-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
inifini
tag
válasz bringasisti #132050 üzenetére
Engem 1-2 éve meg is büntettek, mert nem a bringaúton mentem a déli parton...mondtam is nekik, hogy remélem ez lesz a legnagyobb probléma aznap.
-
jjeahh
nagyúr
válasz bringasisti #132052 üzenetére
Nálunk is ez van, kismamák, nagymamák, + minden mellékutcánál fékezni kell, különben elütnek, mert hajtanak ki mint állat, + utánna bunnyhopp le és fel a bringasávra, + 50 méterenként a bringasávon parkol egy idióta... a haverinámat is egyik melékutcánál ütték el, kulccsonttörés, azóta nem bringázik, mert most sem tökéletes a válla . Régóta mantrázom, hogy a bringasávokat az autó út szélén kéne kialakítani, nem a járdát kiszélesíteni, az mindent megoldana, de úgy tűnik a bringasávokat olyanok találják ki akik életükben nem bringáztak
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz jjeahh #132040 üzenetére
Én vótam ma is!
Minőségért bocsesz, ilyet sikerült.Rég vigyorogtam ennyit felfelé, álom ez a bringa, és még kész sincs. Valami vakarcs felém is elindult a kilátónál, megfogták, de halkan kicsuszott egy "anyád!" a kutyus felé (magas pulzus, fél óra mászás vége...), gazdi mondta is, hogy bocsi-bocsi. A tanösvény felől meg sok volt a turista, de 90% normális volt.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Massmurderer
őstag
válasz inifini #132051 üzenetére
Nálunk van kerékpárút,túloldalt járda.Gyalogos,motoros,babakocsival mászkálos,elektromos rokkantkocsis a kerékpárúton megy.Ha szólok,megsértödnek,felháborodnak hogy milyen jogon merek szólni neki.Minap egy házaspár megy gyalog a kerékpárúton,csöngetek,fickó telefonált,hátralesett,ment tovább.Ki kellet mennem a föútra mert úgye én vagyok a biciklis,ö meg a gyalogos.Meg a robogósok ott furikáznak.Azt nem is emlitem,hogy aki tervezte,csinálta a kerékpárútat,tutti nem ment végig rajta 1x se.A bitumenes rész kb. 100 helyen fel van puposodva,töredezve,vesémet kirázza.Lemértem,ha kimegyek az útra,a kerékpárút mellé,20perc a külömbség ha az úton megyek,ott kevesebb idöbe telik mintha a kerékpárúton mennék.1 felüljáró,kb. 6 nagyobb domb a kerékpár úton,és kb.9 helyen kanyar,ami úgye lehetet volna egyenes is,csak hát minek,jobb kerülőt csinálni.Legjobb az mikor 5 iskolás megy gyalog egymás mellet,és még véletlen se lehessen elmenni rajta,meg mikor a 3 nyuger ott pofázik állva.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #132055 üzenetére
Láttam az előbb odaát, jó kis szintet mentél, én is alig várom a haverom formába lendüljön és 1000+ métert másszunk.
Képek bármilyenek én mindíg örömmel nézem kinek milyen cangája van a topikban és milyen helyeken teker . Amúgy a minőség nem is gáz, csak ma ilyen vacak fények voltak (nálunk is), délben, ha ezerrel süt a nap, fotó szempontból az a legrosszabb.Massmurderer: Ezért jó, hogy nálunk közel van a terep, keveset kell a veszélyes városban tekeregni a legközelebbi dombig
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Wombath
HÁZIGAZDA
A nyári időszámításra történő átállásnak nemcsak a +1 óra világos, és vele a munka utáni tekerés lehetősége a kellemes előnye, hanem az is, hogy a mai napon reggel egy szinte üres HHH-n lehetett bringázni. Vagyis inkább rajtam kívül szinte csak lelkes terepfutók voltak, velük meg könnyű együtt élni, ellentétben a hasítottbőr mokasszinben andalgó ficsúrral és arájával, akik öt ölebet visznek póráz nélkül, elfoglalva a 4 méter széles utat, vagy a 40 fős nyugdíjas túrázócsapattal az egyemberes zöld jelzésen a Csúcs-hegyre felfelé...
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ironizer #132003 üzenetére
Elkalandoztál. ...a lényeg,hogy a kerékpározás,futás,úszás,sziklamászás,korcsolyázás és még kismillió sporttevékenység alapja a saját erőből történő végzése,melyet,szerény véleményem szerint pont a külső forrásból történő rásegítés változtat meg lényegében.Ez amúgy nem más sporttevékenységek sportértékének kisebbítése,vagy lenézése,csak annak felismerése,hogy EZ már nem AZ,bármennyire is annak tetszeleg.Ennyi,többet nem is polemizálok a témában,nem szeretnék sem megosztani,sem bántani.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #132055 üzenetére
Mindegyik kidőlt,csak a Merida áll. ...idén sokkal jobbak az utak mint tavaly,szerencsétlen fölművesek nagy bánatára,ugyebár.
Nekem ma ovóbácsi szerep jutott osztályrészül,így 15 km gyaloglás 2 gyerekkel (cseresznyés parkoló-NHH-Csóványos-Királyrét,majd kocogás egyedül vissza fel a parkolóban hagyott autóhoz) és kb.4 km futás felfele lett a mai adag.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
StLui
veterán
válasz parandroid #132039 üzenetére
Futásnál általában nem azért mászol föl, hogy sokkal jobb élmény lesz lefelé (szerintem nehezebb, lábnak megeröltetőbb ). Endurozásnál azért mászol hogy lejtőzhess, és lehetőleg minél többet adott időn belül., és nem azért, hogy simán kétszer akkora távon égethess el ugyanannyi kalóriát ha e-montival mész. Gondolom a felvonózós bikeparkozást akkor végképp nem érted, mert ott nulla erőkifejtéssel jutsz föl, csak azért, hogy lefelé, sokak értelmezése szerint, nyilván ellazsálgatva leguruljál Sok gizda DH-s másra se vár csak , hogy beinduljanak a liftek
Hasaggymeg: neked is hasonló példa, akkor síelésből csak a sífutás (meg a nem tudom hogy hívják amikor másznak fölfelé a pályán normál sível, de spéci sarokemelgetős kötéssel), és a lesiklás meg hasonlók nem sportértékűek, mert lifteznek? (régen ugye nem voltak liftek) Szerintem egyszerűen az e-mtb egy másik sport, nem egy xc-t helyettesítő, megkönnyítő valami, hanem más.
De nagyon úgy tűnik , hogy nem értették meg az ellenzők Runner írásainak a lényegét. Pár hét múlva ha felmerülne a téma ugyanazokat mondanák mint eddigMondom mindezt hogy néha már élvezem, ha egy számomra technikás, rövid felfelét meg tudok oldani. De én pl nem tudok naponta bringázni menni, mert nem csak, hogy dolgozom, ahogy nyilván sokan, de vannak programok amiket családdal csinálunk, és nem feltétlen a montizás csak. Vannak kerti munkák, ma pl majd megdöglök a fáradtságtól annyi meló van a kertben, hogy még a szombati lelépések miatt is lelkiismeret furdalásom van. Tudom, hogy vannak csoda emberek akik mindezek mellet még napi 3 órát elmennek tekerészni is, én nem ilyen vagyok, pl szeretek reggel feleségemmel reggelizni, nem lépek le korán tekerni, esténkét szeretem ha együtt vacsorázunk, eszembe sincs elmenni meló után tekerni, hogy majd 8 után magamba bekapjak valamit.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
válasz StLui #132064 üzenetére
Ezt a részét amúgy pont (meg)értem (mármint a felvonóval föl, és lefelé nekiereszteni), ez olyan, mint a síelés, nyilván adrenalinvadászat a lefeléknél van, a feljutás a szükséges ‘rossz’. Nyilván a raftingosok sem fognak felevezni a folyón, hogy utána lecsuroghassanak. De azért a downhillesek (vagy hogy hívják ezt) csak egy kis szegmense lehet az e-bike piacnak, ráadásul mivel itt tényleg top minőség kell, ahogy Runner is írta, nem is az alsó árkategória. A delikvensek nagy része ellenben tényleg csak azért veszi az e-bike-ot, hogy kevesebbet kelljen, és könnyebb legyen tekerni, de még nála is megjelent ez az érvrendszer. Szóval akárhogy csűrjük-csavarjuk, csak arról szól az egész, hogy gépi erővel csökkentsük a befektetett izommunkát. Amivel továbbra sncs semmi baj, rengeteg felhasználási területet tudok én is mondani, ahol ez nemhogy elfogadható, de kívánatos is, de ahogy Hasaggymeg kolléga is írja, ez már azért nem ugyanaz a sport.
Amúgy páromat megfertőztem a futással. Nem fut annyit, mint én, de heti 3-4 alkalommal együtt szoktunk menni. A maradék 2-3 edzést meg úgy időzítem, amikor úgysincs otthon, vagy más programja van neki is. Bicajt is ezért egyszerre vettünk mindkettőnknek. A gyerekek meg már nagyok, ha ki is nyírják egymást, amíg magukban vannak, egyedül is el tudják már tüntetni a nyomokat.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz StLui #132064 üzenetére
Olvassa a zasszony is,mert nagyon szalonképes az írásod? ...viccvót,és értékelendő,az egészséges egyensúly megtalálása minden házas embernek egy nehéz feladat.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
StLui
veterán
válasz Hasaggymeg #132067 üzenetére
Nem de büszkén elmeséltem neki
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #132063 üzenetére
Nem ismertem őket, egy fiatal pár voltak, kérdezték merre érdemes lemenni. Nagyon jó a terep a Börzsönyben és a Naszályban is. Beszéltük is tegnap a srácokkal, hogy érdekes ennyi hó meg eső után, de valószínűleg ez a sok szél szárította fel hamar, meg a fagyott talajon olvadt el a hó?! Mindenesetre nincsenek nagy vízmosások, mint egy éve. De sok kivágott fa vár még arra, hogy levigyék, tehát a gépek tönkre vághatják még.
StLui: értem miért írod, meg más is a családi helyzetünk, de minden csak szervezés kérdése. Ha a sajátomat nézem (30-as, gyerek nincs, feleség van, 5 nap meló), akkor megoldom, amit más nem. Remélem gyerek(ek) és családi ház mellett is ki fogom tudni találni, hogy oldjam meg. Nem biztos, hogy ennyit fogok menni, de menni fogok. Csak egy példa, haverom családosként 1491 km-t+ 3 nap görgőt ment márciusban. Nyilván olyan családi hozzáállás is kell hozzá (és ezt se vedd magadra!).
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
StLui
veterán
válasz 6030D #132069 üzenetére
5-kor hazaérünk, 7-kor vacsora, mikor? persze le lehet mondani erről arról, közös vacsoráról, de nem akarok. Most egyébként hétközben is hazaérve kert és garázs. Most vettem polcokat garázsba, nincs pince, nekünk az a teljes tárolóhelyünk is egyben, 3 óra csak, hogy elpakolok a helyéról, összeállítom, és felszórom rá gyorsan a cuccokat ne legyen útban, elrendezni még fél nap minimum, mert a régit is átpakolom másképp most, hogy több a hely.
garázs péntek délután, kerti kép mai
Ja 1500m2 a kert, nem pici[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
ZolkoW
őstag
kicsit irigykedem, de holnap én is megyek, 99% !
Ma akkor jött a telefon, hogy mehetek a f*sós-hányós megbetegedés után a kórházba a lányomért, amikor csatoltam volna fel a pulzusmérőt, de így nem bántam annyira ;-)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz StLui #132064 üzenetére
nekem épp úgy tűnik, Runner sem akarja megérteni, hogy ezek annyira külön műfajok, hogy kár erőltetni mindkét irányban bármit is. Úgy kéne jól meglenniük egymás mellett, hogy egyik sem tukmálja az álláspontját. Pontosan, ahogy mondod: másik sport.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
StLui
veterán
válasz 6030D #132073 üzenetére
Én Duna mentén nem tekerek, ennyi idő felpakolni és eljutni Börzsönyig, és már sötét is van, sötétben nem látok, lámpával sem kockáztatnék már, ugye akkor nincs igazi lejtőzés, ezért is járok spinningre, mert 2 percre van, az megvan 1 óra 10 perc alatt oda-vissza úttal. Most óraátállítás, később sötétedik, talán péntekenként összehozunk haverral egy kora délutános Börzsönyt vagy hasonlót.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
deny330
aktív tag
Maxxis Aggressorral van valakinek tapasztalata? Nyári gördülősnek akarom felrakni, hosszabb túrákon fáj a szívem a 3C Minion DHF után, amikor sokat megyünk aszfalton, és a terep se annyira csapatós.
[ Szerkesztve ]
-
Don.Corleone
aktív tag
válasz rétisün #131936 üzenetére
Kicsit megcsúszva, de íme. Első spontán kép, majd jönnek a szép tájképek is, csak némi szabadidő kellene. De ma is mentünk laza 30 km-t, nagy élmény volt. Viszont a gyári ülés eléggé kemény, ott lehet eszközölök egy cserét, illetve,
Tudtok ajánlani jó minőségű km. órát, vezeték nélkülit ami max 20k? Érdemes használtan csemegézni?
-
X Factor
addikt
válasz Don.Corleone #132078 üzenetére
Én is abban a cipőben voltam mint te a computer kapcsán, de szerintem inkább még egy tizest dobj rá és egye gps alapu Lezyne Macro-ra ruhazz be 30-ért. A géphez meg gratula.
Make things work
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Massmurderer #132032 üzenetére
Egy csúcs gép mindig drága, de ezek szerint elkerülte a figyelmed, hogy a magas ár nem csak pedelec sajátosság, csúcs kategóriában már kb mindegy, hogy analóg vagy elektromos. Kb azonos az ár.
Azért már a magyar fizuk is alakulnak. Osztrákiába se lesz egyhamar 5-6 ezer eurós bringád ha nincs jó melód.peterkeT: Nekem leginkább az a fura, hogy gyakorlatilag egy olyan sportban próbálsz "oktatni" másokat, amihez saját bevallásod szerint is nem sok közöd van.
Persze nem vagyunk egyformák, de nekem mondjuk eszembe nem jutna, hogy egy teniszezőt, egy futót a te esetedben, vagy mondjuk egy falmászót "oktassak" úgy, hogy nekem semmi közöm a fenti sportokhoz! Nem akarlak sértegetni, ne vedd annak, de a tények mégiscsak ezek. Fogalmad nincs arról, hogy maga a terep kerékpározás, annak is a lejtőzés orientált változata mennyit ki tud venni az emberből.
Nem akarom magam fényezni, mert nem vagyok profi versenyző, se valami istencsászár mtb rájder, de azért mégiscsak a 90-es évek eleje óta űzöm a MTB sportot. Egészen 2014-ig kizárólag hagyományos hajtással. Ha azt mondom volt 50db MTB kerékpárom, mindenféle kategóriából, ez idő alatt, akkor szerintem nem túlzok.
A 2000-es évek eleje óta elmentem az Enduro irányába. 2014-től meg ugye a vita tárgyát képező pedelec Enduro irányba. Elektromos montiból is volt már kb 6db bringám.
Úgy gondolom, hogy ezt talán nagyképűség nélkül mondhatom, hogy van némi viszonyítási alapom, és tapasztalatom a témában. Ez nem azt jelenti, hogy nálam van a bölcsek köve és tévedhetetlen vagyok, de talán hitelesebb információval tudok szolgálni ebben a témában, mint azok akik abszolút nem űzik ezt a sportot, E-MTB-ot meg maximum fotón, videón láttak. Gondolom ebben egyetérthetünk.Teljesen hibás gondolatmenet a futással összehasonlítani. Az Trail/Enduro montizás talán leglényegesebb, legszórakoztatóbb része a lefelé gurulás, technikás, meredek, változatos terepen. A mászás tényleg nagyjából a szükséges rossz. Ez nem azt jelenti, hogy ezt a sportot űzők nem szeretnek sportolni és nem esik jól nekik a kellemes fáradtság, de itt nem az számít, hogy minél gyorsabban felérjünk, hanem inkább az, hogy valahogy felérjünk, aztán jöhetünk lefelé. Maga az Enduro egy olyan kategória ahol a kerékpárok kialakítása, nagy rugóutak, széles kerekek, nagyobb súly, lejtőzős geometria, nehéz terep miatt jóval nehezebb velük hegyet mászni. Tehát ha túl sok a szint, hamar átcsaphat a dolog egy kegyetlen szenvedésbe, és már inkább a túlélés lesz a cél, nem a sport élvezete. Ezt elkerülve két dolgot lehet tenni, vagy kevesebb szintet mész, vagy valahogy megkönnyíted a feljutást a hegyre, pl egy pedelec rendszerű Enduro-val. És most ezt ne úgy értsd, hogy ellógod a sportolást, hanem inkább elkerülöd azt a pontot amikor már túlhajtanád magad. Én világ életemben sportoltam, teljesen logikátlan lenne, hogy egyszer csak azt mondjam, tököm bele az egészbe, én már nem akarok sportolni. Nyilván ez egy másik kategória, de a mondandóm lényege, hogy az Enduro pedelec, megfelelően használva ugyan úgy sportszer mint egy analóg hajtású MTB, semmiképp sem egy lesajnálandó dolog. Linkeltem egy videót is, még fentebb, amiben a tesztelő srác elmondja, hogy a pedelec montin egyáltalán nem volt alacsonyabb a pulzusa, sőt, minimálisan magasabb volt mint az analógon. Akkor ez most miben volt kisebb sportérték? A különbség annyi volt, hogy jóval nagyobb távot ment adott idő alatt. Most persze lehet azt mondani, hogy akkor miért nem edzek annyit, hogy menjen lazán, szenvedés nélkül az 1500-2000 szint egy analóg Enduro géppel, és akkor nem kell a rásegítős rendszer és elmondhatom, hogy mennyire tökös gyerek vagyok. Mint mondtam heti egyszer jutok fel a hegyre, vasárnaponként, ez ahhoz kevés. Nekem sem a rásegítős bringa volt az első gondolatom, pláne mert anno ezek még annyira kompromisszumosak és kezdetlegesek voltak, hogy tényleg nem ugyan az a sport volt, mert a bringák kegyetlenül szarok voltak terepen. De kb 5 éve már eljutottak arra a szintre, hogy a kompromisszumok minimálisak lettek, és egyszerűen adtam neki egy esélyt, majd megszerettem, és már nem ülnék másra. Viszont ha országútizni vagy XC montizni szeretnék, lehet, hogy még ilyen is lesz, eszembe nem jutna a pedelec rendszer, mert ezekhez a kategóriákhoz nem jó, nem passzol. Ezeket a bringákat sokkal könnyebb tekerni amúgy is, nincs igazán szükség a rásegítésre. Persze lehetnek esetek amikor igen, de egy átlagos edzettségű, egészséges embernek nem kell ezen kategóriákhoz.
jjeahh: A pedelec nyilván egy külön kategória, és attól nem kell aggódni, hogy nem lesz analóg bicaj. De az biztos, hogy ahogy fejlődik a technológia, úgy fog egyre jobban elterjedni, mert egyre több embernek lesz valós alternatíva.
Nyugat-Európában már borzasztóan nagy eladásokat produkál.ZolkoW: Pontosan mit nem akarok megérteni? Csak mert én nem azt látom, hogy a pedelec felhasználók akarják rátukmálni az álláspontjukat az analóg bicajosokra, hanem fordítva megy ez. Az analóg bicajosok szokták lenézni, lesajnálni a pedelec bringásokat. Én csak megvédtem az álláspontom, nem én támadtam be a másik csoportot. Azt nem szoktam szó nélkül hagyni ha nyilvánvalóan hülyeségeket látok a témában. Nyilván külön kategória a pedelec, senki sem vitatja, egy valamiben nem értünk egyet, az a sportérték. Mindig ezen kap össze a két tábor, hogy valaki beszól, hogy lustáknak, nyomorékoknak való és stb. Most ennyire szélsőséges jelzőket nem használtak, de nem ritka. Pedig teljességgel baromság azt állítani, hogy egy E-MTB nem tud ugyan úgy elfárasztani, a melót ugyan úgy beleteszed, csak van plusszod is.
Kicsit abszurd, hogy egész nap bringáztam a hegyekbe, bedurrant a combom, hazaértem hulla fáradtan, büdösen, koszosan, majd most azt kéne gondolnom, hogy hát jó jó bringáztam, de azért mégse, mert ez nem ugyan az volt, ez valami más, valami kisebb értékű. Röhej.
Akkor így a végére itt hagyok pár képet és egy kis videót a mai nemkerékpározásomról, lustálkodásomról.
-
xy.zsolt
őstag
Előfordult már másokkal is, hogy mikor megáll és a computer auto stopra vált akkor az ujraindulásnál (auto start) a HR értéket már nem jelzi és rögziti, viszont minden mást igen? Szóval csak addig mér és rögzit HR-t amég először meg nem állok. Ja, és az sem segit ha befejezem és elmentem a mért szakaszt...sok idő kell neki mire ismét teszi a dolgát (általában másnapra) holott a kapcsolódást a computer ez idő alatt is mutatja. A mellkaspántban az elem töltöttségi szinje oké.
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
bringasisti
őstag
Hogy vissza kanyarodjunk a kerékpár témához ismét felteszem a kérdést. Ebon márkájú felni szalagról van valakinek véleménye?
BENEFON DELTA--------N8
-
jjeahh
nagyúr
válasz Runner_fxr #132081 üzenetére
Az ugribugri-ig szokás szerint jó kis mozi volt a kávé mellé
Lavie: Szép kocka, üdv újra itt
Más: előkerestem azt a képet a bringáról amivel hirdették 2 éve aprón és összedobtam egy újabbal.
Before - after:A fék, a kormánycsapágy, a váltókarok és a hátsó váltó még a régiek .
Valaki (Hasaggymeg?) kérte, hogy írjak majd pár szavat a Mavic Crossride FTS-X kerekekről, nos az a gond, hogy egyelőre nincs amit írjak róla . Teszi a dolgát, minden rendben, gyárilag centírozva van, a szervizeléséről egyelőre nincs tapasztalatom, mert új. Amúgy a hátsó gyorszáras, az első átütős és adnak hozzá adaptert meg egy gyorszárat, így kompatibilis két szabványú teleszkóppal. Fél kilóval könnyebb, mint a Shimano kónuszos kerekeim, pedig masszívabbnak tűnik, ja és nehezebb volt felrakni rá a Maxxisokat. Ami nem tetszett: a hatalmas fehér CROSSRIDE matricák, ahogy kivettem a dobozból azonnal le is kapartam róla, nem szeretem ha csiricsáré a bringa . De ezek olyan dolgok, amiket a netes képek, specifikációk alapján is le lehet szűrni... Hangja a hátsó agynak amúgy van, de meglepően csendes, azt hittem zavaróan hangos lesz, de nem.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Katsu
aktív tag
Sziasztok,
Kis segítséget szeretnék kérni tőletek.
Az egysebességes bringámat szeretném egy országútira váltani. Ez lesz az első outim.
Kinéztem párat magamnak és azt szeretném megtudni, hogy az áruk megfelelnek-e a kerékpárnak.
Esetleg inkább ne vegyem meg még akkor se, ha feleannyi lenne.
A felhasználási terület Budapest lenne. A csere oka a budai oldalon való bringás élet.
Idén már sokat kell majd mennem felfele, amit az SS-sel már nem bírok lábbal, ráadásul egy novemberben kapott trombózis miatt nem is mernék erőltetni.
Nagyon köszönöm előre is a véleményezéseket.
A játékosok a következők:Az utolsó már kicsit fentebb van árban az elképzeléseimhez képest.
Ami fontos, hogy lehetőleg ne kelljen minden héten a váltóval bajlódnom az után állítgatások miatt.
Lehetőleg minél kevesebb karbantartást kelljen rajta végeznem. Sem időm, sem helyem nincs rá, szakértelmem meg végképp.
Persze a kötelezőket megcsinálom.
Bármilyen tanácsot szívesen veszek.Üdv: Katsu
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Lavie #132076 üzenetére
Nagy mágus ez a mi Runnerünk,már többünknek segített,hol munkával,hol meg tanáccsal.
(#132078) Don.Corleone...szép kerékpár,körhátszelet hozzá! ...ezeket a nyergeket ugyanakkor sosem értettem,mintha pont a lágy részeken,tehát legrosszabb helyen lenne az alátámasztásuk,mégis Fizik meg ilyen prémium gyártók készítenek ilyeneket.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz Runner_fxr #132081 üzenetére
A videóban szereplő rész a Libegő alatti út, amit anno mondtál?
Don.Corleone + Lavie: grat a gépekhez, sok szép km-t! Lavie, a baleset kerékpárral kapcsolatos? Ha igen, esetleg megoszthatod, hátha lehet belőle tanulni.
jjeahh: én sem vagyok csicsamániás, de szerintem minden Mavic felni kívánja az 1 db sárga küllőt.
varsam: mi szombaton olyan részen mentünk, ahol kétoldalt tele volt hóvirággal. Előtte meg a single track két oldalán éppen zöldült a növényzet, és jól látszott merre megy a barna útvonal. Szép ilyenkor!
Szintén brutálisan jó kép[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Toobee
veterán
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #132090 üzenetére
Tényleg rengeteg hóvirág van,nem tudom régen mennyi lehetett,de a tiltás látszólag jót tett neki. A Csóványosra hol szoktál menni,a Fultán kereszt után jobb oldali ágon,mely majd a Csóványos 710m-es táblánál csatlakozik balra a gyalogösvénybe?
(#132081) Runner_fxr...szépen megy az a kerékpár,semmi csattogás,zörgés még azokon az ugratókon sem. ...a népsűrűség viszont zavaró (legalábbis nekem az lenne) bár tény,hogy ott ez tulajdonképp elkerülhetetlen. Fura lenne nekem úgy menni,hogy fölöttem ezren libegnek.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
válasz Katsu #132087 üzenetére
Szia,
Először is milyen magas vagy? És mennyi a belső lábhosszod?
Alapjáraton shimanoból érdemes kerülni mindent amin nem rejtett bowdenes a fékváltó (az oldalából jön ki a váltóbowden). Campából meg a Xenont, illetve az új hoodos 10 sebi szetteket.
Ebben a csopiban érdemes még nézelődni [link]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz 6030D #132090 üzenetére
Lehet. A kamera nem adja vissza, de elég meredek, és nagyon laza a talaj, apró kavicsok. Óvatosan kell fékezgetni, könnyen kicsúszik az első kerék.
Toobee: Vasárnap biztos megyek, de lehet hétköznap is, ha becsúszik egy szabad nap.
Ja elég jó kis hely, lehet gyakorolni.Hasaggymeg: Igen, jól teszi a dolgát a bringa, már kezdem megszokni, nagyon sok tartalék van még benne.
És tegnap még nem is volt sok ember az erdőben. De vannak azért olyan területek ahol kevesen mászkálnak, Solymár, Nagykovácsi, Dobogókő felé jobb a helyzet. -
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #132092 üzenetére
Jobbra a szélesebb úton, az végig tekerhető. Régen a másikon jártam, de annak egyből az elején van az a kis léptető, meg utána még egy meredek, az felfelé nem ment, azóta meg erre megyek. De lefelé a keskenyen jöttünk.
Jó ez az 1x11. Pont az lett, amit szerettem volna. A 22/36-ot (0,61) sokszor csak azért használtam, mert nem akartam szenvedni, de éreztem, ha nem lenne, akkor is menne. Nézegettem a 2X rendszereket is, ott ilyen 24-26 tányérok vannak, ami jó lett volna, mert csak kicsit lép feljebb (10-nél ugye 36-os, 11-nél 40-42 körüli sorok). Ez a 32/42 (0,76) viszont pont az lett, ami kellett. Keményen, de fel bírok menni. Ha lett volna, most is kattintottam volna még feljebb, de nem volt. Persze majd élesben kiderül, hogy a negyedik órában fog-e hiányozni.
A karbon váz hajtókari merevségét meg nem tudom elmondani, azt majd egyszer próbáld ki, de nagyon durva. Jön az emelkedő, belenyomod a kraftot, és várod, hogy a megszokott mozgása legyen a lábadnak, és megindulj, de valahogy máshogy mozog a pedál (nincs befelé mozgás, amit eddig sem éreztél, csak most, hogy nincs), és kilő a bringa. Pedig szerintem a Focus sem lehetett egy nagyon kolbász váz, bár nincs semmi más összehasonlítási tapasztalatom hosszú távon. A számok szerint nem placebo, pedig még csak március van/volt.Runner_fxr: igen, az látszik, ahogy fékkel eresztgeted le, hogy nem sok tapadás van.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
válasz 6030D #132095 üzenetére
Tapad amúgy durván ez a 2,8-as maxxis, de itt az a baj, hogy a gumi alatt megindul a talaj. Nem a gumi nem tapad, hanem az apró kavicsok csúszkálnak a kerék alatt. Óvatosan lehet, ha megállsz akkor gond van, jól meg kell gondolni, hogy elindulsz e ott lefelé.
Hallottam is fentről a libegőről, hogy úristen, meg jaj. -
jjeahh
nagyúr
válasz Runner_fxr #132096 üzenetére
Én rájöttem, hogy az ilyen videókon ha kétoldalt figyeled a fák szögét a talajhoz képest, kb ki lehet találni mennyire meredek a lejtő
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz Runner_fxr #132081 üzenetére
Nem görgetném mégtovább ezt a témát, még úgyis elő fog jönni, meg már eleget ment róla a vita,csak nekem már sok egy kicsit, hogy a szegény e-montisokat mennyit kell védeni
Jó, elhiszem, biztos sokan vannak az analógosok között, akik tényleg lesajnálóak, de lassan abba csap át, hogy aki analógon nyomja, és ráadásul meggyőződésből, az egy májerkedős f*sz. Ezzel szemben szeretném képviselni azokat, akiket sem a DH, sem az E-monti nem érdekel, és nem tekintik a rásegítést egyfajta továbbfejlesztésnek, mert abban az irányvonalban, amiben tekerünk, egyszerűen értelmezhetetlen a rásegítés fogalma. Ahogy előttem is elhangzott, ha csak 40-et tudok tekerni, akkor nem az kezd motoszkálni bennem, hogy de jó lenne, ha pedelec-kel 60-at tudnék, hanem akkor ez van / legközelebb jobban összeszorítom a fogam / másfele megyek / szezon végére hátha megy / mégis kifúrt titáncsavarokra kéne cserélnem a féktárcsa csavarjait / nem kéne annyit sörözni / stb.
És nincs is szükségem semmiféle e-monti tapasztalatra, mert kívül esik az érdeklődési körömön. Cserébe nem is mondok véleményt róla, mert mondjuk hogy is mondhatnék, ha nincs vele tapasztalatom. De ugye én analóg endurózni sem akarokBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
trialboj
őstag
Ahogy látom a képekből meg videóból, felétek is elkelne egy kis eső. Tiszta por minden, alig van tapadás a kanyarokban, ha követsz valakit, főleg erdőn kívül ahol tényleg nagy a szárazság, mint a dakaron úgy veri fel a port a hátsó kereke.
Tegnap itt olyan meleg volt, hogy erdőn belül 28 fokban már kellemetlenül éreztem magam, és most veszem észre hogy le is égtem rendesen. Persze jó dolog hogy már most szép az idő, csak nehogy nyáron nyaljuk bele a konstans 40be, mert az kibírhatatlan lesz.
Remélem hogy a por miatt, de hazafele már rettenetesen recsegett a hátsó tengely, mikor felfele tekertem és komoly terhelést kapott. Átütős, a tengely belsején volt zsír, most raktam 1 hajszálnyit a tengely oldalfalára is, remélem megoldja, mert nagyon kínos volt úgy mászni másokkal hogy az én bringám mint valami leharcolt csotrogány recsegett, pedig 100 km/ként le szoktam locsolni, hogy a por ne maradjon rajta sokáig, főleg a forgáspontokon.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Garmin Venu 3 okosóra Árcsökkenés
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, koffer
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care