-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
balintka
addikt
Sziasztok!
Kellys TNT 20 2013-as 29er bringám van [link], több dolog már cserélve lett rajta (Shimano Deore hajtómű, első váltó, elöl 180-as féktárcsa). Most elgondolkodtam rajta, hogy a felniket és a kerékagyakat kicserélem komolyabbra.
Fűzött kerék szintjén a Mavic Crossride 29-re gondoltam (ez kb. 80 ezer Ft). Ebben bent van a kerékagy?
Nem fűzöttnél ezeket néztem:
Mavic XM719
Mavic XM819
Mit javasoltok, melyiket lenne érdemes? Gondolom bármelyik nagy előrelépés lenne a gyári Kellys Draft felinhez és Sram 306 agyakhoz képest.
Vagy tudtok jó, megfizethető árú felniket, kerékagyat javasolni? Évente több ezer km-t megyek, strapabíró cucc kell mindenképp.
A féktárcsák miatt miatt mindenképp 6 lyukas felni kellene.
[ Szerkesztve ]
-
balintka
addikt
válasz superecneB #63209 üzenetére
Ez engem is érdekelne. Valaki tud segíteni?
-
balintka
addikt
válasz Runner_fxr #64019 üzenetére
Megnyugtattál. A Kellys TNT 20-amon most fogom lecserélni a hulladék gyári Hayes Dyno Sport-ot SLX 675-re.
Mavic Crossride szettet használ valaki?
Ilyenre szeretném cserélném a fenti bringa kerekeit. Nézegettem Shimano fűzött szetteket, de 1,5x annyiba kerülnének, szerintem ár/érték arányban ez egy jó választás lenne.
[ Szerkesztve ]
-
balintka
addikt
-
balintka
addikt
Kellys 2013 TNT 20-hoz szeretnék komolyabb kerékszettet. A bringa: [link]
Mavic Crossride-ot és Crank Brothers Cobalt 1-et néztem. A problémám a hátsó keréknél van, mivel a váz nem átütőtengelyes, ezek elvileg azok. A gyári 10x135-ös gyorszáras kerék van bent. A kérdésem az lenne, beépíthetőek lennének ezek a kerekek a 10x135-ös adapterrel? Vagy teljesen más a váz felfogatórésze?
Az első kerékhez mindegyiknél adnak 9 mm-es adapter, a Crossride-hoz tartozékként 9 mm és 9,5 mm adaptert írnak. Ez utóbbi lenne a hátsó tengelyhez? A leírás szerint a Crossride-nál adapterrel megoldható a QR rögzítés.
[ Szerkesztve ]
-
balintka
addikt
Karbon nyeregcsőből milyet tudnátok ajánlani elérhető áron 30,9 mm / 400 mm-esből?
-
balintka
addikt
válasz Napfénysüti #64783 üzenetére
Én a párommal elvileg a Csak csúcsra. Idő és kedv függvénye még.
-
balintka
addikt
válasz Napfénysüti #64787 üzenetére
A legközelebb a Cserhát lakótelepi parkoló van, a Lovassy Gimnázium mellett közvetlenül, keleti irányban. Innen gyalog is 3-4 perc az Óváros tér. De továbbmenve a parkoló előtti Bagolyvári úton a Lovassy Gimnáziummal szemben van a Bagolyvár parkolóház, ami hétvégén ingyenes. Itt vannak még további köztéri normál parkolók is.
Mi előneveztünk, de még meglátjuk, h indulunk-e.
[ Szerkesztve ]
-
balintka
addikt
válasz Runner_fxr #64903 üzenetére
Én is ugyanezt gondolom. Nem fogja a strapát bírni, a silány minőségű alkatrészekről nem is beszélve. Utána több tízezret rá lehet költeni tuningolásra. Sajnos a tendencia az, hogy még a 150 ezres gépeket is Suntour XCM, meg hasonló teleszkópokkal szerelik, ez a legfőbb gyenge pont. Ezzel viszont nem lehet mit tenni.
-
balintka
addikt
Tanácsot szeretnék kérni. Van egy országúton, könnyű terepen használt Kellys TNT 20 2013-as 29er bringám, 3x9-es hajtással (teljesen Shimano Deore-osított, elöl 44x32x22, hátul 11-34 van).
A bringát Veszprém környékén, Bakony, fél Balaton körre, a Balaton felvidéken szoktam használni, zömében síkon, illetve kisebb-nagyobb dombokon (erős hegymenet néha-néha akad azért). A problémám, hogy kicsit soknak érzem elöl a 44-es nagytányért, már enyhébb emelkedőkön hátul vissza kell tennem 6-osba. A hátsó 8-9-es fokozatokat maximum lejtőn lefelé tudom kihasználni. A 7-es fokozatot max a fél Balaton körön, a déli parton tudom csak huzamosabban hajtani. Legtöbbször 6-oson vagyok hátul. Ezért is gondolkodom a hajtás cseréjén.
A terv: 2x10, elöl 38x24-gyel.
B terv (ez tényleg másodlagos): 3x10, 40x30x22 áttételekkel. Ha újraépítem a hajtást SLX-Deore XT szintre tervezem fejleszteni.
A 2x10, a 38-as nagytányér miatt nem lesz kevés az én útjaimhoz?
Inkább a 2x10 felé hajlok, egyedül a nagytányérral szemben vannak fenntartásaim.
Van aki épített át 29-es bringát hasonlóan 2x10-re, vagy van alapból ilyenetek? Melyik hajtásrendszert javasoljátok?
[ Szerkesztve ]
-
balintka
addikt
válasz Tothgera30 #65124 üzenetére
Néztem a 40-28-at, ott leginkább a 28-as kistányértól tartok, h az hegynek fel sok lesz. Hátul 11-36 legyen?
-
balintka
addikt
válasz Tothgera30 #65132 üzenetére
11-34-et néztem, de nincs kizárva a 11-36 sem. Persze a 40-42-re semmi szükségem .
-
balintka
addikt
válasz Napfénysüti #65187 üzenetére
Mi kihagytuk .
-
balintka
addikt
29er bringámon (Kellys TNT 20 2013, tuningolt) cserélném az SR XCR rugós teleszkópot. A bringát könnyű terepen, aszfalton használom, de később elképzelhető a kizárólagos terephasználat is, amennyiben eladom a másik 27,5-es bringát.
Rock Shox Reba RL OneLoc 15 mm thru axle tapered telót néztem ki. Ez olyan 150 ezer Ft körül van.
Néztem még Rock Shox 30 Gold-ot, Recon Gold-ot alternatívaként. Ezeket csak sima 9 mm-es QR verzióban találtam. Súlyuk kb. 200 grammal több csak mint a Reba-é. Megéri a Reba a felárát, vagy ár/értékben jó lenne egy 30 Gold, Recon Gold is?
[ Szerkesztve ]
-
balintka
addikt
válasz krisztian7 #65212 üzenetére
Köszi a választ. A Cobalt 1 kerékszettet megrendeltem már. Így gyorszáras és átütős megoldás is szóba jöhet, de azt javasolták, próbáljak átütős teleszkópban gondolkodni.
Nézegettem új bringa árakat, de ami kellene, az legalább 400-500 ezer (mert akkor karbonra váltok, alut már nem veszek), ennyit nem szeretnék és nem is tudok egy összegben kifizetni egy darabig. A bringa 1 éves, a teleszkóppal igazából kész lenne, a hajtás is teljesen Deore-osítva van már.
Ezt a tapered dolgot benéztem valóban, sima nyakú kellene. Suntour-ból melyik típusok jöhetnek szóba?
Azt jól láttam, hogy sima nyakú Reba-ból nincs 15 mm-es átütős változat?
zoli03: Ez német ár, átszámítva. Tavaly hirdettem a sokkal jobb felszereltségű Thorx 10-et, meg se kérdezte senki. Nem egyszerű az eladás. 100 ezerért meg nem adom el...
Köztes megoldás, ha nem veszek Reba-t, hanem 30 Gold-ot vagy Recon-t.
[ Szerkesztve ]
-
balintka
addikt
válasz krisztian7 #65221 üzenetére
Használtat semmiképp nem veszek, az van most is . Tudom, h bukó, de még nagyobb bukó lenne most egy összegben 350-500 ezret virítani. Az is lehet h alap váz, de ma már minden aluváz "alap" szerintem. Alura nem fogok váltani. Másrészt tenger sok az eladó használt bringa, nem fogom a mostanit elócskázni fillérekért.
Ha meg megtartom 3-5 évig, akkor meg nem olyan nagy bukó, amit ráköltök, mivel egy jó felsőközép aluvázas bringa lesz, ami évekig kiszolgál. Egyébként ugyanez a váza az összes 2013-as és 2014-es 29er Kellys bringának, olyan rossz nem lehet.
[ Szerkesztve ]
-
-
balintka
addikt
válasz Napfénysüti #65488 üzenetére
Ha meggondolod, van eladó tetőcsomagtartóm Swift 2-höz olcsón.
-
balintka
addikt
válasz superecneB #65518 üzenetére
Nem rossz, de középcsapággyal majdnem eléri a normál árat.
-
balintka
addikt
-
balintka
addikt
válasz fpeter07 #66107 üzenetére
Szerintem is. Nekem ezek az új fejlesztések tetszenek, de (sokat tekerő) amatőrként nem látom okát, h lecseréljem a bringát. Persze ha újat veszek egyszer, akkor majd tapered, átütős lesz a következő váz, kerékszett. Ebbe a bringába még veszek Reba teleszkópot és XT hátsó váltót, és egy jó felsőkategóriás aluvázas gép lesz így belőle.
Még dobozban van az SLX 675 fékszett, a mostani betétek még nem koptak el, az majd akkor lesz lecserélve (illetve a Rebával egyidejűleg).
[ Szerkesztve ]
-
balintka
addikt
válasz Runner_fxr #66158 üzenetére
Fullyban biztos kijön a különbség, ez nem is kérdés. De kb. 2 éve terjedtek el ezek a technológiák, előtte is voltak fully-k és azokkal is ugyanúgy lehetett menni . Már csak ilyet érdemes venni, ha valaki új bringát vesz. De ahogy elnézem, az olcsóbb bringákon maximum a tapered nyak terjedt még el. A bikemag-on volt egy 800 ezres Giant XTC Advanced bringa tesztje, abban pl. gyorszáras kerekek voltak még mindig.
Vagy pl. a 400 ezres KTM Ultra 1964 is ugyanez. Tapered Recon Gold teló, elöl hátul gyorszáras kerekekkel.
Sajnos nekem mivel egyenes nyakú Reba-t kell vennem, így nem tudom az első tengelyt átütősíteni, az is marad gyorszáras (mint a hátsó tengely). Bár ezt a montit aszfalton, könnyű terepen használom, sokat nem fog számítani. SID RLT-vel lenne egyenes nyak, átütő verzió, de az annyira sok h akkor meg a bringát kéne eladni inkább.
[ Szerkesztve ]
-
balintka
addikt
válasz Runner_fxr #66169 üzenetére
Persze, régebbi, de talán tavalytól kezdett átszivárogni pl. a hardtail kategóriába. De itt is még a középkategória és afelett jellemző.
Én is azt gondolom, hogy a bringám felhasználási szokásai miatt nem éreznék akkora nagy különbséget (de biztos h lenne, ez nem kérdés). Terepire mindenképp már tapered, átütős combo-t fogok venni (tervben van a 27,5-es bringám eladása).
-
balintka
addikt
válasz Runner_fxr #66188 üzenetére
Én annyira nem követtem ezt a trendet, Kellys hardtail-eknél tavaly jelent meg igazán (ezeket a bringákat jobban figyelem). 1-2 év múlva már le fog csorogni a legalsó kategóriába is.
Amit szürkével írsz, ez pontosan így van. Észrevehető, h mennyire nem gyártanak készletre bringákat. Pont -elméleti szinten- nézegettem egy Kellys 2016 Gate 50-et, a helyi kereskedésben mondták, h az felejthető, nincs és nem is lesz. Persze nem akartam venni, csak beszélgettünk róla, h most olyat vennék, ha vennék. Javasolták is, ha bármikor akarok komolyabb bringát akarok (márpedig azt), akkor csak előrerendeléssel tudják teljesíteni.
Itthon is visszaestek valószínűleg az áremelések miatt az új bringa eladások, illetve az olcsóbbak felé fordultak az emberek.
Régebben a nagyobb készletek okán nem volt rossz vétel kifutó modellt venni nyár vége felé, de ez is háttérbe szorul teljesen, mert nincs készlet. Csak ha szerencséje van az embernek és 1-2 beragadt modellből választhat. Így lett nekem is tavaly meg a Kellys 2013 TNT 20-am.
-
balintka
addikt
válasz Pttypang #66193 üzenetére
A helyi kereskedés, ahová a bringám hordom, ők is mondják, h visszaestek az eladások. Meg az is igaz, h 200 ezernél drágább bringát csak a komolyabb bringások vesznek.
Másrészt a hazai kisker, webshop árak nem tudnak versenyezni a nagy, jellemzően német online áruházak áraival. Sokszor a termék se kapható, ha igen, mindenképp drágábban. Egy Reba teleszkópnál pl. ez több tízezer Ft, ráadásul nincs is a magyar nagykernek.
-
balintka
addikt
válasz Runner_fxr #66224 üzenetére
Én az ár/érték aránya és a jó minősége miatt vagyok Kellys párti. 2014-ben több mint 16 ezer km-t tekertem a Thorx 10-emmel bármilyen műszaki hiba nélkül. Jó, megbízható bicajok.
Az igaz lehet, h alsó kategóriába tényleg nem érnek le az új fejlesztések. De én írtam közép és felsőkategóriás példákat, ahol most sincs. Azért egy 800 ezres gépen nevetséges a gyorszár, ennyiért bele kell férnie az árba az átütősnek.
A háttérben tényleg ezek a dolgok állhatnak. Még a fejlesztés végén vagyok a TNT 20-ammal, de az utóbbi időben már én viszem az alkatrészeket a szervizbe, ahova járok (régen náluk rendeltem). Egyszerűen annyival olcsóbban meg lehet rendelni külföldről, h nem éri meg helyben pl. fékrendszert, váltót venni. A teleszkópot is kintről fogom rendelni, nem is kapható Reba a magyar nagykerben... Ha így megy, az év végi nagyszervizre is én fogom vinni a láncot, fogsort...
A kisebb márkák valószínűleg idővel el fognak tűnni, én életképesnek a CTM-et, Cube-ot, Focus-t, Kellys-t, KTM-et, Merida-t látom (az áruházas márkáktól függetlenül).
[ Szerkesztve ]
-
balintka
addikt
válasz -=RelakS=- #66234 üzenetére
Ez nem egyedi, előző évben 13.500-at mentem, előtte 8.600-at. Tavaly visszaestem, csak 6.000-et mentem .
Cathfaern: Munkába járni jók ezek a bicajok is bőven, amire használják őket, azt a célt teljesen jól kiszolgálják. Ár/értékben nagyon jók. Lehet azért 100 ezer alatt és kicsit felette is találni bicajt szakboltban is, bár felszereltségben rosszabbak lehetnek.
[ Szerkesztve ]
-
balintka
addikt
Én is rajta vagyok, hogy szabaduljak a 2,4 kg-os Suntour XCR rugós telótól, Reba lesz helyette, mínusz 800 g súly meg sokkal jobb minőség. Alig 1 éves a bringa, aszfalton használom, aztán nézi a szervizesem, h kezd lötyögni vmi a telóban. Felejthető az SR Suntour, bárki bármit is mond, kukába való.
A bicikliboltok meg tényleg a kiegészítőkből és a szervizelésből élnek meg.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- További aktív témák...
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- Giant Stance 29 kerékpár (L-es méret)
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest