod a gumit, lecsavarod a pumpát, fel a nyomásmérőt, megméred a nyomást, picit alacsony. Megint felcsavarod a pumpát, nyomsz bele egy picit, lecsavarod, fel a nyomásmérőt, túl magas. Leveszed, engedsz belőle, megint felrakod...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
zoli03
őstag
válasz jjeahh #131845 üzenetére
Érzésre nem tudod pontosan felpumpálni, simán tévedhetsz több tized bart is, ami mondjuk 2 barnal nagyon sok. Vegyél egy normális műhelypumpát, annak alapfelszerelésnek kéne lenni otthon.
Amúgy meg ha nyomásmérővel akarod mérni, egyszerű a dolog: túlpumpálod, aztán csak eresztesz belőle, amíg jó nem lesz, nem kell visszarakni a pumpát egyszer sem. -
jjeahh
nagyúr
válasz zoli03 #131846 üzenetére
Ha ennyire fontos, megfontolom, bár eddig tényleg nem éreztem sem ennek sem a magasabb nyomásnak szükségét, csak az extra light belsők miatt lettek hirtelen ennyire komplikáltak a dolgok .
A műhelypumpának sem látom sok értelmét, mert nem olcsó (nem, nálunk lidl-ben nem kapható), eddig mindent meg tudtam oldani minipumpával és ha valami mégsem menne vele, akkor a műhelyben van kompresszor. Szal úgy érzem, hogy egy nyomorult nyomásmérő miatt nekem nincs értelme műhelypumpát venni... ha esetleg tubeless-re váltok, azt gondolom a kompresszorral is fel tudom fújni, mondjuk ebben a témában is elbizonytalanodtam már, nemrég még mindenki meg akart győzni róla, most meg már le akarnak beszélni a kollégák . Egyelőre asszem kipróbálom picit magasabb nyomáson használni a könnyű belsőket, de picit kiábrándultam, most egy ideig nem tudok bízni bennük[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz bringasisti #131848 üzenetére
Az extralight-okba hetente egyszer kell egy picit fújni, + ha aszfalton tekerek jobban felpumpálom, ha terepen, akkor eresztek belőle. Szal ezt mindíg eljátszani... még mindíg úgy gondolom, hogy macera, főleg, hogy eddig elvoltam nélküle.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG